Zrób regulację zaworów!!!!!!!!!!!
Nie jestem pewien ale chyba lucas.
wyje nie zależnie od obrotów w Nie zmienia się zależnie od obrotów silnika?
Proponuje sprawdzić przepustnice czy niema nagaru może być przyczyną falowania obrotów silnika .
I cała racja, jak pisze milejow. Czujnik obrotów silnika do wymiany, dostaje rozwarcia.
Wymień impulsator w skrzyni A gdzie to to jest? A jeśli jest, to co ma do obrotów silnika?
Może kanały powietrzne zabrudzone ,dlatego nie pracuje jak powinien .Miałem ostatnio ten sam problem wymiana krokowca nie pomogła,mimo,że wykazało jego błąd ,dopiero czyszczenie dało efekt i na starym krokowcu obroty wróciły do normy.
Odpowiadajac na pierwsze pytanie upewnij sie ze płynu w zbiorniczku wyrównawczym masz do poziomu max jak jest malo plynu lub uklad zapowietrzony w nagrzewnicy znajduje sie powietrze i nie ogrzewa auta. Mozesz odpowietrzyc uklad odkrecajac korek zbiorniczka wyrównawczego, silnik włączony dmuchawa na maxa (4) i ciepły nawiew. Co do "zamulania" nagrzewnicy...
Witam Szukam kogoś w Gorzowie lub okolic, kto posiada Clipa do Renault Scenic 3. Mam Renault Scenic 3, 1.4 TCe, 2009 r. Potrzebowałbym podnieść nieco obroty jałowe silnika i zrobić ogólną diagnostykę.
Czujnik wału. Sprawdź czy widzi obroty na ciepłym gdy nie może odpalić.
Zawory czasem nie są regulowane samoczynnie tzn hydrauliczne? Jeśli tak to sie ich nie ustawia , pomijając możliwość błędnego montażu czy zatkania układu paliwowego pozostaje wykasowanie pamięci usterek ze sterownika i ponowne ich odczytanie. Zdarzało mi się że trzeba było na chwilę zdjąć klemę , wtedy silnik odzyskiwał wolne obroty i równą pracę .
No lekko za wysokie ale ja bym nie panikował, obrotomierz to nie sprzęt pomiarowy ;) jakkolwiek by to nie brzmiało, trzeba by podpiąć kompa i sprawdzić co widzą czujniki. (temp, obroty, silnik krokowy).
mam problem Renault Scenic 98 silnik 1.6 , silnik wchodzi na wysokie obroty , wymieniony silnik krokowy , przepustnica, wszystkie wężyki powietrza i jest bez zmian dalej chodzi na wysokich obrotach macie jakieś pomysły ?
No ciężko tak coś stwierdzić, musiał byś sprawdzić czego brakuje podczas kręcenia, najpierw czy sterownik widzi obroty silnika, czy pompa paliwa podaje itd.
Witam! Jestem posiadaczem reno od pewnego czasu po uruchomieniu obroty szaleją .Wzrastają i maleją prawie do zera.Po nagrzaniu silnika obroty się stabilizują.proszę o radę .
-jedna z cewek,przykręcone na pokrywie zaworów -ciasne zawory
Cewki są cztery więc raczej nie wszystkie naraz szwankują. Objawy typowe dla uszkodzonego czujnika położenia wału. Należało by sprawdzić czy wtedy gdy nie chce palić widzi obroty silnika.
Kolego nie domyślasz się chodzi o obroty, myślę że lekko za duże
tak odpowietrzyłem samochód normalnie odpala tak jak zawsze lecz kontrolki nadal się świecą a przy wyższych obrotach podczas jazdy gaśnie silnik.
Na bezynie i na gazie jest dokladnie to samo. Obroty sa podwyzszone.
Diagnostyka robiona ? parametry "live" przeglądane ? widzi obroty silnika ? ciśnienie paliwa ? itp.
To poproszę o podpowiedź jak zrobić to off , powiem tak mechanikę ogarniam ale elektroniki już nie bardzo . Dodano po 3 Jakiś czas temu miałem podobny problem też w scenicu ale jeden z użytkowników przysłał mi kod cztero cyfrowy który wbijalo się przyciskiem zamykania i było ok teraz też takiego kodu szukam . to był starszy typ,tu nie ma czegoś takiego...
Witam mam podobny problem u mnie autko zapala normalnie jak jest zimny około1500obr jak się rozgrzeje obroty wąchają się rożnie od 1500do2500 lub 2500do3500 nawet nieraz od500 do 3500 jest rożnie jak jadę na2500 wciskam sprzęgło najpierw wzrastają do 3500 dopiero maleją i różnie się zatrzymują autko jedzie jak by chciało a nie mogło spalanie wzrosło...
Zapaliła mi się kontrolka z prawej strony, pomarańczowy kwadracik z zygzakiem w środku i podwyższyły się obroty. Auto renault megane scenic rok 1998, benzyna lpg , silnik 1.6.
Ustaw na nowo zawory najlepiej w serwisie. Mogą się nie domykać co osłabi silnik i przy np. chodzącym wentylatorze obroty będą spadać.
Witam kolego miałem scenika i tak samo się zachowywał u mnie wystarczyło wymienić czujnik temperatury on po prostu wariował i obroty skakały koszt 40 pln. Pozdrawiam
Warto sprawdzić ustawienie rozrządu, jak wyżej napisano. Od siebie dodam, że warto sprawdzić zawór EGR, nie wiem jak w tym modelu, ale w niektórych dci i dti, odpadają dekielki z zaworów egr i mógł akurat wpaść pod zawór ? przez to dziwne obroty, hałasy i dymienie?
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
Złącze jest na skrzynce z bezpiecznikami, poniżej kierownicy z lewej strony. Bez interfejsu nie dasz rady. Jakiś błąd z pompą paliwa - skoro nie działa Ci poprawnie pompa paliwa to jak ma silnik poprawnie pracować?
ECU steruje silnikiem krokowym biorąc pod uwagę temperaturę silnika. Podejrzewam, że może też być problem gdzieś na stykach i stąd takie wahanie obrotów. Zawsze takie objawy miałem w momencie zabrudzonego silnika krokowego. Przepustnica to jedno, ale pozostaje krokowiec.
Czujnik.Regulator.:D
Sprawdziłeś czy pasek od alternatora nie jest luźny? I jakie napięcie akumulatora na włączonym silniku bez obciążenia i pełnym obciążeniu? I jaki przebieg ma ?
Posprawdzać czystość wtryskiwaczy, posprawdzać kostki wtryskiwaczy.
czy masz na myśli czujnik obrotów wału znajdujący się pomiędzy blokiem silnika a skrzynią biegów ?
0,1 - 0,15 ssący 0,25 - 0,3 wydechowy
W jaki sposób sprawdziłeś potencjometr?
mam problem z tym autem,wyskakuje błąd DF036 związany z potencjometrem pedału gazu.po wymianie na używany przez pewien czas było w porządku a teraz trzyma obroty 1500obr/min i silnik nie reaguje na pedał gazu.
Sprawdź napięcie ładowania i jakie dochodzi do immo. Możliwe że jakiś kabel nie łączy i immo pokazuje błąd zasilania. Dlatego po zwiększeniu obrotów napięcie ładowania rośnie i immo dostaje poprawne zasilanie - tzn powyżej minimalnego.
Zabrudzenie przepustnicy i silnika krokowego daje objawy destabilizacji obrotów tj.pływania. Wyczyść w/wymienione,jeśli to nie pomoże,będziemy zastanawiać się dalej.
Witam. Czujnik kupiłem nowy nie mierzyłem oporu.
Renówki to taka marka która sama sie naprawia ;) Sama sie psuje po chwili się naprawi nic nie zrobisz ;) A jak problem bedzie sie powtazał odłącz na 15 minut akumulator i pozostaw auto aby zagrzał się do właczenia wentylatora chłodnicy. jeżeli nie to czujnik temp. "raflin2" dlaczego chcesz zmieniac te obroty 1100 to obroty na ssania a 700 to prawidłowe...
Tylko dlaczego silnik schodził z obrotów aż zgasł ? Bo był taki objaw że z 3 trazy jakby coś szarpnęło a potem silnik po prostu schodził z obrotów aż zgasł.
silnik jest 1,6 w benzynie
Przyczyna może być złożona. Problem zapewne jest uszkodzona poduszka silnika ale ujawnia się po włączeniu klimy gdyż zapewne wzrasta obciążenie silnika i tym samym spadają jego obroty. A po wlaczeniu klimatyzacji nie powinny się obroty podnosić tak aby silnik nie wchodził w wibracje?
Tego typu błąd w tym aucie nie objawia się w ten sposób. Kontrolka o której pisze autor odpowiada za kontrolę spalin. A skład mieszanki ma wpływ na odpalanie. Chociaż moim zdaniem odpalanie jest związane z czymś zupełnie innym. Warto zwrócić uwagę, że oprócz checka jest inna kontrolka, hmm. A zupełnie inną rzeczą jest to, że zdarzyło się to podczas...
Walczyłem z podobnym przypadkiem po gaziarzach. Pocięli nie te przewody co trzeba, poskręcali byle jak i zaizolowali tak że prawie nie było widać ingerencji.
Do piotrek_ir4 pisałeś błędzie na czujnik prędkości,pamiętasz jaki to był błąd?U mnie w megance przy prędkości około 70 km/h wyświetla DF 230.I jeszcze jeno pytanie,jakie macie obroty silnika przy przełączaniu z 2 na 3 przy delikatnej jeżdzie.Bo u mnie przełącza dopiero przy 2600 .Pozdrawiam.
Odchodzimy od tematu, próby przelewowej się nie zrobi, to ustaliliśmy. W czym może być jeszcze problem. Silnik chodzi równo, sondy też wydają się być w porządku. Przychodzi mi jeszcze do głowy przepustnica, ale silnik chodzi równo i ma w miarę równe obroty.
ale jeszcze sprawdź szczelność wydechu z pod kolektora ssącego A możesz nas oświecić co to jest "wydech z pod kolektora ssącego" ?.
Czy rozwiązałes juz problem z obrotami? Znalazłeś przyczynę padnięcia regulatora ponownie?
Scenic MKIII?? Nie ma takiego auta. A zdradzisz nam tajemnice jaki tam silnik jest?
patrzyłem u siebie w samochodzie ale ten model silnika nieposiada egr także wykluczam to że te obroty tak spadają To skoro nie potrafisz podać nam typu silnika to chociaż zrób kilka fotek żeby było wiadomo o jakim silniku rozmawiamy
Renault scenic wymieniłem rozrząd silnik 2.0 16 v z kołem faz rozrządu wszystko na blokadach samochód normalnie odpalił jezdził po jakimś czasie zaczoł tracić moc przy 3000 obrotów tracił moc po chwili się zatrzymał i po rozebraniu okazało się że nastąpiła kolizja z 3 tłokiem tylko że ustawienia rozrządu została na miejscu czy to możliwe że zakupiłem...
Objaw jak dla czujnika obrotów wału.
Ja bym pomierzyła podciśnienie w kolektorze. Skoro faluje to widocznie jest za mąae i automatycznie obroty chcą być za duże.
Obroty jałowe to znaczy wolne obroty silnika czyli takie gdzie silnik pracuje bez dodawania gazu. Teraz rozumiem z tym kasowaniem liczników wygląda to na uszkodzenie elektroniczne samego licznika. Zimne luty lub uszkodzona pamięć i przy niskiej temperaturze się resetuje. Akumulatory nie zamarzają - elektrolit w nich ma zbyt wysokie stężenie by zamarzł...
O dziwo dzisiaj autko odpaliło, ale silnik nie pracował jak powinien. Dławił się jak mu dodawałem gazu. I znowu powtórka z rozrywki to znaczy że znowu go kilka krotnie prze gazowałem i na wyższych obrotach usłyszałem jak by strzelił delikatnie w wydech i silnik odzyskał moc ale ciekawe na jak długo. Bardzo proszę o odpowiedź. Pozdrawiam.
Kiedyś miałem podobną sytuacje w fordzie transicie tylko kontrolki sie nie zapalały i okazało się że jest urwana poduszka silnika.
Zmienić mechanika. Sprawdź szczelność pomiędzy przepustnicą a kolektorem ssącym. W parametrach widać np. jakie obroty chce mieć sterownik silnika. Skoro pseudo-mechanik potrafi odczytać tylko błędy to szkoda dawać mu auto.
Parownik wali zmarznietym gazem na maxa i "zalewa silnik". Membrana jest juz z "kartonu". Powód tego szarpania na niskich obrotach podczas jazdy ??
Jak obroty spadają po wciśnięciu pedału sprzęgła, sprawdziłbym czy sprzęgło radzi sobie z rozłączaniem napędu, bo to bardzo dziwne. Wymień przewody koniecznie, sprawdź świece. A skoro na ciepłym silniku obroty tylko wariują, sprawdź silnik krokowy koniecznie, bo ja tak miałem w nubirze, że dopiero na ciepłym silniku tak się działo.
Witam, mam problem z silnikiem Renault Scenic 1.9 dci, który ma równe obroty ale cały się trzęsie, razem z karoserią, jaki może być powód takiej pracy napędu. https://www.youtube....eature=youtu.be
Rozrząd parametry oraz odczyt błędów był sprawdzany clipem a nie jakimiś magicznym urządzeniem
Witam. Mam problem z niskimi obrotami zarówno na Gazie jak i na benzynie, 500 obrotów przebieranie silnika, ponieważ jest to automat jak sie załączy skrzynię to gaśnie. Co może być przyczyną takiego zachowania się silnika?
0,9 bar na wolnych obrotach po rozgrzaniu, takie jest minimalne ciśnienie oleju dla tego silnika, i od sprawdzenia tego zacznij.
Odczyt z czujników: Temperatura cieczy, obciążenie silnika, prędkość pojazdu, napięcie ładowania (pobór prądu), ciśnienie cr .....
Sprawdziłem jeszcze jedną rzecz czy jest napięcie na wtyczce do krokowca i okazało się że jest ale tylko na jednym pinie a na drugim jego niema ten kabel idzie aż do ecu , wygląda na to że nie mam pełnego sterowania silniczkiem , silniczek dostaje impuls po przekręceniu stacyjki w pozycję on , żeby się zamkną a nie dostaje impulsu na otwarcie . Jutro...
Bardziej przwdopodobye że to czujnik tęperatury silnika uszkodzony dając stałą oporność dla tęperatury ok 40 stopni (brak podwyższonych obrotów dla zimnego, za wysokie obroty na ciepłym)
Ale to bujanie to dość konkretnie czuje w kabinie jak jest rozgrzany. Miałem to samo na wolnych obrotach. Jak był zimny to obroty są nieco szybsze. Z tym, że ja miałem automata DPO, on zawsze nieco ciągnie hydrokinetykiem.
Czy może ktoś z szanownych urzytkowników miał do czynienia z regulacją przepływomierza? Mam na myśli przepływomierz z przegrodą spiętrzającą i regulację napięcia sprężyny cofającej klapkę. Problem mój dotyczy auta Mazda 626 2.0i 8v 90r, w którym taki właśnie przepływomierz występuje wyprodukowany przez Nippon Denso. Kłopot mój zaczął się kiedy "pewien...
Koło zmiennych faz do wymiany, tak jak T5 napisał. W początkowej fazie klekocze tylko przy odpalaniu, im bardziej "zajechane" koło wtedy zaczyna klekotać cały czas, dodatkowo przepustnica do czyszczenia, wtedy rozwiążą się problemy z obrotami.
Na postoju przepływomierz pokazuje 10,2 g/s już drugi podmieniłem i brak jakiej kolwiek reakcji , jedynie co mi pokazuje błąd od wentylatora dtc9570 może to być zabezpieczenie przed przegrzaniem silnika w renault ? , jedynie teraz co zauważyłem po nocnym postoju na zimnym to wolno wkreca się na obroty przerywa
Luzy zaworowe sprawdzone i są dobre.Jeśli chodzi o obroty biegu jałowego to po odpaleniu zimnego silnika są na poziomie 1100,po rozgrzaniu silnika schodzą do 500-600.Natomiast jeśli odpalam na ciepłym silniku to muszę lekko przytrzyać na pedale gazu żeby odpalił i obroty trzyma też 500-600.
Czy mam rozumieć że jedno z drugim nie ma związku? I czy takie lądowanie jest prawidłowe? Silnik krokowy jest elektryczny
Po przejechaniu około 120km po wyłączeniu silnika, ponowne uruchomienie silnik wchodzi na obroty i gaśnie. Po 24 godzinach silnik uruchomiony pracuje - obroty na luzie na poziomie 1500 -1000 obrotów, po przejechaniu 150 km dalej obroty na luzie na tym samym poziomie + dodatkowo zapala sie lampka sygnalizująca problemy z układem wtryskowym zasilania...
Siemanko Panowie i Panie! Pisze do Was w sprawie mojego auta, które po odpaleniu na zimnym silniku, wydaje dziwny dzwięk z komory silnika. Słychać jakby się coś tarło o siebie i próbowało zgrzytać. Dodam, że mam już drugiego takiego scenika i w drugim dzieje się to samo. Czy jest to jakaś wada fabryczna, czy też np. kończąca się głowica? Gdy auto się...
Przyczyną możliwe że było wymieszanie castrola z mobilem
Plus po stacyjce z wtrysków benzynowych. Obroty sterownik może czytać z impulsów wtrysków benzynowych. W czym problem silnik przekladasz, a elektryka się zostaje. Nic nie zmieniasz.
Zakłócenia w odbiorze polegające na piszczeniu tym większe czym większe obroty silnika. Prawdopodobnie brak pojemności kondensatora. Proszę o podpowiedź gdzie usytuowany jest kondensator?
Przeglądnąłem to forum i wyczytałem, że za falujące obroty odpowiada jakiś krokowiec. Sprawdź to. Chyba się kolega nie popisał znajomością zasady działania i budowy silnika o zapłonie samoczynnym :cry: No chyba że to podpucha :D
Hej, czy program diagnostyczny Sdprog razem z interfejsem elm327 do komputera będzie dobry do diagnostyki renault scenic 2? Chodzi o odczytywanie błędów silnika, obroty itp bez żadnego programowania taki do podstawowego użytku domowego. Czytałem opinie że podobno nie łączy, czasami zawiesza, nie odczytuje błędów itd. ale są też pozytywne opinie i sam...
Witam , mam problem po wymianie alternatora na nowy zaczęły mi falować obroty silnika na postoju na luzie wygląda to że z 1000 obrotów faluje na 2000 tys i spada spowrotem do 1000 . I tak sobie samoczynnie gazuje . Fakt jest takie że po wymianie alternatora zaczęło się tak robić plus do tego kiedy włączam światła w aucie to ciemnieje mi zegar wyświetlający...
Przyczyn jak zawsze może być kilka, od czujników temp. silnika, powietrza zaworu reg. obroty jałowe itp. Najlepiej na diagnoze podjechać.
Podejrzewam że padł czujnik temperatury silnika , podobnie miałem .Czujnik pokazuje że silnik zimny to daje jak na zimnym (Sanie) i zalewa śmierdzi paliwem . Tak u mnie było wymieniłem czujnik temp. silnika i problem ustał do dzisiaj.
przed sierpniem.I tak przy okazji jeszcze jedno pytanko.Skąd idzie sygnał obrotów silnika do obrotomierza na liczniku w 1.9 dti ze sterownikiem bosch.Z alternatora czy ze sterownika silnika?
Witam, Samochód Renault Scenic 1.6 16 v 2000r, benzyna, przebieg 145tyś km W skrócie: Mam taki problem, że nierozgrzany silnik nie schodzi z obrotów i traci moc. Po kilku minutach, paru odpalaniach i przegazowaniu problem zanika. Sytuacja krok po kroku 1. Odpalam samochód rano -> bez problemów, obroty na luzie w temp. okolo 5st w granicach 1500. 2....
sprawdz końcówki w kostkach połączeniowych (kabina silnik) i czy nie jest przetarta instalacja na wysokości styku skrzyni biegów z silnikiem. może nie obyć sie po naprawie bez skasowania usterki
Kolego w tych silnikach leciały czujniki obrotów walu korbowego. czujnik kosztuje w granicach 50-100zł ja bym zaczął do tego.
Widzisz problem jest taki że to nie jest stała tendencja z tym bujaniem silnika, chwilami buja potem spokój, następnie zaszarpie i spokój a obroty stoją jak chwat przed bitwą...
Czy w tym silniku reguluje się zawory. Nie
Na pracującym silniku pryśnij plakiem w okolicy przepustnicy powietrza zobaczysz czy obroty się zwiększą, często lecą uszczelki.
Jak nie będzie palił to odepnij mu czujnik temperatury i wtedy spróbuj zapalić.Jak nie pomoże to trzeba popatrzeć na parametry podczas rozruchu i po rozruchu (może nie widzi obrotów z czujnika wału )
spalanie jest rzędu 15 litrów wraca do normy od około 1200 obrotów. Nieszczelny zawór, zawory
Witam wszystkich. Mam problem z ciśnieniem oleju w Renault Scenic 2 1,6 16v. Ciśnienie zmierzone manometrem na rozgrzanym silniku na biegu jałowym spada do 0,5 bara, po zejściu z obrotów spada do 0,4 bara i się podnosi do 0,5. W silniku zostały sprawdzone panewki główne i korbowodowe oraz zmierzony wał korbowy. Wszystko ok. Nawet wymienione zostały...
Podejrzyj obroty silnika w ECU. Ale wcześniej zbadaj możliwe zwarcie obu przewodów sterujących .
Sprężynka o której mówisz to kontrolka świec żarowych a ta nad nią to kontrolka sygnalizująca problem z elektryką silnika. http://obrazki.elektroda.pl/5536135900_1...
Witam, mam problem z autkiem Renault Megane Scenic 98'. Otóż jak jest zimny silnik, dopóki nie osiągnie 3000 obrotów jak go odpalę i za chwilę puszczę pedał gazu to gaśnie i na benzynie i na gazie. Muszę go non stop gazowac do tych 3000 obrotów. Później już normalnie jedzie i nie gaśnie. Silniczek krokowy wymieniony, przewody też, świece też, już mam...
Zaworu na pompie , na pracującym. Dodano po 4 Zauważyłem także że przy lekkim wcisnieciu gazu silnik wkręci się do 3 tys obrotów i chodzi w miarę rowno wtedy ciśnienie paliwa spada i oscyluje w okolicy 150 bar według skanera .
Uszkodzony regulator obrotów, jest zaraz koło silnika nawiewu, poszły spać tranzystory. Temat był przerabiany na forum.
Piero , z tymi masami w tylnych lampach , to może masz racje , ale powiedź co to ma wspólnego z odpalaniem silnika? Decybel , dobrze sugeruje; ustal jakieś dane podczas kręcenia silnikiem - obroty , ciśnienie na listwie itd , gdyż to co napisałeś można nazwać "opis przyrody".
obroty silnika scenic scenic obroty silnika wysokie obroty silnika renault scenic
ustawienie rozrządu deutz sprężyna siłownika krups mapowanie portu drukarki
dzwony koscielne dzwony koscielne
Brother błąd 46 – reset licznika pochłaniacza tuszu w DCP, MFC, J-Series Elektryczna suszarka na pranie – rodzaje, Bosch, Samsung, pompa ciepła, zużycie energii