Pojeździj trochę, ja po czyszczeniu miałem to samo.Po jakiś 1000 km wszystko się ustabilizowało, też byłem w szoku jak po czyszczeniu zobaczyłem obroty.
Przecież listwa z wtryskami wchodzi w kolektor a nie w głowicę. Pomiędzy kolektorem a głowicą powinno być uszczelnienie. Jak montujesz listwę na kolektorze to każdy wtryskiwacz ma oring który uszczelnia go od spodu w kolektorze ssącym.
Kolego Mobali - przewodów WN nie ma już w Renualt od 20 lat (cewki na świecach)... Czy ten silnik ma koło zmiennych faz rozrządu? Często zapycha się element regulujący, pomaga przemycie lub wymiana... Pozdr. J.
Problemem był źle zregenerowany alternator
Witam ponownie, piszę późno bo nie miałem czasu wcześniej.. Sprawdziłem węże i wszystko wygląda ok, dla pewności wymieniłem wężyk do map sensora i nic nie pomogło. A po odpięciu wężyka od map sensora przy uruchomionym silniku auto zgasło. Ostatnio odpiął mi się taki grubszy wąż idący od silnika do filtra powietrza i auto lepiej pracuje lecz jeszcze...
Wraz z wejściem do produkcji silników K4J(1,4 16v) i K4M(1.6 16v) pojawił się również sterownik Sirius S32 który miał już możliwość zarządzania klimatyzacją(odczyty ciśnienia w układzie), ale ta funkcja została dopiero wykorzystana bodajże w 2001 roku. W pierwszych Megane I Ph2 był jeszcze mechaniczny presostat. Wtedy układ był konfigurowany na "bez...
uszczelki pod kolektorem dolotowym do wymiany - łapie fałszywe powietrze.
odłącz akumulator na jakiś czas (30 min.) i podłącz spowrotem
Jutro to zrobie, dziekuje, sprobuje... A mozna go umyc benzyna?
a zrób że diagnostykę
Czyli wykręcić cały moduł do którego przymocowany jest silnik krokowy, to będzie to silnik i przepustnica, tak?? A co z wtyczką od silnika krokowego, bo gdy ją wyciągnę to od razu pojawią się błędy w komputerze i trzeba będzie go przeprogramować - jest jakaś metoda? A co do czyszczenia, to pryskać WD 40 i wycierać czy tylko spryskać i gdzie wewnątrz??...
ale przy ruszaniu, czy w czasie jazdy na wysokich obrotach?
Widać obroty?
To że pedał się cofnie ,nie znaczy źe zamyka przepustnicę. Lekkie uchylenie powoduje wzrost obrotów.
Może kanały powietrzne zabrudzone ,dlatego nie pracuje jak powinien .Miałem ostatnio ten sam problem wymiana krokowca nie pomogła,mimo,że wykazało jego błąd ,dopiero czyszczenie dało efekt i na starym krokowcu obroty wróciły do normy.
gazu do oporu i w trasę Trzeba sprawdzić ustawienie sterownika od gazu, może przy określonych obrotach przełącza na PB
A co ma być, pewnie megane jedynka na K7M i znana sprawa czemu głupieje na wolnych obrotach.
Dziś byłem na diagnostyce spalin. Oto one: Pomiar lambda: 1.250 Uboga mieszanka . Na tym się skup i na błędzie z elektrozaworu zmiennych faz rozrządu. Jeśli chodzi o sondę to już ci koledzy wyżej napisali. Wstaw katalizator i po problemie. Natomiast napięcie drugiej sondy lambda stoi w miejscu na poziomie 0.45V-0.46V Po wykasowaniu błędu też stało?...
Za mała wydajność pompy paliwa, zapchany wydech, brudny filtr paliwa, zużyty wałek rozrządu. To takie podstawy.
Zaworek jest nowy, jak się ciągnie linkę gazu to to dopiero w połowie linki łapie obroty.
kolego sprawdz czujnik cieczy chłodzącej
Witam! Co do cewek to w tym modelu dośc często padają cewki i ie ma reguły czy denso czy sagem. na news.triger.com.pl jest grupa pl.misc.samochody.renotech tam dowiesz sie durzo
Cisnienie paliwa to rzeczywiscie jest wspólny mianownik dla sondy ,mulenia sie,i reg obrotów.
Iskra jest? Paliwo podaje? Ecu widzi obroty?
można myć w aucie, zastosować zmywacz do gazników i będzie dobrze,nie maa potrzeby demontażu
Dymi na wyższych obrotach.
Przeczyść silniczek krokowy, on jest odpowiedzialny za obroty.
A mam jeszcze pytanko czy pompa vakum albo elektrozawór egr może odpowiadać za znaczny spadek mocy i falujące obroty ??
do jakich obrotów ci dochodzi. Ważne czy nie świeci się kontrolka jakiegoś błędu bo jest tak że w przypadku złapania błędu komputer blokuje wysokie obroty
Podłączyć CLIP, sprawdzić stan blokady odjazdu, sprawdzić czy liczy obroty.
W załączniku dane. To, że wyczyściłeś silniczek biegu jałowego nie oznacza, że pracuje prawidłowo.
Hej dzięki za szybką odpowiedź obroty widzi, jutro plaka ogarne i dam znać ( układ korbowo tłokowy wydaje się być dobry w papierach znalazłem f-vat że w 2016 rozrząd był wymieniany) czasami tak jak by załapywał na dwa tłoki ale nie jest w stanie utrzymać wolnych obrotów...
Sprawdź czujnik pedału sprzęgła, jeżeli będzie widział wciśnięte cały czas sprzęgło to może ograniczać obroty.
Obroty powyżej 4000, kontrolka i tryb serwisowy, 2500 obrotów.
rezystor dmuchawy do naprawy A skąd wiesz, że ma rezystor a nie tranzystorowy regulator obrotów?
Tyle co mogę pomóc Tobie, to wrzucam schematy elektryczne dla 2.0 16V. Mam nadzieję, że dzięki nimi dasz radę sprawdzić wiązkę - a jak wiadomo w Renault potrafi zrobić "kuku".
Bo tak na szybko , skoki temperatury , znaczny ubytek płynu chłodniczego ze zbiorniczka wyrównawczego Dodano po 4 Do tego szarpanie np na 3 przy ponad 3500 obrotach .
Posikaj plakiem koło kolektora i zobacz ,czy zmieni obroty.
Wykonaj pomiary - stan akumulatora i napięcie ładowania w zależności od obrotów.
I jak kolego? Ustaliłeś coś?
Nie wiem. Mechanik twierdzi że zassało olej do komory spalania i dla tego wszedł na takie obroty.
Zwykły czujnik indukcyjny około 800-900 ohm niecały minimetr od koła fonicznego zalecam wymianę czujnika jeśli komp nie widzi obrotów. Mimo że jest synchro czy go nie ma musi widzieć obroty
Normalnie jakbym swój słyszał. Ten sam rocznik i też hatchback. Z tą różnicą że mój lekko drży na wolnych obrotach.
Nie, czujnik podciśnienia!
Zapomniałem dodać, że na gazie robi to samo. Na luzie wchodzi normalnie na obroty
Albo zaciął się silniczek krokowy.
Komputer był podpiety przy starym czujniku i wskazał jego błąd. A może te dwa nowe zakupione czujniki jako zamienniki nie spełniają swojej roli stąd skaczą te obroty ?
Też podejrzewam źle podpięty sygnał obrotów jeśli to sie dzieje za każdym razem przy zejściu z obrotami
To nie kontrolka immo a kontrolka usterek układu wtryskowo-zapłonowego. Podjedź gdzieś na diagnozę układu, to najlepsza opcja, choć jak znam Renault swój typ na to mam.
Witam mam ten sam problem z moja meganka tylko ze walcze z tym od 3 tygodni obroty 4000 czy na zimnym czy na cieplym, podjechalam do kolesia ktory od reki zrobil mi silnik krokowy ustawil mi go pojezdzilam 2 dni i znowu na nowo jazda, oring stopiony, tylko gdzie jest jeszcze problem? przepustnica? tyle mechanikow a raczej pseudo odwiedzilam probowali...
tak sekwencja jest założona jakieś czerwone wtryski, trzy gary działają czwarty nie lub jak się wydaje powyżej 3 tyś obrotów
Na wolnych obrotach nierówno pracuje Nierówno czy równo to wartość względna. Porównaj do takiego samego silnika. Silnik K4M nie grzeszy kulturą pracy na wolnych obrotach. :|
Mnie kiedyś w Clio padł czujnik cisnienia oleju, komputer dostawał sygnał o za niskim ciśnieniu i podwyższał obroty silnika żeby "podpompować". Wymiana czujnika i z bani.
co do benzyny to sonda lambda steruje mieszanka paliwa i w przypadku gdy jest uszkodzona może podnieść obroty silnika. A co do gazu jeśli nie trzyma obrotów to najprawdopodobniej padł parownik i zalecał bym jego wymianę
Masz napisane jak na dłoni, zaciśnij wężyk pochłaniacza oparów paliwa i zobacz, czy będzie lepiej. Sprawdź Map sensor w parametrach ile widzi na wolnych obrotach.
Nie jestem pewien czy sprzegło jest do wymiany czy co ? Czy jest jakis sposób na sprawdzenie sprzegła ? Podczas ruszania na 1 szarpie,ale na innych biegach wszystko jest okej. (Renault Megane Scenic 1998 1,6 8v bez klimy , bardzo słabo wyposarzona -nawet nie mam licznika obrotów )
znalezienie usterki trwało 3 miesiące ale to temat na napisanie książki . Kolego skoro podczas kręcenia pompka paliwa się załącza to sterownik widzi obroty.
Zapaliła mi się kontrolka z prawej strony, pomarańczowy kwadracik z zygzakiem w środku i podwyższyły się obroty. Auto renault megane scenic rok 1998, benzyna lpg , silnik 1.6.
Witam, od dłuższego czasu w mojej Megane mam problem z obrotami , auto na luzie trzyma 1500/2000 tyś obrotów , ta sama sytuacja jest w trakcie jazdy , po którymś zgaszeniu i odpaleniu na nowo jest w porządku ale tylko na chwilę. Mechanik stwierdził że to przepustnica ale niestety bez żadnego sprawdzenia po prostu strzał w ciemno . Nie chcę w ciemno...
Sprawdzałem napięcie na wtryskiwaczach i podczas rozruchu pojawia się napięcie ale niecałe 8v...(7,4v - 7,7v) czy to jest normalne? Zależy czym mierzyłeś i względem czego. Podczas pracy rozrusznika tam jest przebieg prostokątny, multimetr pokaże Ci jakąś uśrednioną wartość. Jeśli jednak byłby impulsy na wtryskach do sterownik widzi obroty.
Zawory czasem nie są regulowane samoczynnie tzn hydrauliczne? Jeśli tak to sie ich nie ustawia , pomijając możliwość błędnego montażu czy zatkania układu paliwowego pozostaje wykasowanie pamięci usterek ze sterownika i ponowne ich odczytanie. Zdarzało mi się że trzeba było na chwilę zdjąć klemę , wtedy silnik odzyskiwał wolne obroty i równą pracę .
-Wez odlacz i odkrec 4 cewki zaplonowe i wyciag srubki. -Podlacz te cewki (tylko zlacza) i wloz je na swoje miejsca. -Zapal teraz silnik najlepiej w ciemnym pomieszczeniu. -Podnos lekko po kolei kazda z cewek i obserwuj zmiane pracy silnika. -Obserwuj tez kolor i gdzie skacze iskra po lekkim uniesieniu. Jesli ktoras cewka po podniesieniu ma od razu...
Sporo jeszcze pracy przed Tobą jak widać. Oznaczenie silnika jest obok czujnika ciśnienia oleju. Zawory do regulacji.
Więc masz winowajcę szarpania silnikiem. Sprawna świeca ma Ci palce poparzyć jak dotkniesz :)
Czujnik obrotów WAŁKA.
ma to jakiś wpływ na obroty biegu jałowego?
sprawdz wtryski na przelew na kompie nie da sie tego dokładnie sprawdzic i jezeklui dobrze pamietam to trzeba je wkodowac lub sa nie takie jak trzeba
Witam jakie obroty powinny być na biegu jałowym. Kupiłem Renault megane 1.9dci miał 2500 po czyszczeniu interccolera filtrów wymieniłem turbo przepływomierz mam 4500 co można zrobić jeszcze. Dziękuję
Witam W moim Citroenie C4 mam skrzynie AL4 jest to odpowiednik DPO Auto kupiłem z uszkodzoną skrzynią jednak jej naprawa była nieopłacalna zmieliła sią cała przekładnia planetarna. Kupiłem drugą skrzynię z identycznym oznaczeniem. został w niej wymieniony olej i wymiana została wpisana do komutera oraz został skasowany licznik przebiegu oleju w skrzyni...
Ja obstawiałem, że to benzyna :-) Gdyby padł Ci czujnik położenia wału to nie odpaliłbyś auta wcale lub w najlepszym wypadku paliłoby za 15 razem hehe. Opisz co zrobiłeś z silnikiem krokowym. Aha...mało kto pamięta, aby ustawiać zawory w swojej ukochanej Reni.
Powiedzmy na 10 uruchomien 3 że spadkiem obrotów, nie ma znaczenia zimny czy ciepły.
Jakie obroty biegu jałowego?
Jeszcze nie wiem, ale dzisiaj wieczorem się zorientuję, bo mam podobny problem, ale nie w takim stopniu. Moim Renault Megane 1,4 8V jeszcze da się jeździć, ale to kwestia czasu. Węże już twardnieją i przestaje grzać, ale jeszcze nie dymi na biało. Tester wykazuje śladową obecność spalin w płynie. U ciebie to ewidentne jak dymi na biało i nie ma co sprawdzać....
A wartości rzeczywiste ciśnie na szynie obroty silnika?
Przepływomierz raczej ma inne objawy jedzie i nagle muł,a u Ciebie jest wyraźne szarpanie,kiedyś miałem podobny przypadek,1 rzeczą odłączyłem EGR,trochę pomogło,ale nie do końca,dopiero pomogło wywalenie katalizatora.I jak ręką odjął i też szarpał tyle,że przy 2500 obrotów.
Odpinałeś klemę na jakiś czas? Najlepiej poczekać, aż samochód ostygnie, założyć klemę, odpalić samochód, poczekać aż się zagrzeje bez dotykania pedału gazu i przejechać się na jazdę próbną, wrzucając w czasie jazdy parę razy na luz, tak żeby obroty opadły
czujnik położenia wału. podepnij pod komputer i sprawdź czy sterownik widzi obroty silnika.
Tłumacząc jak przysłowiowej krowie na rowie heheh Zacznij pod diagnostyki i testu poszczególnych komponentów co do sprzętu diagnostycznego najlepszy moim zdaniem byl by clip ale innymi wynalazkami tez coś zdziałasz! kolejnym krokiem powinno być sprawdzenie ciśnienia w cylindrach jak masz na którymś niskie tak sie będzie działo Majac dane z komputera...
Pomocy.. Dlaczego tak się dzieje? Czy te obroty nie są może za niskie? A jeśli są, to co? Nic tam bez sprzętu nie da się sprawdzić, co najwyżej wtopisz kilkaset zł w niepotrzebne wymiany części. Przyczyny opisywane na forum wielokrotnie - od czujnika temp. silnika począwszy, na nie wiadomo czym skończywszy.
Sprawdź (i ew. przeczyść) regulator obrotów biegu jałowego .
Będę w okolicach wtorku wyjmował drugą półoś, coś pomyślę na temat tej skrzyni... Szukam jeszcze po różnych miejscach informacji na temat "wściekłego diesla", a mianowicie jakie są metody wyłączenia silnika w megance z listwą common rail jakby taki problem wystąpił, że byłby wyciek oleju z turbiny i silnik wpadłby w kosmiczne obroty?
Witam.Mam małe pytanie. Posiadam renault megane 1.6 i falują mi obroty. Jak można to naprawić. Czy to może być od przepustnicy. Pozdrawiam.
Przyczyną były luzy na zaworach, koszt naprawy 70zł, jednak niskie obroty pozostał.y
A BDX68B to tranzystor. Jego dane masz tu: http://katalogi.iele.polsl.gliwice.pl/se... Kupić można w sklepach wysyłkowych.
Bardziej przwdopodobye że to czujnik tęperatury silnika uszkodzony dając stałą oporność dla tęperatury ok 40 stopni (brak podwyższonych obrotów dla zimnego, za wysokie obroty na ciepłym)
Najpierw sprawdź i napisz rezultat. I nie pisz PW, bo i tak nie odpowiem tam.
może rozrząd ,albo uszczelka pod głowicą.
-jedna z cewek,przykręcone na pokrywie zaworów -ciasne zawory
Czy tylko podświetlania zegarów ? , a co z światłami ?, włączają się wentylatory na chłodnicy? Jakie jest wtedy napięcie? Czas trwania tego zjawiska.
Czy samochód wcześniej dziwnie się nie zachowywał? Nie szarpało podczas jazdy? Nie miałeś Falowania obrotów silnika?
po około minucie zaczyna chodzić na trzy garki i tak jest aż do zagrania się do 90 stopni. Sprawdzałeś na komputerze czy wypadają zapłony na którymś cylindrze czy silnik nie równo chodzi a tobie się wydaje że chodzi na 3 cylindry? Jeśli faktycznie na którymś cylindrze wypadają zapłony to na nim się skup (świeca , cewka , kabel , wtryskiwacz , wiązka...
Problemy z czujnikiem są zapisywane w pamięci usterek. Jeśli chcesz sprawdzić go, do podepnij komputer wtedy gdy zapalić nie chce, sprawdzisz w parametrach czy widzi obroty silnika.
Dzień dobry. Od dziś jestem posiadaczem meganki 1.9 CDTI 2001 po lit. Nie działa wskaźnik prędkości, zmieniałem zegary i dalej nic. Podobno czasem świruje. Od czego zacząć poszukiwania ? Obroty ok.
W starych renòwkach były dwa,tu jest jeden do wszystkiego.Zròb jakąś diagnostykę-ciśnienie paliwa,obroty- dowiedz się co ma a czego mu brakuje,że nie pali.
Sprzęgło się skończyło lub wysprzeglik.
A czy masz możliwość podłączenia auta pod komputer? Bo jak tak, to ja bym najpierw sprawdził, czy nie ma błędów w obliczaniu otwarcia przepustnicy. Miałem kiedyś problem z moim parnerm HDI 2.0 i było to użądzenie odpowiedzialne za obliczanie nacisku na pedał, tzn. jak linka naciągała kółko, to sygnał ektryczny otwierał przepustnice. Po prostu spadło...
Miałem podobny problem z Kangoo,po odłączeniu akumulatora na noc ,rano było już dobrze.
Przyucz krokowca
Witam, kolejna zagadka do wyjaśnienia, po dodaniu i puszczeniu gazu słychać tak jakby bulgotanie z wydechu w momencie gdy obroty spadają do obrotów biegu jałowego. Dodatkowo w tym samym momencie czuć lekkie wibracje ale dosłownie minimalnie ledwo wyczuwalne. Auto jest żwawe, szybko się zbiera, przebieg 131 tyś rozrząd wymieniony 2 tyś km temu. Objaw...
obroty ma ustawione na 750 Jak? Jakie obroty widzi sterownik?
renault megane obrót renault megane wchodzić obrót renault megane coupe obrót
sterowanie dwoma obwodami amplituner przygasa wspomaganie usterki
Samsung BN94-00759A, BN41-00649A – schemat płyty głównej PS-42V6S, typowe usterki, Service Manual Adaptacja sprzęgła hydrokinetycznego Mercedes W211 E350 4MATIC 722.9 – procedura XENTRY