sprawdz wtyczkę od przepustnicy przy wtrysku może być że silniczek krokowy sie zatarł normalne przy gazie mozesz jeszcze zdjąc kleme tak na 3 minuty (minus) na zimnym silniku i odpalic go nie dotykając gazu i czekac aż wentylator sie załonczy 3 razy tylko powyłanczaj przed odłonczeniem aku wszystkie odbiorniki (radio,światła) tak robili mojemu ojcu...
Masz dwie śruby. Jedną od uchylenia przepustnicy, a drugą od składu mieszanki na wolnych obrotach
Zawory regulujesz jak w normalnym z tym ,że nie ustawiasz luzu tylko dokręcasz na zero + dwa obroty.
A sprawdził ktoś mikrostyk wolnych obr. jeżeli on "nie zakontaktuje" to komp "nie wie" że ma pilnować wolnych obrotów.
Witam Skrzynie wyciągałem zawsze bez silnika, no chybaże była potrzeba wymontowania całego zespołu. Z wyszarpnięciem nie będzie problemu, odepnij wydech z wieszaków i to powinno wystarczyć, ja wsuwałem klocek między rurę a podłogę. Dasz radę, powodzenia. A co do uszczelniacza, to nie pamiętam rozmiaru, ale chyba nie powinno być kłopotu z dostępnością,...
Może być , albo dziura w przewodzie, ale miałbyś nierówne wolne obroty lub brak.
Witam posiadam Poloneza Caro 1.6 Abimex,a problem mam taki. Obroty silnika na rozgrzanym silniku klarują się na poziomie 1000/1200 obr.nin podczas podjeżdżania do świateł jak wcisne sprzęgło obroty wskakują na 2000 tys i tak się utrzymuje dopòki się nie zatrzymam. Byłem na analizatorze spalin wychodzi bogata mieszanka na niskich obrotach ,na wysokich...
a nie założyłeś silniczka krokowego do góry nogami? u mnie w Astrze ktoś tak założył odwrotnie i też obroty falowały, a chyba to taki sam silniczek krokowy jak w pomylonezie
Witam to mi raczej wygląda na przewody.
Załóż tam przekładnię 1 : 4 a będzie dobrze.
Może by tak założyć alternator 200A?? 90A -100A to max co pasek klinowy 10mm uciągnie. Nie problemem jest prąd alternatora tylko jego sprawność w niższych zakresach obrotów. Kolego jak byś chociaż liznął poloneza to byś wiedział że alternatory 70 i 80 A mają mniejsze koła pasowe niż te 55A. I po drugie mają inne większe stojany i wirniki i większą...
A ja od razu wygooglałem wątek: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Gdzie napisane zostało: "Silnik od wentylatora Poloneza ma 96W mocy znamionowej przy sprawności 58% i obrotach 2000/min,M-2,75daNcm. Nie ma przekładni." Czyli prąd wynosi około 8A
Zdziwisz się jakie obroty bedzie wskazywał.
Co do benzyny,to wyglada mi to na pompke paliwa lub zapchany filtr paliwa..Moze to tez byc awaria zaworu gazu - podczas pracy na benzynie,zawor sie nie zamyka tylko pozostaje otwarty w jakims stopniu i poprostu go zalewa.Sprubuj zakrecic zawor gazu na wielozaworze i sprawdz jak pracuje na benzynie. Jezeli awaria nie ustapi,sprawdz wydajnosc pompki paliwa.A...
Cewki wyglądają identycznie... Nie chodzi o wygląd lecz o oporności uzwojeń do zwykłego zapłonu cewka ma nr 4220 a do elektronicznego 4226 - piszę z pamięci ale rano mogę sprawdzić i podać oporności
Witam. Maniek-a1 ma racje z tym zapowietrzeniem parownika, tyko ze jeszcze w polonezach jest taka metalowa rurka w układzie chłodzenie ktora czesto jest zapchana i nie ma wystarczajacego obiegu płynu.
Witam, To może ja się wtrącę, kontrolka jak włożysz kluczyk ma się świecić cały czas, odpalasz ciągnik pojawia się napięcie, obroty wzrastają do ok 8 tys. kontrolka gaśnie . :D W przedziale od 8 do 30 tys. obr. kontrolka nie ma prawa się świecić oraz mrugać. Ale przy obrotach od 4 do nawet 12 tys. obr. kontrolka się świeci przy pewnym momencie mruga,...
A czy sonda ma jakiś wpływ na falujące wolne obroty??
Najczęstszą przyczyną tego stanu jest zastosowanie pompy paliwa od samochodu z jednopunktowym wtryskiem paliwa.Zawór bezpieczeństwa w takiej pompie ustawiony jest na 3 atm. Mpi wymaga ok. 3,2. Co powoduje że ciśnienie jest za niske dla zimnego silnika oraz w czasie przyspieszania.Rozmiary obu pomp są zbliżone
...i sonda lambda pokaże to rosnąc szybko do 1V, z resztą praca silnika się zmieni, podbije obroty.
czy jezeli rozgrzejesz auto na benz do 50 stopni to na gazie spadaja obroty?
dlaczego na wolnych obrotach w polonezie światła świecą raz mocniej raz słabiej nie odpowiadajcie że niskie obroty co jeszcze
Kolego pytanie podstawowe czy dzieje się to podczas rozgrzewania silnika na podwyższonych obrotach?
A rano zawór odcinający gaz się zamyka. Rano przy ciepłym silniku jakie są obroty?.
albo pompa wody nie wytrzymała :) Pytanie czy dokonał pomiaru na zwiększonych obrotach .
jezeli wywala ci bledy to zewzyj sobie a i b w zlaczu diagnostycznym i sam zobaczysz jakie to sa , program diagnostyczny niewiele wiecej moze, czsem zeby zresetowac komp trzeba odlaczyc minus akum na kilka minut wez to pod uwage,pozdrawiam
To zwykły czujnik prędkości i masz racje gdy pada zazwyczaj Ecm podbija obroty.
przebicie na przewodacz w abimexie czesto uszkadza moduł, ale to nie to bo chodził by na 2 gary. jeśli trzym atakie wysokie obroty to dostaje się gdzieś lewe powietrze lub walnął silniczek krokowy wolnych obrotów.
Na benzynie też nie ma wolnych, czy tylko na LPG ?
Ukruszony przewód w aparacie.
Nie wiem jaki rodzaj silnika ma ten polonez ale moge powiedizec jak taka rzecz wyglada dla samochodu z półkomputerem. Może to byc alternator (przez spalony stabilizator podawane jest za wysokie napięcie i silnik warjuje) wystarczy sprawdzić miernikiem jakie ładowanie. Druga sprawa to czujnik temperatury który tez może powodować źże trzyma wysokie obroty....
w poldku wystarczy odpiac zasilanie wtrysku i podpiac reszte sygnalów jak potencjometr obroty itd zalezy jaka instalacja
Regulator obrotów dmuchawy z Poloneza.
Skoro nie gaśnie to znaczy że silnik krokowy nie utrzymuje obrotów.
Witam, Czytałem na forum rózne posty na temat przerobienia instalacji w polonezie 1.6 GLI - monowtrysk na bosch'u. Chodzi o to, że mam problemy z tą instalacja - generalnie chodzi o wolne obroty - faluja mi, spadaja ponizej 500 lub gwałtwonie rosna powyzej 2000... Dosc czesto zdarza sie tak, ze jak mojemu staremu poldkowi "depne" np na trójce przy wyprzedzaniu...
A to się tak da?? Jak zwykły komputer ?? Jak, gdzie i za ile można to zrobić?
A jak się te nierówne obroty objawiają?Spróbuj przeczyścić silniczek krokowy.Z diagnostyką tego silnika możesz mieć kłopot nawet w serwisie Daewoo jak i Rovera.Urządzonko do diagnostyki tego silnika jest potwornie drogie,samochodów takich też jest nie za dużo,wiec mało jaki warsztat je ma.
Jeżeli chodzi na gazie to w ogóle nie reaguje na ssanie a na pewno nie na tyle aby swobodnie pracować na wolnych obrotach...
potrzebuję informacji na temat kontrolki na desce oznaczającej awarię układu wtrysku i układu zapłonowego - dlaczego się zapala i jakie mogą być konsekwencje tego - zapaliła mi się i zgasła ale od tamtej pory silnik dziwnie pracuje - spadają obroty :(
Może pomóc wyczyszczenie Filtra paliwa w gażniku, wyczyszczenie całego gaźnika z dyszami i komorą pływakową. Mogą zacinać się przepustnice, ogranicznik obrotów.
A więc tak proponował bym ci zmienic filtr powietrza i zajżeć do regulacji obrotów
Wypnij silnik krokowy i zobacz czy nadal będzie wachlował obrotami.
Podłóż z innego samochodu czujnik podciśnienia -MAP sensor połączony z kolektorem ssącym wężykiem, uszkodzenie MAP lub wężyka powoduje brak wolnych obrotów.
Polonez - i to rocznik 1994 , to i chyba gażnik z tzw . ZHS ( zawór hamowania silnikiem ) . Być może jest już dziurawa przepona i dlatego nie ma wolnych obrotów .
Mechanik podpowiedział wymianę świec na zwykłe Iskry a nie Bosch Super Plus . I bardzo dobrze, świece Boscha wyrzuć do kosza.
WN do wymiany, obstawiam zespół cewek lub moduł zaplonu.
Witam! Popieram Aleksandra ma rację
No i? Grzebiecie głęboko, a zapominacie o podstawach. To co się robiło w dużych fiatach, polonezach....
Po przejechaniu około minuty lub dwóch, Poloniez Caro 1.6 z LPG zaczyna sie jakby dusic, obroty strasznie skacza, po chwili samochod gasnie. Probuje znow odpalic, wciskam gaz, obroty rosna i po chwili znowu gasnie(Cały czas mam wcisniete sprzeglo). Jedyna mozliwosc przytrzymania go na chodzie to wcisniecie gazu na full, odpuszczenie, a gdy obroty beda...
Hmm tak jak mowi teges ... najpierw rozbierz i wyczysc dokladnie parownik, mozliwe ze do instalacji gazowej dostala sie woda ... to by wyjasnialo trudne odpalanie i dlawienie sie samochodu przy wyższych obrotach.
Jak nie ma iskry to sprawdz czy ma sterownie cewki jesli nie to sprawdz czujnik polozenia walu badz czujnik halla, nie pamietam skad tam jest brany sygnal o obrotach.
jeśli cie razi to możesz ,a dla silnika to i tak nie pomoże ,kup sobie nowy czujnik jest tani może tylko on padł.
Jak byś jeszcze napisał z jakim wtryskiem to silnik (jednopunktowy abimeks czy bosz a może wielopunktowy bosz). Jeżeli to abimeks to one nigdy nie tszymały równych wolnych obrotów.
już sam nie wiem czego się łapać, mam problem z wolnymi obrotami. Polonez z jednopunktowym wtryskiem 1,6. Po włączeniu wysokie obroty sie nie pojawiają, dopiero po rozgrzaniu, silnik ma około 1500 do 1800 obr/min,obroty pływają od 1000 do 1800 i nic nie można zrobić, co jaki czas włącza się CHEK ENERGI, ale jak dodam gazu to gaśnie, pomóżcie lub podajcie...
Witam. Najprawdopodobniej masz zainstalowany czujnik temperatury na reduktorze i jest to jak najbardziej prawidłowe, przejście z benzyny na gaz można płynnie regulować w zależności od temperatury i obrotów.
Wyreguluj obroty silnika
tylko,że ta śrubka na reduktorze to jest od regulacji wolnych obrotów i co to zmieni jak wolne obroty trzyma ?
Witam mam problem polonez 16, instalacja na parowniku, a mój problem polega na tym że jak przejdzie na gaz na wolnych obrotach pracuje dobrze, natomiast kiedy zwiększe obroty powyżej 5000 tyś odcina gaz i pracuje na bęzynie i spowrotem przechodzi na gaz przy niskich obrotach.
Kod błędu 35 nie dotyczy tylko uszkodzenia silnika krokowego ale równierz nieszczelności w układzie dolotowym dlatego na twoim miejscu w pierwszej kolejności sprawdził bym wszystkie wężyki znajdujące się w kolektorze ssącym pod przepustnicą a szczególnie dokładnie obejrzałbym kolektor ssący przy czwartym cylindrze / bardzo często lubi pęknąć i wtedy...
Tak dokładnie - czujnik prędkości. Na 100% ma on wpływ na obroty silnika.
Witam. Mam problem z silnikiem krokowym w Polonezie Caro 1,6 Gli. Nie mam wolnych obrotów. Zeby uruchomic silnik musze naciskac noga na pedal gazu zeby otworzyc przepustnice i aby do silnika moglo dostac sie powietrze. Przez przelot wolnych obrotow powietrze nie moze sie dostac bo silnik krokowy jest wysuniety i zamyka przelot. Problem w tym ze kontrolka...
ten zielony kabel wchodzi do aparatu zapłonowego a tam jest w dwóch miejscach podpięty i często jeden z nich ulatuje i są problemy z różnymi objawami związanymi z obrotami.
witam a czy wymieniłeś filtr od gazu bowiem taki też jest
no wiec tak,zrobilem reset...i dalej to samo..juz mnie to denerwuje..bo czy silnik ma 90 oC czy 100 to obroty gdy jade stoja na 2 tys raz na 100km spadna.ale gdy stoje odrazu pieknie spadna ;(linka od gazu sie nie zacina,czujnik musi byc dobry bo pokazuje 90 i sie wiatrak włacza...a te podcisnienia to nie mam pojecia jak sprawdzic ;S Dodano po 2 aha...
Witam - być może ktoś już mial takie problemy, ale mimo wszystko napisze ten post. Jezdze polonezem 1.6 GLI, jednopunktowy wtrysk z gazem. Problem polega na tym ze okresowo obroty silnika spadaja do 400 - 500 - auto sie trzesie jak galareta i .... gasnie. dzieje sie to okresowo ale zauwazylem pewna prawidlowosc ze dzieje sie to przy cieplym silniku....
Wiem, że temat stary, ale .... czy udało się rozwiązać problem? Mam to samo w swoim Polonezie.
stawiam na regulacje gazu miałem ten sam problem z obrotami i pomogło
Witam, też mam poloneza tylko 1.4 rover :) jak wiadomo polonez jest to świetny samochód i sentymentalny a nie dziadostwo jak golf czy inne auta, ale cóż w pierwszej kolejności do wykręcenia sonda i sprawdzić czy katalizator nie jest zatkany i nie blokuje większego ciśnienia spalin, potem sprawdź impulsy z czujnika wału przy obrotach wysokich, jednak...
masz problem w kablach WN lub w cewce.
Tak.Da się naprawić. Godzina wystarcza.
Skoro koledze szaleje obrotomierz i silnik, a komputer zgłasza check - może już czas odczytać zapisane błędy? Może coś z czujnikiem obrotów wału (co ujawnia się przy nagłym pochylaniu się silnika przy zwiększaniu obrotów?
Witam. Skoro zapala się check engine to ewidentnie jest jakiś błąd w kompie zapisany. Podłącz pod komputer i odczytaj ten błąd.
Jak sie pasek zerwał to sprawdzałem, koła kręcą się bez problemu. A może tak być, że akumulator stawia za duży opór podczas ładowania? Można to jakoś sprawdzić? Dopisek: piszczeć zaczyna powyżej 2000 obrotów
Wykluczyć serwo-raczej nie wskazane(brak wspomagania hamulcy)natomiast można na chwilę zaślepić lub zatkać w celu sprawdzenia.
Ta sprężynka to blokada ,której celem jest to aby dźwignia przełącznika zatrzymywała się w określonych pozycjach.Może jej nie być.Sprawdź tego V-Mosa,wstaw BUZ 10,11,12
Witam Nie chcę cię straszyc ale 2 tyg. temu miałem na warsztacie u siebie takiego poldka i padł czujnik poł. wału korbowego.Dostępny tylko w serwisie 283zł:cry: Ale sprawdz jeszcze resztę układów:ciśnienie paliwa ,cewka zapłonowa,cy nie ma przebicia na sygnał sondy lambda Pozdrawiam
Ale nie ma o co bić piany skoro autor nawet nie zajrzał do przepustnicy by ustalić skąd biorą się wysokie obroty.
załóżmy ze szkoły do domu mam jakieś 4-5km nie idzie jechać przez ostatni kilometr. Naciskając sprzęgło silnik łapie obroty 300-400 po czym gaśnie (obrotomierz opada..opada..opada... i zdycha silnik). Zaznaczam iż dzieje się tak tylko gdy jeżdżę szybciej (lub ucze się lekko zarzucać tyłem jako że zima). Czy w tym czasie załącza się wentylator chłodnicy?...
No racja dziękuje kolego , ale cięzko mi było dorwać nowy w sklepie teraz pali tylko jest problem że nie chce się wkręcić na obroty
Przez zimę bardzo rzadko jeździłem... Tuż po "rozpoczęciu sezonu" zorientowałem się, że borygo coś nie teges - ok. 1,5 litra. Dolałem z 2 miesiące temu i póki co jest równo :/ W tym samym czasie zdarzyło się kilka "mignięć" lampki oleju na niskich obrotach.
witam mam mały problem z swoim polonezem gdy jak jade na benzynie i chce mu depnąc do 3 tys obr ładnie sie zbiera a puzniej jakby go cos dławiło i nie chce wchodzic w obroty, jak stoi to z tylu jak by pod siedzeniem cos buczy czy to moze bys cos z pompką paliwa ? ze nie podaje dobrego cisnienia ? i auto nie wchodzi na obroty ?
Pewnie rozciągnięte są i gwint się zrobił inny. Co do regulacji to ja się nie pie....łem - dokręcałem palcem na zero luzu i potem cofałem ćwierć obrotu. Szlifowanie i tak niewiele daje.
czemu wszyscy uparli się na kompresję silnika jeżeli gość twierdzi że na ciepłym silniku chodzi oki spróbuj wypiąć ten czujnik temp . na zimnym silniku i na ciepłym też w czasie pracy silnika i zobaczysz czy nastapi jakakolwiek różnica i opisz to moze da sie coś wymyślec, chociaż ztym spręzaniem mogę sie mylić ale by kulał nawet jakbybył ciepły na wolnych...
Sprawdz linkę gazu,przepustnicę,takie duże obroty? nie ma cudów.
Wymiana pompy
Przecież w polonezie jest odcięcie obrotów, jeśli masz wtrysk.
Im większy tym mniej obrotów będzie pokazywał. Ja miałem obrotmierz od poloneza o obroty w nim kalibrowałem kondensatorem 220nF.
prawdopodobnie masz ustawione progi przełączani w zależności od obrotów, a minimalne bym wstawił na 400 a nie 0 aby silnik nie zgasł tylko przełączył na PB,
WITAm po pierwsze sprawdz sonde lambda a jakie masz obroty na zimniym silniku wysokie i nierówne czy ma niskie i nierówne bo na zimnym silniku powinien miec okolo 1.5 do 2.0 tyś. jak ma niskie to byc moze bledy komputera i zle wysterowuje wtryskiwaczami. nie wiem jak to dokladnie jest w poldku ale w moim Reno19 jest taka specjalna dzwigienka podwyzszajaca...
Mam problem z wolnymi obrotami w Polonezie z wtryskiem jednopunktowym. Czasami się zacinają na ponad 2000 i w żaden sposób nie idzie obniżyć. Po jakimś czasie powraca do normy. Polonez jest zagazowany.
W obu systemach jednopunktowego wtrysku stosowanych w Polonezie ( Bosch i Delco Remy) sygnał obrotów silnika wystawia sterownik silnika. Sterownik na pewno go przetwarza bo silnik pracuje czyli usterka w instalacji a najprawdopodobniej jak kolega powyżej podał w zegarach.
potkrec jej trochę na regulacji obrotów na przepustniy to nie polonez. (at)xxSashaxx wyczyśc przepustnicę z nagaru w srodku
Wadliwe materiałowo były wałki rozrządu. Zaglądnij pod pokrywę zaworów i sprawdź skok zaworów.
czujnik temperatury podaje nieprawidłowe wzkazania i podwyzszone sa obroty,,no i moze sonda
czujnik temperatury cieczy, albo kable do niego, silnik krokowy zostaw w spokoju
po sprawdzeniu prawie wszystkiego pomyślałem o pompie paliwa i zamałym ciśnieniu paliwa dohodzącego do wtryskiwacza, po zdjęciu zbiornika i wymontowaniu pompy okazało się że łącznik gumowy w zbiorniku był skruszały/popękany/ i po wymianie na nowy samochód zaczął działać prawidłowo bez problemu odpala i poprawnie zachowuje się na niskich obrotach
Raczej napewno woda w tłumiku. Ja tak tikiem po remoncie dymiłem kilka dni zanim się uspokoił. Jak jechałem na wysokich obrotach to za mną nic nie było widać :)
Laski popychaczy zaworowych mają dwie długości, nie pamiętam, czy da się pomylić. Istnieje też możliwość wygięcia laski i to nawet dość łatwo, jeśli nie wskoczy dobrze w szklankę a dokręcisz klawiaturę. Sprawdź to. A i jeszcze laski popychaczy zwykłych i hydraulicznych chyba też miały inne długości. Polta miałem 12 lat temu i nie wszystkiego co piszę...
przelacze na gaz to po dluzszym czasie jazdy puszczam na luz auto gasnie lub obroty spadaja na okolo 400 i po kilku sekundach gasnie Jak silnik zgaśnie a był rozgrzany sprawdź parownik gazu czy jest ciepły jak zimny to układ chłodzenia niedrożny lub zapowietrzony, bo objawy masz takie jak by go gaz "zalewał". Jeżeli parownik ciepły wyczyść i sprawdź...
Ponownie sprawdziłem wszystkie diody, ale bez rezultatu. Wygląda na to że wszystkie są ok. W tej chwili wygląda to tak że przy wyłączonym silniku jest 12.6V. Po uruchomieniu przy 1k obrotów spada na 12.2V. Sytuacja dopiero sie zmienia gdy silnik wejdzie na 4k5 obrotów. Wówczas rośnie do 13.9V napięcie i nawet jak obroty spadną do 1k i zostaną włączone...
polonez abimex obroty nierówne obroty polonez polonez wysokie obroty
pralka wymiana spalić silnik polaryzacja zasilania anteny napinacz pasek
Polska instrukcja Panasonic Lumix DMC-TZ35 PDF Jak zmniejszyć zużycie gazu w piecu Termet Silver?