Żółty to jak pamiętam grzałka ptc kanału powietrza idącego do regulatora wolnych obrotów
Problem nadal z EGR. Zawór uchylony .
Witam 1. Możesz sprubować pożyczyć/ kupić OBD loger. Koszt ok 450pln. Wtedy zbierze Ci logi podczas jazdy i można analizować. Możesz popytać czasem warsztaty mają taki sprzęt i udostępnią odpłatnie lub w ramach usługi. 2. Sprawdź stan EGR-a czy jest sprawny/ drożny i nie zacina się. 3. Sprawdzałeś czujnik położenia wału ? Może on odpowiadać za szarpanie...
Filtr paliwa wymieniany? Zabity filtr nie puści silnika na wyższe obroty, a przy okazji przelatujące bąble powietrza dostają się do zaworku stop i uniemożliwiają mu prawidłową pracę. Taka moja opinia - czy słuszna wyjdzie w praniu (w mojej Cytrynie Księżnej miałem taki właśnie przypadek). Najlepiej spójrz pod maskę i zobacz, czy przewodem paliwowym...
Myślę że wtryski do sprawdzenia i kompresja bo po objawach które opisujesz brak spalania na którymś z cylindrów.
Tranzystory 2 szt. MJ11015: http://www.soltronik.pl/mj11015-120v-30a... -odkręcić silnik nawiewu -wyjąć płytkę i rozwiercić 4 nity mocujące tranzystory -wylutować tranzystory Pod płytką jest termistor przymocowany blaszką. Nie zgub go. Zabezpiecza tranzystory przed przegrzaniem. -wstawić tranzystory, uprzednio smarując...
Czy na tej "porządnej" lexi masz dobre ciśnienie i synchronizację i obroty w czasie kręcenia rozrusznikiem?
bardzo dziękuje za pomoc właśnie sprawdzałem i zauważyłem że zwoje w alternatorze są przypalone jakby zwarcie to chyba z tąd ten zapach zdaje się że to alternator będzie do wymiany kontrolka nie pali się czy można z tym jeszcze jakiś czas jezdzić Jeśli tak to wygląda,to alternator do wymiany. Lepiej dalej z tą usterką nie jeździj,żeby nie narobiło...
Witam prosze mi podpowiedziec gdzie znajde urzadzonko regulujace obroty wentylatora w aucie CITROEN XANTIA 2000r,sterowanie manualne, cały czas wentylator pracuje na max.obrotach niemozna regulowac pokretłem,panel regulacji jest ok bo był podmieniany i zachowuje sie wszystko tak samo najprawdopodobnie jest ten regulator trafiony!!!,patrzyłem z grubasza...
Witam Od jakiegoś miesiąca auto ma problemy, zaczęło się od falowania na biegu jałowym obroty skakały od 800 do 1200+. usterka pojawiała się i znikała. Po jakiś 2 tygodniach doszło do tego że przy ruszaniu obroty nie mogły przekroczyć 2000, jak w przypadku falowania usterka pojawia się i znika. Wystarczy wyłączyć silnik poczekać czasami pomoże czasami...
Pompa przykręcona sztywno jak zawsze. Wtryski sprawdzał pompiarz jakieś 10 000 km temu, były w porządku, nie sądzę że tak nagle zaczęły wszystkie lać, poza tym auto nie kopci i nie ma problemów z odpalaniem. Wszystko wygląda na zmieniony kąt wtrysku ale nikt nic nie robił, wczesniej było ok. Co w tej pompie odpowiada za kąt wtrysku? Co moglo się zepsuć?
georgesgr, wiem że jesteś fachowcem od francuskich aut, czy moje podejrzenia są wg Ciebie słuszne?
Może być wina cewki ale może być też gazownik - druciarz. Cewkę podmień na inną bo nic innego nie zdziałasz.
Znajdź oznaczenia skrzyni. Dowiemy się jaka siedzi. W moim RHY a siedzi w Peugeocie 306 kombi to na 5-tym biegu przy prędkości 90km/h mam 2 tyś. obrotów.
Witam. Jeżeli to pomoże w rozwiązaniu problemu to samochód teraz w zimę chodzi idealnie. Im większy mróz tym lepiej jeździ. Może to nakieruje kogoś na rozwiązanie problemu. Wszystkie te problemy, które opisałem wyżej najbardziej dawały o sobie znać w lato. Wnioskuję z tego, że temperatura otoczenia ma tutaj znaczenie kluczowe. Pozdrawiam
Na benzynie i na LPG ma wysokie obroty jałowe? Dodano po 4 Na benzynie i na LPG ma wysokie obroty jałowe?
Po wymianie silniczka krokowego i zaadoptowaniu go na komputerze samochód zaczął chodzić na wolnych obrotach, ale potrafił jeszcze niekiedy zgasnąć. Więc udałem się jeszcze raz na stację diagnostyczną w celu podłączenia pod komputer. Komputer wykrył błąd czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym (ciśnienie było zadurze wahało się w granicach od 300-700...
Nie jest skomplikowana, jedna srubka na klucz 8ke, szukaj koło koła walka rozrządu. Na yutube. Nie w 2.0 HDI w Xsarze, tam jest na kole zamachowym. 1.6 HDI i nowszych 2.0 HDI jest za kołem pasowym przy wale rozrządu, nie wałku. A przy kółku wałka rozrządu jest czujnik położenia wałka, a on mam za zadanie sprawdzić synchronizację. Wału odpowiada za...
Po zmianie oleju obroty nie mogły sobie wzrosnąć... Chyba że automat ...
Kolego a w czasie kręcenia widać obroty silnika, jeśli nie to masz problem z czujnikiem położenia wału korbowego. Pozdrawiam Andrzej.
Auto ma 12 lat. Czas najwyzszy wymienic uszczelke glowicy.
Objaw typowy dla usterki ukladu paliwowego, defekt świec żarowych nie ma związku z tymi objawami. Błędu ciśnienia turbo nie złapie bo nie ma czujnika ciśnienia. Usterka turbo nie uniemżliwi wkręcania się na obroty, będzie to jezdziło ale bedzie mułowate. Tryb awaryjny może wywołac również usterka przepływomierza - czesty przypadek to korozja elementu...
Wczoraj dotarł silniczek krokowy, założyłem i dzisiaj rano "jak ręką odjął", obroty stabilne, wszystko w najlepszym porządku
Nie na regulacje obrotów, nie ma wpływu.
Próbowałeś czyścić przepustnice? Zbyt duża ilość syfu na niej, wprowadza sporą histerezę do układu regulacji wolnych obrotów, możesz tam właśnie mieć problem.
Codzi tu o bezpiecznik termiczny, który jest w opornicy od obrotów silniczka dmuchawy. Szukaj oprnicy koło silniczka. Pozdrawiam.
Witam mam problem z citroenem Xsara II 2001r. , a wiec przy odpalaniu gaśnie , a gdy dodam gazu to odpali ale muszę chwile trzymać na gazie bo jeżeli nie będę trzymał to znowu zgaśnie , a gdy już odpali to wchodzi na wysokie obroty .
Ja tylko dokończę własny przypadek - wygląda na to, że faktycznie ten typ tak (czasem) ma. Niestety żadnemu z elektryków/mechaników/innych speców nie udało się znaleźć przyczyny, mimo wymiany czujników. Generalnie mówili, że to pewnie błąd komputera :) Zima 2 lata temu minęła i problem zniknął. Ostatniej zimy ani razu się nie pojawił :)
Skoro ubywa ci płynu chłodniczego to może od tego trzeba zacząć naprawę ?
Daj fotkę , sugeruje lampke poziomu oleju
Czujnik położenia wału? Podepnij pod komputer i zobacz czy są obroty.
Wsadz śrube lub jakiegoś pręta m8 w otwór za rozrusznikiem i kręć wałem wpychając ten pręt w koło zamachowe aż wskoczy w swoje miejsce. Zdemontuj osłone paska jest przykręcona nakrętką m6 na dole i 3 śrubkami m6. W kółku rozrządu jest otwór przez który blokuje się też srubą m8 do głowicy. jeśli te kołki zablokujesz to rozrząd masz dobrze
Błąd P0341 wyświetla się na uniwersalnym komputerze i na Lexia , na uniwersalnym był opis czujnik wałka rozrządu wartość poza zakresem a na lexia by inny ale dokładnie nie widziałem. Błąd wskakuje zaraz po uruchomieniu na komputerze a kontrolka zapala się przy następnym uruchomieniu silnika , samochód pracuje w miarę normalnie , trochę falują niskie...
Nie wiadomo jakie ma obroty
Do uruchomienia sprzęgła na sprężarce musi pracować silnik po załączeniu sprzęgła na sprężarce nie potrzeba już sygnału obrotów. Dlatego klima działa do momentu zatrzymania silnika.
Wymień triploplator i problem minie.
Synchronizacja wału jest? I jak wygląda ciśnienie po odpaleniu podczas pracy na wolnych obrotach?
Problem jest chyba bardziej złożony niż myślałem.Kiedy silnik jest zimny i odpalę auto ,to obroty nie falują i są na poziomie 900 obr/min.Co jakiś czas czuć jednak ,że silnik jakby mocniej był obciążony na chwilę i wskazówka obrotomierza opada i wraca z powrotem do normalnego poziomu.Jest to kwestia minuty ,czasami dwóch.Kiedy włączę swiatła lub nawiew...
Może niejasno określiłem te falowanie....to raczej objaw jakby brakowało mu paliwa i w pewnych momentach "szarpał" i słychać że nierówno pracuje. Poprzednio przed wtryskami miałem taki objaw jakby pyrkał z rury i nagle ten biały dymek. Płynu nie ubywa i nie miesza się z olejem.
Witam! Napisz jaki masz silnik, który rocznik auta. Pozdrawiam
Sygnał z nadajnika obrotów sprawdziłeś?
Mam problem z citroenem xsarom picasso 2001 rok 1.8 benzyna. Samochód wchodzi sam na obroty jak puszcze doge z gazu to szarpie nie wiem co jest przepustnica wyczyszczona silnik krokowy też.
oprnica nawiewu spalona, Kolejny który ma problemy z odróżnieniem opornicy od elektronicznego regulatora obrotów.
Witam serdecznie W mojej Xsarze Picasso (2005r, climatronic) mam problem - dmuchawa nie działa na najwyższych obrotach. Dokładnie rzecz biorąc to nie działa na połowie najwyższych obrotów (jeżeli przyjmiemy skalę 8 stopniowa, to na 1-4 działa, a na 5-8 działa tak jak na 4, nic mocniej już nie wieje). I to zarówno gdy jest ustawiony na auto jak i gdy...
No właśnie nie ma masy i plusa, dopiero gdy zwarłem przekaźnik to plus jest, ale masy nadal nie ma. Podpiąłem masę z karoseri i dmuchawa zaczęła pracować na pełnych obrotach. A jak wysterować to ustrojstwo?
Rozumiem . Dzieki panowie :)
xsara odpalona,uszkodzony był przewód od czujnika obrotów wału korbowego i przestawiony rozeząd o jeden ząb, dziękuję wszystkim za pomoc
Witam posiadam xsarę picasso 2hdi 90km , mam z nią problem .Gdy toczę się na luzie do świateł i wciskam hamulec to obroty falują po odpuszczeniu hamulca obroty wzrastają ale ponad normę . Gdy wcisnę jednocześnie sprzęgło i hamulec wszystko wraca do normy . Kiedyś miałem podobny problem pomogło poprawienie kontaktu wtyczki włącznika sprzęgła .Auto pali...
Tematem problemu jest citroen xsara pikaso 1/8 benzyna 115 koni 2002r.Podczas plynnej jazdy samochod zerwie na 2sekundy tak jak by sie wylaczyl ,podczas dojezdzania do skrzyzowania wylanczajac dany bieg zwiekszaja sie na momet obroty silnika wlaczyl sie czek ktury diagnozuje uklad elektroiczny zaplonu.
Witam. Podobny, kolejny i jakże pospolity problem.. Często w postach pada stwierdzenie że wentylator chodzi na maksa. Otóż: W moim przypadku :) .. Wentylator po prostu nie wyłącza się, ale nie mogę powiedzieć, że działa na maksa; co najwyżej czwarty bieg.. Autko to: Citroen Xsara II (Break) 2001 z klimatyzacją... półautomatyczną (?) (pierwsze pokrętło:...
Jaki masz silnik - to pierwsze pytanie, jakie nalezalo postawic (1.9D, to co najmniej 3 silniki z dwoch rodzin). Pierwszy etap, to dokladne wyregulowanie poczatku wtrysku (w DW8 wystarczy zlozyc na kolki, w XUD trzeba ustawic czujnikiem zegarowym). Drugi, to regulacja pompy (w kazdym silniku nieco inaczej) - dawka biegu jalowego sruba oporowa dzwigni...
jako ciśnienie paliwa na wolnych obrotach to moge byc zawor cisnienia paliwa na pompie wtryskowej
Jeśli chodzi o obroty to trzeba zrobić diagnozę komputerem, być może umiera silniczek krokowy, co do układu wydechowego, to oznacza koniec żywota któregoś z tłumików, albo końcowy, albo środkowy jeśli występuje.
Sprawdź jeszcze egr-a zaślep rure do kolektora zobacz czy pomorze, kompresje i ew. ciśnienie paliwa na listwie przy silniku odpalonym, daj znać co i jak. Wkręca się to na obroty wogóle?
moim zdaniem masz uszkodzony -przepalony rezystor dmuchawy (po uszkodzeniu dmuchawa działa na najwyższych obrotach) wymiana pomoże.
korekty wtryskiwaczy podpowiadają tylko że na danym cylindrze jest coś nie tak, lejący wtrysk , niskie ciśnienie , zawory itp, przeważnie to wtryski ale to trzeba przeprowadzić jakiś test choćby przelewowy
Sprawdz ciśnienie paliwa.
Witam. Citroen Xsara ii 1.4 benzyna bez LPG 57 kw. 2002r. Nie jestem jakimś znawcą ale postaram się jak najdokładniej problem opisac. Więc jak w temacie podjeżdżam pod dość stromą górę na biegu 2 bardzo ładnie przyspiesza dobija do 3000 obrotów wrzucam 3 i bum obroty spadają co jest normalne po zmianie biegu po czym powoli stopniowo w dół poniżej 500...
Czy po rozgrzaniu problem choć trochę ustępuje? Jeśli tak to sprawdź jak pracuje sonda. Czy w samochodzie masz LPG?
Instalacja STAG. Auto gaśnie na ciepłym silniku. Na zimnym rano chodzi, nie gaśnie. Dzisiaj zgasł na ciepłym i na benzynie i na gazie. Nie wiem co myśleć...
Sprawdzić przelewy, ciśnienie w szynie i obroty w czasie rozruchu.
Podczas powolnego gazowania spada do około 0.6 bar. A wraca z powrotem do 1 bara?? Jak go utrzymasz na danych obrotach?
Wymienił mi elektryk regulator ten na silniku dmuchawy i klima wróciła do sprawności i obroty silnika dmuchawy
Economy mode wyłączy się jak odpalisz. Ewentualnie da się z niego wyjść w BSI przy użyciu LEXIA - a co do niej - podłącz i zobacz w czym jest problem. Zobacz czy jest zezwolenie na start, czy widzi obroty wału - takie "pierdoły" :D.
Witam. Mam problem z moim citroen xsara II 1.6 16V 110KM. Gdy silnik jest zimny silnik skacze na obrotach nie dużo tak z 1tys do 1,4tys. Gdy ruszę dalej czuje skakanie obrotów, przerywa troszkę. Co może być tego powodem. Gdy silnik się rozgrzeje objawy mijają.
w tej opornicy sa dwa tranzystory które ulegaja uszkodzniu własnie, a wentylator jest zwierany poprzez przekaznik i wóczas pracuje na maxsymalnych obrotach.
Problem pewnie leży w LPG.
Witam ponownie, czy wymiana cewki zapłonowej pomoże na tą dolegliwość? Jaki wpływ ma cewka na już pracujący silnik, na jego obroty, na spalanie mieszanki?
Tam nie ma zadnych "regulatorow luzu zaworowego".
Mam problem z samochodem Citroen Xsara 1,4i. Samochód gaśnie podczas jazdy, gdy wciskam sprzęgło i redukuje bieg. Chciałbym zapytać co może być przyczyną? Wykluczyłem silniczek krokowy bo wolne obroty są dobre. Z góry dziękuję.
Posiadacz xsary HDI dozuje napięcie. Nie ujawnił jeszcze taśm prawdy na których widać wysokie obroty i odczyt z przepływki. Ja preferuję taką metodę do diagnozy turbo. Najmniej brudząca.
Kolego co do obrotomierza to nie wiem jak powinno być poczytaj na forum xsary i zmniejsz wtedy obroty silnika na właściwe , a co do skrzyni biegów to ja miałem podobny przypadek jak kupiłem auto i miałem problem w zimie z wrzuceniem biegu i wymieniłem olej w skrzyni bo wcześniejszy właściciel nalał gęstego hipolu i z rana był problem , a po wymianie...
Sprawdż czujnik położenia przepustnicy czy czasami nie pokazuje głupot kiedy świrują wolne obroty. Wygąda na to, że ECU próbuje "zbić" wolne obroty opóźniając zapłon bo sterowanie regulatorem nic nie daje. Kiedy sa podbite sprawdz czy kanał wolnych jest całkowicie zamknięty.
To nie cewka tylko oporniki. Mogą być popalone, dlatego nie działa regulacja, tylko maksymalne obroty [napięcie bezpośrednio na wentylator]. Omomierz w dłoń i pomierzyć oporniki.
Witam posiadam Citroena Xsare II 1.6 16V i moj problem polega na tym , ze falują mi obroty a tak dosłowinie to tylko drży wskazowka lecz czasami przy ruszaniu spadnie tak z obrotow , ze zgasnie albo gdy stoje w miejscu i na biegu jałowym mu zwieksze obroty to spada ponizej 500rpm zachowuje sie tak jakby zgasnal zaswieca sie akumlator doslowie na mniej...
Czy na tym forum nie ma nikogo, kto byłby mi w stanie pomóc? Wymieniłem filtr powietrza. Był całkiem zawalony, ale i to nie przyniosło żadnej poprawy. nie wiem co mam dalej robić
Nie ma sprawy.
1.4 rok 1998
Wina nie dzialajacej dmuchawy, ze dmuchawa chodzi na najwyzszych obrotach? Nic nie rozumiem...
To jest silnik diesla, czy te 96 stopni to nie jest za wysoka temperatura. Jaki jest w takim razie algorytm pracy wentylatorów. Mogą one pracować pojedyńczo na wysokich obrotach, razem na wolnych obrotach lub razem na wysokich obrotach.
Dzieki za pomoc Wskażnik ruszył i pokazuje ilość paliwa. Nawet rezerwa się włączyła. Teraz dla odmiany wysiadł obrotomierz. Nie pokazuje obrotów silnika !!
Ale jaki błąd jest od sondy, po prostu przejedź auto na obrotach o 4-5 tyś i tyle.
Teraz pytanie, co to się dzieje ze po wymianie sterownika silnika na inny problem nadal pozostaje, mój fachowiec jeszcze nigdy się z czymś takim nie spotkał... Mam sprawny samochód który działa w trybie awaryjnym i nie puszcza większych obrotów silnika. Pomocy.
nie za bardzo zrozumiałem , za małe ciśnienie na szynie i dlatego sprawdzać wtryski ?a może pompę wysokiego ciśnienia lepiej ?zużycie mam w normie , silnik po odpaleniu pracuje stabilnie , także przy przyśpieszaniu , żadnych czkawek , wchodzi na obroty do maxa ,
Nie będzie to wina regulatora obrotów. Prędzej zanika zasilanie ma elektrowentylator.
Może Wam to coś podpowie: Po naładowaniu akumulatora ORAZ podwójnym zapłonie (kluczyk na zapłon, pompa pracuje, wyciągam kluczyk, znowu daję zapłon, pompa nie pracuje (albo pracuje, ale cicho)) i samochód sam podtrzymuje obroty za każdym razem.
Jeżdze xsarą 98 z silnikiem1.4 z przebiegiem 80tys.Na wolnych obrotach jeżeli przegazuję wydobywa się dziwny dzwięg jakby walniętego tłumika byłem sprawdzić tłumik jest o.k w warsztacie facet powiedział mi że mam luzny korbowód lub obróciła się panewka w co raczej nie wierze.dzieje się też tak jeżeli zaciągne ręczny dam na jedynke i powoli puszczam...
Nie, "w silniku wentylatora".
auta już dawno nie mam ale pamietam, że udało mi się naprawić to po chamsku. Zdjąłem przezroczysty plastik, odpaliłem nawigację z prędkościa, wyyjechałem autem i podczas jazdy np 60kmh palcem naciągałem wskazówkę w dobrą stronę aby skalibrować z odczytem z gps. Obrotomierz dostosowałem do obrotów biegu jałowego czyli ok. 800
jesli sonda nie dziala na gazie masz zle zrobiana emulacje badz za uboga mieszanke gazu nie wykluczoine ze masz przytkany katalizator
Prostuję;Xsara a dalej ok
Ten silnik w temperaturze jaka teraz mamy odpali bez świec wiec to nie ich wina. Jakie jest ciśnienie paliwa i obroty ? Bez tych danych nic nie zdziałamy...
Witam, posiadam auto Citroen Xsara 1.9 D. Problem polega na tym, że po odpaleniu na ssaniu podczas postoju falują obroty, podczas płynnej jazdy szarpie, a gdy się nagle przyśpiesza to jedzie normalnie. Z góry dzięki.
Xssra zachorowała tzn wczoraj 2km przed domem się zagotowala czerwona lamka nad termometrem i lampka stop. Dzisiaj kupiłem termostat wymieniłem i wlałem płyn. Oczywiście odpowietrzyłem układ kilku krotnie w trzech miejscah 1.zaraz przy szybie 2.przy termostacie 3. Chłodnicy Temperatura szybko dobija do 90, w kabinie nie ma ogrzewania i zimna chłodnica....
https://techtron.pl/k136,przetwornice-na... Przesłany link oferuje polskie wyroby, to się chwali. Ceny oczywiście znacznie wyższe niż u Chińczyków, lecz jakość prawdopodobnie też odpowiednio lepsza. Jednakże ostatecznie zaufałem "myfrendom" i kupiłem ten produkt o mocy 2000/1000 W: https://pl.aliexpress.com/item/400075090...
Niestety nie udało się. Zastosowaliśmy oddzielny potencjometr do regulacji obrotów Na tym się skończyła przygoda z tym autem/
To na mniejszych obrotach nie bedzie zatrzymywać? Chyba kpisz? Oczywiście że nie bo na pile będzie proporcjonalnie wyższy moment, plus zmniejszy się strata mocy na tarcie i grzanie piły oraz jej tańcowanie w szparze. Ja mam taką 40cm na obrotach 900obr i jest w sam raz dobrana po kilku zmianach kół pasowych. SIlnik 4,5kW ale przydał by się 5,5kW .
W/g papugi , takie piki /około 200v/ powinny być na sterowaniu na wolnych obrotach. Wypadanie zapłonu rozumiesz - brak iskry , sprawdzałeś?
Witam chciałbym sprawdzić i potwierdzić działanie czujników w mojej Xsarze, ale nigdzie nie mogę znaleźć schematu elektrycznego. Muszę posprawdzać czujniki, bo nie mogę odpalić Xsary jak jest zimny silnik, a w zasadzie to nie mogę utrzymać jej na obrotach, bo odpala i po około 2 sekundach gaśnie. Proszę o link do schematu jak ktoś ma, lub o poradę,...
Obydwa wykresy w normie , o co Ci właściwie chodzi . Gdzie masz te wykresy przy wyższych obrotach , a nie przy dodawaniu gazu?
obroty xsara obroty xsara picasso citroen xsara obroty
prawego światła uzwojenie robocze elektrozaczep brzeczy
Keyboard nie włącza się przyciskiem power - diagnostyka Jaki drut na antenę do radia lampowego? Materiał, grubość, długość