Rozbierales juz ten sterownik? Co masz na myśli z tym alternatorem? Też mam podejrzenie że coś pykło w ecu silnika. Chce wykluczyć te błędy zeby moc pójść dalej z diagnostyką. Terminatory może będę mial na podmiankę. Jutro jak znajdę chwilę to wepnę oscyloskop dwukanalowy w CAN. Błąd przy przekładaniu terminatorow miejscami znikł ale wróci. Spróbuję...
Ten, co "sobie wisi" to jest właśnie resztka przewodu do kontrolki - ktoś odciął gdy demontował alternator na złomie. To w jego miejsce, zamiast niego, należy wpiąć ten poprowadzony od kontrolki w zegarach.
Podejrzewam że wysiadło ładowanie i skończył sie prąd z akumulatora naładuj go, jak po tym zabiegu odpali to musisz sprawdzić alternator.
a w poniedziałek potrzebuje auto ;P A masz ściągacz aby zdjąć tylne lożysko? Tam jest potrzeby specjalny ściągacz o wąskiej części chwytowej. Wiesz jak rozpołowić ten alternator? Musisz tam odciąć pręty stojana od mostka, wiesz jak to później polączyć? Będziesz umial ustawić stojan w zamkach, tak aby szczelinę zachować?
Wydaje się, że wystarczy podpiąć to źródło pod akumulator i wtedy regulator alternatora odetnie zasilanie stojana Mniej więcej tak będzie.
Co to za wynalazek? Kto cos takiego popełnił? I czemu nie da się wyprowadzić regulatora na zewnątrz?
Zepsuł się alternator. A że spadło napięcie to sterownik odciął elektryczne wspomnienie żebyś mógł zjechać na oparach z akumulatora.
Kolego naprawiam pompy wspomagania od lat zawodowo.Ta pompa startuje po podaniu jednakowych napięć na oba kabelki sterujące.Pisałem wyraźnie o odcięciu kabelka od alternatora.
Odkopuje. W maluchu jedynie co naprawde da się poprawić w alternatorze to odciąć przewód ładowania wychodzący od alternatora do rozrucznika i przeciągnąć bezpośrednio od alternatora do akumulatora. Działa o niebo lepiej. Zimą włącze radio światła (h4) dmuchawe kierunkowskaz wycieraczki i wszystko pracuję normalnie :) !!. Fakt że regulatora napięcia...
tak ale jeżeli odłącze zasilanie z akumulatora i np po wypadku silnik nie zgaśnie, ktoś odłączy wyłącznik to silnik będzie pracował nadal zasilany z alternatora który wciąż wytwarza prąd. Jak wyeliminować taką sytuację??? Odciąć osobno przewód zasilana alternatora przekaźnikiem???
Musisz odciąć druty które wychodzą ze stojana na diody ,tak aby się dały zlutować powtórnie. Stojan jest przykręcony do przedniej pokrywy a zgrzany drutami do diod w tylnej obudowie. Generalnie daj sobie spokój, załóż ,nich popracuje i jak jest ok to niech tak zostanie.
Na pracującym silniku. Możliwe że uszkodzeniu uległ alternator i komputer odciął zasilanie.
Chyba gdzieś na szrocie ze starej instalacji Ci odetną.
zwykły multimetr elektroniczny z prostownikiem pokaze ok 30V a gdyby w szereg włączyć kondensator chyba odetnie prąd stały.
Tak mam. Jak pisałem wcześniej na pracującym silniku pokazuje 12.5 lub 12.6, czyli nic kompletnie nie idzie z alternatora, jakby był odcięty. Wcześniej to było 14.5 zawsze jak mierzyłem
Tak Ci to nie zadziała a odłączenie akumulatora może uszkodzić alternator i elektronikę w pojeździe. Odetnij przewód idący do stacyjki.
Witam, Temat rozwiązany w sposób " druciarski" ale skuteczny. Odcięcie od kostki alternatora kable na którym było zaniżone napięcie wyeliminowało wszystkie problemy. Auto nie zgłasza żadnych błędów, biegi chodzą jak należy a ładowanie jest w granicach 28V. Temat do zamknięcia. Dziękuję
"Szczotka do czyszczenia klem i zacisków akumulatora" A po co jak trzeba odciąć i założyć nowe klemy.
To zrobiłbym na przekaźniku czasowym. Można wykorzystać sygnał z alternatora lub z czujnika ciśnienia oleju i zastosował prosty układ, który po określonym czasie od podania sygnału sterującego odetnie sterowanie przekaźnikiem, o czym informować może właśnie gasnące podświetlenie. Układ czasowy jest potrzebny po to, by w przypadku przygasania kontrolek...
Witam ! Stary alternator padł i otrzymałem od znajomego alternator od tego auta, tylko 2 lata młodszego. Inna jest wtyczka i musialem ja odciąć i na alternatorze mam: + do ładowania akumulatoa 2 zaciski do podłączenia obwodu wzbudzenia. Nie jestem pewien, czy ten alternator ma wbudowany regulator napięcia czy nie - jak to sprawdzić. Teraz zachowuje...
Energia zmagazynowana w alternatorze , po odcięciu odpływu kablem minusowym , znalazła ujście przez regulator. !!!! A dokładniej diody wzbudzenia i ujemne diody główne.
Odciąć flexem i ponownie naciąć gwint. Plus nowe koło. I zaspawać . Ogólnie brak czesci do tego szajsu
Skoro fachowcy Suzuki sobie nie poradził z dopasowaniem silnika-alternatora, to może nie tędy droga? Odpuścić sobie wątek odzyskiwania energii hamowania i cały osprzęt który siedzi na pasku alternatora odciąć od silnika i napędzać go tylko BLDC? Z jaką prędkością. Niby na biegu jałowym wszystkie podzespoły są wydajne, czyli napędzać je ze stała prędkością...
Gdyby złodziej odpiął akumulator - zakładając, że odetnie zasilanie GPS-a - to wyłączy GPS...
Przyczyną był alternator. Napięcie 16,7 V, aż się spalił. Po wymianie alternatora wszystkie błędy przestały się pojawiać.
Witam ponownie. Jestem w podróży po Norwegii, panel działa, bateria praktycznie cały czas pełna, nawet przy "przerwach w dopływie energii słonecznej" 😉 Mam jeszcze pytanie odnośnie ładowania baterii LifePo4 z alternatora. Jak pisałem wcześniej, mam założony wyłącznik typu hebel od strony alternatora i baterii samochodowej, by uniknąć przypadkowego rozładowania...
Nie żadna kontrolka pomarańczowa się nie świeci w komputerze wykrzyknik żółty poza tym wszystko jest ok.miganie nie jest spowodowane alternatorem,a dlaczego odcięcie jest przy tak niskich obrotach
(at)teskot Jak to zadziała? W momencie odcięcia akumulatora układ będzie pracował jako sztuczne obciążenie? Można będzie płynąć nadal bez obawy o alternator?
Jeśli chodzi o gaz to nie musisz się niczego obawiać spokojnie możesz odciąć elektrozawór (nic nie wybuchnie, bo gaz nie popłynie). Zdecydowanie natomiast odradzam ingerencję w instalację gazową po przez montowanie elektrozaworów dodatkowych. Chyba, że masz doświadczenie i umiejętności żeby połączyć tak ucięte rurki by były szczelne. To się tyczy gazu,...
Masą nazwał cokół żarówki, bo nie wiedział jak się nazywa. Żarówka ma być od + przez stacyjkę do D+. Odcięcie żarówki nie gasi silnika. Gasi go odcięcie zapłonu lub paliwa. Autor szuka problem tam gdzie go nie ma.
Alternator dąży by dać z siebie stabilne 14,4 V. Akumulator lifepo4 jest wstanie spokojnie przyjąć prąd 1C. Czyli 100A dla aku 100Ah. Te 14,4V to dużo za dużo dla 12V aku lifepo4 rozładowanego do 0. Efektem takiego ładowania był pewnie prąd w okolicach 100-200A (ograniczony rezystancją podłączeń i w czasem alternator ogranicza moc w zależności od temperatury)....
Tak, nie widzi, że jest odpalone i do tego właśnie jest kabel idący od centralki i kończy się owinięciem na przewodzi zapłonowym. Wymieniłem go ale nie pomogło. Reszta przewodów jest również sprawna. Rozebrałem sterownik wszystko wygląda dobrze. Dobrym rozwiązaniem będzie dołożenie przekaźnika sterowanego wzbudzeniem alternatora, który odetnie napięcie...
Należy stary odciąć, jego końcówki odbudować od głównego mostka.Nowy mostek ma taki uspokaja, który powinien być wsunięty międzień radiatory.Radiatory są skręcone, należy śruby lekko poluzować jak się da.Jeżeli nie jest to możliwe, nowy mostek możona osadzić na kleju.
Tam padają mostki tylko.I koła pasowe ale rzadko. Trzeba odciąć fazy i sprawdzić diody żarówką 55W
Zalóż akumulator,ale już poprawnie przy odkręconym przewodzie przy alternatorze.Trzeba sprawdzić jak daleko jest stopiony przewód(pewnie do samego rozrusznika)Najlepiej byłoby odciąć stary i puścić wzdluż starego nowy przewód z zarobionymi końcówkami.Podepnij przewód do alternatora,sprawdź czy nie ma przepływu prądu do alternatora,nie może być.Diody...
Nie widziałem alternatora od transita, ma on wakupompę? Może faktycznie to dobry pomysł, pomyślę nad tym. Z odseparowaniem to sterownika to masz na myśli odciąć przewód od niego tak żeby zostało samo czasowe?
Przewód od kontrolki zlutowałem z nowym i przeciągnąłem go ,a stary odciąłem i wszystko jest na nowych kablach.
a nie lepiej było by zastanowić się nad chłodzeniem elektrycznym które uruchamia się automatycznie po wyłączeniu silnika, do tego zastanowić się nad układem podłączonym np. do alternatora, jeżeli wykryje on odcięcie zasilania wtedy uruchomi się chłodzenie?? Dodano po 4 ... a i jeszcze zastosować do tego czujnik temperatury, który wykryje zbyt wysoką...
Dlaczego alternator może się uszkodzić przy odcięciu akumulatora w trakcie pracy silnika? Brak odbiornika? Diesle chodzą z tego co wiem bez akumulatora a alternator raczej nie jest odłączony od klem.(nie podłączony aku = brak odbiornika) Dodano po 1 https://obrazki.elektroda.pl/5507331400_...
Witam. Mam prośbę. Zamieszczam poniżej schemat regulatora napięcia alternatora do instalacji 12V. Czy może mi ktoś przeliczyć wartości rezystorów tak, aby to chodziło przy 24V. Przy napięciu około 29V tranzystor 2N3055 ma przestać przewodzić i odciąć zasilanie wzbudzenia. Sam nie potrafię tego zrobić.
a faktycznie brak kontrolki może być przyczyną dziwnego działania alternatora zaraz po rozruchu? bo tak jak pisałem po dodaniu na chwile gazu do dechy (prawie do odcięcia) wszystko wraca w 100% do normy
Jeśli chodzi o sam alternator to wymontowany został z pojazdu w którym na obudowie(karoserii) był minus akumulatora. Wtyczka została odcięta i wiem, ze do alternatora dochodził tylko i wyłącznie jeden kabelek koloru szaro białego(jeśli dobrze pamiętam). Wtyczkę gdzieś jeszcze mam i jestem pewien, że ten kabelek wchodził na któryś z środkowych pinów(chyba...
a czy jest to zamienne? mogę odciąć wtyczkę i tak samo wlutować tą drugą?
jestem zdania, że jeśli jest opcja to trzeba śmiało zakładać większy alternator. Pisałem o tym powyżej: sporo "sprawnych" alternatorów z uwagi na słabą charakterystykę regulatora napięcia pracuje z niepełną mocą - pomimo właściwego napięcia "odcięcia" regulatora. Taki wykresik zrobiłem - proporcje nie są zachowane, chodzi o samą obserwację: https://obrazki.elektroda.pl/4252290200_...
Witam. Podłączając się do tematu, udało mi się wypróbować alternator w charakterze silnika do napędzania quada. O dziwo wyszło rewelacyjnie. -Quad ATV 150 -Alternator Valeo 150A (odcięty tylko regulator, bez ingerencji w połączenie uzwojeń stojana, czujniki Halla- nie było potrzeby, bardzo płynna praca) -Chiński sterownik 48-72v 1500W (chwilowe 2200W)...
problem rozwiązany przyczyną był wadliwy alternator po wymianie problem zniknoł
Nie powiązałem tego z regulatorem. Nawet o nim nie pomyślałem, bo oba alternatory zachowują się tak samo, tj. przysiada napięcie. Z tym, że ten 100A miał spadek do 11,6V, więc tam była tragedia. Tu też przysiada, ale już akceptowalnie. Mój pierwotny alternator 100A był już raz regenerowany, dwa lata temu, wtedy też zmieniałem przewody na nowe. Bez tej...
L przez diodę na żarówkę (kontrolkę) - ale to już jest w zegarach. Sprawdź ten odcięty przewód czy jest na nim napięcie - powinien być połączony z linią 30.
Problem może być w lichym połaczeniu przewodu D+ z mostkiem (ten niebieski wychodzący z regulatora). Trzeba odciąć tą kątową złaczkę konektorową i przylutować przewód do języczka wychodzącego z mostka.
heretapawel to jednak nie alternator AUTO NAPRAWIONE -USZKODZONA POMPA ABS
We wtyczce jest na jednym pinie cały czas prąd, po zapłonie nie ma nic. Dodano po 57 Właśnie w tym tkwi problem, odcięło zasilanie środka całkiem, a bezpieczniki posprawdzane wszystkie.
Spróbuj rozpiąć akumulator na kilka chwil i zobacz potem. Może złapał jakąś zawieszkę. Można też sprawdzić napięcie na akumulatorze podczas pracy czy alternator daje 14,4 V. W JD miałem taki przypadek że ehr nie reagował, była ikonka od awarii a on się po prostu zawiesił i odcięło mu prąd. Potem się okazało że to szczotki się kończyły. Ponoć ehr jest...
Temat do zamknięcia przyczyną był uszkodzony alternator a nie rozrusznik. Podczas próby odpalania na linkę pasek kwiczał a auto nie odpalało. Samochód odpalił dopiero po odcięciu paska klinowego. Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za próby pomocy.
Pozdejmuj, wszystkie kostki silnika, zobacz stan pinów, popryskaj "elektrosolem" lub innym preparatem poprawiającym kontakt, sprawdź przewód dodatni na alternatorze i rozruszniku.
Jeśli bez odpalania stacyjka odłącza mi napięcie z akumulatora, to po odpaleniu zostaje mi prąd z alternatora. Jak to się w ogóle odbywa, na czym polega wyłączenie silnika? Rozumiem, że na odcięciu prądów? Czy to wszystko odbywa się bezpośrednio w stacyjce czy pośrednio gdzieś w układach ? Zarówno prąd z akumulatora jak i z alternatora? Jak to jest?
Nie odpowiedziałeś jakie napięcie "daje" alternator podczas pracy silnika. Twierdzisz, że zarówno akumulator jak i alternator są podmienione tj. na nowy akumulator i sprawną używkę alternatora. Czy kable podłączyłeś właściwie i czy są one czyste metalicznie, bez korozji. Sprawdź te cienkie kabelki (chyba niebieskie), w których powinno być 12 V po "kluczyku",...
ten układ mi się nawet podoba:) Pytanie mam tylko czy żeby zrobić wzmak mono to wystarczy że odetnę tą bliźniaczą część układu widoczną na schemacie po prawej stronie? Czy taki wzmacniacz jest odporny na zakłócenia z alternatora? czy mogę regulować odcięcie przy filtrze dolnoprzepustowym? czym? A co byście powiedzieli? czy jest taka możliwość aby zwiększyć...
Gaz kij wie której generacji, może z odcięciem zasilania na pompie paliwa. Na wtrysku rzadko spotykane, ale jednak. Możliwe spadki w instalacji, albo niedomaganie samego alternatora, i spada na tyle że fiksuje wskaźnik i gaz. Albo luz na klemie z której ECU gazu pewnie bierze zasilanie. I odcina elektrozawór butli. Bo nic innego w Pandzie nie może klikać...
matidanko6-ten gość na avatarku, w tej budce to Ty? Bo on wygląda na bystrego, przynajmniej taką pozycje przyjął-broda podparta dłońmi, wrok utkwił gdzieś daleko, zmarszczył czoło. Chciał się odciąć od rzeczywistości, dlatego wlazł do budy. Pewnie mysli o czymś "einsteinowskim".
No i jednak sterownik od świec żarowych wariuje - włącza się i wyłącza kiedy chce. Styki i kable są w porządku, więc chyba coś z jego elektroniką nie tak, ale to dla mnie za skomplikowane (za dużo tam w środku elementów). Zrobię sobie odcięcie przekaźnikiem ręcznie załączanym z kabiny. Dziękuję za pomoc
Jeżeli duże bezpieczniki są OK i żadne odcięcie nie wprowadza dodatkowej rezystancji to skłaniam się ku szukaniu problemu w alternatorze. Musze jednak zerknąć w schematy. Jaki jest model silnika w tej tigrze? Odpiszę dopiero wieczorem w niedz. Na wolnych obrotach, gdy nie świeci kontrolka ładowania powinno być już napięcie przekraczające 14V. Napięcie...
co do odcinania mogę powiedzieć że też tak robiłem ale to jest kabel od alternatora który ładuję baterie i po odcięciu długo się nie pojeździ :/ ponieważ bateria padnie i ponowny rozruch musimy robić z kopniaka po za tym elektronika jest tak zrobiona że światła czerpią prąd bezpośrednio od akumulatora i jest lipa świata gorzej święcą bo baterii nie...
Dostałem samą płytkę. W lokalnym sklepie rolniczym. Trzeba było tylko poczekać tydzień na dostawę. Całe 11zł. Płytkę wymieniłem, styk na diodach poprawiłem. Wyjścia z alternatora oczywiście były zamienione. Dzięki koledze "mtracz" , (oby więcej takich ludzi :) ) prawidłowo podłączyłem kontrolkę ładowania, która ciągle świeciła. Post z: 28 Kwi 2014 14:24...
Dzięki za pomoc, dopiero teraz miałem czas odpisać. Jeśli chodzi o alternator używany to kupiłem na znanym portalu aukcyjnym i okazał się w jeszcze gorszym stanie niż mój, dlatego zdecydowałem się podjąć regeneracji. Żeby dostać się do środka nie wystarczy odkręcić te cztery śruby, trzeba jeszcze odciąć od mostka prostowniczego druciki idące od stojana,...
Musisz ten kabel odciąć w tym miejscu gdzie jest zgrzany i oprawić na konektor z oczkiem i załóż żeby był poprawny styk z bezpiecznikiem i nową nakrętkę i skręcić .
Biały osad to skutek utleniania, czasem jak aku się kończy, jest dużo kwaśnych oparów z aku i wtedy utlenianie jest większe niż normalnie. Oczyść klemy na zewnątrz i solidnie w środku podobnie jak zaciski aku. załóż je, a z wierzchu posmaruj wazeliną techniczną żeby odciąć je od szkodzliwych oparów. Ładowanie masz raczej ok, alternator sprawny, prąd...
Auto odpaliło i po przejechaniu 5 km dusiło się przy dodawaniu gazu, aż w końcu stanęło. Doładowałem akumulator i po kolejnych 5km. to samo. Dlaczego doładowujesz akumulator ? 2. Podczas testowania wjechałem na wertepy i najpierw podświetlenie wskaźnika temp. silnika (prawy zegar) zaczęło migać, aż w końcu zgasło. W czym problem? 3. Wydaje mi się,...
U mnie w maluchu z prądnicą, prądnica wzbudzała się odłączona od instalacji. A gdy w regulatorze wypaliły się styki włączające prądnicę do instalacji, to styki te zastąpiłem dwoma diodami 10A i wtedy prąd od strony akumulatora był odcięty. Zastosowanie tych diod usprawniło ładowanie akumulatora, bo ładowanie rozpoczynało się w momencie zrównania się...
Już prawdopodobnie wiem skąd to 14,7V które rozłącza napięcie. Jak przyuważyłem to tego rodzaju przetwornice pisze ze to przetwornice samochodowe czyli nie powinny mieć więcej niż dajmy na to 14,4V tyle co daje alternator. Dlatego zapewne zabezpieczenie jest na 14,7V. Kupiłem przetwornicę (bez samochodowa) i odcięcie na 15,5V. Trzeba dobrze czytać co...
Sprawa jest ewidentnie prosta były to alternatory z elektronicznymi regulatorami plus ogranicznik napięcia, widocznie był regulator uszkodzony dlatego został odcięty a w obwód wirnika ktoś wsadził żarówkę i oczywiście jakieś ładowanie będzie natomiast jest ono stałe bez względu na obroty. Produkowane były alternatory sterowane masą i prądem ,więc należy...
Nie popełnij kolejnego błędu, kupując coś co Ci odetnie napięcie, gdy jeszcze nie ma gęstości elektrolitu. Kup areometr i porządny prostownik, a nie zabawkę. Od samego początku, czyli albo masz coś nie tak z alternatorem albo ten akumulator to rzeczywiście jakiś bubel. Z czystej ciekawości. Ile on waży?
jak podczas pracy silnika odłączę wtyczkę alternatora to przestaje mrugać,ale też przestaje ładować. ECU może mieć wpływ na pracę alternatora przy pomocy dodatkowej linii (PWM), spróbuj odciąć tylko ta linię. wyczyściłem wszystkie masy które znalazłem,dołożyłem trzy nowe masy pomiędzy aku a budą,ramą a budą i silnikiem a budą-dalej mruga. założyłem...
Cały czas sądziłem że zależy od regulatora napięcia i przy sprawnym akumulatorze i instalacji elektrycznej powinno być ponad 14V Brawo, więc jednak wiesz ile powinno być. A jakie są obroty na wale ? Brak obrotomierza? Po co Ci w ogóle te obroty? Możesz oszacować znając obroty biegu jałowego i obrotów przy odcięciu.
Witam, to mój pierwszy post, nadmienie iż jestem mechanikem samochodowym ale na ten moment nie potrafię rozwikłać problemu a oto on: posiadam Astrę f gsi z silnikiem c20ne, kupiłem ją niedawno i zauważyłem jadąc w nocy że kontrolka ładowania się żarzy, czyli im większe obciążenie tym bardziej się żarzy, widać to tylko i wyłącznie w nocy. Włożyłem inny...
Problem powrócił, tym razem na przewodzie plusowym. Dołożyłem przewód i jak ręką odciął. Klemy w AH i ZB to rzeczywiście porażka. https://www.youtube.com/watch?v=kHs98gjF...
Kolego zmierz miernikiem na klemach napiecie i wtedy napisz jakie jest i zobacz czy klemy dobrze łączą. W tego typu alternatorach przeważnie siada pierścień ślizgowy, zobacz czy nie jest wydarty.
Weź multimetr i zmierz napięcie na akumulatorze nie powinno być mniejsze niż 11.8V (silnik nie pracuje) Po odpaleniu ładowanie powinno być 14-14.4V nie mniejsze i nie większe jeżeli ładowanie jest za niskie lub za wysokie alternator do naprawy Dodano po 1 Prawdopodobnie regulator napięcia wraz ze szczotkami Przy minimalnej wiedzy jesteś go wstanie sam...
Ładowanie różnych ogniw Li-xxxx składa się z 2 etapów, o których była już mowa wcześniej. Najpierw ogniwa ładowane są stałym prądem, a potem, po osiągnięci napięcia typowego dla danego typu ogniw napięcia, stałym napięciem, ze spadającym samoczynnie prądem. Ale akumulatory LiFePO4 można też ładować podobnie do akumulatorów kwasowych. Więcej: http://batteryuniversity.com/learn/artic...
Jak by był sprawny to by było ładowanie alternator trzeba rozebrać i posprawdzać stojan wirnik i regulator? Obstawiałbym regulator uszkodzony. A co robi ten kabelek masowy odcięty z instalacji?
Witam! Mam problem z VW Golf 4 1998r ALH. Rano lub po dłuższym postoju miga kontrolka ładowania na desce rozdzielczej. Wówczas nie ma ładowania i przez 2-3 min wyładuje akumulator. Gdy zgaszę kilka razy i odpalę jest ok. Pomaga również rozłączenie na kilka sekund kostki łączącej z alternatorem tej 4 pinowej u podstawy akumulatora (4piny to 2 alternator...
Kolego lepiej sie już nie wypowiadaj, bo za chwile się dowiemy że motocykl ma dynamo czerpiące napęd z opony. Może nie z koła, ale nowoczesnym alternatorom motocyklowym z kołem ze stałym magnesem, bliżej jednak do dynam, niż do układów klasycznego alternatora ze sterowanym uzwojeniem. Dlaczego upieracie się przy dwóch alternatorach? Przecież można...
W praktyce wężyk należało wymienić na nowy i byłby spokój na lata. U nas Opel miał w sprzedaży takie oryginalne wężyki w normalnej cenie (koło 30-40 zł). Praca na Lpg w niczym nie skraca pracy takiego wężyka, nieważne czy regulator jest w pompie (w sensie w koszu), filtrze czy listwie wtryskowej. Jedyne gdzie może się przydać odcięcie, to w Renówkach....
Alterantor wydaje się ok, swoje znamionowe parametry (80A a jak znam Valeo to pewnie da z 95A) będzie dawał przy 6000 obr/min swojego wirnika czyli ok. 3000 obr/min silnika, wtedy możesz dokonać pomiarów. Spadki napięcia przy gwałtownej zmianie obciążenia wynikają z funkcji Load Response Control zaimplementowanej w regulator, jej działanie jest widoczne...
Witam. Mam taki problem i nigdzie takiego tematu nie mogłem znaleźć natomiast po przegazowaniu do odcięcia przygasają mi kontrolki czasami jak najeżdżam na dołki to też mi przygasają, czego może być to problem? Zwykła wymiana szczotek w alternatorze czy jakaś grubsza sprawa?
Możliwości jest kilka. Niekompatybilny alternator / jego podzespoły, niepoprawne podłączenie, brak połączenia (wtyczki, przewody). Jeśli to pierwsze i jest tam jakiś zamiennik to możliwe że podłączyć się tego nie da i nie będzie to współpracować z ECU i kontrolka będzie świecić. Tylko że powinna być kompensacja tempraturowa (może w najtańszych nie ma),...
Udało mi się usunąć usterkę, która powodowała, że nie było ładowania o odpaleniu (dopiero po przegazowaniu wskakiwało - zaśniedziałe styki). Pozostał problem rosnącego napięcia razem z obrotami silnika. Zauważyłem jeszcze jak juz byłem na kanale, że alternator jest cały spocony, chyba nie trzyma uszczelka od vacum-pomy - tak bynajmniej to wygląda. Zdecydowałem...
Odciąłem diodę(była to dioda prostownicza BY399). Po włączeniu zapłonu dalej nie świeci się kontrolka ale przy kręceniu rozrusznikiem się świeci. Gdy odłączyłem wtyczkę od alternatora kontrolka się paliła prawidłowo i zawsze. Wnioskuję ,że to coś w alternatorze. Czy też tak myślicie ?
1. Jaki rezystor potrzebuję do tej operacji? 3. Żarówkę jakiejś konkretnej mocy? Trzeba by to obliczyć więc podam dane: -przewód ma opór 21 mΩ -naładowany akumulator 17 mΩ zużyty przynajmniej 2,5-3 razy większy( wiec rozładowany powinien mieć podobnie) akumulatory będą połączone dwa równolegle 17x3/2=25,5. -do tego dochodzi opór masy w samochodzie...
Opublikowany przeze mnie niedawno artykuł: „Inteligentna ładowarka akumulatorów” wywołał spore zainteresowanie czytelników. Najciekawszą cechą tego rozwiązania była zależność parametrów ładowania od temperatury akumulatora. Postanowiłem więc opracować kolejne tłumaczenie podobnego urządzenia, ale tym razem dedykowanego dla użycia w samochodzie. Proponowany...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Maluchy mają wadę ładowania na niskich obrotach. Można temu nieco zaradzić. Równolegle z żarówką wzbudzenia rezystor o wartości, której już nie pamiętam, podnosi napięcie uzwojenia wirnika, lepsze wzbudzenie. Szeregowo pomiędzy D+ alternatora i D+ regulatora dioda podnosi napięcie odcięcia regulatora. Oprócz tego pasek, sprawy konserwacyjne. Zrobiłem...
Dzięki za zainteresowanie moim problemem. Byłem zmierzyłem jeszcze raz. Odciąłem diodę całkowicie z kabli- jak ustawie miernik na 20om to z jednej strony daje 16,54 ,a jak zamienia kable to 19,1 -oczywiście na zgaszonym silniku. Natomiast podłączając sam alternator(bez diody) pokazuje mi w dwie strony zamieniając kable wartość 0. Czyli alternator jest...
Taki przekaźnik w tym DAFie nie występuje, najbliższy numerem jest przekaźnik G426 ELECTRIC SYSTEM ale jego wyciągałem podczas występowania usterki i to nic nie dało,tak naprawdę to wyciągałem wszystkie po kolei i nic. Dodam jeszcze że auto zrobiło trasę z odciętym przewodem od regulatora i nic się nie wyświetla na desce.
Potrzebuję zmniejszyć napięcie alternatora, max 13,8V. Renault Espace V 1.6dCi oraz/lub Ford Focus 2 MK2 1.6 tdci. Wymieniam ołów na lit, dokładnie LiFePo4. Między baterią akumulatorów jest BMS który pilnuje napięcia na baterii i poszczególnych ogniwach. W razie czego wyłącza ładowanie albo rozładowanie. Renówka po naładowaniu litu i odcięcia ładowania...
Podczas jazdy pękła szpilka alternatora. Zaczęło ścinać pasek wieloklinowy (odcięło 2 rowki). Jak usłyszałem, że coś się dzieje wybiłem z biegu i zanim reszta paska zjechała z rolki i zablokowała koło pasowe wału, to silnik zdążył zejść do 1200 obrotów, a potem zgasł. Próbowałem tylko raz zakręcić (dobrze bo rozrząd przeskoczył o ząbek) i nie zagadał,...
Jako że trochę wolnego czasu i pogody to postanowiłem podziałać. Na pierwszy ogień, wypiąłem ten kabel ze wsuwką z alternatora, w jego miejsce wpiąłem drugi kabel z jednej strony mający wsuwkę, a z drugiej goły przewód. Zwarłem na chwilę z tym drugim zaciskiem (przykręconym na śrubę) i niestety nic to nie dało. Alternator nie zaczął ładować. Wziąłem...
Sprawa wygląda tak: Zadzwoniłem do serwisu gdzie kupiłem regulator, gościu odpowiedział, że wymiana regulatora bez regeneracji komutatora nic nie da i spalił się ten nowy regulator. Do alternatora nie przychodzi żaden kabel z masą(jest obok ucięty), ale sprawdziłem miernikiem masę alternator->silnik silnik -> kasta -> minus aku. Jest przejście. Do alternatora...
jeszcze nie wiem czy się spalił we wtyczce nie mogło się ze wrzeć bo drugi odciąłem wiec ryzyko jest znikome (ale jest) jutro będę odsłaniał i badał wszystko od nowa. rozumiem ze gdyby jakimś sposobem zwarły się te przewody to już mogę nowy alternator zamawiać ?? Dodano po 1 jak fachowo nazywa się ta wtyczka ??
Witam, Odpalajac wczoraj samochod spod maski zaczal dobiegac dziwny odglos z okolic alternatora i rozrzadu. O to co stwierdzilem rano. Ścina wewnętrzną część paska alternatora (od strony silnika) na szerokości jednego klina i zwisająca część niczym bat rzuca się we wszystkie strony. Odciąłem kawałek oderwanego paska ok 10 cm. Natomiast po paru minutach...
Też nie wierzyłem, że tak prosty obwód, nieskomplikowane auto i tyle godzin zmarnowane bez efektu. Wymiana kostki stacyjki nic nie dała, podobnie jak wyjęcie zbędnych do uruchomienia silnika bezpieczników. Rano zimny znów nie ładował. Na przyczynę usterki wpadłem dzięki lenistwu, nie chciało mi się iść po miernik a w ręku miałem oscyloskop. I moje zdziwienie...
odciąć odciąć zapłon odciąć benzyna odciąć niski
parametr maszynowy sterownik lm339 przedwzmacniacz zasilać akumulator
stabilizator lm7812 polar cz340
Wymiary blokady wału korbowego VW Crafter 2.5 TDI 2009 Błąd E7-14 i zablokowany silnik skanera w Sharp MX-M266