Koledzy zakładam temat ponieważ nie mogę znaleźć do mojego samochodu zamiennika czujnika koloru niebieskiego, wciskanego na 3 piny do benzyny poprostu taki nie istnieje, znalazłem jednak podobny ale do diesla. Potrzebuje zrobić podmiankę z czujnika wkręcanego na wciskowy bo zmieniam obudowę termostatu, starego typu często pęka a nowego z kolei ma czujniki...
W partnerze jest podobnie jak w innych francuzach ( np. peugeot 306,106 ) termostat masz po prawej stronie silnika jak stoisz przed autem. Od chłodnicy wody szukasz grubego węża z prawej strony i cie on doprowadzi do termostatu. Na obudowie zobaczysz pewnie 2 czujniki (niebieski i zielony). A do płukania układu chłodzenia polecam ci z firmy Prestone...
Stojac twarza do silnika, z prawej strony, na obudowie termostatu. Zlaczka zielona 2-pinowa. Zanim rozbierzesz auto, zobacz jaka temperature widzi kalkulator silnika. To on wszystkim "rzadzi".
Witam, mam problem z wentylatorem chłodnicy w peugeotcie 406, wentylatory działają, gdy odłącze od czujnika to wentylatory chodzą cały czas, natomiast gdy podłącze kostkę do termowłacznika to wentylator wgl się nie załącza. Termowłacznik jest nowy wiec powinien być dobry. Nie wiem czy któryś jeszcze z czujników może odpowiada za włączanie się wentylatorów?...
Był też taky problem jak wymienil termostata. Samochód - Peugeot 206 z silnikem TU3A. Stary termostat był zepsuty - uszczelniacz (gumka) był pęknięty. Po wymianie kilka razy odkręcałem zawory na wężach - co raz wychodzie powietrze. Temperatura silnika pod czas jazdy nie wyzej 65-70 stopni (wg wskaźnika na desce). Moja wersja była następująca - w układzie...
Krosno- Podkarpackie Dzisiaj znów nowe doświadczenia: wymieniłem czujnik temp znajdujący się przy obudowie termostatu (taki zielony) objawy dalej takie same. Z nowych rzeczy to po wpięciu kompa pokazało błąd czujnika (podgrzewacza) na termostacie. Po skasowaniu błędu przez godzinę wszystko jest w normie- zarówno na postoju jak i w czasie jazdy. Natomiast...
Spróbuj odpowietrzyć układ chłodzenia. Odpowietrzniki znajdują się na obudowie termostatu (pod rura wlotu powietrza do filtra) i na wlocie do nagrzewnicy.
Witam, P206 SW 2007 1,4 75KM TU3JP KFWA + LPG OD dłuższego czasu nie mogłem poradzić sobie ze znalezieniem powodu złych wskazań temp. płynu chłodzącego na zegarach w budzie. Zazwyczaj czujnik leżał lub pokazywał maks 60- 70 C po długiej jeździe - jednocześnie termostat już dawno puszczał ciecz na długi obieg. Również sterownik od LPG pokazuje prawidłową...
Mam Peugeot 406 TD problem jest z wentylatorami. Zmieniłem czujnik brązowy na obudowie termostatu, zmieniłem przekaźniki wentylatorów, przeczyściłem gniazda połączeniowe pod akumulatorem i nic nie wiem gdzie może być problem.
Witam po wymianie termostatu trzeba właściwie odpowietrzyć układ chłodzenia tzn. przy pomocy specjalnego naczynia, które montuje się na zbiorniku od płynu chłodzącego(powoduje ono, że poziom płynu jest wyżej niż poziom całego układu chłodzącego) trzeba też pamiętać o spuszczeniu z układu powietrza przez odpowietrzniki na przewodach i obudowie termostatu...
Witam, Na glowicy silnika, nad skrzynia biegow, jest termowylacznik z 2-pinowa niebieska zlaczka. To on lub jego przewod moze powodowac to zjawisko laczac sie z masa albo z powodu uszkodzenia wewnatrznego albo z powodu przetarcia przewodu. W normalnym dzialaniu, powoduje on zwarcie czujnika temperatury (na obudowie termostatu, zlaczka zielona) po przekroczeniu...
- ok.90°C czy jesteś tego pewien? przez ostatnie 6,5 roku (bo tyle nim jeżdze) była zawsze w okolicach 82-85 Do 06.2005 (obudowa termostatu aluminiowa) - 89°C, od 07.2005 (obudowa plastikowa) - 91°C.
witam dzisiaj wymieniłem pasek rozrządu w swoim Peugeocie 308 1,6 HDi 66KW, wraz z paskiem wymieniałem pompę wody. po zalaniu na nowo płynu do układu, weszło go bardzo mało , nie ma obiegu wody (grzeje się momentalnie i wywala czerwony napis STOP). uprzedzając komentarze, że jestem głąbem i nie umiem odpowietrzyć układu, informuję, że zajmuję się blacharką...
Gotuje się płyn :) Optymalna temperatura 90*C +- 5% Termostat wymieniony W sobotę w trasie do zakopanego zagotował się całkowicie i wyrzuciło go przez zbiornik wyrównawczy. Zalałem wodą mineralną i powoli wrociłem, ale każda górka powoduje wzrost tempratury. Dzisiaj wymieniłem opornicę bez zmian, z AC wentylator startuje na 2 biegu i włącza się po chwili...
Jak żyję to jeszcze ŻADNEGO układu chłodniczego nie odpowietrzałem przy pomocy jakiś zaworków. Silniki Peugeota miały odpowietrzniki na głowicy (plastikowej obudowie termostatu) oraz odpowietrznik na przewodzie nagrzewnicy, samochody z lat 1985–2000. W nowszych samochodach stosuje się już układ wężyków odpowietrzających i układu nie trzeba odpowietrzać...
Przekaźniki sprawdziłeś? Często się sklejają, jeśli nie one to niebieski czujnik na obudowie termostatu lub moduł sterujący ( pod schowkiem). Wentylatory chodzą na dużych czy małych obrotach?
80° lub 85°C w zaleznosci od wersji. Przy okazji: pisalem wyzej, ze czujnik temp. znajduje sie na obudowie termostatu. To nie calkiem prawda. W tym silniku termostat jest przy pompie, na dole, z tylu silnika. Czujnik jest na kolektorze wyjsciowym wody, tam, gdzie w wiekszosci silnikow jest termostat. Powodzenia, Georges
Jak odpinałeś to co na zdjęciu, to gratuluję, włącznik wentylatora chłodnicy. Czujniki są w głowicy, w obudowie termostatu
Zakończenie tematu. Dla ewentualnych zainteresowanych w przyszłości - okazało się że ma trzy, nie licząc tego na chłodnicy... W obudowę termostatu wkręcone są: czujnik dla wskaźnika na desce, czujnik temperatury krytycznej (zapala na desce alarm pow. 110 stopni) i czujnik dla sterownika (dwa przewody). Pozdrawiam i zamykam.
patrzyleś czy tego czujnika niema gdzieś przy obudowie termostatu?
83piotrek, trochę Ci się namieszało. 1. Czujnik pokazany na zdjęciu to na pewno czujnik temperatury płynu chłodzącego. 2. Jest on wkręcony w obudowę termostatu (nie termostat, który pokazałeś!), zwanej niekiedy zespołem wodnym, która to obudowa jest z kolei przykręcona z boku do głowicy: 3. Termostat "z czujnikiem", który pokazałeś na następnym obrazku...
Po pierwsze - piszesz ze akumulator się rozladowal, czy kreciles nim na takim osłabionym? Jeśli tak to bardzo możliwe ze zalales swiece. Wykrec je, oczyść, wymyj w benzynie, przedmuchaj sprężonym powietrzem, naladuj akumulator i po wkręceniu swiec próbuj odpalić. A najlepiej gdybys wkrecil inne-niekoniecznie nowe, może masz po ostatniej wymianie swiece....
Po odpieciu rury od chlodnicy trzeba bylo odkrecic odpowietrzniki na obudowie termostatu i rurze do nagrzewnicy oraz, oczywiscie, korek zbiorniczka wyrownawczego. Bez tego w ukladzie tworzy sie podcisniene, ktore nie pozwala na jego oproznienie. Odpowietrzanie klasyczne: odkrecic odpowietrzniki az wyleje sie plyn bez powietrza (najlepiej z dodatkowym...
Wygląda na to, że jest walnięty czujnik. Zaraz po zatrzymaniu się autem zmierzyłem temperaturę obudowy termostatu, wahała się od 90 do 91 stopni przez około minutę, później zaczęła stopniowo rosnąć aż do 104-105 (dokładnie tak jak jest napisane w Etzholdzie) stopni i wtedy włączył się wentylator, obniżając temperaturę do 91-92 stopni. Pirometr wskazuje...
Jeżdżę na tym drugim, pierwszy to był Bosch 0280130026 niebieski (nie mam pojęcia, czy oryginalny). A ten drugi mam ze Saxo (skąd jest ten słupek przełożony), który tam był w obudowie termostatu plastikowej, ELTH 269321 zielony. Oba mają w temp. pokojowej podobną oporność, zgadza się z książką Etzolda. A faktycznie, to miałem na myśli przerywanie, nie...
witam. Ja miałem podobny problem i przyczyna była w obudowie termostatu , po jej dokręceniu i wyczyszczeniu części z białej mazi mam już spokój
Z tego co kojarzę to jeden odpowietrznik znajduje na obudowie termostatu szukaj go nad skrzynią biegów(chyba trzeba zdemontować rurę filtra powietrza) a drugiego szukaj na środku ściany grodziowej na przewodach idących do centralki.
Czujnik o którym mowa jest dwu-pinowy, gdzie może znajdować się ten drugi? Zazwyczaj są 2 obok siebie. Jeden w obudowie termostatu, a drugi w głowicy silnika. Nie wiem jak w 2.0, ale w 1.4 były czujniki na chłodnicy które odpalały wentylator.
W obudowie termostatu
Witam, Kupiłem samochód z wadą: - brak ciśnienia oleju sygnalizowany przez kontrolkę - w układzie chłodzenia nie robi się ciśnienie (węże nie robią się twarde, brak "syknięcia" przy odkręcaniu na gorąco nakrętki zbiorniczka wyrównawczego - z wydechu po 30min od uruchomienia silnika nadal lecą kropelki wody i biały dymek - w zbiorniczku wyrównawczym...
Clio III jeżdżę już trzeci rok, od pół roku na gazie i jeśli miałbym wybrać drugi raz, to brałbym Clio III Grandtour, bo czasami brakuje miejsca oraz relingów :) Bieżące naprawy nie kosztują majątku, nadwozie ocynk lub plastik - pomimo kilu głębszych zarysowań korozji brak. Silnik pracuje dobrze, nawet pomimo wycieków oleju. Ale przy 200kkm to chyba...
U mnie przełączanie na 25 stopni jest plus kilka sekund zwłoki. Podłączenie bezpośrednio z obudowy termostatu na ocieplonych krótkich wężach. Teraz po nocy to przełącza po minimum 500-700 m. Jak stoi w garażu to po wyjeździe za bramę bo wiadomo zanim pozamykam to chwilka schodzi. Co do przebiegu to mam już 265 tys na LPG. Czarne medy zmienione po ponad...
Dodam że wyskakuje serwis usterka silnika napraw silnik i czasami po zaplonie na zimnyn silniku mam 90st juz i jak dam na 0 i znow na zaplon juz jest ok. Wymieniona zostala obudowa termostatu i dalej to samo.
auto stało u zaufanego mechanika dwa dni sprawdzali pod względem wycieku z węży, chłodnicy, korka, pompy wody, obudowy termostatu - brak widocznych wycieków, auto stało całą sobotę i niedzielę żeby obciekło ze śniegu, następnie wjechało na podnośnik pod samochodem została umyta podłoga było to w poniedziałek samochód został odpalony chodził prawie godzinę...
Witam ponownie. Zamówiłem termostat w serwisie zgodnie z numerem nadwozia. Przed chwilką dzwonił do mnie mechanik i twierdzi, że jedno wyjście z obudowy termostatu jest zaślepione. Dokładnie chodzi o połączenie z turbina. Mechanik zaślepił przewód od turbiny. Czy to jest dopuszczalne? Nie mam już pojęcia o co tutaj chodzi. Część oryginalna z serwisu,...
hmm...gdybym była na miejscu to po prostu bym grzebała xD od dzieciństwa mam tą zasade - rozbieraj aż znajdziesz tą część ^^ No ale tak poważnie... Bezpiecznik nr 7 o amperażu 20A zaznaczony czerwoną cyferką "7" na fotce powyżej jest odpowiedzialny za wentylator pod deską rozdzielczą jest jeszcze jeden bezpiecznik o numerze 38, ma on 5A i jest opisany...
Witam Wszystkich Usterkę usunąłem. Silnik starego wentylatora był uszkodzony, po podłączeniu nowego wszystko działa tak jak powinno. Bezpiecznik nr 7 o amperażu 20A zaznaczony czerwoną cyferką "7" na fotce powyżej jest odpowiedzialny za wentylator.Jeśli komuś nie będzie działał wentylator a ten bezpiecznik będzie dobry, to należy wypiąć niebieską wtyczkę...
Bo myślę że nie tylko ja byłbym zainteresowany ? Zwykłe 3 lub 4 świece żarowe w obudowie, z Focusa , Peugeot Citroen Renault HDI , volvo. Kupujesz to do tego 2 przekaźniki i sterujesz z tego termostatu. Ja to montuje ku szybszemu nagrzewniu LPG. Mointaż przed reduktorem LPG na wężu. Do 3 świec starcza 90A alternatora, do 4świec 110-120A, ja mam we...
Witam Pewnie w obudowie jest termostat ze zmiennym punktem otwarcia. Tylko czy to ma wpływ na klime? Chyba że pokazuje błąd tego termostatu. Ostatnio pisałeś że nie ma żadnych błędów. To może daj spis błędów z pojazdu i wtedy sprawdzimy w czym problem. Pozdrawiam Marek Były błędy czujnika od klimatyzacji, ale po podmianie działo się to samo czyli klimatyzacja...
Witam wszystkich. Peugeot 307 2.0 HDI 100kW, automat, 2007 rok prod. 1) Brudny płyn chłodzący - kawowy/pepsi, ale w miarę przejrzysty, nie mętny (jeszcze przed usunięciem FAPa). 2)W pojeździe miało miejsce usunięcie programowe filtra DPF oraz fizyczne wycięcie jego wnętrzności. Po tym zabiegu temperatura silnika spadła z nominalnych 90 stopni do 70-80...
Witam, mam problem z peugeot 307, mianowicie od jakiegoś czasu auto się nie dogrzewało 70 stopni i nie więcej... Wiec wymieniłem termostat razem z czujnikiem (wbudowane w obudowie). Po wymianie to samo, czy jest możliwe że sprzedano mi uszkodzony termostat? dolny wąż zimny. Czy auto jest jeszcze dobrze nie odpowietrzone ?( przy zapowietrzonym układzie...
Dzieki pany za pomoc termostat wymieniony elegancko trzyma temperature. Stary jak odkrecilem to sie wszystko wysypalo :D jesli bedzie ktos ciekawy termostat z obudowa to koszt 150zl.
Może któryś z kolegów wie jak wygląda wnętrze obudowy filtra paliwa.Bo z opisów wyczytałem ,że ma być tam termostat a po zdemontowaniu pokrywki górnej jest zwykły króciec z zatrzaskami?Króciec nie sięga nawet tak na oko do połowy wysokosci filtra.
Czyli myslisz ze moze to ten termostat zawinił? I co tak właściwie mam stwierdzić na tej obudowie?
Witam wszystkich czytających. U mnie jest ten sam problem ale u mnie nie ma FAPa - silnik 1.6HDI 90KM. Problem jest identyczny ale na pewno coś jest popsute ponieważ kiedy wentylator pracuje przez dłuższy czas przy wyłączonym zapłonie i włącze na 1 sek zapłon a następnie wyłącze to wentylator się wyłączy. Problem jest albo w czujniku ciśnienia klimy...
rynio_di masz racje kabel nie dotykał bloku silnika tylko jakiejs obudowy blaszki dlatego iskrzył, przykreciłem go do pinu termostatu pin wchodzi w blok wiec to działa jak uziemienie. georgesgr- jakieś pomysły? Czy może poprostu wymienić alternator?
Jakiś czas temu wyświetlił mi się komunikat jak w temacie. Z początku zbagatelizowałem ten błąd i w tym samym dniu dolałem płynu do Max mimo iż mieścił się w przedziale pomiędzy min i max. Komunikat dalej wyskakuje raz na jakiś czas, są dni gdy wcale go nie ujrzę a niekiedy np. dziś na odcinku 3 km wyskoczył 4 razy. Komunikat po chwili sam gaśnie. W...
Widzisz , te przewody od gruchy do zbiornika są z tworzywa więc raczej niezniszczalne. Problemem są złączki. Jeszcze uszczelnij termostat na filtrze paliwa. To taki wypust na obudowie filtra. Poślij nr. Telefonu to poślę zdjęcia.
witam Mam problem z temperaturą płynu chłodniczego. Dzisiaj przy pierwszych przymrozkach po rozgrzaniu auta do 90st po krótkim czasie wskazówka na desce rozdzielczej spadła do ok 82st. i się waha pomi,ędzy 82st a 90st Po przyjeździe z pracy "schłodziłem" auto i podłączyłem kompa pod OBDII i mierzyłem temp w czasie jazdy. Do temperatury 70st pomiar na...
(at)wic1 Myślisz, że to całe kombinatorstwo to wyjdzie taniej? Trzeba pojeździć po autozłomach i kupisz Webasto za grosze. Powiem Ci, że obecnie nawet w jednym ze swoich aut obecnie uruchamiam takie Webasto. Dzisiaj dorabiam sterowanie z pilota. Fakt, Webasto miałem jako dogrzewacz silnika. Ale na Allegro widziałem takie nawet po 300zł - ponoć sprawne....
Mi to wygląda na obudowę ale termostatu ewentualnie nazwałbym to trójnik (wody)... identyczną miałem w Peugeocie 405 1.9D i w również 405-tce ale 1.9 Mi16.. Ta wygląda jak z auta ze stajni VW, chociaż oznaczenie MK3 2.0 TDCI to jak od Forda Mondeo.. EDIT: Kolega poniżej idealnie to ujął - tego słowa mi brakowało - króciec niefortunnie nazwany przeze...
Temperature oceniam po tym iz załacza sie wentylator na chłodnicy a wąz jest bardzo goracy .Mam też peugeota 106 i tam wskaznik pokazuje dobrze lecz w 106 jest czujnik 2 pinowy a w saxo 1-pinowy / saxo 1.4 vts 2001 r/. W saxo są tylko 2 czujnikI brazowy na obudowie termostatu i ten niebieski na głowicy .Gdy silnik jest goracy to wskażnik dopiero zaczyna...
Podczas jazdy nie ma żadnych zmian , auto jedzi normalnie , nie traci mocy , nie kopci . Akumulator był kupowany nowy w styczniu i rozrusznik rowniez był kupiony jakos na początku roku . No, widzisz i od razu zrobiło się prościej i lżej na sercu, prawda? Podejrzewam, że jak zwykle problem leży w jakimś banalnym kabelku, także stykach, pinach, szwankującej...