Nie chodzi mi tu o jakieś wielkie temperatury do ogrzewania domu, jedynie o podgrzanie wody na tyle żeby z kranu leciała ciepła woda. Nie mam miejsca na panele za to mam miejsce na szczycie na 2-3 turbiny pionowe lub maszt z jakąś turbiną poziomą. Czy jest sens iść w takie rozwiązanie? Dla mnie pomysł jest jak najbardziej OK, ale pod warunkiem, że...
Anomometr się wyłączał przy 15 m/s wielokrotnie a łopaty ciągle tak samo się kręciły Nie zwróciłem uwagi na temperaturę regulatora wtedy. Ale jak dump odpinałem to dalej tak samo równo się kręciło. Nic szybciej czyli tak jak by w środku ta energia była przechwytywania i był stop. Po cichu liczę na to że Tomek z freeenergy kanału coś mi tam znajdzie...
Witam. Mam lekkie przeładowanie turbo, mimo że geometria chodzi płynnie. Jak but w podłogę oczekiwane ciśnienie zawsze jest 2150 mbar, a realne najpierw skacze do 2400-2500 co wywołuje mocne obcięcie nawet do 1800. Efekt to odczuwalne falowanie mocy i czarny dymek z tyłu (nie wchodzi w tryb awaryjny). Aby poprawić sytuację wydłużyłem o jeden obrót sztangę...
Witam, Przy okazji innego wątku dotyczącego wtrysków i dymienia po zrobieniu logów wyszło, że turbo przeładowuje. Jest tutaj turbina ze zmienną geometrią sterowaną zaworkiem n75, który swego czasu rozebrałem i wyczyściłem w środku (kupę rdzy przez co się zacinał). Wciąż jednak te przeładowania są, już nie takie by wywalało tryb awaryjny, ale na wykresie...
Edytowałem swój ostatni post nie wiem czy widziałeś (at)sigwa18 Wypadało by sprawdzić jeszcze podciśnienie czy jest stałe Jest stałe pisałem o tym wyżej. Czy klapa gasząca nie lata luzno Nie lata, jest sztywno trzymana przez swoją gruszkę i działa jak należy tzn przymyka się przy gaszeniu auta. Na koncu zostaje samo turbo albo wirnik lata po obudowie...
Popieram Daro122. Ja bym zaczął od wydłużenia gruchy ale tylko 1-1.5 mm czyli jeden obrót śrubą. Panowie logicznie myśląc - auto zgłasza błąd przeładowania nawet przy odłączonym turbo - czytaj dźwignia maksymalnie w górze, turbina maksymalnie zdławiona. Co ma zmienić w tym stanie wydłużenie cięgna ? Ale i to robiłem - wydłużyłem o jakieś 5mm i nic...
Wymienić było łatwo - od góry. W 2.0 HDi turbina znajduje się z tyłu silnika u jego dołu, gdzie blisko przechodzi półoś napędowa. Dodatkowo rury od powietrza, kolektory wydechowe i EGR, wszystko upchane tak że do niczego nie ma dojścia. Silnik z resztą pochylony do tyłu, zastanawiam się czy wychodziły wersje z kierownicą po prawej stronie bo by serwa...
Turbina się przekręca, ale co obrót mam pewien opór, coś jakby przeskakuje - nie wiem czy tak ma być?
^ToM^ napisał: Macosmail napisał: Nie tylko wierzy ciśnień tak samo sprawa ma się w hydroforze o czym już piszę w trzecim poście, a zawsze znajduje się ktoś kto twierdzi, że dławienie przepływu powoduje większe obciążenie pomp po stronie dostawcy. Nie ma żadnej dodatkowej pracy. Można to porównać do zainstalowania podłogi z paneli fotowoltaicznych...
Moduł bluetooth pewnie nie ma takich ograniczeń i zasięg o wiele mniejszy.
1. Turbina nie ładuje z dołu do sprawdzenia: - podciśnienie - zaworek N75 - gruszka turbiny jeżeli te trzy pozycje są OK, to skrócić sztangę o jeden obrót (będzie szybciej wstawać turbo). 2. Druga sprawa to turbo przeładowuje na wyższych obrotach: - uszkodzony N75 - do czyszczenia turbina.
Tyle że ogranicznik wkręca się stopniowo co pół obrotu i robi logi bo za bardzo przykręcony zdławi wydech i da efekt odwrotny. I najładniej widać na wykresie jak szybko narasta ciśnienie. Czasem trzeba wykręcić. Na początek pół obrotu wkręcić i potem wykręcić o obrót tak wiedzie w którą stronę jest poprawa.
Chyba jedynym urządzeniem które nie może pracować odwrotnie to silnik spalinowy cztero suwowy, turbina i rakieta, a kierunek to rzecz względna czy popatrzysz z przodu czy z tyłu. Są też maszyny których sprawność zależy od kierunku obrotów i wtedy to jest ważne.
Raczej turbo jest adekwatnie regenerowane do kwoty za zapłaconej. Przepływomierz w porządku. Jedynie można by spróbować pobawić się śrubą ograniczenia maksymalnego przymkniecia kierownic (tą która ogranicza maksymalnie wyciągnięcie sztangi nie ta na samej sztandze). Wkręcił bym ja o pół obrotu i log czy jest poprawa jak tak to o kolejne pół obrotu aż...
Najpierw zobacz czy dalej ten sam błąd i nadal chodzi o ciśnienie doładowania, jeżeli pik przestał się pojawiać to widać prawdopodobnie była źle ustawiona po regeneracji, z doświadczenia dodam że jeżeli ktoś już kręcił regulacją na aucie lub przy regeneracji była źle ustawiona to prawidłowa regulacja na aucie trochę może zająć, ciężko jest prawidłowo...
Nie rozumiem co chcesz zrobić, producent podaje sposób sterowania, robisz według instrukcji i sprawdzasz czy działa. Piszesz że nie rozumiesz jak to ma działać, nie robiłem reverse-engineeringu tej płytki też nie wiem, ale po co ci to wiedzieć, żeby podłączyć generator PWM wg instrukcji? Jeśli płytka jest sprawna, nie kombinuj z własnym falownikiem...
Sprawdziłem sztangę i się porusza ale tak lekko raczej, minimalnie. Nie wiem czy tak ma być? czy powinna chodzić płynnie mocno? Czy jak wezmę klucz nie wiem to jest chyba 10tka? płaski - to mogę nieco podciągnąć sztangę czy mi się wszystko rozjedzie i turbina albo silnik padnie? Z uwagi na inne ciśnienie itd? Oczywiście nie jakoś drastycznie, jeden...
Diagnostyka VCDS - 0 błędów, zero problemów z pompowtryskami, świece żarowe -OK, EGR OK, turbina - OK itd. Objaw taki jak w temacie, ale bez przesady. Rozruch trwa mniej więcej do 2 sekund. Wiem że na forach piszą że to normalny objaw ale ostatnio miałem te same silniki 2.0 170 KM na pompowtryskach w różnych samochodach grupy VAG i zapalały dużo szybciej....
Czy te dziury to czasem nie jest turbina pompy? Rozwaliłeś nie potrzebie pompę, rozdzielając komorę hydrauliczną pompy od układu napędowego. Nasuwa się pytanie czy nie doszło do uszkodzenia uszczelnienia dynamicznego (np mechanicznego, grafitowego), nie mylić z tym statycznym typu O-Ring. W przypadku podejrzenia zatkania pompy w zmywarce, należy zdemontować...
No to niestety szukanie turbiny.
Silniki tłokowe na pewno nie mają większej mocy i sprawności niż turbina parowa, bo mnóstwo traci się w układzie korbowo-tłokowym. Gdyby tak było, to każda elektrownia miała by silnik tłokowy, a nie turbinę. Także silnik elektryczny wg tego pomysłu nie będzie miał dużej mocy i sprawności, gdyż na jeden obrót wypadnie jeden impuls siłowy. Przecież np....
Witam. Szukam kogoś kto wykona czytnik impulsów z turbinki mierzącej przepływ oleju. W przepływomierzu tym jest małą stalowa turbinka z czterema łopatkami. W obudowie w promieniu łopatek jest umieszczony czujnik (najprawdopodobniej halla) którego końcówka nie ma połączenia elektrycznego z turbinką. Kiedy łopatka turbinki mija czujnik mamy jeden impuls...
czy przekładnia reduktor planetarny działa w dwie strony?... ...ja chciałbym przyspieszyć obroty. Tak. czy taki mały w opisie 12 nm mogę zastosować do przyspieszenia obrotów turbiny wiatraka przydomowego ? Nic nie wiadomo o parametrach tego wiatraka - turbina wiatrowa, generator, ich moce, obroty, momenty obrotowe itd., więc odpowiedź: nie wiadomo.
Pisałem w wcześniejszym temacie o moim aktualnym problemie z TDikiem. Samochód na 4 i na 5 biegu powyżej 130km/h poszarpuje tak jakby włączał tryb awaryjny, na Vagu widać że turbo przeładowuje i w momencie zamułu odcina, i tak wkoło. N75 zamieniony i samochód nie odcina ale też nie ma czym jechać, przepływka zamieniana i to samo, dodam że po wymianie...
111lisu napisał: Skoro sam widzisz pewne rzeczy w mam nadzieje swoim sofcie to po co Ci inny fachowiec? Adwocem Mogę zadać podobne pytanie po co to forum ? Idea forum polega na dzieleniu się informacjami, jeśli ktoś nie chce się dzielić nic go nie zmusza, wystarczy nie pisać. Co do legalności EVC udostępnia wersję demo (bez zapisu) dzięki której można...
do wd40 Taki jesteś naukowy a widzę, że masz kłopoty z jednostkami mocy i energii (co to jest wh/h ?). Wh/h jest jak najbardziej prawidłowe - ilość energii w watogodzinach wyprodukowana w ciągu godziny - i nie jest to moc (chyba że W lub P = const)z fizycznego punktu widzenia(chociaż energetycy wartość taką nazywają często mocą <lub energią>...
Nie za bardzo można podłączyć turbinę do wejścia dedykowanego dla PV. W pewnym zakresie obrotów turbiny (siły wiatru) uda się uruchomić konwersję ale z racji przygotowania wejścia do pracy z PV nastąpi zatrzymanie turbiny.
Prościej byłoby wyprostować te 48V, zastosować falownik np. z UPS-a i mamy na wyjściu stabilne 230V~ 50Hz.
Nie występuje osobno, trzeba wymienić płytę elektryczną w skrzynce. http://obrazki.elektroda.pl/9399053500_1...
Jedynie turbina Darrieusa ma zerowy moment rozruchowy. Dla przykładu Savonius ma ogromny moment malejący wraz z obrotami. Pośrednie parametry ma turbina H. Ogólnie "zagospodarowanie wiatru" przez HAWT jest mniejsze niż dla klasycznych VAWT.
przeswietl uklad podcisnien ...
Tak to wygląda dobrze.
Akumulator zadziała jak swego rodzaju limiter obrotów. Póki turbina będzie generowała napięcie niższe niż to na akumulatorze kręcić się będzie w zasadzie bez oporu. Próba wygenerowania wyższego napięcia niż aku. spotka się z przepływem sporego prądu; tym wyższego im mocniej powieje. Dlatego aku ma swoje zalety jak i wady: nie blokuje turbiny przy rozruchu...
gdyby podłączyć turbinę przez optymalizator, to dla falownika nie ma znaczenia co jest źródłem prądu. Rozważyć trzeba jeszcze jeden przypadek: zbyt silny wiatr i co wtedy? Napięcie z turbiny wzrasta proporcjonalnie do obrotów i w pewnym momencie przekroczy napięcie optymalizatora. Optymalizator się uszkodzi a turbina będzie rozbiegać i uszkodzi się...
chlopie sluzbowo jezdizlem pasatem 1,9 tdi 130koni palil przy mojej nodze 7,5-8,5 w trasie i ok 11 w miescie (w miescie nie przesadzam, tylko pierwsze dwa biegi deska.. ps taka praca)
Turbo raczej nie raczej strona wtryskowa. Filtry paliwa?
To w tych chińskich też są mostki prostownicze? Teraz mam sterowanie hamowaniem dzięki drutowi oporowemu przez sterownik który bada napięcie akumulatora tylko zastanawiałem się czy sam mostek jest tak efektowny jak np cały sterownik turbiny wiatrowej Tak w większości jest mostek prostowniczy, czasem w klasycznej formie diodowej innym razem aktywny....
Przy czym przy turbinie odśrodkowej zmiana kierunku obrotów przyniesie tylko zmniejszenie wydajności a kierunek wydmuchu pozostanie ten sam
Jeżeli obroty wzrosły bardzo wysoko i gwałtownie mogło dojść do spalenia końcówek wtryskiwaczy Zdejmij przelewy z wtrysków i zobacz co się dzieje przy kręceniu rozrusznikiem. Pozdrawiam
ISTA breeze miała typowo sztyletowe skrzydła - tylko na sztormowe wybrzeża. Chińska miała szersze skrzydła. Wniosek: 1. szersze skrzydła to większy moment startowy i nie potrzeba tak silnego wiatru. 2. szersze skrzydła to mniejsza średnica turbiny , a tym samym większe obroty. 3. szersze skrzydła i duża średnica turbiny to większa moc - lepsze wykorzystanie...
jaki kolor dymu?
Masz VCDS to blok pomiarowy 11 przełącz się nastawy podstawowe/Basic Stetting i test działania sterowania VNT. Wtedy silnik wskoczy sam na 1400 RPM a ECU będzie sterowało turbiną na max doładowanie i po 30 sekundach minimalne doładowanie. Ciśnienie doładowania powinno się zmieniać choć o 100 mbar. A zaglądając na silnik powinieneś zobaczyć sztangę regulacji...
Jak to nie ma kondensatora ? To gdzie się podział ??? Ten silnik MUSI pracować z kondensatorem !! bo to kondensator sztucznej fazy. Przy częściowym spaleniu (zwarciu) uzwojeń zachowywał by sie tak jak w opisie.
Po wymianie turbiny seat Alhambra mocno hałasuje na większych obrotach
A co było przyczyną nagłego zainteresowania się turbiną? Szukaj dziury, która powietrze ucieka. I nie stukaj w nic więcej. Nie ma tam żadnej elektronicznej regulacji ciśnienia, jeśli to silnik Renault - gruszka zasilana jest kawałkiem gumowego przewodu zapiętym bezpośrednio do muszli turbiny. Albo otwarty EGR, co nie jest znowuż takie dziwne, albo przetarty...
Różnica jest spora. Panel to źródło prądowe, gdzie wydajność zależy od nasłonecznienia. Wystarczy utrzymywać napięcie wyjściowe w pobliżu napięcia MPP aby optymalnie odbierać moc. Turbinę trzeba traktować jako prądnicę (silnik). Napięcie rośnie od obrotów, a możliwą do pobrania moc trzeba pobrać z krzywej P(n) albo obciążenie dobierać z wahnięć obrotów....
Ogarnięte, auto chodzi jak nowe
To powinno wyglądać tak k*n1=(n2+n3) / 2 n1 - obroty generatora n2 - obroty 1 turbiny n3 - obroty 2 turbiny k - przełożenie przekładni głównej Tak więc obroty generatora (pomijając przełożenie główne) są niższe od obrotów szybciej obracającego się wirnika.
Turbina zwasze się tam obraca, na wolnych obrotach juz generuje naciśnienie
To jest kompresor. Podobny schemat działania jak w 1.4 tsi. Kompresor podnosi moment na wolnych obrotach a turbina na większych. Taki patent na turbodziurę
obrót turbina czujnik obrót turbina obrót turbina laguna
charakterystyka ładowania kwasowego laptop fujitsu amilo sterownik kominek płaszcz
mikrokomputer cobra1 zasilacz antenowy
FAAC 740 Gate Motor Opens Randomly: Causes, Faults, and Troubleshooting Steps Aplikacje do projektowania zwrotnic głośnikowych dla początkujących