Też uważam że nie ma co zmieniać biegów przy niskich obrotach silnika. Optimum dla takiego silnika to między 2 - 3 tys obrotów (spokojna jazda).
Wielkie dzieki za informacje , tylko jak przeprowadzic ta fachowa regulacje??? Jak juz wczesniej pisalem mysle ze to ten bi-metal ktory stracil swoje wlasciwosci, a moze nie , jak to on to gdzie sie znajduje i jak go wymienic. A moze to nie on ?? To jak wyregulowac te obroty na ssaniu. Dzieki czekam na odpowiedzi.
w twoim sprzecie jest zawor dodatkowy powietrza ktory pewnie sie nagarem zakleil i dlatego masz takie a nie inne obroty,on jest wlasnie odpowiedzialny za obroty silnika
Silnik 1.3 ze skody favorit z rocznika 1991 a gaźnik ze skody rapid rok 1989
a jak jest po rozgrzaniu silnika - mi kiedys jak sie rozgrzla to gasla pomogla wymiana membrany w pompie paliwowej a na problemy z rozruchem to wymienilem akumulatoer i jest jak reka odjal
Wydech zatkany.Poluzuj śruby na łączeniu kolektor wydechowy rura i zobacz czy sie wkręca wtedy na obroty
Uszczelka pod głowicą wymieniana a przyczyna?Czy silnik był przegrzany itp?Jeżeli obroty falują na jałowym biegu to powinna pomóc regulacja tychże obrotów. Gaźnik to nie wtrysk (nawet jednopunktowy) i pokręcenie zderzakiem przepustnicy jak i wkrętem dyszy jałowych obrotów powinno unormować tą sprawę. Nic nie piszesz o regulacji zaworów o hałasie z napędu...
Lepiej sprawdź czy czasem tam nie ma prehistorycznej pompy paliwa z filtrem z epoki fabryki. . uważam że typowe dla Favo pompy z osadnikiem są lepsze od tych zamienników bez osadników, sa po pierwsze rozbieralne i w przypadku uszkodzenia membrany nie trzeba wymieniać całej pompy Mam nadzieję, że odpalasz to tak jak przykazano - zimny motor przed odpaleniem...
To nie było szczęście, bo wiedziałeś co robisz, sprawdzałeś to na wolnych obrotach, tragedia może się stać kiedy silnik zacznie gasnąć i ktoś przygazuje :!:
Witam i dziekuję Koledze nikusert za reakcję na mój problem, ale w dalszym ciągu nie wiem jak mają wyglądać styki bimetalów pod rezystorami. Wg. mnie oba powinny być rozwarte i dopiero przy przegrzaniu się któregoś z rezystorów powinny go zwierać, ale mogę sie mylić. Pozdrawiam. P.S. Jak najłatwiej i najprościej dobrać się do przełącznika obrotów dmuchawy?
No właśnie ale na ssaniu zawsze bedzie lepiej pracował to oczywiste... Diagnozę przeprowadza się na silniku nagrzanym! Proponuje posprawdzać stan wszystkich rurek powietrznych znajdujących się za przepustnicą, najlepiej doraźnie zaślepiając poszczególne krućce w koletorze i gaźniku - choćby palcem, sprawdzać czy samochód lepiej pracuje na biegu jałowym...
Auto przyspiesza bez szarpania? Hamowanie silnikiem też bez szarpania? Jak gubi obroty, to chodzi na wszystkie cylindry? Przyczyn kulawych wolnych obrotów jest za dużo żeby celować, równie dobrze może być uszkodzona głowica, uszczelka pod głowicą, rozregulowane zawory itp. Np. W passacie B2 1.8 miałem pękniętą głowicę. Po nagrzaniu silnika do 70'C gubił...
też kiedyś myślałem o czymś takim i wymyśliłem, że może zadziałałoby to w ten sposób: zamiast ile silnik spalił benzyny wziąć informację o położeniu przepustnicy i obrotach silnika. Niestety skale należy dobrać eksperymentalnie.
dzieki, napewno to sprawdze, ale czy ktos ma jeszcze jakies pomysly co jest z tym kopceniem, przy okazji dodam gdy zapale samochodzik na zimnym silniku ma strasznie nie rowne obroty od: 400 do 800 wskazowka obrotomierza potrafi skakac a gdy juz sie maszynka zagrzeje obroty ma ok 1000 a jak sie mocno zagrzeje to potrafi nawet miec1300obrotow, moze to...
Witam. Mam Skodę Favorit i nie działa mi ssanie, tzn. raz jest a później go nie ma. Oczywiście na zimnym silniku. Gdy działa silnik jest na wysokich obrotach ok. 2 tyś. Jak ustawić je poprawnie ? Gaźnik to Pierburg. Za pomoc dziękuje. Proszę dbać o pisownię. Poprawiłem.
Heh. Widze ze wywolalem prawdziwa burze na temat mechanikow. Jest takie jedno przyslowie na ten temat: "chcesz miec cos dobrze zrobione zrob to sam". Co do odpowiedzi uzytkownika "janvsz" to istotnie ja mam tylko dwie diody w tym jedna dwukolorowa. Ale czy przy moim typie instalacji mozna zamontowac taki wskaznik ?. Widzialem u znajomego w Golfie mial....
Skoda Favorit LX 1994 Silnik 1.3 model 135 Gaźnik Jikov 28 30 W ostatnim czasie wysłałem gaźnik do regeneracji w firmie z lublina. Po tygodniu gaźnik wrócił, po zamontowaniu i wstępnym ustawieniu pojechałem na regulacje z użyciem analizatora. Po ustawieniu chodził dobrze podczas powrotu do domu. Dwa dni później pojawił się problem, podczas normalnej...
Witam serdecznie Mam sprawę do wyjaśnienia. Pacjent to Skoda Faworit 1.3 1993r. 135L, gaźnik, aparat zapłonowy na rozdzielaczu Mam dziwny objaw wahania temperatury płynu chłodzącego w układzie silnika przez co zbiornik wyrównawczy wywala co jakiś czas płyn. Wymieniłem aparat zapłonowy bo od niego zaczęły się problemy [ale to inny temat] , ustawiłem...
Witam wszystkich jakiś miesiąc temu nabyłem wspaniałe autko skoda Favorit 1.3 135L od ojca mojego wujka. Samochód jest w świetnym stanie technicznym przejechane ma 115 000 km. Mam pewien kłopot z tym autkiem, otóż obroty na biegu jałowym są ustawione na około 900 950 obr. i wszystko jest super silnik pracuje równiutko. Natomiast po włączeniu świateł...
Witam, czy jest tu jakiś spec od gaźników? ;) Skoda favoritka 93, 1.3 benzyna. Dziś złapała focha, jutro czeka mnie grzebanie w gaźniku. Po odpaleniu i zagrzaniu się coś jej odwaliło i nie trzyma biegu jałowego (obroty spadają do 500 lub i niżej i gaśnie). Dodając gazu łapie bez problemu, ale zaraz spada w dół nie trzymając obrotów wysokich. Odpowiednio...
Witam serdecznie pomocników. Problem mam ze Skodą favorit 136l, mianowicie po rozgrzaniu silnika na niskich obrotach samochód szarpie (dławi się) po dodaniu gazu.Im bardziej rozgrzany tym nie da się jechać.Na wysokich obrotach jeszcze jako tako. Jeszcze na zimnym puki jest ssanie da się jechać w miarę płynnie. Problem ten nasilał się już parę miesięcy...
Przyczyn może być bardzo dużo ale na początek to jedno pytanie czy poziom paliwa w gaźniku jest prawidłowy i czy trzyma zawór iglicowy bo w przypadku zbyt wysokiego poziomu samochód zawsze pali jak smok. Drugie co mi się nasuwa to czy jest w porządku uszczelka w samym gaźniku i czy przypadkiem nie nastąpiło odkształcenie górnej pokrywy gaźnika od zbyt...
Witam forumowiczów, Przywracam do życia autko jak w tytule. Zrobiłem kapitalny remont silnika, jednak jedna usterka sprzed remontu pozostała- silnik dławi się i szarpie podczas przyspieszania w okolicach 2-2,5tys obrotów. Czasami wyraźnie szarpie, czasami staje na np. 2 tys obrotów i nie chce się dalej wkrecac pomimo wcisnietego pedału gazu w podłogę....
Regulacja obrotów dmuchawy realizowana jest za pomocą rezystorów włączanych szeregowo z silnikiem przez ten włącznik w kabinie. Czasem jednak zdarza się, że silnik nie chce "wystartować" na 1 lub 2. Aby temu zapobiec rezystory są zabezpieczone wyłącznikami bimetalicznymi. Gdy silnik nie zacznie się kręcić na 1 lub 2 biegu rezystor grzeje się i wyłącznik...
Tak, silnik odpalił po 5 minutach kręcenia, a z tym, że jest za mało prądu tak mi się wydaje, bo mam automatyczne włączanie świateł i dopiero po wyłączeniu całkiem nawiewu, radia i po dodaniu gazu do 2000 obrotów po minucie się dopiero włączają. Kiedyś od razu z odpaleniem auta się świeciły
Witam Mam problem z gaźnikiem od skody favorit. Gaźnik to Jikov a problem jest konkretnie z układem wzbogacającym mieszankę przy pełnym obciążeniu (ten który otwiera drugą przepustnicę przy podciśnieniu w kolektorze ssącym). Problem polega na tym że układ lubi się zaciąć tzn kiedy dodam gazu i przekrocze około 4 tyś obrotów zalącza sie w/w układ i nie...
Witam, nie jestem mechanikiem słabo znam nazewnictwo fachowe, więc opiszę po prostu mój problem. W zimie zauważyłem, że skoda sie szybko nagrzewa, co w sumie mnie cieszyło bo, szybko wyłączało się ssanie i zużycie paliwa było mniejsze. Dosyć rzadko jeżdżę samochodem, więc wiosnę przestała teraz potrzebuje auta trochę częściej i co zaobserwowałem: 1....
Prawdopodobnie problem z paliwem może być w złym przełączaniu elektrozaworów . Wykręć świece i zobacz czy po przełączeniu na paliwo po pokręceniu rozrusznikiem masz mokre świece. Jeśli nie to może jeszcze być problem z pompą paliwa zatkanym filtrem paliwa.Wysokie obroty na gazie to prawdopodobnie parownik lub lewe powietrze lub też automat ssania na...
Pamiętam że miałem przeboje z gaźnikiem i obrotami. Ja bym sprawdził sprezynę od zaworu w gaźniku czy prawidłowo spełnia swoją funkcję. Czy wraca zapadka od zaworu. Bo skoro piszesz ze termostat otwarty tzn ze silnik gorący i moze spręzynka już ze starosci podatna jest na temperature. Ewentualnie może linka od gazu się zacina (może ze starości). Nie...
Mam podobny problem w Vectrze A 1.6i silnik C16NZ obrotomierz też wskazuje dziwne obroty, które skaczą od 1000 do 5000. Silnik powinien odcinac zapłon powyzej 6000 a on pokazuje 7000 i dalej można przyspieszać. Na wolnych tez skacze od 800 do 2000 ( przy czy silnik nie przyspiesza ). Obrotomierzem steruje bezposrednio komputer i nie wiem co może być...
Jak prawidłowo wyregulować gaźnik w Skodzie (zimny silnik samochodu nie wchodzi na obroty, po odpaleniu zaraz gaśnie).Samochód z instalacją LPG
witam was. na poczatku napisze to jest moj pierwszy temat i chcialbym sie przywitac. jestem z tomaSZOWA mazowieckiego na imie krzysiek i wlasnie.... opisze co sie stalo z moja skoda favorit 1.3 92r gaz benzyna. wszystko bylo dobrze do czasu gdy... ostatnio pojechalem z laska nad wode gdy wrocilem do domu zaczelo mi sierdziec cos z silnika , waz od chlodnicy...
Nie odpowiedziales jaki to silnik? Czeski OHV Skody? Uszczelka pod glowica to miedzy blokiem a glowica, a tu chodzi miedzy kolektorem ssacym a glowica. Jesli tak to ori sa zastosowane pewnie takie uszczelki : https://allegro.pl/oferta/uszczelka-kole... A ja Ci polecam taka: https://allegro.pl/oferta/uszczelka-kole...
Masz czasowania walkow takie: AER: ssacy: 10st+27st+180st= 217st; wydechowy: 34st+10st+180st= 224st czyli 217/224st. AEX: ssacy: 10st+27st+180st= 217st; wydechowy: 27st+10st+180st= 217st czyli: 217/217st. Jak by to powiedzial jeden pan z Krakowa regenerujacy walki rozrzadu : cmentarz ...nic sie tam nie dzieje. 15 lat temu gdy bawilem sie walkami w Skodowskim...
Witam. Skoda jeszcze na gaźniku, 1991r. Problem polega na tym, że gdy temperatura jest około 0 stopni nie chce zapalić na LPG. W zeszłym roku podczas silnych mrozów paliła na dotyk. Zawsze odpalana była tylko na LPG, paliwa było tylko na tyle aby nie zatrzeć pompy. Gdy już odpali pracuje idealnie, nic nie szarpie, nie narywa. Silnik pracuje równo, trzyma...
Mam skodę z gaznikiem który ma elektroniczne urządzenie rozruchowe. Samochód po uruchomieniu silnika wchodzi na wysokie obroty, nwet po wyłączeniu sie urządzenia rozruchowego. sprawdxzałem spręzyny są ok, nwet jedna bardziej naciągnęłem ale to ni nie daje. samochod nadal ma za wysokie obroty i ciegno nie cofa sie do sruby zderzakowej. Po naciągnieciu...
Po kilku latach nawracających problemów z oryginalnym gaźnikiem Jikov postanowiłem zamienić go na prostszy gaźnik Webera. Szukając informacji na temat gaźników Jikov i Pierburg trafiłem na stronę Classic Carbs UK oferującą zestawy do konwersji z Pierburg na Weber przeznaczone dla VW. Zakupiłem zestaw przeznaczony dla Polo 1.3, pojemność oraz moc porównywalna...
Mam Skode Favorit 135L 91r z problemem zapłonu. Kupiłem ją od dziadka (jakiś miesiąc może dwa temu) ma tylko 23tys przebiegu licznik niekręcony możecie być pewni. ze dwa tygodnie stała w garażu i dwa tygodnie temu wyjechałem i działała jak należy paliła za pierwszym razem. No i akumulator padł. Trzy dni była odpalana na popych. W końcu doszło że jadąc...
Witam. Nie chciałem zakładać osobnego topicu ale mam bardzo podobny problem. Samochod Skoda Favorit 1.3 rocznik 91 na gaźniku kupiony 2 lata temu. Przez rok zadnych problemow, pozniej zaczely sie cyrki na kółkach. Wymieniony został akumulator. Po jakims czasie samochod mi zgasł i odmowil posluszenstwa w postaci zapalania. Brak bylo iskry. Po holowaniu...
Po wyjęciu kluczyka jedyne co powinno pracować to komputer Który? Pokładowy - o ile występuje. Wychodzi Twoja bardzo słaba wiedza na temat samochodu. Zadanie domowe: jak masz samochód, idź do niego odpal go trzymaj na obrotach aż włączy się wentylator i zgaś auto, opowiedz co zaobserwowałeś. Nie będę się bronił przed tym stwierdzeniem, bo w tym temacie...
Drogi kolego "stoker" - jeżeli chce się podejmować polemikę co jest błazenadą , a co nie , to wydaje mi się że należy samemu znać temat do końca. Bo jeżeli pisze się takie bzdury to samemu robi się ze siebie błazna. gażnik pierburg 2B2;2B3;2B5 o którym waść mówisz nosi chandlową nazwę "Zenith" lub "solex" - i w żeczywistości był stosowany w Audi do...
Postanowiłem sobie założyć radio i natrafiłem na dosyć ciekawy problem dotyczący zakłóceń chyba ze strony układu zapłonowego ("pierdzenie" w głośnikach wzrastające wraz z obrotami czy to na kasecie czy radio). Zasilanie najpierw prowadziłem od bezpiecznika gniazda zapalniczki, a masę z karoserii, potem bezpośrednio z akumulatora, kabel masowy, dodatkowo...
1) termostat wymieniłem (dałem od skody favorit) 2) na wolnych obrotach mocno rośnie temperatura na silniku i zaczyna wrzeć plyn (nawet jak wolno jadę - małe obroty mały bieg) 3) na wolnych obrotach brak ogrzewania w środku (na wysokich jest ale dosyć słabe) 4)wentylator chłodnicy się nie załącza bo jest -20 na dworze. Moim zdaniem albo się coś przytkało...
Moje pierwsze auto to była Favorita, silnik z grubsza ten sam tylko że jeszcze z gaźnikiem. I pamiętam, że jak łańcuch zaczął hałasować, to nie dało się tego przegapić, jakbyś grzechotką potrząsał przy wolnych obrotach. Po wymianie błoga cisza. Obecnie posiadam pełnoletnią Felicję jako dupowóz do jeżdzenia po mieście, na liczniku 220 kkm a łańcuch jak...
Przerywacz jest nie na kole zamachowym, a na wydzielonym "palcu" na kołach zębatych. Zwarcie do masy przerywacza występuje 2 razy na jeden obrót wału. Tak, to co wkleiłeś to schemat zapłonu z instrukcji tego silnika. Jest dokładnie tak podłączony jak na schemacie. Silnik nie posiada modułu zapłonowego, czyste mechaniczne rozwiązanie. Układ ładowania...
cześć. Tez mam favoritkę z 91 na gazie i muszę powiedzieć ze kazda skoda to troszeczkę inna historia. moja najlepiej sprawuje się na swiecach NGK dobrane pod temperaturę silnika. Champiomn odpada(13litrów i czsem skoki obrotów). Spalanie max to 11l zimą/9latem, dodam ze zapłon ustawiony na słuch po wcześniejszej regulacji lpg na 12stopni(według książek...
W tym silniku rozrząd składa się z dwóch kół zębatych i łańcucha. Nie ma napinaczy, ślizgów i itp. Rozrząd zakładasz oryginalny który kosztuje zresztą ok. 100pln w serwisie, do tego dochodzi usczelka pod dekiel, uszczelniacz wału korbowego i pasta do miski olejowej i to cała filozofia. Przy wymianie trzeba sprawdzić liniałem (lub długą suwmiarką) współosiowość...
obroty skoda favorit favorit skoda schemat skoda favorit
katalizator wydech szybkozłączka pneumatyczna amplituner przygasa
pralka electrolux ewt1260 pralka electrolux ewt1260
Zwiększenie pojemności baterii Ryobi 5Ah do 9Ah - Jakie ogniwa wybrać? Kamera USB GAHUWA niewidoczna na Linuxie - co robić?