Zamontuj kontrolkę ładowania ponieważ ona zamyka obwód wzbudzenia.
najprościej- zwykły przekaźnik wpięty w obwód kontrolki ładowania... nie tak dawno tłumaczyłem komuś
kontrolka ładowania zapala się po przekręceniu zapłonu ? A po odpaleniu normalnie gaśnie ? Jeśli się nie zapala sprawdź czy dochodzi do alternatora prąd (wzbudzenie) jeśli nie to obwód kontrolki ładowania do sprawdzenia może gdzieś jest przerwany.
Witam.Jeśli masz dobre ładowanie a kontrolka lekko pali się na wolnych obrotach to masz problem z instalacją elektryczną.Można wstawić dodatkową diode w obwód kontrolki.
Koledzy to nie tak. Alternator w momencie rozpoczęcia ładowania w wyjściu z gwiazdy zaczyna generować prąd.Dlatego musi być przekażnik ładowania czyli rozwierający a podłączenie następujące; cewka przekaznika 1-masa 2-wyjście z gwiazdy 30-masa 87-kontrolka. Na kontrolkę z drugiej strony zasilanie 15. Pozdr. Dodam że przy przekażniku typowym do ładowania...
Odłącz prostownik. Zapnij żarówki (3szt) i mierz AC (3x). Pisałem o tym w lunkowanym temacie. Poczytaj. Zasilanie regulatora weź z obwodu kontrolki ładowania zwierając ją lub wprost z aku.
Obwód kontrolki ładowania potrzebny jest do ułatwienia wzbudzenia alternatora po uruchomieniu silnika. Po wzbudzeniu alternator nie potrzebuje już do pracy niczego poza napędem, zaś kontrolka jak nazwa wskazuje wykorzystywana jest tylko do kontroli ładowania (sygnalizuje nieprawidłowości ładowania). Bez podstawowych pomiarów nie uda się zlokalizować...
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
witam, posiadam ładę 2106 z oryginalnym starym alternatorem (6diodowy), który ma osobny regulator napięcia oraz obwód kontrolki ładowania przez przekaźnik. niestety coś się stało z tym alternatorem i nie ma ładowania. chciałem podłączyć nowszy typ altka z lady 2107, który ma regulator już na alternatorze (ale on z kolei nie ma wyprowadzenia na obwód...
Podaj jaki lub z czego ten alternator,.Zazwyczaj główny prądowy idzie z rozrusznika ze szczotek wychodzi przewód na regulator, a z regulatora pod przekaźnik kontrolki ładowania(trzeba wstawidz własny zbudowany obwód) lub pod samą kontrolkę ładowania i kontrolować ją żeby nigdy niebyła spalona (przy spalonej nie ma ładowania).
to oblookaj zestaw i masy do niego o to wygląda jakby stabiliztor w zestawie podawał zawysokie napięcie - być może obwód kontrolki ładowania gdzieś się zwarł ale i tak musisz przejżeć to co wchodzi do zestawu (masy) jeśli są to być może przy wyjmowaniu umiąchała się złączka w zestawie (coś w stylu zimnych lutów)
Kontrolki awarii naprawione. Uszkodzone: - Czujnik obrotów sieczkarni (przerwa). - Do wymiany dwa elementy elektroniczne w uszkodzonym sterowniku kontrolek awarii wytrząsacza - obwód detektora. (samoczynne gaszenie kontrolek na zgaszonym) oficjalnie które nie powiem dla ułatwienia upływność prądowa - Zamienione miejscami dwa duże sterowniki kontrolek...
Przyłączam się do elektrita sprawdz akumulator np może mieć zwarcie na celi (zbadaj napięcie spoczynku i prąd ładowania) a obwód wzbudzenia to układ zamknięty w alternatorze i nawet bez obciążenia nie powinien spalić się chyba że obwód kontrolki ładowania daje zbyt duże obciążenia i diody wzbudzenia nie wytrzymują. To sprawdz jaki prąd pobiera układ...
Najlepsze wyjście to sprawdzić obwód kontrolki ładowani,przewód od kontrolki do masy i ma zaświecić.Zacznij od tego bo bez kontrolki ładowania nie będzie.
Po pierwsze. Jaki masz typ regulatora? Na zdjęciu nie widać a ty nie byłeś łaskaw napisać. Czy pomiary diod robiłeś na odłączonym prostowniku? Nie trzeba przytykać końcówki pomiarowej miernika do diody (a do które jej "końca" przytykałeś?) ale do styków XYZ i styków D+ D- i DF !!!! Oczyść dobrze mechanicznie (skrobak) prostownik i ponów pomiary. Sprawdź...
Jeśli przed regeneracją kontrolka ładowania akumulatora świeciła a po regeneracji nie świeci to albo elektryk montujący alternator coś namieszał albo regeneracja źle zrobiona. Sprawdź obwód kontrolki ładowania jeśli jest OK to reklamacja alternatora. Uszkodzenia akumulatora nie wykluczałbym objawy przed regeneracją alternatora mogą na to wskazywać (ale...
Ewidentny brak ładowania na co wskazuje brak pracy obrotomierza. Jeżeli kontrolka od ładowania po przekręceniu słabo świeci uszkodzony obwód wzbudzenia -regulator, wirnik. Przyczyną może być blokowanie regulatora,brak szczotek , pierścieni. Na początek zdjąć z alternatora wtyczkę i zmasować niebieski cienki przewód kontrolka powinna zaświećić normalnie...
Jeszcze jest prostszy patent. Widziałem to u gościa w Sprinterze. Odczep zasilania przekaźnika świateł ( ten co idzie od stacyjki do włącznika świateł) podłącza się do obwodu kontrolki ładowania (alternator). Po przekręceniu kluczyka światła się nie palą, dopiero gdy zgaśnie kontrolka ładowania (silnik pracuje ) światła się zapalają. Wystarczy zrobić...
Dlaczego bezpiecznik się przepala? Masz po prostu zwarcie do masy, bądź za duże obciążenie na danym obwodzie. Czy może być powiązany z ładowaczem czołowym - bardzo prawdopodobne - najpewniej z tego obwodu jest wzięte zasilanie do 3 sekcji. Brak kontrolki ładowania to brak początkowego wzbudzenia i teoretycznie braku ładowania, natomiast alternator potrafi...
Zaproponowałem układ stykowy bo to najprostszy sposób, wziąłem również pod uwagę znajomość autora postu w tych sprawach. Ostatnio gdzieś się spotkałem, że kontrolka ładowania gasła podczas samego kręcenia ale to było związane z odłączeniem obwodu wzbudzenia podczas kręcenia jak i wszystkiego co się na pokładzie znajdowało. Proponowałbym włączyć miernik...
Prawdopodobnie jest to zbocznikowanie obwodu wzbudzenia alternatora. W przypadku usterki kontrolki ładowania umożliwia on rozpoczęcie ładowania. Często spotykany układ w starszych licznikach.
wypięciu wtyczki z alternatora kontrolka ładowania nie będzie świecić ani na zgaszonym ani na odpalonym silniku ,bo rozłączasz jej obwód. na początek sprawdź może przewody od alternatora do ecu.
Pewnie spaliła się stacyjka, poruszaj kluczykiem może załapie. U mnie stacyjka była wymieniana wiele razy, to wynik kiepskiego rozwiązania gdzie przez stacyjkę płynie prąd podgrzewaczy (60 Amper). Obecnie mam przerobione zasilanie przełącznika świec żarowych (na stałe), a obwód rozrusznika jest zabezpieczony przekaźnikiem podłączonym do kontrolki ładowania....
Witam Jadąc autem nagle zaczęły żarzyć się kontrolki: ładowanie, prawdopodobnie brak okładzin hamulcowych, woda i zaczęły falować obroty na obrotomierzu (silnik pracował normalnie i nie faluje). Oczywiście wszystko jest w porządku tylko brakuje ładowania. Nie mam teraz zbyt wiele czasu bo auto cały czas jest w ruchu to dzisiaj trochę posprawdzałem i...
Przede wszystkim - co to za alternator i co za regulator napięcia ? Czy przypadkiem alternator nie posiada regulatora już "na sobie" a Ty nie próbujesz zastosować regulatora prądnicy, który był w poprzednim obwodzie ?
Ten opornik "pomaga"alternatorowi się wzbudzić,jeżeli jest uszkodzona lampka kontrolna. Jedno mi się nie zgadza skoro miedzy Vcc a D+ jest opornik to w momencie kiedy na D+ pojawia sie masa (i tym samym podaje minus na kontrolke dzięki czemu się zapala) czyli kiedy nie ładuje robi się zwarcie czyż nie? Jego wartość przeważnie to 47 om (zólty,fioletowy,czarny...
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
W alternatorze są dwa obwody prostownicze jeden do zasilania obwodu wzbudzenia, a drugi do ładowania akumulatora. Żarówka kontrolka włączona jest pomiędzy te napięcia. Jeśli się żarzy to uszkodzenie jednej fazy prostownika trójfazowego. Najczęściej padają diody do zasilania obwodu wzbudzenia. Typowo instalowane tam są diody 3A, z wyglądu jak dioda 1N4007....
Nie wiem jak w tym sprzęcie. Ale prawdopodobnie mogę się mylić Ale za to na sto procent w starszym sprzęcie takowa żarówka, kontrolka ładowania służyła, jako element pomocniczy do wzbudzenia alternatora. I obwód tej żaróweczki jest, był bardzo ważny, aby akumulator był ładowany poprawnie przez alternator.
Może ustalmy tą kontrolkę: jak przekręcasz kluczyk, ale nie odpalasz, to świeci? Czy inne kontrolki świecą? Jak odpalisz, to co wtedy? Czy mierzyłeś napięcie na akumulatorze przed i po uruchomieniu silnika? Dobrze jest też sprawdzić obwód kontrolki, bez niego alternator może nie zacząć ładować.
nie, na patce jest tak opisany. To bezpiecznik obwodu 15
widzisz zabawa polega na tym że jeśli nie ma ładowania, to prąd biegnie przez żarówkę od strony akumulatora i żarówka świeci zamykajać obwód przez alternator czy pradnicę, podczas ładowania żarówka dostaje z 2 strony taki sam potęciał nie świeci.
Witam! Mam tą sama usterkę w Vectra 2005r 1.9 CDTI 150 KM. Bład jest taki: Obwód sterujący L lampką alternatora - usterka P0621. Czym to może być spowodowane i jak to mozna usunąc? Ładowanie 14.20, pod pełnym obciażeniem nawet po zapaleniu sie kontrolki ładowania.
Do sprawdzenia szczotki , stan pierścieni , może być uszkodzony również wirnik w taki sposób że pod wpływem siły odśrodkowej dochodzi do przerwy obwodu .
sprawdż żaróweczkę(kontrolkę) bo przez nią płynie prąd w pierwszej chwili ładowania jak i również ciągłość obwodu ładowania czyli od kontrolki do uzwojenia wzbudzenia w alternatorze gdyż powodem może też brak styku w obwodzie- zakładam że alternotor podmieniany był sprawdzony i był dobry.Pozdrowienia
Przypnę się do tematu. Mam problem w fiacie ducato 3.0 silnik Iveco 2008r. Po pół rocznym postoju auta po odpaleniu po około minucie zapaliła się kontrolka ładowania. Alternator nie ładował. Sprawdziłem na stole i faktycznie brak ładowania. Fiat wchodził na wyższe obroty bez tego ładowania. Oddałem alternator do fachowca, przyczyną braku ładowania był...
Serwus. Po przekręceniu w stacyjce kluczyka w pozycję zapłonu, powinna się zapalać kontrolka z akumulatorem, to oznacza brak ładowania. Jeśli kontrolka się nie pali to oznacza przepalenie żaróweczki. Ta żaróweczka "odpowiada" za wzbudzanie się alternatora (jest podłączona do obwodu wzbudzania). Jeśli alternator nie zostanie wzbudzony, pomimo, że będziesz...
Spalona żarówka kontrolki, lub uszkodzony obwód Alternator zaczyna ładować z magnetyzmu szczątkowego wirnika
Nasuwa się pytanie, czy aby na pewno zielona kontrolka wskazuje ładowanie? Może tylko pokazuje obecność napięcia sieciowego. Podłacz amperomierz w obwód aku i sprawdź. Znalazłem instrukcję, jednak nic nie wspomina o roli zielonej kontrolki -- dołączyłem do postu. Jest natomiast podane napięcie ładowania 13,8V , prąd 1,5A (niewielki) i czas ładowania,...
Witam, mam alternator a124 6-diodowy i elektroniczny regulator, wszystko podłączone według podanego wyżej schematu i niestety problem, mam ciągle napięcie 12,8 które się nie zmienia, tak jakby altek nie ładował, napięcie na obwodzie wzbudzenia rośnie z 1,4 do 3 V na wysokich obrotach, przed założeniem rozebrałem altka i sprawdziłem ciągłość wszystkich...
Witam,mam problem z kontrolka ładowania-im więcej włącze obwodów tzn światła, ogrzewanie szyby-to tym bardziej mi się jarzy.Co z tym zrobić. Jest to w oplu Omega B
Konstrukcja alternatora i regulatora napięcia w chińskich skuterach dalece odbiega od rozwiązań stosowanych w samochodach i uniemożliwia proste podłączenie kontrolki ładowania. Tam nie ma obwodu wzbudzania alternatora, bo nie ma tam uzwojenia wzbudzającego, zamiast niego są magnesy stałe. Regulator jest prymitywnym regulatorem stratnym.
Przypuszczam że sprawdziłeś naciąg paska , proces samowzbudzenia występuje w okolicach 1000 obr/min , z regulatorami różnie bywa a zwłaszcza z podróbkami to jest prawie jak loteria , a ja bym jeszcze sprawdził obwód lampki ładowania zbyt duża rezystancja tego obwodu może powodowac takie objawy , może wystarczy tylko wymiana żarówki i przeczyszczenia...
Ładowanie masz wzorowe , a napięcie z kontrolki jest tylko potrzebne po uruchomieniu silnika , inicjalizacja ładowania , później diody pomocnicze w altu przyjmują na siebie to zadanie. U ciebie wyraźne przywieranie obwodu wzbudzania do masy.
Działanie kontrolki nie będzie potrzebne, będzie zamontowany wskaźnik napięcia w kabinie. Głównie chodzi o to aby zgasić kontrolke którą się pali że względu odpietego oryginalnego sterowania regulator. Czy np. instalacja w ten obwód żarówki np. W5w zgasić kontrolke ładowania?
Te alternatory często padały montowane były w nich różne regulatory napięcia. Z twojego opisu wynika że masz za mały"opór" kontrolki ładowania. Daj równolegle w obwód L żarówkę 5w i powinno rozwiązać to problem. To S powinien mieć więcej Volt, ale do właściwej pracy wystarczy Dodano po 1 Najprościej masz próbnik napięcia czyli jeden koniec do L drugi...
Nie szukaj winy w kontrolce i liczniku - są potrzebne tylko do wzbudzenia alternatora. Jak już zacznie ładować to ten obwód nie jest do niczego potrzebny. Wymień regulator jeśli są fluktuacje napięcia i po sprawie.
Też jestem zdania ,że żaróweczka lub jej obwód,dlatego zaczyna ładowac po przegazowaniu.
Układ miał zastosowanie w starych alternatorach w których uzwojenie wzbudzające było zasilane szeregowo przez żarówkę kontrolki ładowania. Nie napisałeś co to za samochód ani z jakiego rocznika - oznaczenie kodowe alternatora niewiele mi mówi. "Kontrolka, w tym alternatorze, nie służy..." = "Kontrolka, w przypadku tego alternatora, nie służy"... nie...
Braku ładowanie, tzn. tego że kontrolka gasnie. Myslałem, że uszkodozny jest obwód ładowania baterii wbudowany w aparat. Ten felerny kabelek ładował inne urządzenia. Ale sprawdziłem też inne mini USB, jakie mam w swoich zapasach. W jednym przypadku wtyczka nie chciała wejśc go dniazdka , nie próbowałem na siłe aby nie uszkodzić. To kolejny przykład...
Tak,tylko że nie ma różnicy czy wyższe czy niskie obroty,ze światłami czy bez sprawdzałem pasek jest ok ,wsuwki oczyszczone nie zaśniedziałe ......Jak mam sprawdzić ten obwód wzbudzenia ????
Moim zdanie wadliwy jest san alternator bo nie daje wystarczającego prądu dlatego jak go obciążysz spada napięcie. Wyciąg go i daj do sprawdzenia. Co do akumulatora to musi go sprawdzić ktoś z specjalnym miernikiem (często sklepy zajmujące się samą sprzedażą akumatorów mają taki sprzęt i zbadają go za friko) bo jest bardzo prawdopodobne że już jest...
A obwód kontrolki dobry?
Witam serdecznie, mam problem z moją Maryśką, mianowicie nie mam ładowania. Co zauważyłem, że podczas przekręcania stacyjki w stan zapłonu nie zapalają się kontrolki od ładowania i ciśnienia oleju (dodam, że inne zapalają się normalnie[otwarte drzwi, wtrysk]). czytałem również na forum, że gdy nie świeci kontrolka od ładowania to może być powód braku...
Faktycznie, sorry za niedopatrzenie, sprawdź obwód wzbudzenia przed wyjęciem alternatora.
Ludzie, tam jest doprowadzone do regulatora APC (15) i kontrolka, wzbudzenie następuje przez podanie na regulator + po włączeniu stacyjki, kontrolka nie ma nic do rzeczy, można ją wywalić i altek będzie normalnie działał. Należy sprawdzić, czy po włączeniu stacyjki pojawia się tam +, ten obwód ma swój bezpiecznik
Witam! Mam usterkę w Vectra 2005r 1.9 CDTI 150 KM. Bład jest taki: Obwód sterujący L lampką alternatora - usterka P0621. Czym to może być spowodowane i jak to mozna usunąc? Ładowanie 14.20, pod pełnym obciażeniem nawet po zapaleniu sie kontrolki ładowania.
Skąd pewność, że alternator jest sprawny? Jak sprawdzony? Jak sprawdzony obwód kontrolki?
Zdjęcia będę w stanie wrzucić pod koniec następnego tygodnia. Instalacja jest kompletna. Auto jest z 2002 roku. Ja przypuszczałem, że to trochę inaczej działa, ale to co napisaliście jest najbardziej sensowne i pewnie prawdziwe. Sprawdzę to i napisze jak jest, ale dopiero pod koniec przyszłego tygodnia. Dodatkowo udało mi się ustalić od czego jest przewód...
Prawdopodobnie przerwany jest przewód łączący zacisk D+ alternatora z kontrolką. Podaję Ci podstawowe zaciski na alternatorze: B+ ..połączenie do akumulatora biegun+ (gruby przewód czerwony) B- ..podłączenie do masy Ninus akumulatora (Masa może być na obudową) D+..obwód wzbudzenia idzie do kontrolki ładowania W.. zacisk do wzkaźnika obrotów ( nie zawsze...
......ani żarówki w obwodzie kontrolki ładowania.
a ja, mimo wszystko, stawiam na brak masy silnika. Łatwo to określić, wystarczy prosty pomiar, czy na zacisku rozrusznika jest napięcie akumulatora względem masy akumulatora, a następnie względem masy silnika. Zdarza się, że taśma masy jest skorodowana w zaciskach. Nie napisałeś, czy samochód da się uruchomić "na pych". Piszesz natomiast, że pojazd...
Pomiar wykonałem prawidłowo. Podłączę nowy akumulator i sprawdzę czy odpali. Może tamten się po prostu skończył. Wtedy sprawdzę pobór przy postoju. Co do lampki sygnalizującej ładowanie przy włączeniu zapłonu mam pytanie. Jak wtedy zamyka się obwód powodujący świecenie? Przez regulator który zwiera do masy a po włączeniu silnika daje 12V na diodę?.
Ta kontrolka od oleju ma w dolnej częsci "falę" - czyli nie jest to cisnienie, tylko POZIOM ale nie tego dotyczy temat Oczywiscie że tego dotyczy - bo kontrolka poziomu dla sprawdzenia działania jest podpinana pod obwód ładowania - w ten sposób zapala się po załączeniu zapłonu. Kontrolka cisnienia nie jest podpinana do ładowania, bo jest rzeczą oczywistą,...
To nie jest takie proste,informacja o ladowaniu idzie przewodem czarno/bialym z pinu 46 ECU do elektroniki zegarow.Na podstawie tej informacji elektronika zegarow gasi kontrolke ladowania Tu masz schemacik obwodu ladowania
sprawdz czy obwód kontrolki nie jest przerwany...
w tym alternatorze wirnik nie stanowi obwodu lampki
Dodatkowo gdybyś chciał mieć kontrolkę ładowania, to przekaźnik za stykiem NC, cewka pomiędzy konektor N (środek gwiazdy) alternatora a masę a styki do obwodu lampki
Dobra Panowie, miarka się przebrała, czas na rozwiązania drastyczne, czyli wywalenie amperomierza :D Dzis rano wyjechał władkiem mój ojciec i potem tak mi relacjonował: " Takiego ładowania to ja jeszcze nie widziałem, wskazówka wyskoczyła poza skalę". Moim zdaniem przesadza bo ja nie zaobserwowałem większego ładowania niż około 15 amperów, tak czy siak...
Zaraz, Panowie! Jeżeli przewody są podłączone do odpowiednich zacisków to przy włączonym zapłonie i nie pracującym silniku kontrolka ładowania ma świecić, zgadza się? Natomiast jeżeli odłączymy przewód od uzwojenia wzbudzenia, ten cienki - niebieski, to kontrolka przestanie świecić bo zostaje przerwany obwód i to jest chyba jasne. Jeżeli kontrolka ładowania...
Jeżeli kontrolka żarzy się podczas pracy silnika to mamy jeden z przypadków niesprawny regulator napięcia , zwarcie uzwojenia stojana z masą, albo zbyt duża rezystancja w obwodzie ładowania
Jak widać na schemacie, za kontrolką może występować dodatkowy obwód od włączania świateł. Może tam "coś nie gra". https://obrazki.elektroda.pl/9389610100_...
Problem udało się rozwikłać.Okazało się iż przyczyną była przerwa obwodu odpowiedzialnego za zasilanie wskaźników oraz kontrolek,ładowanie również wróciło. Dziekuję serdecznie za pomoc. Pozdrawiam!
Seat Leon mk1 benzyna 1,6. Jak zdiagnozować alternator i obwód wzbudzenia najlepiej bez demontażu alternatora? a. Na klemie + łączącej akumulator z alternatorem zmierzyłem napięcie akumulatora 12,5 V. Napięcie nie wzrasta wraz z obrotami. b. Kontrolka ładowania nie świeci mimo braku ładowania. c. Pasek alternatora i napinacz sprawne, wirnik się kręci. d....
O co tak ciężko sprawdź obwód kontrolki. Tam nie ma BSI. Idzie prosto do deski. Zaraz się okaże że kontrolkę do W podlaczyłeś.
Pisząc o linku miałem na myśli ten z Twojego postu z mostkiem prostowniczym. Może być faktyczne za niskie napięcie ładowania. Spowodowane np. nieprawidłową pracą regulatora napięcia. Nie sugeruj się amperomierzem, bo przepływ prądu ładowania będzie nawet przy niewłaściwym napięciu ładowania. A kontrolka powinna zgasnąć przy odpowiednim napięciu. Podejrzewam,...
Niestety nie wiem na ile w B6 jest już "inteligentny" układ ładowania, ale podejrzewam, że ta kontrolka to już nie jest taka żaróweczka wpięta w obwód wzbudzania, tylko steruje nią elektronika, więc informuje o większej liczbie usterek, niż tylko brak ładowania. Raczej faktycznie nie jest to już taka zwykła żaróweczka wpięta w obwód wzbudzenia. Alternator...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... Usterka zniknęła na rok, teraz znowu się pojawiła - więc to chyba nie jest wina tej śruby (dokręcona mocno). Dodatkowe objawy to: - po przekręceniu stacyjki nie zawsze od razu zapala się kontrolka ładowania akumulatora (czasem zapala się z opóźnieniem do kilku - kilkudziesięciu sekund). - w czasie jazdy...
a jak zachowuje się kontrolka ładowania gdy jest uszkodzony? świeci po włączeniu zapłonu?
Przewód W/B nie zasila kontrolek i nie powinien mieć wpływu na ich pracę. Służy jedynie do sygnalizacji ładowania (awarji). Kontrolki zasila inny obwód (po stacyjce). Myślę że trzeba go sprawdzić.Pod tablicą wskaźników mogą być słabe styki, zimne luty itp.
Witam! Od kilku dni mam taką usterkę. Po włączeniu zapłonu kontrolka ładowania nie świeci. Po uruchomieniu silnika nie ma ładowania (12,30V) i kontrolka nie świeci. Po chwili pojawia sie ładowanie(14,10V) i wtedy kontrolka tylko mignie. Sprawdziłem obwód kontrolki podłączając niebieski kabel do masy, kontrolka się zaświeciła więc ten obwód jest raczej...
Przedstawione przez Was rozwiązania są niegodne marki takiej jak Polski Fiat 126p. :? Poniżej opiszę Wam prosty patent jaki sam obmyśliłem i zastosowałem 12 lat temu w swoim "maluchu". Rozwiązanie oparte jest na dwóch elementach (nie licząc kabli): samochodowym przekażniku 12V, wyłączniku oraz psychologicznym podejściu do tematu kradzieży auta. Wobraźcie...
Kolego kortyleski. Wyrywasz zdanie z kontekstu. Ono nie ma żadnego sensu bez odniesienia się do wypowiedzi kolegi Grgeory92. Potem piszesz coś o prądnicach rowerowych. Na tej zasadzie mogłeś napisać nawet o dinozaurach... A było tak: napisał: napisał: są alternatory, które nie potrzebują w ogóle wzbudzenia Nie ma i nigdy nie będzie takich alternatorów!...
Przy podłączeniu ze zdjęcia musi sie świecić kontrolka D+ zamyka wstępnie obwód kontrolki masą,jak zaczyna ładować pojawią sie napięcie na mostku i kontrolka gaśnie bo ma 2x+. Tak prosto i w skrócie. Także albo regulator padnięty albo zły styk pierścień-szczotka.
Wiedzę też że między ogniwami znajduje się prawdopodobnie termik , mierząc go miernikiem ustawionym na ciągłość obwodu i na rezystancję nic nie wskazuje
żarzenie się kontrolki jest też spowodowane spadkiem napięcia na stacyjce szczególnie przy włączonych światłach gdzie te nie posiadają przekaźników (napięcie alternatora (obwodu wzbudzenia) jest wyższe od tego po zapłonie)
D+ czyli chyba wyjście na kontrolkę ładowania. Czy nie lepiej pociągnąć te zasilanie DRL z jakiegoś innego mniej ważnego obwodu np wtyczka od silniczka wycieraczek?
A może nieudana wymiana pierścieni,brak obwodu wirnika i brak kontrolki.
Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
Podłączone z alternatora. Na razie działa. Dodano po 1 Na prawde nie da się wysterować przekaźnika kontrolką ładowania? Nie bardzo, bo rezystancja żarówki kontrolki stanowi część regulatora napięcia alternatora. Mogłbyś tam podłaczyc przekaźnik, ale o dużej rezystancji cewki, a nie samochodowy. Wykorzystane styki NC, bo po uruchomieniu kontrolka gaśnie,...
Jak dostałem ciągnik miałem dedykowany alternator pod 30 stke ale padł. Akurat miałem okazje za 50 zł kupić alternator od ZUKa zmieniłem go i prawie elegancko mi podpasował. Co do ładowania podawał mi 14V tak jak prądnica ( może jest już troszeczkę klapnięty ). Z braku czasu obwód wzbudzenia podałem mu przez kontrolkę od ładowania i nie bawiłem sie...
Czy podłączając alternator na próbę muszę wstawiać w obwód wzbudzenia żarówkę (kontrolkę)? Chcę tylko wybrać najlepszy alternator z trzech a silnik mam na stole.
Więc wykonaj pomiary. Zarówno napięcia ładowania jak i rotor, czy nie ma zwarcia lub przerwy w obwodzie.
Czy napewno dobrze przylutowałeś uzwojenie wirnika do pierścienia slizgowego?Wyglada jakby nie było ciagłości obwodu i stąd mruganie kontrolki i zanik lub pojawianie się ładowania.
Czy posiadasz jakąkolwiek baterię, nawet taką, która trzyma ładunek niedługo, jeżeli tak, to podłącz ją do kamery, upewnij się, że kamera na niej nie uruchamia się, podłącz zasilacz i zobacz czy zapala sie kontrolka ładowania, jeżeli ta kontrolka miga 7 lub 8 razy (nie pamiętam), oznacza to niesprawność obwodu ładowania, jeżeli miga cały czas, to znaczy,...
No a próbowałeś poodpinać kabelki od czujnika przy korku? Jakoś ten obwód musi sie zamykać że świeci.
We Fiaciku obwód ładowania nie jest zabezpieczony bezpiecznikiem.
To, że na przewodzie pojawi się 12V to normalne a jak dotkniesz nim do masy i kontrolka zaświeci to obwód jes dobry. Sprawdz czy jak podłączysz kontrolkę w to miejsce w alternatorze i do plusa świeci się jak nie to alt. do naprawy a jak kontrolkę podłączysz do masy i świeci to dioda plusowa ma zwarcie ale na wyłączonym silniku będzie pobór prądu
Proste: brakuje zasilania kontrolki od strony tablicy. przez kontrolkę zasila się więc jakiś obwód w tablicy "zjadając" napięcie w obwodzie pomocniczym alternatora, z którego jest zasilany regulator. Powoduje to przekłamanie regulatora. W tym aucie kontrolka ładowania to dioda LED zasilana z akumulatora poprzez: bezpiecznik, włącznik stacyjki, bezpiecznik...
A odlacz przewód wzbudzenia fabryczny i pozostaw tylko dołożoną kontrolkę. Może przywiera d+ do masy Dołozenie obwodu wzbudzania i kontrolki, niezależnego od auta. Usterka jest dalej.
obwód ładowania obwód ładowania akumulatora zwarcie obwód ładowania
wtrysk ducato telewizor samsung jakie słuchawki stm32 printf
bezpiecznik swiatel mijania obwód kontrolki ładowania
Impedancja głośników dla wieży Technics EH590 Samsung: Kanał audio bez sygnału wideo - rozwiązania