Jeden/dwa impulsy na obrót to niewiele, ale PID spokojnie da radę jeśli ma tylko dążyć do stałej prędkości, a bezwładność jest spora.
Regulacja obrotów takiego silnika bez sprzężenia z prądnicy tacho jest kłopotliwa - brak stabilizacji obrotów w funkcji zmian obciążenia. Podpowiedź - taki silnik można też zasilać prądem stałym. W linku dostałeś praktycznie wszystko co Ci potrzeba - trochę teorii i układ połączeń wraz ze schematem regulatora.
Rozbierz silnik i sam sobie ustalisz rozpiskę - połączenia proste jak budowa cepa :) Dwa lub trzy przewody ze stojana, dwa ze szczotek, czasem dwa z termika i dwa z tachometru. Również za pomocą zwykłego omomierza to ustalisz. Zdecydowanie trudniejsza jest budowa regulatora obrotów ze sprzężeniem zwrotnym.
myślałem z początku że to rolki więc zmieniłem 8,5g na 5,5 g Złóż rolki nie lżejsze tylko cięższe np.9,5g. Lżejsze przy wyzszych obrotach powodują działanie wariatora.
Ten falownik jest wektorowy i jeśli ustawisz w A31 2... Sensorless vector control to on sam poradzi sobie. A takie przetworniki będą wielokrotnie gorzej realizowały sprzężenie.
Jest to prądniczka tachometru, który pełni rolę sprzężenia zwrotnego przy regulacji obrotów silnika przez programator - regulator obrotów.
No. Zaniżone 12V, zawyżone 5V. Zasilacz jest na ostatnich nogach, jeżeli wierzyć pomiarom - to wyraźnie próbuje naciągać niedobór mocy sprzężeniem zwrotnym.
Czy po każdym dozowaniu wzrasta czerń na kopiach ? Czy obraca się silnik zobaczysz jak wyjmiesz szufladkę z tonerem i zablokujesz styk przedniej pokrywy np. śrubokrętem. Widać wtedy obroty sprzęgła napędzającego butlę. C.
Zastanawiają mnie te dwa niepodłączone przewody (ktoś już grzebał): Może jest tam prądniczka tacho lub coś podobnego i układ stabilizuje obroty w sprzężeniu zwrotnym coś jak w silnikach z pralek? https://obrazki.elektroda.pl/2784261600_...
Trzeba jeszcze zastosować sprzężenie zwrotne z opornika mierzącego prąd.
Namawiam wszystkich czytających ten temat ! Nie idźcie tą drogą ! Zajmuje się napedami typu Long Tail i troche na ten temat wiem. Silnik od podkaszarki nie nadaje się do napeddzania łodzi ! Jest możliwe napędzenia łodzi takim silnikiem ale tylko po zamontowaniu reduktora obrotów ! W silnikach zaburtowych stosuje się reduktory zmniejszające obroty 2:1...
Uczę się. Wygląda to na jakieś sprzężenie zwrotne. Może sprawdź obroty wentylatora czy równo pracuje. Może pomiar podciśnienia do zaworu. http://www.sitgroup.it/wp-content/upload...
Jeżeli tarcze to przy hamowaniu będziesz czuć drgania .
Na mojej płycie jest u góry 3,3kΩ , na dole 100Ω Sprawdź kostkę silnika na zalanie i prądniczkę tachometryczną czy generuje napięcie sprzężenia zwrotnego. Wspomniany triak steruje obrotami silnika głównego pralki.
Kod usterki powstanie tylko wtedy, gdy wartość ciśnienia zasilania będzie poniżej dopuszczalnej granicy przez co najmniej 7 sekund. Limit czasu został ustawiony tak, by kod usterki nie powstał w wypadku chwilowego wahania ciśnienia nie spowodowanego usterką. Jeśli napięcie wykracza poza dopuszczalny zasięg, jednostka sterująca stosuje zaprogramowaną...
Faktycznie coś trze. Zima jest i mechanizmy zachowują się nietypowo. Po nagrzaniu silnika też takie efekty ?
A podkładkę cierną w sprzęgle sprawdzałeś zapewne do wymiany. Jeżeli miażdży taśmę to naciąg jest za słaby lub obroty sprzęgła za małe.
Cewka prądowa. Kontroli położenie się nie stosuje. Obroty są sprzężeniem zwrotnym. Kontroler to w oryginale seria GAC ESD xxxx
Jest to na 5 biegu. Prędkość 90 i ponad 3000 obrotów sprzęgło zmienione
masz juz rozwiazanie tematu. to tak jakbys zaoszczedzil kilka stowek za czyjac prace. kup zatem tps nowy za stowke i ciesz sie tansza jazda.
miałem podobne objawy i pomogła regulacja zaworów
Pracy generatorowej nie będzie. Aby silnik asynchroniczny włączony do sieci pracował jako generator to musi być spełniony warunek wyższych obrotów niż synchroniczne silnika. Nie wiem dlaczego nie chcesz zastosować falownika. Aby była dobra regulacja obrotów poziomem napięcia zasilającego (bez sprzężenia zwrotnego) muszą być spełnione dwa warunki: 1....
Ten regulator jest w pełni elektroniczny i pracując z silnikiem komutatorowym jest najlepszym z układów regulacji obrotów, więcej co wymyślono to tylko sprzężenie zwrotne z prądniczką.
Sprzężenie zwrotne ma za zadanie utrzymanie stałego zadanego parametru. Jeżeli masz silnik od kosiarki i pracuje na stałych obrotach i wpakujesz się w kretówke to automatyczne zostaje wysyłany sygnał sprzężeniem zwrotny o zwiększenie obrotów do wartości ustalonej za pomocą regulatora.:)
Można zewrzeć ze sobą te 2 kable sterujące i pompa będzie pracować (po odcięciu kabla z alternatora.Nie będzie regulować obrotów przy braku sprzężenia z alternatorem (obroty silnika samochodu).
Ciekawy układ.Mocno ambitny. Moc max. określono na 100W. Może wystarczyłoby dać mocniejszy T1 i mniejszą wartość rezystora szeregowego, zamiast 0,2 może 0,15Ω. Jestem zdania, że to zadziała. Licz się ze stosunkowo słabym momentem przy małych prędkościach, chociaż układ będzie dążył do utrzymania obrotów.
Sprawa nie jest taka prosta. To co chcesz zrealizować nazywa się regulatorem PID. Zwróć uwagę, że silnik zmienia obroty stosunkowo wolno. Regulator musi to uwzględniać. Nie można więc zrobić prostej pętli sprzężenia zwrotnego typu dodawaj gazu aż osiągnięta zostanie odpowiednia prędkość. https://pl.wikipedia.org/wiki/Regulator_...
Obroty zależą od skrzyni biegów i nic z tym nie zrobisz no chyba że zmiana skrzyni. Jedynie to co może powodować wysokie obroty to ślizgające sprzęgło (zużyte do wymiany) .
Otóż u mnie jest tylko ten niebieski.... Na 100%. Co zauważyłem wcisnę sprzęgło silnik wkreca się do 3 tys obrotów puszcze sprzęgło wkręca sie nieco ponad 4 tys....
Do pomiaru obrotów są enkodery. Jest ich tak dużo że głowa boli co wybrać. Od prostych do hiper-dokładnych, z wyjściem impulsowym Graya, cyfrowym, 4-20mA, RS422, LAN, MODBUS, programowalne. Po prostu wszystko! Jedyna kwestia to budżet. Co do zadawania, to musisz wiedzieć jaką chcesz dokładność (stabilność) obrotów i jaki moment. Oprócz wymienionych...
Przecież takie regulatory masz w pralkach z silnikami komutatorowymi wirowanie 200V ale w czasie prania w okolicy 30V ale stabilność obrotów robi sprzężenie zwrotne.
Spróbuj jeszcze zrobić adaptację przepustnicy skoro ją wyczyściłeś. Powinno się to czynić po każdej ingerencji w przepustnice.
To co może być przyczyną w silniku? Dlaczego brakuje obrotów, aby sprzęgło prawidłowo zadziałało? Silnik pali po kilku szarpnięciach szarpakiem.
Teraz większość pralek ma automatykę wagową i same dobierają ilość wody do wagi prania. Ściema, pralki zawsze dobierały sobie wodę, tylko dziś ładnie tłucze się klientowi kit do głowy. :arrow: mrice Czy Ty dobrze się czujesz, czy się uwsteczniasz? Żadna ściema. Drzewiej pralki pobierały wodę przy pomocy mechanicznego presostatu/hydrostatu i dobierały...
Wracam z rozwiązaniem problemu. W moim przypadku odesłaliśmy wszystkie części na gwarancję i okazało się, że przyczyną ślizgającego się sprzęgła był wadliwy nowy docisk. Część została wymieniona na gwarancji i teraz wszystko działa tak, jak trzeba :)
Wołaj tego artyste niech poprawia to swoje dzieło. Sam nic nie zdziałasz. Nie podałeś jak duże są grzejniki, jaka powierzchnia do ogrzania i jaką izolacje ma budynek czy jest zbiornik c.w.u. Ale zgadujac zamysł wykonawcy (małe przekroje rur), zapotrzebowanie raczej nie zbliża się do 24kW, więc instalacja powinna pracować na pompie kotła i to na niespecjalnie...
Najprościej - zakupić regulator od odkurzacza. Jeżeli ma być precyzyjna regulacja i utrzymywanie obrotów niezależnie od obciążenia podajnika to należy sprząc silnik z prądniczką tachometryczną tak jak w pralkach.
Taką żarówkę można kupić w każdym sklepie z częściami elektronicznymi chyba że będzie problem ,to możesz tam wstawić jakąkolwiek żarówkę na to samo napięcie.Fotoopór jest na tyle czuły. Układ ten ma za zadanie stabilizować obroty silniczka .Impulsy z foto są przetwarzane w napięcie stałe ,które jest dostarczane do ujemnego sprzężenia zwrotnego układu...
Triak + scalak miękko startuje i ma sprzężenie zwrotne prądowe stabilizacja bez tacho częściowa, natomiast drugi tylko regulacja ręczna, ile ustawisz tyle masz przy pracy bardziej zwalnia bo z niczym nie porównuje.
Bezwzględnie tak jak piszesz: - sprzęgło odśrodkowe, żeby uruchomić silnik bez obciążenia; - zawór bezpieczeństwa zrzucający nadmiar na zewnątrz i to raczej rurą sporego przekroju, bo ta pompa ma zacną wydajność, do tego zamocowany nisko żeby nie spuścić poduszki powietrznej ze zbiornika; Tylko do części drugiej Twojego rozwiązania: jeśli elektrozawór...
Jeśli chcesz stabilne obroty to albo synchroniczny -sieć ma dość dobre parametry częstotliwości, albo napęd dc i pomiar obrotów czyli sprzężenie zwrotne jak koledzy już napisali. Nawet bldc nie d rady z zaprogramowana prędkością. Bo zmienia się obciążenie. Wbrew pozorom gramofon bardzo wiele.wymaga od napędu.
Tyrystorowy napęd dc ze sprzężeniem zwrotnym.
Co może być przyczyną? Przyczyny mogą być tylko dwie, pierwsza - (zakładając że oryginalne sprzęgło) - za wysokie obroty biegu jałowego, druga to uszkodzone sprzęgło, czyli popękane, uszkodzone, rozciągnięte sprężyny.
Trzeba zastosować regulator ze sprzężeniem prądiwym.
Rozumiem że AVR jest sprzęzony elektronicznie z elektronicznym jak rozumiem regulatorem obrotów Raczej elektronicznego sprzężenia miedzy nimi nie ma, szczególnie jak regulator obrotów jest mechaniczny (odśrodkowy). A sprzeżene między tymi regulatorami jest przyczynowo-skutkowe przez obiekt. Z tego co napisałes wynika ze przy zbyt małych obciążeniach...
Sprzęgło ma gwint do odkręcenia zgodny z obrotami.
Stek bzdur bo dobry program z zaimplementowanym regulatorem PID jest wybitnie skuteczny. Nie denerwuj się tak... chodziło o gotowe tego typu rozwiązania do napędu montażu lunety. Tam zwykły silnik DC z przekładnią i prostą regulacja obrotów bez sprzężenia zwrotnego się nie sprawdzi.
Witaj. Pompę ciepła się robi?😉 Pod wejście sprzężenia zwrotnego musisz podłączyć generator choćby na ne555. Sprzężeniem zwrotnym jest magnes i hallotron. Częstotliwość trzeba najpierw zbadać mierząc fizycznie uruchomiony silnik. W praktyce może być poprostu nieco mniejsza niż nominalne obroty silnika czyli około 1000Hz Pozdrawiam
witam mam jeszcze takie pytanie, jak zapale traktorek i dam wolne obroty i wcisnę sprzęgło to obroty jeszcze się zmniejszają i wydaje się jakby traktorek zaraz miał zgasnąć a jak puszcze sprzęgło to wszystko jest OK, czy sprzęgło jest do wymiany czy jest to normalna rzecz??
nie wiem od czego bu tu zacząć Od poprawienia postu. Dziwna maniera używania wielokropków. A potem od wymiany sprzęgła.
Standart, czujnik sprzęgła.
Niektóre mechanizmy CD/DVD miały silniki prądu stałego z kilkustopniową przekładnią inne miały silnik krokowy ze śrubą A jeszcze inne miały do sterowania karetką z laserem silnik liniowy. To tak gwoli ścisłości... ;) Co zaś do samego problemu zawartego w temacie; Jedyna opcja moim zdaniem to zastosowanie przekładni ze śrubą pociągową. To jak lokalizować...
Ktoś kto poleca zastąpienie elektroniki zwykłym regulatorem ten nigdy nie pracował takim sprzętem a jedynie widział go na półce w sklepie. Piszesz o rzeczach, o których sam nie masz pojęcia. Ten regulator w młocie, to regulator obrotów ze sprzężeniem zwrotnym - dla zachowania stałej, nastawionej prędkości i momentu. Protetycznie, jeśli ma to być dla...
Nie znalazłem znaczenia błędu Err1 i nie znalazłem wsadu epromu. Sterownik przerobiłem dodając prost generator pwm na sg3525 i wyprowadziłem potencjometr na panel. Bieżnia trochę zwalnia pod obciążeniem (brak sprzężenia z czujnikiem obrotów) ale można biegać bez problemu.
Witam. Jaki kolega założył docisk?Oryginalny czy chiński?W chińskim jest płaska blacha i ona odkształca się przy wysprzęglaniu zamiast odciągać tarczę dociskową jeśli tak jest to tylko wymiana blachy na oryginalną z przetłoczeniem pomoże.Jeśli natomiast docisk jest z przetłoczeniem to pewnie puścił spaw otworowy na łapie wyciskającej łożysko (tam gdzie...
Witam. Ze schematem jest problem ale może coś załatwię Ci (na 100% nie obiecuję). Niezależnie od tego sprawdz czy z prądnicy tacho wychodzi napięcie i jaka jest jego wartość przy tych obrotach.Wydaje mi się,że tacho ma zwarcie lub nie daje odpowiedniego napięcia (za małe).Układ TDA widzi rezysrancję prądnicy a nie widzi napięcia i dlatego wchodzi na...
problem w 99% będzie tylko przy wyższych obrotach gdy turbo zacznie działać w trybie regulowanym (od 3 tys obr/min) ze sprzężeniem zwrotnym z czujnika ciśnienia w pozostałym 1% przy zmiennej komorze turbiny ustawionej (przez brak podciśnienia sterowania) na max doładowanie ciśnienie znacznie przekroczy wartość zadaną i tryb awaryjny wystąpi chwile po...
Aby stabilizować obroty (a także moment) należałoby zastosować bardziej skomplikowany regulator obrotów, ze sprzężeniem zwrotnym. Czujnik to prądniczka tachometryczna ewentualnie impulsator - w zależności od przyjętego rozwiązania. Do regulacji oferowane są specjalistyczne układy scalone stosowane np. w niektórych pralkach automatycznych.
Wszystko w porządku, musisz zwiększyć obroty silnika aby zadziałało sprzęgło odśrodkowe. Obracane ostrze ręką, powinno obracać się bardzo lekko.
Sprzęgło jak poczekasz z wyminą to w końcu staniesz w chmurze dymu i nigdzie nie pojedziesz (sprzęgło spłonie do końca ).
Ale regulator musi mieć wejście na tacho to taka mała prądnica jak dynamo w rowerze założona na silniku która daje sprzężenie zwrotne do obrotów.
Witaj. Jest kilku producentów którzy oferują tanie i sprawdzone falowniki z dużego zakresu mocy to świadczy, że na małych mocach już nie eksperymentują. Jak chcesz tanio i dobrze to proponuję Ci ELIN-Schneider Electric (mają doświadczenia do 1000 kW albo i więcej i robią szybkie postępy). Jak chcesz dobrze i drożej to ABB (bardzo prosta parametryzacja,...
Temat zamknięty, został zbudowany nowy sterownik w oparciu o TL494. Jest kontrola prędkości za pomocą potencjometru, miękki start, kontrola prądu. Utrzymanie stałych obrotów zapewnia sprzężenie z refleksyjnym transoptorem-na tarczy wentylatora silnika naklejony został pierścień z czarnymi i białymi polami.
Spróbuj na tz. podwójne sprzęgło. Jedziesz na jedynce wciskasz sprzęgło zostawiasz na luzie puszczasz sprzęgło schodzisz z obrotów wciskasz sprzęgło wrzucasz dwójkę. Typowa jazda na skrzyniach bez synchronizacji.
Nie rob niczego pochopnie , bo czasami źle wygląda a jest Ok. Jeżeli masz ją rozkręconą to zobacz jakie kabelki idą do jednej cewki i na nich zmierz oporność i to samo zrób na drugiej cewce- oporności muszą być jednakowe. Myślę,że u ciebie będzie w porządku. Jest jeszcze jedna czynność którą możesz wykonać: wyczyść zawęglony komutator. Możesz to zrobić...
http://www.elenota.pl/datasheet_download... Współpracuje z prądnicą, jako sprzężenie zwrotne.
Uszkodzone łożysko będzie huczało po wciśnięciu sprzęgła, czyli wtedy kiedy zostanie obciążone. U mnie w fabii od kiedy ją kupiłem przy niskich obrotach ze sprzęgła dochodzi delikatne popiskiwanie ewidentnie związane z obrotami silnika. Nauczyłem się z tym już żyć, w niczym nie przeszkadza i póki co się nie pogarsza, wydaje mi się, że u mnie jest to...
przy przyspieszaniu z prędkości 90-110 km/h skaczą na chwilę obroty, ale nie idzie za tym przyspieszenie. P To sugeruje ślizganie się sprzęgła.
Jaki silnik?
Dziwi mnie że jak włączysz jedynkę to spadają obroty. Sprzęgło wyregulowane poprawnie? Zapłon?
To nie jedyny błąd dolny "komparator" nie może być komparatorem, to jest wzmacniacz błędu i powinien mieć pętlę sprzężenia zwrotnego bo "goły" wzmacniacz operacyjny jest o kilka rzędów wielkości za szybki jak dla mechanicznego obiektu jakim jest silnik.
Może problem można rozwiązać mechanicznie. Pomiędzy wał sinika i pompy wstawić podatne sprzęgło z możliwością obrotu np. o 1/4. Wtedy pełne obciążenie bedzie otrzymywał silnik już rozpędzony.
Regulator nadążny, czyli układ ze sprzężeniem, który będzie odczytywał obroty silnika i na tej podstawie nim sterował.
Witam. Trójki przesuwnej w16 przełożeniach nie wkomponujesz . Zastosuj 2 przełożenia na silniku dwubiegowym i resztę na dwójkach 2 x 2 x 2 . O przełożeniu na paskach to zapomnij w miejsce tej przekładni daj sobie dwójkę przesuwną . Czyli już masz 16 przełożeń . Ostatni wałek będzie u ciebie wrzecionem . Niema potrzeby już nic dodawać . Nic się nie obawiaj...
Na podniesionym kole wkreca się ładnie i dosyć lekko. Czyli już wiesz, że ani zapłon ani gaźnik tylko problem jest z nadmiernym obciążeniem silnika 2T w jego dolnym zakresie obrotów. Zapewne sprzęgło odśrodkowe za wcześnie łapie. mam podobny problem na nóżkach dochodzi do 9tys obrotów a podczas jazdy 4,5tys tłok czy sprzęgło?
Niektóre wodomierze z odczytem optycznym są doskonale zabezpieczone przed manipulacją magnesem. Obroty sprzęgła magnetycznego są więc niemierzlne. Możecie to sprawdzić b. czułym sensorem pola magnetycznego Waszego smartfona.
Kurcze....pomyślmy......tak zasuwasz że zadarło ci do góry przód i koła napędowe nie mają kontaktu z asfaltem! Mam nadzieję że mnie ktoś poprze.
Dzień dobry Szukam regulatora obrotów ze stabilizacją obr. od szlifierki kątowej, nie tacho lecz prądowo - do tokarki z silnikiem szeregowym. Myślałem nad PWM na DC, ale czy on ma duży moment obrotowy na niskich obrotach bez sprzężenia zwrotnego? Silnik od pralki, szeregowy, 800 W, 230 V. Jakie to modele takich szlifierek kątowych (w sieci nie bardzo...
Zastanawiam się, czy taki układ istnieje Tak, nazywa się "przerzutnik monostabilny". Musisz się zastanowić, co ma się dziać, jak przycisk będzie wciśnięty dłużej niż sekundę. który po wykryciu zakończenia cyklu pracy silnika rozłączy obwód (mogę poprowadzić kabelki ze styków, które zetkną się po każdym cyklu pracy silnika elektrycznego). Owszem najprościej...
Czytałem coś o sterownikach że sprężeniem zwrotnym ale nigdzie nie mogę znaleźć takiego sterownika. Miała go zapewne pralka z której jest silnik, chyba że to silnik z PS-ki. Nowsze pralki miały regulację obrotów wirowania i odpowiedni sterownik wykorzystujący "sprzężenie zwrotne" w postaci tacho-prądniczki umieszczonej (wbudowanej) w silnik.
A co panowie powiedzą na serwo-mechanizmy? Wykorzystują silniki DC. Tak samo jak projekt który działa właśnie na zasadzie że od położenia potencjometru, zależy obrót silnika. (Układ sprzężenia zwrotnego) http://sklep.avt.pl/p/pl/40091/sterownik... Pozdrawiam
Witam Wtrącę swoje trzy grosze. W 100% zgadzam się z Rzuufu sprzęgło magnetyczne przenosi obroty 1:1 i jeśli nie gubi sprzężenia to działa prawidłowo przyczyna leży gdzie indziej, prawdopodobnie naczynie które używasz wnosi błąd lub przekrój przepływu uległ zmniejszeniu /narósł kamień/.
Witam. Sprawdz prądnicę tachometruczną (czy daje sygnał - napięcie).Jeżeli jest zwarta to obroty będą na max.Brak sprzężenia zwrotnego.
zdejmij osłonę pasa napędowego na wolnych obrotach sprzęgło powinno stać w miejscu "dzwon" powinien być nieruchomy.
Przepraszam za przerwę ale miałem inną robotę . Temat Alfy rozwiązany - cdif poradził . Wykonałem jeszcze kilka razy adaptacje i się udało. Obroty sprzęgła czyta ze skrzyni ,widoczne dopiero podczas jazdy. Dziękuję za zainteresowanie temat zamykam.
Dzięki za informację. Powiedz i proszę, czy jest to układ dostępny w sklepie (w handlu ), do zastosowania na przewodzie zasilającym, czy musi być instalowany wewnątrz urządzenia by mieć sprzężenie zwrotne? Pozdrawiam
Witam. Silnik indukcyjny, jednofazowy. Możliwe tylko i wyłącznie dwie prędkości . Tak pisano w starych książkach o elektrotechnice drukowanych w latach 40tych i 60tych :? Muszę sprostować tę bzdurę. Oczywiście jest możliwość płynnej regulacji obrotów takiego silnika przy pomocy sprzężenia zwrotnego. Regulacji napięciem, nie częstotliwością :!: Sam...
Posiadam uszkodzoną maszynę w której jest zastosowany silnik 230v prądu stałego z magnesami stałymi napęd był dość prosty wykonany na kilkunastu tranzystorach i dwóch tyrystorach,innymi słowy płytka formatu A4.Niestety uległa całkowitemu spaleniu. Potrzebuję kupić jakiś napęd dający możliwość płynnej regulacji obrotów przez zwykły potencjometr.Stabilizacji...
Jeśli dobrze kojarzę jest to wersja gaźnikowa silnika. Prądnica to alternator z regulacją wzbudzenia. Czyli, że silnik po włączeniu oświetlenia jest trochę bardziej obciążony i reaguje spadkiem obrotów. Układ gaźnikowy nie posiada sprzężenia zwrotnego regulacji obrotów. Sytuacja wyglądałby inaczej przy silniku z wtryskiem lub regulatorem równoległym.
MMT w toyotach - niby japończycy tacy dokładni i rozwinięci, zrobili prosty (zwłaszcza w poroónaniu do selespeeda) układ automatyzujący skrzynie biegów i wpadli na dwa ekstra pomysły - damy pełzanie, które w moment zajeździ sprzęgło, ale nie damy samoadaptacji, bo po co system ma wiedzieć że się sprzęgło wyciera i 'nie lapie' :) efekt - auta nie pełzają,...
Działa to normalnie. Skrzynia power shift czy rewers elektrohydrauliczny to jest nic innego jak prosta mechaniczna skrzynia biegów w której każde koło zębate(lub przekładnia planetarna) ma swój kosz wielotarczowy z mokrym sprzęgłem. Jedno sprzęgło jest do jazdy na tył przez 3 koło które odwraca obroty, a drugie sprzęgło do jazdy na przód. Sprzęgła z...
Witam . Właśnie przy dużej przekładni " wolne" obroty są stabilniejsze . Większość stabilizatorów obrotów robi się bez sprzężenia .Jest to tzw. układ symulujący ujemną rezystancję . Działa to tak , że jeśli prąd rośnie , układ zwiększa nap. na silniku .
Witam podczas jazdy quadem z wypiętym akumulatorem podczas wciśnięcia sprzęgła quad nabiera bardzo wysokie obroty i prawie niemożliwa jest redukcja na niższy bieg. Obok gaźnika posiadam śrubę regulacyjną od obrotów i podczas odpalania podkręciłem na wyższe obroty aby odpalić gdyż mam słaby akumulator gdy odpalił wyrównałem obroty na niskie ale podczas...
Bez sprzężenia zwrotnego i tak niskich obrotach nie do zrealizowania.
zasadniczo to im starszy polski gramofon tym lepszy. nie patrz na automatykę, bo oprócz windy do opuszczania ramienia nic więcej w gramofonie do normalnego słuchania nie jest potrzebne, a komplikuje tylko budowę. co do ramion to i proste i j potrafią być b. dobre. w starszych pojawiały się czasem ramiona j z importu ( japońskie) polskie też nie sa złe,...
po remoncie odpaliłem go raz wyregulowałem obroty sprzęgło, przejechałem się, następnego dnia tez normalnie odpalił w celu pokazania kumplowi a wieczorkiem juz nawet nie zacharczał.
Jest , jak to nazywasz krańcówka - działa: załącza jak wciśniesz pedał sprzęgła , zmniejsza ilość wtryskiwanego paliwa , a znajduje się za pedałem sprzęgła.
Delikatne pływanie i niestabilność obrotów w dłuższym czasie to niestety norma w tego typu układzie stabilizacji obrotów O czym ty piszesz? Bambino, ze zwykłym silnikiem ze zwojem zwartym i przaśną przekładnią cierną nie pływał na obrotach; a co dopiero mechanizm z silnikiem ze stabilizacją obrotów w sprzężeniu zwrotnym. Idź dzieciaku na inne forum....
Na ciepłym(po dłuższej jeździe) samochód jedzie jakby miał tempomat (stała prędkość, stałe obroty). Po wciśnięciu sprzęgła obroty lecą do 4-5 obrotów i nie spadają. Ta wypowiedź wskazuje mi na lewe powietrze na dolocie. Wtedy silnik dostaje za dużo powietrza którego nie umi zredukować przepustnicą i obroty idą do góry a silnik pracuje na dawce ubogiej....
Przy tym sprzęgle jest ważna szczelina, ale to już namiary od zastosowanego sprzęgła producenta. No i druga sprawa bo nie wiem jaki tam silnik masz w samochodzie sprzęgło nie załącza się przy bardzo wysokich obrotach bo w przypadku wejścia na wysokie obroty zapotrzebowania mocy występuje cut-off sprężarki i jej załączenie jest dopiero po osiągnięciu...
obrót wcisnąć sprząc regulator obrót sprząc wzrastać obrót wcisnąć sprząc
stabilizator lt1083 bezpiecznik awaryjnych rozszerzyć wolumin
pralko suszarka pralka bosch wyświetlacz
Satel Integra 32: Ustawienie opóźnienia czasowego czujki Odpowiedniki i zamienniki lampy elektronowej EM80