Czy za wyjątkiem cieżkiego rozruchu występuje problem z mocą, szarpaniem czy falującymi obrotami?
Przewód do MAP sensora często pękają . Jeśli ma nieszczelność najlepiej sprawdzić np "plakiem" podniesie tedy obroty.
Kontrolka nie może się świecić w czasie pracy silnika w żadnych jego warunkach pracy - masz usterkę
wtryskiwacze gazowe łatwo przemyć - po prostu wykręć listwę, na węza zasilającego załóż lejek, do lejka nalej benzyny, i weź jakiś zasilacz/prostownik na 12v i końcówki np krokodylki i pykaj każdym elektrozaworem kilkadziesiąt razy tak aby benzyna wylatywała króćcem wyjścia gazu na dany cylinder i tak każdy elektrozawór po kolei i się przepłucze, możesz...
Niestety nie mogę znależć info na temat różnicy obrotów koła kierownicy.
MAP sensor. Miałem tak samo: obroty falowały, najpierw były niskie, później coraz wyższe. Okazało się, że konektory przy wtyczce do czujnika MAP są skorodowane( taki biały nalot). Po wyczyszczeniu - silnik zaczął ładnie równo pracować i obroty się ustabilizowały.
Kierunek nie ma znaczenia bo to prądnica prądu przemiennego. Ale ma znaczenie dla chłodzenia, wentylator jest przewidziany do obrotów w prawo.
Napięcie 13,4 V i prąd 1,27 A zarówno na alternatorze, jak i na akumulatorze, niezmiennie przy zwiększaniu obrotów.
Jaki zakres obrotów jest na alternatorze? Od 1000 do 6000. Zależy przy jakich obrotach silnika. Jakie jest napięcie przy sprawnym alternatorze Przy zgaszonym silniku 12...12.6V przy odpalonym 13.5...14.6V
Jeżeli Ci się jarzy kontrolka ładowania to uszkodzona dioda mostka wzbudzenia , tak jak mówi kolega janek1815 , a jak przekracza napięcie 14,4 V , to też jest do wymiany regulator napięcia . :| Dodano po 2 Jak to nie pomoże to głębsza interwencja w alternator . :|
Przy "falowaniu" wolnych obrotów rzeczy do sprawdzenia: - szczelność układu dolotowego, - układ zapłonowy, - czujnik podciśnienia, - układ regulacji wolnych obrotów.
No a spróbuj przy tej czkawce dokładnie dolac mu troche wiecej gazu lub mniej.Poprostu zrób korekcje po obrotach obciazeniu no wiesz.
widziałem przytarte silniki Fire z przebiegiem 100tyś, ale przytarte na tłokach, potem to poprawili dodając natrysk na tłoki/cylindry od spodu, tak czy siak, to by nie powodowało spadku ciśnienia oleju pytanie które to jest jego 100tyś... olej po 1.5 roku tak czy inaczej należało by wymienić, no i filtr oczywiście, można rozkroić stary filtr i zobaczyć...
SC 900 były tylko SPI . Co do falowania obrotów sprawdź wszelkie przewody podciśnieniowe przy przepustnicy zwłaszcza ten cienki wychodzący do MAP-u - czujnika podciśnienia - znajduje się ten czujnik na jednej ze śrub trzymających sterownik w komorze silnika (poniżej przekaźników nad sterownikiem silnika)
Złapał na autoadaptacji złe nastawienia. Sprawdź termostat podaj czs wtrysku na wolnych obrotach.
One mają jakoś dziwacznie EVAP podłączony, miałem tak kiedyś że zaworek się rozszczelnił to też za wysoko obroty trzymał.
Kolejny przykład "nie znam się na samochodach, ale za to mam fejsik!" W parametrach nic szczególnego nie widać.
A w czym problem? Taki czujnik nie działa na zasadzie- większe napięcie= komp widzi większe obroty.
A wtedy gaśnie czy idzie na ubogo jak trzymasz go na obrotach?
tak to immo
Pisałem w czasie przeszłym na pytanie o stan odmy. Teraz nic nie czuć paliwem. Problem z przejściem obrotów.
Witam. Mam problem z akumulatorem w SC900. Podczas postoju ładowanie jest w granicach 13,2V z chwilą kiedy zwiększe obroty to napięcie spada do 12V. i co za tym idzie aku nie jest ładowane, po dłuższej jeździe pada całkowicie. Zrobiłem taki test żeby sprawdzić alternator to po uruchomieniu silnika ściągnąłem klemy z aku - samochód dalej pracuje, włączyłem...
11 Volt pokazuje i spada? Przy wlaczonych światłach i obrotach?
Czyli po przymknięciu przepustnicy silnik nie będzie wchodził na wysokie obroty?
nie wolno.Będzie palił więcej,no i wystąpia problemy z wolnymi obrotami.
Seicento 1.1 2000r obroty na biegu jalowym niekiedy i troszkę wrastaja
Gdyby to było coś typowo z WN (świece, cewki, przewody) to na gazie było by gorzej a rzekomo jest lepiej. Czasami czujnik położenia wału daje głupie objawy (kiedy np. rdzeń pęknie) potrafi działać różnie w zależności od obrotów.
Uszkodzony potencjometr.P
Witam :) Problem polega na dość wysokich obrotach silnika przy seicento 1.1 na biegu jałowym. Auto bardzo głośno pracuje i dużo pali. Mam wrażenie że do płynu chłodzącego dostaje się olej, a pod korkiem oleju jest "biała maź". Czy ma to coś wspólnego z wysokimi obrotami czyt problemu raczej trzeba szukać w lewym powietrzu?? Pozdrawiam
Witam.Posiadam Fiata Seicento 1.1 sporting 98r z gazem.Mam taki problem jak odpale auto zimne,samochód raz trzyma się na obrotach a raz je gubi (na pb) i na lpg, wtedy zapala się kontrolka wtrysku na ok 5-6s po czym auto wchodzi na obroty.W czasie jazdy nieraz jak by brakowało mu mocy,czuć szarpanie.Przy ruszaniu nieraz autko robi kangurki,gaz w podłodze...
wiec co za problem przeciez masz tylko 3 kabelki minus plus i plus z wylacznika Dodano po 3 przy silniczku masz 3 kabelki minus i dwa plusy podepnij bezposrednio do akumulatora i sprawdz na ktorym masz najszybsze obroty
Czarny przekaźnik zasila sterownik silnika. Nawet po wyłączeniu silnika poprzez cewkę przekaźnika przepływa prąd podtrzymując zapisane wyuczone adaptacyjne ustawienia sterownika (pamięć diagnostyczna jest w tym układzie nieulotna i utrata zasilania nie powoduje wykasowania zapisanych błędów) . Dlatego po odłączeniu akumulatora do czasu rozgrzania silnika...
Podciśnienia albo pozamieniane, albo wypięte lub dziurawe.
Samochód po dłuższej jeździe dostaje nieregularnych obrotów. Nie wciskam gazu a sam przyśpiesza. Po ponownym odpaleniu objawy nieraz ustępują. Nie mam pojęcia co może być przyczyną. Prosiłbym o jakąś pomoc... Dodano po 14 Mam wrażenie że to wina modółu czy to możliwe ??
Były fabryczne i jest w "desce" gotowy sygnał dla niego.
Witam serdecznie. Mam problem z moim Seicento dużo tematów już o czytałem robiłem i lipa. Uszczelka pod dolotem wymieniona. Przepustnica wymieniona wyczysczona. Silnik krokowy czyszczony nic nie dało wymiana nic nie dała. Czujnik położenia przepustnicy wymieniony nic. Map sensor drugi wrzucony też nic nie dało. Przewody sprawdzane nie ma lewego luftu....
Witam. Aby zmienić obroty silniczka wystarczy po rozkręceniu ściągających śrub obrócić jedną część obudowy o 180 stopni. To załatwi sprawę. Nie wprawionemu nie proponowłbym rozpoławiac silniczka i konserwować, mogą miec później problemy ze złożeniem ( jak wyskoczą szczotki)
Zbiornik paliwowy wymieniony? One zawsze gniją na zgrzewie i paliwo zwyczajnie wycieka.
Ruszasz pedałem, a co rusza przepustnicą na silniku ? Tam się nic nie zacięło ? Może jednak, i dzięki temu masz "gaz w podłodze", a silnik naturalnie wchodzi na wysokie obroty ?
Jeśli chodzi o naprawe alternatora to poszukaj w starych tematach było o tym sporo. I czy w ogóle można pomagać odpalać inne samochody kablami,czy to jest bezpieczne? Tak ale jest kilka zasad: klemy nie mogą być zdejmowane aku. odpalający nie powinien być mniejszy od odpalanego aku. odpalany nie może być uszkodzony a jedynie rozładowany po złączeniu...
Witaj Jeśli podejrzewasz wydech to może być albo katalizator oberwany wkład jeśli jest ceramiczny, albo osłona na katalizatorze lubi przerdzewieć, a jest przyspawana w czterech miejscach i lubi to pękać, jest jeszcze możliwość, że połączenie tłumika z rurą od katalizatora się kończy, ostatecznie do wiosny przejeździsz tak czy siak, każda z tych usterek...
Kompresja, szczelnośc dolotu, fazy rozrządu, inne sprawy
ja tak samo zawsze sondy odłączałem w Cieniasach, bo na gazie to sonda mu szkodzi - komp za bardzo obniża wolne obroty myśląc pewnie że jest za ubogo i "zakręcając" silniczkiem krokowym dostęp powietrza, a bez sondy tylko obroty z czujnika wału są dla niego najważniejsze i idealnie reguluje wolne obroty
Czy też nasz tak ze trochę dłużej schodzi z obrotów na lpg względem benzyny?
Czesc.Dobrze ,że już wszystko ok.U mnie było podobnie ale musiałem wymienić pasek klinowy napędzający alternator.Stary przy dużych obrotach poprostu się ślizgał. Na wolnych obrotach oczywiście było ok.
Witam problem polega na tym, że autko ma cały czas za wysokie obroty. Czy ktoś mógłby mi doradzić coś w tej sprawie.
Panowie prawidłowe ładowanie to 13,8V - 14,4V nigdy nie będzie idealnie 14,4V .Alternator do wyjęcia i sprawdzic trzeba diody obwodu wzbudzenia bo to one odpowiadają za ładowanie na wolnych obrotach.
Witajcie! Pacjentem jest Fiat Seicento VAN z 2005r, wersja z silnikiem 1,1 MPI. Przebieg - daj boże autentyczny - 125tyś km. Auto posiada instalację LPG - piszę dla porządku, choć problem dotyczy benzyny. Objaw: Obecnie, gdy mamy wiosnę: po odpaleniu auta zdarza się (nie zawsze), że niskie obroty są "za niskie", po rozgrzaniu silnika problem ustępuje....
Jest przejście między złączem sterownika a wtryskiwaczem (sterowanie masą), zasilanie wtryskiwacza również odpowiada napięciu akumulatora. Instalacji gazowej brak. Auto normalnie jeździ, tylko w czasie przyspieszania "łapie" błąd, i później znów kontrolka gaśnie. Parametry czujników sprawdzone (obroty, podciśnienie).
Na kompie był, generalnie pokazywało błąd 4 czujników, nie dało rady wykasować, podczas pracy parametry ok. Problem raczej rozwiązany, przytkany filtr w wężyku odmy...:/
Witam. Problem dotyczy Fiata Seicento 1.1 MPI z 2004 roku bez LPG. Mam go od 2018 r. i od początku czasami się zdarzał, ale szybko przechodził i nie zwracałem na to uwagi. Ostatnio jednak jest coraz gorzej, jak się zafiksował od początku marca tak już do dzisiaj chodzi jak chce. Istota problemu: Gdy w czasie jazdy na biegu puszczę gaz i mam w tym momencie...
Witam mam problem, na ciepłym silniku szarpie podczas jazdy a na luzie (przerywa/faluje) i po chwili obroty wchodzą na maksa, szybko się grzeje. Co to może być???
O tym też pomyślałem, czy w ogóle widzi obroty "na rozruszniku".
5500 obr/min przecież to tylko Seicento z małym silniczkiem :D, co do obrotów jakie wskazania z potencjometru , ciśnienie w ssącym ?
Może zasysać tzw lewe powietrze poprzez przewody podciśnienia w przepustnicy jak również przewodem serwa hamulcowego, może linka zacinać się w pancerzu i zderzak przepustnicy nie dotyka zderzaka tudzież któryś z czujników (przepustnicy, temperatury itp) podaje zły sygnał na co sterownik reaguje w ten sposób
:) mialem podobny problem w CC900
piskaj plakiem na odpalonym silniku i nasłuchuj czy zwiększa obroty... mi to właśnie na nieszczelność wyglada
No zamieszałem:) tak stara uszczelka była poszarpana i i zatkała wlot powietrza( tam jest jeden wlot który jest połączony rurka gumową z filtrem powietrza) w tym momencie zrobiło się za duże ciśnienie w komorze silnika i wywaliło mi olej. No i właśnie po wymianie tej uszczelki i oleju itd coś sie porobiło z tymi obrotami:(
Albo czujnik temperatury cieczy.
zagrzej go trzymaj obroty tak powyżej 1.2 obrotów/min odepnij silnik krokowy i sprawdź czy jest napięcie w tym złączu
jak to nie, obroty wyższe to smoli, na 5 biegu obroty mniejsze to i nie ma siły
Nie ustawia się zapłonu.
Skoro auto chce się przełączyć na gaz to sterownik wykluczam ( obroty i temperaturę widzi). Przychodzą mi na myśl tylko elektrozawory lub atuator ( spróbuj go pominąć/wsadź zamiast niego drugi regulator na śrubę koszt niewielki).
Jeszcze raz podłączyć tester i zobaczyć czy widzi obroty podczas kręcenia rozrusznikiem.
Chodzi o sam komputer z oznaczeniem IAW 16FM.ED odpala gdy cos w nim pstryknie inaczej nie da rady. Chodzi tutaj o samo paliwo. Na gazie mogę odpalić przestawiając przełącznik na sam gaz, ale nie mogę tego zrobić na zimnym silniku bo nie odpali. Na gazie auto w ogóle nie gaśnie tylko żeby jeździł na gazie musi się odpowiednio rozgrzać silnik. Gaz natomiast...
Dzięki kolego za podpowiedz. jutro postaram się sprawdzić. Według Ciebie to regulacja zaworów czy wymiana? Co do odejścia to Ja go jeszcze nie cisnąłem bo ten klekot trochę straszy. Raz go tylko przycisnąłem i 130 złapał. To jest dudnienie jakbym młotkiem w silnik pukał tyle że nie metaliczny dźwięk, bardziej jakbym ruszał starym dieslem z rozwalonym...
Tam były stosowane 2 różne sterowniki - hybrydowy i tradycyjny... który Ty masz? Schematy pasują z Seicento Sporting MY03. Kto naprawiał sterownik?
Jeśli nie masz żadnego wycieku paliwa z okolic silnika i po drodze do zbiorika czyli musi to spalac teoretycznie a jakie masz obroty po zagrzaniu silnika ?
Gaśnie na małych (niskich) obrotach, czy wolnych obrotach? Czy problem znika, jeśli "dotykasz" pedału przyspieszenia? To istotna sprawa, sam mam Seicento 0.9 z instalacją LPG (BRC Just) i borykałem się z kłopotami, ale po ostatniej interwencji i regulacji jest wszystko "miodzio"
Niech wymienia.
Powiem krótko hydroregulatory
Witam. Czy tojest SPI, czy już MPI ? Przyczyn może być kilka. 1. Zatkany filtr paliwa i brak wystarczającej ilości na wyższych obrotach. 2. Zbyt niskie ciśnienie paliwa spowodowane zacierającą się pompą paliwa ( dość częsty przypadek w tych samochodach, zwłaszcza kiedy się jeździ na głębokiej rezerwie :) . 3. Poległ regulator ciśnienia paliwa. 4. Jest...
jest to seicento 1.1 mpi i ten sam problem w pandzie 1.1 Dodano po 36 jest to seicento 1.1 mpi i ten sam problem w pandzie 1.1
W seicento 900 pod maską są 2 przekazniki jedem czerwony od pompy paliwa, a ten czarny od czego jest bo jak go wyciągne to obroty sie podnosza, ale silnik nie gaśnie.
witam mam problem z seiczento 900 wyswietla czek w czasie jazdy od czasu do czasu najwiecej gdy autko stoi na wolnych obrotach autko niema instalacj gazowej
Wymieniłem ,przekręciłem zapłon odpaliłem i wyskoczył na 4 tys obrotów i obroty nie spadały, więc założyłem spowrotem stary
Podziękował
Silnik nie odpala bo nie kręci rozrusznik? Czy po odpaleniu na pych obroty biegu jałowego są stabilne?
Prawdopodobnie sygnał prostokątny o wypełnieniu 30% tak ma większość 2imp na obrót
Spróbuj podnieść obroty np. 1.5k lub 2k i utrzymuj stałe kilka chwil, czy wtedy też otwarta pętla...
Pytam czy jak dasz "przegazówe" w podłogę bez biegu to momentalnie się wkręca na obroty ? Tzw. "przegazówa do odciny" .
a gaz to autko ma???
Fiat Seicento na zimnym silniku po odpaleniu dodając gazu wchodzi na obroty natomiast po przejechaniu ostatnio ok.500m gaśnie. Odpala bez problemu dopiero jak dodam gazu gaśnie, nie wchodzi na obroty. Nie wiem co robić do warsztatu nie dojadę trzeba holować. Może ktoś miał podobny problem, może to błahostka jeżeli nie będę mógł go usprawnić zmuszony...
Samochód w czasie dłuższej jazdy dostaje nirównomiernych obrotów. Dodaje gazu upusza i tak w kółko. Czasami pomaga ponowny rozruch. Jazda jest nie ciekawa ponieważ szarpie, bez wciśniętego pedału gazu przyśpiesza bo dostaje wyższych obrotów. Mam pewne podejrzenia czy może to być map sensor, modół, pompa paliwa ? A może coś innego o czym nie wiem prosiłbym...
Czyli dostaje mało paliwa, podejrzany filtr paliwa lub coś zapchało zespół wtryskowy.
Witam,problem mam nastepujący obotomierz w fiacie seicento ma rozjechaną charakterystyke, wraz ze wzrostem obrotów silnika on wskazuje około 2 tyle niz powinno byc .Na wolnych obrotach jest ok pózniej juz nie:( .Ktoś moze ma pomysł jak to naprawic?? Pozdrawiam
Może zamiast gokarta, to Seicento 1.1 Sporting. Podkręcisz limiter na 8000 obrotów, wymienisz głowicę na 1.2 i z górki do 170 km/h leci. W pakiecie masz hamulce, które do 80 km/h nawet hamują.
Wrzucaj wstekola po uprzedniej trójce czy(lub i) czwórce, a gwarantuję, że nawet delikatnie się tocząc(na sprzęgle) w żadnej skrzyni nie będzie zgrzytu (synchronizatory 3,4 biegu wyrównają obroty skrzyni z silnikiem).
Jaka masa sondy ?, masę sondy (pomiarową) stanowi jej szary kabel, który idzie do ecu, nie wolno podłączać go do masy Złe wskazania sondy mogą oczywiście wynikać z jej uszkodzenia, ale również (co jest bardzo prawdopodobne) ze złego składu mieszanki Należy zacząć od ustalenia czemu silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach (pomiar ciśnienia sprężania,...
pojedź na diagnostykę i sprawdź sondę lambda jeśli uszkodzona wymień.wszyscy ją lekceważą a przy aucie zasilanym gazem to powinien być standard, bo to ona rządzi spalaniem i zawartością mieszanki.teoretycznie powinna być wymieniona co 100tys. ale gaz to bardziej surowe warunki pracy silnika ,wyższe temp. itp. :)pozdrowienia. aha i jeszcze jedno nie...
Witam wszystkich. Tez mam taki problem i z tym samym autem czyli: Seicento 2002r 1.1 MPI + LPG Tartarini I mam pytanie czy ktoś rozwiązał ten problem? Ja zrobiłem: - wymiana filtru powietrza - wymieniłem świece + przewody WM - podmiana sondy lambda (w celu sprawdzenia) - sprawdzanie czujnika temperatury cieczy - czyszczenie przepustnicy - zdemontowałem...
Witam Seicento napawione :D przyczyną podniesionych wolnych obrotów był uszkodzony zawór, który znajduje się przy pochłaniaczu opar paliwa z lewej strony pod przednim nadkolem. Był non-stop otwarty i silnik zasysał sobie (lewe) powietrze poprzez pochłaniacz. Szukają usterki zacisnąłem gumowe kolanko które biegnie od tego własnie pochłaniacza do urządzenia...
A komp na pewno od Seicento? Nie od Punto czasami ? W Punto są inne mapy paliwa , trzeba wtedy kostkę podmienić . Ja robiłem w ten sposób . Komp był dwa razy tańszy . Na oryginalnym z punto łapał 3 tyś obrotów na jałowym
Po przejechaniu 2 km przy wysprzeglaniu na luzie,obroty spadaja [nie zawsze] i auto gasnie.Dodam ze po przegazowaniu na biegu jalowym,obroty spadaja czesto do zera i silnik gasnie,lub do 300 i powracaja do 900 silnik chodzi,pozatym auto pedzi jak rakieta.Wymienilem czujnik temp.silnika oczyscilem silniczek krokowy,i dalej ten sam problem.Dodam jeszcze...
Seicento 900 nie wchodzi na obroty. Wyrzuca błąd 00. Ciśnienie na cylindrach ok,tłumi nie zatkany czujnik na wale ok,podstawiałem cewki i nic z tego. Jak zimny to chodzi w całym zakresie obrotów a jak lekko złapie temp to zaczyna dławić się i nie wchodzi na obroty. podstawiałem też sterownik silnika i to samo. Ciśnienie paliwa 2,5bar.
Takie rozwiązanie z wyjściem impulsów obrotów na przekaźnik było fabrycznie stosowane w cinquecento /seicento 1,1, z A zwłaszcza w palio, siena, i jak klient pytał gdzie podpiać sygnał obrotomierza, po zmianie licznika na bogato wyposażony , po odpowiedzi myślał zapewne że go w h... robię.
MPI czy SPI?
ostatnio to jak jest rozgrzany i jak go zapale nie ma znaczenia czy na gazie czy na benzynie to pochodzi z 15 sekund i gasnie a jesli go potrzymam na troszke wyższych obrotach to chodzi
nie pomogło, zostawiałem go nawet żeby się uczył ale też nic
Witam. Mój problem polega na tym że, wczoraj moja dziewczyna wróciła z pracy i jak zawsze zostawiła Fiacika w garażu dziś rano nie chciał już wgl odpalić. Zacząłem od cewki,przewodów,świeć odpinałem sonde oraz czujnik tp. bez zmian, wszystko w porządku. Po długim kręceniu w końcu załapał zaczął kopcić na biało i zaraz gaśnie jak zimny, po chwili jak...
seicento wysokie obroty wolne obroty seicento seicento niskie obroty
excel wynik szuka górnoprzepustowy filtr orange podwykonawca
rezystancja poduszki powietrznej lodówka gorenje
Odczyt błędów w ciągniku Case MX 135 - procedury i narzędzia Jak skleić ceratę: kleje do PVC i winylu