Wymontuj silnik krokowy dla gazu , w to miejsce na próbę wstaw regulator ręczny maksymalnego wydatku (wers) Na gazie przy 3000 obr wkręcaj śrubę do zauważalnego spadku obrotów, odkręć śrubę o 3/4 obr. Na reduktorze śrubą od regulacji wolnych obrotów ustaw najwyższe stabilne obroty. Jeżeli silnik będzie pracował na gazie poprawnie przyczyny należy szukać...
Napisane przez kkknc "Panowie i 10W wystarczy. Kwestia przełożenia. Chociaż wtedy 1 metr pokona w 10 minut." Ja powiem szczerze swoje życie przerobiłem w doświadczeniach technicznych i prądowych w akumulatorniach i magazyn energii (próba), dojść mają falowniki i panele. Ale to co napisał Pan 10W to ja bym nawet palcem nie kiwnął bo to nie jest możliwe...
Da sie, stosując regulator obrotów dla silnika DC prosto z Allegro. https://allegro.pl/oferta/regulator-obro...
Zobacz na filmie jak działa regulator obrotów [url=https://www.cda.pl/video/36154815e/...
dzięki za wszystkie odpowiedzi rozwiązały wszystkie problemy przerywacz również mam zamiar przełożyć z poloneza poniżej zamieszczam schemat obwodu zasilania i charakterystykę oba rysunki pochodzą z instrukcji obsługi Budowa Naprawa Eksploatacja FSO Polonez Edward Morawski jeszcze jedna sprawa nie daje mi spokoju z charakterystyki wynika że arternator...
Witam, kupiłem regulator od Poloneza i chciałbym go użyć do regulacji obrotów w innym samochodzie, czy ktoś ma schemat lum może podać ozn. 4 wyprowadzeń. Jest to regulator z przełącznikiem i obudową z aluminium. Nie ma tam NE555 tylko 5 tranzystorów i IRFIZ 34.
Co do świateł zewnętrznych to może padać kontroler świateł. Polonez Plus nie ma osobnych przekaźników do świateł, wszystkim steruje ten układ. To taka biała kość w skrzynce bezpieczników, wygląda jak taki większy i wyższy przekaźnik. Była raz taka sytuacja iż w desce kontrolki ciemniały, a światła normalnie pracowały, i okazało się że to kontroler....
Problem rozwiązany! Mianowicie, przyczyny były 2. Przepalone uzwojenie, i odkręcony przewód od uzwojenia do diód. Wszystko wyczyściłem wymieniłem szczotki i uzwojenie. Te pierścienie miedziane wyszlifowałem drobnym papierem ściernym. Ładowanie jest znakomite. Przy wolnych obrotach mam ok. 13,5V a przy 1/4 obrotów jest ok 14,2V. Dziękuję wam za wskazówki....
Witam. Moim skromnym zdaniem masz uszkodzony regulator napięcia. Sprawdz jak wysokim napięciem Ci ładuje - domniemam, że dlatego masz uszkodzony akumulator. Wskakuje na wysokie obroty ponieważ jest w trybie awaryjnym. Stawiam na za wysokie napiecie i dlatego komp głupieje i nie zawsze zaświeci check engine. I prosze nie kupuj odrazu nowego regulatora...
Kolego LODO fajnie to zrobiłeś jesli jesteś zadowolony z efektów to gratuluje. Mam tylko pytanie czy ten transformator pod płytką elektroniki jest tym transformatorem mocy? i coto jest przykręcone jakby do radiatora z boku a pod dławikiem. Zyczę zadowolenia ZM Dodano po 15 Wydaje mi się że regulacja obrotów wentylatorów w samochodzie polega na prostej...
Witam. Oczywiście dziękuję za odpowiedzi, jest tylko jeden problem - w samochodzie nie ma radia... Ale przypomniałem sobie jeszcze dwie rzeczy - mianowicie to, że nie działają światła cofania (pojawiło się niedawno, więc to nie to) oraz to, że tam, gdzie był regulator obrotów nawiewu wstawiłem kiedyś zwykły przełącznik on/off (regulator był uszkodzony)....
Witam mogą to być też-nieszczelne przewody podciśnienia lub wadliwe połączenie elektryczne.Proponuje sprawdzić. Pozdrawiam Dodano po 1 Witam ponownie właśnie doczytałem taką notkę,że może być uszkodzony regulator napięcia (ładowanie ponad 16,9V) komputer odłączy silnik krokowy z udziału a co za tym idzie ustali obroty w granicach 2000. Może to pomoże...
chyba sie poddam :( podmieniłem dzisiaj nowiutki moduł zapłonowy...ech dochodzę do wniosku , że chyba padł mi nagle cały silnik bo przy próbie ruszania nagle mój poldek stracił cała moc. Dodatkowo zauważyłem, ze nowe świece sa "wilgotne" (ale to chyba? moze być od mojego uporczywego łechtania rozrusznikiem?) elektrik ; masz schemat kabla na usb? (moge...
Witam Pytanie, quiz, zagadka: Polonez Caro gażnikowiec z '92r. kwadratowe wskazniki - takie jak w Borewiczu. Polonez stał nieużywany od lipca 2010r. (co nie powinno mieć wpływu na to co opisze poniżej). Podczas jazdy po przekroczeniu 2,5 tys obr/min obrotomierz zaczyna zawyżać obroty o około 1,5 tys. Jego wskazania czasem pływają czasem się stabilizują....
mam problem z alternatorem objaw jest taki ze po przekrosczeniu 4000 tys obrotów znika ładowanie i zapala sie kontrolka diody są dobre regulator podstawiłem i nic sie niezmieniło cewki stojana niemaja zwarcia do masy natomiast niejestem pewien co do zwarcia miedzyzwojowego czy wówczas beda takie objawy ?
Witam. Moim zdaniem znacznie łatwiej zmienić kierunek wirowania rozrusznika. Rozrusznik jest silnikiem szeregowym i do zmiany kierunku obrotów wystarczy zamienić podłączenia szczotek (w przypadku bocznikowego lub obcowzbudnego lepiej zamienić końce uzwojenia wzbudzenia). W przypadku dostosowania alternatora musiałbyś odizolować całe zawieszenie od masy...
Witam. Od jakiegoś czasu polonez sporo zjada mi gazu jakieś 15-16l gazu. Czasami podczas jazdy zaświeciła się kontrolka check engine wykonałem samodiagnostyke błąd 12 wiadome i 44, jednak nie znalazłem kodów konkretnie do tego poloneza więc jeżeli ktoś wie co oznacza ten błąd i jak się z nim uporać i ile taka przyjemnośc może kosztować. ( z kodów GSI...
Witam. Mam problem z ładowaniem w moim samochodzie tj. Fiat Uno 1,4 oraz w samochodzie ojca tj. Polonez Caro Plus 1,6 GLi Może najpierw Fiat Uno. Regulator napięcia wymieniałem pół roku temu, gdyż w poprzednim skończył się szczotki. Problemy z ładowaniem występują od 2 miesięcy, a objawy są następujące: Napięcie bez świateł 14,3V. Z włączonymi światłami...
Witam ponownie. Mój temat został usunięty prawdopodobnie za zły dział. Wklejam ponownie: Samochód Polonez Caro Plus 1.6 GLI +gas 2001r, bosh. Wracając sobie do domku, po jakichś 80km samochód zaczął szarpać i prychać, zjechałem na stację CPN i okazało się, że akumulator jest rozładowany, jako że miałem przy sobie prostownik, podładowałem aku na stacji...
Mam jeszcze innepomysły dlaczego te moduły D.I.S w poldkach tak siadają. Otórz był wczoraj u mnie mój wieloletni kolega, który do niedawna miał jeszcze Poldka 1,6 GLI rocznik 94 bez katalizatora i lambdy. Z racji tego że jest on szczególarz jak tylko kupił tego Poldasa (używanego) to zaczął go doglądać-doregulowywać. I wiem że swego czasu bardzo długo...
Ta sprężynka to blokada ,której celem jest to aby dźwignia przełącznika zatrzymywała się w określonych pozycjach.Może jej nie być.Sprawdź tego V-Mosa,wstaw BUZ 10,11,12
Witam. Kup sobie regulator obrotów wentylatora od Poloneza, z płynną regulacją /potencjometr/, albo skokową, tańsza parę złotych, jak wolisz. Koszt nowego z gwarancją ok 30-35 zł. Ten regulator ma cztery konektory, są dość dobrze oznaczone. 1. dwa tj zasilanie standartowe z instalacji samochodu /+/ i /-/ 2. i dwa to wyjście na silnik went. Tylko nie...
Regulator obrotów dmuchawy z Poloneza.
Wykorzystać regulator obrotów wentylatora nawiewu do Poloneza - to jest prosty regulator PWM właśnie.
Co mają obroty do napięcia? Od tego jest regulator , który ma trzymać odpowiednie napięcie niezależnie od obrotów. Zmień i po bólu.
Witam Taki regulator mozna kupic w sklepie z częsciami samochodowymi ,regulator taki przechodzi do Poloneza Caro i reguluje płynnie obrotami silnika dmuchawy.
Jak masz w pobliżu stację złomowania pojazdów, to możesz poszukać tam w jakimś Polonezie regulator obrotów dmuchawy nawiewu. Od zwykłego klawiszowego przełącznika biegów dmuchawy różni się ciągłym a nie skokowym ruchem klawisza. Wewnątrz jest ... dokładnie to co na schemacie powyżej.
Kolega tak specyficznie podchodzi do sprawy oraz tłumaczy, ze nigdy nie dojdziemy prawdy. A może problem w regulatorze z racji, że także niewiele wiemy o modelu i podłączeniu?
Najprostszym rozwiązaniem jest kupno gotowego regulatora obrotów wentylatora do Poloneza. Temat przenoszę do działy "Układy elektroniczne..." - bardziej odpowiedni.
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
Co do opłacalności to bym podyskutował, prądnica daje 12.5A max i chodziła zapewne kilkanaście lat więc 2x większa wydajność a przede wszystkim charakterystyka wydajności wg obrotów, zamontować regulator od poloneza i niech ładuje
Wykręć płytkę regulatora obrotów- dostęp od spodu obudowy dmuchawy- pod schowkiem pasażera. Często wystarczy przylutować niekontaktujący styk/blaszkę widoczną po demontażu. Sprawdź wcześniej jeszcze bezpiecznik- PN ma dwa bezpieczniki- jeden do czwartego biegu wentylatora( przez przekaźnik) a drugi do trzech niższych biegów. Ale najczęściej jednak płytka......
najprostszy to regulator dmuchawy od Poloneza kosztuje chyba 28zł.
Prawdopodobnie działa jako element wykonawczy regulatora PWM obrotów wentylatora. Taki właśnie prosty regulator jest do wentylatora w Polonezie.
Regulator prędkości obrotów wentylatora nawiewu w Polonezie jest na pewno regulatorem PWM i to pracującym na stosunkowo niskiej częstotliwości - rzędu kilkudziesięciu Hz. Na wzmacniaczu operacyjnym zrealizowano prosty generator o regulowanym wypełnieniu. Ponieważ jest to temat mało pasujący do tego działu - przenoszę do Układu elektroniczne.
Mam założony alternator od poloneza z regulatorem, przy którym kontrolka gaśnie przy 1600 obrotów i zapala się przy 600 obrotach, i czy to prawidłowe??
Witam! Posiadam silnik od wentylatora jak w tytule, Boscha. Proszę o informację o jakiej jest on mocy. Czy można połączyć ten silnik z np. włącznikiem nawiewu do Poloneza Caro (zdj.) lub regulatorem prędkości wycieraczek do Poloneza - jako reduktorami jego obrotów? Nie wiem o jakiej mocy są silnik nawiewu i silnik od wycieraczek w w/w autach i czy te...
Ja mam podobny problem ze światłami, włączenie (mijania+kierunki) powoduje zmniejszenie obrotów i jeszcze się za to nie zabrałem - prawdopodobnie powymieniam na elektroniki. Sprawdzałem masy, przewody, analizowałem przebieg i test (ten z podanego linku) wykazał jeden błąd - ładowanie oczywiście jest. Ale zwróć uwagę na prawidłowe położenie pływaka bo...
Możesz ręcznie obracać wirnikiem ale napewno nic nie zobaczysz po za kręcącym się wirnikiem. Nie widziałem żeby ktoś rozpędził wirnik alternatora do obrotów przy których zaczyna ładować:D
Moja historia z altkiem w 126p była taka: Najpierw w 1978 miał alternator (wersja 650K!) tego typu o którym piszemy, zaczynał pracować od 900obr/min silnika bo tak był nawinięty - żywcem wzięty z Zastavy, tylko mocowanie inne. W desperacji zleciłem tokarzowi wykonanie sporo mniejszego, aluminiowego kóła pasowego, naturalnie też dwuczęściowego (by została...
Przy okazji sprawdzić regulator odśrodkowy wyprzedzenia zapłonu/jest pod palcem rożdzielacza.Sprawdzić czy ciężarki się nie zacinają i stan sprężynek.Sprawdzić też uszczelkę między filtrem a gażnikiem i drożność kanału podciśnienia w obudowie filtra powietrza/ta cienka rurka połączona z gażnikiem.
Regulator jest na alternatorze,ale nie w nim problem,problem jest w wirniku.Po prostu jest kiepska izolacja przewodów wirnika,dokładnie pod pierścieniami ślizgowymi.Trzeba zdjąć pierścienie i nałożyć nową izolację (rurkę ),a następnie dobrze to zaimpregnować.Pod wpływem siły odśrodkowej po prostu robi się zwarcie.
Wykorzystaj elektroniczny regulator prędkości dmuchawy z poloneza(f.Hybryd).Ma płynną regulacje prędkości,kosztuje ok 25zł.Kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym.
a czy wytrzyma on obciążenie tego silniczka, bo jest to silniczek od poloneza, a ten układ jak jest zasilany chyba prądem stałym ??
Na maluchowskich silnikach robią ciągniki to i od tico da radę. Chodź, żeby 2 skiby ciągnął w orce bez szwanku to przydało by się kilka koni zapasu. Silniki benzynowe mają nieco inną charakterystykę niż ropniaki. A te ciągnikowe mają jeszcze specjalne regulatory obrotów które automatycznie zwiększa dawkę paliwa przy zwiększających się obciążeniach....
Powód może być też inny. Niedopracowany regulator obrotów silnika wykonany na zasadzie PWM. Zimny jest cichy, po nagrzaniu regulatora silnik i regulator wydają dźwięk w rodzaju cichego ćwierkania. Spotkałem to wielokrotnie, szczególnie w "polonezach"...
Kolega wspomniał o alternatorze za 50 zł. z samochodu . To był dobry pomysł . Ładnie pasuje alternator od Cinquecento 700 . 12V 55A . Ma wbudowany regulator napięcia wraz z szczotko trzymaczem . Elegancko trzyma napięcie 14,4V . :| Dodano po 2 A pro po przekładni - kiedyś zakładało się kółko pasowe od poloneza i już na wolnych obrotach miał początkowe...
Podobno pasuje któryś model występujący w Polonezie (cena dużo niższa od oryginału Opla). Poszukaj na forum. Temat był już poruszany.
Tutaj masz podłaczenie alternatora ze zintegrowanym regulatorem , jeśli masz regulator osobno to wstawię rysunek dla drugiej wersji https://obrazki.elektroda.pl/8493779400_... Dodano po 1 Jeśli masz alternator ze zintegrowanym regulatorem to ten "stary" pomiń. Dodano po 36 Tu masz kolego wersję z regulatorem zewnętrznym. https://obrazki.elektroda.pl/3521354500_...
Ludzie, czytajcie co napisałem, patrzycie tylko na ostatnią linijkę i dajecie rady. Jeszcze raz: mam cały wtrysk (komp, wtryskiwacz z czujnikami, regulatorem ciśnienia benzyny, silnikiem krokowym, pompę paliwa itd). Wtrysk ma służyć do odpalania, krótkiej ewentualnej jazdy i regulacji wolnych obrotów. Nie chcę wtrysku od golfa, polo, passata, kadeta,...
Witam. Dawno nie miałem kontaktu z tym modelem, ale z tego co pamiętam w moim polonezie (ponad 15 lat temu) przyczyną takiego zachowania był zbyt niski poziom paliwa w gaźniku. Proponuję jeszcze raz sprawdzić gaźnik, czy nie jest zatkany układ przejściowy lub zamienione dysze między gardzielami gaźnika. Należałoby też sprawdzić jak się zachowuje silnik...
regulator obrotów dmuchawy polonez obrotów polonez polonez obrotów
astra przekaźnik klimatyzacji wskaźnik wysterować komputer mikrofalówka transformator
Skoda Fabia II demontaż zestawu głośnomówiącego Nokia CK-700 – instrukcja krok po kroku ZTE MF258, Play – ciągłe restarty routera, zasilacz, firmware, przegrzewanie