Ta sprężynka to blokada ,której celem jest to aby dźwignia przełącznika zatrzymywała się w określonych pozycjach.Może jej nie być.Sprawdź tego V-Mosa,wstaw BUZ 10,11,12
Regulator obrotów dmuchawy z Poloneza.
Witam. Kup sobie regulator obrotów wentylatora od Poloneza, z płynną regulacją /potencjometr/, albo skokową, tańsza parę złotych, jak wolisz. Koszt nowego z gwarancją ok 30-35 zł. Ten regulator ma cztery konektory, są dość dobrze oznaczone. 1. dwa tj zasilanie standartowe z instalacji samochodu /+/ i /-/ 2. i dwa to wyjście na silnik went. Tylko nie...
Wykorzystać regulator obrotów wentylatora nawiewu do Poloneza - to jest prosty regulator PWM właśnie.
Co mają obroty do napięcia? Od tego jest regulator , który ma trzymać odpowiednie napięcie niezależnie od obrotów. Zmień i po bólu.
Najprostszym rozwiązaniem jest kupno gotowego regulatora obrotów wentylatora do Poloneza. Temat przenoszę do działy "Układy elektroniczne..." - bardziej odpowiedni.
Jak masz w pobliżu stację złomowania pojazdów, to możesz poszukać tam w jakimś Polonezie regulator obrotów dmuchawy nawiewu. Od zwykłego klawiszowego przełącznika biegów dmuchawy różni się ciągłym a nie skokowym ruchem klawisza. Wewnątrz jest ... dokładnie to co na schemacie powyżej.
Witam Taki regulator mozna kupic w sklepie z częsciami samochodowymi ,regulator taki przechodzi do Poloneza Caro i reguluje płynnie obrotami silnika dmuchawy.
Co do opłacalności to bym podyskutował, prądnica daje 12.5A max i chodziła zapewne kilkanaście lat więc 2x większa wydajność a przede wszystkim charakterystyka wydajności wg obrotów, zamontować regulator od poloneza i niech ładuje
Kolega tak specyficznie podchodzi do sprawy oraz tłumaczy, ze nigdy nie dojdziemy prawdy. A może problem w regulatorze z racji, że także niewiele wiemy o modelu i podłączeniu?
Regulator prędkości obrotów wentylatora nawiewu w Polonezie jest na pewno regulatorem PWM i to pracującym na stosunkowo niskiej częstotliwości - rzędu kilkudziesięciu Hz. Na wzmacniaczu operacyjnym zrealizowano prosty generator o regulowanym wypełnieniu. Ponieważ jest to temat mało pasujący do tego działu - przenoszę do Układu elektroniczne.
Prawdopodobnie działa jako element wykonawczy regulatora PWM obrotów wentylatora. Taki właśnie prosty regulator jest do wentylatora w Polonezie.
najprostszy to regulator dmuchawy od Poloneza kosztuje chyba 28zł.
Do patryk-84a , ja ten układ mam już prawie 4 lata, a internet mam od niedawna i tam znalazłem Twój schemat ,a jest to płyta US-45B .Chciałem się tylko dowiedzieć jak Ci to pracuje ja po kilku próbach (parę rozerwanych IRF i kondensatorów )rzuciłem to i jadę na regulatorze obrotów dmuchawy z poloneza .Zrobię zdjęcia to Ci pokarze jak ja to zrobiłem
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
Mam założony alternator od poloneza z regulatorem, przy którym kontrolka gaśnie przy 1600 obrotów i zapala się przy 600 obrotach, i czy to prawidłowe??
Witam! Posiadam silnik od wentylatora jak w tytule, Boscha. Proszę o informację o jakiej jest on mocy. Czy można połączyć ten silnik z np. włącznikiem nawiewu do Poloneza Caro (zdj.) lub regulatorem prędkości wycieraczek do Poloneza - jako reduktorami jego obrotów? Nie wiem o jakiej mocy są silnik nawiewu i silnik od wycieraczek w w/w autach i czy te...
Witam, kupiłem regulator od Poloneza i chciałbym go użyć do regulacji obrotów w innym samochodzie, czy ktoś ma schemat lum może podać ozn. 4 wyprowadzeń. Jest to regulator z przełącznikiem i obudową z aluminium. Nie ma tam NE555 tylko 5 tranzystorów i IRFIZ 34.
Zobacz na filmie jak działa regulator obrotów [url=https://www.cda.pl/video/36154815e/...
Da sie, stosując regulator obrotów dla silnika DC prosto z Allegro. https://allegro.pl/oferta/regulator-obro...
pytanie tylko gdzie w polonezie znajduje sie regulator napiecia bo nie mam pojęcia
Możesz ręcznie obracać wirnikiem ale napewno nic nie zobaczysz po za kręcącym się wirnikiem. Nie widziałem żeby ktoś rozpędził wirnik alternatora do obrotów przy których zaczyna ładować:D
Wykorzystaj elektroniczny regulator prędkości dmuchawy z poloneza(f.Hybryd).Ma płynną regulacje prędkości,kosztuje ok 25zł.Kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym.
Miałem podobnie wymieniłem regulator na alternatorze i wszystko wruciło do normy .Możesz jeszcze sprawdzić bo może być tylko szczotka zjechana zawsze to taniej miz cały regulator.
Ciśnienie paliwa jeszcze sprawdź, zdejm wąż przelewowy i zobacz czy pompa przetłacza przez regulator. Manometru pewnie nie masz?
a czy wytrzyma on obciążenie tego silniczka, bo jest to silniczek od poloneza, a ten układ jak jest zasilany chyba prądem stałym ??
Wymontuj silnik krokowy dla gazu , w to miejsce na próbę wstaw regulator ręczny maksymalnego wydatku (wers) Na gazie przy 3000 obr wkręcaj śrubę do zauważalnego spadku obrotów, odkręć śrubę o 3/4 obr. Na reduktorze śrubą od regulacji wolnych obrotów ustaw najwyższe stabilne obroty. Jeżeli silnik będzie pracował na gazie poprawnie przyczyny należy szukać...
Wykręć płytkę regulatora obrotów- dostęp od spodu obudowy dmuchawy- pod schowkiem pasażera. Często wystarczy przylutować niekontaktujący styk/blaszkę widoczną po demontażu. Sprawdź wcześniej jeszcze bezpiecznik- PN ma dwa bezpieczniki- jeden do czwartego biegu wentylatora( przez przekaźnik) a drugi do trzech niższych biegów. Ale najczęściej jednak płytka......
Powód może być też inny. Niedopracowany regulator obrotów silnika wykonany na zasadzie PWM. Zimny jest cichy, po nagrzaniu regulatora silnik i regulator wydają dźwięk w rodzaju cichego ćwierkania. Spotkałem to wielokrotnie, szczególnie w "polonezach"...
Witam. Na rysunku masz schemat który spełnia Twoje wymogi. Regulator PWM kup na alegro (regulator płynnej regulacji obrotów silnika nadmuchu do poloneza, koszt około 20 PLN). Sterowanie lewo-prawo na dwóch samochodowych przekaźnikach - na alegro po około 3 PLN za sztukę. Oczywiście musisz jeszcze kupić dwa mikro włączniki (monostabilne).
Z ciekawości policzyłem na silniczku od wycieraczek i regulatorze (może być Polonez) bo jest zabudowana kostka nie w komputerze. Do powrotu silniczek na pełnych obrotach x2 czyli wróci po 6 godzinach.
Naprawiałem coś takiego wiec powiem jak to było skonstruowane powiem że to było ciekawe a jednakże pomysłowe urządzenie. Zasilanie. Trafko 230 -> 12V z mostkiem prostowniczym i kondensatorem zasilanie bezpośrednio z 12V poprzez kable akumulatorowe. Regulacja obrotów Regulator obrotów od dmuchawy Poloneza Silnik kręcący bębnem Silnik od wycieraczek z...
Witam. I po co wyważać otwarte drzwi. Kup na szrocie regulator bezstopniowy od poloneza (max 8 A). Pozdrawiam
Ja mam podobny problem ze światłami, włączenie (mijania+kierunki) powoduje zmniejszenie obrotów i jeszcze się za to nie zabrałem - prawdopodobnie powymieniam na elektroniki. Sprawdzałem masy, przewody, analizowałem przebieg i test (ten z podanego linku) wykazał jeden błąd - ładowanie oczywiście jest. Ale zwróć uwagę na prawidłowe położenie pływaka bo...
Moja historia z altkiem w 126p była taka: Najpierw w 1978 miał alternator (wersja 650K!) tego typu o którym piszemy, zaczynał pracować od 900obr/min silnika bo tak był nawinięty - żywcem wzięty z Zastavy, tylko mocowanie inne. W desperacji zleciłem tokarzowi wykonanie sporo mniejszego, aluminiowego kóła pasowego, naturalnie też dwuczęściowego (by została...
zmierzyliśmy napięcie i miało ono wartość prawie 17 V! Okazało się, że regulator padł zupełnie. Raz w Polonezie GLI padł mi regulator napięcia, dając 16,9V na akumulator (a przy wyższych obrotach na pewno więcej). Objawy - podczas jazdy, po puszczeniu gazu komputer utrzymywał przez chwilę podwyższone obroty silnika (ok. 2500rpm) no i radio Sony przestało...
Przy okazji sprawdzić regulator odśrodkowy wyprzedzenia zapłonu/jest pod palcem rożdzielacza.Sprawdzić czy ciężarki się nie zacinają i stan sprężynek.Sprawdzić też uszczelkę między filtrem a gażnikiem i drożność kanału podciśnienia w obudowie filtra powietrza/ta cienka rurka połączona z gażnikiem.
Podobno pasuje któryś model występujący w Polonezie (cena dużo niższa od oryginału Opla). Poszukaj na forum. Temat był już poruszany.
Kiedyś w polonezie były stosowane elektroniczne regulatory wentylatora. Popytaj w motoryzacyjnym powinno kosztować "flaszkowego" pieniądza ± 20zł więc to nie majątek a komfort bezcenny.
Mam problem z ładowaniem akumulatora ciągle świeci się kontrolka, gaśnie jak przekrocze 3 tyśące obrotów. Co to może być ? słyszalem że może to być regulator napięcia, proszę o pomoc
jeżeli przepali się dioda wzbudzenia tzn będzie przerwa to napięcie ładowania nie przekroczy 13V. jeżeli alternator daje za wysokie napięcie to tylko wina regulatora napięcia... napięcie jest wtedy zależne od obrotów silnika... pamiętam że też miałem podobny problem i dosłownie wymontowałem regulator oryginalny i wstawiłem łatwo dostępny regulator od...
regulator napiecia do wymiany na 100% mialem takie przypadki pozdr
Jeśli zdecydujesz się alternator z poloneza to potrzebna będzie mała modyfikacja, dołożenie jednego obwodu. Jeśli nie masz alternatora to lepiej kupić taki do C-360 A co niby , każdy polonezowski jest 9 diodowy i ma regulator, tylko fitat 125p jest 6 diodowy. Z tego co kojarzę to w polonez był regulator oddzielnie elektroniczny
Zasilacz AT??? Czy on chodzi w kompie?? Jeżeli tak to jest dobry pomysł!! Tanio i mocy myślę wystarczy (200W) - widziałem takie na allegro. W celu upewnienia -czy to będzie chodzić? tz. silnik wycieraczek wraz z tym regulatorem obrotów i to wszystko napędzane przez zasilacz AT?
To jest alternator 9 diodowy tylko z nie typowym regulatorem(w koncu to czeskie) wpiołem diode pod D+ ładowanie było 14,2 ale na srednio wolnych obrotach mryga kontrolka ładowania i napiecie skacze 14,3- 13,5 wiec odłaczyłem zamawiam regulator od poloneza i skończą sie problemy pozdr
Kolega wspomniał o alternatorze za 50 zł. z samochodu . To był dobry pomysł . Ładnie pasuje alternator od Cinquecento 700 . 12V 55A . Ma wbudowany regulator napięcia wraz z szczotko trzymaczem . Elegancko trzyma napięcie 14,4V . :| Dodano po 2 A pro po przekładni - kiedyś zakładało się kółko pasowe od poloneza i już na wolnych obrotach miał początkowe...
Witam. Dawno nie miałem kontaktu z tym modelem, ale z tego co pamiętam w moim polonezie (ponad 15 lat temu) przyczyną takiego zachowania był zbyt niski poziom paliwa w gaźniku. Proponuję jeszcze raz sprawdzić gaźnik, czy nie jest zatkany układ przejściowy lub zamienione dysze między gardzielami gaźnika. Należałoby też sprawdzić jak się zachowuje silnik...
I tak nie przekroczę wartości z jaka kręci się alternator w polonezie Naprawdę polecam- jest ta radość gdy jest to 14V na wolnych obrotach
Myslałem o zamontowaniu 5 stopniowego przyciska od poloneza do regulacji prędkości dmuchawy ogrzewania Zastosuj moduł wentylatora ze scenica II lub jeża z E36.
Witam. Oczywiście dziękuję za odpowiedzi, jest tylko jeden problem - w samochodzie nie ma radia... Ale przypomniałem sobie jeszcze dwie rzeczy - mianowicie to, że nie działają światła cofania (pojawiło się niedawno, więc to nie to) oraz to, że tam, gdzie był regulator obrotów nawiewu wstawiłem kiedyś zwykły przełącznik on/off (regulator był uszkodzony)....
Witam serdecznie. Pacjent to fiat 125p z silnikiem 1.5 115C z 84r(prawdopodobnie). Na starym, czarnym oleju, starym gaźniku, starej wodzie, starych przewodach do świec pracował dobrze choć nie zawsze równo(delikatne wachania obrotów). Po wymianie przewodów, kopułki, palca kopułki, oleju(zalany lotos 10W40), wody na płyn K2 oraz gaźnika z 34DCHD(z podcisnieniowym...
Witam !! Jak zauważyłem regulatory zespolone mają napięcie ładowania ok 13,5 ÷ 13,8V. Regulatory elektroniczne do starszych alternatorów (takie jak opisałem wyżej) mają napięcie 14,2 ÷ 14,4V i trzymają to napięcie naprawdę od dość niskich obrotów. Wypada wspomnieć też o tym że regulatory zespolone w alternatorach mają duży rozrzut parametrów pracy....
Problem rozwiązany! Mianowicie, przyczyny były 2. Przepalone uzwojenie, i odkręcony przewód od uzwojenia do diód. Wszystko wyczyściłem wymieniłem szczotki i uzwojenie. Te pierścienie miedziane wyszlifowałem drobnym papierem ściernym. Ładowanie jest znakomite. Przy wolnych obrotach mam ok. 13,5V a przy 1/4 obrotów jest ok 14,2V. Dziękuję wam za wskazówki....
Dioda od wzbudzenia 1 z 3. Jak daje ok 14 V to ja bym nie wnikał. Przejezdzilem tak 6 lat. Nowe regulatory mają lipne szczotki. Wymieniam profilaktycznie co rok.
Mam pytanko odnosnie regulatorów silniczków DC. Mianowicie Polskie sposoby na wentylatory czyli: 1. Silnik z 3 szczotką, 2. silnik z cewka dodatkowa wzbudzenia w srodku, 3. regulator PWM (polonez, peugeot citroen). Zagranicze: Oporniki regulacyje Silniki 3 fazowe sterowane elektronicznie Czy są jakies przesłanki dlaczego nie stosuje się tych pierwszych...
Ja też mam w ciapku alternator od poloneza i laduje od samego początku czyli od 400 i jest dobrze. Może wymień ten regulator napięcia który znajduje się przy alternatorze taka mała kostka ja od malucha mam takich ze trzy i pasują ;-)
Kolego ja u siebie poldku jak zaczoł klepać zaworek ustawiałem na zimnym silniku . Mianowicie blokowałem ruch zaworu i obracając silnik kluczem do momentu aż zatrzyma się wał rób z wyczuciem i stopniowo żeby pozbyć się oleju z regulatora . Potem obróciłem wał o pół obrotu z powrotem i ustawiałem zawór na zero luzu .Po tym zabiegu nastała cisza zero...
Myślę, że masz cosik nie tak albo z regulatorem napięcia, albo z alternatorem. Na dłuzej to właśnie te elementy bym prześwietlił. pzdr
dzięki za wszystkie odpowiedzi rozwiązały wszystkie problemy przerywacz również mam zamiar przełożyć z poloneza poniżej zamieszczam schemat obwodu zasilania i charakterystykę oba rysunki pochodzą z instrukcji obsługi Budowa Naprawa Eksploatacja FSO Polonez Edward Morawski jeszcze jedna sprawa nie daje mi spokoju z charakterystyki wynika że arternator...
Na maluchowskich silnikach robią ciągniki to i od tico da radę. Chodź, żeby 2 skiby ciągnął w orce bez szwanku to przydało by się kilka koni zapasu. Silniki benzynowe mają nieco inną charakterystykę niż ropniaki. A te ciągnikowe mają jeszcze specjalne regulatory obrotów które automatycznie zwiększa dawkę paliwa przy zwiększających się obciążeniach....
Również rocznie robię 30tys i nie gadaj bzdur że jeździsz bez włączonego wentylatora... Człowiek stworzenie boże generuje mnóstwo wilgoci, w chłodniejsze dni wystarczy, że kilka minut posiedzisz na postoju i już wszystkie szyby zaparowane. Nie wspominając jak ktoś trzyma samochód pod chmurką. Człowiek sobie usprawnił system, ubrał to tak jak mu pasuje...
to napięcie wyjściowe z cewek jest calkowicie zalerzne od obrotów tak? czy masz tam jakies użwojenie do wzbudzania pola elektromagnetycznego? Znając życie to tak jaki przy zwyklych polskich motorkach jest tam "większe dynamo" więc nie ma uzwojenia wzbydzenia, jesli się myle to sprawa jest prosta, wystarczy wykożystac regulator np od poloneza czy od...
Da się zrobić bardzo wiele rzeczy. Ale: 1. W wsk masz inne napięcie zasilania. I do tego niestabilne (brak regulatora napięcia). 2. W polonezie zapłon występuje co 180 stopni OWK (obrotu wału korbowego), a wsk co 360 (jeden pełny obrót). 3. Twoja wiedza chyba na prawdę jest mała, skoro nawet oznaczenia na obrotomierzu źle interpretujesz. Tam jest: +12V,...
Witam. Mam taki problem że regulator obrotów dmuchawy u mnie w aucie to właśnie generator PWM i powoduje straszne zakłócenia w CB Radiu. Znacie może jakiś sposób na zmniejszenie zakłóceń generowanych przez to ustrojstwo? Regulator to Hybryd H-166 stosowany w Polonezach. Na razie dołożyłem tylko kondensator wg tego schematu. http://obrazki.elektroda.pl/1021849500_1...
Mam problem z Ładowaniem w polonezie plus gsi Po włączeniu silnika zapala się lampka braku ładowania i nie gaśnie, ładowanie na akumulatorze jest rzędu 12V, więc alternator nie ładuje. Po do dniu gazu i zwiększeniu obrotów do 2tys lampka gaśnie ładowanie jest prawidłowe, później także na wolnych obrotach. w czym może być problem wymieniłem pasek, ma...
Witam, mam alternator a124 6-diodowy i elektroniczny regulator, wszystko podłączone według podanego wyżej schematu i niestety problem, mam ciągle napięcie 12,8 które się nie zmienia, tak jakby altek nie ładował, napięcie na obwodzie wzbudzenia rośnie z 1,4 do 3 V na wysokich obrotach, przed założeniem rozebrałem altka i sprawdziłem ciągłość wszystkich...
Dokładnie jak kolega Cowboy mówi, dodam jeszcze że prądnica jeśli ciągnik jest odpalony załóżmy na te 40min też potrafi nie doładować nawet tych akumulatorów jakie zaleca producent, szczególnie jak silnik pracuje na niskich obrotach, a bywa tak że ciągnik zostaje odpalony tylko na 15min, a taki R11 potrzebuje mocy żeby ruszyć te 4 tłoki, a jak jeszcze...
W polonezie tez miałem taki przypadek na sterowniku Oplowskim. Okazało się że padł regulator napięcia alternatora, na zaciskach było 18V i obroty zwiększaały się do 3000.Objaw był ten sam, co opisujesz. Po wymianie regulatora silnik pracował normalnie. Wiec może sprawdz jakie masz ładowanie.
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
Samochód przyjechał ze źle poskładanym regulatorem b.jałowego.Krzywka była całkowicie zablokowana.Po poprawnym zmontowaniu regulatora ECU reguluje bieg jałowy,ale tylko na zimnym silniku.Po nagrzaniu,ECU przestaje sterować krokowym i motor po dodaniu i puszczeniu gazu gaśnie.Samochód ma też uszkodzoną sondę lambda,ale brak sygnału sondy nie spowoduje...
Ja polecam Ci sprawdzić dwie proste do sprawdzenia rzeczy. Zakładam, że to moduł sterujący Abimex. Może auto z 1995? 1. Sprawdź napięcie ładowania akumulatora po podniesieniu obrotów. 2. Sprawdź, czy podczas pracy silnika, wężem powrotnym leci paliwo do baku (u mnie nie leciało - ciśnienie było zbyt niskie, by popchnąć membranę regulatora ciśnienia...
jaki typ alternatora / rok poldka bo: jeśli tylko zapala się kontrolka a jakieś tam ładowanie jest to najpewniej diody wzbudzenia jeśli ładowanie ginie to mogą być zużyte / krzywe pierścienie na wirniku; krótkie szczotki; umiąchane warkoczyki łączące szczotkę z obudową szczotkotrzymacza / regulatora; sporadycznie zwarcie na wirniku - ale na prawdę żadko
Panowie, pierdzielicie głupoty. Uszczelka pod monowtryskiem cała Zawsze wtedy wyświetlany był błąd 35, czyli regulator biegu jałowego. Wiązało się to z tym, że bazowa prędkość biegu jałowego różni się o 170 rpm od zadanej. Poza tym silnik gnał na podwyższonych obrotach. Ale ale- nie tylko uszczelka! Tam też pękał węzyk do pneumatycznego siłownika EGR....
Ludzie, czytajcie co napisałem, patrzycie tylko na ostatnią linijkę i dajecie rady. Jeszcze raz: mam cały wtrysk (komp, wtryskiwacz z czujnikami, regulatorem ciśnienia benzyny, silnikiem krokowym, pompę paliwa itd). Wtrysk ma służyć do odpalania, krótkiej ewentualnej jazdy i regulacji wolnych obrotów. Nie chcę wtrysku od golfa, polo, passata, kadeta,...
Witam! Ocaliłem Jawę 350 ts przed złomowiskiem .Wyremontowałem ten motor ale utknąłem przy ładowaniu. Był w niej regulator od poloneza ale po uruchomieniu silnika nie gasła kontrolka ładowania, wymieniłem na nowy taki sam regulator i kontrolka po uruchomieniu od razu zgasła ale ładowanie na wolnych obrotach to 16 V jak dodaje to rośnie. Wnioskuje że...
Witam, Proszę o pomoc , gdyż jestem laikiem w elektronice przemysłowej. Pomocy potrzebuję w doborze transformatora z 230v na 12v. Transformator ma napędzać silniczek wycieraczek 12V o mocy ok.100W (tak myślę - silniczek został wyciągnięty z Poloneza) Obroty silniczka będą regulowane za pomocą takiego regulatora: http://cosmogate.pl/product_info.php/pro...
Masz regulator z rozgałęzieniem na 2 gardziele. Ciężko samemu wyregulować. Podstawowa zasada, regulacja dla gardzieli prawej- ok 1 obrotu śruby bardziej wkręcona. Odpal na benzynie, rozgrzej, po przejściu na gaz przy obr ok 3500 reguluj śrubą gardzieli lewej optymalne obroty. To znaczy tak że jeśli wkręcasz to zaczynają spadać, a jeśli wykręcasz to...
Mam identyczny przypadek. Zero błędów, bo pewnie wycięta pamięć. Po wahnięciu do ok 500 obr/min słychać przełączanie przekaźnika pompy, następnie zapala się check, a zaraz po tym regulator podwyższa obroty do 1500. Wszystko posprawdzane, 2 dni przy nim siedzę i już nie mam pomysłu.
Silnik od wycieraczek np od poloneza + dodatkowe przełożenie bo on ma ok 100 obr/min (przekładnia 5:1) i regulacja obrotów np opornikiem bądź regulatorem tyrystorowym jaki można dostać w sklepach internetowych itp. Są też dostępne malutkie silniczki na 220 V a nawet i 3 fazow mocy np. 80W z motoreduktorami, mocowane na łapach tak jak normalne duże silniki...
Witam zdarzyło mi się naprawiać maszynę do waty cukrowej i od tej pory... nie jem waty cukrowej :D ani nie kupuje nikomu Konstrukcja była dosyć prosta kwadratowa obudowa z elektrycznymi rzeczami mostek transformator rurka z gazem doprowadzona z zewnątrz z turystycznej butli gazowej Elementem kręcącym był silnik od od wycieraczek chyba z Cinquecento...
Witam odnośnie alternatora to jest tak że jeżeli ma prostownik 6-cio diodowy to jest on obcowzbudny a jeżeli alternator posiada prostownik pomocniczy to jest alternator samowzbudny-( takim najprostszym przykładem to altek od poloneza) i jeżeli taki alternator będzie prawidłowo podłączony do regulatora napięcia a wirnik będzie się obracał choćby z minimalnymi...
Witam, mam kłopot z regulatorem mechanicznym do w/w alternatora. Styki regulatora sa juz wypalone nawet regeneracja nic nie dała poszukuje regulatora elektronicznego do tego alternatora, który ma 8 diód prostowniczych! próbowałem zastosować elektroniki od poloneza ale przy zwiększających obrotach alternatora napięcie rośnie aż do 18 V! Może ktoś spotkał...
Witam mogą to być też-nieszczelne przewody podciśnienia lub wadliwe połączenie elektryczne.Proponuje sprawdzić. Pozdrawiam Dodano po 1 Witam ponownie właśnie doczytałem taką notkę,że może być uszkodzony regulator napięcia (ładowanie ponad 16,9V) komputer odłączy silnik krokowy z udziału a co za tym idzie ustali obroty w granicach 2000. Może to pomoże...
To co brakuje weźmie z akumulatora. Na biegu jałowym wydajność alternatora niska. Myślałem, że jak alternator jest sprawny jak i regulator to bez znaczenia jakie ma obroty jest w stanie wytworzyć maksymalny prąd. Czyli generalnie jakbym odpalił silnik, włączył ową nagrzewnicę, puścił dmuchawę na czwarty bieg i poszedł odśnieżyć podjazd to po paru dniach...
Ano jak Piotr napisał działa tak jak na regulator przystało. Działa bardzo dobrze ale... Zbaczając z tematu odpowiedzi, muszę powiedzieć, że trochę mi mina zrzedła, gdy dziś zobaczyłem w akcji w kolegi Polonezie Atu Plus GSI alternator 12V 70A. Czemu zapytacie? (gwoli wyjaśnienia w Polonezach w całej ich historii w polskich silnikach były używane alternatory...
No to i ja wtrącę swoje trzy grosze na ten temat, bo też mam Toyotę tyle że corollę. U mnie na zimnym alternatorze, uzyskuję napięcie ładowania 14,4 V, ale w miarę jak się alternator nagrzewa, to napięcie ładowania stopniowo spada do wartości 13,8-13,9 V (mierzone na biegunach akumulatora). Pomiar był robiony na wolnych obrotach, przy otwartej pokrywie...
Jeśli padł prostownik albo uzwojenie twornika i alternator jedzie na jednej/dwóch fazach to czestotliwość pulsowania napiecia będzie zależała od obrotów silnika (im wyższe obroty tym słabiej zauważalne pulsowanie). Jeśli częstotliwość pulsowania nie zależy od obrotów to padł regulator. Możesz spróbować odłączyć regulator i zasilić wzbudzenie poprzez...
Mam taki oto problem: posiadam poloneza przejścówkę od jakiegoś czasu podczas jazdy świeci się kontrolka ładowania. gdy obroty wzrastają świeci mocniej. Dodam, że diody w alternatorze zostały sprawdzone i został wymieniony regulator napięcia. Nie dało to żadnego rezultatu. Jeśli ktoś spotkał się z takim przypadkiem proszę o jakieś wskazówki :cry: Z...
Napięcie na zaciskach akumulatora jest zbyt niskie, ważne są też warunki pomiaru. Proszę sprawdzić napięcie przy różnych obrotach (powinno wzrosnąć do ok. 14,5 V już od 1000 obr/min). Skoro regulator został wymieniony, należy wrócić do alternatora, oraz sprawdzić połączenia.
Witam! Odkopuje temat :) z przed 2 lat! Posiadam obecnie 2 alternatory od OPEL VECTRA firmy DELCO REMY, pierwszy to jest ten z początkowych postów, w którym do wymiany dioda i regulator napięcia, przeleżał tak przez 2 lata, troszkę zardzewiał ale postanowiłem go reaktywować, i trochę na nim poeksperymentować, i teraz pytanie! Gdzie kupić diody do tego...
witam mam problem w polonezie 1.6 gsi 98r.otoz coś sie dzieje z ładowaniem gdy jade normalnie 2-4tys obrotow ładowanie nie świeci gdy jest na normalnych obrotach kontrolka ładowania jarzy a po właczeniu kierunków miga razem z nimi to samo ze stopem przy hamowaniu świeci bardziej co moze być przyczyna regulator?
witam, ja posiadam alternator z poloneza i stad moje pytanie, czy jezeli bedzie uszkodzony regulator to bedzie sie palila kontrolka ladowania? bo alternator laduje, lecz ok 20v na wiekszych obrotach i pali sie kontrolka. i drugie pytanie, ktory przewod w regulatorze (zielony i żółty) jest czym, tzn ktory to wzbudzenie. bo zawsze podlaczam na "oko" zamieniajac...
Witam! Podpiłąłem u siebie altek z Poloneza. Niby wszystko jest OK, ale...kontrolka ładowania gaśnie na wolnych obrotach (takich ledwie, ledwie) natomiast po dodaniu gazu świecie. Sprawdzone: - napięcie ładowania: 14,3-14,4V - mostek z diodami wzbudzenia - wymieniony, - wszystkie diody sprawdzone - OK - sprawdzone przebicia wirnika, stojana - OK. Czy...
Przewód aparat-cewka całkiem możliwe, aby się o tym przekonac wystarczy zdjąć wężyk z regulatora podciśnieniowego. Jeżeli nie przewód to uszkodził się moduł, lub zamontował ktoś złą cewkę-pod układ przerywaczowy. Cewka ma miec oznaczenie 4226
Przekładnia pasowa ma największe opory ze wszystkich znanych mi przekładni. przerobić jakiś silnik bo ma dłuższy rdzeń Nie tylko. Ważna jest również średnica, im większa tym bardziej stroma jest charakterystyka SEM w funkcji obrotów. Oznacza to, że wysokie napięcia są osiągalne przy niższych obrotach. Ale to co uzyskałeś też jest fajną bazą do budowy...
Silniczek krokowy był wymieniany rok temu właśnie ze względu na te obroty. Ale wszelkie znaki na niebie i ziemi w tym samochodzie wskazują coś z elektryką. Wcześniej padł alternator potem regulator napięcia. Inna rzecz że coś musi prąd ciągnąć w samochodzie bo jak stoi to akumulator coś za szybko słabnie. Akumulator nowy żeby nie był :P
Diody dodatkowe to "zwykłe" diody prostownicze, chyba 1A/100V. Mam po 1 szt. diody SY171/1 (czerwony napis - katoda na obudowie) i SY170/1 (czarny napis - anoda na obudowie). Jeśli diody są sprawne nie musisz ich wymieniać... jeśli migają Ci światła na wolnych obrotach załóż regulator napięcia o pracy ciągłej (miałem coś takiego w swoim Wartburgu),...
Przerabiałem kiedyś gilla.Zastosowałem silnik od Poloneza (napęd wentylatora chłodnicy) moc max 80W obroty 2300.Regulacja bardzo prosta 555+ tranzystor irfz 44.Podstawowa zaleta - można zasilać z akumulatora samochodowego w dowolnym miejscu. Cena silnika na szrocie ok 20zł. Pomyśl o tym.
Witam. Od paru dni zajmuje się polonezem caro. Jest to 1.5 gaźnikowy 92r. Miało iść na złom ale odkupiłem je bo było mi szkoda. Auto jest w bardzo dobrym stanie tylko co pewien czas trzeba doładowywać akumulator. Przed chwilą sprawdziłem mu ładowanie i chyba znalazłem przyczynę. Przy obrotach lekko ponad 1000 napięcie bez włączonych świateł wynosi ok...
u mnie do tej regulacji dobrze sprawował się regulator do wentylatora od poloneza Atu albo Caro z płynną regulacią.Ale ja miałem wentylator od dmuchawy nawiewu samochodu starej skody czyli był na 12V do tego miałem podłączony prostownik i pomiędzy prostownikiem a dmuchawą ten regulator.Do rozpalania dawałem większą moc a póżniej zmniejszałem.Oprócz...
regulator obrotów dmuchawy polonez obrotów polonez polonez obrotów
opalarka grzeje pw3015 unitra sygnal citroen
lodówka głośno chodzi instalacje elektryczne
Zmiana widoku etykiet w Thunderbirdzie na pokolorowany tytuł wiadomości Nie działają podgrzewane fotele w Maździe CX-3 - przyczyny i rozwiązania