Nie wiem jak w zetecu 1,25 ale w 1.6 jest pod kolektorem ssącym. Wygląda to (niereklamując) tak: http://www.allegro.pl/show_item.php?item... Nazywa się to również zaworem bocznikowym powietrza. A sprawność jego polega na tym co napisał przedmówca: bolec ma chodzić bez problemów. Przed wymianą na nowy warto spróbować wyczyścić benzyną ekstrakcyjną....
Nie to nie krokówka. Zwróć uwagę że w PCM masz tylko P1000. O zamiennikach mówiłem o krokówce ale najpier trzeba wyjąć i wyczyścić, jest z tyłu za silnikiem.
jeśli to 700 lub wyższy model można podpiąć czujnik temperatury i ustawić obroty przełączania na opadające.
Napisałem sprawdż PLAKIEM ----jeżeli zwiększy obroty to ma nieszczelność i omija przepustnicę --jak hamulce --może uszkodzone serwo
1. Światła - masz uszkodzony przełącznik zespolony pod kierownicą . 2. Nie podpięty przepływomierz - taka kostka zaraz za filtrem powietrza. 3. Zmierzyć ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. 4. Sprawdzić czujnik temperatury chłodziwa. Pytanie: Na ciepłym i na zimnym silniku tak samo się zachowuje?
może to przewód od czujnika prędkości?
Ta pierwsza fraza , to foniczny opis działania Twojego silnika?
Podbijam bo b. podobny problem z tym że zapala bez problemu. Poszarpuje między 2-3tysiące obrotów tylko gdzi wrzuci się niski bieg i "pedał w podłogę" (duże obciążenie silnika). Auto ma nową cewke(ngk) swiece( orginały) i kable ngk) na strej cewnce praktycznie nie dało się szybciej wyjechać z skrzyżowania migał "check" i silnik się całkowice dławił(...
czego nie ma ? krokowego ?
Widział któryś z was krokowy w tym silniku? Owszem. "Silnik krokowy" to inaczej elektrozawór wolnych obrotów.
przecież niedawno wymienił silniczek krokowy! odrazu sie nie zabrudzi!!!! podwinduj mu obroty na regulacji
Hacker_ice, więc może podziel się trochę doświadczeniami, mój Zetec też ostatnio zaczyna zawieszać się na obrotach, a czasem nawet rosną, dopiero jak przyhamuję silnikiem to spadają. Przekopałem już różne fora... podpowiedz coś..
To jest silnik 1.6 16V ZETEC ?
O kurdę. Zapomniałem podać typu. D..a ze mnie. Silnik to 1.6 Zetec 16V. Pełny wtrysk.
brak jakiegos podcisnienia..sa dwa przy kol. ssacym
Wypnij przepływomierz i spróbuj czy dalej jest usterka
jak wyregulować tps? odpiąć aku na godzine? Szukałęm tego zaworu wolnych obrotów ale nie umiem go namierzyć w tym silniku...
Też mam pytanie czy ktoś wie co zrobić w tym zetec-u żeby trzymał obroty na normalnym poziomie .Sprawdziłem silnik na lewe powietrze nigdzie nie ciągnie w starych fordach była procedura uczenia (rozgrzać silnik przegazować trzymać na 1200 obr) ale chyba w tym sie już tego nie robi .Ktoś sobie poradził z tym problemem ?
Witam Na zimnym silniku spadają obroty do 300 obr/min za 2 sekundy znowu sa prawidłowe przez minute i znowu to samo.Brak błędów w sterowniku.Gdzie szukać??
Witam.Gaśnie na zimnym silniku,podmieniona przepustnica (elektroniczna) bez efektu,przy nagrzanym silniku obroty wolne jak cie moge,ale szalu niema cos w granicach moze 700obr,po odpieciu podcisnienia pojawiaja sie obroty...o co chodzi?czujnik temp?
Witam Czy ktoś wie jaki ma być mikser w silniczku ZETEC 1.8 16V 105KM (75kW) (FORD ESCORT MK7)?? Rura doprowadzająca powietrze to 70mm. Mam mikser ktory zweza 33mm. Autko pali 20litrów gazu i jezdze tak z rok czasu.Z rury wydechowej czuc gaz - regulacja nic nie daje - jak zuboże mieszanke to pali 17litrow ale strasznie sie grzeje i muł jest, jak zdławie...
Co do kopcenia, jest to para wodna, jest już chłodniej jak sam wspomniałeś, i jest więcej wilgoci w powietrzu, po Zapaleniu silnika, rury od wydechu nagrzewają się,a zgromadzona woda w tłumiku zaczyna parować. Co do obrotów to nie napisałeś czy twój Ford kuleje też na bęzynie , jeżeli tylko na gazie, to stawiam na parownik, trzeba wymienić bembrany...
Nikt Ci nie odpowiedział przez trzy dni,bo nie podałeś w jaki sposób jest zasilany silnik w paliwo;gażnik,wtrysk 1-no pkt.,wtrysk wielopkt. 16V zetec????
witam Naprawialem taki silnik dwukrotnie takie same objawy jak u ciebie , po przebiegu ok 150 tys km wypalil sie zawor na 3 cylindrze co bylo powodem braku cisnienia . Po wymianie silnik zaczal pracowac w miare normalnie jednak wymiana swiec (ale tylko zalecany zamiennik lub oryginal zadna polska iskra platinum tu sie nie nada ) filtra paliwa , czyszczenie...
Sprawdziłem silnik krokowy działa Lamerku złociutki, tam nie ma silnika krokowego.
Witam ponownie, nadal mam problem z gaśnięciem auta po przegazowaniu i po wysprzęgleniu w czasie jazdy szybko obroty spadają i gaśnie. Po odłączeniu kostki od potocznie zwanego silniczka krokowego (nastawnik wolnych obrotów) auto zachowuje się bez reakcji po przegazowaniu gaśnie, sprawdzałem też zawór odpowietrzenia skkrzyni korbowej napewno jest do...
silniczek krokowy reguluje obroty i na gazie i na benzynie, ale problem moze byc tez w czujniku polozenia przepustnicy, na youtube sa porady jak posprawdzac dokladnie większość czujnikow w silniku zetec
Jak wyglądają wskazania temperatury, są poprawne? Czy jest reakcja jak odepniesz kostkę z czujnika temp. gdy sinik pracuje? Zmieniają się obroty? Sprawdź czujnik temp. silnika.
Witam W moim przypadku był to przewód łączący głowicę z blokiem silnika.Wchodzi do głowicy pod cewką zapłonową,trochę trudny dostęp ale da się zrobić.W moim escorcie przewód był pęknięty i silnik brał lewe powietrze.
Witam. mam problem. Odebrałem mojego Esa od mechanika. Wymieniony rozrusznik i alternator, naprawiona instalacja od rozrusznika, wymienione świece. Samochód podczas jazdy pracuje jak traktor. Zrywa, skaczą mu obroty i strasznie wyje. Jest to rocznik 1996, silnik Zetec 1,6 16V, model kombi. Majster czyścił dodatkowo przepustnice i jakieś czujniki. Co...
No może czegoś nie wiem.... Pomijając takie prędkości na taki silniczek, czy można go tak zagrzać na postoju czy tylko w czasie takiej szybkiej jazdy? Czy wentylator się normalnie uruchamia? Może za "słaba" pompa wodna na wolnych obrotach
Witam Koledzy gdzie jest silniczek krokowy zwany regulatorem wolnych obrotów w FORDZIE ESCORCIE MK7 1,6 16 V z 1997roku silnik zetec . Chodzi mi o jakiś precyzyjny opis umiejscowienia tego elementu
jeśli na benzynie pracuje dobrze więc myślę że regulację tylko instalacji gazowej by przeprowadzić.Mówiąc że silnik nie pracuje równo niemam też na myśli że skacze z małych obrotów na duże aczkolwiek w porównaniu z pracą na beznzynie słychać jak by falowanie obrotów a na benzynie nie,po dodaniu lekko gazu już pracuje ładnie powyżej 1000 obrotów
Witam problem z którym nie mogę sobie poradzić w Fordzie Fiesta silnik 1.25 zetec z 96 jest taki że:początkowo przy wciskaniu sprzęgła i próbie zatrzymania auta, obroty wzrastały nawet do 4000.Następnie po badaniu diagnostycznym stwierdzono że jest do wymiany sonda lambda i silnik krokowy.CZęćsi wymieniłem wraz z czujnikiem temp. wody oraz czujnikiem...
mam problem obrotami. kiedy auto jest w ruchu i dam na luz obroty sa w granicach 1500 2000 i dopóki auto sie nie zatrzyma to nie spadną. chciałem kupic czujnik obrotów minimalnych silnika ale stwierdzam ze w sklepie mi dali czujnik obrotów wału. wiec mam pytanie to to samo?
mam problem z moją fiestą przerywa mi od 2.5 tyś obrotów do 3 tyś jak dłużej trzymam gaz to po jakiejś chwili idzie jak rakieta jak przekroczy 3 tyś obrotów czy na postoju czy w jeździe to samo proszę was o pomoc wymieniłem już świece ,kable , silnik krokowy i czujnik położenia przepustnicy
Witam. Od niedawna jestem w posiadaniu Mondeo 1.6 zetec i podczas jazdy na każdym biegu przy obrotach silnika około 2000- 2500 obr/min silnik szarpie i ma problem z płynną jazdą. Po wciśnięciu mocniej pedału gazu i przy całkowitym zdjęciu nogi z gazu problem znika. Czy ktoś spotkał sie z podobna usterką. za pomoc z góry dziękuje i pozdrawiam. Wojtek
Szarpie i na PB i LPG??Jaki kod silnika??mówisz że nie ma EGR?? Co z układem zapłonowym ??
Dzięki za pdpowiedź. No to przepływomierz moge chyba wykluczyć. Problem polega na tym , że mam za wysokie wolne obroty (od 2000 do 2500 obr/min) i nie wiem czym to może być spowodowane. Stało to sie nagle, wszystko było OK-dojechałem do świateł, wybiłem bieg a obroty już nie spadły. Coś z elektroniką( np. silnik krokowy od wolnych obrotów)??? Pozdrawiam.
Pytam o kompresję bo mogą zacierać się prowadnice zaworów przez co zawory zostają minimalnie uchylone i jest problem. Usterka często występująca na starych typach silnika zetec. Po rozgrzaniu problem zanika.
musisz jechać do mechanika żeby ci sprawdził sprężanie . Musi zrobić ci pomiar na wszystkich czterech cylindrach Od tego czy i jakie jest sprężanie będzie zależało ukierunkowanie dalszej naprawy . Jeżeli nie będziesz miał prawidłowego sprężania na tym cylindrze na którym ci wypada zapłon to masz silnik do zrobienia.
kupiłem forda escorta i na wolnych obrotach silnik pracuje tak jakby jedna świeca była zepsuta. wymieniłem świece, silniczek krokowy, przewody do świec i dalej to samo . Czy można to naprawić we własnym zakresie, możę mi ktoś powiedzieć co może być przyczyną , Bede wdzięczny Jest to ford escort 18 16v benzyna bez gazu silnik Zetec rok 1995 VII
Kiedyś juz pisałem ale to juz odrębny temat (...) Wcześniej myślałem , że problem tkwi w silniczku krokowym ale to nie to... Więc Ford Fiesta 97 r. 1.25 zetec benzyna Problem narastajacych, wzrastających obrotów w tymże aucie. Wymiana silnika krokowego nie dała żadnych rezultatów A w aucie podczas wciskania sprzęgła obroty wkręcają sie od ok. 1500 tys....
Witam. Mam escorta 1.8 16v zetec i mam problem z wkrecaniem sie silnika na obroty,tzn.jezeli chodzi na wolnych obrotach i wdusze gaz do oporu to najpierw silnik "przebiera" i po chwili (ok.2-3 sek.) wkreca sie na obroty. Na swiecach mam przejechane ok 8tys.,wiec chyba to nie to,kable wymienialem troche wczesniej bo miał nie rowne wolne obroty. Prosze...
Zrobiłeś reset? Przyczyn może być wiele.Od nieszczelności w przewodach po uszkodzone ECU.Zacznij od resetu i samoadaptacji,jak nie przejdzie podłącz kompa sczytaj błędy i będziesz wiedział mniej więcej gdzie szukać. W tym silniku nie ma typowego ssania , a obrotami steruje ECU
Gdzieś był tu taki temat o Mondeo.....na twoim miejscu bym kupił 2 sportowe katalizatory i umieścił na "tyle" wydechu tuż przed tłumikiem końcowym,większe wtryski, szerszy dolot, korekta elektroniki i wymiatasz ;P...... a co do koła zamachowego to wszystko ok ale silnik na niskich obrotach będzie chodził nierówno
Silnik krokowy się zacina :-) A tak na poważnie odłącz ISC (ISV) zobacz co się będzie działo. Ewentualnie odłącz VSS-A
Wrzuć foty i powąchaj skąd benzyną śmierdzi, poświeć komórką po silniku i popatrz, posłuchaj czy nie syczy coś pod rurą filtr-przepustnica.
Przewody podciśnieniowe 100% sprawne. Na " Ford Club Polska" także radzą sprawdzić silnik krokowy. Zrobię to jutro (jeżeli go odnajdę :)) Pozdrawiam i dziękuję za informacje
witam .stawiał bym na podciśnienie te silniki są bardzo czułe . na kolektorze ssącym są dwa wężyki i między silnikiem a skrzynią zaraz za cewką jest trójnik on często pęka.sprawdz to .zdarzyło mi sie że przewody od czujnika temperatury zwarły się (izolacja skruszyła się ) komp. wtedy szaleje nie wie czy silnik jest ciepły czy zimny.
zetec obrót obrót zetec silnik zetec
odpowietrzyc wtryski zlecenie naprawy dystrybucja sprzedaży
Prowadzenie masy we wzmacniaczu lampowym - minimalizacja szumów Lokalizacja kabla kierunkowskazów w skuterze 4T