Rok 2001 Chyba będzie najlepiej jak zaprowadzi do mechanika quote] Tak podejrzewałem że z początku produkcji,tam szyściły się bsi przy słabym aku i od sprawdzenia jego należy zacząć. Szukaj raczej dobrego elektronika samochodowego w okolicy. Pozdr.
Sprawdź rozrząd.Górna osłona paska do zdjęcia.Blokada wału jest w okolicach półosi.W tym aucie łatwe jest tylko wlanie płynu do spryskiwaczy. :D
Zwal rurki ciśnieniowe i sprawdź czy tryska.
Wykręć świece sprawdź jak wyglądają, sprawdź czy bezpośrednio na Świecy jest iskra, jak masz możliwość porzyczyć miernik i zmierzyc ciśnienie sprężania jak juz wyjmiesz świece też pomorze. rozrzad nie sądze zeby od stania w nocy sam przeskoczył, może poprostu naładuj pożadnie akumulator auto jak kręciło ledwo pewnie pozalewało świeczki i teraz ma problem...
nie wiem bo gosc skasowal a juz potem nie wyskoczylo
witam mam problem z moim reno pękł pasek od alternatora i wkręcił się w pasek rozrządu panowie mechanicy wszystko wymienili sprawdzili wszystko niby ok ale auto nie pali zapala na plaku i nic więcej bardzo prosze o pomoc
U nich ''lecą'' zawory ciśnienia, no ale to trzeba zbadać przed wymianą.
Samochód wyłączył się, dobrze że nie w ruchu, po odpaleniu wyłączył się coś go blokuje. Widać małe wióry opiłki pod i nad paskiem , po demontażu napinacza , okazuje się jest dobry a koło pasowe alternatora zablokowane! Ale nie wiem skąd opiłki? Wieczór i ciężko zdemontować alternator, trzeba podnośnik, koło ściągnąć i chyba kompresor? Alternator może...
Witam. Mam problem z peugeot 508 hybryda 2013r, HDI. Samochód podczas jazdy po paru kilometrach zgasł. Błędy w sterowniku hybrydy były od paska alternatora, samego alternatora i silnika/napędu hybrydowego Diagboxem zresetowałem wymianę paska i alternatora, auto odpaliło, ładowanie jest, ale zostaje na desce usterka silnika, po minucie ładowanie idzie...
witam ten opel w dalszym ciagu nie odpala po wymianie paska alternatora Dodano po 1 stoi u mechanikow tydzien Dodano po 39 pasek alternatora
sprawdź obroty rozrusznika z i bez paska (diagnoskopem, nie na słuch!) , sprawdź czy koło pasowe jest z tłumikiem drgań i czy jest on sprawny.
Mialeś racje resztki paska w rozrządzie. Rozrząd przestawiony Dodano po 4 Resztki paska z alternatora dostały się do rozrządu , rozrząd się przestawił . Po wymianie paska od alternatora i rozrządu samochud normalnie odpala . Cud że tylko tyle. Co do paska to podejrzewam że został nadgryziony przez gryzonie z którymi walczę od tygodnia.
Witam kolegów i proszę o pomoc. Mam nietypowy problem z silnikiem uno. Użytkuję go od nowości to znaczy 17 lat, wykonywałem wszystkie naprawy samodzielnie do dnia dzisiejszego, kiedy to wymieniałem filtr paliwa. Niby pestka i tak było by gdyby nie to, że podłożyłem pod filtr to znaczy na alternator szmatę, żeby złapać paliwo, które wycieknie z filtra....
Witam Państwa... Dawno nie odzywałem się bo od pół roku zapomniałem o moim problemie ale od początku. 6 miesiecy zakupiłem cały zestaw do wymiany rozrządu tzn - (paski, rolki, pompe, amortyzator napiecia paska klinowego). Szykowełem sie do pełnej wymiany (niestety napięte terminy letnie u mechaników uniemożliwiały mi to). W pewnym czasie zaczęłem zauważać,...
Witam Napiszę Wam jedną dobrą radę na temat odpalania forda escort 1.8D nawet jakby było -20stopni celcjusza. Po pierwsze proszę wyjąć rozrusznik i alternator i dać je do regeneracji. Mój rozrusznik niby kręcił, ale to, że kręci to nie znaczy, ze dobry. W moim rozruszniku okazał się uszkodzony wirnik, a w rozruszniku znikome szczotki i łożyska z tulejkami...
Pasek się zerwał został zgaszony i od tamtej pory nie odpala ,czy po przekreceniu stacyjki kontrolka od immo powinna zgasnąć po chwili czy zgaśnie w momencie uruchomienia silnika ?
witam, mam ogromny problem z odpaleniem autka po wymikanie rozrządu, po wyłączonym zapłonie świeci się kontrolka alternatora na komputerze zew. wychodzi uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego ale czujnik jest sprawdzony i działał,proszę o pomoc
Alternator można sprawdzić , poza tym ja jeszcze nie widziałem żeby alternator sam się napędzał bez paska może coś ci w nim smaży i stąd dziwne odgłosy . Odepnij go od instalacji i zobacz czy auto zapali przecież alternatora nie potrzebujesz do rozruchu. Może przyczyna jest jednak inna?
Wita, podczas jazdy moim Puntem nagle zaczęła mi się świecić kontrolka ładowania na niskich obrotach. Uznałem, że może coś zamokło i to dlatego. Na następny dzień odpaliłem samochód normalnie, kontrolka się nie zapalała, niby wszystko ok. Pojechałem na stację zatankować, jak wróciłem do samochodu nagle bum, samochód nie odpali, nie włączy się radio...
Witam posiadam malucha 126p ale mam problem maluch mi się popsuł jakieś 2 miesiące temu jak jeździłem bez paska od alternatora malucha zagrzałem i zaczął chodzić na jednym garze normalnie odpalał wszytko chodziło tylko wiadomo był słaby i malucha tak stał z miesiąc ale teraz zacząłem go naprawiać maluch nie miał na dwóch przewodach iskry ale pogrzebałem...
Wymieniłem paski od wspomagania i od alternatora. Po wymianie obydwu pasków na nowe, próbowałem odpalić silnik i okazuje się, że po przekręceniu stacyjki siada napięcie. Rozrusznik nie kręci, jakby miał jakieś opory. Więc robię lekki popych, auto odpala od razu. Później już bez problemu odpala z kluczyka. Rozebralem rozrusznik, wszystko w nim okej,...
W susuki sx4 jest dobry dostęp do zdjęcia alternatora.Jest sporo miejsca. Dla "nie-mechanika" to nie jest dobry dostęp, uwzględniając jeszcze na koniec konieczność naciągnięcia paska klinowego podczas montażu alternatora ponownie w samochodzie. Kontynuując temat, w alternatorze uszkodzone były diody (nie wiem czy jedna czy sześć). Układ prostowniczy...
Witam, posiadam nissana primere rocznik 1997, model p11, 90 KM. Ostatnio miałem awarie paska od alternatora którą postanowiłem sam naprawić. Uznałem że wymiana paska to prosta sprawa, ale to nie istotne. Problem pojawił się podczas odkręcania napinacza. Kiedy odkręcałem śrubę od napinacza, kluczem dotknąłem masy alternator(tak mi się wydaje że to masa,...
Sprawiłem dziś te połączenia i wyniki są takie: Na kostce wchodzącej do alternatora napięcie jest, ale nie wiem czy wystarczające i czy powinno się zmieniać. Zmienia się co około 5 sek. w granicach od około 3V do prawie 11 V. 11V nie przekraczało. Przeskoki o około 2 - 3 V i tak w górę i w dól. W BSM na pinie drugim też się zmieniało, ale górna wartość...
Witam. W marcu całkiem niezamierzenie kupiłem citroena c-15 z silnikiem 1.9D z lipca 2002 roku. Samochodem tym jeździła moja córka w firmie. Sprzedali tanio więc kupiłem wozić jabłka. Silnik odpala i chodzi super ale piszczy pasek alternatora (rolka napinacza dobra). I tu problem: jest to pasek wieloklinowy ale nie mogę znaleźć jego symbolu. Jeśli ktoś...
witam wszystkich forumowiczow. Moj problem wyglada nastepujaco. Mam Rovera 214 i mam problem z alternatorem , otoz pewnego dnia gdy chcialem odpalic autko nie dalo rady po ogledzinach wyszlo ze moj alternator ma peknieta obudowe i cosgo blokuje ,usterka zostala naprawiona autko odpala ale alternator po krotkiej chwili grzeje sie tak ze nie mozna go...
Mam roverka 220sdi 96,sam go prztargałem z Niemiec .Miał skradziony komputer .W serwisie był bardzo drogi więc dałem ogłoszenie do giełdy.Po tygodniu znalazł się upragniony sterownik,jednak po zamontowaniu autko nie chciało palić. Znalazł się facet z warsztatu elektrycznego ktury powiedział że to wina niedopasowania imo i sterownika i że da się to zrobić....
Wielkie dzięki wszystkim, problemem okazał się moduł aparatu zapłonowego, po wymianie samochód zaczął odpalać ale jakoś ciężej niż kiedyś, przyczyną tego dłuższego kręcenia rozrusznikiem była nieszczelna rura idąca z filtra powietrza do obudowy wtrysku. Moduł kupiłem firmy Halla i cena to 174zł (może komuś się przyda), o opinii ludzi dowiedziałem się...
mam klopot z wolnymi obrotami,silnik odpala normalnie gasna wszstkie kontrolki ale na wolnych obrotach silnik pracuje nieruwno wachania dochodza do 150 obr. /min. wymienilem wszystkie filtry i oleje w silniku,wszystkie rolki paska mikro,caly rozrzad,lozyska alternatora i sprezarki od klimy i efekt jest bez zmian.po dodaniu gazu powyzej 1000obr./min...
Samo naciągniecie paska to może nic nie dać ,auto nie odpala więc może się przestawił rozrząd . Sprawdzę wtryskiwacze czy to są krótkie siknięcia paliwa bo jak leja cały czas to dodatkowa coś z dawkowaniem paliwa przez komputer . Dodano po 5 sprawdzę czy się zgadzają oznaczenia na rozrządzie a potem ustawie rozrząd i naciągnę pasek napinaczami ,1 cm...
Od czego by tu zacząć. Eh od pewnego czasu mam problem z ładowaniem w samochodzie - chodzi o VW polo 1.0 w gazie . W trakcie jazdy na światłach w wilgotności przede wszystkim ( deszcz lub poranna rosa ) w pewnych momentach następuje rozładowanie akumulatora a co za tym idzie samochód gaśnie bo nie jest także dostarczany gaz itd . Akumulator jest dobry...
Witam, Posiadam mazdę jak w temacie, 2.0D na Comprexie. Silnik zawsze odpala od "strzała", jak jest zimny obroty maksymalne to 2000 oraz wielka chmura białego oraz czarnego dymu. Jak już się zagrzeje, to objawy znikają. Dodam, że gdy próbuję ją wkręcić na wyższe obroty jak jest zimna, to oscyluje między 1800-2000, aż w końcu wyleci jeszcze większa chmura...
Witam serdecznie. Mój problem polega na tym, że spada napięcie ładowania akumulatora gdy instalacja jest pod obciążeniem czyli włączone światła normalne i przeciwmgielne i właczony nawiew ciepłego powietrza i ładowanie spada do około 12.20 volta. Ale zacznę od początku. Podczas powrotu z przedświątecznych zakupów staneliśmy na przejeździe kolejowym...
Witam Z racji tego iż jestem nowym użytkownikiem proszę o wyrozumiałość oraz cierpliwość co do mojej niewiedzy. Zakładam nowy temat ponieważ jestem w dużej kropce i na chwilę obecną nie mam czasu na przeszukiwanie oraz czytanie wszystkich tematów. pokrótce przedstawię mój problem. Jestem posiadaczem od 2 lat auta Renault Scenic II 1.5 DCI 82 KM z 2003...
Witam, --------------------------------Silnik gaśnie---------------------------------- Voyager 2002, 2.5 CRD przebieg 250 tys. Zaczęło się wszystko od tego że samochód czasem gasł na luzie lub tez kiedy było wciśnięte sprzęgło.Gdy zgasł odpalał od razu.Zdarzało się tez jak był zimny ( po odstaniu nocy) nie odpalił za pierwszym razem tylko za drogim....
Peugeot 307 2.0 hd i 90km nie odpala po wymianie paska od alternatora Cały Temat - wszystkie posty.
Akumulatory naładować i naprawić ładowanie. Sprawdzić naciąg paska klinowego i stan kół pasowych.
Jest to możliwe. Nowoczesne silniki potrzebują dużo energii do pracy i często w alternatorze jest impulsator, który nie zezwala na pracę silnika bez impulsów z alternatora. Poza tym od paska mogą być napędzane inny osprzęt jak pompa wspomagania hamulców, bez działania której jazda może być niebezpieczna.
Ok to nie będę odpalać go. Zamówię części te koło pasowe rolki paski i alternator i zobaczymy jak będzie działać
Dzięki za informacje. Udało się już wymienić rolkę napinacza. Niestety chrobotanie pozostało dalej. Nie mam już pomysłów co to może być. Sprawdziłem sprzegiełko alternatora, też ok. Kiedy odpalam bez paska jest cisza. Ktoś coś wie? Nie wiem jak sprawdzać. Nie chcę wymieniać części na oko.
sprawdź rolki paska, sprzegło alternatora i czy pasek dobrze założony
napiecie ladowania zalezy od regulatora . sprawdz naciag paska alternatora
Koło pasowe możesz sprawdzić odpalając bez paska, sprawdź tak jak pisał nikusert czy czasem nie zblokowało się koło alternatora. A tam jest samonapinacz, czy samemu trzeba ustawić naciąg paska? Jeśli ta druga opcja to może przesadziłeś przy wymianie z naciągiem paska? I jak możesz to wrzuć zdjęcie :) Pozdrawiam
Mam w swoim pasku aku 45Ah. Daje radę bez problemów. Proponuję sprawdzić oprócz przewodów WN i kopółki: - przewody zasilające rozrusznik; - przewody od alternatora; - przewody masowe. To są trzy miejsca gdzie może siedzieć jeszcze problem. Pozdrawiam
Jesteś pewien, że to wina alternatora, odpalałeś silnik na zdjętym pasku?
Witam Koledzy potrzebuję pomocy na temat agregatu carrier supra 822, odpala, chodzi ok 20 sekund i gaśnie, pojawia się komunikat ALT AUX. Paski sprawdzone, alternator ładuje 13,7 V , i D+ się pojawia. Co to może być. Jeśli można to proszę o schemat na prv. papikok(małpa)wp.pl
wytarte kolo pasowe alternatora powoduje piszczenie , nalezy zrobic oslone zabezpieczajaca przed dostawaniem sie zanieczyszczen/wody na pasek/ ja zrobilem 18000 km bez wymiany paska i nie bylo nigdy zadnego piszczenia/oczywiscie mialem wszystko dokladnie osloniete
Moze byc wiele przyczyn, najbardziej prozaiczna to slizganie sie paska klinowego po kole alternatora. Sprubój zlokalizowac miejsce i opisz dzwiek , napewno pomozemy... Darek.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Ustal typ silnika. Sprawdź akumulator. Sprawdź filtr paliwa (i co w nim jest itp). Odpowietrz układ paliwowy. A reszta w tematach powyżej -miłej lektury (warto przeczytać do końca). U mnie dźwięk "szurania" to było łożysko na napinaczu...
Temat do zamknięcia przyczyną był uszkodzony alternator a nie rozrusznik. Podczas próby odpalania na linkę pasek kwiczał a auto nie odpalało. Samochód odpalił dopiero po odcięciu paska klinowego. Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za próby pomocy.
Silnik Tico jest akurat bardzo fajny i mocny, tyle, że ma nie traktorową charakterystykę - czyli mały moment na niskich obrotach, za to lubi wysokie obroty, dużo lepiej się nada 900-tka z Cinqecento/Seicento - ten silnik to stare OHV i on bardzo mocno ciągnie z dołu. Co do elektryki Tico to z aparatu zapłonowego wychodzą 2 kable - brązowy i czarny z...
Z ciekawostek w astrze F do sterowania elektrozaworem na dole pompy od przestawiacza kąta wtrysku wykorzystywany jest sygnał z alternatora, ten sam co do obrotomierza (z doświadczenia wiem, że lubi się przetrzeć, a w wersji bez obrotomierza nie zobaczymy tego)( nie wiem czy brak tego sygnału szkodzi przy rozruchu, czy podczas normalnej pracy). Oprócz...
Witam Od ponad roku posiadam Peugeota 106 rocznik 1997 1,0 45km/33kw Jeżdze nim doś spoko ponad 1000 km miesięćznie wcześniej bez problemowo, ale od jakiegoś czasu mam problemy z odpalaniem auta na zimnym silnuku po na przykład nocnym postoju. Mianowicie rozrusznik kreci kreci i tak jak by już już zapalił dopiero po długim kręceniu za drugim czasem...
zdejmi pasek i sprawdz czy lozyska na alternatorze sie nie zatarly
Od kamaza zgadza się. Mam ich parę jeszcze bo kiedyś mieliśmy te samochody. Mogę kupić regulator taki jak trzeba jeśli to coś ma pomóc bo w tym przypadku silnik spalinowy ma za duże obciążenie i nie odpala, muszę palić przy lekko poluzowanym pasku klinowym i później stopniowo naciągać...
Biegły mówi, że jak będzie różnica o jeden klin, to zerwie już przy odpalaniu Jak mi się znowu trafi Renault ze źle założonym paskiem to specjalnie zrobię zdjęcie lub filmik dla tego "biegłego" teoretyka.
Witam mam taki problem odpalam z rana golfa III TDI z klimą i piszczy mi pasek od alternatora jak popryskam go WD40 od razu przestaję. Czy jest to wina paska
po pierwsze to akumulator sie sprawdza a nie od razu rozrusznik skoro miales ladowanie przez jakis czas 12.97 to sie nie dziw ze nie kreci akumulator przy takim pradzie sie lasuje sprawdza sie najprostsze rzeczy a co do alternatora to na poczatek wymiana paska, czyszczenie stykow i polaczen na zewnatrz pozniej ewentualnie szczotki i regulator groszowe...
Dokładnie. Kawałek czegoś długiego (listewka, przedłużka od kluczy nasadkowych z 50cm długości) odpalasz silnik, przykładasz do pompy, alternatora i wiesz co jest nie tak. Stawiam na pompę wspomagania.
Przyczyną był zastany alternator smarty po deszczach smart nie lubi stać w miejscu po przecięciu paska klinowego smart odpalił
Witam, od jakiegoś czasu mam problem z piszczącym paskiem od alternatora. Pasek piszczy zawsze przy obrotach rzędu 600/min. Jeśli lekko przygazuję i obroty utrzymam na poziomie 1000/min pasek od razu przestaje piszczeć. Przypuszczam co to może być, ale chciałbym się upewnić. Zaznaczam, że wszystkie paski były wymienione 3 miesiące temu na nowe. W momencie...
Po dotknięciu przewodem z alternatora D+ do masy kontrolka niestety nie zapala się; alternator jest mocowany na poduszkach gumowych i masę zapewnia mu kabel, którego końcówka jest pod śrubą napinającą pasek Jeśli to sprawdziłeś, to D+ na "krótko" kontrolka 2w w szereg między + akumulatora i zacisk D+ alternatora. Odpalasz motor i już wszystko wiesz.
Tego nikt nie sprawdzi przez forum.Bardziej regulator bo sprzęgło przeważnie się zacina. Gdyby się całkowicie rozleciało, to pewnie by spadło razem z paskiem, i stracił byś inne rzeczy jak np wspomaganie. To i tak wszystko wróżby,potrzebna diagnoza.
Witam jak w temacie, auto to VW jetta 1.8 tsi 2015r problem to reflektory bixenonowe, led. Silnik nie pracuje reflektory i inne oświetlenie ( np. oświetlenie kabiny ) zachowuje się wzorowo, po uruchomieniu silnika reflektory mrugają i bixenon wyłącza się, oświetlenie kabiny pulsuje. Po ściągnięciu paska z alternatora,( czyli sprawdzamy alternator) odpalamy...
Chyba nie czytałeś dokładnie, bo to ja sugerowałem czujnik, a kolega od paska opisywał jakieś bajki. Ty potrafisz być tylko uszczypliwy jak widać, bo nie wiesz co sprawdzałem, a wyciągasz jakieś wnioski na podstawie swojej wyobraźni chyba...., voltomierz to ja mam wpięty cały czas w samochodzie, nie ma żadnych spadków napięć, alternator utrzymuje napięcie...
Ja miałem bardzo wielu poszkodowanych z alternatorem z uszkodzonymi diodami. Po krótkim wywiadzie okazuje się że użyczali komuś prądu za pomocą przewodów podczas pracy ich silnika. Oczywiście nie oznacza to że usterka nastąpi natychmiast. Zależy to od bardzo wielu żeczy np: od jakości akumulatora i alternatora, od prądu rozruchowego biorcy od przekroju...
Czy rozrusznik wyrzuca słychać klaśniecie. Skoro koła ci sie blokują to po mojemu rozrusznik wyrzucił i został może coś go zblokowało. Albo silnik się zablokował problem z rozrządem. Czy jak wykręcisz świece idzie obracać silnikiem kręcą paskiem alternatora?
Witam, Wcześniej opisywałem problem że miałem problem z piszczeniem paska osprzętu w wilgotne lub zimne poranki, łapało wręcz hamowało silnik, światła przygasały pasek piszczał. W ostatnich dniach potrafił nawet strzelać ( tak jak zamieszczam na filmie poniżej). Zatarta było sprzęgło na rolce, ale że taniej dostałem cały sprawny alternator to jego też...
EGR jest zmieniony na nowy czy używany? Nie odpowiedziałeś na pytanie o gniazda PD, to pięta achillesowa głowic silników PD 8-zaworowych. Trop z korbowodem, też jest dobry, może wcześniej zaliczyły kolizję tłoki z zaworami. Jedyne co nie pasuje do tego, to trudności w uruchamianiu. To świadczy o problemach z dostawą paliwa do PD. Czyli tandem, pompa...
Witam chciałbym żeby każdy opisał tu swój dziwny przypadek z naprawą auta.Typu biore do naprawy uno nie chodzi na benzynie.Na gazie lata.Zapieczony wtryskiwacz na początek,na drugi dzień nie ma iskry -czujnik położenia wału,następny poranek na benzynie mówi nie -pompa paliwa została rozpuszczona przez stare paliwo.Zawsze w warsztacie.Następny audi a6...
Dziękuję koledzy za szybką pomoc. Złożyłem jednak wszystko do kupy. Generalnie to jeżdżę tym samochodem tylko do pracy 4 km i od dłuższego czasu ładowania z powodu "rzadkich" szczotek czyli generalnie regulatora napięcia-bo w tym przypadku jest to komplet. Jeżeli jeździłem tylko do pracy i po pracy jeden przystanek na zakupy, to co 2 dni musiałem ładować...
Zła odpowiedz jak pompa się wali to ani kroku dalej nie odpalaj silnika bo jak się sypnie pompa to masz duży problem.
Nie Masz chłodzenia.Pasek napędza alternator lub prądnice.I wentylator. Masz uszkodzony uchwyt wentylatora.
To zależy, ja kupiłem już naprawione auto (silnik ma z anglika), do wywalenia był tylko blok, tłoki i wtryski, choć podobno są szpece co tulejują bloki, ale ja bym nie chciał czymś takim jeździć, może w wersji 110KM to przechodzi ale 150KM z 2,2 to już troszkę ciepła się wydziela. W brew pozorom, opłaca się zwykle robić remont starego silnika (jeśli...
Nawet moc 1 kW będzie wystarczająca, o ile nie będziesz załączał wszystkich pomp "naraz". Typowy agregat za kilkaset złotych rozwiązuje problem. Wada rozwiazania: musi być stała obsługa. W tym konkretnym przypadku zrobiłbym coś innego: - UPS o mocy około 1 kW (np UPC typu komputerowego) z baterią akumulatorów 12V (typowe UPC maja najczęściej 24V), całość...
Przy próbie odpalania pasek czasem nie robi się gorący? Wszystkie koła osprzętu i rolki się obracają? Może np alternator stoi?
Witam. Posiadam VENTO 1.9TDI o oznaczeniu silnika 1z.Wczoraj wieczorem jadac sobie pekl mi pasek od ladowania i pompy.Przejechalem na tym ok 1,5km i samochod zacza klekotac,wiec go zgasilem.Dodam ze pasek pekl zaraz po odpaleniu,jak jeszcze silnik byl zimny.Wiec nawet nie zdąrzył dobrze sie rozgrzac-nie mial nawet 60" Co moze być przyczyną mojej usterki(klekotani,tego...
Cześć, Taki mały problem mam z ładowaniem i piszczeniem paska Audi Q7 2009 polift 3.0TDI CASA. Otóż po odpaleniu mam napięcie na słupkach pod maską 11,5-11,8V przez około pół minuty. W tym czasie jak kręcę kierownicą strasznie piszczy pasek (wymieniany jakieś 30k temu z rolkami i napinaczem). Jak napięcie ładowania wskoczy na 13V pasek już nie piszczy....
W moim autku padło ładowanie ,zacznę od tego że siostrze nie odpalało cinqę podłączyłem mojego seicza na kablach przy włączonym silniku do jej akumulatora klemy dobrze+ i - cinqe odpalił ,ale na drugi dzień seicz kaput . Raz ładuje raz nie sprawdziłem napięcie ładowania na wolnych obrotach 12.9 -13,05 ,zwiększając obroty napięcie spada do 12,6. Czy...
Dokładnie koło pasowe z jednej i drugiej strony. Standardowo dzisiaj w silnikach alternator na przełożenie 3:1. Zrobisz to na pasku wielorowkowym 5,6 PK. Napinacz łatwy do zrobienia. Tylko na co autorowi te 12V czy nawet 24V to nie wiem. Owszem miałem kiedyś takie cudo zrobione z dwoma alternatorami na 12V na 24V właśnie do ładowania w polu i odpalaniu...
Witam mam podobny problem z moją hondą ,odpala za pierwszym razem , ale gdy zbliżam się do świateł i zaczynam chamować zapalają się kontrolki od akumulatora i oleju zaczyna gasnąć ,ale gdy puszcze hamulec i dam więcej gazu szarpnie i jedzie dalej . Jak silnik się rozgrzeje, to masz problemy z odpalaniem? Nie znam się na Hondzie, ale to może być czujnik...
Odpowiem na to co wiem: - słychać działanie pompy - wtrysk jest wielopunktowy - układ wydechowy drożny (tak mi się wydaje bo jeszcze rano nim jeździłam) - rozrusznik kręci Iskry nie sprawdzałam, paska też nie i proszę bez dalszych złośliwości
Witam pacjent 1.9 Tdi afn 110km, jakoś koło lutego jadąc do domu przy depnieciu gazu żeby zdążyć na zielonym pękły paski chłodnicy, alternatora, klimy.. Po wymianie auto ciężko odpalało, długo kręciło w pewnym momencie nie można było wbijać biegów, pojechałem na podnośnik okazało się że pękł docisk sprzęgła, po wymianie, auto odpala na zimnym normalnie,...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Witam wszystkich ponownie.. Biłem się z myślami czy kupić używany alternator ( Prawie kupiłem! ) czy regenerować ( koszt w Wawie 1500zl..) pojechałem do warsztatu gdzie naprawiaja tylko alternatory i rozruszniki w celu ponownego sprawdzenia... i po dokładnym sprawdzeniu warsztat stwierdził że, za pisk przy odpalaniu ze stop/start odpowiedzialny jest...
sprawdził bym jeszcze naciągnięcie paska alternatora jeżeli będzie zbyt luźny może się ślizgać i nie będzie pełnego ładowania a kontrolka się nie zapali Dodano po 4 no i troszkę za duży prąd w spoczynku ale gdy już jedziemy alternator powinien doładować akumulator i powinien on po tym odpalać
Wystarczy paskiem klinowym przeciągnąć po szajbie , tak jakby piłe motorową odpalać i żaróweczka zaświeci. Ale to nieważne . Bo coś sknocone nie chce ładować. SAm przezwajam tylko od ETZ alternator bo reszta jest nieopłacalna, no czasami od tdi po rozlecianym łozysku- ale to juz u gościa od przezwajania. I ma maszynce też widze co alternatory wydziwiają...
Witam. Kune dzięki za odpowiedz, ale w Strat Stopie jest alternator więc dobrze napisałem. Sprawa rozwiązała się sama. Padły napinacze paska podzespołów. Na początku był obiaw pisku i braku odpalania ze Start Stopu (bo za słaby był naciąg paska), a pózniej to już tylko pisk. Po odwiedzinach w serwisie okazało się, że dwa napinacze są do wymiany. Przy...
Popraw połączenia elektryczne tego alternatora który masz i instalacji - i nie pisz więcej bzdur. Standartowo akumulator 72Ah 640A to stanowczo za mało. Wrzuciłem więc akumulator 80Ah 720A, poprawiły się rzeczy takie jak odpalanie po dłuższym postoju itd. ale akumulator nie jest doładowywany, no nic dziwnego przy 55A i słabej charakterystyce pracy alternatora....
Witam wszystkich. Ibizka stała 2-3 miesiące. Po tym czasie nie było opcji uruchomić jej z rozrusznika - padł akumulator - już wcześniej padał przy dłuższym postoju. Po odpaleniu z przewodów ma brak ładowania - czerwona kontrolka akumulatora - oraz brak wspomagania - żółta kontrolka wspomagania. Wcześniej po odpalaniu z przewodów śmigała i nie było żadnych...
co do alternatora i silnika z kosiarki to mialem plan takie cos zrobic ale jest pare problemow. Przy "spieciu" paskim klinowym silnika i alternatora na stale bedzie problem z odpaleniem na sznurek - za duze opory paska wiec musi byc sprzeglo Kosiarka bez noza pracowac nie bedzie - trzeba dorobic kolo zamachowe problem ze sprzeglem - albo zastosowac...
małe odświeżenie tematu... byłem na innym kompie i udało się sprawdzić ciśnienie na szynie 270~280bar o dziwo w korekty nie dało się wejść. Natomiast wydaje mi się że przyczyną takiej sytuacji jest chyba alternator...zaobserwowałem to wieczorem jak świeciło się oświetlenie kabiny, autko odpala normalnie równiutko chodzi i w momencie kiedy światełko...
Witam szanowne grono. Zacznę szczegółowo od początku moich problemów. Pacjent: Laguna 2 Grandtour 1,6 16v 107km, 2001r. Około miesiąc temu zaczęły się problemy z alternatorem. Na zimnym silniku po odpaleniu ładowanie wynosiło 14,4v, jednakże gdy tylko stawałem gdzieś na chwilę (przykładowo do sklepu) i ponownie odpalałem na ciepłym silniku, alternator...
Akumulator posiadam taki czy jest dobry czy warto go wymienić?Pozdrawiam Akumulator jak akumulator choć firmy takiej jeszcze na oczy nie widziałem. Podładuj go na noc do 13,8V, odłącz od ładowania i zostaw na 2 dni w takim stanie, nie podłączając nic do niego. Jeśli przez ten czas napięcie na nim spadnie poniżej 12,6V to będzie to oznaczać, że akumulator...
Witam . Mam identyczny problem z odpalaniem 1,5 dci. czasem kreci i nie odpali a za nestępnym razem bez problemu. Adrian daj proszejakiś namiar na priva JESTEM Z LUBLINA I MAM TEN SAM PROBLEM ZROBIŁEM JUZ MAŁE ROZEZNANIE. o_rest(at)onet.pl Dodano po 16 Scooter temat zszedł na pasek rozrzadu ale wrajac do wielorowkowego to i z tym tez miłem problem.Jak...
Na drugiej fotce, widać sporo startej (chyba?) gumy, więc pasek gdzieś/o coś trze. i widać że jest problem z prowadzeniem paska ( lub tego co z niego zostało ) na kole pasowym alternatora. Idzie jakoś z ukosa. Tylko co ten rozrząd ma wspólnego z uszkodzeniem paska pk??? Autor opisuje dwa problemy : pierwszy że postrzępiło pasek , ale twierdzi że mechanik...
U mnie przyczyną okazało się przeskoczenie paska rozrządu. Po prostu silnik był długo nie odpalany, a jak już poszedłem odpalić, to podczas kręcenia pompa wody, oleju, alternator itp. stawiały taki opór, że pasek przeskoczył o kilka ząbków ( ! ). Pompa wtryskowa została poluzowana, pasek ustawiony wg znaków na kołach rozrządu i samochód odpalił, oczywiście...
:) nie da się za słaba konstrukcja poza tym alternator jest zkostuwany poto zeby wytwaczaz prad a nie go pobierac....nie wiem jak to jest w motocyklach ale w samochodwych rozrusznikach prad podczas odpalania auta ronie do 80-140amper ;] poza tym z rozruszniok jest podlaczany do silnika przy kole zamachowym :) nie wiem jak ty masz przylozony alternator...
Nie wiem czy dobrze mnie zrozumiano. W trakcie hamowania zapalają się na raz dwie kontrolki (oleju i akumulatora) i wciskając pedał gazu samochód NIE JEDZIE tylko się DUSI. Mam w tedy dwie opcje: 1. Dodaje dużo gazu, samochód gaśnie i muszę go ponownie uruchomić 2. Wyłączam silnik i uruchamiam go ponownie Dopiero po restarcie silniki da się dalej jechać,...
Jeżeli chodzi o masę to tak ,bedą straty na połączeniu alternator - nadwozie. Weź kawałek grubszego przewodu i podłącz do alternatora i do nadwozia albo bezpośrednio do minusa aku. Odpal i sprawdz napięcie powinno być w granicach 14do 14.4V.
paska odpala paska alternatora schematy paska alternatora
napęd bramy garażu płytę indukcyjna siemens poduszka powietrzny rezystancja
płyta indukcyjna elektrolux mikrofalówka gorenje
Zacieranie zaworów ssących Opel 1.2 16V 2017 Volvo XC60 2013 - Telepanie silnika na zimno