Zdejmij osłonę żarówki może tam jest śrubka.
Tylko zanim pójdziesz do sklepu to spisz sobie kod silnika z naklejki w bagażniku (np. ABU) by sprzedawca wiedział co masz pod maską i obejrzyj dokładnie jak wygląda ten "jeż" bo z tego co pamiętam to są chyba 2 takie w katalogu TOPRANa a różnią się chyba tylko ilością króćcy.
Dokładnie tak. Najszybszy sposób żeby uszczelkę wyeliminować.
Sprawdziłem co w ogóle jest dostępne, z marek które można by polecić to wszystko droższe do oryginału, także brałbym OE. 9808646980
Obrazek wyjaśni. http://obrazki.elektroda.pl/1123074500_1...
jak złożysz na samego Reinza posmarowanego z obu stron to będzie dobrze, no chyba że kominek jest bardzo krzywy (to trzeba grubiej dać Reinza ;), ale ja tam składam takie rzeczy bez tego papieru na samego Reinza i jest zawsze dobrze, oczywiście najlepiej noc odczekać zanim zalejesz płyn
Te zmodyfikowane, z termostatem mocowanym segerem są minimalnie większe, trzeba delikatnie opiłować rant
Witam. Trzeba położyć dodatkowy przewód z zasilaniem 230V AC. Podłączyć do bloku ARK ( te zaciski z wkrętem) w odpowiedniej kolejności (opisane poprzednio z zachowaniem kolorów izolacji żył) . Metalowe elementy obudowy mają przymocowane przewody w kolorze żółto-zielonym, zakończone złączem wsuwanym (konektor taki jak w instalacji samochodowej). Te złącza...
Siedzi w obudowie termostatu
W żadnym nie ma problemu z odpowietrzaniem, jeden odpowietrznik na obudowie termostatu i drugi na wężu od nagrzewnicy. To że się nie dogrzewa to po prostu termostat bubel.
Sporo pali bo jest zimno i silnik się nie nagrzewa przez co musi pracować na bogatszej mieszance. Nie wiem gdzie jest kranik, ale jeśli obudowa termostatu jest podobna do tej w megane to wystarczy poluzować obudowę termostatu i nadmiar płynu sam zleci.
Nic tam nie znajdziesz. W tej lodówce jest termostat elektroniczny czyli moduł, jest on z tyłu lodówki, tu masz tylko potencjometr.
czujnik siedzi w obudowie termostatu
Znajdź obudowę termostatu np. North.pl przyjrzyj się jej to zobaczysz że z pomocą płaskiego śrubokręta i paluszków własnych odchylisz w bok w tych prostokątnych otworach zaczepy i wyjmiesz to z mocowania.
Króciec przy głowicy pękł. Obudowa termostatu, nowa z 70pln. Całośc naprawy powinna się zamknąć w 3 stówach.
Witam. Nie doczekałem się żadnej porady w tym temacie. Z uwagi na wysoką cenę oryginalnego termostatu właścicielka lodówki nie była skłonna do takiego wydatku. Został zakupiony termostat elektroniczny z wyświetlaczem. Reguluje temp. lepiej niż oryginalny i wyświetla temperaturę w chłodziarce i zamrażarce. Cena to 1/25 oryginalnego termostatu. Zakres...
Zobacz nad skrzynia biegów, w obudowie termostatu, zielony kolor.
Czujnik temperatury znajduje się w obudowie termostatu.
dobrze kolega mowi.jezeli lecialo pod obudowa termostatu to wymien uszczelke obudowy termostatu.zupelnie nie wiem czemu az 57zl.kupiles pewnie razem z obudowa termostatu i niepotrzebnie.mi tez to proponowali ale kupilem sam wklad termostatu i sam go zamontowalem w swojej obudowie.koszt ok.10zl. z kolei jezeli w tej szczelinie na obudowie miski olej....
Jest w obudowie termostatu , szukaj od strony skrzyni biegów plastik do którego lecą przewody z układu chłodzenia .
Uszczelkę obudowy termostatu oczywiście można kupić...tylko że w termostacie nie ma oleju, jest tam tylko płyn chłodzący.
Witam. To jest masa i była podłączona pod śrubkę do obudowy termostatu.
Przed zalaniem płynu musisz wymontować czujnik temperatury płynu (ten w obudowie termostatu - w tylnej części głowicy). Podczas nalewania płynu do zbiornika wyrównawczego zobaczysz jak w jego gnieździe pojawi się płyn, wtedy go montujesz z powrotem. Uzupełniasz płyn w zbiorniczku do właściwego poziomu.
Pod obudową termostatu powinien byś wężyk wpuszczony pod plastikiem obudowy jest to prowadzenie dla kapilary termostatu wpychasz do oporu koniec musi dotykać obudowy parownika bo jak nie to po zawodach , czy na pewno kapilary są tej samej długości wystarczy brak kilku centymetrów i nie ma co wyłączać .
Jeżeli to silnik Y17DT czyli 1,7 dti to czujnik wkręcony jest w obudowę termostatu.
Do obudowy termostatu są przykręcone wszystkie masy wiązki wtrysku (czarne kable), ja bym się im przyjrzał
Miało być "w" a nie "a" - w skrzyni. Mi to wygląd na zdjęcie skrzyni biegów i czujnik w niej który jest od strony chłodnicy, dalej widać chyba pompę wspomagania układu kierowniczego a nad czujnikiem jest rozrusznik. po prawej wąż od chłodnicy. Czujnik znajdziesz w obudowie termostatu. Przykręcona jest do głowicy od strony skrzyni biegów. Poszukaj w...
Zdejmij obudowę termostatu i zewrzyj na krótko termostat 6-4 i zobacz czy kratka zacznie być ciepła i czy temperatura spadnie po np. 1-2 godz.
W obudowie termostatu https://obrazki.elektroda.pl/6783550800_...
Raczej z prawej,w obudowie termostatu,zielona wtyczka,tak jak kolega wyżej napisał pod vacupompą
Tak dużo przed około 2 lat temu Czyli pozostaje sama obudowa termostatu i termostat do sprawdzenia zaciśnij wąż za obudową termostatu ściskiem i zrób próbę
Masz jak to jest w Xsarze 2. Jeżeli masz 2.0 16V ale o mniejszej mocy (138 KM) to tam jest zupełnie inna obudowa termostatu. Według Service Box w obudowie nie ma czujnika (żadnego).
Czujnik temperatury jest z tyłu głowicy w plastykowym króćcu wodnym. A to co rozebrałeś to grzałka w obudowie termostatu.
Rozumiem, że nadmiar kapilary trzeba upchać gdzieś w obudowie termostatu ? Dokładnie tak. Byle jej nie połamać i pozgniatać.
Na czerwono masz zaznaczoną obudowę termostatu. http://obrazki.elektroda.net/21_12441382...
Leci z obudowy termostatu. Widziałem, że tam są trzy śrubki. Czy jest tam jakaś uszczelka? Oraz czy po spuszczeniu płynu chłodniczego trzeba później jakoś odpowietrzyć układ?
Pojemność 5,5 l ,aby opróżnić układ należy zdjąć przewód z dolnego króćca chłodnicy lub z obudowy termostatu , odpowietrznika nie ma -odpowietrza się samoistnie.
W obudowie termostatu.
Jeżeli w czwartek było dobrze to też stawiam na termostat prawdopodobnie się zaciął a jak już będziesz go wymieniał to wykręć ten czujnik co wcześniej pisałem i też go przeczyść , to jest czujnik w obudowie termostatu wkręcony.
Stojac twarza do silnika, z prawej strony, na obudowie termostatu. Zlaczka zielona 2-pinowa. Zanim rozbierzesz auto, zobacz jaka temperature widzi kalkulator silnika. To on wszystkim "rzadzi".
czujnik temp w tym autku znajduje sie na obudowie termostatu po lewej stronie w komorze silnika patrzac od przodu, do tej aluminiowej obudowy podlaczny jest tez gruby gumowy waz od plynu
Czyli czujnik znajdujący się na obudowie termostatu odpowiada za wskazania na desce rozdzielczej,a ''czujnik'' termo włącznik umieszczony na chłodnicy odpowiada za załączanie się wentylatora chłodnicy!
Nie widzę dokładnie przewodu brązowego na tym zdjęciu, ale po kolei; przewody 1-2 do zacisków A-C włącz zasilanie i sprawdź na którym z zacisków B-D będzie zero, do tego zacisku podłącz 4, 5 podłącz do jednego zacisku grzałki do zacisku fazowego(B lub D) podłącz przewód brązowy drugi koniec brązowego do D na termostacie do zacisku E przewód 6 przewód...
Popieram wypowiedź CICHUS Przy braku termostatu woda nie kraży prawidłowo gdyż miesza sie w obudowie termostatu i nie chłodzi prawidłowo i na pewno przy najdalszym cylindrze woda Ci sie gotowała i powstawały babelki a wskaznik nie pokazywał przegrzania. Przerabiałem temat w c-330 jest tak samo nie można wyjmowac termostatu ale można go zmodyfikowac...
W rurce jest płyn. Rozszerzanie się cieczy na skutek podgrzewania jest kompensowane na mieszku, który jest w obudowie termostatu i on załącza lub wyłącza styki. Dodatkowo, jeżeli jest to termostat regulowany, jest pokrętło zmniejszające lub zwiększające odległość między stykami. I w ten sposób nastawia i kontroluje się temperaturę.
Masz błąd czujnika temperatury 4 pin który jest w obudowie termostatu. Jeżeli to on był wymieniany o czym piszesz w #1 poście to przyjrzyj się wiązce, wtyczce. https://obrazki.elektroda.pl/3138413700_...
Sterownik ten z tego co pamietam bo dawno nie praktykowalem na tym zestawie na termostat wysyla sygnal o napieciu 10V. Owszem dla samej funkcji wl wył kazdy inny sterownik tez podepniesz ale zwroc uwage na schemat przylaczania. W DTRce kotla tez będziesz mial dokladne opisy schematu automatyki . Wczytaj sie a do kabli dla pewnosci podejdz multimetrem...
Mechanicznie to jest tam silnik prawie identyczny jak w cc900. Roznice to napewno, popychacze zaworow w cc900hydrauliczne,pokrywa rozrzadu,brak na obudowie termostatu miejsca dla czujnika temperatury. Wydaje mi sie ze lancuszek i kola zebate powinny pasowac,mozesz to ocenic po zdjeciu obudowy rozrzadu.
Skąd wiesz że się nie otwiera?
Jeśli to nowa linnia mastercook to ma wyłacznik termiczny pod tylną obudową ( termostat chyba 200 C ,około 1cm średnicy , dwa konektory), mniałem dwa przypadki wadliwego działania ,wystarczy go delikatnie odchylic od obudowy i problem ustępuje , jęśli ma juz kilka lat to klasycznie do wymiany włącznik główny.
A obudowa termostatu sprawdzona?
żeby zapłacić mu za to co porobił i dać 500zl mniej na poczet problemów z komputerem albo samochód zostawić u niego i i odebrać go jak będzie w pełni sprawny. Moim zdaniem powinnaś zapłacić tylko za wymianę obudowy termostatu.
Jak niebieska to czujnik temperatury w obudowie termostatu.
Brak odpowiedzi na postawione pytanie. Napisałem o fotce obudowy termostatu. Czyżby niezbyt jasno?
czujnik jest na obudowie termostatu,od dołu.Dostęp iście kurewski-aby go wymontować musisz odmontowac puszkę rezonatora powietrza ( to z napisem 2 litre 136PS)spuścic płyn,i odpiąć dwa węże.Wtedy dopiero jest możliwy dostęp.Ten czujnik od góry na termostacie cię nie interesuje w tym momencie.
1) Sprawdź wycieki płynu. Połączenia silnik-parownik gazu. 2) Zdejmij górną pokrywę rozrządu i sprawdź, czy nie cieknie pompa wody. Zobaczysz wtedy, czy nie cieknie z połączenia głowica-obudowa termostatu. 3) Biała maź pod korkiem oleju nie jest wyznacznikiem uszkodzonej uszczelki pod głowicą, zwłaszcza przy temperaturze i wilgotności, jaką obecnie...
Nie wiem jaki masz silnik - ja mam K4J. W moim jest jeden punkt odpowietrzania na obudowie termostatu (śrubka M6), ale już za termostatem (w stronę chłodnicy). Na chłodnicy odpowietrznika nie mam i w chłodnicy zawsze zostaje pęcherz powietrza. Nie ma on większego znaczenia na temperaturę silnika, ale ma na twardość węży po nagrzaniu silnika i jeżdżenie...
EPS 1.830.264 Zamontowany w obudowie termostatu, wkręcany - M12x1.5 Bądź: EPS 1.830.324 Czujnik wsadzany na oring, blokowany pierścieniem Któryś z tych, katalog podaje oba jako wielofunkcyjne czyjniki tempertury (zasada działania obu - rezystancja zalezna od temperatury)
Te silniki bardzo powoli się dogrzewają. Sprawdź działanie grzałek nurkowych, które sa odpowiedzialne za dogrzewanie wody dla ogrzewania. Jak szybko masz ciepło w autku? Czujnik temperatury na termostacie jest dwuobwodowy i wystarczy sprawdzić wskazanie odczytywane przez ECU silnika i przez budziki. Jeżeli jest różnica to masz uszkodzony czujnik temperatury....
Zawsze może przsłonić dziurki obudowie.
Olej mógł się wylać, paliwo nie
Jedna mała uwaga dotycząca montażu. Wiadomo, że w tym celu trzeba zdjąć koło pasowe zębate wałka rozrządu i nie kombinuj inaczej. Druga sprawa - oryginalny termostat posiada uszczelkę gumową z rowkiem, zakładaną na jego krawędź. Do zamienników dostarczają zwykły oring, który jest trochę za duży. Stara uszczelka z reguły jest spękana i nie nadaje się...
Chłodnicy nie ruszam a tuleje kupie. Dziękuję wam za pomoc.
Witam mam problem z króćcem termostatu wymieniałem już dwukrotnie i za każdym razem przez około miesiąc jest ok a później pojawiają się wycieki a szczególnie na zimnym silniku na gorącym przestaje kapać czy jest sposób na tego typu wycieki próbowałem na sylikon dirko i nic kolanka co kupuje nie są odporne na różnice temperatur a na Radzymińskiej w sklepie...
Co może być przyczyną , uszkodzony wskaźnik na tablicy ? Najprawdopodobniej. Zegary w Focusie mk2 znane są niestety z problemów z zimnymi lutami, które pojawiają się po kilku latach eksploatacji samochodu. Dotknij jeszcze dla pewności obudowy termostatu, tam gdzie jest czujnik, czy robi się ciepła w trakcie pracy silnika. Ale z tego co się orientuję...
Witam. Kupiłem obudowę termostatu do Ford Cugar 2.0 zetec. problem polega na tym że, kupiona obudowa ma całkiem inne wejście na czujkę. co mogę zrobić? Załączam zdjęcia. ( wpadłem na pomysł aby zrobić redukcje metalową.) z większym gwintem jest nowa.
Termostat znajduje się na głowicy od strony paska rozrządu. W oplach najczęściej się otwiera i tak już pozostaje. Działa cały czas duży obieg płyn odrazu trafia do chłodnicy i przy niskiej temperaturze zewnętrznej (wieczór, noc poranek itp) ni cholery nie uzyska prawidłowej temperatury. Termostat nie jest dla widzimisie i wygody tylko stabilizuje temperature...
W przewodach nie ma żadnej filozofii , żółto-zielony podłączasz do obudowy termostatu (jest tam taka śrubka z blaszką do przykręcenia przewodu) , dwa pozostałe do wyprowadzeń prądowych termostatu , TAM 112 jako zamiennik jest dobry ale Twój może jest uszkodzony i dlatego sprężarka nie pracuje . Oryginalnym termostatem był TD 1256 , dobrym zamiennikiem...
Jeśli w lodówce jest temperatura pokojowa,agregat się nie załącza I dopiero po dwóch dniach pisania podałeś istotną informację. Od razu to podejrzewałem ale czekałem na potwierdzenie. Dlatego Opisz co się dzieje bez ingerowania w jej pracę. Czy opis na samym początku nie powinien wyglądać tak: "Chłodziarka pracuje, po osiągnięciu temperatury wyłączy...
udało mi się znaleźć drugi czujnik który jest tak jakby pod obudowa termostatu i jest niebieski. Mam wersję termostatu 89st otwarcia bez grzałki. U mnie pierwszy bieg startuje przy około 95st. Tak mam klimę.
Na filmiku bardzo ładnie widać to co opisał emeryt2. Miałem tak kiedyś w swoim, stało się to na trasie i musiałem gumki z majtek użyć żeby przepustnica z wtryskiem się trzymała kolektora. :D Co do wycieku to wymień całą tą plastikową obudowę termostatu na nową, dużo nie kosztuje a w tych silnikach to standard że się deformują a czasem nawet pękają i...
To, że z silnika spływa kilka kropel wody, świadczy o zamuleniu kurka spustowego lub dna komory chłodzenia bloku. Trzeba to udrożnić, szczególnie teraz, w związku z możliwością spadku temperatury poniżej 0* C. Trzeba spróbować kawałkiem drutu przeczyścić otwór w otwartym kurku spustowym z bloku silnika. Najlepiej byłoby wykręcić ten kurek i sprawdzić...
Obudowa termostatu była pęknięta
Miałeś robiony test na co2 w układzie chłodzenia ?
Często jest tak że to nie wina termostatu a jego obudowy. Sprawdź dokładnie miejsce gdzie właśnie wchodzi ten ,,dzyndzel" bo może być pęknięte i zamiast on się zablokować i odepchnąć cały termostat wchodzi głębiej w obudowę a obieg zostaje zamknięty. Patrząc na termostat to od dołu zapewne jest sprężyna która dociska termostat do obudowy.
Z opisu posreniio wynika, ze masz prawdopodobnie silnik gaznikowy. Czujnik na termostacie jest wiec wylacznikiem termicznym kontrolki. Masz wiec trzy rzeczy do zrobienia: - zmierzyc realna temperature silnika (obudowy termostatu) zewnetrznym termometrem (na podczerwien wystarczy) - sprawdzic dzialanie wylacznika wentylatora (na chlodnicy) na postoju...
Witam mam takie pytanie czy jest ktoś w stanie powiedzieć co się stało że została rozerwana obudowa termostatu w tym modelu termostat jest wymieniany z cała obudową. Został wymieniony na nowy około 4 miesięcy temu a teraz rozerwało tą obudowę co mogło to spowodować ???
Tutaj jest obudowa, która umożliwia montaż w ramce MOSAIC45x45 i posiada otwory z tyłu na wtyczkę oraz z boku na DIP switch do adresowania na przykład urządzeń Modbus. Poszukaj homexcontrol.pl
Termostat, obudowa.
Na obudowie termostatu.
Zielona w obudowie termostatu to czujnik temperatury, przy uszkodzonym samochód by odpalał. Ta wtyczka niżej może być od czujnika położenia wału. Bez niej komputer nie odczytuje kiedy ma być iskra. Sprawdź czy dobrze została podpięta. Paliwo jest Ale w zbiorniku czy pompa podaje paliwo do wtrysków? Bo masz jeszcze czerwony przycisk na lewym kielichu...
Nie jedną świece wymieniałem. Nie jedną urwaną przez klienta i takie tam... Płynu ubywa to sprawdź czy nie na połączeniu obudowy termostatu z głowicą.
jak założysz czujnik w chłodnicy to będziesz miał temperaturę chłodnicy a nie silnika, w silniku jest termostat, który otwiera przepływ płynu do chłodnicy przy około 90st, wcześniej chłodnica jest całkowicie zimna mimo że silnik może się już gotować (jak się np termostat zablokuje, a to się zdarza, szczególnie np w VW z plastikową obudową termostatu)...
A coś takiego odpowiada tobie? CZUJNIK TEMPERATURY WODY CITROEN FIAT PEUGEOT RENA 7.3291 Trochę drogo, ale może są alternatywne rozwiązania.
Czy przy wymianie termostatu obejrzałeś dokładnie obudowę termostatu, czy nie ma tam jakichś nieszczelności, ewentualnie uszkodzonej uszczelki, by płyn mógł mimo wszystko mieć jakiś minimalny obieg?
Moim zdaniem usterka czujnika zasysanego powietrza nie powoduje załączenia wentylatorów. Czujnik temp.zasysanego powietrza jest chyba w kolektorze ssącym,drugi może być w przepływomierzu. Co innego czujnik temp.cieczy chłodzącej, którego usterka na pewno załączy wentylator. Jeden czujnik jest w obudowie termostatu (pompy) ,drugi może być na wyjściu...
Nie pamiętam gdzie była mocowana kapilara specjalny uchwyt w tylnej części parownika , lub pod spodem jeśli go nie ma, możesz wepchnąć kapilarę do środka parownika Jeśli chodzi o oddzielenie części mrożącej od chłodzącej,możesz zrobić półkę z plastiku lub czegoś podobnego , to nie może być bardzo dokładnie odizolowane
uklad odpowietrzony. Kto go odpowietrzał i jak ? Tam są silniki robione przy współpracy z BMW. Dodano po 1 Z naszego forum elektrody: "Miałem ten sam problem już myślałem że będę zrzucał głowice ale udało się opanować sprawę Sprawdź korek płynu chłodzącego ten co jest zamontowany na obudowie termostatu . Jeżeli luźno się zapina (brak oporu sprężyny)...
Witam panowie mam taki problem z A3 2001r AVU a mianowicie autko pali wszystko gra zero blędow ale nie otwiera termostatu zostal wymieniony na orginał i dalej to samo dodam ze jest tam element grzewczy w obudowie termostatu sprawdziłem już napięcie na termostat po zaplonie się pojawia ale brak sterowania ze sterownika silnika (-) może ktoś spotkał się...
Jak sciągnać obudowę od termostatu bo odkręcilem te dwie sróbki i nie chce zejsć ?
Podsumowując: Kupić nowy dłuższy czy ten stary dopychać? Jak pchać, żeby doszło do końca, ale bez wycieku/wytrysku czynnika? :) I co z nadmiarem? Załamanie kapilary, to ostatnie jakieś dziesięć centymetrów. Żeby dostać się do końca. Pochwy, oczywiście. Oj, czuć tam opór... :wink: I nic nie wyleci (gaz), gdyż jest to odrębna część układu, niekolidująca...
A co masz z obudową nie tak?? Poprostu wymień termostat. http://samnaprawiam.com/poradniki-2508-w... MIałem kiedyś takie autko i mam do niego sentyment. W obudowie tej można zakleić jeszcze jeden kanał wodny od odpowietrzania ten z boku. Będzie autko szybciej się nagrzewać.
Do tego gaźnikowego silnika przekręcasz obudowę paska rozrządu z wersji wtryskowej razem z kołami na których pracuje pasek rozrządu( w zasadzie te jedno większe oraz te na które mocuje się pasek klinowy), w każdym razie te z takimi wycięciami (wycięcia są po to aby czujnik mógł zliczać impulsy), następnie musisz wyciągnąć odkręcić z bloku pompę paliwa,...
Brązowy z białą na '3' , brązowy z czerwoną '6', czarny '4', żółtozielony na obudowę termostatu.
Prawdopodobnie uszkodzony elektrycznie termostat zamrażarki. Typ termostatu: K54L2083. dostęp bardzo dobry - wystarczy wyczepić z obudowy maskownicę ( tą gdzie jest "gałka" termostatu i przełącznik N/SF .
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej który współpracuje ze wskaźnikiem temperatury jest wkręcony od spodu do obudowy termostatu. Łatwo sprawdzisz czy to na pewno ten czujnik ponieważ po ściągnięciu wtyczki z tego czujnika wskazówka wskaźnika temperatury powinna opaść. Czujniki te działają w ten sposób że w miarę wzrostu temperatury płynu spada ich...
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej Termistorowy czujnik temperatury cieczy chłodzącej o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji jest umieszczony w obudowie termostatu. Przekazuje on do elektronicznego urządzenia sterującego sygnał proporcjonalny do temperatury cieczy chłodzącej. Marka i typ: Ford F2AF-12A648-AA. Rezystancja czujnika: - przy...
Hej alutka13 poradź jak dostałeś się do środka obudowy termostatu? Czy trzeba rozkręcić czarną obudowę lodówki żeby dostać się do śruby mocującej obudowę termostatu?? Światło mi miga i jestem pewny, że to nie żarówka. Czyli wina stycznika. A nie umiem się dostać do wnętrza białej obudowy.
Czyli z obudowy termostatu ?, bądź spod obudowy termostatu ??
Mam założony taki termostat do 90°C, za obudowę posłużyła mi puszka natynkowa 10x10 cm.
termostat obudowa śruba obudowa termostat peugeot obudowa termostat
ariston czujnik ciśnienia trwałość kondensator foliowy demontaż zderzaka przód
inwerter naprawa oz9966sn inwerter
Citroen Berlingo II B9 – lokalizacja czujnika poziomu paliwa, dostęp przez klapę serwisową LG K50, Redmi K50, Pentax K-50 – czyszczenie pamięci, reset, formatowanie SD