Wadliwe materiałowo były wałki rozrządu. Zaglądnij pod pokrywę zaworów i sprawdź skok zaworów.
Witam. Skoro zapala się check engine to ewidentnie jest jakiś błąd w kompie zapisany. Podłącz pod komputer i odczytaj ten błąd.
WN do wymiany, obstawiam zespół cewek lub moduł zaplonu.
przewody raczej nie, predzej regulacja na parowniku,podaj wiecej informacji
A czy silnik jest zagazowany? czy świece i przewody wporządku?
Witam ponownie. Oczywiście ustawienie zaworów a dokładnie szczeliny miedzy dzwigienką a trzonkiem zaworu ma wpływ na obroty a zwłaszcza na pracę silnika. Dokładniej .: zwiększając lub zmniejszając szczeline oczywiści nieznacznie (nominalna przerwa to około {0,2 ; 0,3 mm muszę to jeszcze dokładnie sprawdzić} w zależności od zaworu ssący lub wydechowy)...
napięcie znamionowe 12 V prędkość przy 12 V i 25*Cna wolnym powietrzu 2300+-100obr/min moc oddawana w tych samych warónkach max 80W pobór prądu przy unieruchomionym silniku max 38A pobór pradu na gorąco 12A kierunek obrotów od strony odbiornika prawy dane przepisane z książki sam naprawiam
Mam problem z obrotami polonez Caro + 1.6 gsi . Falują i utrzymują się na poziomie 1,5-2,5k Po odpaleniu ma 1k i faluje gdy dam gazu trzyma 1,5-2,5k Jak zatkam palcem kanał od silnika krokowego chodzi normalnie . Silnik krokowy i tps jest nowy. Było wszystko w porządku ale wymieniłem tps i silnik krokowy bo słabo schodził z obrotów i po wymianie silnik...
Wymiana alternatora nic nie da! Popatrz na wykresy wydajności prądowej alternatora w zależności od obrotów: dla obrotów niższych, niż ok. 1000 ... 1200 wydajność prądowa jest ZERO, bo prąd wzbudzenia razy obroty nie daje napięcia wystarczającego do ładowania akumulatora. Jeżeli silnik na wolnych obrotach dysponuje nadwyżką mocy wystarczającą do świecenia...
W obu systemach jednopunktowego wtrysku stosowanych w Polonezie ( Bosch i Delco Remy) sygnał obrotów silnika wystawia sterownik silnika. Sterownik na pewno go przetwarza bo silnik pracuje czyli usterka w instalacji a najprawdopodobniej jak kolega powyżej podał w zegarach.
Podobny i w starszym aucie ale jak ma pomóc... Nissan Almera, 1996, benzyna. Objaw: brak oznak życia kontrolki ładowania (żarówka sprawna, kontrolka nie świeci przy zgaszonym silniku). Po uruchomieniu silnika - brak ładowania (sprawdzane na klemach - brak jakiegokolwiek wzrostu napięcia). Po zwiększeniu obrotów do ok. 1500 obr/min - nagle ładowanie...
załóżmy ze szkoły do domu mam jakieś 4-5km nie idzie jechać przez ostatni kilometr. Naciskając sprzęgło silnik łapie obroty 300-400 po czym gaśnie (obrotomierz opada..opada..opada... i zdycha silnik). Zaznaczam iż dzieje się tak tylko gdy jeżdżę szybciej (lub ucze się lekko zarzucać tyłem jako że zima). Czy w tym czasie załącza się wentylator chłodnicy?...
to żę dużo pali może być spowodowane uszkodzeniem lub zbytnim wyrobieniem się membran parownika ,co do obrotów to może być uszkodzone serwo lub zawór w nim.Z czymś takim spotkałem się u siebie w dużym fiacie i u kolegi w polonezie 1,6GLI
to raczej napewno coś z czujnikien obrotów lub urządzeniem sterującym (komputer) albo okablowanie (połączenia, przewody, kostki)
w sterowniku ustawia się próg obrotów powyżej których przełącza się na lpg, ale nie powinno wracać na benę jak obroty znów spadną , choć sterownik ma i taką opcję w zakłądce przełączanie na benzynę. Trzeba wstawić 0 w okienku minimalne obroty na lpg. Oprogramowanie staga jest bardzo intuicyjne więc z pewnoscią poradzisz, a instrukcja i inne materiały...
Czyli problem jest głębszy i nie wiem czy da radę Kolega to wykryć. Bo jeśli napięcie na cewce i module jest, a żaróweczka nie miga - przyczyną może być czujnik obrotów bądź sam moduł. Najpewniejszym sposobem wykrywania "w domu" takich awarii to podmiana części z drugiego, sprawnego i stojącego obok ( :D ) Poloneza. Kupowanie aż się "trafi" jest zbyt...
Śrubka na parowniku ma być ustawiona na najwyższe możliwe obroty. Powietrze do prawidłowej pracy dawkuje silnik krokowy przy przepustnicy. Wolne obroty (czyli śrubka na parowniku) regulujemy przy rozkręconej na max (lub prawie max) śrubce na przewodzie. Po złapaniu wolnych obrotów śrubkę na przewodzie wkręcamy do granicy płynnego wchodzenia na obroty....
Wymontuj silnik krokowy dla gazu , w to miejsce na próbę wstaw regulator ręczny maksymalnego wydatku (wers) Na gazie przy 3000 obr wkręcaj śrubę do zauważalnego spadku obrotów, odkręć śrubę o 3/4 obr. Na reduktorze śrubą od regulacji wolnych obrotów ustaw najwyższe stabilne obroty. Jeżeli silnik będzie pracował na gazie poprawnie przyczyny należy szukać...
potrzebuję informacji na temat kontrolki na desce oznaczającej awarię układu wtrysku i układu zapłonowego - dlaczego się zapala i jakie mogą być konsekwencje tego - zapaliła mi się i zgasła ale od tamtej pory silnik dziwnie pracuje - spadają obroty :(
Niestety nie jestem tak biegly w elektronice aby zlozyc sobie samemu tester do silnika krokowego. Jak juz pisalem wczesniej podmiana silnika krokowego na inne nie dala rezultatu. Inne tez sie nie ruszaly. Wiec podejrzewam ze problem nie tkwi w silniku. Sprawdzenie mojego silnika dalo by mi 100% pewnosc ze jest on sprawny.
Witam Ja przyłącze śię do twojego postu bo mam problem podobny tyle że odwrotny. U mnie obroty wzrastają do 1000-1400 i skaczą cały czas. Może będziemy mieli wspólną odpowiedź na nasze samochody.
gruszki nie sciska, sprawdzalem wlasnie, przewod tez jest drozny. czytalem jeszcze na forum ze moga sie zawory zapowietrzac....czy to mozliwe? jezeli tak to jak to usunac? a moze znacie jakas inna przyczyne, bo juz z sil opadam;/
To zwykły czujnik prędkości i masz racje gdy pada zazwyczaj Ecm podbija obroty.
Podłóż z innego samochodu czujnik podciśnienia -MAP sensor połączony z kolektorem ssącym wężykiem, uszkodzenie MAP lub wężyka powoduje brak wolnych obrotów.
ktoś będzie chciał przenieść go do motocykla wielocylindrowego to nie będzie miał problemu bo jest napisane jak wszystko wyliczyć. informacje zostały zebrane w jednym miejscu i uproszczą takie przeróbki innym osobom ... i o to chodzi w tym co tu opisałem! Dziękuję za trafne spostrzeżenia Kolegom k9mil oraz djfarad02 Nie każde pisanie tutaj musi być...
mam problem z polonezem 1,6 gli chodzi dobrze na gazie i na benzynie tylko przy 2 tys 2,5 strzela w dekiel i niewkrenca sie na obroty na wyzsze niewejdzie jak 3 tys co to oze byc zdielem kostke z silniczka krokowego ale niewiem co to mialo przyniesc za rezultat bylo tak samo niewiem co robic pomocy plis
Witam. Sprubuj postawic go pod górkę i zobacz czy obroty szaleją Pozdrawiam. Marcin.
wyszło mi że wtrysk jest uszkodzony, przez co mimo przejścia na gaz wtrysk podawał paliwo ( kapało jak z kranu, po kropelce). Na wysokich obrotach było ok, bo silnik wszystko spalał, ale na niskich była za bogata mieszanka i chyba dlatego przygasał. Po przejściu na gaz wyłączam pompę paliwa i już jest ok :) jeszcze zostaje kwestia samoczynnego włączania...
Witam może ktoś mi pomoże bo już tracę zmysły przez to cholerstwo. Pacjent to polonez caro 1.6GLI. Zaczęło się od niewinnego wypadania zapłony w okolicach 3k obrotów głównie na zimnym. Później było tylko gorzej. Pewnego dnia tak tragicznie było że aż zgasł w trakcie jazdy i to do tego stopnia że nie dało się ruszyć po odpaleniu bo od razu zdychał. Jedyne...
Kolego napisz na PW swój numer kontaktowy. Obgadamy sprawę
Powyższa odpowiedż jest moja [ uaz ] Pozdrawiam
przy gwaltownym przyspieszeniu silnik sie dlawi nie ma róznicy czy obroty wysoki czy niskie i czy silnik zimny czy gorący
dodaje krótki film wideo jak polonez pracuje https://www.youtube.com/watch?v=DQfq0FLW... silnik jest zimnym i obroty też mu falują a na dodatek dziwnie reaguje na gaz
Witam mam Poloneza 1.6Mpi i problem z obrotami. Mianowicie przy każdym naciśnięciu pedału gazu bardzo powoli schodzi z obrotów. Przy każdej zmianie biegu na wyższy ryczy. Zawory są prawidłowo wyregulowane a silnik krokowy jest nowy.Komputer nie pokazuje żadnego błędu nie wiem co robić.
powyzej 3500 obrotów z prawej strony w desce jest pisk wie ktos co to moze byc ?
możesz mieć uszkodzoną cewkę w aparacie zapłonowym lub tam przy serwie jest taki zawór kulkowy i przez niego może ci skakać po obrotach podobne objawy były w moin poldku.
jak masz możliwość to podmień całą przepustnice albo jej potencjometr powinno być dobrze
niestety jest to urok silnika 1,6 a raczej komputera sterujacego ze na zimnym silniku ponizej 75 stopni obroty bardzo powoli spadaja w zakresie 2000-1000, na goracym powinno byc ok, pozdrawiam
Sprawdź czy się coś nie przytkało.
oraz reaktywację FSO i FSM... https://www.fso-sa.com.pl/ - mi to wygląda na wałek i zgrabne połączenie strony typowo nostalgicznej z ofertą sprzedaży gruntów i budynków po fabryce. W przyszłości może będzie elektryczny Polonez klepany w Chinach. Mnie się zaś zdaje, że markę FSO przejmie pewna firma i zrobi reaktywację FSO. Będą produkować nowe FSO,...
Sprawdź czy paliwo nie przecieka przez wtryskiwacz?
Samochód przyjechał ze źle poskładanym regulatorem b.jałowego.Krzywka była całkowicie zablokowana.Po poprawnym zmontowaniu regulatora ECU reguluje bieg jałowy,ale tylko na zimnym silniku.Po nagrzaniu,ECU przestaje sterować krokowym i motor po dodaniu i puszczeniu gazu gaśnie.Samochód ma też uszkodzoną sondę lambda,ale brak sygnału sondy nie spowoduje...
Czy masz tą usterkę także na benzynie? Jeśli tak, to może być wina silniczka krokowego od wolnych obrotów. Jeśli tylko na gazie to może być wina reduktora gazu. Czasami zdarza się, że do kolektora ssącego dostaje się lewe powietrze. Sprecyzuj objawy. Pozdrawiam.
To prawda.
sprawdz pomke paliwa, takze filtr powietrza
Mam problem-/PolonezCaroPlusbenzyna+gaz/-od kilku dni silnik /zapalam na benzynie/po przekroczeniu około 1200obrotów gaśnie.Muszę go zapalic ponownie,z wyczuciem dodac gazu,wcisnac sprzegło -silnik przełącza sie na gaz,musze przez około 5 minut go nagrzac ,potem moge już jechac.Silnik w czasie jazdy reaguje już normalnie.W czym problem?
Ciężko powiedzieć bo poldka to z 20 lat nie robiłem. Ale ogólnie to ustaw najniżej jak się da, a jednocześnie by nie blokowało przepustnicy. Ople 8v maja widziałem około 0,58v https://www.youtube.com/watch?v=gqhXW34-... Jak przygazujesz i puścisz gaz to podczas schodzenia z obrotów wtrysk ma byc zamknięty. Jak tak będzie to ok.
Znalazłem schemat tego obrotomierza, rozrysował go kolega DaBuzz92 : DaBuzz92 rozpisał częstotliwości oraz obroty tego obrotomierza i dla 3000 obrotów = 50Hz, co oznacza, że ten obrotomierz pokazuje nie liczbę zapłonów, tylko rzeczywistą liczbę obrotów wału korbowego (silnika) generowany przez elektronikę. Dlatego powinieneś ustalić, czy przypadkiem...
sprawdz wtyczkę od przepustnicy przy wtrysku może być że silniczek krokowy sie zatarł normalne przy gazie mozesz jeszcze zdjąc kleme tak na 3 minuty (minus) na zimnym silniku i odpalic go nie dotykając gazu i czekac aż wentylator sie załonczy 3 razy tylko powyłanczaj przed odłonczeniem aku wszystkie odbiorniki (radio,światła) tak robili mojemu ojcu...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
polonez obrotów polonez wolnych obrotów regulator obrotów polonez
krups młynek kręci przebijanie poprzedniego obrazu bateria ładować grzać
bateria parkside styki bateria milwaukee
Samsung LE26S81B: Komunikat "Tryb niedostępny" po podłączeniu dekodera Błąd 33 w kompresorach Atmos - czujnik temperatury