https://obrazki.elektroda.pl/2474349300_... W samochodzie Skoda Octavia 1 uszkodzeniu uległ przełącznik prędkości silnika dmuchawy nawiewów. Wypadła blaszka/styk z plastykowego uchwytu na obrotowym ramieniu, łącząca ślizgacz z stykami. Szczęśliwie, udało się ją znależć na podłodze. Przełącznik znajduje się w panelu sterującym nawiewami,...
Czy silnik albo turbina nie od anglika? Porównaj kształt łopatek turbiny np ze zdjęciami na allegro i czy kierunek obrotów jest prawidłowy.
I jeszcze z innej beczki szybkie pytanie topi mi się bezpiecznik od nawiewu jak dam ponad połowę obroty tzn. prędkość nawiewu. Opornik dmuchawy do wymiany?) Nie. Dmuchawa do wymiany
W tym roczniku nie w komorze silnika tylko za schowkiem(modul sterujacy)
Masz, zasilanie na tym bezpieczniku 40A? Powinno być po zapłonie albo po uruchomieniu silnika i iść bezpośrednio do silnika dmuchawy a sterowanie obrotami masą z przełącznika przez opornicę.
nie są w stanie w serwisie namierzyć, która jest zablokowana. To zmień serwis, w parametrach rzeczywistych widać jak klapy zmieniają położenie. Co do wentylatora, to jest tak, że silnik dmuchawy zmniejsza obroty podczas przestawiania klap nawiewu po to aby pęd powietrza ich nie blokował
niesądzę ze to wina regulatora, w tej cytrynie są liche silniki nawiewu.
Odpowiadajac na pierwsze pytanie upewnij sie ze płynu w zbiorniczku wyrównawczym masz do poziomu max jak jest malo plynu lub uklad zapowietrzony w nagrzewnicy znajduje sie powietrze i nie ogrzewa auta. Mozesz odpowietrzyc uklad odkrecajac korek zbiorniczka wyrównawczego, silnik włączony dmuchawa na maxa (4) i ciepły nawiew. Co do "zamulania" nagrzewnicy...
Cześć Kręci się w dobrą stronę? (czasami na wirniku jest strzałka). Jeżeli strzałki nie ma, można prawidłowość kierunku obrotów ocenić na podstawie kształtu kanału wylotowego. Jest to ważne, bo na rynku jest dostępnych wiele elementów z aut z kierownicą "po niewłaściwej stronie" i w takim wypadku dmuchawa może być lustrzanym odbiciem i mieć w związku...
Masz tam opornik czyli rezystor dmuchawy ktory koryguje obroty silnika w chwili regulacji obrotow nawiewu i nie ma co kombinować w jakies inne rezystory tylko wymienic go na taki jaki jest o ile to jest przyczyna. Dmuchawa jest sterowana manualnie czyli zwykle pokretło czy klimatronic?
Zaczynając od najtańszych, zobacz, czy nie skorodował bezpiecznik Maxi pod BSM, sprawdź, czy na regulator obrotów silnika dmuchawy dochodzi napięcie po uruchomieniu silnika, lubi się wypalać złącze i płytka regulatora.
Sprawdź rezystor. Mieści się on w przewodzie od nawiewu. A gdzie Ty tam widziałeś rezystor? To jest z climatronikiem i rezystora nie ma. Całe sterowanie obrotami jest realizowane elektronicznie i umieszczone jest wewnątrz podstawy silnika dmuchawy. Dlaczego nie sprawdzisz samego silnika czy działa? Czy do sprawdzenia zasilania na kostce wystarczy żarówka...
Tak, u mnie też tak jest, przysiada po obciązeniu na wolnych obrotach i wraca.
opornik przykręcony jest do silnika dmuchawy dostęp do niego po zdjęciu schowka
Jak masz w pobliżu stację złomowania pojazdów, to możesz poszukać tam w jakimś Polonezie regulator obrotów dmuchawy nawiewu. Od zwykłego klawiszowego przełącznika biegów dmuchawy różni się ciągłym a nie skokowym ruchem klawisza. Wewnątrz jest ... dokładnie to co na schemacie powyżej.
Zwarcie/ przebicie tranzystorów w module regulatora obrotów, który znajduje się w silniku dmuchawy
Pozostało sprawdzić silnik dmuchawy. Jak sprawdzałeś opornice skoro tam nie ma oporników tylko elektronika, to jest sterownik obrotów?
-wypalone złacze opornicy -zaciera się wirnik w tulejkach Wystarcza zmierzyc prąd pobierany przez silnik,wiesz jak sie to robi?
U siebie miałem ostatnio usterkę wtyczki od czujnika położenia wału. Auto gasło na sekunde i jechało dalej, komputer nie wywalał błędów, dopiero monitorowanie obrotów pokazało, że na ułamek sekundy zanika sygnał o prędkości obrotowej silnika. Charakterystyczny był restart elektroniki w srodku, w tym właśnie dmuchawy nawiewu kiedy to się działo.
Sprawa zakonczyla sie nastepujaco; -wlasciciel samochodu po moichm opisie wyjol nie przelacznik ale modul znajdujacy sie przy silniku od nawiewu.To co mu zasugerowalem bylo prawda,uszkodzona/przerwana zostala jedna z napylonych sciezek oporowych.W miejscu przerwania/przepalenia wywiercil mala dziurke i wsadzil nita.Udalo mu sie tak znitowac ze zamknol...
Skoro spaliły ci się opory to najprawdopodobniej masz suche panewki w silniku dmuchawy i mocno wzrósł pobór prądu.Zacznij od rozbiórki dmuchawy i posmarowania panewek.A opory...Ja zrobiłem w ten sposób:wziąłem kawałek drutu oporowego od termowentylatora 2kW i podłączyłem go w szereg z zasilaniem dmuchawy.Następnie przesuwałem przewodem zasilającym silnik...
Często uszkodzeniu ulega bezpiecznik termiczny na opornicy i też będą tylko max obroty wentylatora. Już w niejednej opronicy wymieniałem (właśnie od opla astry) po uprzednim jej sprawdzeniu naturalnie i nie trzeba oczywiście kupować nowej a wystarczy wydać około 2zł na nowe zabezpieczenie. Naturalnie trzeba również sprawdzić czy silnik dmuchawy jest...
Cześć tym razem coś się takiego porobiło, po uruchomieniu zapłonu niechce ruszyć silnik dmuchawy jest on sterowany sterownikiem od klimatronica oczywiście obroty na wyświetlaczu przez jakis czas mogę regulować, temperaturą też i zmianą nawiewu na szybę, nogi itd również a po krótkim czasie wyskakuje serwis nie słychać wogóle żeby pracował silnik dmuchawy....
Witam! Chciałbym dołączyć się do wątku. W124, 250D (OM602), 1986 bez klimy. Od miesiąca mam problem z nawiewem. Nagle przestaje działać. Po silnym uderzeniu pięścią w środkową konsolę, od prawej strony, w okolicy nawiewu na nogi, powoli zaczyna startować. Silnik dmuchawy zrobi kilka obrotów. Po kilku kolejnych uderzeniach zaczyna normalnie pracować....
Witam. Przedmiotem sprawy jest Nissan Qashqai J11. Problem nie jest może zbyt poważny, ale za to bardzo uciążliwy. Mianowicie, niezależnie w jakim stanie zostawimy climatronic, niezależnie od ustawień na panelu, po każdym zgaszeniu i uruchomieniu pojazdu na nowo ustawienia pojawiają się takie, że temperatura nawiewu jest ustawiona na 27 stopni, kierunek...
Zrób mostek grubym kablem na nogach 87 i 30 przekaźnika i sprawdź czy dmuchawa działa(na pracującym silniku). Sprawa następna, plus na silnik dmuchawy leci cały czas o takiej samej wartości, przez opornicę leci masa na silnik i to ona ustala obroty.
Nie. Możesz go regulować przez zmianę napięcia zasilania (zasilacz regulowany), weź pod uwagę, że ten silniczek potrzebuje kilku amperów. Możesz też za pomocą regulatora PWM (kupa schematów na forum). Ja wykorzystuję tą dmuchawę do nawiewu w piecu CO, pracuje na 7V, obroty oczywiście niższe. V.
Jeśli masz klimatronik , to wszystko jest OK! W mijej Delcie II z klimatronikiem też tak jest. Po uruchomieniu, komp. włacza nawiew na szybę, potem w miare rozgrzewania się silnika zwieksz obroty dmuchawy i przełancza na nogi - oczywiście w trybie full automatic. Co do tych odgłosów po przekreceniu w stacyjce to własnie komp z klimatronika ustawia wszystko...
Latem w najwieksze upaly mialem podobnie jak Ty. Tylko u mnie klima wysadzala akku. bo po miescie nie nadazal ladowac alternator a klima chodzila caly czas na maksa ( 2 wiatraki na max obrotach, dmuchawa nawiewu, elektromagnes na sprezarce....) i do tego silnik nie przegraczal 2000obr.
Podłączenie szeregowe. Powinno być równolegle na trójnikach. Jak dmucha na 1-2 stopniu dmuchawy? Ten silnik to archaiczna paliwożerna v8, nie grzeszy sprawnością. Gdyby nie był w stanie dostarczyć tyle ciepła to przy sprawnym układzie chłodzenia temperatura silnika by spadała po włączeniu nawiewu.
Widzisz zaraz po rozruchu akumulator przyjmuje jakieś 50A. Nawet mały 45Ah. Dość szybko spada w miarę uzupełniania ładunku. A współczesne alternatory nawet przy hamowaniu silnikiem podnoszą napięcie do ponad 15V. Dziwnie to trochę wygląda. Kiedyś puszczając pedał gazu spadały obroty spadało napięcie. Było widać jak zwalniają wycieraczki i dmuchawa nawiewu....
Witam. Kangoo 2010 1,5Dci pełna auto klima i dmuchawa (nawiew) przerywa .Nie startuje po odpaleniu silnika i nie działa w trybie AUTO i manualnie zwiększanie obrotów też nie działa . Ale po wjechaniu na wyboistą drogę lub stuknięciu pięścią w okolice od przycisku sterowania klimą wszystko się załącza i działa prawidłowo jak w nówce . Proszę o informację...
Wez chlopie uzyj szukajki bo o4 biegu dmuchaw to napisano juz cala prace magisterska.Opornica w komorze silnika,na scianie grodziowej(po lewej stronie stojac przed autem)
Uszkodzeniu uległy 2 z 3 rezystorów w skrzynce z rezystorami, znajdującej się w obwodzie pomiędzy pokrętłami, a silnikiem nawiewu. Ściągnij to i powinieneś mieć odpowiedź gdzie szukać. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic67... Idea działania jest taka, że (na przykładzie nawiewu z 4 biegami) na pierwszym biegu prąd przepływa przez 3 identyczne...
co to za brednie na tym forum??? nie wiadomo czy płakac czy śmiac się.... po pierwsze: disel dłużej się nagrzewa niż benzyniak, po drugie: galaxy,sharan, alhambra ze względu na kubaturę nadwozia ,wyposażane sa w dogrzewacze układu chłodzenia, właśnie z powodu słabo i wolno nagrzewającego się silnika, urzadzena te występują, bądź nie w zależności na...
Podepnę się pod temat z moim problemem. Auto VW T4 caravelle 1999r silnik 2.5TDi ACV. Climatronic dwustrefowy. Nie działa nawiew (przedni silnik). Komp zgłasza błąd silnika V2, wyświetlacz od climatronica mruga. Sprawdzałem instalację do silnika, na kablach do silnika badając multimetrem jest napięcie na plusowym kablu natomiast badając probówką i jednocześnie...
Tzw. jeż nie ma w sobie żadnego przekaźnika , to tylko elektroniczny element wykonawczy szybkości obrotów silnika nadmuchu. Masz Autodatę i schematy do tego Bawarczyka i jesteś elektrykiem , to popatrz jak jest zasilany silnik dmuchawy.
Zwarłem, po odpaleniu, dioda LED pokazała odczytany błąd. PIK PIK PIIIIIIIIK (- - --------). czyli jak odczytałem z instrukcji serwisowej D1LC, oznacza to błąd czujnika temperatury. Problem w tym że jest sprawny... Tzn. omomierz pokazuje ponad 1kohm (temp +5st). Dodam jeszcze że jak przełączę zdaje się na tylko nawiew, to urządzenie wyłącza się po ~20sek....
1 - jaki silnik? 2 - buczenie jest zależne od obrotów? Jak nie to od czegoś innego? prędkości dmuchawy, położenia nawiewów, prędkości, kąta pochylenia pojazdu? Nie będzie to najzwyczajniej w świecie wydech? Może mechanik musiał ruszyć go, aby uzyskać dostęp do mechanizmu wybieraka na skrzyni i trzeba wymienić/poprawić gumowe uchwyty?
Nie wiem jak jest w tym samochodzie,czy da się wyłączyć całkowicie nawiew,ale podstawowa zasada to NIE WYŁĄCZAĆ WENTYLATORA NIGDY!! Pozycję "0" należy traktować jak serwisową. Lożyska są ze stopu samosmarującego,puszczają soki jak pracują. Nieuzywane wysychają wspomagane kurzem i zaczynają stawiać opór. Natężenie za małe aby spalić bezpiecznik,ale wystarczające...
Jeżeli chrobotanie słychać wewnątrz samochodu, gdzieś pod kokpitem to stawiałbym na jakieś luźne kable/wtyki drgające od pracy silnika, uszkodzony nawiew powietrza do kabiny - czy po podkręceniu dmuchawy hałas się zwiększa? Zastanawia mnie fakt większego hałasu przy zwiększeniu obrotów, co prawda przy większych obrotach silnik "drga" mniej oczywiści...
Znalazłem coś od Webasto ale do 150 choc raczej jest podobna do 120 ale mogą być różnice. https://www.butlertechnik.com/downloads/... Wygląda na to (strona 9), że Webasto ma przekaźnik K1 do którym podłącza zasilanie do Climatrnic'a - normalnie jest zasilany po przekręceniu...
http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml https://www.youtube.com/watch?v=9LwF9OK9... Zmiana jednostek wyświetlania temperatury. Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej. Dostępne...
tak ... już to też robiłem i się włączają .... pracują przez 30s i się wyłączają. Wiec prawdopodobnie tak ma być gdyż to się za każdym razem powtarza co odłączę wtyczkę. Ale dziś zaobserwowałem coś ciekawego ... co wskazuje właśnie na ten panel o którym piszesz. Jak chodzi dmuchawa nawiewu to zmieniając biegi ( czyli i się obroty silnika też zmieniają...
Witam moim zdaniem wina lezy po stronie oponika ktory zwykle steruje obrotami nawiewow. nalezy go szukac w nagrzewnicy w okolicach silnika nawiewu(4 grube przewody) jak go wyjmiesz to miernikiem sprawdzasz przejscie powinno byc kazdy z kazdym
Udało się naprawic? miałem ten sam problem najpierw obroty falowały, np na prędkosci 2 prawie nie działał, potem na 3 prawidłowo, a na 3,5 znowu słabo. Od wczoraj dmuchawa w ogóle przestała działać. Zastanawiam sie czy jest sens wymieniac mj802, jak dla mnie to raczej pokrętło(uszkodzony potencjometr). co o tym myślicie?
Podpinam się pod temat, gdyż w VW Pasacie ma ten sam problem, a "Oktavia" należy do rodziny VW. W moim przypadku uległ awarii włącznik dmuchawy - przegrzały się styki, w tym również we wtyczce łączącej silnik dmuchawy z włącznikiem. Z uwagi na wysoki koszt włącznika i robocizny postanowiłem zdobyć "używkę" na szrocie i kiedyś będę musiał go zamontować....
Okej sprawze przekaźnik, bezpiecznik caky Dodano po 3 Panowie, regulator obrotów dziala, przekaźnik dziala, bezpiecznik tez, nie ma pradu w tej kostce od silnika dmuchawy, kończą sie pomysly juz chyba zostaje jakis dobry elektryk
Witam jakiś czas temu naprawiałem nawiew sprawdzałem wszystkie styki oraz wymieniłem rezystor dmuchawy i szczotki, wszystko działało pewnego dnia przestał działać, po oględzinach zauważyłem że jest wręcz stopiony kawałek kostki (ta która jest podpięta pod skrzynkę bezpieczników, odpowiadająca za dmuchawę). Oczyściłem wszystko i z powrotem podpiąłem...
Witam. Szukam informacji jaki prąd pobierają wspomniane odbiorniki w Espace. Jak włączę szybę napięcie spada z 14,2 V do 14 V. Po wyłączeniu szyby i włączeniu nadmuchu napięcie potrafi spaść do 11,5 V. Przy 800 obrotach silnika. Przy 1000 obrotów jest podobnie. Dostałem informacje od elektryka, że ten typ tak ma, bo wentylator żre prąd jak najęty. Szyba...
Sprawdź, czy nie jest uszkodzony bezpiecznik, który zabezpiecza dmuchawę. Silnik dmuchawy znajduje się za schowkiem w kabinie. Dojście do łopatek (wiatraka) dmuchawy jest pod maską silnika, a dokładniej pod podszybiem, gdzie powinien być filtr powietrza tzw. kabinowy lub pyłkowy. Po wyjęciu wkładu filtra zobaczysz wirnik dmuchawy, spróbuj go obrócić,...
Witam wszystkich użytkowników ML. Cieszę się, że tu jestem. Mam problem z Climatronikiem w ML 164 350 diesel z 2010r. Klimatyzacja działa prawidłowo w mieście. Super chłodzi i grzeje. Kiedy wyruszam w dłuższą trasę po przejechaniu ok. 30 km, Climatronik jakby przymyka wyloty powietrza. Nawet przy maksymalnym ustawieniu zaczyna bardzo słabo dmuchać z...
Od dłuższego czasu mam problem z nawiewem. Opiszę wszystko co zaobserwowałem, może znajdzie się ktoś kto mógłby mi pomóc , miał podobny problem ? proszę o komentarze, porady Temperatura na zewnątrz ok - 5 stopni - po odpaleniu silnika dmuchawa czasami działa od razu lub załączy się po ok 15 minutach pracy silnika. Temperatura na zewnątrz ok - 10-15*C...
Witam.Po przełączeniu pokrętła od regulacji obrotów silnika dmuchawy w kierunku lewym załącza się klimatyzacja.Dodam również że po przełączeniu lewym pokrętłem na panelu na pozycję nawiewu ciepłego powietrza na szybę również załącza się klima.Jaką usterką jest to spowodowane? Jak wyjąłem bezpiecznik od klimy to znowu nie ma regulacji ciepło zimno powietrza....
Dzień Dobry Citroen C3 1,6 HDI 2005r 1 generacji z panelem elektronicznym regulacji temperatury wersja z kilma automatyczną. Problem-nie działa dmuchawa na żadnym z biegów i tak: Dmuchawa znajdująca się przy nagrzewnicy od strony kierowcy sprawna 100% Moduł na mosfecie znajdujący się w nogach pasażera sprawny na 100% Panel sterowania nawiewami sprawny...
Witam . Nie działa mi sterowanie panela elektronicznego klimatyzacji dwustrefowej, dokładnie to regulacja obrotów silnika dmuchawy(nie wyświetla większych obrotów na panelu) i włączanie trybu eko (nie załącza diody), w dodatku silnik nawiewu pracuje cały czas i tylko przełączanie między obiegiem zamkniętym a auto i nawiewem szyb zmienia jego prędkośc...
Pojawił się następujący problem w samochodzie Opel Astra G r.prod. 2004, pełny klimatronik. Dmuchawa nawiewu przestała reagować na polecenia siły nadmuchu, sądząc po sile nawiewu przyjęła pozycję 3/4 siły nadmuchu. Cała reszta sterowania temperaturą i miejscem nadmuchu działa dobrze. Wentylatora nie da się również wyłączyć ustawiając pokrętło nadmuchu...
To możesz obejrzeć na klimatroniku, sprawdź co Ci pokazuje. KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyświetlania temperatury. Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej. Dostępne kody diagnostyczne....
Witam. Volvo 960 II z 97 roku 3,0 ASB. Podczas przyspieszania kiedy silnik kręci się na wyższych obrotach przestaje działać albo drastycznie zwalnia nawiew nawet przy wyłączonej klimatyzacji. Jak odpuszczę pedał gazu to dmuchawa wraca do swojej prędkości. Słyszałem, że to ma związek z akumulatorem (baterią) powietrza, która to znajduje się za schowkiem....
Informacja dla ociz W fordzie Fiesta MK-5 szybkość nawiewu ustawia sie przełącznikiem 0-1-2-3-4. W pozycji 0 w obwodzie silniczka dmuchawy jest przerwa. W pozycji 4 na silnik idzie pełne napięcie (obroty maksymalne) W pozycjach 1-2-3 napięcie przechodzi przez dodatkowe oporniki drutowe. Poz.1 przez szeregowo połączone trzy oporniki. Poz.2 przez szeregowo...
Witam ! Ostatnio umyśliło mi się zrobienie czegoś takiego, aby w rytm (najlepiej obrotów silnika) ale może też być czym mocniej depne pedał gazu tym szybciej działa mi dmuchawa od nawiewu powietrza. Nie wiem czy są takie gotowe regulatory i jak to rozwiązać oraz jak już znajdę albo zrobię taki układ to gdzie mam go podłączyć do instalacji samochodu,...
Witam serdecznie. Dzis sprawdzilem czy jest +12 na wtyczce przy dmuchawie, okazało sie ze niema wiec zaczołem sprawdzać. Okazało się ze elektryk o którym mowił poprzedni właściciel cos tam pokombinował i dołożył oddzielny bezpiecznik na silnik dmuchawy a ze go niezle schował to sie troszke naszukałem. Bezpiecznik okazał sie być spalony - wymieniłem...
I co było zepsute? Ja mam problem że po odpaleniu silnika dmuchawa działa na max obrotach cały czas niezależnie jak ustawione jest pokrętło auto,0,1,2,3,4. Wyłącza się wraz ze zgaszeniem silnika. Jeśli kluczyk jest ustawiony na zapłon i świecom się czerwone kontrolki to dmuchawa nie działa. uruchomi się dopiero po przekręceniu rozrusznikiem.
Tutaj masz ukryte funkcje klimatronika: KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyswietlania temperatury. Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij '+' temperatury aby zmieniac jednostki pomiedzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyswietlaczu klimatyzacji i wskaznika temperatury zewnetrznej. Dostepne kody diagnostyczne. Nacisnij i przytrzymaj...
Dzwoniłem do firmy regenerującej alternatory. Dostałem informację, że też nie powinno być czegoś takiego, że spada na 12.5V na wolnych obrotach. Oddałem więc auto na regenerację. Zregenerowany kompletnie łącznie z obudową i czuję, że jestem tylko kilka stów lżejszy... Na postoju nadal 12.5V kiedy odpalę grzanie szyby, światła i nawiew. Jedynie pod normalnym...
Gerri, sam jestem posiadaczem trzech takich Vito, w jednym miałem tak, że odwrotnie podłączona dmuchawa dawała więcej wiatru w tunel i pod maskę niż do wewnątrz. Zauważ, że tam dość łatwo "obrócić", przez pomyłkę, obroty silnika. Trochę nie zrozumiałem autora, myślałem, że mu ducha właśnie z tych kratek(na masce silnika) a nie z kratek środkowych.
Wersja z automatyczną klimatyzacją i dwoma wentylatorami: https://obrazki.elektroda.pl/3855978400_... A5 - konsola wskaźników A35 - sterownik silnika A57 - sterownik skrzyni biegów A63 - sterownik klimatyzacji A91 - sterownik ogrzewania A95 - sterownik wentylatora A123 - wzmacniacz czujnika prędkości A161 - wyświetlacz B24 - czujnik...
witam, mam maly problem z dmuchawa nawiewu. Autko to Citroen C3 z panelem klimatronik . Dmuchawa pracuje caly czas na duzych obrotach, brak jest reakcji na regulacje z panelu. Prawdopodobnie poszedl tranzystor sterujacy dmuchawy tylko mam pytanie gdzie jest sterownik dmuchawy? Moze ma ktos jakies zdjecie albo schemat jak to wyciagnac? pozdrawiam Darek...
Witam, Czy ktos moze podpowiedziec skad idzie + do regulatora nawiewu, nie działa mi nawiew, silnik dmuchawy sprawny, po podłaczeniu napiecia kreci się ok. Rezystor regulacyjny wyrzuciłem, był skorodowany, choć nie wiem czy działa, wyciagnelem przełacznik obrotów, widze ze tez jest w kiepskim stanie, ktos go "naprawiał". Chciałem chociaż zmostkować...
Odpowiadam sam sobie... Usterkę usunąłem!!! Poprawną diagnozę postawił elektrit. Chwała mu za to i punkty. Faktyzcnie uszkodziła się skrzynka bezpieczników. Ale tak cholerni, że miernik pokazywał przejście, bez obciążenia było 12 V, a po załączeniu wiatraka spadało do 5. Klimy nie mogłem włączyć, bo jest zasilana z tego samego obwodu co nawiew. Rozbierania...
Witam. Mam problem z dmuchawą w moim Scenicu. Dmuchawa przestała działać, po wymontowaniu rezystora i podmianie na nowy zero reakcji, wiem, że obrotami moduł steruje poprzez minus(-) więc po zetknięciu radiatora z masą dmuchawa śmiga ładnie a co za tym idzie silnik sprawny - mam więc dwie opcje: 1. Kupiony zamiennik modułu był fabrycznie uwalony 2....
Mam problem z moim autem po przeczyszczeniu kostek w komorze silnika (szukalem usterki ponieważ silnik nie wkręcał się na obroty) auto przestało odpalać na kluczyk, na liczniku przed zamiarem uruchomienia silnika przestały świecić się kontrolki:STOP,świec żarowych,ładowania oraz na wyświetlaczu cyfrowym przestał pokazywać się poziom oleju. Przestały...
Nie działa dmuchawa nawiewu w Peugeot 306 1997 czyli lift z klimatyzacja. Dmuchawa podejrzewam że jest sterowana przez PWM. Do dmuchawy dochodzą trzy przewody, dwa grube-stawiam że to plus oraz minus oraz środkowy sterujący. Nie wiem jak działa regulator prędkości wentylatora do którego dochodzą trzy przewody a wychodzą do silnika dwa. Co już ustaliłem:...
Witam. Z tematem awarii nawiewu wracam. Otóż wczoraj nagle przestał działać nawiew dmuchawy. Panel i zmiana biegów działa, ale nie dmucha powietrze. Sprawdzałem rezystor, zrobiłem nawet pomiar próbówką do akumulatorów. Na zdjęciach jest opis z tych pomiarów na kostkach przy rezystorze https://obrazki.elektroda.pl/6028682700_... https://obrazki.elektroda.pl/6903231500_...
Właściwie wszystkie sterowniki c.o sterują silnikiem nawiewu fazowo, triakiem. Z tym że minimalne wysterowanie jest na poziomie ok. 15stopni. Buczenie jest kwestią oczywistą z racji dużego odkształcenia przebiegu zasilania.
Witam, Posiadam silnik od wentylatora/dmuchawy nawiewu od renówki z 2 spalonymi uzwojeniami. Proszę o pomoc w przewinięciu. Nie robiłem tego jeszcze i chciałbym na nim spróbować. Posiadał on regulacje obrotów więc zakładam że prędkość wzrastała wraz z podawaniem napięcia na kolejne uzwojenia i regulacją napięcia. Dokładnych parametrów nie podam bo nie...
Po odgrzybianiu klimy przy max obrotach dmuchawy przepalały się 2 bezpieczniki 15A. W trybie ręcznym na wolniejszych biegach wszystko było OK. Teraz nie działa wcale. Uszkodził się regulator obrotów(tranzystor K2500 lub 2SK2500 -nigdzie nie można kupić). Po podłączeniu "na krótko" wentylator bierze ok.13 A. Sprawdzałem w innym egzemplarzu i było 10-11...
Witam Co może być przyczyną że dmuchawa nawiewu działa tylko gdy stacyjka jest w pozycji zapłonu a po odpaleniu silnika już nie działa? Autko bez klimy, ręczne sterowanie klapkami i od dmuchawy ma zwykly suwak z podziałką prędkości obrotów. Domyślam sie że jest tam elektroniczny regulator dmuchawy i ma problem z wyższym napięciem bo przy 12V działa...
Mam problem mianowicie pewnego dnia silnik dmuchawy w mojej Xsarze 2.0hdi zaczął chodzić na maksymalnych obrotach bez możliwości regulacji oraz wyłączenia. Poczytalem troche i wymienilem tranzystorki na plytce przy silniku. Dało to taki efekt ze nawiew przestał całkiem chodzić. Pomyślałem że przy lutowaniu przepaliłem płytkę i kupilem nową. Po założeniu...
Sprawdź czy przy odłączonym silniku wentylator dmuchawy lekko kręci się ręką. Jeżeli są opory na obrocie uszkadza się opornik. Jeżeli wentylator obraca się lekko uszkodzeniu mógł ulec przełącznik, opornik lub instalacja połączeniowa. Z formy opisu wnioskuję że nie masz wiedzy i oczekujesz podania co wymienić aby działało. On-line jest to trudne.
Witam! To mój pierwszy post na elektroda.pl. W Peugeocie 307 wyposażonym w automatyczną klimatyzację należącym do kolegi z pracy awarii uległa właśnie dmuchawa nawiewu. Po otwarciu obudowy okazało się, że przynajmniej jeden z tranzystorów był już wymieniany i w układzie sterowania znajdowały się tranzystory: BUZ111s (sprawny) i BTS149 (spalony). Wymieniliśmy...
Witam. Być może chodzi o szybkie zwolnienie obrotów gdy wyłączamy nawiew i o to by nie obracał się gdy jest wyłączony podczas szybkiej jazdy. Gdy bieguny silnika są zwarte to ciężej się obraca wirnik.
Witam. Typowa usterka w Xsarach ale chyba nie w tym przypadku. Nawiew po odpaleniu silnika włącza się na maxa i brak reakcji na regulatorze nawiewu na centralnym panelu. Dodam że klima półautomat z opcją auto i ręcznym wyborem siły nawiewu. Podmienione 2 sterowniki dmuchawy, (te w obudowie wentylatora tzw. "JEŻE") jeden z allegro jakiś "krzak", drugi...
Witam, Tym razem liczę na pomoc w rozwiązaniu problemu z wentylatorem w Ford C-Max MK1 2004. Prześledziłem wątek https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... ale nie jest to problem przerwanego przewodu. Wentylator działa na 4. biegu i wskazywało na uszkodzony rezystor. Nadludzkim wysiłkiem, po tygodniu walki wyjąłem rezystor i wymieniłem na...
witam chrysler intrepid 98r, 3,2l, dmuchawa pracowała na max obrotach, w sterowniku przebity BUZ 100, po wymianie zonk, sterowanie wydaje się być prawidłowe, na bramkę BUZa od ok 2 do 5V, a teraz ciekawostka, wystarczy na chwilę przy włączonym nawiewie odłączyć silnik dmuchawy od sterownika poczym podłączyć i wszystko działa aż do wyłączenia dmuchawy...
Trochę odgrzeję kotleta w nowszym wydaniu. Podobny problem w lublinie3. Wentylator nawiewu co jakiś czas przestawał działać - na 5min albo 2h, ale zawsze wracało do normy. Od jakiegoś czasu zdechł całkowicie. Do rezystora dmuchawy ( w komorze silnika ) nie dochodzi napięcie, bezpieczniki wszystkie wyjęte i sprawdzone, do przełącznika obrotów również...
Wymontuj silnik z dmuchawą, jest pod schowkiem od strony pasażera. Sprawdź szczotki w silniku, wszystkie połączenia w kostce i z rezystorem. Regulacja obrotów 1,2,3 odbywa się przez zasilanie silnika przez rezystor, na 4 silnik działa bez rezystora z pełną mocą.
Witam, z checią przyłączę się do pytania. Ja chciałem regulować obroty dmuchawy z auta (zastosowanej w innym celu niż nawiew w aucie) i użyłem tranzystora BUZ11. Niestety pracowało to jakieś 2s :(. Jak połączyć więcej tranzystorów ze sobą, aby taki układ wytrzymał?
tak, z CLIPa odpalam dmuchawę. też mam wrażenie że na ACC zawsze Renault dmuchał. ACC jaki UBATT pomierzone, również w CLIP jako parametr są. Tam jeż wysyła info zwrotne o obrotach silnika, widoczne jako parametr - jak silnik puszczę na krótko to odczyt obrotów dmuchawy mam prawidłowy. Żadnego multipleksu tam nie ma , zwykły K-LINE. do kalkulatora wtrysku...
Witam! Objawy: Klimatronik ustawiony na Auto na 22 stopni na zewnątrz -5 stopni C. Silnik bardzo długo się nagrzewa, ale wreszcie pokazuja sie dwie kreski. Z nawiewu dopiero wtedy zaczyna lecieć cieplejsze powietrze. Dmuchawa mimo ze chodzi na 3/4 obrotów to z wylotów ledwo dmucha. Pierwsze podpowiedzi mówiły o wymianie termostatu. Zrobione Potem ze...
Witam. Od dłuższego czasu borykam się z dmuchawa w moim aucie. Jest to Peugeot Partner 1,6 HDI z 2007 roku. Jakiś czas temu przestała działać mi dmuchawa, dokładnie po nierównościach raz się załączała raz nie, aż pewnego razu już się nie załączyła. Szukając na forum sposobu jak to naprawić natrafiłem na kilka przydatnych rzeczy. Po pierwsze miałem spalony...
Witam. U mnie napięcia do silnika dmuchawy dochodzą, jak puknę w silnik to rusza i chodzi przerywając, prawdopodobnie zużyte szczotki. Chodzi mi teraz o to jak wyjąć ten silnik. Podobno wystarczy zdemontować przegrodę pod maską i wtedy jest dojście do plastikowych zatrzasków, które pozwalają rozpołowić całą obudowę i odchylając ją, można wyjąć silnik...
Witam. Mam problem jak w temacie. Obstawiam na padniety rezystor dmuchawy z tego co wszyscy pisza jest to najczestsza usterka. Mam zamiar zamowic gdzies taki rezystor. Ale mam zmartwienie, bo pewnie nie dojdzie mi do piatku ten rezystor a w sobote mam wyjazd z rodziną. Jak moge podpiac silnik dmuchawy zeby chociaz chodzil na pelnych obrotach zeby nie...
Przełącznik sterowania jest na 100 procent sprawny.Proble jest mego zdania w silniku nawiewu,bo jak silnik był w położeniu poziomym przełączniki były nieruchome i regaowały prawidłowo.Po wyjeciu i odizolowaniu od samochodu podłaczenie 12V bezposrednio do silnika ,silnik powinien pracowac na wysokich obrotach a zachowuje sie jakby pracował na I biegu
W moim audi po włączeniu np. nawiewu na 4 stopień i jeszcze np. wzmacniacza spadają drastycznie obroty silnika, tak że on gaśnie. Pojawiło się to nagle już od jakiegoś tygodnia. Nie wiem co jest grane bo gdy nie ma dużego poboru prądu to auto nie gaśnie na wolnych obrotach na skrzyżowaniu. Na paliwie ten problem nie występuje. Pozdrawiam i Proszę o...
Myślę że silnik tak odreagowuje obciążanie go przez alternator lub klimatyzację. Sprawdź napięcie na akumulatorze w chwili włączenia nawiewu lub klimatyzacji. Możliwe że aku jest wiekowy i spada napięcie na nim pod obciążeniem dmuchawą. Jeśli możesz podmień aku na chwilę od kogoś i zobaczysz jak się sprawy mają. Ale niech inni też się wypowiedzą
ja też parę razy wymieniałem lecz samo wyczyszczenie łożysk ciernych silniczka zredukuje znacznie możliwość przepalenia się rezystora ----- silnik jest szczotkowy a zmniejsza się obroty poprzez zmniejszenie napięcia czyli silnik ma mniejszą moc a oporność wirnika pozostaje taka sama a przytarte łożyska obciążają go jeszcze bardziej szczególnie przy...
sam silnik dmuchawy ma coś koło 100W na maksie. A to już 8A Teoretycznie. W praktyce może i 20A brać jak kratki nawiewów pozamykane albo łożyska przytarte. No ale nikt by go raczej nie zostawił włączonego na max obrotach.
Witam Chciałem podzielić sie z Wami moim problemem i tym samym zasięgnąć rady, a problem jest następujący: dlaczego spaliło się uzwojenie silnika wentylatora? Włączyłem nawiew na szybę, silnik ładnie wkręcił się na wysokie obroty chodził może 20 sek, zaczął dymić (przez kratki) i sam się wyłączył. Ponowna próba i wentylator chodzi przez 3 sek,sam się...
Jadę z Żoną do Szwagra. Podchodzę do T27, otwieram drzwi z pilota - martwa cisza. Samochód otwieram ręcznie z kluczyka. Stacyjka, przekręcam - j.w. Biorę booster, podłączam do aku, odpalam pojazd. Na ścianie garażu widzę jakby błysk flesza foto. Halogeny diabli wzięli. Pojawił się CHECK i jakiś błąd od elektrycznego postojowego. Wentylator dmuchawy...
obroty silnika nawiew nawiew dmuchawa dmuchawa nawiew
strumienica zamiast katalizatora zimnego nawiewu wkrętarki baterie parkside
multifunkcja kierownica multifunkcja kierownica
Programming TO.GO-WV and TO.GO-VA Remotes Compatibility Jak sprawdzić dwubramkowy MOSFET - testy i diagnostyka