Siedzi w obudowie termostatu
Dokładnie tak. Najszybszy sposób żeby uszczelkę wyeliminować.
Jak niebieska to czujnik temperatury w obudowie termostatu.
A obudowa termostatu sprawdzona?
Po głebszej diagnozie okazało się, że na 99% winą nie włączania się klimatyzacji jest uszkodzony termostat w Peugocie jest on podobno zespolony z czujniekiem od klimy jakimś jeszcze podobno zgrzanym w obudowie i chyba będe musiał zakupic razem z obudową, a niestety nie jest to tania cześc :/ https://allegro.pl/oferta/termostat-obud...
Jak odpinałeś to co na zdjęciu, to gratuluję, włącznik wentylatora chłodnicy. Czujniki są w głowicy, w obudowie termostatu
patrzyleś czy tego czujnika niema gdzieś przy obudowie termostatu?
W obudowie termostatu https://obrazki.elektroda.pl/6783550800_...
Sam termostat, to co widać na zdjęciach powyżej. U mnie czujnik jest osobno wpinany w tę obudowę. Widać to na drugim zdjęciu jest zblokowany jasno zieloną zawleczką.
Czyli, że kolega wymyśla sobie problemy. Jakoś nam nie przyszło do głowy aby zmieniać obudowę ot tak z dla poprawy samopoczucia i stąd to niezrozumienie. Zatem należy sprawdzić oporność termistora w warunkach ok 20 st C jako podstawa oraz w kilku innych punktach (np dwóch) do 100 st C. Wprawdzie to też nie gwarantuje całkowitej zgodności, ale pozwala...
Chyba ci się czujniki pomyliły bo bez niego silnik powinien palić :D Poza tym, o ile mnie pamięć nie myli to czujnik temp, jest nie na bloku tylko na obudowie termostatu
Stojac twarza do silnika, z prawej strony, na obudowie termostatu. Zlaczka zielona 2-pinowa. Zanim rozbierzesz auto, zobacz jaka temperature widzi kalkulator silnika. To on wszystkim "rzadzi".
Jeśli tak, to kupić dwa. Oczywiście każdy (najlepiej) na osobny paragon, rachunek. Jeśli będą dwa do wymiany (w co wątpię), to je wymienić. Jeśli jeden, to wymienić właśnie ten jeden. Drugi na podstawie dokumentu zakupu (paragon, faktura) można zwrócić prawdopodobnie w ciągu siedmiu dni od daty zakupu. U mnie, nie w Peugeocie, w tym samym silniku też...
witam Mam pytanie dotyczace termostatu w 407 sw 2.0 hdi czy mozna wymienic sam termostat czy trzeba go wyminic razem z obudowa?
Dodam że wyskakuje serwis usterka silnika napraw silnik i czasami po zaplonie na zimnyn silniku mam 90st juz i jak dam na 0 i znow na zaplon juz jest ok. Wymieniona zostala obudowa termostatu i dalej to samo.
Dzieki pany za pomoc termostat wymieniony elegancko trzyma temperature. Stary jak odkrecilem to sie wszystko wysypalo :D jesli bedzie ktos ciekawy termostat z obudowa to koszt 150zl.
Masz przeważnie trzy odpowietrzniki jak to bywa w takich wozach. Na wężu do nagrzewnicy ,na obudowie termostatu, na chłodnicy. Odkręcić i poczekać aż zacznie wylatywać płyn zamiast powietrza i tyle.
Mam Peugeot 406 TD problem jest z wentylatorami. Zmieniłem czujnik brązowy na obudowie termostatu, zmieniłem przekaźniki wentylatorów, przeczyściłem gniazda połączeniowe pod akumulatorem i nic nie wiem gdzie może być problem.
Spróbuj odpowietrzyć układ chłodzenia. Odpowietrzniki znajdują się na obudowie termostatu (pod rura wlotu powietrza do filtra) i na wlocie do nagrzewnicy.
- ok.90°C czy jesteś tego pewien? przez ostatnie 6,5 roku (bo tyle nim jeżdze) była zawsze w okolicach 82-85 Do 06.2005 (obudowa termostatu aluminiowa) - 89°C, od 07.2005 (obudowa plastikowa) - 91°C.
Witam po wymianie termostatu trzeba właściwie odpowietrzyć układ chłodzenia tzn. przy pomocy specjalnego naczynia, które montuje się na zbiorniku od płynu chłodzącego(powoduje ono, że poziom płynu jest wyżej niż poziom całego układu chłodzącego) trzeba też pamiętać o spuszczeniu z układu powietrza przez odpowietrzniki na przewodach i obudowie termostatu...
Czyli myslisz ze moze to ten termostat zawinił? I co tak właściwie mam stwierdzić na tej obudowie?
Ja profilaktycznie wymienilbym termostat, wystepuje on z cala obudowa i czujnikiem. Odpowiednia temperatura silnika to zdrowie silnika oraz ekonomia spalania.
Witam, Wentylator sterowany jest przez modul BITRON przy pomocy trzech przekaznikow. Jesli zapala sie lampka STOP, to wina lezy po stronie modulu (pod lewym przednim blotnikiem), czujnika (brazowy na obudowie termostatu) lub okablowania. Pozdrawiam, Georges
jedno wyjście z obudowy termostatu jest zaślepione. Jest krociec, czy go nie ma?
witam. Ja miałem podobny problem i przyczyna była w obudowie termostatu , po jej dokręceniu i wyczyszczeniu części z białej mazi mam już spokój
Z opisu posreniio wynika, ze masz prawdopodobnie silnik gaznikowy. Czujnik na termostacie jest wiec wylacznikiem termicznym kontrolki. Masz wiec trzy rzeczy do zrobienia: - zmierzyc realna temperature silnika (obudowy termostatu) zewnetrznym termometrem (na podczerwien wystarczy) - sprawdzic dzialanie wylacznika wentylatora (na chlodnicy) na postoju...
Przekaźniki sprawdziłeś? Często się sklejają, jeśli nie one to niebieski czujnik na obudowie termostatu lub moduł sterujący ( pod schowkiem). Wentylatory chodzą na dużych czy małych obrotach?
Bo myślę że nie tylko ja byłbym zainteresowany ? Zwykłe 3 lub 4 świece żarowe w obudowie, z Focusa , Peugeot Citroen Renault HDI , volvo. Kupujesz to do tego 2 przekaźniki i sterujesz z tego termostatu. Ja to montuje ku szybszemu nagrzewniu LPG. Mointaż przed reduktorem LPG na wężu. Do 3 świec starcza 90A alternatora, do 4świec 110-120A, ja mam we...
Widzisz , te przewody od gruchy do zbiornika są z tworzywa więc raczej niezniszczalne. Problemem są złączki. Jeszcze uszczelnij termostat na filtrze paliwa. To taki wypust na obudowie filtra. Poślij nr. Telefonu to poślę zdjęcia.
Z tego co kojarzę to jeden odpowietrznik znajduje na obudowie termostatu szukaj go nad skrzynią biegów(chyba trzeba zdemontować rurę filtra powietrza) a drugiego szukaj na środku ściany grodziowej na przewodach idących do centralki.
Czujnik masz w obudowie termostatu. Akreska powyzej 90 to 100. Jak temp nie idzie wyzej a wentylator sie wlacza to sie tym nie przejmuj.
Po pierwsze - piszesz ze akumulator się rozladowal, czy kreciles nim na takim osłabionym? Jeśli tak to bardzo możliwe ze zalales swiece. Wykrec je, oczyść, wymyj w benzynie, przedmuchaj sprężonym powietrzem, naladuj akumulator i po wkręceniu swiec próbuj odpalić. A najlepiej gdybys wkrecil inne-niekoniecznie nowe, może masz po ostatniej wymianie swiece....
Witam, mam problem z peugeot 307, mianowicie od jakiegoś czasu auto się nie dogrzewało 70 stopni i nie więcej... Wiec wymieniłem termostat razem z czujnikiem (wbudowane w obudowie). Po wymianie to samo, czy jest możliwe że sprzedano mi uszkodzony termostat? dolny wąż zimny. Czy auto jest jeszcze dobrze nie odpowietrzone ?( przy zapowietrzonym układzie...
Witam. Posiadam Peugeota 207 1.4 8V z 2009 roku. Od jakiegoś czasu mam kłopoty z układem chłodzenia, często się zapowietrza i wyrzuca płyn chłodniczy przez korek zbiorniczka. Wymieniłem termostat, obudowę i czujnik temperatury, wymieniłem chłodnicę, bo ciekła. Po przejechaniu około 10 km płyn podnosi się w zbiorniku pod sam korek, tak jakby powstawało...
Czujnik o którym mowa jest dwu-pinowy, gdzie może znajdować się ten drugi? Zazwyczaj są 2 obok siebie. Jeden w obudowie termostatu, a drugi w głowicy silnika. Nie wiem jak w 2.0, ale w 1.4 były czujniki na chłodnicy które odpalały wentylator.
Zakończenie tematu. Dla ewentualnych zainteresowanych w przyszłości - okazało się że ma trzy, nie licząc tego na chłodnicy... W obudowę termostatu wkręcone są: czujnik dla wskaźnika na desce, czujnik temperatury krytycznej (zapala na desce alarm pow. 110 stopni) i czujnik dla sterownika (dwa przewody). Pozdrawiam i zamykam.
rynio_di masz racje kabel nie dotykał bloku silnika tylko jakiejs obudowy blaszki dlatego iskrzył, przykreciłem go do pinu termostatu pin wchodzi w blok wiec to działa jak uziemienie. georgesgr- jakieś pomysły? Czy może poprostu wymienić alternator?
Witam! znaleziono wyciek! okazało się że to obudowa termostatu byla nadłamana i przy niskich obrotach w zasadzie nic sie nie działo, dopiero jak podkręciłem troche to nie dość że kapało to w koncu spadła rura doprowadzająca wodę z termostatu do chłodnicy i sie wylało sporo. kapało powoli i od razu nacieply silnik i parowało i dlatego nie bylo widać....
https://filmy.elektroda.pl/96_1674721970... Był też taky problem jak wymienil termostata. Samochód - Peugeot 206 z silnikem TU3A. Stary termostat był zepsuty - uszczelniacz (gumka) był pęknięty. Po wymianie kilka razy odkręcałem zawory na wężach - co raz wychodzie powietrze. Temperatura silnika pod czas jazdy nie wyzej 65-70 stopni (wg wskaźnika na...
W żadnym nie ma problemu z odpowietrzaniem, jeden odpowietrznik na obudowie termostatu i drugi na wężu od nagrzewnicy. To że się nie dogrzewa to po prostu termostat bubel.
Krosno- Podkarpackie Dzisiaj znów nowe doświadczenia: wymieniłem czujnik temp znajdujący się przy obudowie termostatu (taki zielony) objawy dalej takie same. Z nowych rzeczy to po wpięciu kompa pokazało błąd czujnika (podgrzewacza) na termostacie. Po skasowaniu błędu przez godzinę wszystko jest w normie- zarówno na postoju jak i w czasie jazdy. Natomiast...
Clio III jeżdżę już trzeci rok, od pół roku na gazie i jeśli miałbym wybrać drugi raz, to brałbym Clio III Grandtour, bo czasami brakuje miejsca oraz relingów :) Bieżące naprawy nie kosztują majątku, nadwozie ocynk lub plastik - pomimo kilu głębszych zarysowań korozji brak. Silnik pracuje dobrze, nawet pomimo wycieków oleju. Ale przy 200kkm to chyba...
Gotuje się płyn :) Optymalna temperatura 90*C +- 5% Termostat wymieniony W sobotę w trasie do zakopanego zagotował się całkowicie i wyrzuciło go przez zbiornik wyrównawczy. Zalałem wodą mineralną i powoli wrociłem, ale każda górka powoduje wzrost tempratury. Dzisiaj wymieniłem opornicę bez zmian, z AC wentylator startuje na 2 biegu i włącza się po chwili...
W partnerze jest podobnie jak w innych francuzach ( np. peugeot 306,106 ) termostat masz po prawej stronie silnika jak stoisz przed autem. Od chłodnicy wody szukasz grubego węża z prawej strony i cie on doprowadzi do termostatu. Na obudowie zobaczysz pewnie 2 czujniki (niebieski i zielony). A do płukania układu chłodzenia polecam ci z firmy Prestone...
Witam, Kupiłem samochód z wadą: - brak ciśnienia oleju sygnalizowany przez kontrolkę - w układzie chłodzenia nie robi się ciśnienie (węże nie robią się twarde, brak "syknięcia" przy odkręcaniu na gorąco nakrętki zbiorniczka wyrównawczego - z wydechu po 30min od uruchomienia silnika nadal lecą kropelki wody i biały dymek - w zbiorniczku wyrównawczym...
Witam wszystkich. Peugeot 307 2.0 HDI 100kW, automat, 2007 rok prod. 1) Brudny płyn chłodzący - kawowy/pepsi, ale w miarę przejrzysty, nie mętny (jeszcze przed usunięciem FAPa). 2)W pojeździe miało miejsce usunięcie programowe filtra DPF oraz fizyczne wycięcie jego wnętrzności. Po tym zabiegu temperatura silnika spadła z nominalnych 90 stopni do 70-80...
Może któryś z kolegów wie jak wygląda wnętrze obudowy filtra paliwa.Bo z opisów wyczytałem ,że ma być tam termostat a po zdemontowaniu pokrywki górnej jest zwykły króciec z zatrzaskami?Króciec nie sięga nawet tak na oko do połowy wysokosci filtra.
U mnie przełączanie na 25 stopni jest plus kilka sekund zwłoki. Podłączenie bezpośrednio z obudowy termostatu na ocieplonych krótkich wężach. Teraz po nocy to przełącza po minimum 500-700 m. Jak stoi w garażu to po wyjeździe za bramę bo wiadomo zanim pozamykam to chwilka schodzi. Co do przebiegu to mam już 265 tys na LPG. Czarne medy zmienione po ponad...
Jakiś czas temu wyświetlił mi się komunikat jak w temacie. Z początku zbagatelizowałem ten błąd i w tym samym dniu dolałem płynu do Max mimo iż mieścił się w przedziale pomiędzy min i max. Komunikat dalej wyskakuje raz na jakiś czas, są dni gdy wcale go nie ujrzę a niekiedy np. dziś na odcinku 3 km wyskoczył 4 razy. Komunikat po chwili sam gaśnie. W...
witam dzisiaj wymieniłem pasek rozrządu w swoim Peugeocie 308 1,6 HDi 66KW, wraz z paskiem wymieniałem pompę wody. po zalaniu na nowo płynu do układu, weszło go bardzo mało , nie ma obiegu wody (grzeje się momentalnie i wywala czerwony napis STOP). uprzedzając komentarze, że jestem głąbem i nie umiem odpowietrzyć układu, informuję, że zajmuję się blacharką...
Witam, Na glowicy silnika, nad skrzynia biegow, jest termowylacznik z 2-pinowa niebieska zlaczka. To on lub jego przewod moze powodowac to zjawisko laczac sie z masa albo z powodu uszkodzenia wewnatrznego albo z powodu przetarcia przewodu. W normalnym dzialaniu, powoduje on zwarcie czujnika temperatury (na obudowie termostatu, zlaczka zielona) po przekroczeniu...
Po odpieciu rury od chlodnicy trzeba bylo odkrecic odpowietrzniki na obudowie termostatu i rurze do nagrzewnicy oraz, oczywiscie, korek zbiorniczka wyrownawczego. Bez tego w ukladzie tworzy sie podcisniene, ktore nie pozwala na jego oproznienie. Odpowietrzanie klasyczne: odkrecic odpowietrzniki az wyleje sie plyn bez powietrza (najlepiej z dodatkowym...
Nie wiem czy wiesz cos piszesz bo wiekszosc wspolczesnych samochodow ma odlaczana pompe wody. Czy to vw czy mini czy peugeot. Geniuszu, temat jest o 1,2 TFSI. O której jak widać kompletnie nie masz pojęcia. Bo gdybyś chociaż troszkę miał pojęcia w temacie to nawet byś wpisał jak wygląda pompa wody do tego silnika i od razu byś ją zobaczył tą niby odłączaną...
Witam, mam problem z wentylatorem chłodnicy w peugeotcie 406, wentylatory działają, gdy odłącze od czujnika to wentylatory chodzą cały czas, natomiast gdy podłącze kostkę do termowłacznika to wentylator wgl się nie załącza. Termowłacznik jest nowy wiec powinien być dobry. Nie wiem czy któryś jeszcze z czujników może odpowiada za włączanie się wentylatorów?...
Witam wszystkich czytających. U mnie jest ten sam problem ale u mnie nie ma FAPa - silnik 1.6HDI 90KM. Problem jest identyczny ale na pewno coś jest popsute ponieważ kiedy wentylator pracuje przez dłuższy czas przy wyłączonym zapłonie i włącze na 1 sek zapłon a następnie wyłącze to wentylator się wyłączy. Problem jest albo w czujniku ciśnienia klimy...
Jeżdżę na tym drugim, pierwszy to był Bosch 0280130026 niebieski (nie mam pojęcia, czy oryginalny). A ten drugi mam ze Saxo (skąd jest ten słupek przełożony), który tam był w obudowie termostatu plastikowej, ELTH 269321 zielony. Oba mają w temp. pokojowej podobną oporność, zgadza się z książką Etzolda. A faktycznie, to miałem na myśli przerywanie, nie...
Już podejmowałem temat fabrycznego alarmu w bełkocie 806.. a raczej jego braku. Zauważyłem prywatne życie tego autka, a mianowicie pyka sobie i piszczy wysoko prawie niesłyszalnie. W poszukiwaniu nieznanego natrafiłem na coś takiego: na obudowie jednego z wentylatorów chłodnicy (na promieniście odchodzącym od środka wsporniku), znalazłem przymocowane...
Jak żyję to jeszcze ŻADNEGO układu chłodniczego nie odpowietrzałem przy pomocy jakiś zaworków. Silniki Peugeota miały odpowietrzniki na głowicy (plastikowej obudowie termostatu) oraz odpowietrznik na przewodzie nagrzewnicy, samochody z lat 1985–2000. W nowszych samochodach stosuje się już układ wężyków odpowietrzających i układu nie trzeba odpowietrzać...
Mi to wygląda na obudowę ale termostatu ewentualnie nazwałbym to trójnik (wody)... identyczną miałem w Peugeocie 405 1.9D i w również 405-tce ale 1.9 Mi16.. Ta wygląda jak z auta ze stajni VW, chociaż oznaczenie MK3 2.0 TDCI to jak od Forda Mondeo.. EDIT: Kolega poniżej idealnie to ujął - tego słowa mi brakowało - króciec niefortunnie nazwany przeze...
hmm...gdybym była na miejscu to po prostu bym grzebała xD od dzieciństwa mam tą zasade - rozbieraj aż znajdziesz tą część ^^ No ale tak poważnie... http://obrazki.elektroda.pl/5704443300_1... Bezpiecznik nr 7 o amperażu 20A zaznaczony czerwoną cyferką "7" na fotce powyżej jest odpowiedzialny za wentylator pod deską rozdzielczą jest jeszcze...
Witam Wszystkich Usterkę usunąłem. Silnik starego wentylatora był uszkodzony, po podłączeniu nowego wszystko działa tak jak powinno. Bezpiecznik nr 7 o amperażu 20A zaznaczony czerwoną cyferką "7" na fotce powyżej jest odpowiedzialny za wentylator.Jeśli komuś nie będzie działał wentylator a ten bezpiecznik będzie dobry, to należy wypiąć niebieską wtyczkę...
auto stało u zaufanego mechanika dwa dni sprawdzali pod względem wycieku z węży, chłodnicy, korka, pompy wody, obudowy termostatu - brak widocznych wycieków, auto stało całą sobotę i niedzielę żeby obciekło ze śniegu, następnie wjechało na podnośnik pod samochodem została umyta podłoga było to w poniedziałek samochód został odpalony chodził prawie godzinę...
Witam Chciałbym zapytać co może być przyczyną rośnięcia temperatury , kiedy odpale auto powoli podnosi się do 70~ stopni . Po 2-3 minutach temperatura wskakuje na czerwone pole i i napis Stop miga. Wymieniłem chłodnice, termostat , uszczelkę pod głowicą , obudowe termostatu , odpowietrzyłem go i dalej nic .
Podczas jazdy nie ma żadnych zmian , auto jedzi normalnie , nie traci mocy , nie kopci . Akumulator był kupowany nowy w styczniu i rozrusznik rowniez był kupiony jakos na początku roku . No, widzisz i od razu zrobiło się prościej i lżej na sercu, prawda? Podejrzewam, że jak zwykle problem leży w jakimś banalnym kabelku, także stykach, pinach, szwankującej...
termostat obudowa obudowa termostat peugeot obudowa
zimny kaloryfer budowa mostka prostowniczego prędkość nagrywania magnetofon szpulowy
whirpool dźwięk fizyka mechanika maszyn
Rodzaje napędu w kosiarkach: pasowy, hydrostatyczny, elektryczny – która kosiarka najmniej awaryjna? Where to Buy Parkside LGT695G-B Charger PCB for PLG 20 A1 – Sourcing Options & Board Compatibility