Zrób regulację zaworów!!!!!!!!!!!
Ecu widzi obroty silnika?
wyje nie zależnie od obrotów w Nie zmienia się zależnie od obrotów silnika?
Sprawdź czy ECM podczas kręcenia rozrusznikiem widzi obroty silnika.
Nie jestem pewien ale chyba lucas.
I cała racja, jak pisze milejow. Czujnik obrotów silnika do wymiany, dostaje rozwarcia.
Proponuje sprawdzić przepustnice czy niema nagaru może być przyczyną falowania obrotów silnika .
Może kanały powietrzne zabrudzone ,dlatego nie pracuje jak powinien .Miałem ostatnio ten sam problem wymiana krokowca nie pomogła,mimo,że wykazało jego błąd ,dopiero czyszczenie dało efekt i na starym krokowcu obroty wróciły do normy.
Odpowiadajac na pierwsze pytanie upewnij sie ze płynu w zbiorniczku wyrównawczym masz do poziomu max jak jest malo plynu lub uklad zapowietrzony w nagrzewnicy znajduje sie powietrze i nie ogrzewa auta. Mozesz odpowietrzyc uklad odkrecajac korek zbiorniczka wyrównawczego, silnik włączony dmuchawa na maxa (4) i ciepły nawiew. Co do "zamulania" nagrzewnicy...
pewnie silnik krokowy... można go spróbować przeczyścić
spotkałem sie z tym proglemem i walczyło z nim kilka serwisów usterką okazał sie zawór zmiennych faz rozrządu .Występowało to tylko na wolnych obrotach
Czujnik wału. Sprawdź czy widzi obroty na ciepłym gdy nie może odpalić.
dobrze by było wyczyścić przepustnice jeżeli tego jeszcze nie robiłeś, sprawdzić czy nie łapie lewego powietrza , wyregulować ustawienie krokowege , odłączyć sonde lecz po jej odłączeniu znowu adaptacja.
Zawory czasem nie są regulowane samoczynnie tzn hydrauliczne? Jeśli tak to sie ich nie ustawia , pomijając możliwość błędnego montażu czy zatkania układu paliwowego pozostaje wykasowanie pamięci usterek ze sterownika i ponowne ich odczytanie. Zdarzało mi się że trzeba było na chwilę zdjąć klemę , wtedy silnik odzyskiwał wolne obroty i równą pracę .
-jedna z cewek,przykręcone na pokrywie zaworów -ciasne zawory
mam problem Renault Scenic 98 silnik 1.6 , silnik wchodzi na wysokie obroty , wymieniony silnik krokowy , przepustnica, wszystkie wężyki powietrza i jest bez zmian dalej chodzi na wysokich obrotach macie jakieś pomysły ?
Wymień impulsator w skrzyni A gdzie to to jest? A jeśli jest, to co ma do obrotów silnika?
No ciężko tak coś stwierdzić, musiał byś sprawdzić czego brakuje podczas kręcenia, najpierw czy sterownik widzi obroty silnika, czy pompa paliwa podaje itd.
No lekko za wysokie ale ja bym nie panikował, obrotomierz to nie sprzęt pomiarowy ;) jakkolwiek by to nie brzmiało, trzeba by podpiąć kompa i sprawdzić co widzą czujniki. (temp, obroty, silnik krokowy).
Witam Szukam kogoś w Gorzowie lub okolic, kto posiada Clipa do Renault Scenic 3. Mam Renault Scenic 3, 1.4 TCe, 2009 r. Potrzebowałbym podnieść nieco obroty jałowe silnika i zrobić ogólną diagnostykę.
Jakie ma silnik obroty poodpaleniu na zimno
Kolego nie domyślasz się chodzi o obroty, myślę że lekko za duże
Na bezynie i na gazie jest dokladnie to samo. Obroty sa podwyzszone.
Po zwarciu obwodu powinny się podnieś obroty silnika i napięcie łądowania.
Unity sterownik silnika dziękuję wszystkim za pomoc
Witam! Jestem posiadaczem reno od pewnego czasu po uruchomieniu obroty szaleją .Wzrastają i maleją prawie do zera.Po nagrzaniu silnika obroty się stabilizują.proszę o radę .
Witam mam podobny problem u mnie autko zapala normalnie jak jest zimny około1500obr jak się rozgrzeje obroty wąchają się rożnie od 1500do2500 lub 2500do3500 nawet nieraz od500 do 3500 jest rożnie jak jadę na2500 wciskam sprzęgło najpierw wzrastają do 3500 dopiero maleją i różnie się zatrzymują autko jedzie jak by chciało a nie mogło spalanie wzrosło...
tak odpowietrzyłem samochód normalnie odpala tak jak zawsze lecz kontrolki nadal się świecą a przy wyższych obrotach podczas jazdy gaśnie silnik.
Zupełnie od złej strony się za to zabierasz.
Wielkie dzięki obroty ok wina uszczelek tylko trochę trzęsie silnikiem na wolnych obrotach
Witam kolego miałem scenika i tak samo się zachowywał u mnie wystarczyło wymienić czujnik temperatury on po prostu wariował i obroty skakały koszt 40 pln. Pozdrawiam
Ustaw na nowo zawory najlepiej w serwisie. Mogą się nie domykać co osłabi silnik i przy np. chodzącym wentylatorze obroty będą spadać.
To o co kolega wyżej zapytał, co to za instalacja. A co do braku wolnych obrotów - nie wiem jaki masz silnik i czy jest tam w nim silniczek krokowy odpowiadający za wolne obroty. Jeżeli jest to przy zimnym silniku może się zacinać - nie otwierać.
Posprawdzać czystość wtryskiwaczy, posprawdzać kostki wtryskiwaczy.
Cewki są cztery więc raczej nie wszystkie naraz szwankują. Objawy typowe dla uszkodzonego czujnika położenia wału. Należało by sprawdzić czy wtedy gdy nie chce palić widzi obroty silnika.
Czujnik.Regulator.:D
Mam problem z obrotami silnika w Reno scenic 1 1.9 d 64 km z 2000 roku. Problem polega na tym że , po odpaleniu silnika silnik pracuje normalnie ,obroty na obrotomierzu są normalne ,ale od czasu do czasu obroty całkiem spadają i strasznie kopci przy dodaniu gazu , po jakimś czasie obroty wskakują normalnie i przestaje kopcić ,dzieje się tak na wolnych...
Warto sprawdzić ustawienie rozrządu, jak wyżej napisano. Od siebie dodam, że warto sprawdzić zawór EGR, nie wiem jak w tym modelu, ale w niektórych dci i dti, odpadają dekielki z zaworów egr i mógł akurat wpaść pod zawór ? przez to dziwne obroty, hałasy i dymienie?
Dobra, cewki wymienione. Po skasowaniu błędów, co pozostaje/wraca? Bardzo ważny jest czujnik wału, o którym pisałem wcześniej (crankshaft sensor). Przepraszam, mieszkam w UK i czasem łatwiej mi napisać coś po angielsku. Auto nie wie, że uruchamiasz silnik, ponieważ nie widzi obrotów wału/silnika i nie podaje iskry.
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
To poproszę o podpowiedź jak zrobić to off , powiem tak mechanikę ogarniam ale elektroniki już nie bardzo . Dodano po 3 Jakiś czas temu miałem podobny problem też w scenicu ale jeden z użytkowników przysłał mi kod cztero cyfrowy który wbijalo się przyciskiem zamykania i było ok teraz też takiego kodu szukam . to był starszy typ,tu nie ma czegoś takiego...
ECU steruje silnikiem krokowym biorąc pod uwagę temperaturę silnika. Podejrzewam, że może też być problem gdzieś na stykach i stąd takie wahanie obrotów. Zawsze takie objawy miałem w momencie zabrudzonego silnika krokowego. Przepustnica to jedno, ale pozostaje krokowiec.
Diagnostyka robiona ? parametry "live" przeglądane ? widzi obroty silnika ? ciśnienie paliwa ? itp.
0,1 - 0,15 ssący 0,25 - 0,3 wydechowy
Złącze jest na skrzynce z bezpiecznikami, poniżej kierownicy z lewej strony. Bez interfejsu nie dasz rady. Jakiś błąd z pompą paliwa - skoro nie działa Ci poprawnie pompa paliwa to jak ma silnik poprawnie pracować?
Zapaliła mi się kontrolka z prawej strony, pomarańczowy kwadracik z zygzakiem w środku i podwyższyły się obroty. Auto renault megane scenic rok 1998, benzyna lpg , silnik 1.6.
Sprawdziłeś czy pasek od alternatora nie jest luźny? I jakie napięcie akumulatora na włączonym silniku bez obciążenia i pełnym obciążeniu? I jaki przebieg ma ?
No i znalazłeś "usterkę"
W jaki sposób sprawdziłeś potencjometr?
Zabrudzenie przepustnicy i silnika krokowego daje objawy destabilizacji obrotów tj.pływania. Wyczyść w/wymienione,jeśli to nie pomoże,będziemy zastanawiać się dalej.
czy masz na myśli czujnik obrotów wału znajdujący się pomiędzy blokiem silnika a skrzynią biegów ?
Witam. Czujnik kupiłem nowy nie mierzyłem oporu.
mam problem z tym autem,wyskakuje błąd DF036 związany z potencjometrem pedału gazu.po wymianie na używany przez pewien czas było w porządku a teraz trzyma obroty 1500obr/min i silnik nie reaguje na pedał gazu.
Renówki to taka marka która sama sie naprawia ;) Sama sie psuje po chwili się naprawi nic nie zrobisz ;) A jak problem bedzie sie powtazał odłącz na 15 minut akumulator i pozostaw auto aby zagrzał się do właczenia wentylatora chłodnicy. jeżeli nie to czujnik temp. "raflin2" dlaczego chcesz zmieniac te obroty 1100 to obroty na ssania a 700 to prawidłowe...
Sprawdź napięcie ładowania i jakie dochodzi do immo. Możliwe że jakiś kabel nie łączy i immo pokazuje błąd zasilania. Dlatego po zwiększeniu obrotów napięcie ładowania rośnie i immo dostaje poprawne zasilanie - tzn powyżej minimalnego.
A parametry pracy silnika obejrzane??
Podaj na jakim silniku (mało danych) diesel benz rocznik,co z czujnikiem temperatury adaptacja przepustnicy. Przy założeniu że komp sprawny.
Walczyłem z podobnym przypadkiem po gaziarzach. Pocięli nie te przewody co trzeba, poskręcali byle jak i zaizolowali tak że prawie nie było widać ingerencji.
silnik jest 1,6 w benzynie
ale jeszcze sprawdź szczelność wydechu z pod kolektora ssącego A możesz nas oświecić co to jest "wydech z pod kolektora ssącego" ?.
rozrząd ustawiony początek wtrysku również na wolnych obrotach elegancko i powyżej 3000 obrotów też OK ale ok 2000 szarpie silnikiem pompa sterowana elektronicznie BOSCHA
Tego typu błąd w tym aucie nie objawia się w ten sposób. Kontrolka o której pisze autor odpowiada za kontrolę spalin. A skład mieszanki ma wpływ na odpalanie. Chociaż moim zdaniem odpalanie jest związane z czymś zupełnie innym. Warto zwrócić uwagę, że oprócz checka jest inna kontrolka, hmm. A zupełnie inną rzeczą jest to, że zdarzyło się to podczas...
Tylko dlaczego silnik schodził z obrotów aż zgasł ? Bo był taki objaw że z 3 trazy jakby coś szarpnęło a potem silnik po prostu schodził z obrotów aż zgasł.
Pisałeś na początku, że jak łapie obroty to kopci, więc zakładam, że pociągnął oleju i silnik zaczął się rozkręcać.
Przyczyna może być złożona. Problem zapewne jest uszkodzona poduszka silnika ale ujawnia się po włączeniu klimy gdyż zapewne wzrasta obciążenie silnika i tym samym spadają jego obroty. A po wlaczeniu klimatyzacji nie powinny się obroty podnosić tak aby silnik nie wchodził w wibracje?
Odchodzimy od tematu, próby przelewowej się nie zrobi, to ustaliliśmy. W czym może być jeszcze problem. Silnik chodzi równo, sondy też wydają się być w porządku. Przychodzi mi jeszcze do głowy przepustnica, ale silnik chodzi równo i ma w miarę równe obroty.
Do piotrek_ir4 pisałeś błędzie na czujnik prędkości,pamiętasz jaki to był błąd?U mnie w megance przy prędkości około 70 km/h wyświetla DF 230.I jeszcze jeno pytanie,jakie macie obroty silnika przy przełączaniu z 2 na 3 przy delikatnej jeżdzie.Bo u mnie przełącza dopiero przy 2600 .Pozdrawiam.
Ja bym pomierzyła podciśnienie w kolektorze. Skoro faluje to widocznie jest za mąae i automatycznie obroty chcą być za duże.
Scenic MKIII?? Nie ma takiego auta. A zdradzisz nam tajemnice jaki tam silnik jest?
Czyli ma 3 kable?To będzie tam regulator obrotów to trzeba się dostać bezpośrednio do samego silnika.
Auto jak w temacie po wymianie silnika. Standardowa usterka 2 panewka. Auto odpala na plaka w sterowniku silnika brak błedów, ciśneinie na listwie 400 wymagane i odczytywane. Obroty też czyta. Co może go blokować ????
Niestety komputer nie pokazuje czasu dla poszczególnych wtrysków Technicznie niewykonalne. Znajdz problem zachwiania obrotów to i czas wtrysku się ustabilizuje. Czyli cisnienie paliwa, podciśnienie w kolektorze, obroty silnika, i nieudane cewki na podmiane.
A kiedy był wymieniony filtr paliwa.
Renault scenic wymieniłem rozrząd silnik 2.0 16 v z kołem faz rozrządu wszystko na blokadach samochód normalnie odpalił jezdził po jakimś czasie zaczoł tracić moc przy 3000 obrotów tracił moc po chwili się zatrzymał i po rozebraniu okazało się że nastąpiła kolizja z 3 tłokiem tylko że ustawienia rozrządu została na miejscu czy to możliwe że zakupiłem...
Objaw jak dla czujnika obrotów wału.
Obroty jałowe to znaczy wolne obroty silnika czyli takie gdzie silnik pracuje bez dodawania gazu. Teraz rozumiem z tym kasowaniem liczników wygląda to na uszkodzenie elektroniczne samego licznika. Zimne luty lub uszkodzona pamięć i przy niskiej temperaturze się resetuje. Akumulatory nie zamarzają - elektrolit w nich ma zbyt wysokie stężenie by zamarzł...
O dziwo dzisiaj autko odpaliło, ale silnik nie pracował jak powinien. Dławił się jak mu dodawałem gazu. I znowu powtórka z rozrywki to znaczy że znowu go kilka krotnie prze gazowałem i na wyższych obrotach usłyszałem jak by strzelił delikatnie w wydech i silnik odzyskał moc ale ciekawe na jak długo. Bardzo proszę o odpowiedź. Pozdrawiam.
Kiedyś miałem podobną sytuacje w fordzie transicie tylko kontrolki sie nie zapalały i okazało się że jest urwana poduszka silnika.
Zadzwoń sobie do najbliższego ASO Renault z zapytaniem, jakie numery powinien mieć sterownik silnika w Twoim modelu i będziesz wiedział czy ten który jest, jest prawidłowy.
Czy rozwiązałes juz problem z obrotami? Znalazłeś przyczynę padnięcia regulatora ponownie?
Jak obroty spadają po wciśnięciu pedału sprzęgła, sprawdziłbym czy sprzęgło radzi sobie z rozłączaniem napędu, bo to bardzo dziwne. Wymień przewody koniecznie, sprawdź świece. A skoro na ciepłym silniku obroty tylko wariują, sprawdź silnik krokowy koniecznie, bo ja tak miałem w nubirze, że dopiero na ciepłym silniku tak się działo.
Zmienić mechanika. Sprawdź szczelność pomiędzy przepustnicą a kolektorem ssącym. W parametrach widać np. jakie obroty chce mieć sterownik silnika. Skoro pseudo-mechanik potrafi odczytać tylko błędy to szkoda dawać mu auto.
Parownik wali zmarznietym gazem na maxa i "zalewa silnik". Membrana jest juz z "kartonu". Powód tego szarpania na niskich obrotach podczas jazdy ??
Rozrząd parametry oraz odczyt błędów był sprawdzany clipem a nie jakimiś magicznym urządzeniem
kolego silnik krokowy jest odpowiedzialny za obroty. wyczyść go albo wymień
Kolego, tester i patrzysz jakie jest ustawione pożądanie jałowe ( w renówce podobnie jak w oplu korygujesz), patrzysz jak sterownik widzi pedał gazu, temperaturę silnika, podciśnienie w kolektorze.
Witam, mam problem z silnikiem Renault Scenic 1.9 dci, który ma równe obroty ale cały się trzęsie, razem z karoserią, jaki może być powód takiej pracy napędu. https://www.youtube....eature=youtu.be
Witam. Mam problem z niskimi obrotami zarówno na Gazie jak i na benzynie, 500 obrotów przebieranie silnika, ponieważ jest to automat jak sie załączy skrzynię to gaśnie. Co może być przyczyną takiego zachowania się silnika?
Sprawdziłem jeszcze jedną rzecz czy jest napięcie na wtyczce do krokowca i okazało się że jest ale tylko na jednym pinie a na drugim jego niema ten kabel idzie aż do ecu , wygląda na to że nie mam pełnego sterowania silniczkiem , silniczek dostaje impuls po przekręceniu stacyjki w pozycję on , żeby się zamkną a nie dostaje impulsu na otwarcie . Jutro...
Wolne obroty dla tego silnika to około 750 obr/min. Jak nie posiadasz dostępu do testera cewek zapłonowych to praktycznie nie sprawdzisz cewki. Miernikiem możesz sprawdzić tylko ciągłość uzwojeń cewki. Uzwojenie pierwotne ma rezystancję 0.5 ohma a wtórne około 7,5 kiloohma w zależności od typu cewki. A praktycznie w żadnej uszkodzonej cewce nie wystąpiła...
0,9 bar na wolnych obrotach po rozgrzaniu, takie jest minimalne ciśnienie oleju dla tego silnika, i od sprawdzenia tego zacznij.
Koło zmiennych faz do wymiany, tak jak T5 napisał. W początkowej fazie klekocze tylko przy odpalaniu, im bardziej "zajechane" koło wtedy zaczyna klekotać cały czas, dodatkowo przepustnica do czyszczenia, wtedy rozwiążą się problemy z obrotami.
Zamiast sportage obejrzyj carensa IV generacji. Silnik 1,6 135KM powinien dać radę, choc ma nieduży moment obrotowy, a moc maksymalna poza normalnym zakresem obrotów. Tak to jest z wyżyłowanymi silnikami małej pojemności. Co do silników TCe to nie sa to złe silniki, a usterki to jak w każdym pierdzidle z turbiną : niska trwałość duże obroty itd, czyli...
Odczyt z czujników: Temperatura cieczy, obciążenie silnika, prędkość pojazdu, napięcie ładowania (pobór prądu), ciśnienie cr .....
Siemanko Panowie i Panie! Pisze do Was w sprawie mojego auta, które po odpaleniu na zimnym silniku, wydaje dziwny dzwięk z komory silnika. Słychać jakby się coś tarło o siebie i próbowało zgrzytać. Dodam, że mam już drugiego takiego scenika i w drugim dzieje się to samo. Czy jest to jakaś wada fabryczna, czy też np. kończąca się głowica? Gdy auto się...
Dzisiaj sprawdzilem sterownik widzi obroty silnika , cisnienie zadane 400 a dobija nawet do 450. Wiec chyba ok ?
Ale to bujanie to dość konkretnie czuje w kabinie jak jest rozgrzany. Miałem to samo na wolnych obrotach. Jak był zimny to obroty są nieco szybsze. Z tym, że ja miałem automata DPO, on zawsze nieco ciągnie hydrokinetykiem.
Bardziej przwdopodobye że to czujnik tęperatury silnika uszkodzony dając stałą oporność dla tęperatury ok 40 stopni (brak podwyższonych obrotów dla zimnego, za wysokie obroty na ciepłym)
Przyczyną możliwe że było wymieszanie castrola z mobilem
Scenic 2 1.5 dCi 2003 dławi się, gaśnie, ciężko odpala na ciepłym silniku. Czasami przy dławieniu silnika wyskakuje błąd wtrysku, czerwona kontrolka stop, trzęsie całym silnikiem przez niskie obroty oraz auto nie reaguje na pedał gazu. Na zimnym silniku po dłuższym postoju, auto przy pierwszym rozruchu trochę dłużej kręci, za kolejnym odpaleniu pali...
scenic obroty silnika zimne obroty silnika scenic obroty silnika renault scenic
schemat lusterko elektryczny rozbiegnięcie silnika philips ustawić godzina
odblokować nawigacja becker zasilanie festynu
Rejestrator nie włącza się przez gniazdo zapalniczki ani USB Identyfikacja urządzenia USB JMicron Technology VID_0C76 PID_161F