Odetnij zasilanie cewki zapłonowej i po sprawie. Jak złosiej wlezie do środka to i tak znisczeń narobi ale nie odjedzie bo na pewno nie będzie się bawił w szukanie usterki.
Zrób odcięcie cewki zapłonowej i pompy paliwa. Więcej odcięć = większa pewność że złodziej nie odjedzie twoim autkiem.
Chyba pokusze się o odcięcie cewki zapłonowej albo jeszcze coś wymyśle
Zasilanie pompy paliwa (tylko nie odcinaj zaraz za przekażnikiem żeby nie odciąć cewki zapłonowe ale możesz w tylnej wiązce)
Odetnij zasilanie cewki zapłonowej :D
Najlepiej odciąć zasilanie cewki zapłonowej No chyba ze masz diesla to odłączasz zasilanie elektrozaworu pompy paliwa. Przedewszystkim napisz co to za autko i z jakim silnikiem.
Najlepiej odciąć zasilanie do cewki zapłonowej /czarny przewód /.
Wg mnie odcięcie zasilania cewki zapłonowej Więc bez przeglądu instalacji się nie obejdzie
Sprawa wygląda następująco... Odcięcie rozrusznika - przewód żółto-czarny gruby 2.5 mm². Odcięcie zapłonu, cewki zapłonowej - zielony po stacyjce. Można jeszcze odciąć pompę paliwa ale według mnie nie jest to dobre rozwiązanie bo można je ominąć w pare sekund dołączając zasilanie bezpośrednio z akumulatora... Wprzypadku zapłonu nie mozna jednoznacznie...
Sygnał obrotów weź z cewki zapłonowej, odcięcie załóż na cewkę czujnika wału.
Do przełącznika powinien dochodzić przewód pobierający impulsy z cewki zapłonowej podczas pracy silnika, może jest problem z jego połączeniem. Brak impulsów powoduje odcięcie dopływu gazu.
a jak zrobic zabezpiecznie pokrywy silnika? moze jakies pomysly? (zamek jak w fordzie?) Ponieważ czytać ten post mogą również złodzieje , to powiem to tak : jeżeli pokrywa w twoim samochodzie jest otwierana z wysuwającego się suwaka plastikowego , to wystarczy go usunąć , a otwieranie rozwiązać po swojemu i tylko w sobie znany sposób . Po usunięciu...
Kolego J-bol, co ty wypisujesz za bzdury? Od kiedy w silnikach Diesla w escorcie z 1996 są montowane cewki zapłonowe, elektryczna pompa paliwa. Kolego htho4 załączam opis
Poszukaj czegoś takiego jak Flamer Kit. Świeca zapłonowa w końcówkę wydechu, odcięcie sygnału z cewki (cewek zapłonowych) i podanie go na cewkę w bagażniku podłączoną pod świece w końcówce wydechu podczas hamowania silnikiem czy schodzenia z obrotów da Ci płomień z wydechu. Nie możesz zejść za nisko z obrotami podczas gdy masz płomień bo Ci zapali paliwo...
Tego nie wiem, na tych schematach nie ma zaznaczonych bezpieczników związanych z silnikiem Na tych schematach jest wszystko co potrzeba. We wszystkich starszych samochodach takie obwody jak zasilanie cewki zapłonowej nie były niczym zabezpieczone. Jak nie kostka stacyjki to jakieś dokładane odcięcie.
Tak początkowo planowałem odciąć zasilanie cewki zapłonowej. Mam Bosha Monomotronic 1.7 czy jakoś tak i do cewki idzie jedna złączka z trzema przewodami chyba środkowy daje zasilanie ale musiałbym zmierzyć. Czy odcięcie zasilania cewki nie narobi kłopotów? A całość kabelków idzie w takim wężu karbowanym więc ciężko by było tak od razu znaleźć, a z tą...
zamontuj czujnik zbliżeniowy dwu strefowy podłącz pod prealarm jaki kolwiek amator zostanie na wstępie odstraszony a złodzieje nie lubią tracić czasu na szukanie odcięć czy tym podobnych zawsze biorą czyściochy odetnij również zasilanie cewki zapłonowej
Znajdujesz zasilanie zapłonu, czyli plus po włączeniu stacyjki i podłączasz pod niego pomarańczowy. Niebieski na rozruch. Szary lub różowy na dodatkowy przekaźnik blokady, którym odetniesz zasilanie cewek zapłonowych. I wsio... Wystarczy przeczytać schemat.
Witam zwracam sie z następującym zapytaniem: posiadam cc 900 94r (gaźnik) z instalacją gazową, tak więc na benzynie jak i na gazie na wyższych obrotach włącza sie odcięcie sprawdziłem cewki, moduł zapłonowy, wymieniłem czujnik położenia wału,dalej nic może wy mi pomożecie...
Dzięki wszyskim . Musiałem odciąć zasilanie dla cewki zapłonowej w komorze silnika , ponieważ auto ma instalacje gazową . Niestety pod stacyjką nie dało się odciąć bo wychodził za gruby i trzeba by było przekażnik ze stykami na min. 60 Amper , zbyt to rozwiązanie jest narażone na usterki. Alarm już śmiga . pozdrawiam
Alarm, immobilizer, jakieś inne odcięcie zapłonu?
Witam Posiadam autko Seat Ibiza z 2002 roku, silnik 1,2 12V Zabieram się za zrobienie zabezpieczenia które utrudniło by życie niektórym osobom. Jedną z rzeczy które chciałbym odciąć są cewki zapłonowe, są 3 zamontowane bezpośrednio nad świecami, chciałbym odciąć kabel z którego cewka dostaje sygnał z komputera o tym że ma być wytworzona iskra, jednak...
Na którym kablu i w jakim miejscu zrobić zabezpieczenie do OPLA ASTRA 1.4 93r. Najskuteczniejsze chyba będzie odcięcie komputera , a nie cewki zapłonowej . Zaznaczę , że mam w samochodzie GAZ więc odpada także kabel pompki paliwa. Proszę o porady z góry dziękuję i pozdrawiam !
Zasilanie bierzesz z czerwonego grubego kabla znajdującego się czerwonym złączu w skrzynce bezpiecznikowej, za bezpiecznikami. Możesz ją wyjąć umocowana jest na 2 blaszkach zabezpieczonych plastikowymi zatrzaskami. Alarm możesz umieścić pod deską na lewo od skrzynki bezpieczników , jest tam dużo miejsca.Kierunki to przewód zielono-czarny i czarno-biały....
Back tutaj schematy? Odcinasz sterowanie cewką zapłonową, paliwo przelatuje przez tłumik a na końcu zapala się od świecy zapłonowej w końcówce tłumika. Trzeba dać jakiś przekaźnik który po załączeniu odetnie cewkę zapłonową silnika a uruchomi tą co steruje świecą w tłumiku. Możesz wykorzystać cewkę że skutera i salon CDI na który podasz sygnału z NE555....
Zamontuj cewkę do auta. Podłącz wtyczkę do niej. Podłącz do cewki przewód zapłonowy a na jego koniec da świece i daj ją do masy. Odetnij środkowy przewód i od strony cewki podawaj na nią impulsy. Przy włączonym zapłonie ma być iskra jak podajesz masę. Możesz użyć diody LED z połączonym szeregowo rezystorem 1J i wpiąć ją pomiędzy plusa wtyczki i środkowy...
Sam sobie odpowiedziałeś. Wystarczy przerwać zasilanie cewki zapłonowej i po sprawie. A wyłącznik można ukryć gdziekolwiek.
Posiadam Opla Corse 1,2 96r. 3 dzw. z układem wtrysku paliwa multec, jestem w trakcie zakładania alarmu i zastanawiam się w który obwód wpiąć przekaźnik odcinający w razie włączenia alarmu. Myślałem o odcięciu zasilania od cewki zapłonowej ale nie wiem który przewód dokładnie przeciąć, a nie chce robić metodą prób. Może mi ktoś pomóc? Albo jak istnieje...
Miałem sobie zrobić przerwą , ale nie wytrzymałem. Na wstępie założyłem najprostsze uszkodzenie cewki - przerwany przewód zapłonowy. Wymontowałem cewkę, odciąłem osłonę gumową świecy a następnie odcinałem po 1 cm przewodu. Po trzecim odcięciu znalazłem przerwę, praktycznie niewidoczną. Gdybym nie pociągnął za drucik, to bym się nie zorientował. Po oprawieniu...
No to po nitce do kłębka .Sprawdzić przewów od cewki do stacyjki . Może jakiś tajemniczy alarm , odcięcie jest lub było i się zepsuło .
Może jakieś dawno zapomniane odcięcie zaplonu albo alarm...
zasilanie cewki zapłonowej albo na czujniku położenia wału korbowego jak ma,pozdro.
Jeśli chodzi o gaz to nie musisz się niczego obawiać spokojnie możesz odciąć elektrozawór (nic nie wybuchnie, bo gaz nie popłynie). Zdecydowanie natomiast odradzam ingerencję w instalację gazową po przez montowanie elektrozaworów dodatkowych. Chyba, że masz doświadczenie i umiejętności żeby połączyć tak ucięte rurki by były szczelne. To się tyczy gazu,...
Witam Czy ktoś wie gdzie fizycznie w Toyocie Yaris 2015 znajduje się wg schematu (załącznik): K189 Przekaźnik cewki zapłonowej ? Albo bezpiecznik cewki zapłonowej? Albo przewód zasilający wspólny cewki zapłonowej (w kostce, wtyczce, gnieździe). W skrzynkach z bezpiecznikami po lewej i prawej tego nie mam bo wyciągałem wszystkie po kolei i samochód odpala....
Może jakiś stary alarm krzyczy z odcięciem na przykład pompy paliwa lub zasilania na wtryski+cewki zapłonowe, bo z tego, co pamiętam to na tym samym bezpieczniku. Do sprawdzenia alarm czy jest iskra podczas tego kręcenia bez rozruchu ciśnienie paliwa.
proponuje przeciac zółty zasilanie +12V cewki zapłonowej, zapłonu bezrozdzielaczowego oczywiscie przy cewce. Przekrój przewodu 1,5mm2
no dobrze a w golfie III chce odciąć zapłon i nie wiem gdzie? Do cewki zapłonowej idzie przewód czarny (wg. schematu ze złącza G1) tylko że z tego złącza wychodzą 2 przewody czarne. Teraz pytanie który przeciąć ?
+czerwony po kluczyku z cewki czerwono czarny + z akumulatora podaj jakie auto Dodano po 3 żółto niebieski to TPS przepustnicy, dwa żółte odcięcie wtrysku jednopunktowego , brązowy to sygnał z cewki zapłonowej
najlepiej odetnij te przewody które idą z cewki do gazu(dołożone przez gazowników)
Miałem malucha i u mnie zasilanie tej dyszy było z cewki zapłonowej. W Polonezie też była podpięta pod zasilanie cewki, więc tak jest chyba normalnie. Niestety nie mam żadnego schematu pod ręką. W każdym razie napięcie ma zniknąć po wyłączeniu zapłonu, żeby odciąć paliwo na wolnych obrotach w celu wyeliminowania samozapłonu. :)
A z kąd wiesz że alarm ? Moim zdaniem wygląda na usterke cewki zapłonowej - miałem kiedyś podobny efekt w Civicu, ale polecam dokładniej sprawdzić.
Nie elektromagnes tylko cewka zapłonowa... Przyszło komuś do głowy, że po odcięciu cewki wywali błąd czy nie zdążył wygoglować??? :D Zresztą po odcięciu +15 na sterownik też wywali błąd(w ABSie-błąd komunikacji z ecm) ale po następnym włączeniu zapłonu błąd zginie.
Ten przekaźnik steruje również cewkami zapłonowymi jak odetnę przekaźnik to brak zasilania cewek zapłonowych
Standardowa ten przewód owija się na przewodzie wysokiego napięcia, który dochodzi do aparatu zapłonowego. Jeśli impuls zaniknie na tym przewodzie sterownik musi odciąć gaz. Jest to prymitywna instalacja - ale tania. Jeżeli przebijał ci przewód WN to mogłeś uszkodzić centralkę gazu. Można też podpiąć ten przewód pod sygnał impulsu z cewki. Najlepsze...
kable to sobie możesz w radyjku obciąć. To najprostsza metoda uszkodzenia modułu. Podaj dokładny symbol a najlepiej zdjęcie modułu. W Helixie blokada działała w ten sposób ze od cewki zapłonowej był poprowadzony odczep do komputera który zliczał impulsy. Odcięcie tego kabla dostarczy informacji modułowi że silnik nie pracuje co w przypadku wtrysku owocował...
Witam. Kupiłem układ odcinający odwód i chciałbym podłączyć go do przewodu odpowiedzialnego za zapłon w Felicji rocznik 96 z wielopunktowym wtryskiem. W Favoritce podłączyłem pod przewód idący od cewki zapłonowej. W Felci nie ma cewki jest tylko jakiś komputerek (sterownik) sterujący zapłonem. Może odcięcie zasilania tego sterownika?? Wie ktoś gdzie...
Kolego zwróć uwagę na cewki w jakim są stanie ,jeśli masz możliwość podmień.Tak jak kolega koks110 wyżej podpowiadał.Co znaczy wypadanie zapłonu na kolejnych cylindrach?Jeśli zapłon wypada to na którymś cylindrze konkretnie pokaże to Interfejs .Może także ustalić czy na świecy w ogóle pojawiła się iskra. Integracja układu zapłonowego z układem wtryskowym...
Haha... Dokładnie ukręciła się 1 śruba, musiałem gwintować... Na razie jeżdżę skasuję błąd i się toczy... Jak się przeciągnie na obrotach pod odcięcie wówczas wskakuje błąd. Spróbuję jeszcze z tym odizolowaniem obudowy kompa od budy, może coś pomoże. Wydaje mi się że na ten samochód już koniec nadchodzi...
Niestety tutaj ci już nie pomogę - nie znam tego samochodu. Wiem co można a czego nie tylko w Kadecie i Maluchu. Co do komputera to należy podchodzić ostrożnie - w miarę bezpieczne jest odcięcie do rozrusznika ( co od razu si odczuwa), pompa paliwa o ile nie ma LPG, i napiecie do cewki zapłonowej. W starych pojazdach np. typu maluch można było zrobić...
Wygląda na to że cewka jest raczej ok. Chińskie cewki lubią nie trzymać się stałych norm ;) . Skąd wiesz że stator jest ok? Dokładniej, sam impulsator (ta taka inna, mniejsza i zwykle czarna cewka na boku). Daj zdjęcie jak wyglądają kostki statora, jak wygląda moduł zapłonowy. Spróbujemy na krótko odciąć "gaszenie" :P .
Temat trochę stary ale od niedawna też mnie dotyczy auto to fiat seicento 1,1 mpi 2001r z instalacja elpi gaz 2 generacji Pewnego razu pojechałem do sosnowca i jeździłem kontrolka rezerwy sie paliła ale wskaźnik pokazywał jeszcze paliwo dojechałem na stacje zatankować lpg i co nie odpali na benzynie, na gazie awaryjne odpalanie nie działa i problem...
To jak jest możliwość, aby stwierdzić to połączenie? A tak teoretycznie to gdzie to odcięcie zapłonu może następować tzn. do czego te kabelki mogą być podłączone do stacyjki, puszki z bezpiecznikami czy modułu?
Wypadanie zapłonu może być spowodowane przez: - brak iskry lub byt słaba iskra, - słabe ciśnienie na cylindrze - zła mieszanka Podmień cewkę zapłonowa jak masz od kogo wziąć. Lepiej wykasuj błąd zanim włożysz cewkę bo niektóre sterowniki potrafią odłączyć wtryskiwacz przy dłuższym wypadaniu zapłonu ale jeżeli na wyższych obrotach chodzi tzn że sterownik...
Witam. Mam małe pytanko.. Do cewki w golfie 2 dochodzą kable z wtyczką damską.. Z kąt one idą? Chce zrobić na jednym z nich odcięcie zapłonu i nie chce mi sie ciągnąć kabli z pod machy.. Może są one gdzieś w środku w samochodzie?
Do cewki dochodzi wtyczka z trzema przewodami. Środkowy to zasilanie ,a dwa skrajne to sterujące z kompa. Do jednego z nich (lub obu) najprawdopodobniej podpięli się gaziaże. Odnaleźć odciąć zaizolować. Tyle, że gazownia nie ruszy.
Za oglądanie Twoich cewek karzesz sobie płacić punktami? Zostaw tą cewkę na swoim miejscu a wykorzystaj tylko przerywacz. Zamontuj cewkę zapłonową 6V pod zbiornik i dokonaj przeróbki instalacji w formie instalacji z zapłonem bateryjnym.Możesz również zastosować elementy uzwojenia iskrowego eliminując z uszkodzonej cewki jej uzwojenie wysokonapięciowe...
Co to jest "cefka"?!? Wszystkie odcięcia (stopkę, wyłącznik awaryjny przy kierownicy, stacyjkę) wykluczyłeś? Za iskrę odpowiada moduł zapłonowy CDI, wraz z cewką i magnesem na wale.
Witam. Oczywiście , że jest. Wystarczy na przewodzie, który dochodzi do cewki zapłonowej zastosować wyłącznik. To jest tak oczywiste.... Sposobów na wykonanie "wyłącznika" jest wiele. Najprostszy do zwykły wyłącznik, ale również mogą być sterowane.
Czego Ty jeszcze potrzebujesz? Masz schemat, Twój bezpiecznik to S229 na schemacie. Zasila 4 cewki zapłonowe i podaje zasilanie na ECU. Odłącz cewki z wtyczek, sprawdź czy pali bezpiecznik, jeżeli pali bezpiecznik dalej to odciąć pin 121 przy ECU, jak dalej pali to pruć wiązkę między bezpiecznikiem a silnikiem bo zwarcie jest we wiązce.
Odcięcie wtryskiwaczy nie powoduje problemów z ECU. One są i tak sterowane przez przekaźniki elektroniczne. Można śmiało odcinać im zasilanie do zablokowania samochodu. O wiele lepsze jest jednak odcięcie sterowania cewkami zapłonowymi.
Witam. Moja Yamaha straciła iskrę. Do tej pory sprawdziłem cewkę zapłonową (działa w innej maszynie), impulsator podaje 1,7V a jego oporność to 470ohm. Kabel gaszący profilaktycznie odciąłem od modułu. Cewka zasilająca generuje 90V AC i ma rezystancję 400ohm (serwisówka podaje 330 przy 20 stopniach Celsjusza). Teoretycznie zostaje tyko moduł zapłonowy,...
Creativ układ jest stosowany w tym celu aby zasadniczo odciążyć styki przerywacza. poprawnie zmontowany daje lepsza iskrę ale bez jakiś rewelacji. W tej formie jak jest zaprezentowany powyżej ma tylko dwie zalety : 1 - styki się nie wypalają 2. Nie ma kondensatora przy przerywaczu który lubi się psuć. wady: 1- Więcej kabli 2- Nieporwanie zmontowany...
Masz opcję odcięcia zapłonu?? Może cewka zapłonowa padła - sprawdź czy jest iskra
Witam. W obwodzie cewki rozrusznika płyną dosyć duże prądy - ok. 10 do 15 amp. Jedno przecięcie w tym punkcie wystarczy. Można jeszcze odciąć zasilanie pompy paliwa lub zasilanie modułu zapłonowego. Marek
Witam. Przepraszam, że nie pisałem wcześniej. Nie zauważyłem odnośnika. Kilka lat temu opracowałem układ prostego zabezpieczenia z funkcją antynapadową i dodatkowym blokowaniem. Niestety jest tam trochę układów scalonych. Pomyślę jak to zrobić na zwykłych przekaźnikach. Mam pytanie uzupełniające: instalacja zapłonowa tego samochodu jest klasyczna? tzn....
Problem rozwiązany, gratuluje kolegom intuicji i wiedzy. Było montowane odcięcie zapłonu, ale ten kto to robił,powinien mieć zakaz naprawy samochodów;) Przewody z przed cewki zapłonowej szły do jakiegoś przekaźnika, którego nic nie sterowało? Równolegle był podłączony przewód typu głośnikowego, który kończył się pod listwą progową, żyły były lekko skręcone...
Cewke znalazłem! Ale mam jeszcze jeden problem. Do cewki podłączone są 4 kable (chyba z komputera) i 4 które idą do świec. Jak się domyślam to musze odłączyć te które idą od komputera do cewki, tylko czy wystarczy jak jeden podłącze przez przekaźnik?? Czy to będzie odcinać zapłon?? Czy jak odłącze jeden to nic się nie popsuje w cewce zapłonowej alo...
Te moduły paliły się jak suche siano. A tranzystor tam użyty to zdaje się BU 323. Można go zastąpić nowszym BU 931 (sprawdź sobie datasheety). Też gdzieś miałem dokumentację tego modułu. Lata temu robiłem jego kopie. W tej chwili zrób sobie coś na IRF lub podobnym. Schematy dostępne na forum. Te moduły to muzeum. Zrób coś z odcięciem cewki przy braku...
Ale powiedzmy że robię otwór w kopułce na 4mm śrubkę to wtedy ta śrubka musi się jakoś łączyć w środku w kopułce z przewodem zasilającym palec,tak? Tak. wtedy stara cewka a raczej jej uzwojenie wtórne będzie też zasilane dodatkowo ciekawe czy to nie spowoduje jakichś problemów. Nie powinno być zasilane, jeśli będzie odłączone (sprawdź miernikiem, czy...
Istne ,,Sculptur's in the Shitt" :cry: - 1. Cewka ,,butelkowa" podłączona do białego przewodu i do masy, przerywacz z kondensatorem pozostawiony bez zmian. Przewód WN odcięty i odpowiednio zaizolowany. Otrzymasz zapłon iskrownikowy o stopniach rozdzielonych. Czy o to ci chodzi ? Aby kabel wysokonapięciowy nie wychodził z osłony magneta, tylko ,,rasowo"...
Ja szczerze mówiąc to bym nie odcinał cewki zapłonowej.. Dlaczego? Wyobraźcie sobie sytuacje, że: Auto osiąga obroty max. Zostaje odcięta cewka. paliwo ciągle wpływa... co się stanie gdy obroty delikatnie spadną? cewka zacznie pracować i... Nastąpi eksplodowanie benzyny lub LPG które znajduje się w kolektorze i tłumiku. Jest to bardzo niebezpieczne....
Jadąc moim autkiem wyprzedzałem do odcięcia zapłonu(6200obr/mni)po tym fakcie autko zgasło.Na miejscu stwierdziłem brak iskry na cewce zapłonowej,którą to cewkę wymieniłem na nową i moduł zapłonowy też,lecz jak iskrę wcięło tak dalej jej nie ma. Proszę o pomoc.
Po tym co piszesz wnioskuję, że ani Ty, ani sąsiad nie macie pojęcia jak działa cewka zapłonowa. Cewka ma dwa zaciski niskonapięciowe i jeden zacisk wysokonapięciowy (przewód zapłonowy). Od strony niskiego napięcia dostaje stałe zasilanie "12V" oraz kluczowaną masę. Impulsy masy są podawana przez moduł zapłonowy tylko gdy wał silnika się obraca. Podanie...
wygląda na chwilowe zaniki napięcia cewki zapłonowej ,zobacz połączenia przy niej czy podpinając się z instalacją gazową nie był przecięty kabel zasilający cewkę i połączenie zaśniedziało i chwilami nie łączy,często tak bywa lub jakieś alarmy , odcięcia zapłonów itp..jeśli posiadasz.
Witam!!! Ja zawsze odcinam sterowanie zintegrowanych cewek zapłonowych impulsem wychodzącym bezpośrednio z komputera, tego sygnału też nie da się zastąpić i komputer tego nie wykrywa a samochód nie odpali na bank. Moim zdaniem jest to najskuteczniejsze zabezpieczenie przed kradzieżą. Jedynym mankamentem jest to, że najlepiej użyć do tego przekaźników...
Witam po przerwie . Mam nowy aparat zapłonowy powinien być sprawny tak zakładam . Pytanie czy odcięcie paliwa to na poziomie pompy czy na poziomie wtryskiwaczy ?. Sprawdzę te zasilanie zgodnie z sugestią . Doginanie blaszek wtyczek to wydaje się do ogarnięcia ...ale czyszczenie jak to zrobić poprawnie...nie chcę zrobić zwarcia . ps: co do błędów to...
O odcięciu + po stacyjce już myślałem. Ale tam chyba jest spore obciążenie prądowe. Zastanawiam się nad odcięciem któregoś z przewodów sterujących cewką zapłonową Może jeszcze ktoś coś podpowie ????
Ja naprawiłem kilka w środku przerwało połączenie miądzy płytką a gniazdem można go delikatnie rozebrać ( podnosi się cały plastik ale lepiej odciąć mu góre). Tak na marginesie jeśli chcesz jeździć pewnie kup uzywany. Po naprawach niewiadomo jak długo pojeździsz( holowanie kosztuje więcej) Pozdrawiam
Chciałem zrobić odcięcie zapłonu w samochodzie Skoda Felicja 1,6. Elementem wykonawczym ma być przekaźnik, który będzie rozłączał przewód do cewki zapłonowej (załączanie przekaźnika to inna sprawa i nie o to mi tutaj chodzi). Do cewki zapłonowej wchodzą 3 przewody (w załączniku schemat): +12V, MASA i "sterowanie" (przewód od sterownika silnika do wytworzenia...
Witam. Mam problem jak w temacie. Poprosił mnie znajomy o pomoc w uruchomieniu skutera Honda Lead 50. Skuter ma problem z instalacją elektryczną, podobno już kilku fachowców go naprawiało i wszyscy polegli. Zostawili przy tym straszny bałagan w przewodach. Skuter gdy ma podłączony obwód rozrusznika gubi iskrę (rozrusznik i kopniak), po odpięciu kostki...
Cewce nie zaszkodzi (bo nie ma jak), a moduły przez moment przełączania przekaźnika będą pracowały z "dziwnym obciążeniem", a tego nie lubią (przeskok iskry pomiędzy stykami przekaźnika we wszystkich kierunkach_czym wygasisz). Jeżeli chcesz kombinować, to tranzystory-1.odcięcie zasilania cewki, 2.odłączenie jednego modułu, 3.podłączenie drugiego modułu,...
Nie zdziwiłbym się gdyby przekaźnik był gdzieś zamontowany tylko nie działa prawidłowo:) Ale jako samochodowy laik chciałem zapytać. W instrukcji jest napisane, że można odciąć następujące punkty: -cewka zapłonowa lub transformator napięcia zapłonowego -pompa paliwowa -cewka rozrusznika Który obwód jest najprostszy i jednocześnie najskuteczniejszy?
Posumowując- do autora wątku: przy pomocy przekaźnika możesz sterować przepływem dużych prądów (ograniczonych parametrami styków) dzięki małym sygnałom zasilającym cewkę przekaźnika...wytworzonym przez jakiś układ elektroniczny sterujący tą cewką. pzdr PS. nawiązując do odcięcia zapłonu..to można w najprostrzej wersji wykonać go w następujący sposób:...
Witam, chciałbym przedstawić mój problem z odpalaniem silnika w Megane 1.4 8V Problem pojawił się kilka dni temu po prawie całodziennym deszczu. Został wymieniony moduł zapłonowy z cewką i czujnik położenia wału. Zostało sprawdzone: - połączenie ECU - czujnik położenia wału - zasilanie modułu zapłonowego - połączenie ECU - moduł zapłonowy objaw jest...
Robię projekt air shiftera do motocykla, a dla zmiany biegu na wyższy ma to działać tak: 1. Naciskam przycisk na kierownicy, 2. Siłownik się wysuwa, 3. Po ustalonym czasie arduino przełącza D13 na stan wysoki - 5V, idzie na LM358 gdzie podbijane jest do tych 12V, 4. Odcięcie zapłonu na 40-60ms w zależności od obrotów, 5. Na D13 niski - 0V - cewki zapłonowe...
Chciałbym zrobić układ, który załóżmy, że przy 3000obr/min na chwilę 'odciął' zapłon przez np. podanie na mase sygnału od komputera samochodu do cewki. W aparacie zapłonowym mam czujnik Halla. Silnik czterocylindrowy, w którym na jeden obrót wału przypadają dwa impulsy. Czytając forum natknąłem się na przetwornik f/U LM2907. Wiem też, że musiałbym wykorzystać...
a gdzie jest wyłacznik wstrzasowy?
Moduł zapłonowy to stary dobry CDI czyli tyrystor. Zasilaniem tego modułu nie jestem w stanie sterować ponieważ napięcie wynosi od 80 do 110V dlatego też będę sterował napięciem na bramke tyrystora z impulsatora na kole magnesowym. Mikroprocesor arduino zczytywał by napięcie impulsu i gdy napięcie jest powyżej limitu czyli obroty są za wysokie arduino...
Zrobiłem kiedyś coś takiego w maluchu . Odciąłem cewkę rozrusznika , cewkę zapłonową i obieg kabla zasilającego od akumulatora ( tylko nie główny do rozrusznika , jest to cieńszy przewód od akumulatora - zwykle czerwony ) . Trzykrotne próby kradzieży spełzły na niczym . Samochód pozostał na miejscu . Był tylko pootwierany i trochę zdemolowany - plastiki...
Zależy jak bezpośrednio podłączałeś? Ja widziałem jak mój szwagier zakładał klemy młotkiem, później płakał że mu rozrusznik nie kręci albo że mu podstawa rdzewieje. Innym razem widziałem jak koleś podłączył kabelkiem od dodatniej klemy zasilanie cewki zapłonowej bo mu się popsuł pilot od alarmu i odcięcie przeszkadzało w odpaleniu a potem marudził że...
Od jakiegoś czasu borykam się z bardzo dziwną usterką w moim cc. Podczas normalnej jazdy wszystko jest ok i auto jedzie dobrze. Jednak od czasu do czasu nagle potrafi przerwać i strzelić w tłumik. Sytuacje takie wystepują najczęściej gdy najade na nierówność w drodze lub przy pokonywania ostrych zkrętów. Efekt jest taki jakby wówczas nastąpiło chwilowe...
Panowie gdzie w W210 E200 1999 rok automat znajdują się cewki zapłonowe i ile ich jest i czy są one łatwo wymienialne bo na kompie mi wyskakuje,że cewka na 1 i 4 cylindrze podupada
http://obrazki.elektroda.net/63_12733092... Moduł zapłonowy do motoru z instalacją 6V Witam!!! Sezon motocyklowe się już zaczął więc trzeba było maszynę wyciągnąć z garażu, wymyć, wyregulować i ulepszyć :-P. Mój motor (MZ TS 150) posiada zapłon akumulatorowy(6V) z przerywaczem. Wyznaczone cele: - odciążenie styków przerywacza (z 4A do 150mA),...
Dobra, jeśli ma to być zwykła cewka WN, to w jaki sposób miałby działać ten układ zapłonowy? Tak samo jak iskrownik z przerywaczem? Tylko powiedz mi, skąd moduł bezpieczeństwa wie, kiedy ma "rozewrzeć" styki elektronicznego przerywacza aby powstała iskra? W takim razie poproszę o dokładne zdjęcia tej oryginalnej cewki oraz o podanie oznaczeń na niej...
"Czy ktoś wie, jakie zadania maja te trzy wypusty, który z nich wywołuje iskrę na świecy ?" To nie jest takie proste ( nie jak w skuterze ). Sam w sobie żaden wypust nie wywołuje iskry. Moduł zapłonowy Nanoplex (MED 210, MED211) oblicza kąt podawania iskry na podstawie tych wypustów. Nacięcie (wgłębienie) oznacza 0 stopni wyprzedzenia. Drugi wypust...
Witam. Drodzy koledzy proszę o pomoc z podpięciem Cewki zapłonowej. Mam podobny problem nie mam iskry na wszystkich świecach. Chcę sprawdzić czy przychodzą imulsy z ECU znalazłem podobny temat gdzie jest rysunek cewki zapłonowej: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17... Proszę o rozgryzienie podpięcia pinów na niskim napięciu. Domyślam...
Panda 1.1. to tylko MPI. Powinna być instalacja sekwencyjna gazu ale zakładają II generacji na krokowym . Sterowniki silnika są awaryjne z tego co mi wiadomo mają układ kontroli cewki zapłonowej i jeśli wykryją anomalię (chociaż wszystko jest ok) odcinają wtrysk benzyny by zabezpieczyć katalizator . Dlatego zadałem pytanie czy instalacja II generacji...
podłączenie instalacji gazu nie ma wpływu na to ze masz brak iskry sprawdz cewke zapłonową ewentualnie zobacz czy jest zasilanie na przewodzie fioletowym na kostce która jest podłaczona do cewki jest to gróby srodkowy przewód jesli jest to moze byc cewka zapłonowa a jak masz imobilaizer to moze on byc przyczyna również ,wystarczy ze wyjmniesz bezpiecznik...
Komputer nie ma nadzoru nad obwodem pompy. Chyba nawet obwodu cewki przekaznika nie kontroluje. Przekaznik podaje prąd do pompy, dopuki dostaje impulsy z układu zapłonowego. Napisz jaki to system (k-Jetronik, czy LH Jetronik 2.2 ?)
Witam, mam problem z Toyotą Rav4 2.0 16v 3S-FE z 1998 roku. Jest to model z dwoma cewkami zapłonowymi, bez aparatu zapłonowego. Problem polega na tym, że samochód nie odpala - podczas kręcenia rozrusznikiem nie ma iskry i wtryskiwacze nie działają, ale pompa paliwa pracuje i ciśnienie paliwa wynosi 3,5 bara. Najdziwniejsze jest to, że iskra pojawia...
szczelina cewki zapłonowej impulsów cewki zapłonowej przegrzanie cewki zapłonowej
kursor poruszanie sterowanie rolet zewnętrznych przekaźnik bistabilny czasem
wymienić wirnik wiertarki robot koszący
Instrukcja do Magomig 505W - gdzie znaleźć? Błąd STOP 0x0000000A przy odinstalowywaniu Total Media 3.5 w Windows XP