Tak lub problem z gruszka lub podciśnieniem
Wchodzisz w bloki pomiarowe, wybierasz blok 11 i dajesz idź, później przełączasz na BASIC SETTINGS przyciskiem lewym dolnym rogu. Gdy to zrobisz w czasie pracy silnika na biegu jałowym to gruszka powinna wciągać sztangę turbiny co 30sek i na 30sek ją puszczać i tak robić cyklicznie póki z tego nie wyjdziesz. Można wtedy obserwować pracę sztangi i podpinając...
jak sobie poradzić z tym problemem czyszczenie geometrii w turbinie lub gruszka uszkodzona. Standard ....
To co polecasz w takim razie? Boreshung to pseudo-oryginał? Bez przesady z tymi kilometrami to R4 turbo a nie V8 biturbo. Gruszka jedna, zaworów kilka na krzyż.
Gruszka do wymiany i zapewne już geo do czyszczenia.
Na razie poszło w odstawkę, z tego względu, że mam inne roboty za kasę, zaś ta skodziana to samochód sąsiada i wiadome-będzie robiona za czapkę gruszek. Odezwę się. :)
Odpowiedzi masz w temacie, zawór, podciśnienia, gruszka, albo zapieczona geometria.
Najprawdopodobniej silnik się rozbiegł gdy zassał oleju z silnika a najprawdopodobniej kiedy gruszka była uszkodzona to turbo nie dmuchało i turbina lała olejem do intercoolera, po wymianie gruszki odpaliłeś turbo dmuchnęło i tym sposobem olej dostał się na tłoki taką teorię można by przyjąć.
Witam, mam taki problem - auto to Octavia 1,8T, turbo przeładowywało i okazało się że gruszka jest uszkodzona. W serwisie mi to wymienili ale prawdopodobnie musieli demontować całą turbinę i teraz jak się jedzie to jak turbo wstaje to słychać mocno szmer, szelest wirnika. Czy to może być związane z jakimiś nieszczelnościami? Czy bardziej coś wleciało...
Do kolegi Trans-serwis . Dzięki za szybką reakcję. Symbol silnika to ALH, moc 66 KW (90 KM), pojemność 1,9 TDI. Niestety nie wiem czy gruszka jest na podciśnienie czy na nadciśnienie. Z góry dziękuję.
Nieszczelny układ podciśnień. Nie działa zawór zamkniętego obiegu powietrza. Prawdopodobnie zakłócenia w działaniu zaworu sterującego turbiną lub uszkodzona gruszka od turbo, potrzebujesz mechanika z Vagiem i wiedzą.
Żle Górny gruszka, po lewej do turbiny, po prawej do dolotu powietrza. http://obrazki.elektroda.pl/4088895500_1... Jak podasz mi numer seryjny to upewnię się na 100%.
A cały czas przekraczasz 2 bary,raczej sporadycznie ale często. Jak gruszka nie działa to jak ma regulować się ciśnienie w układzie doładowania. Nie wiem czy AGR jest gruszka regulowana podciśniem z pompy vacu, czy wzrostem ciśnienia w układzie doładowania tak jak w 1Z. Sprawdź to i uruchom gruche.
Ok, no to temat do zamknięcia. Skoro reszta wykluczona n75 i gruszka. Dodano po 2 A czy z przepływką wszystko ok? Wszystkie logi z 010 są w normach
Problem rozwiązany pęknięty wężyk sterowania gruszką .
Jeśli autko długo stało a diagnostyka komputerowa nie pokazala błedu to pewnie zapiekła się gruszka i nie otwiera Ci łopat w turbinie. To częsta usterka w tych silnikach. Powinno dać sie to rozruszac.
Po logach jasno widać, że jest niedoładowanie. Do sprawdzenia podciśnienie przy gruszce.
Witam wczoraj odebrałem auto z naprawy - przyczyną okazał się zawór na turbinie tzw. "gruszka" chociaż wizualnie w aucie pracowała to na stanowisku do testowania turbin okazało się że to ona jest przyczyną błędu. Dziękuję wszystkim za pomoc
A to nie do mnie pytanie. Ale może być milion i jeden sposobów. Ja np. po sprzedawałem wszystkie auta, został mi już tylko scenic1 o wartości 1kg gruszek, bo potrzebowałem kasę na wykończenie domu. Inny ktoś może chce na tym zarobić zwyczajnie, bo tanio kupił, albo kupił i jednak te nowe auta nie takie fajne jak sądził, albo....
a wiec w poszukiwaniu przyczyny doszedlem ze wogóle nie dzwiga sie gruszka przy turbinie ale po jej popuszczeniu rusza ja tylko tak jakby w turbinie jej nie puszczało nie idzie nawet na sile ruszyc tego. Czy da sie z tym cokolwiek zrobic czy tylko wymiana turbiny? przykładowe zdjecie https://obrazki.elektroda.pl/5970518400_...
Z tym że normalnie nie ma tego błędu wystąpił dopiero przy 3 biegu i "but w podłogę" więc jakby przy przeładowaniu(wychodzi poza zakres pomiarowy i wali błędem). Póki co wyczyściłem go i zamontowałem z powrotem. I faktycznie na to wygląda bo geometria w turbo się przywiesiła, w przyszłym miesiącu chyba oddam to turbo do regeneracji bo dodatkowo dość...
Zawór regulacji vgt popularnie zwany gruszką przy turbosprężarce.
Witam. Próbowałem rozruszać zmienna geometrie która stała na amen. Robiłem to delikatnie a mimo wszystko urwalo się coś w środku.. Ciegno łopatek które porusza gruszka chodzi bez oporu. Chciałem się dowiedzieć czy w środku mogło coś się urwać czy porostu wyskoczyło ze swojego miejsca, wystarczy rozebrać wyczyścić i ułożyć na swoje miejsce czy muszę...
Witam kilka dni temu do swojej skody założyłem zregenerowaną turbine wszystko zrobione,a więc pojechałem się przejechać a tutaj brak mocy auto z dołu jest mocne tak do 2tyś obrotów resztę słabnie po krótkiej diagnozie okazało się ze pompą vakum wytwarza za mało podciśnienia 0.3-0.4 a więc zamówiłem nową teraz po sprawdzeniu vakumetrem jest jakieś 0.8-0.9...
A co ze wzrostem zużycia paliwa? może to być spowodowane błędnymi pomiarami przepływomierza? podczasu robienia logu BS 011, kieronice chodziły w pełnym zakresie, czyli zeby sprawdzić czy to gruszka czy kierownice to musze odpiąc sztangę, tak? jeżeli po odpięciu sztangi od kirownic beda się one ruszały w pełnym zakresie to będzie znaczyło, że gruszka...
na kolektorze dolotowym masz zawór gaszący silnik(taka metalowa gruszka) zobacz gdzie z niego idzie szlaufik a znajdziesz N239. po błędzie jaki podałeś wychodzi zwarcie do masy więc zawór gaszący możesz miec zamkniety i problemy z odpaleniem i mocą. sprawdz kabelki są dwa jeden stale 12V a drugi ma taktowanie z kompa i to właśnie on może mieć zwarcie...
Hamulec działa prawidłowo. A czgly może być problem w zespole zaworów magnetycznych. Taka czarna puszka z podciśnienia mi. Po zgaszeniu Brzeczy już od 3lat. :) Dodano po 9 ok to wydarlem turbine, Chyba sądwa uszkodzenia sztanga nie chodzi w pełnym zakresie więc pewnie do czyszczenia. Oraz gruszka zachowuje sie jak kastaniety wysypuje sie z niej piasek...
witam. octavia diagnozowana vag-com 409.1 silnik 1.9TDI AHF 110KM błędy: Sunday, 05 April 2009, 15:19:28 VAG-COM Version: Release 409.1-US Control Module Part Number: 038 906 012 G Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 3334 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 35110 Additional Info: TMBBP21U72X532518 SKZ7Z0A1134386...
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation oznacza za niskie ciśnienie doładowania ze strony turbiny. Przyczyn może być niestety wiele. Jak masz silnik 110KM to kilka znich to: - zapieczone kierowniczki w turbinie (prawdopodobne przy tym przebiegu) - niesprawny zawór sterujący doładowaniem (N75) - niesprawny czujnik ciśnienia doładowania, -...
Witam, Mam problem z silnikiem 1.9 TDI BXE z Skody Octavi nalatane około 150tyś. Standardowo problem z trybem awaryjnym i błąd w ECU odnośnie przeładowania. Zaznaczę, że jak się to raz wydarzy a następnie zgaszę i odpalę silnik to auto potem idzie bez trybu awaryjnego jednak widać po logach, że jest ciągle przeładowane. W pliku są logi z momentu kiedy...
Sprawa się komplikuje. Zmieniłem turbinę, ponieważ była zapieczona gruszka przy niej i dolot cały zawalony olejem, musiałem skrobać kolektor dolot, bo było pozapychane. Przekładałem zaworki sterujące po zmianie turbo(od sprawnej skody) i dalej to samo. Nieprawidłowe ciśnienie doładowania na mm55 w kodach błędów. Przekładałem również przepływomierz i...
witam. octavia 2001r. - 1.9tdi ahf otoz taki problem: turbina po czyszczeniu - mieszek, gruszka, zawor regulujacy turbo (rozne nazwy podaje :P) wymieniony na nowy. co prawda jeszcze turbinka nie jest dobrze wyregulowana ale niepokoi mnie taki dzwiek: obojetnie jakie obroty, sprzeglo i slysze taki dzwiek jakby powietrze uchodzilo, cos jakby nie skończyło...
Oto kilka rzeczy które udało mi się dziś ustalić. 1) Hamulce przetestowane pod kątem 3krotnego naciśnięcia na pedał hamulca i efekt - za 3ci razem hamulec twardy i auto hamowało jak wyłączonym silniku... 2) Króciec vacum pompy jest bardzo luźny. 3) Wężyk od n75 wydawał się przetarty więc przeciąłęm go w tym miejscu i tutaj wpiąłem się strzykawką 100...
Czyli w sumie czym się różni Wastegate od tego zaworu co mam ? dzisiaj go odkręciłem i sztanga nie chodzi zbyt płynnie , "trzyma" ją w dolnym położeniu dopiero jak się mocniej pociągnie to przeskoczy go górnego . Jak to naprawić,tylko wyjęcie całego turbo i wyczyszczenie załatwi sprawę? Próbowałem to rozruszać ale raczej nic z tego nie będzie ... A...
Witam wszystkich! mam problem z mocą w mojej Octavii silnik AHF 110KM a mianowicie chodzi o moc. Nie ma takiej mocy jak miała wcześniej. Czytałem wiele postów i w 95% było napisane że może to być zawór ciśnienia doładowania n75 - podmieniłem i zero efektów. Podmieniłem przepływomierz również bez efektów. Sprawdziłem szczelność kanału dolotowego od turbiny...
Sztomel wielkie wielkie dzieki za odpowiedzi,jak i innym uzytkownikom.A wiec z ego co mi wiadomo,jutro sie jeszcze upewnie mam silnik AGR 90hp .zawor n75 http://www.endrjub.ols.vectranet.pl/foto... jezeli to chodzi o ten,rozibieralen go i cztyscilem wedle jednego z opisow na forum passata,dodam,ze jego budowa jest prosta i wystarczy metalowy...
Witam, mam taki problem, kupiłem autko - Skodę Octavię 99 rok, 1,8T 20V, jeździła fajnie, ale zaczęła niedomagać turbina, z tego co wiem poprzednik ją wymieniał z 6 lat temu (używana z olx) Mechanik polecił serwis, który regeneruje i tam byłem i mieli "na półce" gotową do wymiany, polecili nawet swój warsztat. Po zamontowaniu od razu wydawało mi się,...
Panowie mam problem. Juz nie wiem gdzie szukać odpowiedzi może ktoś tutaj coś wykombinuje. Pacjent octavia I 1.9 tdi AGR 90 hp. Auto stracilo moc, głośno pracuje. Po udaniu się do mechanika wyszlo ze przepływka poszla. Przepływomierz wrzucilem nowy przez pierwszy dzien -dwa bylo w miare ok (choć nie do konca, nie to co powinno byc). Teraz auto gdzies...
Cześć, Mam taki problem: Skoda 1,9TDI BXE słabo ciągnie. Objaw mniej więcej taki że z każdych świateł przyspieszam ostatni, mimo ciśnięcia auta. Przyspieszenie ze 100kmh na 140kmh zajmuje ponad minutę i przypomina wyścigi przeładowanym iveco. Auto jest z 2010 roku, a ja je mam od 2014 roku więc znam je dość dobrze. Kupione jako poleasingówka w PL. Po...
Czyli nie szukać niesprawności "gruszki" czy N75 jak to radzą na forum tylko można śmiało winić samą turbinę ?
Możliwości zawsze są wystarczą tylko chęci, od uniwersalnych po nawet sięgnąć oryginalne w używce pneumatyczne audi80/audi100/A4/A6 itd... Które też dobrze współpracują z gruszką tempomatu na linkę od HONDA GL 1500 GOLDWING
To trochę kicha bo ja jestem z środkowej Wielkopolski czyli to jest 300 km w jedną stronę. Tym testerem u mnie byś spokojnie sprawdził, bo jak się zamknie układ to wężę aż puchną czyli idzie ciśnienie. A może jak nie czujesz boostu i słabo wstaje to po prostu wymień gruszkę? https://allegro.pl/oferta/zawor-wastegat...
Witam Jestem właścicielem skody octavii 1,9 TDI AGR. W nawiązaniu do tematu – sztanga turbiny – interesuje mnie czy luz na połączeniu sztangi z ramieniem gruszki ok. 2 mm to normalna sprawa? I czy może wpływać to na dynamikę jazdy? Pozdrawiam
No rób i wrzucaj logi na zimnym. Może któryś czujnik ma zły odczyt. Na pewno przydało by się przyjrzeć. Temp paliwa , powietrza w dolocie i płynu chłodzącego. Potem wartości z przepływomierza oraz ciśnienie doładowania z gazem w podłodze (wykres lub tabela od 1500 RPM do 4000 RPM). Można by też sprawdzić podciśnienia na turbo (czy zaciąga gruszkę do...
Witam Jestem właścicielem skody octavii 1,9 TDI AGR. W nawiązaniu do tematu – sztanga turbiny – interesuje mnie czy luz na połączeniu sztangi z ramieniem gruszki ok. 2 mm to normalna sprawa? I czy może wpływać to na dynamikę jazdy? Pozdrawiam
Ewidentne przeladowanie,prosty test:odlacz wezyk od gruszki turbiny i zaslep,loguj jeszcze raz bl 11,jezeli dalej wartosci beda za wysokie,to wskazuje na lopatki turbiny,jezeli za niskie n75.
wszystko jest robione przez mechaników ja sam nic się nie tylkam bo pierwszym razem to że wskoczył na takie obroty to wina mechanika i pokrył koszta naprawy bo nie sprawdził samochodu tylko wymienił gruszkę i powiedział żebym sam sobie sprawdził. Później jeszcze u dwoch co znajomi polecali byłem i każdy pompa do wymiany
Zostały jeszcze logi dynamiczne do zrobienia, ale już tracę wiarę, że uda się z powrotem ożywić auto. Od tego powinienieś zacząć a potem cała reszta. Jak masz parskanie po puszczeniu gazu to DV do wymiany - oryginał tylko i wyłącznie: https://allegro.pl/oferta/oryginal-aso-z... Kolanko też najlepiej nowe kupic...
Przede wszystkim, dlaczego turbo było naprawiane/wymieniane? Druga kwestia to czy turbo obecne jest takie same jak ori? Trzecia kwestia komp w rękę jeżeli nie masz możliwości zrobić logów, to chociaż obserwować od kiedy i z jakim ciśnieniem turbo zaczyna ładować. Dla świętego spokoju sprawdzić podciśnienie wakuometrem. Po odpowiedziach na te pytania...
Co znaczy wprowadzić sterownik w BS? Co to jest BS i jaki sterownik, czy piszą c sterownik myślisz o zaworze pociśnienia sterującym łopatkami (gruszka)? Czy obserwację gruszki przeprowadzić na wyłączonym silniku, ramię będzie się samo ruszało, czy trzeba dodawać gazu i wtedy ramię powinno się ruszać? Czyli trzeba wdrapać się pod samochód?
grabash2 napisał: Mam jedno pytanie.Dotyka mnie podobny problem jak wielu uzytkownikow tego portalu-brak mocy.Sprawa dotyczy octavii z 99r. AHF 110koni.Sprawdzalem przeplywomierz oraz N75-to na pewno nie sa przyczyny.Podejrzewam,ze turbina jest do czyszczenia chyba,ze w gre wchodza jeszcze nieszczelnosci.Ale zakladajac,ze turbina ma zapieczone kierowniczki,czy...
Witam. Golfik z silnikiem 1.9 TDI AFN (110km) ze zmienioną turbosprężarką (od 130 konnej) miał następujące objawy: Był kłopot z doładowaniem silnika, sterowaniem turbo, blokującymi się łopatkami turbosprężarki, dziurawym intercoolerem - ale już naprawione :D Wtryski założone od Octavii z silnika AGR (stare lały i po nocy ciężko odpalał) Miał też bardzo...
to nie o to chodzi, kiedyś miałem golfa IV SDI z zerwanym rozrządem i po założeniu głowicy od TDI auto niby normalnie jeździ ale straszny odgłos z kolektora ssącego dochodzi, przy 100km/h jest głośno jak w traktorze. Dźwięk podobny jak by bez kolektora dolotowego jechał, klient narazie tak jeżdzi ale kiedyś trzeba to zrobić. A teraz walczę z octavią...
Błąd 17965 świadczy o przeładowaniu turbo czyli uzyskujesz większe ciśnienie doładowania rzeczywiste turbo niż życzy sobie tego sterownik silnika a z tego co wiem to ciśnienie wymagane oscylować powinno w granicach 1887 mbarów dla silnika AGR. Rzeczywiste zaś przekraczać musi te wartości w czasie dłuższym niż 6 sekund w czasie jazdy dynamicznej tą Audicą...
Witajcie, Jakiś spory czas temu zakupiłem na części Octavię 1 z silnikiem 1.6 AKL (czysta benzyna, przebieg około 23000KM). Głównymi bolączkami silnika były falujące obroty, problem z uruchomieniem jak był pół ciepły i spore spalanie (zresztą czuć było za samochodem niespalone paliwo). Falujące obroty wyeliminowałem adaptacją przepustnicy. (poprzedni...
Witam. Sprawa dotyczy Skody Octavii II 1.9 TDI 2006r. 1Z5 combi, silnik BXE,przebieg 145000km. Pewnego dnia podczas jazdy zapaliła mi się żółta kontrolka silnika,pojechałem do mechanika ,który podpiął się komputerem i stwierdził ,że do wymiany mam zawór EGR.Zdiagnozował to nie tylko komputerem ,zdemontował ten zawór,przeczyścił,sprawdził podciśnieniem...
Witam Wszystkich. Zwracam sie do wszystkich bardziej wtajemniczonych o sprawdzenie moich logow w skodzie octavi ahf z 2002r.1,9tdi 110 KM Jakis czas temu wyskoczyl mi notlauf i po sprawdzeniu okazalo sie ze zawor regulacji podcisnienia turbiny przestal dzialac (gruszka), wiec ja wymienilem starajac sie zachowac wszelkie ustawienia wedlug starej. Za...
octavia gruszka turbo gruszka podciśnienie mikrofon gruszka
dobrać tranzystory sterujące czujnik polozenia przepustnicy astra świateł mijania mazda
pyclip renault gniazdko zigbee
Instrukcja Elnix eL7, eL11, eL13, eLWI1 – montaż, programowanie, PDF BMW X3 E83 2.0i 150KM LPG – głośna praca wtryskiwaczy gazu, zawory, diagnostyka, serwis