Tak lub problem z gruszka lub podciśnieniem
To co polecasz w takim razie? Boreshung to pseudo-oryginał? Bez przesady z tymi kilometrami to R4 turbo a nie V8 biturbo. Gruszka jedna, zaworów kilka na krzyż.
Witam, mam taki problem - auto to Octavia 1,8T, turbo przeładowywało i okazało się że gruszka jest uszkodzona. W serwisie mi to wymienili ale prawdopodobnie musieli demontować całą turbinę i teraz jak się jedzie to jak turbo wstaje to słychać mocno szmer, szelest wirnika. Czy to może być związane z jakimiś nieszczelnościami? Czy bardziej coś wleciało...
Najprawdopodobniej silnik się rozbiegł gdy zassał oleju z silnika a najprawdopodobniej kiedy gruszka była uszkodzona to turbo nie dmuchało i turbina lała olejem do intercoolera, po wymianie gruszki odpaliłeś turbo dmuchnęło i tym sposobem olej dostał się na tłoki taką teorię można by przyjąć.
Turbo poszlo do regeneracji. Jak Kolega T5 stwierdzil gruszka nieszczelna, sztanga zacieta, rok gwarancji. Dodano po 35 Dla sprawdzenia zrobie logi dynamiczne juz po regeneracji.
Witam ponownie, odnawiam temat. Otóż przyczyny braku mocy były dwie : zawór n75 broił i gruszka turbiny. Zawór jak i gruszkę wymieniłem i moc jest taka jaka chyba powinna być tylko jest jeden problem : turbo ładuję zadane wartości ciśnienia dopiero od około 2100obr/min czyli dopiero od tych obrotów auto przyspiesza jak powinno, na niższych jak 2100obr/min...
Oto kilka rzeczy które udało mi się dziś ustalić. 1) Hamulce przetestowane pod kątem 3krotnego naciśnięcia na pedał hamulca i efekt - za 3ci razem hamulec twardy i auto hamowało jak wyłączonym silniku... 2) Króciec vacum pompy jest bardzo luźny. 3) Wężyk od n75 wydawał się przetarty więc przeciąłęm go w tym miejscu i tutaj wpiąłem się strzykawką 100...
Z tym że normalnie nie ma tego błędu wystąpił dopiero przy 3 biegu i "but w podłogę" więc jakby przy przeładowaniu(wychodzi poza zakres pomiarowy i wali błędem). Póki co wyczyściłem go i zamontowałem z powrotem. I faktycznie na to wygląda bo geometria w turbo się przywiesiła, w przyszłym miesiącu chyba oddam to turbo do regeneracji bo dodatkowo dość...
Nie mam dobrych wieści. Auto dalej źle jeździ. Po wymontowaniu kolektorów z turbo okazało się, że turbo nie jest brudne. Problemem okazała się zapieczona gruszka, przeczyściłem ją wd40 i sprężonym powietrzem i zaczęła działać. Po złożeniu wszystkiego auto dalej nie ma mocy. Zrobiłem test polegający na podłączeniu na krótko turbiny z pomocą vac i auto...
Sztomel wielkie wielkie dzieki za odpowiedzi,jak i innym uzytkownikom.A wiec z ego co mi wiadomo,jutro sie jeszcze upewnie mam silnik AGR 90hp .zawor n75 http://www.endrjub.ols.vectranet.pl/foto... jezeli to chodzi o ten,rozibieralen go i cztyscilem wedle jednego z opisow na forum passata,dodam,ze jego budowa jest prosta i wystarczy metalowy...
Problem rozwiązany pęknięty wężyk sterowania gruszką .
Nieszczelny układ podciśnień. Nie działa zawór zamkniętego obiegu powietrza. Prawdopodobnie zakłócenia w działaniu zaworu sterującego turbiną lub uszkodzona gruszka od turbo, potrzebujesz mechanika z Vagiem i wiedzą.
Czy to może być problem źle wyregulowanej sztangi(gruszki)? Bo nie wiem czy turbo nie za pozno wstaje i pozniej przeładowuje
Czyli nie szukać niesprawności "gruszki" czy N75 jak to radzą na forum tylko można śmiało winić samą turbinę ?
No rób i wrzucaj logi na zimnym. Może któryś czujnik ma zły odczyt. Na pewno przydało by się przyjrzeć. Temp paliwa , powietrza w dolocie i płynu chłodzącego. Potem wartości z przepływomierza oraz ciśnienie doładowania z gazem w podłodze (wykres lub tabela od 1500 RPM do 4000 RPM). Można by też sprawdzić podciśnienia na turbo (czy zaciąga gruszkę do...
Witam, Mam problem z silnikiem 1.9 TDI BXE z Skody Octavi nalatane około 150tyś. Standardowo problem z trybem awaryjnym i błąd w ECU odnośnie przeładowania. Zaznaczę, że jak się to raz wydarzy a następnie zgaszę i odpalę silnik to auto potem idzie bez trybu awaryjnego jednak widać po logach, że jest ciągle przeładowane. W pliku są logi z momentu kiedy...
Ramię gruszki nowej wyreguluję wg starej gruszki. Jak sztanga będzie choodziła w pełnym zakresie to nie ma sensu wyciągać turbo by czyścić geometrię. Turbawka moja była 5 lat temu regenerowana nie jest od nowości więc nie powinno być najgorzej z nią. Troche filmików instruktazowych pooglądalem więc pojęcie jakieś mam.
Błąd 17965 świadczy o przeładowaniu turbo czyli uzyskujesz większe ciśnienie doładowania rzeczywiste turbo niż życzy sobie tego sterownik silnika a z tego co wiem to ciśnienie wymagane oscylować powinno w granicach 1887 mbarów dla silnika AGR. Rzeczywiste zaś przekraczać musi te wartości w czasie dłuższym niż 6 sekund w czasie jazdy dynamicznej tą Audicą...
Czyli w sumie czym się różni Wastegate od tego zaworu co mam ? dzisiaj go odkręciłem i sztanga nie chodzi zbyt płynnie , "trzyma" ją w dolnym położeniu dopiero jak się mocniej pociągnie to przeskoczy go górnego . Jak to naprawić,tylko wyjęcie całego turbo i wyczyszczenie załatwi sprawę? Próbowałem to rozruszać ale raczej nic z tego nie będzie ... A...
N75 można sprawdzić podłączając go do 12V i zatykając odpowiednie wloty, a dmuchając w inne. Gdyby jednak membrana w N75 była uszkodzona albo był zabrudzony to myślę, że notlauf wystąpiłby przy mniejszej prędkości. Ten typ (i nie tylko AHF, bo większość 1.9TDI) po prostu tak ma. Jak nie gruszka, to znowu zapieczone łopatki w turbo, uszkodzony N75, zabrudzone...
To trochę kicha bo ja jestem z środkowej Wielkopolski czyli to jest 300 km w jedną stronę. Tym testerem u mnie byś spokojnie sprawdził, bo jak się zamknie układ to wężę aż puchną czyli idzie ciśnienie. A może jak nie czujesz boostu i słabo wstaje to po prostu wymień gruszkę? https://allegro.pl/oferta/zawor-wastegat...
Sprawa się komplikuje. Zmieniłem turbinę, ponieważ była zapieczona gruszka przy niej i dolot cały zawalony olejem, musiałem skrobać kolektor dolot, bo było pozapychane. Przekładałem zaworki sterujące po zmianie turbo(od sprawnej skody) i dalej to samo. Nieprawidłowe ciśnienie doładowania na mm55 w kodach błędów. Przekładałem również przepływomierz i...
Przede wszystkim, dlaczego turbo było naprawiane/wymieniane? Druga kwestia to czy turbo obecne jest takie same jak ori? Trzecia kwestia komp w rękę jeżeli nie masz możliwości zrobić logów, to chociaż obserwować od kiedy i z jakim ciśnieniem turbo zaczyna ładować. Dla świętego spokoju sprawdzić podciśnienie wakuometrem. Po odpowiedziach na te pytania...
może być kilka opcji: -tak jak kolega wspomniał wężyki może któryś się przetarł, lub jest nieszczelność -sterowniki trzeba sprawdzić gruszkę i te na górze co są dokładnej nazwy Ci teraz nie podam ale oznaczenie N coś tam, w gruszce cięgno się zacina bo brud się zbiera można wyczyścić albo kupić zamiennik teraz nie są drogie coś koło 200 zł, sterowniki...
grabash2 napisał: Mam jedno pytanie.Dotyka mnie podobny problem jak wielu uzytkownikow tego portalu-brak mocy.Sprawa dotyczy octavii z 99r. AHF 110koni.Sprawdzalem przeplywomierz oraz N75-to na pewno nie sa przyczyny.Podejrzewam,ze turbina jest do czyszczenia chyba,ze w gre wchodza jeszcze nieszczelnosci.Ale zakladajac,ze turbina ma zapieczone kierowniczki,czy...
Pacjent Octavia 1 FL 2001 1.9 Tdi ATD 4X4 Kombi. Rok temu zrobiona głowica z uszczelką bo wypluwało płyn po ostrej jeździe. Plan głowicy, uszczelniacze dotarte i wymienione zawory , oczywiście nowe śruby głowicy. Zmierzone wystawanie tłoków i na tej podstawie dobrana uszczelka. Nowy wałek rozrządu plus szklanki oraz panewki wałka. W gniazdach pompek...
Wastegate i zawory nim sterujące sprawdź. VTG w AGR?? Zartujesz? Dodano po 7 Rozrząd na blokadach składany? Filtr powietrza, paliwa? Dodano po 14 Do sprawdzenia masz zawór ciśnieniowy sterujący bocznikiem spalin, oraz przewody z muszli do zaworu i z zaworu do gruszki.
Panowie mam problem. Juz nie wiem gdzie szukać odpowiedzi może ktoś tutaj coś wykombinuje. Pacjent octavia I 1.9 tdi AGR 90 hp. Auto stracilo moc, głośno pracuje. Po udaniu się do mechanika wyszlo ze przepływka poszla. Przepływomierz wrzucilem nowy przez pierwszy dzien -dwa bylo w miare ok (choć nie do konca, nie to co powinno byc). Teraz auto gdzies...
Witam, mam taki problem, kupiłem autko - Skodę Octavię 99 rok, 1,8T 20V, jeździła fajnie, ale zaczęła niedomagać turbina, z tego co wiem poprzednik ją wymieniał z 6 lat temu (używana z olx) Mechanik polecił serwis, który regeneruje i tam byłem i mieli "na półce" gotową do wymiany, polecili nawet swój warsztat. Po zamontowaniu od razu wydawało mi się,...
Cholercia. Znowu mam problem. Auto zrobiło się mułowate, ale nie tak jak wtedy, powyżej pewnych obrotów, ale jest od początku słabo. Nie wiem teraz czy to przepływka, bo porównywałem wskazania na VAGu ze Skodą Octavią 1.9TDI z tym samym silnikiem AHF i wyglądało to podczas jazdy niemalże tak samo, a tamto auto było sprawne. Dziś rozebrałem parę rzeczy:...
W Octavii z silnikiem ASV turbo jest integralną częścią z kolektorem wydechowym a siłownik podciśnienia czyli grucha ze sztangą jest skierowana w dół turbosprężarki. Tym samym jest narażona na konkretną korozję wewnątrz sama grucha tego siłownika. Musisz zatem odpiąć sztangę od dźwigni kierownic spalin by sprawdzić co się tam przycina - czy sama dźwignia...
Witam. Golfik z silnikiem 1.9 TDI AFN (110km) ze zmienioną turbosprężarką (od 130 konnej) miał następujące objawy: Był kłopot z doładowaniem silnika, sterowaniem turbo, blokującymi się łopatkami turbosprężarki, dziurawym intercoolerem - ale już naprawione :D Wtryski założone od Octavii z silnika AGR (stare lały i po nocy ciężko odpalał) Miał też bardzo...
Witam , mam problem z moim Autem , Skoda Octavia 2002 rok po Lifcie 1.9 TDI , kod silnika AGR . Gdy go odpalam strasznie trzęsie autem , gdy gaszę mniej trzęsie lecz słychać głośne walnięcie ''czegoś'' , to może po kolei , wymieniałem w tym aucie sprzęgło koło zamachowe + dwumas , od razu przy tym poduszka skrzyni biegów , uszczelniacze itd, ciągle...
Na początek chcę dodać, że mam silnik TDI 1,9 ALH 90 KM. Już coś więcej się wyjaśniło. Teraz VAG pokazuje błąd 17965. W załączniku jest plik z logiem z programu VAG, o które proszono - czyli dla silnika z grupy 03 i 11. Z tym, że z powodu ograniczeń serwera tego forum ma rozszerzenie .txt zamiast .csv i składa z dwóch oryginalnych logów oddzielonych...
Masz rację jannaszek . We wszystkich starszych 1.9 TDI o oznaczeniu ALH, AHF, ASV, AJM, ASZ, ARL, ATD, AXR, BPX itd. - więcej wilgoci dostaje się przez otworek wyrównujący ciśnienie przed membraną w gruszce siłownika podciśnieniowego, oczywiście można to regenerować : tu widok na nienaruszone gniazdo uszczelnienia sztangi : http://obrazki.elektroda.net/83_12903803...
gruszka turbo octavia gruszka regulacja gruszka turbo
przechylenie telefon transient voltage suppressor sportowy wałek rozrząd
Kostka MAP sensor Audi A4 B7 3.0 TDI – pinout, numery, typy usterek Bosch 0 281 002 976 Jak naprawić amplituner: szczegółowy przewodnik