To wina zaworu zwrotnego, paliwo cofa się jak jest przód wyżej.
Witam na podnosnik i do gory sprawdzisz czy nie ma wyciekow z zasilania paliwem .Pozdrawiam
Takie efekty (strzelanie z wydechu) może też dawać uszkodzoną sonda Paliwo zostaje spalone w układzie wydechowym
Ja mam 340tys. i też raczej jest orginał bo sam go z niemiec przywiozłem . Zapomniałem wspomnieć dlaczego poszedłem w kierunku zapowietrzonego układu. jak auto stoi pod górę to nie mogę go odpalić , paliwo cofa się i dlatego nie podejrzewałem pompowtryskiwaczy tym bardziej że nie cały rok temu zawoziłem do regeneracji i były wszystkie dobre.
Przyczyn może być wiele: - sonda lambda - świece - filtr paliwa - filtr powietrza - aktualizacja oprogramowania sterownika silnika - czyszczenie i adaptacja przepustnicy - za niskie ciśnienie w układzie zasilania paliwem Co do tej pory wymieniłeś?
Znalazł się winowajca problemów, uszkodzony króciec w obudowie filtra paliwa, w układ szło nie filtrowane paliwo, zapychając sitka i zawory. Zmieniłem obudowę filtra paliwa i oddałem zaworek na pompie, zawór i czujnik na listwie do czyszczenia w myjce ultradźwiękowej + wyczyściłem cały układ paliwowy i pomogło.
zalej nowy filter paliwem, po odpaleniu przytrzymaj na 1 min. tak na 2000tyś. obrotów i będzie dobrze
no co ty, kolego, Skoda wszystko lubi. ;) Zwróć uwagę proszę, że kolega wspomniał, że będzie jeździł na "lepszym paliwie, bo ma dostęp". Ja już kilka razy widziałem co robi takie paliwo w układach CR, w zasadzie nawet od pierwszych wersji w Alfie z 98 roku, a jakiś czas temu we Freemoncie z 14 roku zdaje się. Alfa z racji pierwszej generacji CR jakoś...
Obudowa mojego filtra paliwa ma 4 złącza, więc raczej przez niego wraca do baku?
Jeżeli rezystancja czujnika sprzężonego z pływakiem rośnie w miarę ubytku paliwa, to widzę to mniej więcej tak: http://obrazki.elektroda.net/48_12465479... Dioda musi być podłączona w innym kierunku, niż na pierwszych rysunkach. Pomiar napięcia na końcówce dochodzącej do czujnika, po jej odłączeniu od czujnika nie jest miarodajny. Istotne są napięcie...
Zrob logi dynamiczne pod obciazeniem . Rozrzad mozna zobaczyc
Jeżeli silnik zgaśnie, tak jak planujesz, czyli po prostu zapowietrzysz układ, nie kręć rozrusznikiem w nieskończoność tylko zalej najpierw filtr paliwem lub odpowietrz innymi polecanymi sposobami. Poczytaj o odpowietrzaniu układów common rail żebyś sobie syfu nie narobił.
est ustawione na 60 Kont synchronizacji odczytuje się w bloku pomiarowym silnika nr 4. Na pewno nie taka wartość- czy się mylę? Co to za typ silnika? BKC ATD czy inny? Akumulator naładuję Moze masz ladowanie w aucie sprawne ale akumulator na mrozie traci pojemność, lub zwarcie na celi nowy to nie znaczy sprawny. Filtra paliwa nowy napełniony paliwem,...
Rozrusznik kręci, ale silnik nie odpala. Trochę mało danych do ustalenia przyczyny! Po to, aby autko odpaliło, potrzebne jest: paliwo i powietrze dostarczone w odpowiednich proporcjach! Na początek trzeba ustalić, w którym z tych układów tkwi problem! Dlatego wypada zacząć od dokonania prawidłowej diagnostyki. Na początek wypada sprawdzić, jakie błędy...
...moze Ci rozrzad przeskoczyl i to moze byc przyczyna totalnego zamulenia fury... jest to najbardziej prawdopodobny scenariusz, zwłaszcza jeśli masz tam silnik starszej generacji czyli 1Z, AHU, ALE lub AFN. Kąt wtrysku oczywiście maksymalnie przyspieszony a podanie paliwa na "krótko" z kanistra wyklucza zapowietrzenie układu zasilania - chyba, że...
panowie układ paliwowy też sprawdzany samochód na noc zostawiony na bańce 5l z ropą pod maska i to samo. i tak jak pisałem pracownik jechał ja na silniku pod maską i nawet bąbelka powietrza ani z samochodowego układu ani z bańki . paliwo na zasileniu bez powietrza na powrocie lekko spienione ale tak jest cały czas. tyle czasu i walki z bydlakiem że...
a jak odpowietrzyć układ?? Dodano po 44 na dolocie i polocie leci powietrze z paliwem
Na początku było Vento 1,9 75KM, potem przez Golf 1,9 90KM a obecnie Octavia 1,9 110KM i muszę przyznać, że odkąd stosuję ten dodatek nie miałem problemów z odpaleniem samochodu nawet w temperaturach poniżej -25°C - samochód stoi pod chmurką. "Niektórzy polecają co jakiś czas dolać benzyny do ON, która ma za zadanie oczyścić układ paliwowy. Jednak obawiam...
Przekaźnik pompy paliwa jest nad nogami kierowcy, wymień go Układ paliwowy jest zapowietrzony przez nie działającą pompę w zbiorniku, bardzo długo potrwa zanim się odpowietrzy (pomiędzy tandem-pompą a PD), do filtra pompa przetłoczy paliwo w momencie. Dlatego dobrze naładuj akumulator i odpalaj na plaku https://obrazki.elektroda.pl/4559983400_...
Jaką posiadasz wersję silnikową ? Może kąt wtrysku źle ustawiony (opóźniony) ? Po wymianie filtra paliwa układ paliwowy został poprawnie odpowietrzony ?
Może jakaś diagnoza by sie przydała. Przyczyn może być wiele. Od najprostszej filtr paliwa poprzez układ paliwowy i elektryczny.
Witam, Dziś sprawdziłem przekaźniki - mam takie: 53, 18, 12V (czarny) oraz 167. Otworzyłem je w środku i wszystkie wydawały się jak nowe - żadnych pyłków, kurzu, wszystko ładnie pięknie bez żadnych przetarć - wydaje mi się też że te nóżki są w porządku (w sensie że stabilne itd.) ale fachowcem nie jestem i nie umiem dobrze tego sprawdzić. Dziś auto...
Jeśli pompa sprawna, to należało by jeszcze sprawdzić zawór na listwie, nie mylić z czujnikiem ciśnienia, bo na listwie są dwa elementy, jeden pomiarowy a drugi regulacyjny, masz tam układ boscha z pompą CP4.1 gdzie jest regulacja po stronie niskiego ciśnienia, a na szynie masz zawór który powinien podczas gaszenia auta, lub przekroczenia maksymalnego...
Bardzo dziękuję za odpowiedzi!! Moje dalsze wyjaśnienia Ten biały dym , może trochę niebieski śmierdzi jak spalony olej albo źle przepalona ropa.Rozrusznik kręci dobrze i akumulator ok.Skłaniał bym się do stwierdzenia ,że nie palą wszystkie cylindry i stąd ten zapach.Paliwo tankuję na porządnej stacji więc ten kierunek bym wykluczył tym bardziej ,że...
Sprawdzić ustawienie rozrządu, sprawdzić dokręcenie koła rozrządu na wale korbowym i statyczne ustawienie momentu wtrysku i musi palić. Oczywiście układ paliwowy sprawdzony.
A jakakolwiek diagnostyka? Badanie luzów w układzie przeniesienia napędu, układu zasilania paliwem/sterowania silnika? w ogole nikt nie może dojść A ten "nikt" to kto? Ty? Koledzy, czy jeszcze kto inny? Bo jakoś nie wierzę że byłes w jakimkolwiek sensownym warsztacie i nikt nawet nastawnikiem dawki się nie zainteresował?
Tak jak Ci na PW napisałem - LPG da się założyć ale masz 2 opcje - drogą i bardzo drogą: IV gen. z dotryskiem 10-12% benzyny; będzie jeździć ale przy koszcie 4500zł i znaczącym spalaniu benzyny musiałbyś sporo km tym autem robić. Do tego wtrysk bezpośredni nie zawsze pracuje na mieszance stechiometrycznej (podobnie jak turbodiesle mogą pracować na ubogiej...
Plyn albo wycieka albo jest wyrzucany przez zbiornik. Jak ta druga opcja to przważnie głowica popękana. Co do palenia rano to przeważnie problem zapowietrzonego układu paliwowego. Pierwsze pytanie kiedy był foltr paliwa wymieniany? Błedy w silniku? Np uszkododzenie czujnika wałka rozrządu daje takie objawy.
Sprawdź, czy nie zapowietrza Ci się układ zasilania. Na początek wymień elastyczne przewody nadmiarowe na wtryskach i sprawdź, czy nie ma za dużego podciśnienia w zbiorniku paliwa. Po prostu odkręć korek wlewu paliwa i posłuchaj co się dzieje. Kiedyś miałem taki problem i wywierciłem mały otworek w korku, ale to było stare auto.Możesz np. spróbować...
Witam jak w temacie Octavia II 1.9 TDI BKC problem z przyspieszaniem temat wałkowany na kilku forach ale brak sensownego rozwiązania. Podczas przyspieszania w granicach 1800-2500 obrotów silnik zaczyna cyklicznie "przerywać" jest to raczej odczuwalne na ciepłym silniku może nawet nie jak dojdzie do pożądanej temperatury płynów ale po czasie jak dobrze...
Gdy przekręcam kluczyk w stacyjce, rozrusznik kręci, obrotomierz wchodzi na obroty, ale niskie i nie chce mi odpalić. W momencie gdy dodam gazu na pedale, obrotomierz jakby wchodzi na wyższe obroty i auto odpala. Informacja o zachowani się obrotów podczas kręcenia jest trochę dla mnie niezrozumiała, bo i mnie tego nie obserwowałem. Co do kłopotów z...
Witam . Proszę sprawdz przed porannym rozruchem czy w wężykach paliwowych koło pompy wtryskowej są bąble powietrza. Często jest tak że układ paliwowy się zapowietrza i trzeba dłużej pokręcić . Trzeba szukać nieszczelności , zdarza się tak że w układzie nie ma przecieków a mimo to łapie powietrze . Czasami pomaga zaworek zwrotny na wężyk . Te powyższe...
Przekaznikprze eku lna złączu siada trzeba zobaczyc. Czujnik , w układzie paliwowym A nie zalało Tobie czasem ECuna podszybiu.
Octavia 1.4 TSI (rozrząd na pasku) - Silnik nie do zajeżdżenia: - bezawaryjny (żadnych problemów z układem paliwowym, olejowym itp) Mało pali ,dynamiczny. - Spokojnie można kupować nawet z przebiegiem ponad 200tys km 1.5 TSI - też bezproblemowy (chociaż więcej awaryjny niż 1.4) - ale śmiało można kupować - niskie spalanie (nie ma sensu się pchać w gaz)
Na kompie byłem wszystko ok ,też myśle że pod kątem układu paliwowego tylko od czego zacząć
Nieszczelny układ dolotu powietrza, przepustnica, map sensor, pompa paliwa, brak kompresji....
Witam kolegów specjalistów Moje auto to Octavia 2.0 8V benzyna mpi AQY. Wersja combi slx 1999rok. Opis problemu: Wskazówki paliwa i temperatury są w pozycji 0, szafa też sygnalizuje kontrolką brak paliwa mimo że paliwo w baku jest. Nie mogę też zmieniać wyświetlanych funkcji komp. pokładowego MFA. Nie reaguje na przełączanie przłącznikiem w dźwigni...
Współczesny diesel = ogromne ceny części układu paliwowego. Takie diesle niestety nie przejadą 300000km bezawaryjnie...
Panowie poszukuje schematu elektryki badz informacji na temat przewodu zasilaja cego pompke paliwa badz układ zaplonowy
Moja małżonka dwa razy zalała benzyną 1,6 TDI CR i dwa razy musiałem wszystko zlać i czyścić układ paliwowy :-). Fakt że wlewała do pełna benzynę do prawie pustego baku, więc w zasadzie była sama benzyna. Auto gasło od razu jak tylko benzyna dotarła do wtrysków. W sumie nie wiem jak by się silnik zachował przy mieszance ON-Benzyna ;-).
Niskie obroty biegu jałowego to ma Toyoty Yaris z japońskim vinem i silnikiem o pojemności jednego litra, gdzie obroty wynoszą 540. Problemem tych instalacji są długie węże o zbyt dużych średnicach i zerowe ciśnienie gazu w momencie przełączania. A dlaczego tak napisałem? Wystarczy spojrzeć na układ paliwowy benzynowy.
Dajesz gaz do dechy przy pomiarze? Rozrusznik kręci poprawnie? Jeżeli tak a ciśnienie tak wolno narasta to silnik w słabej kondycji. Miałem w ogóle zdjęty kolektor dolotowy, rozrusznik kręci dobrze. Remontu kapitalnego nie ma sensu robić - nieuzasadnione ekonomicznie. Pytanie czy można zrobić coś co poprawi sytuację. Na razie mam pomysły w stylu motodoktor...
Ogarnij sprawę tego czujnika, warto by było też profilaktycznie odpowietrzyć układ - popuść wtryski lekko i pokreć silnikiem żeby przelało go trochę.
Wiec tak, gwarancja była na wtryski. Powiedzieli, że u nich wyszło wszystko ok. Załączyli wydruki, ale w takim układzie po kiego dzwona robione od nowa było kodowanie wtrysków (generowanie nowego kodu wtryskiwacza dla sterownika) . Prosiłem o przepłukanie układu paliwowego za pierwszym razem, to zamiast wypłukać szynę i pompę, zrobiono płukanie activ...
Też obstawiam "problem w zbiorniku" trzeba wyszarpać pompę ze zbiornika i popatrzeć może coś gołym okiem widać. Zazwyczaj problemem okazuje się jakaś pierdółka, której na pierwszy rzut oka nie widać i nawet nie przypuszczasz, że to to. Może gdzieś powstała nieszczelność i jak poziom paliwa opadnie zaczyna ssać powietrze, zapowietrza się układ?
Dzisiaj wlałem dodatek do benzyny czyszczący układ paliwowy i wiążący cząsteczki wody. Po przejechaniu 2 km silnik zaczął nierowno pracować 2 razy mi zgasł a potem przeszło. Co to mogło być? Czyżby jakiś syf został wypłukany i chwilowo zablokował przepływ?
Witam szukam pomocy walczę z octavia FL 20 tdi CFHC 2012 objawy to rano w hali (+8 C) auto zapaliło od strzała na 1 sekundę i zgasło i tak za każdym razem żebym uruchomił auto musze przytrzymać kilka sekund na rozruszniku dodać gazu na jakieś 1800 i zaczyna zapalać przytym telepie silnikiem cały proces trwa 10 sekund i cisza jest super cały dzień skoda...
Witam, mam problem z moją Skodą Octavią, po wymianie świec, rozrządu i filtra paliwa nagle auto straciło moc, kiedy wciskam pedał gazu do końca to bardzo wolno się rozpędza, jest tzw, "dziura", jest zamulony nie ma czym wyprzedzić. Na początku miałem tak że po odpaleniu samochodu moc była ok fajnie się rozpędzał i wszystko było dobrze potem po zgaszeniu...
Jak sugeruje kolega Leonov- diagnostyka do przeprowadzenia. W jakiej kondycji masz akumulator oraz rozrusznik. Może masz nieszczelność w układzie paliwowym lub uszkodzony czujnik temperatury silnika.
czy przyczyna moze lezec po stronie weza cisnieniowego z paliwem zauwazylem tam powietrze ,gdzie odpowietrzyc uklad
Na zliczanie tych wypadających zapłonów zbiega się zbyt wiele czynników by jednoznacznie określić ich źródło. Należałoby by sprawdzić prawie wszytko w silniku począwszy od: Ciśnienie w cylindrach, cewki i świece zapłonowe, ECU, układ wtryskowy paliwa, czujniki, filtry itd.
Witam jak juz tyle zainwestowałeś w sprzęga i inne fanty może trzeba w końcu zbadać silnik - kompresja,wałek,hydraulika,panewki a dopiero potem układ paliwowy -kąt wtrysku,dawka na i kody błędów oraz nastawy te silniki to twarde kołki ciężkie do wykończenia No jeszcze jest opcja przegniłej budy {Skoda;)}
Nie proponowałem "odcięcia stacyjki", tylko napięcia po stacyjce podawanego np. na ECU. Przy takim "odcięciu" , ECU "pomyśli", że wyłączyłeś zapłon i bezpiecznie unieruchomi silnik. Tak takie odcięcie zapłonu niczego nie spowoduje i nie koniecznie przy stacyjce można odcinać skoro masz obawy że łatwo się tego tam doszukać, natomiast samo ECU jest prawdopodobnie...
Silnik nie reaguję na test kąta wtrysku(reakcja jest ale na granicy słyszalności)układ paliwowy wyczyszczony filtr nowy -bosh plus podgrzewacz,brak powietrza w paliwie.Zaworek przelewowy na pompie wymieniony ,n108 został wyjęty -brakowało sitka,cewka w nim działa kulka zamyka.silnik rano nierówno pracuje i dymi na biało(świece żarowe wymienione)kąt...
16686- wypadanie zapłonów, cylinder 2 Układ zapłonowy,wtryskiwacz paliwa,ciśnienie paliwa,kompresja, sprawdź te rzeczy.
układ paliwowy musi nadążyć z dawką paliwa zanim silnik zwiększy obroty Nie tylko nadążyć, ale dorzucić więcej. AFR czyli lambda w tym momencie jest poniżej 1. Nie bez przyczyny sterownik w momentach nagłych zmian obrotów pracuje w otwartej pętli. (czyli nie korzysta z sondy) Jak idziemy w szczegóły to jeszcze jedną przyczyną wyłączenia alternatora...
Witam. Nie jestem pewien czy wybrałem odpowiedni dział i kategorię,jeśli nie to przepraszam. Mam pytanie do fachowców którzy mieli już do czynienia z wymianą sondy lambda w Skodzie Octavi kombi I (1U5) benzyna 1.6 rok produkcji 2006 Moje pytanie:Jaka powinna znajdować się sonda lambda(chodzi mi o typ,numer,oznaczenia) w układzie wydechowym,sonda lambda...
Pacjent Skoda Octavia 1,6 tdi, 2012 rok, 105 km. Zerwany pasek rozrządu, zrobiona głowica, nowe wałki, rozrząd na blokadach. Układ paliwowy odpowietrzony, odpala i jeździ tylko jak.Ospała reakcja na wciśnięcie gazu. Mocy brak w całym zakresie, w okolicy 3 tyś czuć lekki wzrost mocy, tak około 10%. Na autostradzie z górki pojechał 140 km. Błędów brak....
Proponuje żebyś odłączył kleme plusową i załączył postojówki ok.5 min.(jest to dziwne ale mi kilka razy pomogło).Pod warunkiem że w układzie paliwowym nie ma obcych elektrozaworów i jest odpowietrzony.Porada dotyczy tylko resetu sterownika silnika.
Witam. Mam problem ze Skoda octavia 2 1,6 tdi 105 km cayc. Samochód gaśnie tak z nienacka, klepia wtryski zapala sie spirala, czasem odpala za pierwszym razem i jezdzi pare dni bez problemu, a czasem gaśnie kilka razy dziennie i jest problem z uruchomieniem. Dodam, ze cały układ paliwowy/ wtryskowy jest sprawdzony. Wszystko jest Ok. Prawdopodobnie jakaś...
witam sprawdzałeś świece żarowe?? , może bezpiecznik spalony i nie ma napięcia na świecach ?? , może układ paliwowy zapowietrza ci się ???? , przyczyn może być dużo pozdrawiam
marka nie najtańsza... Ale będzie to stare auto bo już 5lat na karku więc moim zdaniem trzeba szukać czegoś do czego jest sporo części zamiennych w przyzwoitych cenach. Porównując ceny części często zużywających się Audi wcale nie jest takie drogie bo dzieli części z całą grupą VAG. W porównaniu np. do BMW ceny są nawet kilkakrotnie niższe. Dlatego...
Witam. Mam mały problem z odpalaniem, kiedy samochód stoi pod ukosem silnikiem w dół nie ma problemu z odpaleniem, nawet jeśli jest zimny. Kiedy stoi na płaskim lub pod górkę to odpalanie trwa około 2 - 3 minut (np. po nocy). Bardzo proszę o pomoc bo to zaczyna być uciążliwe. Dziękuję i pozdrawiam. Pewnie masz gdzieś nieszczelność w układie paliwowym...
może być związane z immo. Ale skoro pracował do momentu jak zabrakło paliwa może być powietrze w układzie. A nie chce się połączyć z żadnym modułem w pojeździe ??
http://obrazki.elektroda.net/29_11546342... Wskaźnik ilości płynu do spryskiwaczy szyb samochodowych Płyn do spryskiwaczy szyb podlega ciągłemu zużyciu, można powiedzieć, że tak samo jak paliwo. W większości samochodów brak jest kontroli zużycia tego płynu, a jeżeli taka kontrola jest, to tylko w postaci kontrolki sygnalizującej prawie pusty zbiornik....
Chcialem juz napisac ze to dwumas. Ale to moze byc zbieg okolicznosci. Zawieszenie bylo sprawdzone? Uklad paliwa? Bez komputera to bieda (w tym silniku byle interfejs chinski dziala) Jak mechanik nie umie zdiagnozowac problemu w tak starym samochodzie, to du... a nie mechanik. :>
Witaj temperatura paliwa w normie. A temperatura silnika? Gdzie szukać problemu ? Sprawdził bym ciśnienie sprężania.Układ paliwowy sprawny?.
Zmienia to, że nie nie ma gazu na odcinku butla-kolektor ssący i nie pali dwóch paliw naraz przy odpalaniu co przypuszczam, że teraz się dzieje. Wyłączenie przyciskiem niewiele daje bo gaz i tak pozostaje w układzie.
Witam, a sprawdzałeś czy się układ lekko nie zapowietrzył po przejechaniu tych pierwszych 300km? Sprawdź kiedy wymieniałeś filtr paliwa? Może on jest lekko przytkany? Ja mam Octavie z 2000 TDI (inne auto, ale może przyczyna podobna) i od filtru paliwa do silnika lecą przeźroczyste rurki. Niestety jak mi się zapowietrzył, to nie miałem tyle szczęścia...
Układ jest też bezpieczny ze względu na stopień czasowy, podtrzymujący przekażniki w stanie włączonym po nieoczekiwanym zatrzymaniu silnika. Mogę to powiedzieć z własnego doświadczenia. Przedtem miałem typowy, ukryty przycisk i przekażnik odłączający pompę paliwa, układ, jakich dużo było na elektrodzie, i w różnego rodzaju publikacjach. Stacyjka w...
Troszkę się wtrącę... Zgodzę się iż "Migająca kontrolka świec żarowych może oznaczać uszkodzenie czujnika świateł stop" - i tak pisze na każdym forum z grupy VW , ale przyczyn mrugania może być tysiące i bez VAG-a nie da rady. Trochę mnie to irytuje to przypisywanie lampki do czujnika stopu. No ale każdy ma swój rozum i może wszystkie czujniki poklei...
Witam szanownych Mechaników , Magów i innych Czarodziejów :) 3 tyg pojawił się w mojej octavii ( 1.9 tdi AXR ) problem z odpalaniem po dłuższym postoju . Przy próbie odpalenia auto za pierwszym razem ''kichnie'' a potem już tylko kręci bezskutecznie , odpala za to bez problemu na plaka i jeździ jak nówka i zapala od strzała . Po kilku godzinnym postoju...
Witam! :) Nie wiem czy założyciel tematu przegląda go jeszcze... :) Ale temat poszedł częściowo na bok. Poszukiwane auto w tej cenie do miasta, najlepiej z LPG będzie miało na pewno "słuszny" realny przebieg. Ale, ja akurat wolę, jak auto ma jakiś sensowny, roczny przebieg. Wynika to stąd, że ten, który nim jeździł, musiał go sensownie serwisować, żeby...
układ paliwo skoda octavia octavia paliwo czujnik paliwo octavia
głowica próżniowy avensis funkcja radio mikrofon czyszczenie telefonie
lodówka bosch toshiba firmware update
Amica ZZM 436l - Mrugający program, brak zmiany Kalibracja pedału gazu w grach wyścigowych