sprawdz wtyczkę od przepustnicy przy wtrysku może być że silniczek krokowy sie zatarł normalne przy gazie mozesz jeszcze zdjąc kleme tak na 3 minuty (minus) na zimnym silniku i odpalic go nie dotykając gazu i czekac aż wentylator sie załonczy 3 razy tylko powyłanczaj przed odłonczeniem aku wszystkie odbiorniki (radio,światła) tak robili mojemu ojcu...
Masz dwie śruby. Jedną od uchylenia przepustnicy, a drugą od składu mieszanki na wolnych obrotach
A sprawdził ktoś mikrostyk wolnych obr. jeżeli on "nie zakontaktuje" to komp "nie wie" że ma pilnować wolnych obrotów.
Zawory regulujesz jak w normalnym z tym ,że nie ustawiasz luzu tylko dokręcasz na zero + dwa obroty.
Witam Skrzynie wyciągałem zawsze bez silnika, no chybaże była potrzeba wymontowania całego zespołu. Z wyszarpnięciem nie będzie problemu, odepnij wydech z wieszaków i to powinno wystarczyć, ja wsuwałem klocek między rurę a podłogę. Dasz radę, powodzenia. A co do uszczelniacza, to nie pamiętam rozmiaru, ale chyba nie powinno być kłopotu z dostępnością,...
Może być , albo dziura w przewodzie, ale miałbyś nierówne wolne obroty lub brak.
Założyłem tak jak był
Mam zamiar wymienić wszystkie wężyki podciśnienia , i wyczyścić i dać nowe uszczelki do całego Abimexa . Auto ma przejechane 29 tys i bardzo długo stał robiąc max rocznie 200km.
Może by tak założyć alternator 200A?? 90A -100A to max co pasek klinowy 10mm uciągnie. Nie problemem jest prąd alternatora tylko jego sprawność w niższych zakresach obrotów. Kolego jak byś chociaż liznął poloneza to byś wiedział że alternatory 70 i 80 A mają mniejsze koła pasowe niż te 55A. I po drugie mają inne większe stojany i wirniki i większą...
Witam to mi raczej wygląda na przewody.
A ja od razu wygooglałem wątek: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Gdzie napisane zostało: "Silnik od wentylatora Poloneza ma 96W mocy znamionowej przy sprawności 58% i obrotach 2000/min,M-2,75daNcm. Nie ma przekładni." Czyli prąd wynosi około 8A
Cewki wyglądają identycznie... Nie chodzi o wygląd lecz o oporności uzwojeń do zwykłego zapłonu cewka ma nr 4220 a do elektronicznego 4226 - piszę z pamięci ale rano mogę sprawdzić i podać oporności
Załóż tam przekładnię 1 : 4 a będzie dobrze.
Kolego pytanie podstawowe czy dzieje się to podczas rozgrzewania silnika na podwyższonych obrotach?
albo pompa wody nie wytrzymała :) Pytanie czy dokonał pomiaru na zwiększonych obrotach .
jezeli wywala ci bledy to zewzyj sobie a i b w zlaczu diagnostycznym i sam zobaczysz jakie to sa , program diagnostyczny niewiele wiecej moze, czsem zeby zresetowac komp trzeba odlaczyc minus akum na kilka minut wez to pod uwage,pozdrawiam
Zdziwisz się jakie obroty bedzie wskazywał.
A czy sonda ma jakiś wpływ na falujące wolne obroty??
Co do benzyny,to wyglada mi to na pompke paliwa lub zapchany filtr paliwa..Moze to tez byc awaria zaworu gazu - podczas pracy na benzynie,zawor sie nie zamyka tylko pozostaje otwarty w jakims stopniu i poprostu go zalewa.Sprubuj zakrecic zawor gazu na wielozaworze i sprawdz jak pracuje na benzynie. Jezeli awaria nie ustapi,sprawdz wydajnosc pompki paliwa.A...
...i sonda lambda pokaże to rosnąc szybko do 1V, z resztą praca silnika się zmieni, podbije obroty.
Na benzynie też nie ma wolnych, czy tylko na LPG ?
czy jezeli rozgrzejesz auto na benz do 50 stopni to na gazie spadaja obroty?
A rano zawór odcinający gaz się zamyka. Rano przy ciepłym silniku jakie są obroty?.
Regulator obrotów dmuchawy z Poloneza.
Skoro nie gaśnie to znaczy że silnik krokowy nie utrzymuje obrotów.
To zwykły czujnik prędkości i masz racje gdy pada zazwyczaj Ecm podbija obroty.
przebicie na przewodacz w abimexie czesto uszkadza moduł, ale to nie to bo chodził by na 2 gary. jeśli trzym atakie wysokie obroty to dostaje się gdzieś lewe powietrze lub walnął silniczek krokowy wolnych obrotów.
[syntax=cpp-qt]Gdy wypinam regulator od alternatora kontrolka nie gaśnie.[/syntax] Czy ja dobrze czytam? Zatem w jaki sposób wpływa na to którakolwiek dioda alternatora? [syntax=cpp]Ale gdy wkładam kluczyk od oleju sie świeci a od ładowania gaśnie. [/syntax] Chyba jednak należy szukać i wyciągać wnioski.
Witam. Maniek-a1 ma racje z tym zapowietrzeniem parownika, tyko ze jeszcze w polonezach jest taka metalowa rurka w układzie chłodzenie ktora czesto jest zapchana i nie ma wystarczajacego obiegu płynu.
Może pomóc wyczyszczenie Filtra paliwa w gażniku, wyczyszczenie całego gaźnika z dyszami i komorą pływakową. Mogą zacinać się przepustnice, ogranicznik obrotów.
A więc tak proponował bym ci zmienic filtr powietrza i zajżeć do regulacji obrotów
Wypnij silnik krokowy i zobacz czy nadal będzie wachlował obrotami.
dlaczego na wolnych obrotach w polonezie światła świecą raz mocniej raz słabiej nie odpowiadajcie że niskie obroty co jeszcze
Najczęstszą przyczyną tego stanu jest zastosowanie pompy paliwa od samochodu z jednopunktowym wtryskiem paliwa.Zawór bezpieczeństwa w takiej pompie ustawiony jest na 3 atm. Mpi wymaga ok. 3,2. Co powoduje że ciśnienie jest za niske dla zimnego silnika oraz w czasie przyspieszania.Rozmiary obu pomp są zbliżone
Podłóż z innego samochodu czujnik podciśnienia -MAP sensor połączony z kolektorem ssącym wężykiem, uszkodzenie MAP lub wężyka powoduje brak wolnych obrotów.
Polonez - i to rocznik 1994 , to i chyba gażnik z tzw . ZHS ( zawór hamowania silnikiem ) . Być może jest już dziurawa przepona i dlatego nie ma wolnych obrotów .
Jeżeli chodzi na gazie to w ogóle nie reaguje na ssanie a na pewno nie na tyle aby swobodnie pracować na wolnych obrotach...
Mechanik podpowiedział wymianę świec na zwykłe Iskry a nie Bosch Super Plus . I bardzo dobrze, świece Boscha wyrzuć do kosza.
A to się tak da?? Jak zwykły komputer ?? Jak, gdzie i za ile można to zrobić?
WN do wymiany, obstawiam zespół cewek lub moduł zaplonu.
potrzebuję informacji na temat kontrolki na desce oznaczającej awarię układu wtrysku i układu zapłonowego - dlaczego się zapala i jakie mogą być konsekwencje tego - zapaliła mi się i zgasła ale od tamtej pory silnik dziwnie pracuje - spadają obroty :(
w poldku wystarczy odpiac zasilanie wtrysku i podpiac reszte sygnalów jak potencjometr obroty itd zalezy jaka instalacja
No i? Grzebiecie głęboko, a zapominacie o podstawach. To co się robiło w dużych fiatach, polonezach....
Z tym ładowaniem to chyba przesada. W pierwszej kolejności proponuję sprawdzić szczelność w układzie dolotowym, przepustnice czy się nie zacina, a następnie układ regulacji wolnych obrotów
czym można sprawdzić poloneza z silnikiem rovera nierówno prauje na wolnych obrotach
Hmm tak jak mowi teges ... najpierw rozbierz i wyczysc dokladnie parownik, mozliwe ze do instalacji gazowej dostala sie woda ... to by wyjasnialo trudne odpalanie i dlawienie sie samochodu przy wyższych obrotach.
Jak nie ma iskry to sprawdz czy ma sterownie cewki jesli nie to sprawdz czujnik polozenia walu badz czujnik halla, nie pamietam skad tam jest brany sygnal o obrotach.
Ukruszony przewód w aparacie.
jeśli cie razi to możesz ,a dla silnika to i tak nie pomoże ,kup sobie nowy czujnik jest tani może tylko on padł.
Jak byś jeszcze napisał z jakim wtryskiem to silnik (jednopunktowy abimeks czy bosz a może wielopunktowy bosz). Jeżeli to abimeks to one nigdy nie tszymały równych wolnych obrotów.
Witam. Najprawdopodobniej masz zainstalowany czujnik temperatury na reduktorze i jest to jak najbardziej prawidłowe, przejście z benzyny na gaz można płynnie regulować w zależności od temperatury i obrotów.
Witam. Mam problem z silnikiem krokowym w Polonezie Caro 1,6 Gli. Nie mam wolnych obrotów. Zeby uruchomic silnik musze naciskac noga na pedal gazu zeby otworzyc przepustnice i aby do silnika moglo dostac sie powietrze. Przez przelot wolnych obrotow powietrze nie moze sie dostac bo silnik krokowy jest wysuniety i zamyka przelot. Problem w tym ze kontrolka...
ten zielony kabel wchodzi do aparatu zapłonowego a tam jest w dwóch miejscach podpięty i często jeden z nich ulatuje i są problemy z różnymi objawami związanymi z obrotami.
Witam, Czytałem na forum rózne posty na temat przerobienia instalacji w polonezie 1.6 GLI - monowtrysk na bosch'u. Chodzi o to, że mam problemy z tą instalacja - generalnie chodzi o wolne obroty - faluja mi, spadaja ponizej 500 lub gwałtwonie rosna powyzej 2000... Dosc czesto zdarza sie tak, ze jak mojemu staremu poldkowi "depne" np na trójce przy wyprzedzaniu...
witam a czy wymieniłeś filtr od gazu bowiem taki też jest
masz problem w kablach WN lub w cewce.
Skoro koledze szaleje obrotomierz i silnik, a komputer zgłasza check - może już czas odczytać zapisane błędy? Może coś z czujnikiem obrotów wału (co ujawnia się przy nagłym pochylaniu się silnika przy zwiększaniu obrotów?
Witam mam problem polonez 16, instalacja na parowniku, a mój problem polega na tym że jak przejdzie na gaz na wolnych obrotach pracuje dobrze, natomiast kiedy zwiększe obroty powyżej 5000 tyś odcina gaz i pracuje na bęzynie i spowrotem przechodzi na gaz przy niskich obrotach.
Tak.Da się naprawić. Godzina wystarcza.
Wyreguluj obroty silnika
Witam. Skoro zapala się check engine to ewidentnie jest jakiś błąd w kompie zapisany. Podłącz pod komputer i odczytaj ten błąd.
Jak sie pasek zerwał to sprawdzałem, koła kręcą się bez problemu. A może tak być, że akumulator stawia za duży opór podczas ładowania? Można to jakoś sprawdzić? Dopisek: piszczeć zaczyna powyżej 2000 obrotów
Ta sprężynka to blokada ,której celem jest to aby dźwignia przełącznika zatrzymywała się w określonych pozycjach.Może jej nie być.Sprawdź tego V-Mosa,wstaw BUZ 10,11,12
już sam nie wiem czego się łapać, mam problem z wolnymi obrotami. Polonez z jednopunktowym wtryskiem 1,6. Po włączeniu wysokie obroty sie nie pojawiają, dopiero po rozgrzaniu, silnik ma około 1500 do 1800 obr/min,obroty pływają od 1000 do 1800 i nic nie można zrobić, co jaki czas włącza się CHEK ENERGI, ale jak dodam gazu to gaśnie, pomóżcie lub podajcie...
Tak dokładnie - czujnik prędkości. Na 100% ma on wpływ na obroty silnika.
tylko,że ta śrubka na reduktorze to jest od regulacji wolnych obrotów i co to zmieni jak wolne obroty trzyma ?
Kod błędu 35 nie dotyczy tylko uszkodzenia silnika krokowego ale równierz nieszczelności w układzie dolotowym dlatego na twoim miejscu w pierwszej kolejności sprawdził bym wszystkie wężyki znajdujące się w kolektorze ssącym pod przepustnicą a szczególnie dokładnie obejrzałbym kolektor ssący przy czwartym cylindrze / bardzo często lubi pęknąć i wtedy...
Przez zimę bardzo rzadko jeździłem... Tuż po "rozpoczęciu sezonu" zorientowałem się, że borygo coś nie teges - ok. 1,5 litra. Dolałem z 2 miesiące temu i póki co jest równo :/ W tym samym czasie zdarzyło się kilka "mignięć" lampki oleju na niskich obrotach.
Pewnie rozciągnięte są i gwint się zrobił inny. Co do regulacji to ja się nie pie....łem - dokręcałem palcem na zero luzu i potem cofałem ćwierć obrotu. Szlifowanie i tak niewiele daje.
czemu wszyscy uparli się na kompresję silnika jeżeli gość twierdzi że na ciepłym silniku chodzi oki spróbuj wypiąć ten czujnik temp . na zimnym silniku i na ciepłym też w czasie pracy silnika i zobaczysz czy nastapi jakakolwiek różnica i opisz to moze da sie coś wymyślec, chociaż ztym spręzaniem mogę sie mylić ale by kulał nawet jakbybył ciepły na wolnych...
stawiam na regulacje gazu miałem ten sam problem z obrotami i pomogło
no wiec tak,zrobilem reset...i dalej to samo..juz mnie to denerwuje..bo czy silnik ma 90 oC czy 100 to obroty gdy jade stoja na 2 tys raz na 100km spadna.ale gdy stoje odrazu pieknie spadna ;(linka od gazu sie nie zacina,czujnik musi byc dobry bo pokazuje 90 i sie wiatrak włacza...a te podcisnienia to nie mam pojecia jak sprawdzic ;S Dodano po 2 aha...
Wiem, że temat stary, ale .... czy udało się rozwiązać problem? Mam to samo w swoim Polonezie.
Przecież w polonezie jest odcięcie obrotów, jeśli masz wtrysk.
Witam, też mam poloneza tylko 1.4 rover :) jak wiadomo polonez jest to świetny samochód i sentymentalny a nie dziadostwo jak golf czy inne auta, ale cóż w pierwszej kolejności do wykręcenia sonda i sprawdzić czy katalizator nie jest zatkany i nie blokuje większego ciśnienia spalin, potem sprawdź impulsy z czujnika wału przy obrotach wysokich, jednak...
Po przejechaniu około minuty lub dwóch, Poloniez Caro 1.6 z LPG zaczyna sie jakby dusic, obroty strasznie skacza, po chwili samochod gasnie. Probuje znow odpalic, wciskam gaz, obroty rosna i po chwili znowu gasnie(Cały czas mam wcisniete sprzeglo). Jedyna mozliwosc przytrzymania go na chodzie to wcisniecie gazu na full, odpuszczenie, a gdy obroty beda...
Witam! Popieram Aleksandra ma rację
prawdopodobnie masz ustawione progi przełączani w zależności od obrotów, a minimalne bym wstawił na 400 a nie 0 aby silnik nie zgasł tylko przełączył na PB,
W obu systemach jednopunktowego wtrysku stosowanych w Polonezie ( Bosch i Delco Remy) sygnał obrotów silnika wystawia sterownik silnika. Sterownik na pewno go przetwarza bo silnik pracuje czyli usterka w instalacji a najprawdopodobniej jak kolega powyżej podał w zegarach.
potkrec jej trochę na regulacji obrotów na przepustniy to nie polonez. (at)xxSashaxx wyczyśc przepustnicę z nagaru w srodku
Wadliwe materiałowo były wałki rozrządu. Zaglądnij pod pokrywę zaworów i sprawdź skok zaworów.
Witam - być może ktoś już mial takie problemy, ale mimo wszystko napisze ten post. Jezdze polonezem 1.6 GLI, jednopunktowy wtrysk z gazem. Problem polega na tym ze okresowo obroty silnika spadaja do 400 - 500 - auto sie trzesie jak galareta i .... gasnie. dzieje sie to okresowo ale zauwazylem pewna prawidlowosc ze dzieje sie to przy cieplym silniku....
No racja dziękuje kolego , ale cięzko mi było dorwać nowy w sklepie teraz pali tylko jest problem że nie chce się wkręcić na obroty
Wykluczyć serwo-raczej nie wskazane(brak wspomagania hamulcy)natomiast można na chwilę zaślepić lub zatkać w celu sprawdzenia.
Ale nie ma o co bić piany skoro autor nawet nie zajrzał do przepustnicy by ustalić skąd biorą się wysokie obroty.
witam mam mały problem z swoim polonezem gdy jak jade na benzynie i chce mu depnąc do 3 tys obr ładnie sie zbiera a puzniej jakby go cos dławiło i nie chce wchodzic w obroty, jak stoi to z tylu jak by pod siedzeniem cos buczy czy to moze bys cos z pompką paliwa ? ze nie podaje dobrego cisnienia ? i auto nie wchodzi na obroty ?
po sprawdzeniu prawie wszystkiego pomyślałem o pompie paliwa i zamałym ciśnieniu paliwa dohodzącego do wtryskiwacza, po zdjęciu zbiornika i wymontowaniu pompy okazało się że łącznik gumowy w zbiorniku był skruszały/popękany/ i po wymianie na nowy samochód zaczął działać prawidłowo bez problemu odpala i poprawnie zachowuje się na niskich obrotach
Raczej napewno woda w tłumiku. Ja tak tikiem po remoncie dymiłem kilka dni zanim się uspokoił. Jak jechałem na wysokich obrotach to za mną nic nie było widać :)
Laski popychaczy zaworowych mają dwie długości, nie pamiętam, czy da się pomylić. Istnieje też możliwość wygięcia laski i to nawet dość łatwo, jeśli nie wskoczy dobrze w szklankę a dokręcisz klawiaturę. Sprawdź to. A i jeszcze laski popychaczy zwykłych i hydraulicznych chyba też miały inne długości. Polta miałem 12 lat temu i nie wszystkiego co piszę...
WITAm po pierwsze sprawdz sonde lambda a jakie masz obroty na zimniym silniku wysokie i nierówne czy ma niskie i nierówne bo na zimnym silniku powinien miec okolo 1.5 do 2.0 tyś. jak ma niskie to byc moze bledy komputera i zle wysterowuje wtryskiwaczami. nie wiem jak to dokladnie jest w poldku ale w moim Reno19 jest taka specjalna dzwigienka podwyzszajaca...
Sprawdz linkę gazu,przepustnicę,takie duże obroty? nie ma cudów.
Mam problem z wolnymi obrotami w Polonezie z wtryskiem jednopunktowym. Czasami się zacinają na ponad 2000 i w żaden sposób nie idzie obniżyć. Po jakimś czasie powraca do normy. Polonez jest zagazowany.
załóżmy ze szkoły do domu mam jakieś 4-5km nie idzie jechać przez ostatni kilometr. Naciskając sprzęgło silnik łapie obroty 300-400 po czym gaśnie (obrotomierz opada..opada..opada... i zdycha silnik). Zaznaczam iż dzieje się tak tylko gdy jeżdżę szybciej (lub ucze się lekko zarzucać tyłem jako że zima). Czy w tym czasie załącza się wentylator chłodnicy?...
to raczej napewno coś z czujnikien obrotów lub urządzeniem sterującym (komputer) albo okablowanie (połączenia, przewody, kostki)
Mi przy oryginalnym kole pasowym od poloneza zaczyna ładowac przy 570 obrotów
Im większy tym mniej obrotów będzie pokazywał. Ja miałem obrotmierz od poloneza o obroty w nim kalibrowałem kondensatorem 220nF.
czujnik temperatury podaje nieprawidłowe wzkazania i podwyzszone sa obroty,,no i moze sonda
przelacze na gaz to po dluzszym czasie jazdy puszczam na luz auto gasnie lub obroty spadaja na okolo 400 i po kilku sekundach gasnie Jak silnik zgaśnie a był rozgrzany sprawdź parownik gazu czy jest ciepły jak zimny to układ chłodzenia niedrożny lub zapowietrzony, bo objawy masz takie jak by go gaz "zalewał". Jeżeli parownik ciepły wyczyść i sprawdź...
Ponownie sprawdziłem wszystkie diody, ale bez rezultatu. Wygląda na to że wszystkie są ok. W tej chwili wygląda to tak że przy wyłączonym silniku jest 12.6V. Po uruchomieniu przy 1k obrotów spada na 12.2V. Sytuacja dopiero sie zmienia gdy silnik wejdzie na 4k5 obrotów. Wówczas rośnie do 13.9V napięcie i nawet jak obroty spadną do 1k i zostaną włączone...
czujnik temperatury cieczy, albo kable do niego, silnik krokowy zostaw w spokoju
polonez rover obrót falować obrót polonez polonez obrót silnik
tranzystor bc337 junkers cerapur podłączyć sterownik katalog bipolarnych
volkswagen sharan volkswagen sharan
Viking Battery Charger Schematic Availability for Models 63350, 56796, 59466, 57748, 58620 Redragon K630 – nie uruchamia się instalator sterowników, brak zmiany koloru LED