Masz dwie śruby. Jedną od uchylenia przepustnicy, a drugą od składu mieszanki na wolnych obrotach
Witam to mi raczej wygląda na przewody.
Cewki wyglądają identycznie... Nie chodzi o wygląd lecz o oporności uzwojeń do zwykłego zapłonu cewka ma nr 4220 a do elektronicznego 4226 - piszę z pamięci ale rano mogę sprawdzić i podać oporności
A sprawdził ktoś mikrostyk wolnych obr. jeżeli on "nie zakontaktuje" to komp "nie wie" że ma pilnować wolnych obrotów.
sprawdz wtyczkę od przepustnicy przy wtrysku może być że silniczek krokowy sie zatarł normalne przy gazie mozesz jeszcze zdjąc kleme tak na 3 minuty (minus) na zimnym silniku i odpalic go nie dotykając gazu i czekac aż wentylator sie załonczy 3 razy tylko powyłanczaj przed odłonczeniem aku wszystkie odbiorniki (radio,światła) tak robili mojemu ojcu...
Załóż tam przekładnię 1 : 4 a będzie dobrze.
Zawory regulujesz jak w normalnym z tym ,że nie ustawiasz luzu tylko dokręcasz na zero + dwa obroty.
Czujniki. Hm... Trza poszukać ;) Komputer możesz zresetować odpinając akumulator na jakiś czas
jezeli wywala ci bledy to zewzyj sobie a i b w zlaczu diagnostycznym i sam zobaczysz jakie to sa , program diagnostyczny niewiele wiecej moze, czsem zeby zresetowac komp trzeba odlaczyc minus akum na kilka minut wez to pod uwage,pozdrawiam
No i? Grzebiecie głęboko, a zapominacie o podstawach. To co się robiło w dużych fiatach, polonezach....
Co do benzyny,to wyglada mi to na pompke paliwa lub zapchany filtr paliwa..Moze to tez byc awaria zaworu gazu - podczas pracy na benzynie,zawor sie nie zamyka tylko pozostaje otwarty w jakims stopniu i poprostu go zalewa.Sprubuj zakrecic zawor gazu na wielozaworze i sprawdz jak pracuje na benzynie. Jezeli awaria nie ustapi,sprawdz wydajnosc pompki paliwa.A...
Tez bym zasugerowal zestaw cewek, ktore niestety nie sa wieczne . Proponuje dobrze je sprawdzic bo mozna sie ktoregos pieknego dnia rozczarowac i pewnie akurat twojwmu znajomemu bedzie pilnie samochod potrzebny. Pozdrawiam
Witam. Maniek-a1 ma racje z tym zapowietrzeniem parownika, tyko ze jeszcze w polonezach jest taka metalowa rurka w układzie chłodzenie ktora czesto jest zapchana i nie ma wystarczajacego obiegu płynu.
Najczęstszą przyczyną tego stanu jest zastosowanie pompy paliwa od samochodu z jednopunktowym wtryskiem paliwa.Zawór bezpieczeństwa w takiej pompie ustawiony jest na 3 atm. Mpi wymaga ok. 3,2. Co powoduje że ciśnienie jest za niske dla zimnego silnika oraz w czasie przyspieszania.Rozmiary obu pomp są zbliżone
[syntax=cpp-qt]Gdy wypinam regulator od alternatora kontrolka nie gaśnie.[/syntax] Czy ja dobrze czytam? Zatem w jaki sposób wpływa na to którakolwiek dioda alternatora? [syntax=cpp]Ale gdy wkładam kluczyk od oleju sie świeci a od ładowania gaśnie. [/syntax] Chyba jednak należy szukać i wyciągać wnioski.
Może być , albo dziura w przewodzie, ale miałbyś nierówne wolne obroty lub brak.
Wykluczyć serwo-raczej nie wskazane(brak wspomagania hamulcy)natomiast można na chwilę zaślepić lub zatkać w celu sprawdzenia.
witam a czy wymieniłeś filtr od gazu bowiem taki też jest
Może by tak założyć alternator 200A?? 90A -100A to max co pasek klinowy 10mm uciągnie. Nie problemem jest prąd alternatora tylko jego sprawność w niższych zakresach obrotów. Kolego jak byś chociaż liznął poloneza to byś wiedział że alternatory 70 i 80 A mają mniejsze koła pasowe niż te 55A. I po drugie mają inne większe stojany i wirniki i większą...
Regulator obrotów dmuchawy z Poloneza.
napięcie znamionowe 12 V prędkość przy 12 V i 25*Cna wolnym powietrzu 2300+-100obr/min moc oddawana w tych samych warónkach max 80W pobór prądu przy unieruchomionym silniku max 38A pobór pradu na gorąco 12A kierunek obrotów od strony odbiornika prawy dane przepisane z książki sam naprawiam
masz problem w kablach WN lub w cewce.
Mechanik podpowiedział wymianę świec na zwykłe Iskry a nie Bosch Super Plus . I bardzo dobrze, świece Boscha wyrzuć do kosza.
Witam. Skoro zapala się check engine to ewidentnie jest jakiś błąd w kompie zapisany. Podłącz pod komputer i odczytaj ten błąd.
jeśli cie razi to możesz ,a dla silnika to i tak nie pomoże ,kup sobie nowy czujnik jest tani może tylko on padł.
Wadliwe materiałowo były wałki rozrządu. Zaglądnij pod pokrywę zaworów i sprawdź skok zaworów.
Ukruszony przewód w aparacie.
Witam wszystkich i dziekuje za rady! Wymienilem czujnik temperatury w kolektorze dolotowym oraz czujnik podcisnienia, ale to byla chwilowa poprawa. Dalej jak rusze i bede jechal bez stawania to tak jak bym jechal na ssaniu. Moge wrzucic trojke i puscic pedal gazu, a on nawet nie kaszlnie, posuwa sie do przodu. Dopiero jak sie gdzies zatrzymam i sam...
Witam Skrzynie wyciągałem zawsze bez silnika, no chybaże była potrzeba wymontowania całego zespołu. Z wyszarpnięciem nie będzie problemu, odepnij wydech z wieszaków i to powinno wystarczyć, ja wsuwałem klocek między rurę a podłogę. Dasz radę, powodzenia. A co do uszczelniacza, to nie pamiętam rozmiaru, ale chyba nie powinno być kłopotu z dostępnością,...
W obu systemach jednopunktowego wtrysku stosowanych w Polonezie ( Bosch i Delco Remy) sygnał obrotów silnika wystawia sterownik silnika. Sterownik na pewno go przetwarza bo silnik pracuje czyli usterka w instalacji a najprawdopodobniej jak kolega powyżej podał w zegarach.
Założyłem tak jak był
Sam się zdziwiłem, ale taka ch-ka jest w książce. Polonez - budowa eksploatacja naprawa. Mgr inż E. Morawski Niestety ja nie mam skanera.
Tak.Da się naprawić. Godzina wystarcza.
Zdziwisz się jakie obroty bedzie wskazywał.
Mam zamiar wymienić wszystkie wężyki podciśnienia , i wyczyścić i dać nowe uszczelki do całego Abimexa . Auto ma przejechane 29 tys i bardzo długo stał robiąc max rocznie 200km.
Nie wiem jaki rodzaj silnika ma ten polonez ale moge powiedizec jak taka rzecz wyglada dla samochodu z półkomputerem. Może to byc alternator (przez spalony stabilizator podawane jest za wysokie napięcie i silnik warjuje) wystarczy sprawdzić miernikiem jakie ładowanie. Druga sprawa to czujnik temperatury który tez może powodować źże trzyma wysokie obroty....
prawdopodobnie masz ustawione progi przełączani w zależności od obrotów, a minimalne bym wstawił na 400 a nie 0 aby silnik nie zgasł tylko przełączył na PB,
Im większy tym mniej obrotów będzie pokazywał. Ja miałem obrotmierz od poloneza o obroty w nim kalibrowałem kondensatorem 220nF.
załóżmy ze szkoły do domu mam jakieś 4-5km nie idzie jechać przez ostatni kilometr. Naciskając sprzęgło silnik łapie obroty 300-400 po czym gaśnie (obrotomierz opada..opada..opada... i zdycha silnik). Zaznaczam iż dzieje się tak tylko gdy jeżdżę szybciej (lub ucze się lekko zarzucać tyłem jako że zima). Czy w tym czasie załącza się wentylator chłodnicy?...
Przecież w polonezie jest odcięcie obrotów, jeśli masz wtrysk.
dlaczego na wolnych obrotach w polonezie światła świecą raz mocniej raz słabiej nie odpowiadajcie że niskie obroty co jeszcze
Kolego pytanie podstawowe czy dzieje się to podczas rozgrzewania silnika na podwyższonych obrotach?
Ja polecam Ci sprawdzić dwie proste do sprawdzenia rzeczy. Zakładam, że to moduł sterujący Abimex. Może auto z 1995? 1. Sprawdź napięcie ładowania akumulatora po podniesieniu obrotów. 2. Sprawdź, czy podczas pracy silnika, wężem powrotnym leci paliwo do baku (u mnie nie leciało - ciśnienie było zbyt niskie, by popchnąć membranę regulatora ciśnienia...
Nie mogę znaleść tego gniazda diagnostycznego - odkrecilem schowek, odkrecilem cala ta półke - i nie ma....:( przepatrzylem wszystko - pod dmuchawa , nad dmuchawa i nie ma... to gdzie to jest ? czy te kable wychodza bezposrednio z komputera? jesli tak to moze znajde komputer - tylko gdzie jest komputer w polonezie :) ??
Wiem, że temat stary, ale .... czy udało się rozwiązać problem? Mam to samo w swoim Polonezie.
To zwykły czujnik prędkości i masz racje gdy pada zazwyczaj Ecm podbija obroty.
Mi przy oryginalnym kole pasowym od poloneza zaczyna ładowac przy 570 obrotów
Jak masz w pobliżu stację złomowania pojazdów, to możesz poszukać tam w jakimś Polonezie regulator obrotów dmuchawy nawiewu. Od zwykłego klawiszowego przełącznika biegów dmuchawy różni się ciągłym a nie skokowym ruchem klawisza. Wewnątrz jest ... dokładnie to co na schemacie powyżej.
w poldku wystarczy odpiac zasilanie wtrysku i podpiac reszte sygnalów jak potencjometr obroty itd zalezy jaka instalacja
A czy sonda ma jakiś wpływ na falujące wolne obroty??
czy jezeli rozgrzejesz auto na benz do 50 stopni to na gazie spadaja obroty?
Ło jutro sprawdze rozstaw bo mam te alternatory na stanie. Po drugie załóż mechaniczny od poloneza od najlepiej sie spisuje na wolnych obrotach, po trzecie z przodu jest cewka zamiast szczotek.
stawiam na regulacje gazu miałem ten sam problem z obrotami i pomogło
A rano zawór odcinający gaz się zamyka. Rano przy ciepłym silniku jakie są obroty?.
Hmm zacznij od czystek :) Ale jesli to polonez to obroty silnika z zakresu 15 -20 tys sa nie od osiagniecia. Uwierze w 6000 i 7000 - oby nie za dugo - ale nie wiecej. :)
Regulator jest na alternatorze,ale nie w nim problem,problem jest w wirniku.Po prostu jest kiepska izolacja przewodów wirnika,dokładnie pod pierścieniami ślizgowymi.Trzeba zdjąć pierścienie i nałożyć nową izolację (rurkę ),a następnie dobrze to zaimpregnować.Pod wpływem siły odśrodkowej po prostu robi się zwarcie.
Zapewne wiele nie pomogę, ale może czujnik prędkości samochodu ? U mnie w Polonezie było tak, że dojeżdżając do świateł obroty spadały lub nawet gasł. Drugą rzeczą jaką bym sprawdził to dalej silniczek krokowy, może przewody się przetarły/zaśniedziały ?
postaram sie to zrobic i napewno dam znac,dziekuje Dodano po 1 Włąsnie rozkreciłem termostat bo znalazlem po starym poldku nowy,ten co mialem mial wygieta głowke ktora otwiera i zamyka a po 2 byla wypadnieta i prawie wpadla mi do glowicy...wymienie i zobacze jaki bedzie efekt jezeli chodzi o temperature;)
Witam Nie chcę cię straszyc ale 2 tyg. temu miałem na warsztacie u siebie takiego poldka i padł czujnik poł. wału korbowego.Dostępny tylko w serwisie 283zł:cry: Ale sprawdz jeszcze resztę układów:ciśnienie paliwa ,cewka zapłonowa,cy nie ma przebicia na sygnał sondy lambda Pozdrawiam
Ta sprężynka to blokada ,której celem jest to aby dźwignia przełącznika zatrzymywała się w określonych pozycjach.Może jej nie być.Sprawdź tego V-Mosa,wstaw BUZ 10,11,12
W GL118 nic nie trzeba
Witam. Konstruuje model taśmociągu i chciałbym dobrać przekładnie do silnika. Byłbym wdzięczny za informacje na temat parametrów silnika od wycieraczek przednich z poloneza, przede wszystkim interesuje mnie liczba obrotów na wyjściu z przekładni ślimakowej i prąd zwarcia. Wiem tylko, że są tam dwa przewodu do zasilania, zielony dla wolniejszych obrotów...
to raczej napewno coś z czujnikien obrotów lub urządzeniem sterującym (komputer) albo okablowanie (połączenia, przewody, kostki)
Witam !!! Od niedawna mam problem ze swoim Polonezem Caro 1,6 96r., auto strasznie wolno się rozpędza i nie chce się wkręcić na wyższe obroty w czasie jazdy 4 tyś i zaczyna się dusić , sprawdzałem na postoju 4-5 tyś i do tego z rury wydechowej zostawia za sobą pełno dymu dwa lata temu miałem podobny problem i wina leżała po stronie modułu ,ale nie przypominam...
Ok A może Pan coś sie wypowie na temat używania zakresu obrotów , spalania, osiagów?
Podłóż z innego samochodu czujnik podciśnienia -MAP sensor połączony z kolektorem ssącym wężykiem, uszkodzenie MAP lub wężyka powoduje brak wolnych obrotów.
Sprawdz linkę gazu,przepustnicę,takie duże obroty? nie ma cudów.
potkrec jej trochę na regulacji obrotów na przepustniy to nie polonez. (at)xxSashaxx wyczyśc przepustnicę z nagaru w srodku
Może pomóc wyczyszczenie Filtra paliwa w gażniku, wyczyszczenie całego gaźnika z dyszami i komorą pływakową. Mogą zacinać się przepustnice, ogranicznik obrotów.
Kolego napisz na PW swój numer kontaktowy. Obgadamy sprawę
W C 360-3P mam zamontowany alternator od poloneza z mniejszym niż standardowe kołem pasowym. Alternator kilkadziesiąt motogodzin temu był kompleksowo regenerowany. Od jakiegoś czasu (robiłem coś przy silniku i rozłączałem instalację, ale wydaje mi się że to nie ma związku), brak ładowania na wolnych obrotach, a dokładniej to: Do tej pory uruchamiałem...
Witam. Sprubuj postawic go pod górkę i zobacz czy obroty szaleją Pozdrawiam. Marcin.
Kolega wspomniał o alternatorze za 50 zł. z samochodu . To był dobry pomysł . Ładnie pasuje alternator od Cinquecento 700 . 12V 55A . Ma wbudowany regulator napięcia wraz z szczotko trzymaczem . Elegancko trzyma napięcie 14,4V . :| Dodano po 2 A pro po przekładni - kiedyś zakładało się kółko pasowe od poloneza i już na wolnych obrotach miał początkowe...
Zapaliłem poloneza obroty 1500, pobawiłem sie tą srubka mosieżna na reduktorze i niewiem czy od tego ale obroty wskoczył900-1000 czyli ok niedodawałem wogóle gazu palił i grzał sie może jakies 10 minut temperatura wskoczyła 80 stopni no to se myśle że jest ok wrzucam jedynke i chce jechac i dupa zgasnoł i potem już wogóle niechciał zapalic silnik ciepły...
Pewnie rozciągnięte są i gwint się zrobił inny. Co do regulacji to ja się nie pie....łem - dokręcałem palcem na zero luzu i potem cofałem ćwierć obrotu. Szlifowanie i tak niewiele daje.
czy jest LPG zamontowany ?????
Witam, Proszę o pomoc , gdyż jestem laikiem w elektronice przemysłowej. Pomocy potrzebuję w doborze transformatora z 230v na 12v. Transformator ma napędzać silniczek wycieraczek 12V o mocy ok.100W (tak myślę - silniczek został wyciągnięty z Poloneza) Obroty silniczka będą regulowane za pomocą takiego regulatora: http://cosmogate.pl/product_info.php/pro...
Czy jeśli mam uszkodzony elektrozawór od gazu w polonezie i przy działaniu silnika na benzynie niewielka ilość gazu dostaje sie do silnika, to może to być przyczyną braku wolnych obrotów? Gaźnik jest czysty i wszystko szczelne, na gazie silnik pracuje OK
tylko,że ta śrubka na reduktorze to jest od regulacji wolnych obrotów i co to zmieni jak wolne obroty trzyma ?
Witam, Proszę o pomoc , gdyż jestem laikiem w elektronice przemysłowej. Pomocy potrzebuję w doborze transformatora z 230v na 12v. Transformator ma napędzać silniczek wycieraczek 12V o mocy ok.100W (tak myślę - silniczek został wyciągnięty z Poloneza) Obroty silniczka będą regulowane za pomocą takiego regulatora: http://cosmogate.pl/product_info.php/pro...
czym można sprawdzić poloneza z silnikiem rovera nierówno prauje na wolnych obrotach
albo pompa wody nie wytrzymała :) Pytanie czy dokonał pomiaru na zwiększonych obrotach .
Witam. Bardzo proszę o pomoc. Posiadam Poloneza trucka 1.9 diesla, który podczas jazdy dodając gazu nie wchodzi na obroty, obroty spadają i czasem gaśnie.
Skoro nie gaśnie to znaczy że silnik krokowy nie utrzymuje obrotów.
Wykręć świecę i sprawdz kolor elektrody oraz czy jest mokra czy sucha.Porwnaj z pozostałymi świecami.Odpowiedz nasunie ci się sama.
Raczej napewno woda w tłumiku. Ja tak tikiem po remoncie dymiłem kilka dni zanim się uspokoił. Jak jechałem na wysokich obrotach to za mną nic nie było widać :)
Tak dokładnie - czujnik prędkości. Na 100% ma on wpływ na obroty silnika.
potrzebuję informacji na temat kontrolki na desce oznaczającej awarię układu wtrysku i układu zapłonowego - dlaczego się zapala i jakie mogą być konsekwencje tego - zapaliła mi się i zgasła ale od tamtej pory silnik dziwnie pracuje - spadają obroty :(
Jeżeli chodzi o sprawdzenie czujnika temperatury to domyślam się aby zmierzyć rezystancje. W jakich powinna być granicach na zimnym/ciepłym silniku?? Wiem, że są dwa czujniki jeden od komputera drugi od wentylatora i tablicy wskaźników. Stojąc przodem do komory silnika to ten pierwszy czy drugi (są obok siebie) Sprawa podciśnienia. Czy jest jakiś sposób...
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
Jak sprawdzić która uszkodzona? Ja sprawdzam oscyloskopem, mam od razu wgląd na pracę całego układu zapłonowego. Ty możesz wymieniać pojedyńczo i patrzeć-efekt minął, lub przeciwnie-występuje nadal.
Powyższa odpowiedż jest moja [ uaz ] Pozdrawiam
a jak auto jeździ na benzynie?
Polonez - i to rocznik 1994 , to i chyba gażnik z tzw . ZHS ( zawór hamowania silnikiem ) . Być może jest już dziurawa przepona i dlatego nie ma wolnych obrotów .
Witam. Mam problem z poldkiem caro '96 (abimex) z gazem. Mianowicie chodzi o to że czasami silnik dostaje obrotów (ok. 2 do 3 tys.) i co by się nie robiło te obroty się utrzymują. Z drugiej strony czasami obroty silnika spadają do 500 i auto potrafi gasnąć po zatrzymaniu się lub wciśnięciu sprzęgła. Wymieniony w nim został silniczek krokowy i parę czujników...
W Polonezie Caro Plus wyłącza się ładowanie po około 3500 obrotach. Jeśli tą granicę nieznacznie przekroczę to po zmniejszeniu obrotów ładowanie się włącza. Natomiast, po dłuższej jeździe na 3500 - 4000 następuje jakby chwilowe wyłączenie silnika ("puknięcie"), i brak ładowania przez parę minut. Elektryk stwierdził, że ładowanie do granicy 3500 jest...
Sam mechanizm też wymontowałem i rozebrałem, nic niepokojącego nie zauważyłem. Niestety nie wiem jak można go sprawdzić. Na jedno z wyprowadzeń podawany jest plus z zza stacyjki. Przyłóż i poczekaj aż sama zatgrzyma się w położeniu neutralnym (sama się wyłączy) Nie zabierając plusa z tego zacisku podaj drugi plus na wyprowadzenie wolnych obrotów. Powinna...
...i sonda lambda pokaże to rosnąc szybko do 1V, z resztą praca silnika się zmieni, podbije obroty.
Po przejechaniu około minuty lub dwóch, Poloniez Caro 1.6 z LPG zaczyna sie jakby dusic, obroty strasznie skacza, po chwili samochod gasnie. Probuje znow odpalic, wciskam gaz, obroty rosna i po chwili znowu gasnie(Cały czas mam wcisniete sprzeglo). Jedyna mozliwosc przytrzymania go na chodzie to wcisniecie gazu na full, odpuszczenie, a gdy obroty beda...
A więc tak proponował bym ci zmienic filtr powietrza i zajżeć do regulacji obrotów
obrotów polonez polonez wolnych obrotów regulator obrotów polonez
wykrywacz metal monet rotel kanał zelmer malakser
budowa wykrywacza metali stacja klimatyzacji
Schemat centralki domofonu Fenix GM-WO – opis złącza, pinout, naprawa, Miwi-Urmet Citroën C5 HDi Hydractive Suspension Pump Faults, Diagnosis, and Repair Options