to masz nie drożne odpowietrzenie zbiornika jak u mnie odkręcam korek to się nic nie dzieje . a co do obrotów silnika - czy twój pojazd jest wyposażony w czujnik krańcowy puszczenia pedału sprzęgła ? i jest on dobrze ustawiony i działa ?
bardzo dziękuje za pomoc właśnie sprawdzałem i zauważyłem że zwoje w alternatorze są przypalone jakby zwarcie to chyba z tąd ten zapach zdaje się że to alternator będzie do wymiany kontrolka nie pali się czy można z tym jeszcze jakiś czas jezdzić Jeśli tak to wygląda,to alternator do wymiany. Lepiej dalej z tą usterką nie jeździj,żeby nie narobiło...
Filtr paliwa wymieniany? Zabity filtr nie puści silnika na wyższe obroty, a przy okazji przelatujące bąble powietrza dostają się do zaworku stop i uniemożliwiają mu prawidłową pracę. Taka moja opinia - czy słuszna wyjdzie w praniu (w mojej Cytrynie Księżnej miałem taki właśnie przypadek). Najlepiej spójrz pod maskę i zobacz, czy przewodem paliwowym...
Czy na tej "porządnej" lexi masz dobre ciśnienie i synchronizację i obroty w czasie kręcenia rozrusznikiem?
Kolego a w czasie kręcenia widać obroty silnika, jeśli nie to masz problem z czujnikiem położenia wału korbowego. Pozdrawiam Andrzej.
Jaki masz silnik - to pierwsze pytanie, jakie nalezalo postawic (1.9D, to co najmniej 3 silniki z dwoch rodzin). Pierwszy etap, to dokladne wyregulowanie poczatku wtrysku (w DW8 wystarczy zlozyc na kolki, w XUD trzeba ustawic czujnikiem zegarowym). Drugi, to regulacja pompy (w kazdym silniku nieco inaczej) - dawka biegu jalowego sruba oporowa dzwigni...
Jak wyczyścisz cały układ paliwowy to sam zobaczysz zmainę. Ja dodatkowao od około roku leję do paliwa olej do dwusuwów ( semi 2T) w ilości 200 ml na pełny zbiornik 70-75 litrów lub podzielność tego . Daje to poprawę smarności polskiego, kiepskiego, odsiarczonego paliwa. Szcególnie regulator WC w pompie tego potrzebuje. Zawiesza ci się lub blokuje w...
Witam. Jeżeli to pomoże w rozwiązaniu problemu to samochód teraz w zimę chodzi idealnie. Im większy mróz tym lepiej jeździ. Może to nakieruje kogoś na rozwiązanie problemu. Wszystkie te problemy, które opisałem wyżej najbardziej dawały o sobie znać w lato. Wnioskuję z tego, że temperatura otoczenia ma tutaj znaczenie kluczowe. Pozdrawiam
P0126 P007E Niewystarczająca temp. czynnika chłodzącego dla stabilnej pracy P0130 P0082 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka P0131 P0083 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - niskie napięcie P0132 P0084 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - wysokie napięcie P0133 P0085 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - powolna reakcja /odpowiedź/ P0134 P0086 Czujnik O2 (Bank 1...
na skrzyni powinien byc cylinderek ok.10 cm dlugosci przy nacisnieciu sprzegla wysuwa sie o ok5 moze 10mm.popychajac taka blaszke ktora chyba jest na sworzniu ktory wchodzi do skrzyni no i ta lapa jes w kolnierzu skrzyni ona posuwa lozysko do docisku wtedy mozesz zmieniac biegi.Moim zdaniem jeli to nie cylinderek badz za malo plynu to bedzie to docisk...
Pompa przykręcona sztywno jak zawsze. Wtryski sprawdzał pompiarz jakieś 10 000 km temu, były w porządku, nie sądzę że tak nagle zaczęły wszystkie lać, poza tym auto nie kopci i nie ma problemów z odpalaniem. Wszystko wygląda na zmieniony kąt wtrysku ale nikt nic nie robił, wczesniej było ok. Co w tej pompie odpowiada za kąt wtrysku? Co moglo się zepsuć?
skończyło się na wymienionym cewko module oraz prze lutowaniu styków w przepustnicy
Auto ma 12 lat. Czas najwyzszy wymienic uszczelke glowicy.
A czemuż to podejrzewasz uszczelkę pod głowicą ? Raz jest wypalona, z przedmuchem - uszkodzona, a raz nie ? Miałbyś cały czas podobne objawy, a nie tylko na światłach. Miałem pękniętą głowicę, to trochę :( gorzej niż UPG. Rano staw w cylindrze, po odpaleniu gdy wydmuchało płyn jeździł dobrze aż do pełnego zagrzania, wtedy dopiero musiał ten płyn z pęknięcia...
Ja tylko dokończę własny przypadek - wygląda na to, że faktycznie ten typ tak (czasem) ma. Niestety żadnemu z elektryków/mechaników/innych speców nie udało się znaleźć przyczyny, mimo wymiany czujników. Generalnie mówili, że to pewnie błąd komputera :) Zima 2 lata temu minęła i problem zniknął. Ostatniej zimy ani razu się nie pojawił :)
Na benzynie i na LPG ma wysokie obroty jałowe? Dodano po 4 Na benzynie i na LPG ma wysokie obroty jałowe?
Komputer nie wskazał sondy tylko podał że jest zła mieszanka. Napisz dokładnie jakie masz błędy a nie że jakieś. Zobacz czy nie ciągnie lewego powietrza.
Znajdź oznaczenia skrzyni. Dowiemy się jaka siedzi. W moim RHY a siedzi w Peugeocie 306 kombi to na 5-tym biegu przy prędkości 90km/h mam 2 tyś. obrotów.
georgesgr, wiem że jesteś fachowcem od francuskich aut, czy moje podejrzenia są wg Ciebie słuszne?
Czy po rozgrzaniu problem choć trochę ustępuje? Jeśli tak to sprawdź jak pracuje sonda. Czy w samochodzie masz LPG?
Witam mam problem z citroenem Xsara II 2001r. , a wiec przy odpalaniu gaśnie , a gdy dodam gazu to odpali ale muszę chwile trzymać na gazie bo jeżeli nie będę trzymał to znowu zgaśnie , a gdy już odpali to wchodzi na wysokie obroty .
Sprawdż czujnik położenia przepustnicy czy czasami nie pokazuje głupot kiedy świrują wolne obroty. Wygąda na to, że ECU próbuje "zbić" wolne obroty opóźniając zapłon bo sterowanie regulatorem nic nie daje. Kiedy sa podbite sprawdz czy kanał wolnych jest całkowicie zamknięty.
Daj fotkę , sugeruje lampke poziomu oleju
Zrób diagnostyke może są jakieś błedy, sprawdź parametry rzeczywiste coś napewno jest nie tak.
Po zmianie oleju obroty nie mogły sobie wzrosnąć... Chyba że automat ...
Tematem problemu jest citroen xsara pikaso 1/8 benzyna 115 koni 2002r.Podczas plynnej jazdy samochod zerwie na 2sekundy tak jak by sie wylaczyl ,podczas dojezdzania do skrzyzowania wylanczajac dany bieg zwiekszaja sie na momet obroty silnika wlaczyl sie czek ktury diagnozuje uklad elektroiczny zaplonu.
Rozumiem . Dzieki panowie :)
No to nie pozostaje ci się nic innego jak wymienić samochód jak wszystko jest dobre i sprawne. A teraz podasz konkretnie jakie obroty ma silnik podczas rozruchu, naprawdę nie interesuje mnie że są dobre tylko konkretne wartości liczbowe. Do ilu spada napięcie podczas rozruchu. I tu dokładnie to samo nie interesuje mnie że ten akumulator to jest dobry...
Błąd P0341 wyświetla się na uniwersalnym komputerze i na Lexia , na uniwersalnym był opis czujnik wałka rozrządu wartość poza zakresem a na lexia by inny ale dokładnie nie widziałem. Błąd wskakuje zaraz po uruchomieniu na komputerze a kontrolka zapala się przy następnym uruchomieniu silnika , samochód pracuje w miarę normalnie , trochę falują niskie...
Sprawdz ciśnienie paliwa.
Wczoraj dotarł silniczek krokowy, założyłem i dzisiaj rano "jak ręką odjął", obroty stabilne, wszystko w najlepszym porządku
Jeśli chodzi o obroty to trzeba zrobić diagnozę komputerem, być może umiera silniczek krokowy, co do układu wydechowego, to oznacza koniec żywota któregoś z tłumików, albo końcowy, albo środkowy jeśli występuje.
Auto gaśnie podczas dłuższej jazdy gdy dodaje więcej gazu. Przy zimnym silniku trochę dłużej odpala niż normalnie ,ale chodzi na normalnych obrotach. Problemy sprawia dopiero wtedy gdy są 2 kreski wskaźnika temperatury silnika. Wtedy ma wysokie obroty na wolnych obrotach ,a gdy dodam więcej gazu np. przy wyprzedzaniu gaśnie. Dlatego prawie nie używam...
To nie cewka tylko oporniki. Mogą być popalone, dlatego nie działa regulacja, tylko maksymalne obroty [napięcie bezpośrednio na wentylator]. Omomierz w dłoń i pomierzyć oporniki.
Nie wiadomo jakie ma obroty
Żółty to jak pamiętam grzałka ptc kanału powietrza idącego do regulatora wolnych obrotów
Economy mode wyłączy się jak odpalisz. Ewentualnie da się z niego wyjść w BSI przy użyciu LEXIA - a co do niej - podłącz i zobacz w czym jest problem. Zobacz czy jest zezwolenie na start, czy widzi obroty wału - takie "pierdoły" :D.
A jaka powinna być charakterystyka ciepłoty silnika w tych warunkach? Moim zdaniem (zakładając charakterystykę termostatu) wahania powinny być między ok. 90 st. a ok. 85 st. a u mnie jest niżej. Poza tym dolna rura powinna robić się ciepła - otwierający się termostat = przepływ cieczy przez chłodnicę i powrót dolną rurą. Wygląda więc jakby silnik się...
Witam posiadam xsarę picasso 2hdi 90km , mam z nią problem .Gdy toczę się na luzie do świateł i wciskam hamulec to obroty falują po odpuszczeniu hamulca obroty wzrastają ale ponad normę . Gdy wcisnę jednocześnie sprzęgło i hamulec wszystko wraca do normy . Kiedyś miałem podobny problem pomogło poprawienie kontaktu wtyczki włącznika sprzęgła .Auto pali...
Witam serdecznie wszystkich, mój Citroen Xsara z silnikiem 2.0 hdi gaśnie podczas jazdy, oczywiście jest kontrolka check engine, czasem ogranicza obroty lub nie. Gdy zgaśnie podczas jazdy trzeba chwile odczekać i znów trochę się przejedzie. Gdy wyjmę czujnik ciśnienia paliwa który jest w pompie, przedmucham go i usunę błędy z komputera będzie przez...
Witam wszystkich. Chciałbym wam przedstawic mój problem. Pojazd to citroen Xsara 1.8 8v beznyna . Dodam tylko ze samochód posiadam od niedawna. Zaczeło sie od tego że silnik na biegu jałowym pracował nierówno. Gołym okiem widac że silnik "skacze" obroty trzyma 900 obr/min. Jednakże od czasu do czasu spadały one do 700 obr po czym znów na 900. Przy wyzszych...
Nie, węże nie robią się twarde. Kupiłem tester uszczelki pod głowicą i nie jest uszkodzona. Ewidentnie śmierdzi z wydechu niespaloną ropą. Przewody od wtrysków też luzowałem i na każdym wychodzi to samo - obroty spadają, a wydechu nadal leci siwy dym. Po dodaniu gazu dymu jest więcej.
Może ktoś miał problem dużego spalania i go rozwiązał. Mój egzemplarz jeździł i palił dobrze średnia ok. 9 l/100 przy jeździe mieszanej. Od listopada zaczęło drastycznie rosnąć, co pokazuje komputer i potwierdzają wyliczenia czyli 14-16 l/100. Auto odpala w porządku, wolne obroty idealne, pracuje równo, moc raczej w porządku, toczy się bez oporów. Auto...
Witam. Podepne się pod ten temat z pytaniem co do mojego przypadku. Wyglada to nastepująco. Jeśli zgaszę silnik bez delikatnego przegazowania to w chwili w której będę chciał go ponownie odpalić wyskakuje komunikat "Arrange service" . Samochód nie wchodzi na wysokie obroty i jeździ bez turbiny. Kiedy go po jakimś czasie odpalei potrzymam pedał gazu...
Sprawdź jeszcze egr-a zaślep rure do kolektora zobacz czy pomorze, kompresje i ew. ciśnienie paliwa na listwie przy silniku odpalonym, daj znać co i jak. Wkręca się to na obroty wogóle?
Masz tam opornik czyli rezystor dmuchawy ktory koryguje obroty silnika w chwili regulacji obrotow nawiewu i nie ma co kombinować w jakies inne rezystory tylko wymienic go na taki jaki jest o ile to jest przyczyna. Dmuchawa jest sterowana manualnie czyli zwykle pokretło czy klimatronic?
Witam, problem pojawił się jakiś czas temu, po włączeniu klimatyzacji na biegu jałowym silnik pracuje nierówno, obroty falują dosyć znacznie. Klimatyzacja działa dobrze, czynnik był uzupełniany kilka miesięcy temu, chłodzi sprawnie. Auto posiada silnik 1.8 16V z LPG, rocznik 2001, falowanie jest na gazie i na benzynie. Po wizycie u "elektromechanika"...
Mam problem z samochodem Citroen Xsara 1,4i. Samochód gaśnie podczas jazdy, gdy wciskam sprzęgło i redukuje bieg. Chciałbym zapytać co może być przyczyną? Wykluczyłem silniczek krokowy bo wolne obroty są dobre. Z góry dziękuję.
Witam, czy ktoś znalazł przyczynę problemu? U mnie praktycznie to samo: Xsara II 1.4i z instalacją gazową (sekwencja) Rano jak jest chłodno, to silnik po odpaleniu wariuje - przy ruszaniu zamula się, szarpie i gaśnie. Przejadę 200m w takim niestabilnym stanie, silnik złapie odrobinę temperatury i się uspokaja. Tak samo przy wysprzęglaniu czasami potrafią...
Posiadacz xsary HDI dozuje napięcie. Nie ujawnił jeszcze taśm prawdy na których widać wysokie obroty i odczyt z przepływki. Ja preferuję taką metodę do diagnozy turbo. Najmniej brudząca.
xsara obroty citroen xsara obroty obroty xsara picasso
iphone schemat gniazdo układ kondycjonowania sygnału kierownica przyciski radia
pompa ciepła haier monoblok pompa ciepła haier monoblok
Jak rozkręcić radio Philips AZ1834/12? Błąd E3 w czajniku Tefal Control - przyczyny i rozwiązania