Dla mnie to i na handel się nie nadaje w takiej postaci. Widać że trzonek zaworu dosłownie wbił się w tłok zabierając/przepychając materiał. Czy by to działało czy nie to by wyszło po złożeniu.Sprężanie by było.Zniekształcona komora spalania na pewno miała by wpływ na spalanie mieszanki. Dlatego napisałem teoretycznie. Tak czy tak żeby było dobrze...
Proszę, ale nr pinów powinna być widoczna na wtyku bądź w gnieździe ECU. https://obrazki.elektroda.pl/7175731200_...
Instrukcja programowania lov eco PL - www.download.drypa.pl/entry-b531454f1766...
Jeśli chodzi o sprawdzenie działania N75 w Twoim przypadku kolego *Brutal123* to jest tak, że bez podania 12 na elektrozawór powinieneś zasysać bez problemu powietrze przez króciec VAC przy jednoczesnym zatkaniu palcem króćca ATM - wtedy powinien być swobodny przepływ zasysanego powietrza między OUT a VAC; jeśli podasz 12 V na N75 to przy zasysaniu...
Zrób najpierw diagnostykę modułu klimatronika, podgląd parametrów, a pozniej wymieniaj. A sam czujnik zmienisz bez spuszczania czynnika. Jest pod nim zawór.
Można .
W etce nie ma nic takiego. Mierzyles fizycznie ciśnienie? Zacznij od podmiany czujnika ciśnienia oleju.
Sprężarka bez sprzęgła i zawór z tylu na 2 piny?
Tak,12v po zapłonie . Nie wiem który bezpiecznik dokładnie ale raczej pod maską. Wiele ich tam nie ma więc się nie narobisz. :D
n75.
A JAKI MASZ KOD SILNIKA ?
To ta optymistyczna wersja pesymistyczna to rozrząd w kawałkach i krzywe zawory.
Próbowałeś podgrzać , wyczyścić zawór N75 ?
Mam ten silnik w A3 Sportback.Wszystko wskazuje na zawór EGR.Mimo,ze to benzyniak ale on posiada taki zawór.
No dobrze a co z zasilaniem na tym zaworze? Tam szukaj co ginie.
Zawór EGR do kontroli czy nie zacięty, jak za mało tlenu dostaje to może kopcić.
Zawór jest w pompie oleju...micha do zdjęcia.
To co to za zawory przy wlewie paliwa ?
Tu nie ma co za wiele kombinować.Przy LP 3,8 bara nie ma mowy o chłodzeniu i nie ma co czekać do lata bo ciśnienie i tak nie spadnie. Uszkodzony zawór wydajnościowy regulujący pojemność skokową. Wkręcony jest w płytę zaworową. Pozdrawiam
Żadne prowadnice .Samoregulatory podpierają zawory.
Raczej nie jest to zawór nagrzewnicy(podejrzewam że go raczej nie ma!). Jego funkcję spełnia przepustnica powietrza która kieruje je przez nagrzewnicę lub bezpośrednio do otworów nawiewu. Przepustnica jest zablokowana lub uszkodzony jest mechanizm regulacji jej położenia. Zespół odpowiedzialny za regulację temperatury i skierowanie powietrza do odpowiednich...
Cześć, Jeśli sprawdziłeś działanie sztangi to może problemem jest tzw zawór N75?
tam jest zawór nie musisz ściągać czynnika...
wtedy czeka mnie wymiana pompy. Wymień sam zawór.
Powodem błędu P164B00 jest wadliwy czujnik ciśnienia oleju F1 brązowy nr. kat. poprawionego 04L919081B . Ten drugi (patrząc na silnik z prawej ) to czujnik ciśnienia zredukowanego. Zawór regulacji ciśnienia jest w tym silniku ale z nim nie było problemów, za to temat czujnika znany w grupie.
A jak autor ma 90kM silnik AGR ? Ma zawór wastegate sterowany nadciśnieniem, a nie vnt regulowane podciśnieniem [url=https://imged.pl/octavia-golf-a3-1-...
Za gęsty olej w silniku. Dodano po 1 Zawieszają się zawory.
Brak przepływu spalin przez EGR. Zatkane przewody EGR luz zaślepione. Niesprawny zawór EGR.
Przyczyną był zawór sterujący klapą gaszącą.
Zapytam jeszcze raz. Check sie swieci? Masz zasilanie na elab (zawór na pompie)?
Witam Panowie chce zaślepić zawór Egr-u OCtavia 1.9 tdi oznaczenie Agr 90 hp. Mam pytanie czy wystarczy jeśli dorobię blaszkę zaślepiającą w tym miejscu?
Zawór regulacji vgt popularnie zwany gruszką przy turbosprężarce.
nie mam narzazie dostępu do komputera podjadę w sobotę na diagnozę , dodam że był wymieniony jeszcze przepływomierz i zawór zwrotny turbiny
każdy mechanik będzie miał tutaj inną tezę ;)
Zazwyczaj jest po 1080mbar, u Ciebie ledwie dochodzi do 1020mbar. No przy obecnych anomaliach pogodowych wszystko jest możliwe. Niemniej filtr powietrza wypadało by sprawdzić lub zawór EGR
Zaburzony przepływ ciepła ciśnienia czynnika chłodniczego. Czy na postoju włączają się wentylator chłodnicy? Może być to zawór rozprężny lub zapchany osuszacz klimatyzacji.
Przewód dotykał tylko do gumki w metalowej obudowie serwa, ale nie był wciśnięty i podciśnienie uciekało bokiem, a z racji tego, że przewód idący od pompy tandemowej ma zamontowany zawór jednokierunkowy, to turbo i EGR działały prawidłowo.
Jeśli chodzi o ten zaworek wkładany w filtr na spinkę to nie jest zawór zwrotny tylko zawór służący do ogrzewania paliwa, czyli jak zimno ciepłe paliwo wracające z pompy trafia do filtra jak ciepło wraca do baku żeby się schłodzić. Dołóż zwykły zawór zwrotny na zasilaniu.
uszkodzenie raczej od strony elektrycznej tzn 9V na zasilaniu cewki sprzęgła to troszkę mało. Czy tarcza sprzęgła nie ślizga się względem koła po załączeniu klimy? Dość częstą usterką w tych sprężarkach jest uszkodzony zawór regulujący wydajnością sprężarki.
Może Ci się zawór spustowy turbiny nie domyka (zapieczony). Jeżeli masz możliwość to spróbuj ruszyć go np. kluczem.
W pompie oleju jest zaworek upustowy(miałem to u siebie zaworek się zaciął i zawory opadły)Raczej pompa oleju do wymiany.
Witam 17964-Regulacja ciśnienia doładowania.Możliwe usterki: zawór N75 uszkodzony,uszkodzona turbina,nieszczelność turbina-silnik.Sprawdź VAG ciśnienie doładowania,sprawdź czy nie masz nieszczelności między turbiną a silnikiem.Jak to będzie OK, wymień zawór N75 Pozdrawiam
Błąd przeładownia wiec zanim cos wymienisz zobacz jak zachowują się kierownice lub zawór upustowy. Podaj kod silnika
Temat niejednokrotnie poruszany na forum śprawdz przepływomież zawór sterujacy turbiną i recyrkulacji
Na razie założyłem nowy zawór podgrzewacza. Zobaczymy co sie będzie działo
z tego co pamiętam w tdi nie ma potrzeby ani możliwości adaptacji ( brak immo w pompie) w starym 1,9 d np felicja trzeba było. Poczytałem troszkę i podejrzewam przekaźnik 109 ( chyba właśnie ten tyka ) Zobaczę rano podając napięcie bezpośrednio na zawór pompy
Podrążę dalej temat. Zanim pojadę nabić układ, chciałbym mieć pewność, czy czujnik ciśnienia 3 piny i zawór sterujący sprężarką mają poprawne zasilanie. Można to sprawdzić na pinach? Polecicie jakiś VCDS z kablem który działa na Win11?
hmm no to teraz ja już nic nie wiem, czy mam wymeniac zawór N 109 czy..........:(:(:(....................
Niestety ten zawór regulacyjny jest niedostępny osobno (w serwisie). Można go przełożyć z innej sprężarki, tylko trzeba odessać czynnik.
Zawór rozprężny do sprawdzenia. Ale jak wyżej brak ci sprzętu.
Cześć.Nic wcześniej nie wspominałeś ,że masz albo możesz mieć jakiś bałagan w podłączeniu zaworów i wężyków. Sztanga zablokowana przez zapieczoną gruchę.To już zlikwidowałeś. To teraz zrób mu jeszcze raz ten test z obserwowaniem sztangi na postoju.I zobacz czy ją steruje gdy zmienia cyklicznie ON->OFF. Jeśli nie steruje sztangą to szukamy w połączeniach...
Kompresja równa? Zawory szczelne? Wtryskiwacze długo leżały wyjęte z silnika?
Witam, skoda octavia II 1.9 TDI BXE, co 50-100km podczas jazdy szarpie silnikiem i pojawiają się błędy: P3103- przepustnica; P1664-zawory pompowtrysiwaczy; Przepustnica była uszkodzona (spaliło również bezpiecznik) do tego wymieniłem wiązkę w głowicy na oryginał, ale po krótkim czasie te same objawy i błędy. Co może być ?
Jaka instalacja gazowa ? Jeżeli to nie jest sekwencyjna to zrób tak: Zakręć zawór gazu na butli i jeździj jakiś czas tylko na benzynie. Jeżeli będzie poprawa to znaczy się, że elektrozawór od gazu przepuszcza i po prostu zimny silnik zalewa.
https://forum.vw-passat.pl/topic/47735-p...
1. Zawór butli. 2. Cewka elektrozaworu, drugi masz przy reduktorze. 3. Przewód do "wlewu" LPG. 4. Przewód czujnika rezerwy/poziomu LPG. O położeniu zaworu powinien Cię poinformować instalator, ważne jest aby wiedzieć gdzie się on znajduje, aby móc zakręcić wypływ gazy w razie rozszczelnienia instalacji (np. w wyniku kolizji przy równoczesnej awarii...
Zawór był podmieniony. Przeczytaj jeszcze raz ostatni mój post,silnik zimny ale sam czujnik podgrzewamy.
Odpowiedzi masz w temacie, zawór, podciśnienia, gruszka, albo zapieczona geometria.
Dziś napełniłem układ tak jak książka pisze i co ciekawe coś tam kompresor próbuje robić. Ale marnie mu to idzie . Ciśnienie wys. prawie w normie ok. 7 bar ale niskie za wysokie około 7bar i faluje . Czy to może ten zawór robić takie cuda?
Witam mam problem ze skodą octavia 1 1.6 ben sr 74 kw 1998 rok zapala sie kontrolka oleju przy 1500 obr na jałowym jest ok powyżej gaśnie czujnik wymieniony pompa oleju nowa nie wiem jaki kolor czujnika powinien byc bo kupiłem ja z niemiec jest czarny ktoś pomoże może jakiś zawór jest przy filtrze oleju
Krzywy zawór podwiesza się w prowadnicy, hydropopychacz likwiduje luz i dalej wiesz co robić.
Przykro czytać. Po ponownej nauce pisowni, załóż przewód podciśnieniowy na zawór upustowy turbiny lub wtyczkę na N75
U041600 - Elektroniczny program stabilizacji (Sygnał niezrozumiały)P167E00 - System start/stop (Przekroczenie czasu rozruchu)P229500 - Zawór regulacji ciśnienia paliwa 2 (Zwarcie do masy)U042800 - Czujnik kąta skrętu koła kierownicy (Sygnał niezrozumiały) Sądzę kolego że błędy pierwszy / drugi i czwarty wystąpiły przy okazji bo silnik zgasł właśnie...
One wychodzą delikatnie wystarczy ręką pociągnąć do góry, domyślam się że stare to zły pomysł, czyściłem gniazdo ale nie frezowałem, wydaje mi się że może zawiesił się zawór w jednym z wtrysków, mam słaby program diagnostyczny, spróbuję jeszcze żeby ktoś z dobrym sprzętem to sprawdził
Zaczal bym od wymiany oringow na zaworze rozprężny. I wtedy sprawdzać nosem
Czy udało Ci się usunąć ten problem? Co było przyczyną? Odczytałem błędy VAG: 1314 - ABS sterwonik silnika 17811 - Zawór recyrkulacji spalin 17549 - Pomir obciążenia 16556 - czujnik sondy lambda bank1 mieszanka zbyt bogata Może macie jakieś pomysły?
Znalazł się winowajca problemów, uszkodzony króciec w obudowie filtra paliwa, w układ szło nie filtrowane paliwo, zapychając sitka i zawory. Zmieniłem obudowę filtra paliwa i oddałem zaworek na pompie, zawór i czujnik na listwie do czyszczenia w myjce ultradźwiękowej + wyczyściłem cały układ paliwowy i pomogło.
Zdejmij oba przewody od elektrozaworów i podaj + i - 12V, zawór musi się odzywać. Jak termostat uszkodzony to membrana może być twarda albo dziurawa na środku na nicie.
Po dodaniu gazu dalej stoi wskazówka w miejscu Dodano po 1 A jak ten zawór rozpręzny można sprawdzić ?
Do wymiany osuszacz, zawór rozprężny, skraplacz, reszta do płukania. Nie trzeba sprężarki rozbierać, wystarczy ją przechylić i wylać trochę oleju.
Jest nieszczelność w kolektorze ssącym. Kto ci dał spec od samochodów? Nieszczelność w kolektorze dolotowym to podwyższony bieg jałowy, ale możesz nie mieć uszczelki pod kolektorem a ono i tak osiągnie swoją wartość. To podciśnienie jakie jest to (zakładam, że mierzone wakumetrem) to zła praca układu rozrządu, za uboga mieszanka, zatkany wydech bądź...
Możesz zrobić tak, jeździć tylko na benzynie i podmienić wtryskiwacze benzynowe miejscami, np 1 z 3. Jak będzie wtedy wypadało na 1 to wtryskiwacz pada, a jak nadal na 3 to najprawdopodobniej głowica do roboty. Podpalone zawory. Możesz zmierzyć kompresję dla pewności.
Rzeźba jest przepiękna... Zawór N75 w silniku 1Z jest połączony z wylotem turbiny i steruje zaworem upustowym za pomocą nadciśnienia, tu jest podpięty do podciśnienia wytwarzanego przez wakupompę Żeby to wszystko normalnie działało trzeba by wymienić sterownik, zawór i spiąć to wszystko do kupy tak jak ma być
Do demontażu kolektor ssący, sprawdzenie nalotu w kanale ssącym w głowicy i na zaworach dolotowych.
znalazłem przyczyne to uszczelka pod głowica była nieszczelna ijeden zawór wydechowy podpalony zobaczymy po wymianie i naprawie...jestem dobrej mysli...
Znalazłem historie napraw poprzedniego użytkownika. 60 000 KM temu była zalecana wymiana kół faz rozrządu (z tego co mi wiadomo nie zrobiono tego), natomiast 5 000 KM później był czyszczony zawór zmiennych faz rozrządu. Po weekendzie będzie sprawdzany stan rozrządu oraz zaworu...
Odświeżam temat, otóż mam problem przy gaszeniu silnika strasznie telepie całą budą (ibiza tdi ASV 110KM) podobno ten zawór jest odpowiedzialny za to ? czy bardziej klapa się nie domyka? Pozdr
Po pierwsze, to pewnie powypalane zawory. A po drugie to rozrząd, konkretnie jeden taki przykry (bo drogi) element w nim.
Jeśli jesteś pewien akumulatora i alternatora, to rzeczywiście sprawdź "zasilanie" alternatora właśnie tymi kabelkami. Zbadaj te przewody na przerwanie i sprawdź, czy we wtyczce zasilającej nie są skorodowane piny. Kiedyś podczas jazdy miałem taką usterkę w Passacie a ponieważ wówczas już jeździło się na światłach mijania, więc akumulatora "osłabł"...
Witam, dzięki wszystkim za udział i chęć pomocy. Już dawno poradziłem sobie z problemem, niestety dopiero teraz pisze jak. Jak się okazało zawór zwrotny jaki kupiłem był felerny. Tania podróbka która sprawiła mi wiele problemów. Zawór przepuszczał powietrze, paliwo z wężyka cofało się do baku. Po dłuższym postoju (noc), silnik nie odpalał. Wymieniłem...
17957 P1549 ZAWÓR KONTROLNY CIŚNIENIA DOŁADOWANIA - ZWARCIE DO B- 17958 P1550 NIE PRAWIDŁOWE CIŚNIENIE W KOLEKTORZE SSĄCYM LUB CIŚNIENIE DOŁADOWANIA TAKIE INFORMACJE ZOSTAŁY WYŚWIETLONE NA KOMPUTERZE?? PROSZĘ O ODPOWIEDZ
Witam . Jaki masz problem podłączyć auto pod komputer?.Prawdopodobnie jest przeładowanie turbiny,lecz to łatwo sprawdzić .Turbina ze stałą geometrią posiada zawór upustowy (może się mylę),to sprawdź,dodatkowo wężyki podciśnienia.
Od 2800 masz zawór N75 zasterowany na 94% a ciśnienie prawie 1,5 bara. Dmucha na maxa mimo zamknięcia.
Instalacja ma 3 miesiące, jest sprawdzona pod każdym względem (dobry fachowiec). Zastanawiam się, czy po prostu sterownik auta sam w sobie nie jest uszkodzony. Aha, a gdyby zawór wydechowy był uszkodzony to kompresja nie byłaby prawidłowa, prawda?
Wszystko co jest w aucie może się zepsuć. Zawór regulacji objętości sprężarki może być zacięty, może płyta zaworowa jest brudna i zamiast pchać na HP to w tylko miesza czynnik w samej sprężarce. Chociaż te 4 bary na ssaniu są zastanawiające, bo zawór rozprężny powinien mieć możliwość całkowitego zamknięcia się i nawet jak sprężarka tylko minimalnie...
Jest to pompa wysokiego ciśnienia Common Rail. Składa się z części i ma zawór, czujnik ciśnienia, złącze wysokiego ciśnienia, złącze niskiego ciśnienia i jeszcze parę zapewne elementów, które mogą cieknąć. Nie obrażaj się za komentarze o jakość zdjęcia, bo są dość istotne. Miałam na myśli, że jest szansa na usunięcie wycieku bez wyciągania pompy (króćce,...
Olej taki bo były wycieki i mechanik powiedział że to załatwi sprawę Ale coś nie bardzo. A teraz chyba raczej nie zmienia z powrotem na tamten bo tak nie można. Wymieniłem pompę tandem, wtryski sprawdzone i są ok (wymienione uszczelki), wałek ok, świece grzeją, drugie świece też działają, zawór egr nowy, nowy czujnik temperatury, i dalej to samo
Kolega miał pasata z silnikiem 1,8T 20V jak wracał z NIemiec to 12 km od domu odpadło koło od walu korbowego. To koło trzyma się do wału na malutkim kliniku. Tylko 2 zawory były proste. Silnik poszedł na złom.
Jest to zawór odpowietrzenia zbiornika paliwa.To"cykanie"jest normalne.Komputer taktuje zawór z częstotliwością ok.90 cykli na minutę.Podaje do układu ssącego opary ze zbiornika paliwa.Pozdrawiam.Robert
Chyba już nie robią rozrządów bezkolizyjnych.. Poza tym mówisz o technice FSI 16 zaworowej więc ciężo żeby był bezkolizyjny zawory są pod kątem wtrysk prostopadle do osi cylindra.. Ale niech się wypowiedzą specjaliści.
Jest to druga pompa air Szkoda że nie dziesiąta. Dosłownie jest to pompa powietrza wtórnego, pompująca przez zawór powietrze do układu wydechowego, w celu rozrzedzenia spalin i "dotlenienia" katalizatora zaraz po rozruchu zimnego silnika.
Brak paliwa, tym bardziej jeśli faluje obrotami. To prosty silnik - za moc w sumie dopowiadają tam dwie rzeczy - zawór sterujący turbiną i czujnik ciśnienia w rurze nad pompą wtryskową. No i zamknięty szczelnie EGR.
możesz np. z zasilacza 12 v podłączyć sie pod każdy zawór z osobna i go sztucznie wysterować sprawdzenie polega na tym że słuchasz czy dany zawór "klika" jeśli jest opór cewki mieżony omomierzem a zawór milczy wychodzi na to że jest zacięty.
Wg mnie - akumulator słabo kręci. W wyniku dużego obciążenia (pracą rozrusznika) w tym samym czasie, nie otwiera się zawór el. na pompie i nie podaje paliwa. Naładuj akumulator lub zmień na inny.
ja proponuje wyjąc zaworek sterowania turbiną n75 podłącz go na zewnątrz pod akumulator sprzwdz czy pracuje bedzie słychac takie klikniecia i masz tam trzy krućce opisane zapewne jest to zawór z biała główka tak wiec dmuchnij w jeden z białych na podłączonym jeżeli przepuści to zawór do wymiany ale sprawdz jeszcze kierownice turbiny czy chodza
Dwumasa Luk-a ma 20 tyś km. Wtedy też była robiona głowica (planowanie ,zawory,uszczelniacze zaworowe, szklanki , nowy wałek , uszczelka pod głowicą, nowe gumki do pompek, nowy zawór EGR). Da radę jakoś sprawdzić dwumasę bez rozbierania (chodzi o kąt luz bez działania sprężyn tłumiących).
Czy możesz coś więcej powiedzieć jak odczytywać te logi albo jak powinny wyglądać prawidłowe? W grupie 011 masz obroty, ciśnienie doładowania zakładane, ciśnienie mierzone, procent wysterowania zaworu regulacji ciśnienia turbodoładowania. Przy 1800 obr turbo uzyskuje zakładaną wartość doładowania a zawór oscyluje w okolicach 50-60 %, następnie turbo...
Kod 8277 - Zawór EGR Kod 19204 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego Po naprawie lub czyszczeniu odpowiednich komponentów, błędy można usunąć za pomocą skanera OBD2 (np. VCDS, ELM327 itp.). Jeśli po usunięciu błędów problem nadal występuje, kod może się pojawić ponownie, co sugeruje, że naprawa nie została przeprowadzona poprawnie lub występuje inny...
Takie świstanie to nie otwiera się zawór upustowy. Albo uszkodzony zawór upustowy lub wężyk i nie ma podciśnienia do otwierania zaworu. U siebie też wymieniłem na nowy tylko to musiał być jakiś leżakowany bo na początku było ok a po miesiącu to samo. Dopiero kupiony nowy w aso z datą z tego samego roku co zamówienie. W tych zaworach przeważnie uszkadza...
więc tak, katalizator został dziś usunięty, ale nie zmieniło to nic. A i mam jeszcze pytanie, czy zawór egr ma na to wpływ i czy u mnie z nim wszystko jest ok? bo jest od dołu zaolejony.
octavia zawór paliwa zawór skoda octavia zawór podciśnienia skoda octavia
budowa słuchawek bluetooth piekarnik indesit kondensator szeroko
Renault Celtis - brak przepływu oleju na hamulce przyczepy Brak zasilania na zaworze w Peugeocie Partner 1.6 HDI