Dymi na full obrotach?
Znalazłem coś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/8683661800_1...
Witam , ja miałem też problem z wysokimi obrotami , u mnie była delikatnie uszkodzona uszczelka pomiędzy cylindrem a silnikiem , kiedyś też miałem przypadek , że wyskoczył mi simering od strony sprzęgła i też szalały obroty , mocno dymił i nie miał siły. Co do ustawień iglicy to ustawienie jej na którymkolwiek zatrzasku nie powinno powodować znaczącego...
Kolego zacznij od dobrego umycia i wyczyszczenia sprężonym powietrzem gaźnika.Po zimie w gaźniku zbiera się woda i mogą utleniać się dysze więc czyszczenie powinno pomóc. Jeżeli problem pozostanie pomimo sprawnego gaźnika(po czyszczeniu) to przyczyną takiej pracy silnika mogą być zużyte simmeringi na wale.
t6o tez moze byc cos z naciagiem lancucha albo cos za sprzeglem bo jak muwisz ze stuka na biegu.
Simson strzela w tłumik i nie wchodzi na obroty. (at)ElektrodaBot
W jakim stanie simering po stronie zapłonu? Napewno zapłon ustawiony prawidłowo? Jak i gaźnik? Może podasz procedure ustawiania?
Ostatnio zmieniałem w silniku wał, łożyska, uszczelniacze. I od tamtej pory nie chce zapalic. A tłok, pierścienie i cylinder były dobre. Paliwo świeże? Uszczelniacze siedzą na miejscu? nie powypadały?
ale jak się wyłącza ssanie to zaczyna wchodzić na odcinke Lewe powietrze.
to logiczne ze brak uszczelek pod głowica i w 2-suwie pod cylindrem spowoduje spadek mocy a co to był za remont silnika jak nie ma uszczelek????
Moim zdaniem przyczyna może tkwić w regulacji gaźnika, zbyt bogata mieszanka na biegu jałowym i zimny dobrze pracuje, natomiast na ciepłym zaczyna gasnąć. Może też zaworek iglicowy nie trzymać, na wysokich obrotach od wibracji wzrasta poziom paliwa i się zalewa. Nie można też wykluczyć zapłonu, do sprawdzenia długość iskry na samym przewodzie WN. Zmień...
Zębatka zdawcza w S51 mocno zmienia charakterystykę przełożenia pierwszego biegu. Gdy założysz 15z to wróci do normy. Inna sprawa jeśli masz stuningowany cylinder lub wydech, przez co straciłeś moment obrotowy na niskich obrotach.
A może wlasnie przeciwnie - zalewa go? Skoro na zimnym silniku poprawnie pracuje a na ciepłym już nie? Jaki świeca ma kolor? Zmniejsz przerwę na świecy do 0,3, sprawdź czy ssanie domyka się i czy jest poprawnie osadzona gumka w tłoczku od ssania.
Witam, to jest wrecz 'ksiazkowy' przyklad bardzo poznego zaplonu / przegrzewanie - bardzo dlugie spalanie ladunku, brak wkrecania sie silnika na wysokie obroty - brak mocy, to tak - jakby bylo zastosowane paliwo np. 110 - 120 Oktan / do silnika o stopniu sprezania 9 : 1... Sprawdz ustawienie wyprzedzenia zaplonu i kompresje silnika - czyli cisnienie...
Układ wyglada prawidłowo, ale może być, że ładowanie impulsowe daje właśnie taki efekt. Dodaj jakiś kondensator, np. 10uF/10V między nogę 2 a 4. Opornik między nogą 3 a 4 nie jest potrzebny, a 560 ohmów zamiast 500 nie ma znaczenia, najwyżej będzie trochę słabiej świecić.
Sam sobie odpowiedziałeś - wina gaźnika, a więc do sprawdzenia drożność dysz, kanalików i usunięcie brudów po starym paliwie. Na próbę możesz podmienić świecę, na dedykowaną do tego pojazdu, sprawdzenie filtra powietrza oraz kranika, w którym też może być filtr zabrudzony. Wnioskuję, że do ustawienia zapłonu nie masz zastrzeżeń oraz do odpowietrzenia...
Witaj kolego, jak na moje oko to masz uszkodzony tłok - pewnie był wymieniany i ktoś zbyt szybko wykorzystywał moc, tłok został przegrzany i teraz pod wpływem temperatury puchnie, co powoduje zacieranie się tłoka o ścianki cylindra, objawem tego jest trudne odpalanie oraz osłabienie silnika. Jeśli potrafisz ściągnąć cylinder, to sprawdź tą teorię.
Wyczyść dokładnie gażnik , wyreguluj poziom paliwa w gazniku i wyczyść filtr powietrza. Zapłonu nie ruszaj , jest dobry.
Jakie masz napięcie przed mostkiem prostowniczym i za nim?
Wał założyłeś nowy, a łożyska pozostawiłeś stare?
Witam. Simson SR 50 Elektronik 12V zrobiony kapitalny remont. Simson nie wchodzi na obroty i co jakiś czas strzela w tłumik. Wymieniony moduł, gaźnik wyczyszczony, paliwo leci prawidłowo. Z góry dziękuję za pomoc.
Zaizolowalem 2 kable które wychodzą od kondensatora bo izolacja była przerwana i zwierały do budowy przez to Simson skuter nie wchodził na obroty
Co z iskrą? Ginie na wysokich obrotach?
Mam problem podczas mierzenia napięcia na cewce ładowania simsona s51 12V pokazuje 150V na obrotach jałowych bez obciążenia. Po podłączeniu żarówki 220/240V lekko świeciła a miernik nie wskazywał napięcia. Nie podłączasz żarówki 230V tylko 12V. Jeżeli na wolnych obrotach świeci, podczas dodawania gazu się rozjaśnia to wszystko jest dobrze. Pod Elbę...
Jak przerywa tylko na wysokich obrotach to źle jest wyregulowany gaźnik.
Jak najbardziej może to być cewka, wiele razy miałem taki kaprys, wymień lub zapożycz jak możesz dla testu myślę że pomoże :) Pozdrawiam
Dobry sprawdzian lewego powietrza. Włączyć delikatnie ssanie. Jak RPM spadną to można podejrzewać lewe powietrze. Gdzie się dostaje to już osobny problem. Z reguły puszcza simmering pod magnetem. Puszcza powietrze DO silnika (skrzyni korbowej) i zuboża mieszankę paliwo-powietrze. Jeżeli coś tam cieknie to nie ma się co zastanawiać tylko wymienić! Gaźnik...
Jaki masz zapłon? Jeśli z przerywaczem to sprawdź stan styku.
Zapłon do kontroli.
Witam, posiadam w swoim Simsonie gaźnik Amal 16T. Problem, o którym piszę, polega na tym, że ssanie nie działa do końca tak, jak powinno. Gdy silnik jest już rozgrzany i dźwignia od ssania jest po lewej stronie, czyli ssanie powinno być zrzucone, Simson ma duże obroty, tak samo jak jest przy prawej stronie. Jednak gdy jest na środku, obroty są idealne....
Zapewne jest to miernik obrotów do czterosuwów.
Witaj, Może przy czyszczeniu dostała sie jakaś drobinka do dysz w gaźniku, albo ewentualnie łapie lewe powietrze.Połączenienie gaźnik-cylinder dobrze jest składać na uszczelkę + cienka warstewka silikonu
Hym a problem pojawił się po wyciągnięciu iglicy? może źle ją złożyłeś... na który ząbek iglicy, założyłeś zabezpieczenie?
Zbyt bogata mieszanka paliwowo powietrzna. Zalej benzyna z olejem we wlasciwych proporcjach, ustaw sklad mieszanki nastepujaco. Srube dyszy powietrza wkrec na max odpal simsona i powoli wykrecaj srube az silnik zdecydowanie zmniejszy obroty, w Jawkach to bylo jakies 2 i pol obrotu. Pod warunkiem ze gaznik jest sprawny i nie zatkany. Sprawdz rowniez...
Mam motorower marki simson i mam problem przy średnich obrotach stuka silnik.
Nie. Spowodowane jest to zużyciem łożysk i podkładek. Proszę sprawdzić na pracującym silniku zwiększając obroty. P.s. sprawdź kolego czy klin na kole zamachowym nie został ścięty.
Regulowałeś gaźnik? Może za mało paliwa dostaje i się dusi. Zapłon ustawiony na 100% dobrze? Sprawdź też świecę. Luz na wale? Nie ma prawa być! Bo będziesz miał trochę zabawy i wydatków. Łożyska również do wymiany. Tylko nie kupuj najtańszej chińszczyzny, bo długo to nie podziała.
Witam. Mam Simsona S51 82rok 3b. Simson bardzo szybko sie grzeje oraz ciężko wchodzi na obroty, na 2 i 3 biegu już całkiem go muli. Co może być przyczyną? (Simson ma gaźnik 16N1-11)
Chciałem dodać, że na luzie simek wkręca się na obroty normalnie.
Witam napewno trzeba sprawdzic gaznik potem luz na łozyskach na wale czyli czy magneto bije jesli jest wyczuwalny lub bron boze oska wału jest mokra uszczelniacz do wymiany głownie siada od strony magneta.Nalezy sprawdzic wszystkie elementy tzn czy swieca jest czarna, mokra w moncie zgaszennie czy ma normalny kolor.Kolejna sprawa to uszczelka pod cylindrem...
Tak, jakiś filtr jest.
Paliwo raczej leć bo już czyśćiłem bak. Też wtrzykiwałem paliwo i wtedy odpalić na krótką chwilę ale nie wchodził na obroty.
Podczas przemyśleń nad tym schematem, doszedłem do wniosku że dobrze było by wstawić miedzy 555 a IRF840 komparator- będzie dodatkowa regulacja i moment odcięcia zapłonu będzie jakby dokładniejszy. Wstawiłem zamiast BT tranzystor , tylko nie jestem do końca pewien czy dobrze go podłączyłem, miło byłoby gdyby ktoś mądrzejszy ode mnie ocenił to http://obrazki.elektroda.pl/7792143300_1...
Sprawdzalem ten gaznik i wogole i nic to nie pomogło Simson nadal nie chce di wkręcić na obroty.. Może coś z tlokiem ? Albo cylindrem ? Jak uważacie
Segu/Elba prawdopodobnie uszkodzona. Praca silnika bez podłączonego akumulatora skutkuje spaleniem tegoż właśnie regulatora. Niestety taka wada tego układu. Jak sprawdzasz ładowanie to zawsze na podłączonym i naładowanym akumulatorze. Polecam zastosować regulator od skutera, poszukaj na forum. Super sprawa.
Witam. Poszukuję do swojego Simsona obrotomierza elektrycznego, który podłącza się pod cewkę zapłonową. Ma ktoś może jakieś propozycję? Czy to prawda, że obrotomierz od Poloneza nie będzie dobry? Słyszałem, iż polonez na 1 obrót wału ma 2 iskry, a Simson na 1 ma 1, dlatego obroty w simsonie będą dwa razy mniejsze. Pozdrawiam :D
Simson S51, zapłon platynowy. Podczas jazdy przy przyspieszaniu jest wszystko ok, ale na równych obrotach strzela z tłumika.
Tak uszkodzony kondensator nie pozwoli wejść na obroty silnikowi.
z zapłonem się bawiłem to raczej nie z jego winny... a czy wchodzi dobrze na obroty to niezabardzo jak mu daje szybko gazu to go zamuli i dopiero wchodzi na obroty
Mam problem z Simsonem. Zalewa się cały czas na wolnych obrotach gaśnie i nie chce palić. Iskra jest bardzo ładna. Proszę o poradę!
Sprawdź zemeringi, szczególnie od strony magneta.
Mam elektronika. Cewkę butelkową właśnie wymieniłem. Zapłon ustawiałem na znaki w karterze no i jakoś zawsze to banglało. Co do filtra też mam pewne obawy. Słyszałem coś o możliwości wstawienia do niego specjalnej gąbki od kosiarki ?
W czterosuwowym silniku dwucylindrowym wypada 1 zapłon na jeden obrót wału korbowego (jeden zapłon na dwa obroty * edwa cylindry, obrócone w fazie o 360 stopni - tak jak w maluchu). Czyli podłączony do dwusuwowego jednocylindrowca, gdzie też występuje jeden zapłon na jeden obrót powinien chodzić. Śmiało podłączaj ten obrotomierz w wersji na dwa cylindry...
iglica jest na środku reka spokojnie moge utrzymac obroty
Witam ,problem z simsonem .założony nowy zapłon, ustawonione tak jak powinno być , simson odpali ,pochodzi na wolnych obrotach i po chwili gaśnie i nie chce odpalić. Świeca mokra , gaźnik wyczyszczony . ???
Witam.Mam problem z simsonem s51 4 biegowym.Nie wchodzi na obroty(cały czas na wolnych nawet na manetnce do oporu).Grzeje się po kilku minutach pracy(nawet na wolnych obrotach).Podczas jazdy kicha z tłumika.
mozna rowniez podlaczyc w jakiegos samochodu np. poloneza, tylko ze simson na 1 obrot walu ma 1 iskre, a polonez na 1 obrot walu ma 2 iskry. a wiec obrotomierz z poloneza w simsonie bezie pokazywal2 razy mniejsze obroty
Witam. Ostatnio grzebałem w elektronice w Simsonie i po tym grzebaniu nie chciał już odpalać więc wymieniłem impulsator i moduł. Następnie Simson miał tylko wolne obroty, dając gazu robił bububu ;/ i nie dostaje żadnych obrotów są tylko małe gdy dodaję gaz bądź go ujmuję. Sprawdzone zostały gaźniki i na każdym zachowywał się tak samo. Proszę pomóżcie...
Ok zobacze jak mi to wyjdzie.
cc 704 ma max obroty około 3000/min... Niewiem dokładnie ale w granicach tego... Jest to sielnik 2 cylindrowy 4 suw... Czyli na jeden wybuch przypada jeden obrót wału... Wychodzi dokładnie jak w simsonie... Sugerujecie że simson na wolnych obrotach "chodzi" tak jak cc na full???? :)))))))))) Bez przesady!!!!
Jaki zapłon? Platynki czy elektronik? Słaba moc iskry, niski poziom paliwa w gaźniku, zapchana dysza główna. Zobacz co się dzieje jak dasz troszkę ssania, minimalnie.
mówią że na filtru sportowym storzkowym lepiej wkręca się na obroty
to podłącz żarówkę do akumulatora i zobacz czy rozjaśni na obrotach
witam muj simson niechce wchodzić na obroty, jak wiecej przygazuje to go muli i strasznie przerywa jak jade co to może być niewiecie. Dodano po 2 przerywa mi simson co to może być.
Na króćcu ssącym cylindra, patrząc od góry masz wybite "4" lub "5"? Sprawdź stroboskopem czy zapłon nie opóźnia się dynamicznie na wysokich obrotach. Nie ma problemów z odpalaniem, pracą silnika na obrotach biegu jałowego?
Lewe powietrze ? Sprawdź szczelność.
Witam Musisz wyregulować poziom paliwa w komorze pływakowej. O ustawianiu poziomu paliwa w simsonie poszukaj na internecie lub w książce "jeżdzę motorowerem simson" jest to dokładnie opisane. Pozdrawiam
Strzela w wydech to zapłon do regulacji , zbyt póżny
Siema. Mam pytanie dotyczące docierania Simsona. Czy jak bym go zostawił na wolnych obrotach na jakiś czas to docierał by się sam?
Sprawdź czy jak "kichnął" to nie wydmuchał uszczelniacza na wale. Sprawdź obydwie strony
Zrób zdjęcia magneta.
To coś jeszcze popatrzę, dzięki za wypowiedz. Zawsze zapalałem ze ssaniem, inaczej się nie dało, wiec było ok. Śrubka ze sprężynką, między linka ssania a gazu, od dna 3 obroty gdzieś wykręciłem.
Delikatnie pilnikiem i papierem ściernym 1500 zeszlifowałem ich ostre krawędzie tak żeby nieudeżały o próg który sie tworzy pare mm. przed gmp. ńielikwiduje to całkowicie dzwonienia ale na niższych obrotach widać poprawe. widze ze zegare90 zaczol robic jak w motorkach japonskich:) piersienie stozkowe...:) ale kto jezdzi simsonem na nisich obrotach..:P
Masz zapłon źle ustawiony. Musisz delikatnie spróbować przesunąć w jedną lub w drugą stronę. Tu masz pokazane jak to zrobić..https://www.youtube.com/watch?v=...
Zmierz rezystancję impulsatora
Dokładnie. Komparator zaś, wyposażony w potencjometr załączy przekaźnik dokładnie przy zadanych obrotach.
ok. sprawdzę.
Jak reguluję śrubę od paliwa to jakie obroty bym nie ustawił to po 10-20 sekundach gaśnie, chyba że naprawdę ustawię wysokie. I tez nie do końca równo chodzi. Nie wiem dlaczego. Jak odkręcę śrubę od mieszanki o 2 obroty to w ogóle nie trzyma obrotów na biegu jałowego.
między karterami silikon+uszczelka mza (silikon cienko posmarowany). Przejechane już około 1500km po tym remoncie i bez zmian. Kondensator nowy MZA. Kabel + fajka nowe.
Usterka ustalona magneto do wymiany było
Witam.Mam problem z moim Simsonem s51 4b 12v z zapłonem platynowym.Na postoju nie wchodzi na obroty.Na 1,2 i 3 biegu jest ok ale na 4 gdy zmniejsze mu obroty jest buuuuuuu i strzał.Pomocy!!!
Dostaje za dużo paliwa i zalewa świece. :| to bardzo odkrywcze Brawo geniuszu :shocked!:
A regulowałeś gaźnik ?
A mam pytanie jaki gaźnik polecacie do Simsona bo mój nie trzyma wolnych obrotów a na allegro jest dużo.
Spróbuj kupić trochę dysz głównych i wolnych obrotów i posprawdzaj na których idzie najlepiej, zapłon w simsonie lubi sprawiać psikusy jest dużo filmików na yt jak przerobić go na zapłon CDI ale jeśli gaśnie na wolnych obrotach to może źle jest ustawiony skład mieszanki wolnych obrotów albo dysza mu nie pasuje może go zalewa?
Wystarczyło zgasić silnik z wysokich obrotów wyłączając stacyjką To akurat prawda.
na połączeniu gaźnika z cylindrem
Jeśli strzela z tłumika to masz źle ustawiony zapłon.
Jeśli powodem nie jest niewydolność gaźnika przy wzmożonej "konsumpcji" to należy sprawdzić tzw. obroty eksploatacyjne przy module zapłonowym (instrukcja przewiduje 400-600). Jeśli ustawisz zbyt niskie będzie go łatwo uruchamiać ale będzie go brakować na wysokich obrotach (przerywanie)
Mam w związku z tym pytanie czy po przerobieniu prądnicy czy alternatora (nie wiem co tam jest) i tych wszystkich regulatorów i prostowników zmieści sie to w obudowie cartera i czy będzie na tyle silne aby ładowac akumulator i zasilać sprzęt ? Czy moc silnika ma na to wpływ i wysokośc obrotów ? Pytam bo grzebiemy czasem z kolegą w takich.
Witam! Kiedyś miałem simsona i podobny problem i usterka była bardzo prosta otóż była za mała przerwa na przerywaczu . Ciężko palił , a jak po odpaleniu włączyło się światła to spadały obroty i gas.
witam mam mały problem z simsonem S51. Jak zapale simka to ładnie chodzi wchodzi na duże obroty i na małych też chodzi, kiedy jadę na maksymalnych obrotach to ładnie chodzi ciągnie nawet do 90KM/H ale po pewnym czasie zaczyna słabnać i bedzie jechał tylko 60 km/h ale nieraz idzie. Wyczyściłem gaźnik zapłon jest w idealnym miejscu powietrze dostaje kartery...
Dobra przetwornica już jest a teraz druga sprawa, podłączyłem obrotomierz, mam instalacje w Simsonie 6v obrotomierz się zaświecił bo ma podświetlenie i jak odpaliłem motorower to wskazywał obroty ale tak mi się zdaje że bardzo dużo podwyższa jest to możliwe? spowodowane niskim napięciem i myli się o około 3000 tys obrotów w zwyż ?
Jaki to model Simsona ? Jaki kolor świecy ? Tłumik wyczyszczony ?
W takim razie da radę coś z tym zrobić??
może za dużo wlałeś tego oleju i się dławi ;/
Na razie wymień świecę, zużyte łożyska wydają raczej głuche dudnienie, zapłon opóźnisz obracając moduł zgodnie z kierunkiem obrotów silnika.
Witam! Posiadam Simsona sr 50 od 3 lat. Rok temu robiłem malowanie. Przy okazji rozebrałem silnik by zobaczyć czy wszystko jest ok. Gdy go poskładałem nie chciał wchodzić na max obroty. Ustawiłem zapłon itd. Kupiłem nowy gaźnik, cewkę zapłonową( tą w iskrowniku) świecę, kondensator, platynki. Ma moc tylko robi przerwę na średnich obrotach a na wysokich...
Tak, odzywa się ale nie odpala Dodano po 12 Odpalił na 20 sekund i zgasł dymil na biało i chodzil na średnich obrotach
Witam mam problem, mianowicie ostatnio wymieniłem uszczelkę komory pływakowej w gaźniku i od tamtego czasu simson kiedy jadę na wysokich obrotach na 4 biegu i wrzucę luz zaczynają spadać mu obroty i gaśnie. Regulacja gaźnika nie pomogła, również czyściłem cały gaźnik ale też nic to nie dało co może być problemem?
obroty simson simson wolne obroty gaźnik simson obroty
miernik decybeli regulacja obrót szlifierka volvo silnika
pralka mastercook punkt dostępu
Nieszczelny retarder Mercedes Actros – objawy, diagnostyka, naprawa Voith/ZF Intarder, Aquatarder Celestion S10 – typowe usterki, naprawa, wymiana kondensatorów, objawy buczenia