Trzeba sprawdzić tacho na silniku czy się magnes nie wykręcił, czy podczas obrotu wytwarzane jest napięcie. Jeżeli tacho w porządku to do sprawdzenia triak silnika na module programatora.
To może zanim rozbierzesz silniczek to wepnij się miliwoltomierzem AC w styki kontrolne tacho tego silniczka i sprawdź jakie indukuje się na nich napięcie gdy silniczek nagle samoistnie przyspiesza. Najlepiej byłoby użyć w tym celu oscyloskopu, nie wiem czy masz. I nie musisz, tak jak to zresztą było tu już wcześniej napisane, za każdym razem montować...
założyłem troszkę za luźny pasek i podczas prania pod obciążeniem pasek się ślizgał. Czy to mogło zapoczątkować uszkodzenie tego rezystora? Nie. Moim zdaniem to są rzadkie przypadki, ale to wygląda na błąd montażu. Chyba że mierząc go tak nadusiłeś sondami, że nie zdzierżył ;) Logika tu jest taka: Brak ciągłości obwodu tacho czyli po prostu prądniczki...
Tacho, jak szarpie i bęben kręci się lekko, ewentualnie hydrostat i przekaźniki obrotów silnika, ale to na koniec. Tacho to taka cewka, znajdziesz na osi tylnej części silnika, zobacz czy dobrze, równo obsadzone i czy nie popękany magnes.
Podłączajac Voltomierz do przewodów z tacho i kręcąc silnikiem - powinieneś uzyskać napięcie ok.kilku Volt (3 - 5V )
Immo doprogramujesz tylko musisz wyciągnąć pin z licznika z dizla program VAG K+CAN Commander 1.4 lub VAG Tacho 3.01 / 5.0 — najlepsze pod VDO IMMO2/IMMO3 (Golf 4) Musisz zmienić tarcze obrotomierza bo jak go vcdsem(tym programukesz wszystkie dane o aucie w liczniku jaki jest /silniki/ abs/itp) zaprogramujesz, że to benzyna to będzie pokazywał obroty...
Może po zwarciu na kostce silnika które spowodowało spalenie układu wejściowego z tacho na sterowniku również cewka tacho uległa uszkodzeniu. Jak zmierzyłeś że pralka nie wchodzi na obroty powyżej 800? Czy mierzysz rzeczywiste obroty bębna czy tylko wnioskujesz z faktu że powyżej nastawy na 800 obrotów pralka nie realizuje prawidłowo wirowania? A może...
Tego typu silniki potrafią się rozpędzić nawet do ok 10 000 obr/min. Jednak na niskich obrotach mocą nie grzeszą. Tak czy siak silnik winien być sterowany układem z triakiem. Tacho jest potrzebne do elektronicznej kontroli prędkości. Przy kontroli mechanicznej, np potencjometr regulujący bramkę triaka, tacho jest zbędne.
Do sprawdzenia silnik, kostka silnika, prądniczka tacho
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
Może to coś na trasie od tacho na silniku do programatora. Wydaje mi się że niektóre elektroluksy wywalały błąd dopiero po kilkukrotnym pojawieniu się problemu. Kiedyś miałem taki problem że gdy tacho osiągnęło temperaturę 50 stopni do dostawało przerwę i obroty na maksa. Błędu nie było.
Witam a czy te kilka obrotów po nabraniu wody jest z normalną prędkością rewersu? czy szybciej niż zwykłe obroty podczas prania i kręcenia " w lewo i prawo " jeśli tak to sprawdź tacho prądnice na silniku.
Załóż 13K usuń zwarcie sprawdź tacho i silnik na przebicie. Na 13K będą obroty idealne, a jak inne zakładasz to ciut inaczej będzie obracało i wirowało. Nie pomyl przewodów.
Możliwe kilka przyczyn, nie do końca udrożnienia odpływ, najlepiej wyjmij wąż i sprawdzc czy jest dobre ciśnienie (zdążyło mi się że klientka wyczyscila filtr po czym ja go jeszcze dwa razy czyściłam bo ciągle coś z niego wypadało) , uszkodzony hydrostat lub zapchany wężyk od niego, Uszkodzona cewka tacho ale to rzadziej. Pralka żeby wejść na obroty...
Sprawdź czy przewody od cewki tacho są wpięte na własciwe miejsce.
Witam zaznaczam, że jestem totalnym laikiem, nie mam żadnego pojęcia o elektronice ani elektryce - to jak chesz naprawic pralkę? Nie wiem czy zrozumiesz co napiszę, cewka tacho generatora nie powinna mieć przerwy i nie wiem czy dobrze mierzysz, ale ważniejsze jest i temat wałkowany na forum wiele razy. Wystarczy w szukaj wpisać czy tranzystor sterujący...
Sprawdź prądniczkę tachometru- może jest rozkręcona- części takich jak magnes na gwincie i koronka poszukaj pod pralka- radzę bez uzywania odkurzacza, a potem poskładaj do kupy , magnes wkręć na Loctite- tylko nie klej sekundowy, ale preparat przeciwdziałajacy odkręcaniu śrub, włoż cewkę i zamknij od zewnatrz koronką. Powinno zakończyć sprawę. To tacho...
Dodatkowo źle działa opcja otwierania dźwiczek, czyli w każdej chwili można je otworzyć jak pralka działa Objaw braku obwodu prądniczki tacho - na tym się koncentruj.
Napisałem na początku tego wątku, że wymieniłem triaka na nowy a później sprawdziłem ten wymontowany. Przepraszam, widocznie umknął mi ten fakt uwadze jak czytałem. Tak jeszcze z czystej ciekawości zapytam czy przy lekko zaniżonym napięciu z tacho spowodowanym np. częściowym zwarciem międzyprzewodowym cewki w jego obwodzie procek nie przerwie pracy...
To się nieco zawiedziesz to te przetworniki nie działają jak wzmacniacze różnicowe, przynajmniej mi nic na ten temat nie wiadomo :). Poczytaj sobie noty może taki znajdziesz. Ale jak wykombinujesz sobie wzmacniacz różnicowy na wzmacniaczu operacyjnym to już to możesz pod przetwornik podpiąć. Sluchaj moż eto jest wlasnie metoda. Dajesz na wejściu wzmacniacz...
Na początek wyciągnij silnik i sprawdż prądnicę tacho ( magnes, rezystancja cewki), przy okazji przeglądnij złącze silnika. Jeżeli wszystko bedzie ok, to uszkodzenia szukaj w module.
przyczyn może być kilka nie tylko amortyzatory jeżeli źle wypuszcza wodę także może skakać może być także uszkodzone tacho i od razu wchodzi na na wysokie obroty ja miałem jeden przypadek uszkodzonego amortyzatora ale go zalała woda ten ze strony dozownika proszku (mają różną twardość)
Ten numer nie przejdzie, ponieważ silnik szczotkowy ma dodatkową prądniczkę tacho do pomiaru prędkości obrotowej silnika. Prędkość obrotowa silnika indukcyjnego zależy od jego budowy wewnętrznej ( czyli od układu uzwojeń stojana ) i jest stała nie da się jej regulować tak jak silnika szczotkowego przez tyrystor ( mówimy tutaj o zastosowaniu do sterowania...
Kolego źle mnie zrozumiałeś. Czerwona puszka to hydrostat. Tacho to właśnie ta prądniczka, jest z tyłu bębna, w środku wiruje magnes połączony z osią bębna, szukaj przy środku koła pasowego.
sprawdź czy cewka tacho sie nie wysuneła na silniku, i czy nie ma zwarcia, oporność tacho to chyba coś w granicach 20 - 40 ohm. Jesli to jest ok, to wyjmij modół elektroniczny i wymień triaka. Jesli oznaczenia beda jakieś dziwne, w sklepie elektronicznym poproś o triaka BTA 16/600 tudzież BTB koszt jakies 4 zł i wymień go na układzie. Najprawdopodobniej...
Czyli układ zupełnie przestał być tajemniczy. Sygnał PWM dociera na tranzystor przez bramkę, jedno wejście bramki pewnie na stałe zwarte na plus zasilania. Jeżeli sygnał tacho nie wraca do kontrolera to wentylatory są sterowane w otwartej pętli, jeśli wraca prędkość jest stabilizowana. Łatwo to sprawdzić, można delikatnie spowolnić obroty wentylatora...
Możesz ją sprawdzic bez demontażu silnika pod warunkiem że masz multimetr i jakieś wkrętaki. Odlacz pralkę od sieci. Unieś pokrywę wraz z modulem Na prawej krawędzi modułu znajdź wtyczkę z sześcioma szarymi kabelkami, odłącz ją od modułu po odbezpieczeniu blokady ,która ją zabezpiecza przed przypadkowym wysunięciem z modułu. Ustaw miernik na zakresie...
Naped mozesz sprawdzic w trybie serwisowym. prog 6. przez 12sec obroty obroty w prawo z predkoscia 53obr/min 3 sec przerwy i kreci w lewo. prog 7. uruchamia wirowanie az do max obrotow. Jesli dioda "gotow" nie mruga to prawdopodobnie zle wchodzisz w tryb serwisowy. przepraszam za brak pl.znakow
Witam.Ostatnio byłem z kolegą w Niemczech po taką omegę 2.0 16v ecotek 138KM i miał ten sam problem.Po podpięciu Tacho okazało sie że sonda lambda pokazuje cały czas takie samo napięcie a mieszanka paliwa jest za bogata.Po zmianie takie czegoś jak silniczek krokowy wszystko wróciło do normy obroty nie wirowały a sonda pokazywała zmienne wartości a mieszanka...
Co do silnika, to nie wiadomo, lecz przy delikatnym praniu lub namaczaniu będen kręci się 25 obr/min, przy normalnym 53 obr/min. Przy, wyważaniu wsadu roóżnie, ale z regóły sa podwyższone ok. 58obr/min. Sygnały z pradnicy tacho też się zmieniaja zależnie od ilości prania, a nawet w czasie działania od różnego ułożenia się prania i nierównych obrotów...
Witam. Przepraszam brak polskiej czcionki. Do "waceko12" wprowadzasz w blÄd. Czerwone przewody to prÄdniczka tacho - to ona generuje napiecie. Zrob tak : zasilanie 230V na bialy i braz (zacisk 2 i 5 ) mostek na zacisk 3 i 4 - slabo widac kolor. Chcac zmienic obroty to : mostek na zacisk 2 i 4 zasilanie 230V na zacisk 3 i 5. Zacisk 2 i 3 - to uzwojenie...
https://obrazki.elektroda.pl/2473640100_... Dzisiaj przedstawiam mojego potworka do szlifowania, który już jakiś czas chodził mi po głowie. Zaczęło się od zepsutej pralki i odzysku sprawnego silnika. Po odleżeniu właściwego czasu i przekładaniu go z miejsca na miejsce postanowiłem, że jedyne słuszne jego zastosowanie będzie właśnie...
Widzę kolego że masz zapał do samodzielnej naprawy tej pralki wiec postaram Tobie i innym początkującym w miarę moich skromnych możliwości pomóc (nie zajmuje się pralkami). http://obrazki.elektroda.pl/1934326300_1... Oto schemat typowego silnika pralki i jego zasilania. Przeanalizuj go po kolei a odpowiesz sobie na wiele pytań. - Zaczynając...
Witam podpinam się do tematu Wymieniłem licznik z tach na bez tacho obroty zrobiłem działają lecz brak prędkości , I teraz pytanie czy muszę zmieniać impulsator czy mogę wykorzystać ten który jest już?
Ktoś kojarzy jakiś sprawdzony regulator obrotów do silnika 1F? Dziadkowi do tokarki bym zamontował... Nie ma takich, musisz falownik dać, a żeby obroty były stabilne to jeszcze tacho by się przydało.
Z tyłu silnika jest tzw. tacho , pierścień wyglądający jak magnes i możliwe iż jest pęknięty.
Ale i tak nie naprawie sam silnika Powinieneś ustalić, co jest uszkodzone, by móc rozważyć, czy opłaca się naprawić. napięcie z tachopradniczki na około kilkuset obrotach wynosiło ponad 14V A w momencie rozpędza się do maksymalnej prędkości szarpie iskrzy Tacho powinno w tym momencie generować napięcie, jeśli nie, to tacho uszkodzone albo zawyżone...
Obroty wynikają z tego jakie zczyta tacho i to raczej nie ma związku z wielkością wentylatora i sądzę, że nie stoi nic na przeszkodzie aby spróbować podmienić wadliwie działający wentylator.
Jeśli na wirniku jest prądnica tacho (czujnik prędkości obrotowej) to tak teraz są konstruowane narzędzia. Silnik bez obciążenia osiągałby za wysokie obroty dlatego moduł kontroluje obroty i ogranicza napięcie by obroty pozostały w na zadanym poziomie. Dopiero obciążenie powoduje ograniczenie prędkości i moduł zwiększa napięcie do mocy max (napięcie...
Dwa brązowe to tacho możesz je obciąć. Czerwony i czarny ze szczotek to regulacja obrotów. Pomarańczowy, niebieski i biały to obroty wolne i szybkie musisz przemierzyć uzwojenia, żeby stwierdzić które są wolne a które szybkie.
tacho będzie miało wpływ tylko na prędkość obrotową silnika. Tak więc jeśli obroty są utrzymywane to zostaw je w spokoju. W kolejności do posprawdzania przekaźniki silnika. jak wyżej i przewody do silnika :idea:
Zastanawiają mnie te dwa niepodłączone przewody (ktoś już grzebał): Może jest tam prądniczka tacho lub coś podobnego i układ stabilizuje obroty w sprzężeniu zwrotnym coś jak w silnikach z pralek? https://obrazki.elektroda.pl/2784261600_...
Jeżeli jest na gwarancji, to może warto poszukać paragonu.. Ja zazwyczaj od razu skanuję paragon i wrzucam do pudełka od urządzenia. Wtedy nie trzeba szukać ;) Co do samego odczytu parametrów, może być silnik z tachografem. Układ sobie odczytuje obroty i jak mu się coś nie zgadza to wywala błąd. A może i samo tacho nie działa, co dla układu monitorującego...
ponoć stabilniejsze obroty Stabilniejsze obroty może mieć silnik z prądniczką tacho jak w pralkach. Wszystkie regulatory na triaku nie mają sprzężenia zwrotnego i opierają się na regulacji mocy, więc ciężko to nazwać stabilizacją obrotów. Edytowałem.
witam.Proszę o pomoc gdyż konkretnie chodzi o błąd E09. Po włączeniu prania po ok.10-20 minut pracy pralki zaczyna zrywać obroty silnika jak przy uszkodzonym tachometrze i w efekcie pojawia się ten błąd. Dodam że silnik jest sprawny a tacho zminiłem. Pralka ma ok. 3 mies.. pozdrawiam Monsterro
Jak ci tacho nie potrzebne to kupić linke/czujnik i licznik z passka b4. Jedyne z czym może być problem to obroty - jeśli licznik elektroniczny z obrotomierzem. Od tego czasu już trzy przełożyłem.
To jest ciągnik siodłowy trzy osiowy i niby bylo wszystko wporzadku ale po kalibracji tacho wchodził w bardzo wysokie obroty zanim biegi przełączał i tak po jakimś czasie stanął na drodze bo biegi zginęły chciałem zrobić reset bo nie raz to pomagało w innych przypadkach ale w tym nie pomoglo
Od razy wskakuje na duże obroty i po 2-3 sekundach wyłącza Szkoda, że od razu o tym nie pisałeś. Co prawda nie pasuja błędy, ale do sprawdzenia tacho silnika, wiązka i obwód sterujący na pcb z triakiem na czele czy nie jest przebity.
Ehh.. no i kolego nie masz racji, ale cóż po ponownym wlutowaniu transformatora pralka zachowuje się jak wcześniej. Głupa ze mnie robisz? Czy nie potrafisz przeczytać ze zrozumieniem! To transformator układu ZASILANIA -> gdyby był uszkodzony, to pralka była by "ciemna" xD Zwarciem tam nie ma - choć fakt musiało się tam kiedyś pojawić - nie pisałem...
„ prądniczka tacho „ która zlicza ci obroty silnika. Nie zebym sie czepiał (naprawde) ale juz któryś raz z kolei czytam że tacho "zlicza" obroty i trudno przejść obojętnie ;) "Typowe" tacho w popularnym sprzęcie daje przybliżone informacje o prędkości. "Zlicza" można mówić w przypadku czujników Halla. Są stosowane bardzo rzadko w pralkach....
tacho pralka obroty tacho pralka mierzyć obroty tacho whirlpool sprawdzić tacho
schemat sterowania przekaznik separator papieru falownik eurodrive
bateria milwaukee oscyloskop gwinstek
Podłączenie manometru do rozdzielacza T: wymagania i wskazówki Koszt obudowy do prostownika TELWIN LEADER 400 Start