a jak jest po rozgrzaniu silnika - mi kiedys jak sie rozgrzla to gasla pomogla wymiana membrany w pompie paliwowej a na problemy z rozruchem to wymienilem akumulatoer i jest jak reka odjal
Wydech zatkany.Poluzuj śruby na łączeniu kolektor wydechowy rura i zobacz czy sie wkręca wtedy na obroty
Uszczelka pod głowicą wymieniana a przyczyna?Czy silnik był przegrzany itp?Jeżeli obroty falują na jałowym biegu to powinna pomóc regulacja tychże obrotów. Gaźnik to nie wtrysk (nawet jednopunktowy) i pokręcenie zderzakiem przepustnicy jak i wkrętem dyszy jałowych obrotów powinno unormować tą sprawę. Nic nie piszesz o regulacji zaworów o hałasie z napędu...
Witam serdecznie Mam sprawę do wyjaśnienia. Pacjent to Skoda Faworit 1.3 1993r. 135L, gaźnik, aparat zapłonowy na rozdzielaczu Mam dziwny objaw wahania temperatury płynu chłodzącego w układzie silnika przez co zbiornik wyrównawczy wywala co jakiś czas płyn. Wymieniłem aparat zapłonowy bo od niego zaczęły się problemy [ale to inny temat] , ustawiłem...
no i mam problem bo przed uruchomieniem silnika wciskam pedal gazu i obroty wchodza na 1300 a gdy nacisne jeszcze raz pedal gazu ssanko sie wylacza i obroty spadaja nawet 300-600
Silnik 1.3 ze skody favorit z rocznika 1991 a gaźnik ze skody rapid rok 1989
w twoim sprzecie jest zawor dodatkowy powietrza ktory pewnie sie nagarem zakleil i dlatego masz takie a nie inne obroty,on jest wlasnie odpowiedzialny za obroty silnika
Witam, czy jest tu jakiś spec od gaźników? ;) Skoda favoritka 93, 1.3 benzyna. Dziś złapała focha, jutro czeka mnie grzebanie w gaźniku. Po odpaleniu i zagrzaniu się coś jej odwaliło i nie trzyma biegu jałowego (obroty spadają do 500 lub i niżej i gaśnie). Dodając gazu łapie bez problemu, ale zaraz spada w dół nie trzymając obrotów wysokich. Odpowiednio...
Witam. Prosze o pomoc w sprawie zaplonu w favoritce. Probem wyglada nastepujaco: jak tylko chce dodac gazu powyzej 2,5 tys obrotow skoda zaczyna sie dlawic dusic i jest bardzo slaba. Problemy zaczely sie gdy wymienilem cewka w aparacie zaplonowym swiece i kable zaplonowe. Do czyszczenia wyciagalem tez aparat z gniazda. Ustawilem zaplon na lampe ale...
Witam! Mam pewine problem. Silnik od mojej skody padł całkowicie. Koszt naprawy jakies 1500 zł (bez sensu). Czy wie ktoś moze jaki silnik mozna by wsadzic do skody favorit, oczywiście w miare rozsądku i możliwie przy wykorzystaniu starych komponentów (skrzynia, gażniki itp). Chyab że opłąca sie kupić cały układ napedowy i mocowania są podobne jak w...
to dobrze, jeżeli nie da się odpalić samochodu bez akumulatora ( patrz uwagi fachmana ), ale układy samowzbudne są stosowane. Ich działanie polega na przekazywaniu całego prądu z prostownika do zasilania wirnika w fazie rozruchu ( bez dodatkowego prądu z aku przez kontrolkę cz rezystor ). Dlatego alternator trzeba "wkręcić" na wyższe obroty aby pokonać...
Witam, nie jestem mechanikiem słabo znam nazewnictwo fachowe, więc opiszę po prostu mój problem. W zimie zauważyłem, że skoda sie szybko nagrzewa, co w sumie mnie cieszyło bo, szybko wyłączało się ssanie i zużycie paliwa było mniejsze. Dosyć rzadko jeżdżę samochodem, więc wiosnę przestała teraz potrzebuje auta trochę częściej i co zaobserwowałem: 1....
Lepiej sprawdź czy czasem tam nie ma prehistorycznej pompy paliwa z filtrem z epoki fabryki. . uważam że typowe dla Favo pompy z osadnikiem są lepsze od tych zamienników bez osadników, sa po pierwsze rozbieralne i w przypadku uszkodzenia membrany nie trzeba wymieniać całej pompy Mam nadzieję, że odpalasz to tak jak przykazano - zimny motor przed odpaleniem...
Też uważam że nie ma co zmieniać biegów przy niskich obrotach silnika. Optimum dla takiego silnika to między 2 - 3 tys obrotów (spokojna jazda).
Mam skodę z gaznikiem który ma elektroniczne urządzenie rozruchowe. Samochód po uruchomieniu silnika wchodzi na wysokie obroty, nwet po wyłączeniu sie urządzenia rozruchowego. sprawdxzałem spręzyny są ok, nwet jedna bardziej naciągnęłem ale to ni nie daje. samochod nadal ma za wysokie obroty i ciegno nie cofa sie do sruby zderzakowej. Po naciągnieciu...
Jak prawidłowo wyregulować gaźnik w Skodzie (zimny silnik samochodu nie wchodzi na obroty, po odpaleniu zaraz gaśnie).Samochód z instalacją LPG
No właśnie ale na ssaniu zawsze bedzie lepiej pracował to oczywiste... Diagnozę przeprowadza się na silniku nagrzanym! Proponuje posprawdzać stan wszystkich rurek powietrznych znajdujących się za przepustnicą, najlepiej doraźnie zaślepiając poszczególne krućce w koletorze i gaźniku - choćby palcem, sprawdzać czy samochód lepiej pracuje na biegu jałowym...
Auto przyspiesza bez szarpania? Hamowanie silnikiem też bez szarpania? Jak gubi obroty, to chodzi na wszystkie cylindry? Przyczyn kulawych wolnych obrotów jest za dużo żeby celować, równie dobrze może być uszkodzona głowica, uszczelka pod głowicą, rozregulowane zawory itp. Np. W passacie B2 1.8 miałem pękniętą głowicę. Po nagrzaniu silnika do 70'C gubił...
Heh. Widze ze wywolalem prawdziwa burze na temat mechanikow. Jest takie jedno przyslowie na ten temat: "chcesz miec cos dobrze zrobione zrob to sam". Co do odpowiedzi uzytkownika "janvsz" to istotnie ja mam tylko dwie diody w tym jedna dwukolorowa. Ale czy przy moim typie instalacji mozna zamontowac taki wskaznik ?. Widzialem u znajomego w Golfie mial....
Witam i dziekuję Koledze nikusert za reakcję na mój problem, ale w dalszym ciągu nie wiem jak mają wyglądać styki bimetalów pod rezystorami. Wg. mnie oba powinny być rozwarte i dopiero przy przegrzaniu się któregoś z rezystorów powinny go zwierać, ale mogę sie mylić. Pozdrawiam. P.S. Jak najłatwiej i najprościej dobrać się do przełącznika obrotów dmuchawy?
Skoda Favorit LX 1994 Silnik 1.3 model 135 Gaźnik Jikov 28 30 W ostatnim czasie wysłałem gaźnik do regeneracji w firmie z lublina. Po tygodniu gaźnik wrócił, po zamontowaniu i wstępnym ustawieniu pojechałem na regulacje z użyciem analizatora. Po ustawieniu chodził dobrze podczas powrotu do domu. Dwa dni później pojawił się problem, podczas normalnej...
też kiedyś myślałem o czymś takim i wymyśliłem, że może zadziałałoby to w ten sposób: zamiast ile silnik spalił benzyny wziąć informację o położeniu przepustnicy i obrotach silnika. Niestety skale należy dobrać eksperymentalnie.
dzieki, napewno to sprawdze, ale czy ktos ma jeszcze jakies pomysly co jest z tym kopceniem, przy okazji dodam gdy zapale samochodzik na zimnym silniku ma strasznie nie rowne obroty od: 400 do 800 wskazowka obrotomierza potrafi skakac a gdy juz sie maszynka zagrzeje obroty ma ok 1000 a jak sie mocno zagrzeje to potrafi nawet miec1300obrotow, moze to...
Witam. Mam Skodę Favorit i nie działa mi ssanie, tzn. raz jest a później go nie ma. Oczywiście na zimnym silniku. Gdy działa silnik jest na wysokich obrotach ok. 2 tyś. Jak ustawić je poprawnie ? Gaźnik to Pierburg. Za pomoc dziękuje. Proszę dbać o pisownię. Poprawiłem.
Witam wszystkich jakiś miesiąc temu nabyłem wspaniałe autko skoda Favorit 1.3 135L od ojca mojego wujka. Samochód jest w świetnym stanie technicznym przejechane ma 115 000 km. Mam pewien kłopot z tym autkiem, otóż obroty na biegu jałowym są ustawione na około 900 950 obr. i wszystko jest super silnik pracuje równiutko. Natomiast po włączeniu świateł...
Witam serdecznie pomocników. Problem mam ze Skodą favorit 136l, mianowicie po rozgrzaniu silnika na niskich obrotach samochód szarpie (dławi się) po dodaniu gazu.Im bardziej rozgrzany tym nie da się jechać.Na wysokich obrotach jeszcze jako tako. Jeszcze na zimnym puki jest ssanie da się jechać w miarę płynnie. Problem ten nasilał się już parę miesięcy...
1) termostat wymieniłem (dałem od skody favorit) 2) na wolnych obrotach mocno rośnie temperatura na silniku i zaczyna wrzeć plyn (nawet jak wolno jadę - małe obroty mały bieg) 3) na wolnych obrotach brak ogrzewania w środku (na wysokich jest ale dosyć słabe) 4)wentylator chłodnicy się nie załącza bo jest -20 na dworze. Moim zdaniem albo się coś przytkało...
Witam Mam problem z gaźnikiem od skody favorit. Gaźnik to Jikov a problem jest konkretnie z układem wzbogacającym mieszankę przy pełnym obciążeniu (ten który otwiera drugą przepustnicę przy podciśnieniu w kolektorze ssącym). Problem polega na tym że układ lubi się zaciąć tzn kiedy dodam gazu i przekrocze około 4 tyś obrotów zalącza sie w/w układ i nie...
Witam forumowiczów, Przywracam do życia autko jak w tytule. Zrobiłem kapitalny remont silnika, jednak jedna usterka sprzed remontu pozostała- silnik dławi się i szarpie podczas przyspieszania w okolicach 2-2,5tys obrotów. Czasami wyraźnie szarpie, czasami staje na np. 2 tys obrotów i nie chce się dalej wkrecac pomimo wcisnietego pedału gazu w podłogę....
Regulacja obrotów dmuchawy realizowana jest za pomocą rezystorów włączanych szeregowo z silnikiem przez ten włącznik w kabinie. Czasem jednak zdarza się, że silnik nie chce "wystartować" na 1 lub 2. Aby temu zapobiec rezystory są zabezpieczone wyłącznikami bimetalicznymi. Gdy silnik nie zacznie się kręcić na 1 lub 2 biegu rezystor grzeje się i wyłącznik...
Przerywacz jest nie na kole zamachowym, a na wydzielonym "palcu" na kołach zębatych. Zwarcie do masy przerywacza występuje 2 razy na jeden obrót wału. Tak, to co wkleiłeś to schemat zapłonu z instrukcji tego silnika. Jest dokładnie tak podłączony jak na schemacie. Silnik nie posiada modułu zapłonowego, czyste mechaniczne rozwiązanie. Układ ładowania...
Tak, silnik odpalił po 5 minutach kręcenia, a z tym, że jest za mało prądu tak mi się wydaje, bo mam automatyczne włączanie świateł i dopiero po wyłączeniu całkiem nawiewu, radia i po dodaniu gazu do 2000 obrotów po minucie się dopiero włączają. Kiedyś od razu z odpaleniem auta się świeciły
Przyczyn może być bardzo dużo ale na początek to jedno pytanie czy poziom paliwa w gaźniku jest prawidłowy i czy trzyma zawór iglicowy bo w przypadku zbyt wysokiego poziomu samochód zawsze pali jak smok. Drugie co mi się nasuwa to czy jest w porządku uszczelka w samym gaźniku i czy przypadkiem nie nastąpiło odkształcenie górnej pokrywy gaźnika od zbyt...
Drogi kolego "stoker" - jeżeli chce się podejmować polemikę co jest błazenadą , a co nie , to wydaje mi się że należy samemu znać temat do końca. Bo jeżeli pisze się takie bzdury to samemu robi się ze siebie błazna. gażnik pierburg 2B2;2B3;2B5 o którym waść mówisz nosi chandlową nazwę "Zenith" lub "solex" - i w żeczywistości był stosowany w Audi do...
Nie odpowiedziales jaki to silnik? Czeski OHV Skody? Uszczelka pod glowica to miedzy blokiem a glowica, a tu chodzi miedzy kolektorem ssacym a glowica. Jesli tak to ori sa zastosowane pewnie takie uszczelki : https://allegro.pl/oferta/uszczelka-kole... A ja Ci polecam taka: https://allegro.pl/oferta/uszczelka-kole...
Prawdopodobnie problem z paliwem może być w złym przełączaniu elektrozaworów . Wykręć świece i zobacz czy po przełączeniu na paliwo po pokręceniu rozrusznikiem masz mokre świece. Jeśli nie to może jeszcze być problem z pompą paliwa zatkanym filtrem paliwa.Wysokie obroty na gazie to prawdopodobnie parownik lub lewe powietrze lub też automat ssania na...
W zimę wszyskie kopcą, a starsze szczególnie :) Od wielu rzeczy to zależy. Po prostu masz więcej wody w wydechu.Nie wiem jak jest w tym silniku, np. Skody Favorit i Felicje dymią jak z komina. A z LPG to już w ogóle... Sprawdź, czy nie masz objawów padniętej uszczelki pod głowicą: czy Ci nie ubywa płynu chłodniczego, czy nie jest zabrudzony olejejem,...
Mam podobny problem w Vectrze A 1.6i silnik C16NZ obrotomierz też wskazuje dziwne obroty, które skaczą od 1000 do 5000. Silnik powinien odcinac zapłon powyzej 6000 a on pokazuje 7000 i dalej można przyspieszać. Na wolnych tez skacze od 800 do 2000 ( przy czy silnik nie przyspiesza ). Obrotomierzem steruje bezposrednio komputer i nie wiem co może być...
Pamiętam że miałem przeboje z gaźnikiem i obrotami. Ja bym sprawdził sprezynę od zaworu w gaźniku czy prawidłowo spełnia swoją funkcję. Czy wraca zapadka od zaworu. Bo skoro piszesz ze termostat otwarty tzn ze silnik gorący i moze spręzynka już ze starosci podatna jest na temperature. Ewentualnie może linka od gazu się zacina (może ze starości). Nie...
witam was. na poczatku napisze to jest moj pierwszy temat i chcialbym sie przywitac. jestem z tomaSZOWA mazowieckiego na imie krzysiek i wlasnie.... opisze co sie stalo z moja skoda favorit 1.3 92r gaz benzyna. wszystko bylo dobrze do czasu gdy... ostatnio pojechalem z laska nad wode gdy wrocilem do domu zaczelo mi sierdziec cos z silnika , waz od chlodnicy...
Wedlug mnie jest za bogata mieszanka paliwowo powietrzna. Wkrec srubke regulujaca sklad mieszanki do oporu a nastepnie wykrec ja o jakies 2 obroty odpal samochod i potrz jak sie zachowuje. Jesli bedziesz mial problem z uruchomieniem silnika to wykrec wkret o jeszcze jeden obrot. Odpal silnik w miare jak bedziesz wykrecal srobke regulacji skladu mieszanki...
Po kilku latach nawracających problemów z oryginalnym gaźnikiem Jikov postanowiłem zamienić go na prostszy gaźnik Webera. Szukając informacji na temat gaźników Jikov i Pierburg trafiłem na stronę Classic Carbs UK oferującą zestawy do konwersji z Pierburg na Weber przeznaczone dla VW. Zakupiłem zestaw przeznaczony dla Polo 1.3, pojemność oraz moc porównywalna...
W tym silniku rozrząd składa się z dwóch kół zębatych i łańcucha. Nie ma napinaczy, ślizgów i itp. Rozrząd zakładasz oryginalny który kosztuje zresztą ok. 100pln w serwisie, do tego dochodzi usczelka pod dekiel, uszczelniacz wału korbowego i pasta do miski olejowej i to cała filozofia. Przy wymianie trzeba sprawdzić liniałem (lub długą suwmiarką) współosiowość...
Witam! A ja tak trochę z innej beczki. Parę lat temu miałem Skodę Favorit, wszystko ok oprócz hałasu takich sobie przyśpieszeń, Te auta miały ponoć zawieszenie z Golfa3, potem jeździłem golfem3 i 4(znajomych)-i myślałem że to szczyt doskonałości. Potem kupił mój Tata Renault Megane-osobiście jeździłem Clio 1.2 8v i bałem się marki renault(osiągi Clio)...
Witam. Skoda jeszcze na gaźniku, 1991r. Problem polega na tym, że gdy temperatura jest około 0 stopni nie chce zapalić na LPG. W zeszłym roku podczas silnych mrozów paliła na dotyk. Zawsze odpalana była tylko na LPG, paliwa było tylko na tyle aby nie zatrzeć pompy. Gdy już odpali pracuje idealnie, nic nie szarpie, nie narywa. Silnik pracuje równo, trzyma...
Masz czasowania walkow takie: AER: ssacy: 10st+27st+180st= 217st; wydechowy: 34st+10st+180st= 224st czyli 217/224st. AEX: ssacy: 10st+27st+180st= 217st; wydechowy: 27st+10st+180st= 217st czyli: 217/217st. Jak by to powiedzial jeden pan z Krakowa regenerujacy walki rozrzadu : cmentarz ...nic sie tam nie dzieje. 15 lat temu gdy bawilem sie walkami w Skodowskim...
Witam. Nie chciałem zakładać osobnego topicu ale mam bardzo podobny problem. Samochod Skoda Favorit 1.3 rocznik 91 na gaźniku kupiony 2 lata temu. Przez rok zadnych problemow, pozniej zaczely sie cyrki na kółkach. Wymieniony został akumulator. Po jakims czasie samochod mi zgasł i odmowil posluszenstwa w postaci zapalania. Brak bylo iskry. Po holowaniu...
witam mam skode favorit 91r. gaźnik jikov, pompa paliva jikov. po niedawnych mrozach nie mogłem odpalić padł rozrusznik, jak juz go załozyłem autko nadal nie chciało zapalić wlałem wiec bene prosto w gaźnik i zadziałało, silnik pracował ładnie na gazie i na benzynce. nastepnego dnia juz zaczał wariować rano odpalał ładnie ale jak sie już rozgrzał to...
Mam Skode Favorit 135L 91r z problemem zapłonu. Kupiłem ją od dziadka (jakiś miesiąc może dwa temu) ma tylko 23tys przebiegu licznik niekręcony możecie być pewni. ze dwa tygodnie stała w garażu i dwa tygodnie temu wyjechałem i działała jak należy paliła za pierwszym razem. No i akumulator padł. Trzy dni była odpalana na popych. W końcu doszło że jadąc...
nie znam się na samochodach ale na przykład w skodzie Favorit obieg wody chłodzącej na chłodnicę jest odcinany dopuki silnik nie osiągnie optymalnej temperatury. własnie za to jest odpowiedzialny termostat jezeli jest sprawno to otwoera sie dopiero przy ok 80-90stopni i otwiera obiego wody Przed osiagnieciem tej temperatury jest zamknięty Więc moim...
Po wyjęciu kluczyka jedyne co powinno pracować to komputer Który? Pokładowy - o ile występuje. Wychodzi Twoja bardzo słaba wiedza na temat samochodu. Zadanie domowe: jak masz samochód, idź do niego odpal go trzymaj na obrotach aż włączy się wentylator i zgaś auto, opowiedz co zaobserwowałeś. Nie będę się bronił przed tym stwierdzeniem, bo w tym temacie...
Trochę mało napisałeś z objaw. Jeżeli chodzi o to "wstrzykiwanie benzyny" - załatwia się wdepnięciem do oporu pedału gazu (raz, jak jest zimno to dwa) - odpowiedzialna jest za to membrana dająca się wymienić od przodu samochodu bez wyjmowania gaźnika, cztery śruby - tylko uważać żeby sprężyny nie zgubić - jak nie cieknie stamtąd to powinna być dobra...
obroty skoda favorit skoda favorit favorit skoda
pralka indesit jakie łożysko sharp panel swiec sharan
bateria macallister interfejs lexia
Atomic 4 – przegrzewanie cewki zapłonowej, przyczyny i diagnostyka Samsung PS43D450A2W – gdzie znaleźć schemat, service manual, chassis F82A, BN44, LJ41