Trzeba sprawdzić tacho na silniku czy się magnes nie wykręcił, czy podczas obrotu wytwarzane jest napięcie. Jeżeli tacho w porządku to do sprawdzenia triak silnika na module programatora.
To może zanim rozbierzesz silniczek to wepnij się miliwoltomierzem AC w styki kontrolne tacho tego silniczka i sprawdź jakie indukuje się na nich napięcie gdy silniczek nagle samoistnie przyspiesza. Najlepiej byłoby użyć w tym celu oscyloskopu, nie wiem czy masz. I nie musisz, tak jak to zresztą było tu już wcześniej napisane, za każdym razem montować...
założyłem troszkę za luźny pasek i podczas prania pod obciążeniem pasek się ślizgał. Czy to mogło zapoczątkować uszkodzenie tego rezystora? Nie. Moim zdaniem to są rzadkie przypadki, ale to wygląda na błąd montażu. Chyba że mierząc go tak nadusiłeś sondami, że nie zdzierżył ;) Logika tu jest taka: Brak ciągłości obwodu tacho czyli po prostu prądniczki...
Tacho, jak szarpie i bęben kręci się lekko, ewentualnie hydrostat i przekaźniki obrotów silnika, ale to na koniec. Tacho to taka cewka, znajdziesz na osi tylnej części silnika, zobacz czy dobrze, równo obsadzone i czy nie popękany magnes.
Podłączajac Voltomierz do przewodów z tacho i kręcąc silnikiem - powinieneś uzyskać napięcie ok.kilku Volt (3 - 5V )
Może po zwarciu na kostce silnika które spowodowało spalenie układu wejściowego z tacho na sterowniku również cewka tacho uległa uszkodzeniu. Jak zmierzyłeś że pralka nie wchodzi na obroty powyżej 800? Czy mierzysz rzeczywiste obroty bębna czy tylko wnioskujesz z faktu że powyżej nastawy na 800 obrotów pralka nie realizuje prawidłowo wirowania? A może...
Tego typu silniki potrafią się rozpędzić nawet do ok 10 000 obr/min. Jednak na niskich obrotach mocą nie grzeszą. Tak czy siak silnik winien być sterowany układem z triakiem. Tacho jest potrzebne do elektronicznej kontroli prędkości. Przy kontroli mechanicznej, np potencjometr regulujący bramkę triaka, tacho jest zbędne.
Do sprawdzenia silnik, kostka silnika, prądniczka tacho
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
Może to coś na trasie od tacho na silniku do programatora. Wydaje mi się że niektóre elektroluksy wywalały błąd dopiero po kilkukrotnym pojawieniu się problemu. Kiedyś miałem taki problem że gdy tacho osiągnęło temperaturę 50 stopni do dostawało przerwę i obroty na maksa. Błędu nie było.
Witam a czy te kilka obrotów po nabraniu wody jest z normalną prędkością rewersu? czy szybciej niż zwykłe obroty podczas prania i kręcenia " w lewo i prawo " jeśli tak to sprawdź tacho prądnice na silniku.
Załóż 13K usuń zwarcie sprawdź tacho i silnik na przebicie. Na 13K będą obroty idealne, a jak inne zakładasz to ciut inaczej będzie obracało i wirowało. Nie pomyl przewodów.
Możliwe kilka przyczyn, nie do końca udrożnienia odpływ, najlepiej wyjmij wąż i sprawdzc czy jest dobre ciśnienie (zdążyło mi się że klientka wyczyscila filtr po czym ja go jeszcze dwa razy czyściłam bo ciągle coś z niego wypadało) , uszkodzony hydrostat lub zapchany wężyk od niego, Uszkodzona cewka tacho ale to rzadziej. Pralka żeby wejść na obroty...
Sprawdź czy przewody od cewki tacho są wpięte na własciwe miejsce.
Witam zaznaczam, że jestem totalnym laikiem, nie mam żadnego pojęcia o elektronice ani elektryce - to jak chesz naprawic pralkę? Nie wiem czy zrozumiesz co napiszę, cewka tacho generatora nie powinna mieć przerwy i nie wiem czy dobrze mierzysz, ale ważniejsze jest i temat wałkowany na forum wiele razy. Wystarczy w szukaj wpisać czy tranzystor sterujący...
Sprawdź prądniczkę tachometru- może jest rozkręcona- części takich jak magnes na gwincie i koronka poszukaj pod pralka- radzę bez uzywania odkurzacza, a potem poskładaj do kupy , magnes wkręć na Loctite- tylko nie klej sekundowy, ale preparat przeciwdziałajacy odkręcaniu śrub, włoż cewkę i zamknij od zewnatrz koronką. Powinno zakończyć sprawę. To tacho...
Dodatkowo źle działa opcja otwierania dźwiczek, czyli w każdej chwili można je otworzyć jak pralka działa Objaw braku obwodu prądniczki tacho - na tym się koncentruj.
To się nieco zawiedziesz to te przetworniki nie działają jak wzmacniacze różnicowe, przynajmniej mi nic na ten temat nie wiadomo :). Poczytaj sobie noty może taki znajdziesz. Ale jak wykombinujesz sobie wzmacniacz różnicowy na wzmacniaczu operacyjnym to już to możesz pod przetwornik podpiąć. Sluchaj moż eto jest wlasnie metoda. Dajesz na wejściu wzmacniacz...
Napisałem na początku tego wątku, że wymieniłem triaka na nowy a później sprawdziłem ten wymontowany. Przepraszam, widocznie umknął mi ten fakt uwadze jak czytałem. Tak jeszcze z czystej ciekawości zapytam czy przy lekko zaniżonym napięciu z tacho spowodowanym np. częściowym zwarciem międzyprzewodowym cewki w jego obwodzie procek nie przerwie pracy...
Na początek wyciągnij silnik i sprawdż prądnicę tacho ( magnes, rezystancja cewki), przy okazji przeglądnij złącze silnika. Jeżeli wszystko bedzie ok, to uszkodzenia szukaj w module.
przyczyn może być kilka nie tylko amortyzatory jeżeli źle wypuszcza wodę także może skakać może być także uszkodzone tacho i od razu wchodzi na na wysokie obroty ja miałem jeden przypadek uszkodzonego amortyzatora ale go zalała woda ten ze strony dozownika proszku (mają różną twardość)
Ten numer nie przejdzie, ponieważ silnik szczotkowy ma dodatkową prądniczkę tacho do pomiaru prędkości obrotowej silnika. Prędkość obrotowa silnika indukcyjnego zależy od jego budowy wewnętrznej ( czyli od układu uzwojeń stojana ) i jest stała nie da się jej regulować tak jak silnika szczotkowego przez tyrystor ( mówimy tutaj o zastosowaniu do sterowania...
Kolego źle mnie zrozumiałeś. Czerwona puszka to hydrostat. Tacho to właśnie ta prądniczka, jest z tyłu bębna, w środku wiruje magnes połączony z osią bębna, szukaj przy środku koła pasowego.
sprawdź czy cewka tacho sie nie wysuneła na silniku, i czy nie ma zwarcia, oporność tacho to chyba coś w granicach 20 - 40 ohm. Jesli to jest ok, to wyjmij modół elektroniczny i wymień triaka. Jesli oznaczenia beda jakieś dziwne, w sklepie elektronicznym poproś o triaka BTA 16/600 tudzież BTB koszt jakies 4 zł i wymień go na układzie. Najprawdopodobniej...
Czyli układ zupełnie przestał być tajemniczy. Sygnał PWM dociera na tranzystor przez bramkę, jedno wejście bramki pewnie na stałe zwarte na plus zasilania. Jeżeli sygnał tacho nie wraca do kontrolera to wentylatory są sterowane w otwartej pętli, jeśli wraca prędkość jest stabilizowana. Łatwo to sprawdzić, można delikatnie spowolnić obroty wentylatora...
Możesz ją sprawdzic bez demontażu silnika pod warunkiem że masz multimetr i jakieś wkrętaki. Odlacz pralkę od sieci. Unieś pokrywę wraz z modulem Na prawej krawędzi modułu znajdź wtyczkę z sześcioma szarymi kabelkami, odłącz ją od modułu po odbezpieczeniu blokady ,która ją zabezpiecza przed przypadkowym wysunięciem z modułu. Ustaw miernik na zakresie...
Naped mozesz sprawdzic w trybie serwisowym. prog 6. przez 12sec obroty obroty w prawo z predkoscia 53obr/min 3 sec przerwy i kreci w lewo. prog 7. uruchamia wirowanie az do max obrotow. Jesli dioda "gotow" nie mruga to prawdopodobnie zle wchodzisz w tryb serwisowy. przepraszam za brak pl.znakow
Witam.Ostatnio byłem z kolegą w Niemczech po taką omegę 2.0 16v ecotek 138KM i miał ten sam problem.Po podpięciu Tacho okazało sie że sonda lambda pokazuje cały czas takie samo napięcie a mieszanka paliwa jest za bogata.Po zmianie takie czegoś jak silniczek krokowy wszystko wróciło do normy obroty nie wirowały a sonda pokazywała zmienne wartości a mieszanka...
Co do silnika, to nie wiadomo, lecz przy delikatnym praniu lub namaczaniu będen kręci się 25 obr/min, przy normalnym 53 obr/min. Przy, wyważaniu wsadu roóżnie, ale z regóły sa podwyższone ok. 58obr/min. Sygnały z pradnicy tacho też się zmieniaja zależnie od ilości prania, a nawet w czasie działania od różnego ułożenia się prania i nierównych obrotów...
Witam. Przepraszam brak polskiej czcionki. Do "waceko12" wprowadzasz w blÄd. Czerwone przewody to prÄdniczka tacho - to ona generuje napiecie. Zrob tak : zasilanie 230V na bialy i braz (zacisk 2 i 5 ) mostek na zacisk 3 i 4 - slabo widac kolor. Chcac zmienic obroty to : mostek na zacisk 2 i 4 zasilanie 230V na zacisk 3 i 5. Zacisk 2 i 3 - to uzwojenie...
https://obrazki.elektroda.pl/2473640100_... Dzisiaj przedstawiam mojego potworka do szlifowania, który już jakiś czas chodził mi po głowie. Zaczęło się od zepsutej pralki i odzysku sprawnego silnika. Po odleżeniu właściwego czasu i przekładaniu go z miejsca na miejsce postanowiłem, że jedyne słuszne jego zastosowanie będzie właśnie...
Widzę kolego że masz zapał do samodzielnej naprawy tej pralki wiec postaram Tobie i innym początkującym w miarę moich skromnych możliwości pomóc (nie zajmuje się pralkami). http://obrazki.elektroda.pl/1934326300_1... Oto schemat typowego silnika pralki i jego zasilania. Przeanalizuj go po kolei a odpowiesz sobie na wiele pytań. - Zaczynając...
Witam podpinam się do tematu Wymieniłem licznik z tach na bez tacho obroty zrobiłem działają lecz brak prędkości , I teraz pytanie czy muszę zmieniać impulsator czy mogę wykorzystać ten który jest już?
Ktoś kojarzy jakiś sprawdzony regulator obrotów do silnika 1F? Dziadkowi do tokarki bym zamontował... Nie ma takich, musisz falownik dać, a żeby obroty były stabilne to jeszcze tacho by się przydało.
Z tyłu silnika jest tzw. tacho , pierścień wyglądający jak magnes i możliwe iż jest pęknięty.
Ale i tak nie naprawie sam silnika Powinieneś ustalić, co jest uszkodzone, by móc rozważyć, czy opłaca się naprawić. napięcie z tachopradniczki na około kilkuset obrotach wynosiło ponad 14V A w momencie rozpędza się do maksymalnej prędkości szarpie iskrzy Tacho powinno w tym momencie generować napięcie, jeśli nie, to tacho uszkodzone albo zawyżone...
Obroty wynikają z tego jakie zczyta tacho i to raczej nie ma związku z wielkością wentylatora i sądzę, że nie stoi nic na przeszkodzie aby spróbować podmienić wadliwie działający wentylator.
Jeśli na wirniku jest prądnica tacho (czujnik prędkości obrotowej) to tak teraz są konstruowane narzędzia. Silnik bez obciążenia osiągałby za wysokie obroty dlatego moduł kontroluje obroty i ogranicza napięcie by obroty pozostały w na zadanym poziomie. Dopiero obciążenie powoduje ograniczenie prędkości i moduł zwiększa napięcie do mocy max (napięcie...
Dwa brązowe to tacho możesz je obciąć. Czerwony i czarny ze szczotek to regulacja obrotów. Pomarańczowy, niebieski i biały to obroty wolne i szybkie musisz przemierzyć uzwojenia, żeby stwierdzić które są wolne a które szybkie.
witam.Proszę o pomoc gdyż konkretnie chodzi o błąd E09. Po włączeniu prania po ok.10-20 minut pracy pralki zaczyna zrywać obroty silnika jak przy uszkodzonym tachometrze i w efekcie pojawia się ten błąd. Dodam że silnik jest sprawny a tacho zminiłem. Pralka ma ok. 3 mies.. pozdrawiam Monsterro
Zastanawiają mnie te dwa niepodłączone przewody (ktoś już grzebał): Może jest tam prądniczka tacho lub coś podobnego i układ stabilizuje obroty w sprzężeniu zwrotnym coś jak w silnikach z pralek? https://obrazki.elektroda.pl/2784261600_...
ponoć stabilniejsze obroty Stabilniejsze obroty może mieć silnik z prądniczką tacho jak w pralkach. Wszystkie regulatory na triaku nie mają sprzężenia zwrotnego i opierają się na regulacji mocy, więc ciężko to nazwać stabilizacją obrotów. Edytowałem.
To jest ciągnik siodłowy trzy osiowy i niby bylo wszystko wporzadku ale po kalibracji tacho wchodził w bardzo wysokie obroty zanim biegi przełączał i tak po jakimś czasie stanął na drodze bo biegi zginęły chciałem zrobić reset bo nie raz to pomagało w innych przypadkach ale w tym nie pomoglo
Od razy wskakuje na duże obroty i po 2-3 sekundach wyłącza Szkoda, że od razu o tym nie pisałeś. Co prawda nie pasuja błędy, ale do sprawdzenia tacho silnika, wiązka i obwód sterujący na pcb z triakiem na czele czy nie jest przebity.
Jak ci tacho nie potrzebne to kupić linke/czujnik i licznik z passka b4. Jedyne z czym może być problem to obroty - jeśli licznik elektroniczny z obrotomierzem. Od tego czasu już trzy przełożyłem.
Ehh.. no i kolego nie masz racji, ale cóż po ponownym wlutowaniu transformatora pralka zachowuje się jak wcześniej. Głupa ze mnie robisz? Czy nie potrafisz przeczytać ze zrozumieniem! To transformator układu ZASILANIA -> gdyby był uszkodzony, to pralka była by "ciemna" xD Zwarciem tam nie ma - choć fakt musiało się tam kiedyś pojawić - nie pisałem...
Jeżeli jest na gwarancji, to może warto poszukać paragonu.. Ja zazwyczaj od razu skanuję paragon i wrzucam do pudełka od urządzenia. Wtedy nie trzeba szukać ;) Co do samego odczytu parametrów, może być silnik z tachografem. Układ sobie odczytuje obroty i jak mu się coś nie zgadza to wywala błąd. A może i samo tacho nie działa, co dla układu monitorującego...
Silnik powinni sprawdzić w warsztacie zajmującym się naprawami silników elektrycznych. Gdyby z tacho coś było nie tak, to pralka by z miejsca przerwała realizację programu, bo by wyszła niezgodność otwarcia triaka względem sygnału zwrotnego z tachometru. Poza tym w różnych silnikach cewki mają różne rezystancje, ale te 170 ohm możemy przyjąć, że jest...
Obstawiam moduł sprawdzałem cewke tacho jest ok
„ prądniczka tacho „ która zlicza ci obroty silnika. Nie zebym sie czepiał (naprawde) ale juz któryś raz z kolei czytam że tacho "zlicza" obroty i trudno przejść obojętnie ;) "Typowe" tacho w popularnym sprzęcie daje przybliżone informacje o prędkości. "Zlicza" można mówić w przypadku czujników Halla. Są stosowane bardzo rzadko w pralkach....
(at)adamos2017 Mam dokładnie taką samą pralkę, ten sam rocznik i takie same objawy jak kolega (at)adamos2017 opisuje w #1 poście . Kilka razy się wyłączy sama, później pali się tranzystor sterujący obrotami i wywala błąd F50 . Tacho i szczotki ok. Już raz tranzystor G4BC30W wymieniałem i nie chcę znowu spalić.
Czy któryś czujnik na skrzyni odpowiada za to? FFR odczytuje obroty wejściowe skrzyni biegów a tacho wyjściowe, potem FFR te sygnały przelicza i podaje do zegarów.
Nie wiem, czy wszystkie trzy przekaźniki pracują przy przełączaniu silnika Tak, wirówka 1600, jest dodatkowe uzwojenie stojana, jak pamiętam przełącza sie powyżej 1200 RPM. W rewersach oczywiście biorą udział dwa. Dziękuję za schemat, jak zdemontuje przekaźniki to narysuję schemat podłączenia w tym zakresie. Sprawdzałem miernikiem w gnieździe silnika....
CO na to TACHO ? Kamyka używasz ?
Dzień dobry, Może ktoś z Was spotkał się z takim problemem: Przygotowane pranie, ustawienie programu na programatorze i teraz tak, każdy z programów wyświetla to samo: czas 1:27, obroty 0, programy (napuszczenie wody, odwirowanie, wypuszczenie wody nie wyświetlają nic). Po zamknięciu drzwiczek zamek się blokuje, programator zaczyna mrugać mniej więcej...
Są testy upływności prądu. I inne testy i wnioski. Zrobiłem test upływności prądu na cyklach: wirowanie, odpompowanie, płukanie. Z pomiarów wynika ze w stanie spoczynku/pompowania/zalewania upływność wynosi 1,5-1,9mA. W trakcie pracy silnika (nie zależnie od obrotów) upływność wzrasta do 3,0-3,9mA. Jedynie raz na cyklu płukania w 21 minucie nastąpiły...
Chyba silnik padł. Zdjąłem pasek jak niektórzy z kolegów radzili i silnik normalnie wchodzi na obroty jak powinno być. Jednak jak się wałek silnika lekko obciążyć paskiem trzymanym w rękach to staje. Wygląda na to, że silnik słaby i pewnie ma lekko przyjarane uzwojenie, pomimo że nie śmierdzi, być może długo stała. Kupiona z opuszczonego mieszkania,...
do patrykpolak6, ten "kręciołek" tak ma, że jak auto stoi, kręci się w jedną stronę a w czasie jazdy w drugą. Jak ustawisz pokrętła na "łóżka", "śpiocha" to w czasie postoju "kręciołek" powinien zatrzymać się, o ile to nie jest model "01" (informacja na tabliczce znamionowej) lub "ktoś" źle nie złożył tacho, ewentualnie płyta po złej ingerencji w gniazdo...
No i wiadomo że tak będzie bo skoro rezystancja inna to i inne napięcia podaję tacho a więc i pralka interpretuje to jako inne obroty silnika. Nic w tym dziwnego nie widzę, więc elektronik nic nie pitolił tylko był słuch przytkany albo połączenie z bazą zerwane w tym czasie.
Te twoje jak napisałeś"wirowanie" to wskazuje na błąd (E08) tacho czyli utratę kontroli nad obrotami. Czyli co robi jak wypompuje wodę? Obroty na maxa? Jeśli tak to zacznij od sprawdzenia tacho silnika ,może się wykręcił magnes z wałka silnika?
Programator do rozebrania i wyczyszczenia styków trochę upierdliwa ale do zrobienia ;) A do obrotów tacho i kostki sprawdź.
Sprawdziłem że po odłączeniu tachografu prędkościomierz i obroty działają, tylko nie liczy kilometrów. Może wystarczy jakoś połączyć piny? Dodano po 4 Pewnie masz szufladę Kienzle 1324. Sprinter 906 nigdy nie miał montowanego tachografu analogowego. Mam SIMENS VDO To tachograf cyfrowy typu 1381. Ma on wewnątrz bateryjkę która podtrzymuje pamięć elektroniki...
Moja siedemnastoletnia pralka w końcu odmówiła całkiem posłuszeństwa. Gdy włączam program, obraca na chwilę bębnem z dziwnym dźwiękiem (wydaje mi się, że chce dać za duże obroty) i przestaje. Na pustym bębnie przy programie odwirowywanie też wkręca na chwilę i przestaje. Jestem kompletnym amatorem jeśli chodzi o elektronikę. Chciałbym się upewnić, czy...
Witam usilnie poszukuję cewki tachometru do CANDY CTG 1156LE - ma silnik ACC 20584.316. W stanie zimnym pralka zachowuje się poprawnie, ale po ok 1/2h pracy obroty zaczynają żyć własnym życiem ( co ok 4 min start na pełnych obrotach) i finalnie stop z błędem nr 8.
Kiedy ja miałem problemy z podobną Amicą u corki to objaw był taki że próbował ruszac, potem jakby coś od silnika gwizdnelo i go odlaczalo. Coś jakby "zerwało synchronizację" i wypadło - sorki za taki opis ale takie to robiło wrażenie. Tacho raczej jest na silniku a nie na bębnie więc poślizg paska nie powinien stanowić. Ja też obstawiałem pasek. A...
(...)Pralka po ustawieniu pobiera wodę kręci się ale po jakimś czasie staje (...) Na pulpicie jednocześnie zapala się kontrolka z dwoma łezkami oraz kontrolka z wanienką według zdjęcia. Do wymiany szczotki silnika! :D Pralka wykazuje kod błędu silnika (brak info o obrotach), stąd taki błąd. A ponieważ ta pralka jest trochę leciwa, więc szczotki w silniku...
Witam. Niczym zabierzesz się za pakiety Q/18 Q 19 i Q/8 które w podanej kolejności odpowiadają za obroty sprawdź jeszcze pod względem mechanicznym tacho i połączenia /szczotki/ może niema należytej odpowiedzi na zadane obroty. Powodzenia.
Po włączeniu pralka nabierze wodę i silnik wchodzi od razu na wysokie obroty. Tacho ma około 80 ohm szczotki 6 ohm co jeszcze sprawdzić? Programator wizualnie wygląda na dobry Jak wejdzie na wysokie obroty to kontrolki gasną i tylko wypuszcza wodę.
Ten silnik ma 14000 obrotów na minutę, tacho nie generuje impulsów tylko napięcie (impulsy generowane są tylko przy czujnikach halotronowych). To że pralka ma 1000 obrotów jest uzyskiwane przełożeniem napędu na koło pasowe.
Dzień dobry. Oryginalny wentylator z mini komputerka dokonał żywota. Podmieniłem go na jakiś inny zalegający mi ze starego laptopa... I tu problem, ten z laptopa jest na 5v, a ten, który padł, był na 12v. Płyta główna reguluje obroty napięciem. Minimalna wartość przy odpalniu na zimnym to 3,9v. I teraz mam pytanie, czy wentylator, który wpasowałem z...
Witajcie niestety nie dziala wolne obroty sa sle szybkich brak. Silnik wyglada podobnie tylko ma biala wtyczke. Schemat wtyczki jest taki 12 X3 45 67 89 Z czego te 89 to idzie to tego tacho z tylu silnika. Na wtyczne orginslnej od pralki byl mostek mie wiem czy to wazne
To silnik komutatorowy. Żadnego kondensatora rozruchowego nie potrzebuje. Podstawowo ma 6 wyprowadzeń: 2 rotor (wirnik), 2 stator (stojan), 2 tacho (prądnica tachometryczna) - ona informuje elektronikę sterującą jakie silnik ma obroty, a elektronika reguluje obroty napięciem. Przeważnie łączy się stator z rotorem szeregowo. Kierunek obrotów zmieniamy...
Podbijam temat. Czy takie cos da sie wykonac na AVR? (Jestem informatykiem, programowanie AVRa jest na moje mozliwosci, jakies bardziej zlozone uklady elektroniczne - raczej nie, w razie czego wezme do pomocy kolegow elektrotechników). + wzmacniacz do 24 V tego sygnalu pochodzacego z AVR. Wyobrazalem to sobie jako generator impulsów na przerwaniach...
Bez sprzężenia zwrotnego z prądnicy tacho czy czujnika obrotów silnik szeregowy będzie się rozbiegał bez obciążenia nawet niskim ustawieniu mocy na regulatorze. Zwykła regulacja mocy triakiem może jest dla szlifierki wystarczająca, ale nie mówmy że jest to regulator obrotów czy momentu. Przekładnia raczej wskazana, bo silniki komutatorowe uzyskują znacznie...
Samą zębatkę? Wątpię. Już prędzej cały zespół silnika z przekładnią. Poszukaj na Aliexpress pod hasłem "silnik wolne obroty". Musi być: 1/ tej samej wielkości (na niektórych aukcjach podawane są wymiary) 2/ Napięcie pracy (trzeba odczytać z opisu na oryginalnym silniczku) 3/ Obroty osi na minutę (skrót RPM - najbardziej zbliżony do oryginału) Na pewno...
według opisu jest uszkodzony triak silnika lub układ tacho generatora powodzenia
Na niskich obrotach to tylko tacho lub impulsator.
Ja bym się od tego układu odczepił bo sam piszesz na poczatku ,że zaczyna wirować i jak ma wejść na większe obroty to wyświetla błąd nie znam tego modelu dokładnie ale czy jest tam tacho może tu jest problem?
Nie pracując na Mercedesach ale na zdrowy rozum to nie powinno się zrobić jakiś zmian w sterowniku odpowiadającym za skrzynie lub silnik żeby wiedział że ma inne przełożenie albo i nawet w tacho ? Czy czasem nie ogranicza teraz prędkość bo obroty wyjściowe na strzyni biegów które by wskazywały na 90 km/h a prędkościomierz bierze wskazania prędkości...
Problem z tachometrem .Albo przerywa uzwojenie cewki tacho albo luźny magnes wirujący.
te dwa czerwone sa od pradniczki tacho sluzy do regulacji predkosci obrotowej silnika. Procesor dostaje impulsy z tych czerwonych przewodow i reguluje obroty silnika. Powinienes polaczyc przewody od szczotek z przewodami od stojana (to to uzwojenie na zewnatrz) i dwa konce powinny zostac ktore nalezalo by zasilic. Mozesz pokazac zdjecie od drugiej strony...
Witam, No więc mam błąd F06 w pralce whirlpool AWO 8103. Przeczytałem wątki, widzę że nie wszystkim udało się naprawić pralkę przy błędzie F06.... Stara jest ta pralka, ma z 10/11 lat, więc poszedłem od razu do szczotek, wymieniłem (stare były faktycznie mocno zużyte). Bez zmian. Sprawdziłem tacho - zarówno przy silniku jak i przy wejściu do sterownika...
T6 - test tacho (w pralce B1045AVG) Przełączanie sekwencyjne między testami T1>T2>T3 itd odbywa się przy pomocy przycisku "Pranie Silver". Może ktoś ma opis tych testów? W serwisówce jest opisany tylko T1 i T2... Aktywując T6 (pusty bęben, drzwiczki zamknięte) na wyświetlaczu pojawia się cyfra 7400 po czym pralka rozpoczyna proces kontroli wyważenia...
Witam, Pralka po pewnym czasie pracy (najczęściej pod koniec cyklu prania) wchodzi na bardzo wysokie obroty i zatrzymuje się. Po kilku minutach przestoju objaw znów się powtarza. Czasem po zmianie programu startuje normalnie ale zwykle musi odpocząć jeden dzień żeby na początku wystartować normalnie. Przy tym czasem jest wskazanie błędu E52, ale nie...
Też myślałem o czujnikach że pomylone. Tylko od tacho jest biały od obrotów czarny. Dodatkowo jeden jest 4 pinowy drugi 3. Na tachografie pojawial się błąd o ile dobrze pamietam 20. Po założeniu nowego czujnika prędkość na postoju szła na maksa. Czujnik przypisany i wszystko wróciło do normy. Właściciel podprowadził mi drugi identyczny samochód. W trakcie...
Hydrostat przeczyszczony nalewanie wody już ok. Z wirowaniem jest nadal problem. Pralka z założonym paskiem podczas wirowania kręci jak na praniu. Po zdjęciu paska obroty silnika ok. Jest bardzo słaby na praniu można zatrzymać reką. Szczotki ok tacho też raczej ok.
Pralka jak w temacie ,pierze normalnie do momentu wirowania .silnik nie może wejść na obroty . szczotki i tacho ok . podmieniłem silnik z innej amici i nadal te same objawy.Układ hydrostatu przeglądnięty , wąż odpływowy drożny. Czyżby to była wina modułu.
W cewkach tacho ważna jest ilość zwojów, a rezystancja nic nam o tym nie powie bo cewki mogą być nawinięte z różnych średnic drutów. Zamontuj jaka masz najwyżej lekko obroty będą się różniły:)
Witam. Sprawdzić prądniczkę tacho. Jest na wirniku silnika prania od strony szczotek. Przykładając woltomierz do zacisków tacho i obracając ręką wirnik miernik powinien wskazać około 1,5V-2,5V~.
Witam. Pralka nie wiruje, dokładnie to próbuje zaskoczyć na wirowanie(nabiera obrotów i odpuszcza) ale bez skutku. Reszta programów OKI. Wodę wypompowuje skutecznie do zera, hydrostaty wydzają się być sprawne. Silnik i programator chyba oki, przy zwartych stykach F-N pełne obroty, tacho 14,5 V. Silnik po naprawie i wymianie wirnika ponoć był uszkodzony...
miałem identyczną historię z identyczną pralką, w moim przypadku powodem było poluzowanie się /wykręcenie/ wirnika tachometru, które zlicza obroty silnika podając sygnał do płytki sterującej obrotami, tacho mieści się na osi silnika po stronie wentylatora /frontu pralki/, aby to sprawdzić najlepiej położyć pralkę na boku, na osi silnika będzie coś co...
Ten silnik ma za wysokie obroty jak na napęd szlifierki. Aby wykorzystać jego możliwości trzeba użyć dedykowanego sterownika ( np. na TDA1085C ) który wykorzysta tacho w tym silniku.
Witam Pralka jak w temacie Amica PC5580B425 uszkodzony zawór przesterowania uszkodził płytkę programatora. Wymieniłem zawór i dostałem z Amiki nową płytkę no i zaczął się problem - szarpie silnikiem i podczas prania i podczas wirowania (nie wchodzi w ogóle na obroty). Tacho sprawdzone ok 240 ohm, szczotki silnika w bardzo dobrym stanie. W autoryzowanym...
Witam Krótko opiszę problem: Pralka nie mogła wejść na zadane obroty - wymieniłem tachometr na nowy oraz rezystor w jego obwodzie (zaznaczono rezystor kolorem czerwonym) Po miesiącu znowu podobny problem tj. wypalony rezystor + wypalony rezystor nad wcześniej wspomnianym. Co może być przyczyną wypalania rezystorów? Dodam że rezystancja nowej prądniczki...
Z opisu zachowania wyglada że jest problem z kontrola obrotów- sprawdź tacho i mozliwe są zimne luty na płycie. Poszukaj ! Dodano po 4 Wstaw taki jaki był oryginalny, i jeśli sprawdzisz tacho, luty i bedzie bez zmian to wymień przekażniki od rewersji(dwa)- moga mieć powypalane styki i stąd problemy.
Rezystory na płytce są sprawne,pompa wodna jest sprawna,układ hydrostatu jest sprawny, potencjometr obrotów jest sprawny,silnik wymontowałem tacho jest z tyłu .Jak dostać się do magnesu na wirniku ,czy muszę rozebrać silnik.Pomiar oporności cewki tacho to 180om.Z tego co wiem to w trakcie obrotów silnika na wyjsciu z tacho powinno pojawic się napięcie...
Witam. Pralka Mastercook PFE-700E - podczas prania obroty rewersyjne bębna (silnika ) zmieniają się -( połowa cyklu - 6 sekund małe obroty a następne 6 sekund wzrastają o ok. 50%). Czasami zdarzy się że obroty wzrastają mocno - prawie jak do wirowania . Silnik i tacho OK - podmienione.
Po zakończeniu prania pralka nie przechodzi na płukanie tylko zakręci kilka razy bębnem z całą prędkością po czym wyskakuje błąd. Grzałka działa bo pranie jest robione w żądanej temperaturze, pompa funkcjonuje - spuszcza wszystko wodę z bębna, wymieniłem hydrostat, bo przycinał się czasami, ale to tylko trochę zmieniło czas incydentu. Teraz mniej wiecie...
Jeśli samochód wariuje z obrotami i ciężko pali to może być również silnik krokowy jeśli spadają do 500 i rosną do 2000 wczoraj był u mnie kolega i ma Omegę 2.0 16v ecotek i po podłączeniu tacho wyszło że sonda nie pracuje, pokazuje stałe napięcie 500mV a powinna wędrować od 000,5 do 5000 po wymianie silniczka i podłączeniu tacho wszystko wróciło do...
Chciałbym dodać do tematu, że kondensator ma mieć 100nF nie 10nF gdyż w takim przypadku pralka źle dobiera obroty i szarpie z pełnym ładunkiem. Dodam, że u mnie spalona była też dioda Zenera (zwarcie), która jest w układzie pomiarowym tacho (Ph4148). Oczywiście jest to tylko usunięcie skutków awarii, a przyczyną było zalanie wodą kostki silnika, spalenie...
tacho pralka obroty tacho pralka mierzyć obroty tacho whirlpool sprawdzić tacho
falownik silnika pralki electrolux przeróbka mocowania alternatora pomiar parametrów tranzystorów
philips 40puh6400 philips 40puh6400
Jeep Patriot 2.0 CRD gaśnie podczas jazdy i nie odpala - przyczyny i diagnostyka Citroen C3 Picasso 1.6 HDi 9HP – prawidłowe obroty biegu jałowego silnika