SC 900 były tylko SPI . Co do falowania obrotów sprawdź wszelkie przewody podciśnieniowe przy przepustnicy zwłaszcza ten cienki wychodzący do MAP-u - czujnika podciśnienia - znajduje się ten czujnik na jednej ze śrub trzymających sterownik w komorze silnika (poniżej przekaźników nad sterownikiem silnika)
MAP sensor. Miałem tak samo: obroty falowały, najpierw były niskie, później coraz wyższe. Okazało się, że konektory przy wtyczce do czujnika MAP są skorodowane( taki biały nalot). Po wyczyszczeniu - silnik zaczął ładnie równo pracować i obroty się ustabilizowały.
Uszkodzony potencjometr.P
wlasnie ostatnio zauwazylem ze gdy auto stoi przez noc, ogolnie jak jest zimne o wiele mocniej hamuje tylne prawe koło, praktycznie blokuje się, może mieć to jakiś związek? Dodano po 3 dodatkowo wszystko posprawdzalem i jest szczelne. Zauważyłem też że gdy zagne wężyk podciśnieniowy który idzie od filtra powietrza do wtrysku to oboty spadaja do normalnych.....
Skoro auto chce się przełączyć na gaz to sterownik wykluczam ( obroty i temperaturę widzi). Przychodzą mi na myśl tylko elektrozawory lub atuator ( spróbuj go pominąć/wsadź zamiast niego drugi regulator na śrubę koszt niewielki).
Po odpaleniu zimnego silnika silnik krokowy musi się ustawić tzn dostosować do fazy rozgrzewania się silnika. W miarę rozgrzewania obroty powinny spadać. Ważne by nie wysuwać na siłę trzpienia. Ja mam do tego tester silników krokowych fiat/opel i mogę elektrycznie wysunąć całkiem trzpień i wkręcić z powrotem. To że miał 4000 obrotów to mogło być tak...
Uszczelka pod dolotem... Która? Bo trochę ich tam jest... Sprawdź dokładnie podstawę wtrysku. https://obrazki.elektroda.pl/8547351700_...
Witaj Jeśli podejrzewasz wydech to może być albo katalizator oberwany wkład jeśli jest ceramiczny, albo osłona na katalizatorze lubi przerdzewieć, a jest przyspawana w czterech miejscach i lubi to pękać, jest jeszcze możliwość, że połączenie tłumika z rurą od katalizatora się kończy, ostatecznie do wiosny przejeździsz tak czy siak, każda z tych usterek...
Może zasysać tzw lewe powietrze poprzez przewody podciśnienia w przepustnicy jak również przewodem serwa hamulcowego, może linka zacinać się w pancerzu i zderzak przepustnicy nie dotyka zderzaka tudzież któryś z czujników (przepustnicy, temperatury itp) podaje zły sygnał na co sterownik reaguje w ten sposób
Przez zawór evap na pewno nie zgasło, możesz go odłączyć i to nie ma żadnego znaczenia, to tylko pseudoekologiczny syf. Bez sondy lambda 900-tka pracuje tak samo dobrze jak i z nią, być może więcej pali benzyny, nie wiem bo ja na gazie jeździłem 99% i miałem specjalnie ją odłączoną, bo wtedy lepiej trzyma wolne obroty na 1gen lpg. Przez czujnik położenia...
Jeżeli chłodnica jest w dość dobrym stanie i termostat działa tak jak powinien to zasadniczo nie ma prawa się gotować, nagrzewnica raczej nie ma tu nic do tego. Miałem taki przypadek w seicento 900, termostat nie puszczał na duży obieg. Włączenie nagrzewnicy na maximum i wentylator nadmuchu też na maksymalne obroty i dojechałem krótki odcinek do domu...
Przy "falowaniu" wolnych obrotów rzeczy do sprawdzenia: - szczelność układu dolotowego, - układ zapłonowy, - czujnik podciśnienia, - układ regulacji wolnych obrotów.
A obroty wału widzi sterownik?,a czas wtrysku podczas rozruchu pokazuje?,a zasilania i masy sterownika sprawdzone?,a zasilanie cewek po zapłonie?,a może jakieś odcięcie dołożone kiedyś tam? Jak to wszystko ok.to pewnie ster uwalony.pozdr.
uszczelka pod monowtryskiem wydłuchana albo źle założona linka gazu. Mógłbys nie lamerzyć?
Proponuje wprowadzić silnik na wyższe obroty na biegu jałowył i sprawdzić czy nie brakuje paliwa.Sprawdzić przewody sterowania monowtryskiem, takie przewody jak do powietrza. Jeżeli jest jakiś przetarty wymienić.Orginalne są dość drogie, ale można kupić z metra.Sprawdzić stan świec czy nie są zalane,mokre. Ostateczność problemy z uszczelką pod głowicą....
Witam :) Problem polega na dość wysokich obrotach silnika przy seicento 1.1 na biegu jałowym. Auto bardzo głośno pracuje i dużo pali. Mam wrażenie że do płynu chłodzącego dostaje się olej, a pod korkiem oleju jest "biała maź". Czy ma to coś wspólnego z wysokimi obrotami czyt problemu raczej trzeba szukać w lewym powietrzu?? Pozdrawiam
Podciśnienia albo pozamieniane, albo wypięte lub dziurawe.
Grzebałeś przy silniku ? Nie wiem co tam może być "złego" przy kolumnie kierownicy i liczniku, ale tam jak i przy silniku wystarczy obruszyć jedną wtyczkę, przewodzik, i sterownik straci połączenie z np bardzo ważnym czujnikiem, i nie wyłączy np "ssania" po rozgrzaniu silnika, a przy tych temperaturach ok 30C, 3min pracy silnika może być akuratne do...
Na kompie był, generalnie pokazywało błąd 4 czujników, nie dało rady wykasować, podczas pracy parametry ok. Problem raczej rozwiązany, przytkany filtr w wężyku odmy...:/
Jest to seicento 1.1 sporting 2000 rok pr.Zdaje sie ze mpi,nie jestem pewien.Po rozgrzaniu sie silnika iprzeccodzeniu z wyzszych obrotow na bieg jalowy/wysprzeglanie/czesto gasnie.obroty spadaja wtedy do zera,jesli same nie wzrosna to gasnie.
Witajcie! Pacjentem jest Fiat Seicento VAN z 2005r, wersja z silnikiem 1,1 MPI. Przebieg - daj boże autentyczny - 125tyś km. Auto posiada instalację LPG - piszę dla porządku, choć problem dotyczy benzyny. Objaw: Obecnie, gdy mamy wiosnę: po odpaleniu auta zdarza się (nie zawsze), że niskie obroty są "za niskie", po rozgrzaniu silnika problem ustępuje....
Witam. Problem dotyczy Fiata Seicento 1.1 MPI z 2004 roku bez LPG. Mam go od 2018 r. i od początku czasami się zdarzał, ale szybko przechodził i nie zwracałem na to uwagi. Ostatnio jednak jest coraz gorzej, jak się zafiksował od początku marca tak już do dzisiaj chodzi jak chce. Istota problemu: Gdy w czasie jazdy na biegu puszczę gaz i mam w tym momencie...
Witam mam problem, na ciepłym silniku szarpie podczas jazdy a na luzie (przerywa/faluje) i po chwili obroty wchodzą na maksa, szybko się grzeje. Co to może być???
Albo czujnik temperatury cieczy.
Sprawdź przewód gumowy idący do czujnika bezwzględnego. Pozdrawiam.
Witam. A nie wziął nikt pod uwagę walniętego serwa? Puszcza wtedy lewe powietrze.
Kompresja, szczelnośc dolotu, fazy rozrządu, inne sprawy
Samochód po dłuższej jeździe dostaje nieregularnych obrotów. Nie wciskam gazu a sam przyśpiesza. Po ponownym odpaleniu objawy nieraz ustępują. Nie mam pojęcia co może być przyczyną. Prosiłbym o jakąś pomoc... Dodano po 14 Mam wrażenie że to wina modółu czy to możliwe ??
:) mialem podobny problem w CC900
zagrzej go trzymaj obroty tak powyżej 1.2 obrotów/min odepnij silnik krokowy i sprawdź czy jest napięcie w tym złączu
Brak lub nieprawidłowa konfiguracja emulatora sondy. Przy tym silniku w ogóle nie powinno się stosować instalacji II generacji (zwłaszcza, jeśli masz 2 sondy), a jeśli już to były emulatory (resettery OBD) wpinane do linii diagnostycznej sterownika.
sprawdze kąpresje we wtorek i dam znać co i jak Dodano po 41 we wtorek sprawdze kąpresje i dam znac o wyniku
Fiat Seicento na zimnym silniku po odpaleniu dodając gazu wchodzi na obroty natomiast po przejechaniu ostatnio ok.500m gaśnie. Odpala bez problemu dopiero jak dodam gazu gaśnie, nie wchodzi na obroty. Nie wiem co robić do warsztatu nie dojadę trzeba holować. Może ktoś miał podobny problem, może to błahostka jeżeli nie będę mógł go usprawnić zmuszony...
Podziękował
Sprawdż czy w wężyku pomiędzy czujnikiem podciśnienia a przepustnicą nie ma nieszczelności (dokładnie, czasem pękają wzdłuż (!)), poza tym sprawdziłbym czy czujnik położenia wału korbowego nie ma pęknięć (miałem taki przypadek - objawy identyczne co u Ciebie). A właściwie sprawdż wszystkie podciśnienia na szczelność. Pozdrawiam.
A Kolega to ma doświadczenie w naprawach samochodów? Piszesz w dziale dla zaawansowanych.... Będziesz tak pytał o każdą część?
A co jesli seicento nie posiada czujnika prędkości bo ma linkę? Jak to obejść ? Jakis impulsator który zamieni obroty linki na sygnał cyfrowy? Z jakiego auta można to wykorzystać ?
Witam, mam problem z obrotomierzem w Seicento, wersja brush 900 z 2002 r. Po podłączeniu wszystkiego działa tylko podświetlenie, a obroty leżą. Jak odłączę podświetlenie, to obroty wstają, i w sumie już nie wiem, co mam zrobić, a dodam, że jestem całkiem zielony w te tematy AI: Czy ten problem pojawił się po jakiejś naprawie, wymianie licznika, montażu...
Powiem krótko hydroregulatory
Posprawdzać węże od podciśnienia i uszczelkę pod dolotem
pojedź na diagnostykę i sprawdź sondę lambda jeśli uszkodzona wymień.wszyscy ją lekceważą a przy aucie zasilanym gazem to powinien być standard, bo to ona rządzi spalaniem i zawartością mieszanki.teoretycznie powinna być wymieniona co 100tys. ale gaz to bardziej surowe warunki pracy silnika ,wyższe temp. itp. :)pozdrowienia. aha i jeszcze jedno nie...
nadeszły ciepłe dni i nie mam problemu z wysokimi obrotami,ale nadejdzie zima i .....Wnioskuje,że to problem z czujnikiem temperatury ale który czujnik może to zjawisko powodować?Ten na termostacie wymieniony.
ok sprawdzę dzięki za odpowiedz :D
moze krokowy/nastawnik b.jal. sie wiesza
Mam problem z seicento900. Kilkadni temu założyłem instalację lpg,od tej pory pali się czek na benzynie i na gazie.Byłem na diagnozie koputerowej ,błedy to : usterka obwodu cewki nr2 oraz obwodu wtryskiwacza ,po wykasowaniu wraca błąd obwodu cewki Auto pali ponad normę,przed założeniem instalacji lpg nie było żadnych problemów.Na gazie pracuje normalnie...
Witajcie, tak jak w tytule, w aucie mamy - Fiacie Seicento od kilku dni, jak zrobiło się tak gorąco, po rozgrzaniu silnika, na wolnych obrotach albo mruga albo świeci na stałe - kontrolka oleju tak jak na filmiku: [youtube]https://youtu.be/rjDMEXmA1Lk[/y... po zwiększeniu obrotów gaśnie, po czym gdy obroty opadają znowu się zaświeca. Myślicie że...
okej, jutro tak zrobię, bo na złomie tak pocięli wydech, że sąsiedzi już byliby źli, że hałasuję o tej porze. Mam nadzieję, że to zadziała, bo jak wkropiłem benzynę do dolotu, to nawet na obroty się wkręcał silnik, gdy gazu dodawałem, i chodził dość długo, jak na tak małą ilość benzyny, którą mu podałem.
Witam. Mój problem polega na tym że, wczoraj moja dziewczyna wróciła z pracy i jak zawsze zostawiła Fiacika w garażu dziś rano nie chciał już wgl odpalić. Zacząłem od cewki,przewodów,świeć odpinałem sonde oraz czujnik tp. bez zmian, wszystko w porządku. Po długim kręceniu w końcu załapał zaczął kopcić na biało i zaraz gaśnie jak zimny, po chwili jak...
Seicento 1.1 2000r obroty na biegu jalowym niekiedy i troszkę wrastaja
Miałem to samo, pomogła wymiana mostka prostowniczego i altek pracuje do dziś, ładowanie idealne, obroty czy niskie czy wysokie, obciążony czy nie, to w zależności w jakich warunkach mierzone prąd się wacha tylko od 14,7 do 13,8 i kontrolka już nie żarzy. koszt naprawy to chyba (dokładnie już nie pamiętam) ale koszt mostka to coś około 34 zł, i do tego...
seicento niskie obroty seicento obroty silnika wysokie obroty seicento
scenic reczny gwarancja electrolux śruby nietypowe
stukanie sprezarki powietrza wirnik szlifierki celma
Przerywanie radia internetowego - przyczyny i rozwiązania ARV-104-00/8 - Dane techniczne głośnika wysokotonowego