Dymi na full obrotach?
Kolego zacznij od dobrego umycia i wyczyszczenia sprężonym powietrzem gaźnika.Po zimie w gaźniku zbiera się woda i mogą utleniać się dysze więc czyszczenie powinno pomóc. Jeżeli problem pozostanie pomimo sprawnego gaźnika(po czyszczeniu) to przyczyną takiej pracy silnika mogą być zużyte simmeringi na wale.
Znalazłem coś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/8683661800_1...
Zębatka zdawcza w S51 mocno zmienia charakterystykę przełożenia pierwszego biegu. Gdy założysz 15z to wróci do normy. Inna sprawa jeśli masz stuningowany cylinder lub wydech, przez co straciłeś moment obrotowy na niskich obrotach.
Simson strzela w tłumik i nie wchodzi na obroty. (at)ElektrodaBot
Witam , ja miałem też problem z wysokimi obrotami , u mnie była delikatnie uszkodzona uszczelka pomiędzy cylindrem a silnikiem , kiedyś też miałem przypadek , że wyskoczył mi simering od strony sprzęgła i też szalały obroty , mocno dymił i nie miał siły. Co do ustawień iglicy to ustawienie jej na którymkolwiek zatrzasku nie powinno powodować znaczącego...
Co z iskrą? Ginie na wysokich obrotach?
Zaizolowalem 2 kable które wychodzą od kondensatora bo izolacja była przerwana i zwierały do budowy przez to Simson skuter nie wchodził na obroty
Paliwo raczej leć bo już czyśćiłem bak. Też wtrzykiwałem paliwo i wtedy odpalić na krótką chwilę ale nie wchodził na obroty.
W jakim stanie simering po stronie zapłonu? Napewno zapłon ustawiony prawidłowo? Jak i gaźnik? Może podasz procedure ustawiania?
Nie. Spowodowane jest to zużyciem łożysk i podkładek. Proszę sprawdzić na pracującym silniku zwiększając obroty. P.s. sprawdź kolego czy klin na kole zamachowym nie został ścięty.
Podczas przemyśleń nad tym schematem, doszedłem do wniosku że dobrze było by wstawić miedzy 555 a IRF840 komparator- będzie dodatkowa regulacja i moment odcięcia zapłonu będzie jakby dokładniejszy. Wstawiłem zamiast BT tranzystor , tylko nie jestem do końca pewien czy dobrze go podłączyłem, miło byłoby gdyby ktoś mądrzejszy ode mnie ocenił to http://obrazki.elektroda.pl/7792143300_1...
Witam, to jest wrecz 'ksiazkowy' przyklad bardzo poznego zaplonu / przegrzewanie - bardzo dlugie spalanie ladunku, brak wkrecania sie silnika na wysokie obroty - brak mocy, to tak - jakby bylo zastosowane paliwo np. 110 - 120 Oktan / do silnika o stopniu sprezania 9 : 1... Sprawdz ustawienie wyprzedzenia zaplonu i kompresje silnika - czyli cisnienie...
t6o tez moze byc cos z naciagiem lancucha albo cos za sprzeglem bo jak muwisz ze stuka na biegu.
Ostatnio zmieniałem w silniku wał, łożyska, uszczelniacze. I od tamtej pory nie chce zapalic. A tłok, pierścienie i cylinder były dobre. Paliwo świeże? Uszczelniacze siedzą na miejscu? nie powypadały?
Jak przerywa tylko na wysokich obrotach to źle jest wyregulowany gaźnik.
iglica jest na środku reka spokojnie moge utrzymac obroty
to logiczne ze brak uszczelek pod głowica i w 2-suwie pod cylindrem spowoduje spadek mocy a co to był za remont silnika jak nie ma uszczelek????
ale jak się wyłącza ssanie to zaczyna wchodzić na odcinke Lewe powietrze.
mówią że na filtru sportowym storzkowym lepiej wkręca się na obroty
to podłącz żarówkę do akumulatora i zobacz czy rozjaśni na obrotach
z zapłonem się bawiłem to raczej nie z jego winny... a czy wchodzi dobrze na obroty to niezabardzo jak mu daje szybko gazu to go zamuli i dopiero wchodzi na obroty
Moim zdaniem przyczyna może tkwić w regulacji gaźnika, zbyt bogata mieszanka na biegu jałowym i zimny dobrze pracuje, natomiast na ciepłym zaczyna gasnąć. Może też zaworek iglicowy nie trzymać, na wysokich obrotach od wibracji wzrasta poziom paliwa i się zalewa. Nie można też wykluczyć zapłonu, do sprawdzenia długość iskry na samym przewodzie WN. Zmień...
A może wlasnie przeciwnie - zalewa go? Skoro na zimnym silniku poprawnie pracuje a na ciepłym już nie? Jaki świeca ma kolor? Zmniejsz przerwę na świecy do 0,3, sprawdź czy ssanie domyka się i czy jest poprawnie osadzona gumka w tłoczku od ssania.
Układ wyglada prawidłowo, ale może być, że ładowanie impulsowe daje właśnie taki efekt. Dodaj jakiś kondensator, np. 10uF/10V między nogę 2 a 4. Opornik między nogą 3 a 4 nie jest potrzebny, a 560 ohmów zamiast 500 nie ma znaczenia, najwyżej będzie trochę słabiej świecić.
Wyczyść dokładnie gażnik , wyreguluj poziom paliwa w gazniku i wyczyść filtr powietrza. Zapłonu nie ruszaj , jest dobry.
Dokładnie. Komparator zaś, wyposażony w potencjometr załączy przekaźnik dokładnie przy zadanych obrotach.
Książkowo iglicę ustawiasz w połowie, wkręcasz śrubkę od składu mieszanki do oporu i wykręcasz 2-2,5 obrotu, natomiast w rzeczywistości to już kwestia indywidualna. W moim przypadku jest między 1,5 a 2 obroty.
Witaj kolego, jak na moje oko to masz uszkodzony tłok - pewnie był wymieniany i ktoś zbyt szybko wykorzystywał moc, tłok został przegrzany i teraz pod wpływem temperatury puchnie, co powoduje zacieranie się tłoka o ścianki cylindra, objawem tego jest trudne odpalanie oraz osłabienie silnika. Jeśli potrafisz ściągnąć cylinder, to sprawdź tą teorię.
Sam sobie odpowiedziałeś - wina gaźnika, a więc do sprawdzenia drożność dysz, kanalików i usunięcie brudów po starym paliwie. Na próbę możesz podmienić świecę, na dedykowaną do tego pojazdu, sprawdzenie filtra powietrza oraz kranika, w którym też może być filtr zabrudzony. Wnioskuję, że do ustawienia zapłonu nie masz zastrzeżeń oraz do odpowietrzenia...
Wał założyłeś nowy, a łożyska pozostawiłeś stare?
Jakie masz napięcie przed mostkiem prostowniczym i za nim?
Po wyczyszczeniu gaźnika dając dźwignie ssania na maxa w prawo obroty też sa idealne.
Zapewne jest to miernik obrotów do czterosuwów.
Tak uszkodzony kondensator nie pozwoli wejść na obroty silnikowi.
Chciałem dodać, że na luzie simek wkręca się na obroty normalnie.
Witam. Simson SR 50 Elektronik 12V zrobiony kapitalny remont. Simson nie wchodzi na obroty i co jakiś czas strzela w tłumik. Wymieniony moduł, gaźnik wyczyszczony, paliwo leci prawidłowo. Z góry dziękuję za pomoc.
spróbuje Dodano po 1 a jeżeli linki od gazu nie da sie regulować to można ustawić wolne obroty?
Tak, odzywa się ale nie odpala Dodano po 12 Odpalił na 20 sekund i zgasł dymil na biało i chodzil na średnich obrotach
A czy lekko uderzony tłumik też zmienia trochę to odbijanie?. Mam też nieorginalny filtr powietrza zamieniony na taki z gąbki mały okrągły czy przez to simek też moze lapac mniej powietrza bo np. Jak stoi na wolnych obrotach to dam gazu to najpierw go bardziej przymuli i dopiero nabiera obrotów
Witam. Poszukuję do swojego Simsona obrotomierza elektrycznego, który podłącza się pod cewkę zapłonową. Ma ktoś może jakieś propozycję? Czy to prawda, że obrotomierz od Poloneza nie będzie dobry? Słyszałem, iż polonez na 1 obrót wału ma 2 iskry, a Simson na 1 ma 1, dlatego obroty w simsonie będą dwa razy mniejsze. Pozdrawiam :D
Mam motorower marki simson i mam problem przy średnich obrotach stuka silnik.
Witam. To mój pierwszy post na tym forum więc witam wszystkiich gorąco. Mój problem. Mam obrotomierz cyfrowy który wyświetla 4 cyferki. Firma produkcujna "SPIDER DIGITAL SYSTEM" Obrotomierz jest przystosowany do dwucylindrowca. Z boku wystaje jeden kabelek który po przecięciuzamienia obrotomierz aby chodzil z czterosówem na czterech cylindrach. Moje...
Mam problem podczas mierzenia napięcia na cewce ładowania simsona s51 12V pokazuje 150V na obrotach jałowych bez obciążenia. Po podłączeniu żarówki 220/240V lekko świeciła a miernik nie wskazywał napięcia. Nie podłączasz żarówki 230V tylko 12V. Jeżeli na wolnych obrotach świeci, podczas dodawania gazu się rozjaśnia to wszystko jest dobrze. Pod Elbę...
W Syrenie która też jest dwusuwowa, obroty maksymalnej mocy to 5400, i takie są też jej maksymalne dopuszczalne obroty, choć można wkręcić wyżej. Mi osobiście nie wydaje się żeby Simson mógł wkręcić się na te 10 - 11 tys. obr/min. Na filmiku wyraźnie widać że wkręca się on na te rzekome 10 tysięcy, bez żadnego oporu. Tymczasem, po tych 5500-6000 obr/min...
Jak najbardziej może to być cewka, wiele razy miałem taki kaprys, wymień lub zapożycz jak możesz dla testu myślę że pomoże :) Pozdrawiam
Zapłon do kontroli.
Jeśli powodem nie jest niewydolność gaźnika przy wzmożonej "konsumpcji" to należy sprawdzić tzw. obroty eksploatacyjne przy module zapłonowym (instrukcja przewiduje 400-600). Jeśli ustawisz zbyt niskie będzie go łatwo uruchamiać ale będzie go brakować na wysokich obrotach (przerywanie)
Gaźnik 16N3-5
Na razie wymień świecę, zużyte łożyska wydają raczej głuche dudnienie, zapłon opóźnisz obracając moduł zgodnie z kierunkiem obrotów silnika.
Witam. Mam Simsona S51 82rok 3b. Simson bardzo szybko sie grzeje oraz ciężko wchodzi na obroty, na 2 i 3 biegu już całkiem go muli. Co może być przyczyną? (Simson ma gaźnik 16N1-11)
Niestety na środkowym nie jest. Ale wcześniej tez nie była i problemów nie było palił mniej, a teraz ustawienie takie same i pali dużo więcej. Cylinder 50. Model gaźnika dokładnie nie wiem. Wiem, że jest to BING. Motor działał dobrze. Palił średnio. Ale odkąd został rozebrany gaźnik i wyczyszczony tłumik(zapchał się trochę) to teraz jest problem z ustawieniem...
Na króćcu ssącym cylindra, patrząc od góry masz wybite "4" lub "5"? Sprawdź stroboskopem czy zapłon nie opóźnia się dynamicznie na wysokich obrotach. Nie ma problemów z odpalaniem, pracą silnika na obrotach biegu jałowego?
Ma przypchany kranik lub filtr paliwa. Za mało dostaje się do gaźnika przy wyższych obrotach. Niektóre Simsony miały zakładane dławice żeby nie przekraczały 45 km / h.
Dobry sprawdzian lewego powietrza. Włączyć delikatnie ssanie. Jak RPM spadną to można podejrzewać lewe powietrze. Gdzie się dostaje to już osobny problem. Z reguły puszcza simmering pod magnetem. Puszcza powietrze DO silnika (skrzyni korbowej) i zuboża mieszankę paliwo-powietrze. Jeżeli coś tam cieknie to nie ma się co zastanawiać tylko wymienić! Gaźnik...
Witam! Kiedyś miałem simsona i podobny problem i usterka była bardzo prosta otóż była za mała przerwa na przerywaczu . Ciężko palił , a jak po odpaleniu włączyło się światła to spadały obroty i gas.
Witam. Mam problem z simsonem. Simson jest oryginalny, żaden tuning. Jeżeli był juz taki temat to przepraszam, nie znalazłem. Mianowicie problem jest taki ze nie moge ustawić obrotów biegu jałowego. Czyściłem wszystko. Swieca koloru "kawa z mlekiem" więc zapłon jest w porządku. Iglica na odpowiednim miejscu. Tłumik nie zapchany. Gdy ustawiam katalogowo...
Zrobiłem parę pomiarów i kopiąc jednokrotnie najwyższe napięcie jakie odnotowałem to ~90V. Kopiąc ciągle wzrosło do ok. ~130V. Ustawiłem zapłon na 1,6 mm przed GMP. Do regulacji użyłem przyrządu KR 8005A a właściwie tylko samej lampy. Zaobserwowałem że przy wzroście obrotów punkt zaznaczony przeze mnie przesuwa się w prawo. Maksimum to ok. 15 stopni....
Witam.Mam problem z simsonem s51 4 biegowym.Nie wchodzi na obroty(cały czas na wolnych nawet na manetnce do oporu).Grzeje się po kilku minutach pracy(nawet na wolnych obrotach).Podczas jazdy kicha z tłumika.
Simson S51, zapłon platynowy. Podczas jazdy przy przyspieszaniu jest wszystko ok, ale na równych obrotach strzela z tłumika.
Segu/Elba prawdopodobnie uszkodzona. Praca silnika bez podłączonego akumulatora skutkuje spaleniem tegoż właśnie regulatora. Niestety taka wada tego układu. Jak sprawdzasz ładowanie to zawsze na podłączonym i naładowanym akumulatorze. Polecam zastosować regulator od skutera, poszukaj na forum. Super sprawa.
Napięcie na wyjściu do cewki zapłonowej(15) uzależnione jest od napięcia na wejściu(14) z cewki zapłonowej z magneta. Napięcie to zależy od obrotów silnika.
To coś jeszcze popatrzę, dzięki za wypowiedz. Zawsze zapalałem ze ssaniem, inaczej się nie dało, wiec było ok. Śrubka ze sprężynką, między linka ssania a gazu, od dna 3 obroty gdzieś wykręciłem.
Ale zastanawia mnie dlaczego na odkręconym kraniku nie wchodzi na obroty, gdy zostanie trochę paliwa w wężyku i zakręci się kranik chodzi normalnie.
Mam problem z Simsonem. Zalewa się cały czas na wolnych obrotach gaśnie i nie chce palić. Iskra jest bardzo ładna. Proszę o poradę!
mozna rowniez podlaczyc w jakiegos samochodu np. poloneza, tylko ze simson na 1 obrot walu ma 1 iskre, a polonez na 1 obrot walu ma 2 iskry. a wiec obrotomierz z poloneza w simsonie bezie pokazywal2 razy mniejsze obroty
platyny są które dzisiaj wymieliłem i kondensator i już pali, ale czasami zapalam, a on za chwilę gaśnie, i potem już normalnie chodzi. ale nie ma wolnych obrotów --- przyczyna???
Witam, jadąc drogą na wyższych obrotach simson zaczął się dusić, i zwalniać, w związku z tym zrzuciłem na 3-ci bieg dałem więcej gazu buuu, 2-gi bieg więcej gazu buuu 1-szy bieg więcej gazu buuu. Można było przez chwilę jechać wyłącznie na 1/4 gazu, stałem na światłach, ruszam i o dziwo wszystko działa jak powinno, jednak po chwili znowu to samo. Wygląda...
Dobra przetwornica już jest a teraz druga sprawa, podłączyłem obrotomierz, mam instalacje w Simsonie 6v obrotomierz się zaświecił bo ma podświetlenie i jak odpaliłem motorower to wskazywał obroty ale tak mi się zdaje że bardzo dużo podwyższa jest to możliwe? spowodowane niskim napięciem i myli się o około 3000 tys obrotów w zwyż ?
Hym a problem pojawił się po wyciągnięciu iglicy? może źle ją złożyłeś... na który ząbek iglicy, założyłeś zabezpieczenie?
Regulowałeś gaźnik? Może za mało paliwa dostaje i się dusi. Zapłon ustawiony na 100% dobrze? Sprawdź też świecę. Luz na wale? Nie ma prawa być! Bo będziesz miał trochę zabawy i wydatków. Łożyska również do wymiany. Tylko nie kupuj najtańszej chińszczyzny, bo długo to nie podziała.
Tak, jakiś filtr jest.
Lekko chodzi
Witam.Mam problem z moim Simsonem s51 4b 12v z zapłonem platynowym.Na postoju nie wchodzi na obroty.Na 1,2 i 3 biegu jest ok ale na 4 gdy zmniejsze mu obroty jest buuuuuuu i strzał.Pomocy!!!
Witam ,problem z simsonem .założony nowy zapłon, ustawonione tak jak powinno być , simson odpali ,pochodzi na wolnych obrotach i po chwili gaśnie i nie chce odpalić. Świeca mokra , gaźnik wyczyszczony . ???
Wystarczyło zgasić silnik z wysokich obrotów wyłączając stacyjką To akurat prawda.
Nie ma regulacji linki przy silniku ale jak przy race bardziej naciągnę to się ślizga bo brakuje rączki a jak jest dobrze i się nie ślizga to traci obroty po wrzuceniu biegu
Ok zobacze jak mi to wyjdzie.
Mam w związku z tym pytanie czy po przerobieniu prądnicy czy alternatora (nie wiem co tam jest) i tych wszystkich regulatorów i prostowników zmieści sie to w obudowie cartera i czy będzie na tyle silne aby ładowac akumulator i zasilać sprzęt ? Czy moc silnika ma na to wpływ i wysokośc obrotów ? Pytam bo grzebiemy czasem z kolegą w takich.
dzięki za pomoc lecz to nie było nic z tego. Zapłon wyregulowałem co najwyżej lepiej odpalał. Winne były platynki, lekko się zacisneły i wszystko. Małe dóże obroty wszystko ok
Spróbuj kupić trochę dysz głównych i wolnych obrotów i posprawdzaj na których idzie najlepiej, zapłon w simsonie lubi sprawiać psikusy jest dużo filmików na yt jak przerobić go na zapłon CDI ale jeśli gaśnie na wolnych obrotach to może źle jest ustawiony skład mieszanki wolnych obrotów albo dysza mu nie pasuje może go zalewa?
Witam napewno trzeba sprawdzic gaznik potem luz na łozyskach na wale czyli czy magneto bije jesli jest wyczuwalny lub bron boze oska wału jest mokra uszczelniacz do wymiany głownie siada od strony magneta.Nalezy sprawdzic wszystkie elementy tzn czy swieca jest czarna, mokra w moncie zgaszennie czy ma normalny kolor.Kolejna sprawa to uszczelka pod cylindrem...
Siema. Mam pytanie dotyczące docierania Simsona. Czy jak bym go zostawił na wolnych obrotach na jakiś czas to docierał by się sam?
To że nie ma wolnych obrotów wskazuje na gaźnik. Na pewno coś jest źle.
Witam. Ostatnio grzebałem w elektronice w Simsonie i po tym grzebaniu nie chciał już odpalać więc wymieniłem impulsator i moduł. Następnie Simson miał tylko wolne obroty, dając gazu robił bububu ;/ i nie dostaje żadnych obrotów są tylko małe gdy dodaję gaz bądź go ujmuję. Sprawdzone zostały gaźniki i na każdym zachowywał się tak samo. Proszę pomóżcie...
witam strzela mi w tłumik jak daje gazu coraz więcej oczywiście bez ssania to strzela w tłumik nie nie osiąga tych obrotów a jak otworze ssanie to wchodzia na obroty ale czasem też będzie strzelał no i nie zapala od kopa
Mam elektronika. Cewkę butelkową właśnie wymieniłem. Zapłon ustawiałem na znaki w karterze no i jakoś zawsze to banglało. Co do filtra też mam pewne obawy. Słyszałem coś o możliwości wstawienia do niego specjalnej gąbki od kosiarki ?
chcę mieć, że jak daję ssanie to obroty idą w górę i nie gaśnie Zapomnij. W MZ na ssaniu gaźnik ciągnie samo paliwo, w Simsonie jest mieszane z powietrzem, ale i tak ogromna pojemność komory ssania w pokrywce komory pływakowej sprawia że silnik prędzej się zaleje niż zacznie normalnie pracować na włączonym ssaniu. Musiałbyś zamontować gaźnik Dellorto/Keihin/Mikuni...
A ma ktoś pomysł jak to przerobić żeby było bez aku ? Nie ma takiej możliwości żeby działało na wolnych obrotach bo braknie na iskrę
Sprawdź zemeringi, szczególnie od strony magneta.
Jaki zapłon? Platynki czy elektronik? Słaba moc iskry, niski poziom paliwa w gaźniku, zapchana dysza główna. Zobacz co się dzieje jak dasz troszkę ssania, minimalnie.
A mam pytanie jaki gaźnik polecacie do Simsona bo mój nie trzyma wolnych obrotów a na allegro jest dużo.
Wydech mam stary a kolanko ma juz ze 3 miesiace jak nie wiecej a od razu jak je zalozylem to tak nie bylo.Wiem ze ten dzwiek dochodzi gdzies z cylindra.wystarczy zmniejszyc troszke obroty i ustaje.
Witam Musisz wyregulować poziom paliwa w komorze pływakowej. O ustawianiu poziomu paliwa w simsonie poszukaj na internecie lub w książce "jeżdzę motorowerem simson" jest to dokładnie opisane. Pozdrawiam
witam muj simson niechce wchodzić na obroty, jak wiecej przygazuje to go muli i strasznie przerywa jak jade co to może być niewiecie. Dodano po 2 przerywa mi simson co to może być.
Lewe powietrze ? Sprawdź szczelność.
Siema. Mam problem z simsonem Gdy go odpalam strzela lekko z wydechu a gdy odpali to nie chce wejść na wysokie obroty i czasami strzela z wydechu :/
Zmierz rezystancję impulsatora
Czyli nie będzie pokazywał obrotów? Dodano po 7 Bo że nie będzie podświetlania bez przetwornicy albo jakiejś przeróbki, to wiem. Ale nie wiem, czy będzie obroty pokazywał.
Sprawdź czy jak "kichnął" to nie wydmuchał uszczelniacza na wale. Sprawdź obydwie strony
simson obroty simson wolne obroty gaźnik simson obroty
indukcyjność łuku aparat trust bester regulacja prądu
probook 6560b pralka przecieka
Audi A1 felgi aluminiowe 17 cali – opłacalność naprawy przytarć po bokach Zawór AquaStop do zmywarki Siemens SF24M230 – numery części, kompatybilność, montaż