Witam. Wygląda na dziurawy pływak lub zawór iglicowy który ma zamknąć dopływ paliwa do gaźnika po uniesieniu pływaka. W/w zaworki były obliczone na 150 000 km. Tylko tu szukaj przyczyny. Odpisz jak będzie OK. Miałem taką gablotę z tego samego rocznika. Pozdrawiam
Tam nie ma żadnego zaworu dodatkowego powietrza bo to jest gażnik 2e2 Pierburg . Masz tam źle wyregulowane ssanie, a własciwie obroty ssania. Dobry gaźnikowiec sobie z tym poradzi. Sam to chyba nic nie wskórasz.
Heh. Widze ze wywolalem prawdziwa burze na temat mechanikow. Jest takie jedno przyslowie na ten temat: "chcesz miec cos dobrze zrobione zrob to sam". Co do odpowiedzi uzytkownika "janvsz" to istotnie ja mam tylko dwie diody w tym jedna dwukolorowa. Ale czy przy moim typie instalacji mozna zamontowac taki wskaznik ?. Widzialem u znajomego w Golfie mial....
Lepiej sprawdź czy czasem tam nie ma prehistorycznej pompy paliwa z filtrem z epoki fabryki. . uważam że typowe dla Favo pompy z osadnikiem są lepsze od tych zamienników bez osadników, sa po pierwsze rozbieralne i w przypadku uszkodzenia membrany nie trzeba wymieniać całej pompy Mam nadzieję, że odpalasz to tak jak przykazano - zimny motor przed odpaleniem...
Wielkie dzieki za informacje , tylko jak przeprowadzic ta fachowa regulacje??? Jak juz wczesniej pisalem mysle ze to ten bi-metal ktory stracil swoje wlasciwosci, a moze nie , jak to on to gdzie sie znajduje i jak go wymienic. A moze to nie on ?? To jak wyregulowac te obroty na ssaniu. Dzieki czekam na odpowiedzi.
Jedź zrób przegląd gazu bo mieszalnik może być uszkodzony..
Witam serdecznie Mam sprawę do wyjaśnienia. Pacjent to Skoda Faworit 1.3 1993r. 135L, gaźnik, aparat zapłonowy na rozdzielaczu Mam dziwny objaw wahania temperatury płynu chłodzącego w układzie silnika przez co zbiornik wyrównawczy wywala co jakiś czas płyn. Wymieniłem aparat zapłonowy bo od niego zaczęły się problemy [ale to inny temat] , ustawiłem...
Witam, czy jest tu jakiś spec od gaźników? ;) Skoda favoritka 93, 1.3 benzyna. Dziś złapała focha, jutro czeka mnie grzebanie w gaźniku. Po odpaleniu i zagrzaniu się coś jej odwaliło i nie trzyma biegu jałowego (obroty spadają do 500 lub i niżej i gaśnie). Dodając gazu łapie bez problemu, ale zaraz spada w dół nie trzymając obrotów wysokich. Odpowiednio...
Wydech zatkany.Poluzuj śruby na łączeniu kolektor wydechowy rura i zobacz czy sie wkręca wtedy na obroty
No temat dla mnie tylko nie wiem gdzie jest ta dysza mieszanki :) podkładkę pod gaźnik też kupie nową . Obroty mi falują ale podkładka ma hehe 20 lat jedynie :)
dzieki, napewno to sprawdze, ale czy ktos ma jeszcze jakies pomysly co jest z tym kopceniem, przy okazji dodam gdy zapale samochodzik na zimnym silniku ma strasznie nie rowne obroty od: 400 do 800 wskazowka obrotomierza potrafi skakac a gdy juz sie maszynka zagrzeje obroty ma ok 1000 a jak sie mocno zagrzeje to potrafi nawet miec1300obrotow, moze to...
Od razu pisze. Czytałem posty na ten temat. Wolałbym aby ktoś mi napisał co i jak. Nie za bardzo wiem jaki gaźnik siedzi w favoricie. Więc nie wiem czego dokładnie szukać. Mam problem z obrotami. Po odpaleniu obroty wskakują na jakieś 2000obr/min.(ssanie to OK) Spadną po chwili do 1500obr/min. A gdy przygazuję tak powyżej 2000 to spadną do 800- 1000...
Witam wszystkich jakiś miesiąc temu nabyłem wspaniałe autko skoda Favorit 1.3 135L od ojca mojego wujka. Samochód jest w świetnym stanie technicznym przejechane ma 115 000 km. Mam pewien kłopot z tym autkiem, otóż obroty na biegu jałowym są ustawione na około 900 950 obr. i wszystko jest super silnik pracuje równiutko. Natomiast po włączeniu świateł...
Witam, Mam problem ze swoją Skodą. Jak zapalam włącza się ssanie i samochód chodzi normalnie, ale jak tylko się trochę rozgrzeje i ssanie się wyłącza obroty są tak niskie że przy każdym zwalnianiu czy hamowaniu samochód mi gaśnie. Myśleliśmy, że coś się dzieje z gazem, ale na benzynie jak jeżdżę jest to samo. Jak podkręcili mi obroty na wyższe to teraz...
Silnik 1.3 ze skody favorit z rocznika 1991 a gaźnik ze skody rapid rok 1989
Gdy silnik jest zimny to nie zawsze się włącza. Jeżeli jednak jest to obroty stale rosną aż do 2 tysięcy(od ok. 1100). Następnie po naciśnięciu gazy spadają do ok.900, gdy silnik się nagrzeje. Może to problem ze sprężynką bimetalową, nie zawsze załącza.
Witam.Winę za ten stan rzeczy ponosi paliwo.Po dolaniu octanów na innej stacji skorupka ciągnie żwawo do przodu.Trzeba było tylko przywrócić na stacji diagnostycznej poprzedni stan regulacji gdyż miała za wysokie obroty na biegu jałowym.Mam nauczkę i felerną stację paliw w moim mieście omijał będę z daleka.Dziękuję za porady,pozdrawiam.
Mialem te same problemy i po odpowietrzeniu ukladu, dolaniu plynu chlodniczego i przekreceniu termostatu o 180 stopni, cos pomoglo. Mam nowy problem mianowicie, termostat jest otwarty, leci cieple powietrze z dmuchawy a auto po przekazowaniu raz schodzi ze ssania raz nie. Dopiero po wylaczeniu i ponownym zalaczeniu auta, obroty sa ponizej 1000 czyli...
Zalej wodą odłącz wąż nagrzewnicy i przegazuj,będzie widac czy pompa pompuje. A to że nagrzewnica ma przelot to jeszcze nie znaczy że będzie grzała.Dobrze jest wpiąc parownik lpg w szereg z nagrzewnicą pod warunkiem że nie jest ona blokowana zaworem mechanicznym wtedy można lekko zdławić przepływ na parowniku aby uniknąc strat w obiegu płynu. Jak montowałem...
to dobrze, jeżeli nie da się odpalić samochodu bez akumulatora ( patrz uwagi fachmana ), ale układy samowzbudne są stosowane. Ich działanie polega na przekazywaniu całego prądu z prostownika do zasilania wirnika w fazie rozruchu ( bez dodatkowego prądu z aku przez kontrolkę cz rezystor ). Dlatego alternator trzeba "wkręcić" na wyższe obroty aby pokonać...
Macie może jakieś sugestie do tego: Jak autko zimne to pali na cacy , jesli sie zagrzeje i go zgaszie i chce odpalic to albo nie odpala albo jak juz odpali to ma obroty 100-300 i załapuje po 3-4 sec. na normalne obroty!??? hmmmm??? Hyundai Scoupe na wtrysku, silnik1,5, 8 zaworowy g4dj,161 tkm nie stawiam na czujnik tem. bo jest nowy, swiece, przewody,...
Witam. Nie chciałem zakładać osobnego topicu ale mam bardzo podobny problem. Samochod Skoda Favorit 1.3 rocznik 91 na gaźniku kupiony 2 lata temu. Przez rok zadnych problemow, pozniej zaczely sie cyrki na kółkach. Wymieniony został akumulator. Po jakims czasie samochod mi zgasł i odmowil posluszenstwa w postaci zapalania. Brak bylo iskry. Po holowaniu...
Mam Skode Favorit 135L 91r z problemem zapłonu. Kupiłem ją od dziadka (jakiś miesiąc może dwa temu) ma tylko 23tys przebiegu licznik niekręcony możecie być pewni. ze dwa tygodnie stała w garażu i dwa tygodnie temu wyjechałem i działała jak należy paliła za pierwszym razem. No i akumulator padł. Trzy dni była odpalana na popych. W końcu doszło że jadąc...
Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy Favoritki. Mam problem jak w temacie. Skoda z sierpnia 91r. Od dłuższego czasu odczuwam szarpanie podczas wciskania gazu powyżej 2000 obr. Byłem oczywiście z problemem u gazownika (instalacji Landi). Wyregulował bo był zły skład mieszanki (za dużo powietrza czy jakoś tak) no i poustawiał obroty. Ogólnie przez...
Też uważam że nie ma co zmieniać biegów przy niskich obrotach silnika. Optimum dla takiego silnika to między 2 - 3 tys obrotów (spokojna jazda).
Witam, nie jestem mechanikiem słabo znam nazewnictwo fachowe, więc opiszę po prostu mój problem. W zimie zauważyłem, że skoda sie szybko nagrzewa, co w sumie mnie cieszyło bo, szybko wyłączało się ssanie i zużycie paliwa było mniejsze. Dosyć rzadko jeżdżę samochodem, więc wiosnę przestała teraz potrzebuje auta trochę częściej i co zaobserwowałem: 1....
Przepona zaworu wzbogacania mieszanki i/lub pompki przyspieszającej w gaźniku(Pierburg 2E3). Chciałeś wróżby to masz.
Mam skodę z gaznikiem który ma elektroniczne urządzenie rozruchowe. Samochód po uruchomieniu silnika wchodzi na wysokie obroty, nwet po wyłączeniu sie urządzenia rozruchowego. sprawdxzałem spręzyny są ok, nwet jedna bardziej naciągnęłem ale to ni nie daje. samochod nadal ma za wysokie obroty i ciegno nie cofa sie do sruby zderzakowej. Po naciągnieciu...
Mam dziwny problem gdy odpalam na benzynie gdy jest zimno ssanie pracuje prawidłowo natomiast gdy na gazie nie mam czasami sania tzn. czasami prauje normalnie a czasami nie wchodzi od razu na wolne obroty. gdzie szukać?
a moze masz przestawiony rozrzad i kiedy byl zmieniany
Witam i dziekuję Koledze nikusert za reakcję na mój problem, ale w dalszym ciągu nie wiem jak mają wyglądać styki bimetalów pod rezystorami. Wg. mnie oba powinny być rozwarte i dopiero przy przegrzaniu się któregoś z rezystorów powinny go zwierać, ale mogę sie mylić. Pozdrawiam. P.S. Jak najłatwiej i najprościej dobrać się do przełącznika obrotów dmuchawy?
Witam. Posiadam Skodę Favorit z 92 roku, problem polega na tym że nie działa mi licznik obrotów. Nieraz go zgaszę samochód wskazówka od obrotów idzie do końca i spada na dół. Co może być to za przyczyna ?
witam. ostatnio gdy moja skoda favorit chodziła na wolnych obrotach poruszyłem kablem od kopułki i nagle zgasła. i już nier mogę jej odpalić. przeczyściłem wszystkie styki i dalej nic. co to może być? jak sAdzicie?> prosze o pomoc.
Jak prawidłowo wyregulować gaźnik w Skodzie (zimny silnik samochodu nie wchodzi na obroty, po odpaleniu zaraz gaśnie).Samochód z instalacją LPG
Mam podobny problem w Vectrze A 1.6i silnik C16NZ obrotomierz też wskazuje dziwne obroty, które skaczą od 1000 do 5000. Silnik powinien odcinac zapłon powyzej 6000 a on pokazuje 7000 i dalej można przyspieszać. Na wolnych tez skacze od 800 do 2000 ( przy czy silnik nie przyspiesza ). Obrotomierzem steruje bezposrednio komputer i nie wiem co może być...
W instrukcji jest charakterystyka tego regulatora i kąt wyprzedzenia rośnie wraz ze wzrostem podciśnienia więc na obrotach jałowych powinno być największe podciśnienie. Przynajmniej mi się tak wydaje.
Posiadam super samochód Skoda Favorit 135L i chciałbym w nim zrobić komputerek pokładowy. Niestety silnik jest na gaźniku :cry: i stąd moje pytanie: jak mierzyć zużycie paliwa w takim typie silnika:?: Jedynie co wiem to, że podczas jednego obrotu wału, pompka pompuje X mili litrów benzyny.
Witam! sprawdź gardziel drugiej przepustnicy.Z tego co wiem to powinna sie ona otwierać przy 3 tyś obrotach i dlatego jest taki zamulony.Też mam Pierburga w swoim aucie.Powodzenia!
Witam. Prosze o pomoc w sprawie zaplonu w favoritce. Probem wyglada nastepujaco: jak tylko chce dodac gazu powyzej 2,5 tys obrotow skoda zaczyna sie dlawic dusic i jest bardzo slaba. Problemy zaczely sie gdy wymienilem cewka w aparacie zaplonowym swiece i kable zaplonowe. Do czyszczenia wyciagalem tez aparat z gniazda. Ustawilem zaplon na lampe ale...
Witam, sory ze tu ale moze ktos da rade bo ja ju znie mam sily. Po Zamontowaniu nowej nagrzewnicy i podlaczeniu akumulatora, przestaly mi dzialac migacze, wskaznik obrotów oraz wskazniki temperatury i stanu paliwa. Cala reszta czyli awaryjne, swiatla, wycieraczki, dmuchawa dzialaja. Gdzie szukac problemu ?
Skoda Favorit LX 1994 Silnik 1.3 model 135 Gaźnik Jikov 28 30 W ostatnim czasie wysłałem gaźnik do regeneracji w firmie z lublina. Po tygodniu gaźnik wrócił, po zamontowaniu i wstępnym ustawieniu pojechałem na regulacje z użyciem analizatora. Po ustawieniu chodził dobrze podczas powrotu do domu. Dwa dni później pojawił się problem, podczas normalnej...
Tak, silnik odpalił po 5 minutach kręcenia, a z tym, że jest za mało prądu tak mi się wydaje, bo mam automatyczne włączanie świateł i dopiero po wyłączeniu całkiem nawiewu, radia i po dodaniu gazu do 2000 obrotów po minucie się dopiero włączają. Kiedyś od razu z odpaleniem auta się świeciły
1) termostat wymieniłem (dałem od skody favorit) 2) na wolnych obrotach mocno rośnie temperatura na silniku i zaczyna wrzeć plyn (nawet jak wolno jadę - małe obroty mały bieg) 3) na wolnych obrotach brak ogrzewania w środku (na wysokich jest ale dosyć słabe) 4)wentylator chłodnicy się nie załącza bo jest -20 na dworze. Moim zdaniem albo się coś przytkało...
zbyt wczesny zaplon jak i zbyt pożny powoduje zwiększony apetyt na paliwo,co się tyczy łańcucha to wyciągnięty jest wyrażnie słyszalny na wolnych obrotach jako ,,szeleszczenie,,i normalny mechanik bez trudu to wyslucha.a jakie były wyniki analizy spalin szczególnie na podwyższonych obrotach i jeszcze coś-w tych gażnikach lubiło się zaciąć automatyczne...
Nie odpowiedziales jaki to silnik? Czeski OHV Skody? Uszczelka pod glowica to miedzy blokiem a glowica, a tu chodzi miedzy kolektorem ssacym a glowica. Jesli tak to ori sa zastosowane pewnie takie uszczelki : https://allegro.pl/oferta/uszczelka-kole... A ja Ci polecam taka: https://allegro.pl/oferta/uszczelka-kole...
Witam Mam problem z gaźnikiem od skody favorit. Gaźnik to Jikov a problem jest konkretnie z układem wzbogacającym mieszankę przy pełnym obciążeniu (ten który otwiera drugą przepustnicę przy podciśnieniu w kolektorze ssącym). Problem polega na tym że układ lubi się zaciąć tzn kiedy dodam gazu i przekrocze około 4 tyś obrotów zalącza sie w/w układ i nie...
Nie będę zakładał nowego tematu wiec piszę tutaj. Mam problem z obrotomierzem albo nie działa wcale albo działa i moim zdaniem obniżona jest wartość na skali o jakieś 1-2 tys obrotów. Jeśli się nie mylę nie jest on chyba napędzany linką tylko idą tam przewody tak?? W czym tkwi problem??
tak, przerywacz jest mechaniczny. Obracający się wałek przerywa go 4 razy na obrót. W razie czego mogę również wykorzystać inny typ (favorit/felicia) gdzie nie było styków ale jakaś cewka i magnes. Ten drugi miał kabel w ekranie (dwie wsuwki) i był łączony z dodatkowym modułem zapłonowym (też ze skody favorit). Oba typy aparatów mam w garażu, moduł...
Witam forumowiczów, Przywracam do życia autko jak w tytule. Zrobiłem kapitalny remont silnika, jednak jedna usterka sprzed remontu pozostała- silnik dławi się i szarpie podczas przyspieszania w okolicach 2-2,5tys obrotów. Czasami wyraźnie szarpie, czasami staje na np. 2 tys obrotów i nie chce się dalej wkrecac pomimo wcisnietego pedału gazu w podłogę....
Witam. Skoda jeszcze na gaźniku, 1991r. Problem polega na tym, że gdy temperatura jest około 0 stopni nie chce zapalić na LPG. W zeszłym roku podczas silnych mrozów paliła na dotyk. Zawsze odpalana była tylko na LPG, paliwa było tylko na tyle aby nie zatrzeć pompy. Gdy już odpali pracuje idealnie, nic nie szarpie, nie narywa. Silnik pracuje równo, trzyma...
skoda favorit obroty silnika skoda favorit favorit skoda
prostownik tyrystorami odbiornik radiowy kanałowy radio blaupunkt kodowanie
cyfral cosmo makita migają diody
Volvo XC90 – polaryzacja gniazda 12V, zapalniczka, złącza, schematy Jak wymienić front szuflady w zamrażarce Indesit?