No powód jest taki że jest to odma czyli usuwanie nadmiaru ciśnienia z dołu silnika W starszych autach zawsze będzie tamtędy również olej uciekał bo ma większe przedmuchy niedrożna odmę Jest to podpięte do ukł zasilania powietrzem Powód dlaczego tam ekologia jedyne co robi odma w dolocie to brudzi cały dolot Najlepiej tak jak napisałem Odpiąć wąż odmy...
Witam no więc tak, klient dzwonił że z autkiem nic się nie dzieje,chodzi ok więc na razie będzie tak jezdził bo ma na razie problem żeby odstawić auto. W związku z tym wiemy że na odpiętej odmie i zaślepionym ssaku nic się nie dzieje od tygodnia więc można przyjąć że pozostałe podzespoły silnika są ok. Po odkręceniu korka nic się nie zmienia jeżeli...
Na odpiętej odmie kopci tak samo. A na odpiętym turbo?
mam golfa 4 tdi ale do 4 tys chyba jeszcze go nie kręciłem i nie zamierzam bo to nie benzyniak, z tym zasyfionym egrem miałem podobnie i tak jak pisze kolega wyżej odpiąłem przewód od odmy i dałem przewodem pod auto a w dolocie zaślepilem kołkiem
Podstawa to sprawdzić nieszczelności w układzie ssącym, często problemem są cienkie wężyki przy ścianie grodziowej. Następnie układ odmy - na czas diagnozy można ją odpiąć od grzebienia przy kolektorze, zaślepić otwory w kolektorze, a odmę puścić w atmosferę. Jeśli się poprawi - do wymiany separator odmy i rurki. Tylko niech Ci nie przyjdzie do głowy,...
Ja bym spróbował odpiąć odmę w butelkę (ten przewód który już wchodz do dolotu, oczyścić trochę układ pojeździć i sprawdzić co w butelce i co w układzie doładowania. Może łapać tryby awaryjne ale nie koniecznie. Tak czy inaczej zobaczysz czy to odma czy to turbo.
U mnie puszczał niebieskie chmury podczas przyspieszania. I notorycznie podwyższone obroty miałem bo co chwilę go odpalał. Żadnych kontrolek nie zgłaszał o zapchanym filtrze. Ale pod kompem było że poziom sadzy w filtrze był już sporo przekroczony. Rurkę od odmy tez miałem mokra. A ona idzie od razu prawie do turbiny. Musisz podjechać do kogoś kumatego....
Myślę że teoretycznie po to by dopalać jeszcze gazy, ale pewnie jest jeszcze inny powód. Może mi wyjaśnisz..? Czy dla silnika będą jakieś negatywne bądź pozytywne skutki jeżdżenia na odpiętej odmie od dolotu?
Raczej problem to resztki oleju w intercoolerze. Ewentualnie odma silnika - odpiąć na próbę. Odpala bez problemu? Wtryskiwacze były sprawdzane?
ten test też już mam za sobą po 1 turbinie. Zrobione ponad 1000 km na odpiętej odmie - olej w turbinie był a w butelce gdzie wsadziłem odmę czysto (sam osad). Może ktoś dobierał się do odmy w tym modelu silnika ? Może ona coś dławi choć dmuchałem w nią w przepływ jest swobodny.
Należy zrobić tak jak z każdym cc700 z gazem. Odpiąć odmę, zaślepić po niej miejsce w dolocie, a ją samą skierować pod auto. Co do pompki, masz grubą podkładkę izolacyjną prawda? Kanał uszczelniacza jest wyrobiony i puszcza do pompki. Membrana też musi byc w kiepskim stanie jak przepuszcza.
To nie jest raczej EGR ani klapa gasząca. Ściągnąłem wąż pomiędzy kolektorem ssącym a intercoolerem, (z lewej strony) i jest tam pełno spalin. Tak samo jak w przypadku korka oleju. Wiadomo że to bez filtra powietrza i doładowania ale silnik odpalił. Co to może być? Odpiąłem "odmę'? z pokrywy silnika i dolotu (na wejście do turbiny) i leci bardzo dużo...
Ciśnienie sprawdzone 2.2 bara na biegu jałowym przy odpiętej wtyczce nastawnika faz. Z podłączoną wtyczką tak samo. Przy 2 3 tys obrotów między 3.5-4bara.Przedmuchy też widzę konkretne. Po odkreceniu korka wlewu oleju zaczyna się dusić, po odpięciu odmy to samo. Co tu jest grane?
Wygląda to na odmę silnika , czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej . Spróbuj odpiąć przewód i wtedy ją odpal . Jak odmą będą duże przedmuchy to silnik do remontu . Ostatecznie można przewód od odmy skierować na bok , otwór w gaźniku zatkać i powinna chodzić .
Fabia 1.4MPI - miałem problemy z zabrudzoną przepustnicą. Czyszczenie narazie załatwiło tą sprawę ale na jak długo ??? Czy nie będzie lepiej usunąć przyczynę a nie skutek? Przyczyną powstawania nalotu na gardzieli przepustnicy jest odma komory korbowodu i wkładu wegla aktywnego, których ujście znajduje się tuż nad klapką przepustnicy. Odma wkładu wegla...
Witam Panowie. Zakupiłem Audi 1.8T, a w właściwie mój brat. Zauważyłem, że od strony grodzi jest rozpięty taki trójnik. Chodzi o przewód wychodzący z górnyj części silnika, na trójniku jeden przewód idzie do kolektora ssącego (jest odpięty z trójnika i zatkany), a drugi leci do dolnej części silnika, jednak tam na dole przy kolanku na łączeniu też jest...
Znalazłem przyczynę, a mianowicie na tym samym obwodzie znajduję się zasilanie EGR i podgrzewana puszka odmy, jak odpiąłem podgrzewacz automatycznie problem znikną teraz pytanie o co chodzi z tym podgrzewaniem czy jet to potrzebne i jaką role spełnia ?
1. Odpiąć odmę od kolektora dolotowego. 2. Otwór w kolektorze zaślepić. Do tego celu można użyć korka po winie. Ważne aby był na tyle duży aby nie wpadł tudzież nie został wessany do środka (o zgrozo !!) i tak dobrze zamocowany aby w żadnym wypadku nie wypadł. 3. Odpiętą odmę przedłużamy odpowiednio dobranej średnicy wężem olejoodpornym (najlepiej lekko...
W mojej wersji nie ma przepustnicy, wyjmę go wyczyszczę i zobaczę czy będzie z niego ciekło. zostawię odpiętego, a odpięcie wężyka odmy i na rurze powietrza zapodanie filierka może coś pomoc w tym
Mogły pierścionki się skończyć ? Co mogę zrobić? Wyczyścić gaźnik z oleju? nie wiem skąd On się może brać? Jak sprawdzić odmę? odpiąłem przewód gumowy, takie kolanko i do silnika wchodzi rurka metalowa, włożyłem przewód giętki i nie wykryłem żeby zatkane coś było
Odpiąłem przewód od odmy i zatkałem palcem wlot do kolektora czy gdzieś tam ogólnie do takiego dużego czarnego plastiku, natomiast odma leciała sobie w powietrze i kiedy wyjąłem bagnet to nie było zasysania powietrza już, nie wiem czy wszystko pracuje ok czy coś jest do czyszczenia bądź wymiany ?
Trzeba ustalić skąd bierze się olej. Czy pierścienie nie trzymają szczelności można sprawdzić mierząc ciśnienie sprężania (nie wiem, ile powiano ono wynosić dla 1.7dtl). Jak będzie niskie, to można wpuścić kilka kropel oleju do cylindrów, jeśli ciśnienie wzrośnie to winna pierścieni, jeśli nie to ciśnienie ucieka głowicą. Jeśli to byłby mój samochód...
Zapomniałem napisać, że tę "małą rurkę" tzw odmę, odpięliśmy od kolektora i zaślepiliśmy otwór, żeby wykluczyć tę drogę dostawania się oleju. Nic nie pomogło. :) Kolektor dolotowy jest czysty i suchy, jak i filtr powietrza. Też nowy.
Tak, mam instalację sekwencyjną i na gazie nie ma żadnych problemów. Lewego powietrza też nie znalazłem, nawet dla sprawdzenia odpiąłem wężyk odmy od rury powietrza przed przepustnicą i zaślepiłem króciec przy tej rurze. Nic to nie dało. Ja cały czas jakoś myślę o tym ciśnieniu paliwa bo jak na razie tylko ściśnięcie wężyka od przelewu daje widoczny...
Witam, mam fabie z tym silnikiem oraz takimi samymi błędami .Odnalazłem usterkę -uszkodzona membrana zaworu odmy. Można to poznać po otwarciu korka wlewu oleju na pracującym silniku : jeśli go zasysa to najprawdopodobniej to . Jako że auto miało problem z wolnymi obrotami i niekiedy gasło szukałem rozwiązania aby auto było na chodzie do czasu wymiany...
Mam taki sam problem i też iskrownik 8 cewkowy chce zrobic tak samo jak pan tylko mam pytanie rezystor świateł odpiąć całkowicie i światła potępia pod akumulator muj skuter to kymco New Dinka 50cm 4t zamówiłem iskrownik magneto i regulator tylko mam ssanie automatyczne i rezystor świateł 30w / 5w 5.9 OMA
Na tym zdjęciu nie widać odmy.Jak wspomniał kolega wyżej odma zazwyczaj prowadzi od pokrywy zaworów ale nie do rur zasilania interkulera tylko do przewodu ssania turbosprężarki.Jeśli tak jest to może być przyczyna oleju w układzie turbiny.Napisz jeszcze jakiego koloru jest dym niebieski czy czarny? Dodano po 2 ,,Nieszczelnosc z prawej jest bo odpiąłem...
Odpiąłem wtyczke z sondy tak jak mówiłeś i pomierzyłem napięcia. Na wtyczce idącej od sterownika do sondy na przewodzie sygnałowym jest napięcie 1.36V na jednym przewodzie grzałki jest ok 0,2V i na jeszcze jednym grzejnym jest ok 12V Na sądzie w tym momencie jest na każdym 0 V Sprawdziłem również jak się zachowuje na odpiętym wężu od odmy ( zaślepionym)...
A tak zapytam oprócz tych dziwnych wyników ( które są nierealne), dzieje się coś niepokojącego czy po prostu szukasz dziury w całym. PS Aby poprawnie wykonać test sprężania trzeba odpiąć wtryskiwacze (po co lać paliwo przy teście). Dwa otworzyć przepustnicę na max (częsty błąd zaniżający pomiar). Trzy dobrze jest wykonać dwa pomiary na zimnym silniku...
byłem dziś u mechanika i okazało się, że turbo jest do wymiany :/ jest już tak zniszczone, że przepuszcza olej i wtłacza go razem z powietrzem do komór spalania. radziłbym wstrzymać się z wymianą turbinki, to że wtłacza olej do dolotu wcale nie świadczy, że olej pochodzi z turbiny, w 90% olej w dolocie pochodzi z odmy silnika, która pcha olej do rury...
Odepnij odmę od dolotu i wsadź do np. butelki na próbę, zbierający się olej w dolocie na postoju skrapla się a potem jest zasysany z powietrzem, ale ogólnie to przebieg silnika zrobił już swoje i olej leje się wszędzie, przez zawory np. jak napisał poprzednik.
Ludzie... taa, najlepiej wymień turbo i egr i wszystkie rury.... A weź na próbę odepnij odmę z dolotu i zobacz, że to tamtędy wali świeży, rzadki olej a nie że turbo rzuca... Oil catch tank to bardzo dobra sprawa, ale zrobione z głową. Sam jestem właśnie na etapie tworzenia zbiornika.
Ja mam golfika IV 1.4 AHW 1998r, gaz sekwencja. Morze się jakoś dogadamy bo denerwuje mnie te auto... 1. Zimny silnik też ci tak klekocze jakby metal o metal walił ? 2. Jak u ciebie jest z odmą? Ja swoją odpiąłem bo wali mi olej do filtra. Dodatkowo muszę ją czyścić co miesiąc. 3. Jedziesz sobie, przyśpieszasz, nagle szybko puszczasz całkowicie gaz-...
Witam mam problem z traktorkiem, po rozgrzaniu dymił na niebiesko i brał olej, po zdjęciu głowicy okazało się że olej jest w komorze popychaczy zaworowych (tej po prawej stronie tulei cylindra), jeden z popychaczy jest troszeczkę zgięty oraz jest nagar od oleju na zaworach. Przewód z odmy do kolektora gaźnika był odpięty, odma w postaci metalowej blaszki...
Sprawdzę jutro. Odnośnie odmy.. hm.. jakby to powiedzieć.. Za odmę robi tam przewód gumowy z pokrywy zaworów idący do kolektora ssącego - jak w Polonezie. Jak odpiąłem przewód, to zero oleju. Jaki masz pomysł Megawe? Czego szukamy? Filtr powietrza nowy. Filtr paliwa też nowy.
witam mam problem z octavia II 1.9tdi 105km bls. Przy 120km/h zgasła... po ostygnięciu odpala i po 2-4sek gaśnie. po odkręceniu korka mocno dmucha, to samo po zdjęciu odmy z pokrywy... po zdjęciu odmy silnik nie gaśnie ale strasznie gwizdze, ale to pewnie przez odmę bo po odkręceniu korka też chodzi i nie gaśnie ale nie gwizdze... po odpięciu odmy na...
Czy gdy jak odepniesz odmę to "wali" z niej spalinami? Jeśli tak to bardzo silny przedmuch do skrzyni korbowej może oznaczać uszkodzenie tłoka, tuleji lub pierścieni. Spaliny który się przedostają do skrzyni zostają wessane przez odmę i ograniczają ilość tlenu w komorze spalania dlatego przy dużych ilościach kopcenie może ustawać gdy ją odepniesz. Pomyślny...
No to klapa... miejsca tam jak na lekarstwo... Będę musiał to rozebrać i sprawdzić na piechotę:). Dziękuję za zainteresowanie. Aktualizuję. Rozebrałem to ustrojstwo. Faktycznie jak kolega mówił. Widać gdzie brakuje pinu. Niestety żeby mieć w miarę dobry dostęp trzeba odsunąć rury od dolotu, odmę i odpiąć czujnik temperatury. Sama kostka jest dość prosta...
Hej sztomel dzieki za odppowiedz:-)) a mozesz mi powiedzieć jeszcze gdzie znajduje się ta odma, żebym mógł ja sobie wyczyścić?? I czy zawór ciśnieniowy mogę o tak sobie odpiąć i przeczyścić?? :-))
Zrób jak pisałem wcześniej. 1. Na uruchomionym silniku psikaj plakiem po kolektorze ssącym i rurze do przepustnicy. Jeśli zmieni się charakterystyka pracy silnika, masz nieszczelność w układzie dolotowym. To zajmie Tobie 1 min. Oczywiście wszystko ma być skręcone. 2. Odepnij rurkę odmy, taką która łączy pokrywę zaworów z rurą dolotową od filtra powietrza...
Odepnij serwo evap i odmę (i podciśnienia jeśli jakieś jeszcze są), zaślep i zobacz czy korekty wrócą do normy, po kolei popodpinaj wszystko i patrz na różnice.
Na BMWstore po podaniu 7 ostatnich cyfr VIN będziesz miał cały samochód w częściach i też tam będzie cały system odpowietrzania rozpisany. Próbowałeś odpalić z odpiętą przepływką?
Witam , mam problem z moim Autem , Skoda Octavia 2002 rok po Lifcie 1.9 TDI , kod silnika AGR . Gdy go odpalam strasznie trzęsie autem , gdy gaszę mniej trzęsie lecz słychać głośne walnięcie ''czegoś'' , to może po kolei , wymieniałem w tym aucie sprzęgło koło zamachowe + dwumas , od razu przy tym poduszka skrzyni biegów , uszczelniacze itd, ciągle...
cześć miałem to samo z tym że na silniku 1,8 benzyna przy tych objawach co mówisz to możesz mieć 1) uszkodzony czujnik gazów wylotowych z tylu na kolektorze wydechowym 2) zapchane odmy 3) silnik krokowy w gaźniku to łatwo sprawdzić tam na gorze gaźnika masz wtyczkę z gdzie są trzy kabelki wystarczy odpiąć i sprawdzić czy silnik nie gaśnie na wolnych...
jeżeli to jest silnik 1,8 DI bo tak mi się wydaje, to czujnik temperatury znajduje się po prawej stronie silnika pod odmą, taką plastikową beczułką z kilkoma wężami, wystarczy odpiąć dwa węże odkręcić śróbkę z przodu przekręcić i widać czujnik z dwoma żyłami i wtyczką... powyżej i bardziej z przodu znajduje się czujnik ciśnienia oleju z jedną żyłą oba...
Witam, pacjent Fiat ducato z 2018r. Prawie od nowości mam problem z tym samochodem. Po przejechaniu około 100 tysięcy kilometrów auto traciło moc, zaświecał się check z błędem p0238-61. Auto zawiozłem do autoryzowanego serwisu FIATA przestał tam prawie dwa lata i nie naprawili, tzn zrobili coś że błąd się nie wyświetlał ale samochód nie miał mocy. Miesiąc...
Dziekuje za wszystkie podpowiedzi, problem na razie zniknał po przerobieniu odmy (odpięciu jej od rury dolotu powietrza do gaźnika) oraz zalaniu denaturatu do baku. Cienki smiga, pali w granicach zdrowego rozsądku i stał się bardziej kopytny. Mam nadzieję, ze juz tak zostanie. Pozdrawiam.
Dym wydobywa się z prawej odmy po odpięciu od dolotu, prawdopodobnie uszkodzone pierścienie i przedmuchuje przez nie kompresja. Zastanawiające jest tylko to że odmy te wychodzą z jednego punktu i rozchodzą się na dwie strony, a dym leci tylko po stronie pierwszego rzędu cylindrów. Pozostało tylko zmierzyć kompresję.
Na wiazce co wchodzi w głowicę od pompowtrysków jest gumowy oring na nim ci się poci. Trzeba wymienić. Do tego zdjąć pokrywę i starą uszczelkę potraktować zmywaczem uniwersalnym po maznąć delikatnie pastą Dirko. Odepnij też przewód od odmy i zobacz czy na zapalonym silniku leci z niej dymek bo może przytkana. PD walą z odmy i korka oleju jak lokomotywa
Odma w tej chwili jest odpięta bo czekam na nowego węża
Podcisnienie przy sprawnym rozrzadzie powinno byc - 0.5 bara. Po otwarciu przepustnicy - 0 bar. i nie powinno drgac. Znajdz inne polaczenie. np podcisnienie do regulatora cisnienia paliwa. Co z odma?szczelna? odepnij ja i zaslep kolektor.
Wczoraj odpiąłem ten wąż od intercollera, żeby sprawdzić czy nie ma tam oleju i jedynie były tylko śladowe ilości, troszkę mokro na spodzie tzn. po przejechaniu palcem po dnie tej rury troszkę oleju zostało na palcu (jak na załączonym zdjęciu). Jutro postaram się wjechać na kanał i zobaczyć go od spodu.
Witam Audi A3 8L 1.8 Jest taki problem - bez znaczenia na ciepłym czy na zimnym - na biegu jałowym bez dotykania pedału gazu ma czasem lekkie wahania obrotów, będzie to widoczne na fotkach. Mało tego zdarza się że po czasie na biegu jałowym potrafi wyłączyć się silnik i po takiej akcji trudno go uruchomić. pompkę słychać - odpiąłem wężyk do butelki...
A z odpiętą wtyczką od egr jak chodzi?Jak tam odma ?
Witam. Żeby zweryfikować skąd olej to odepnij wąż od turbiny i sprawż czy na odcinku od odmy jest duże zaolejenie. Prawdopodobnie to masz uszkodzoną turbine jeśli mocno kopci z wydechu. Koszt turbiny po regeneracji to 600 zł jeśli masz troch wprawy i się nie boisz to wymienisz ją sam. Co do czujnika to sprawdż kabelki w lagunie są bardzo cieniutki i...
Witam mam problem z Leonem 1m 2006r 1.6 16v BCB. Co jakiś czas wyskakuje epc i check a auto przestaje reagować na pedał gazu. Obroty wtedy falują. Trzeba zgasić ,zapalić i auto jedzie. Po kilku odpaleniach błędy same znikają. Z tego co zauważyłem ale mogę się mylić występuje to pod obciążeniem i podczas jazdy w trasie. Np podjazd pod duże wzniesienie...
Witam! Mam wielki problem z uruchomieniem silnika w Peugeot 406 2.2 benzyna (kod silnika 3FZ). Raz odpala bez problemu (nawet kilka razy raz za razem), a innym razem trzeba długo, kilka razy kręcić rozrusznikiem, czasem lekko dodając gazu, aby zapalił. W tym czasie strzela w wydech. Najczęściej, jak przerywam kręcenie rozrusznikiem, to w momencie odpuszczania...
Witam. Wziąłem się wczoraj za czyszczenie odmy w moim 2.5TDI. Zbieg ten planowałem już od dawna, gdyż wiele się nasłuchałem na temat tej odmy. Kiedy już wszystko poskładałem, wsiadłem do auta, żeby je odpalić, a tu nic..... Rozrusznik kręci normalnie, ale silnik w ogóle nie łapie, coś jak by nie dostawał paliwa, lub blokował go komputer. Kiedy przekręcam...
Przepustnica czyściutka ma być, zwolnij przepustnicę śrubą tak aby nie "haczyła" (pisałeś, że ktoś bawił się śrubą ). Możesz odpiąć stabilizator biegu jałowego i sam spróbuj czy przepustnicą dasz radę utrzymać niskie obroty w miarę stabilne....coś będziesz wiedział... W pokrywie masz dwa węże na odpowietrzanie, ten cienki ma "zasysać" sprawdź króciec...
Witam mam problem z audi c6 a6 2004 rok 30tdi v6 165kw quatro Automat kod silnika BMK kolega kupił 22 l ogółem ropy z różnych stron świata od kierowców. 2 l miał w butelkach od taigera i pomylił butelki zalał 1 l taigera z tesco do ropy , pojechał na stacje i zalał 10l tego lepszego diesla pojechał w dalszą drogę i po około 30 km zklekotał i zaczął...
Co ciekawe znalazłem jeden kabel przetarty od czujnika klimatyzacji(biały) Chcąc zmierzyć napięcie na podgrzewaczu odmy grzeje mi kable w mierniku i nie pokazuje wartosci napięcia.. Bezpiecznika jak na razie nie przepala. Dodano po 4 A więc tak jeden problem rozwiązany, kable od podgrzewacza odmy były przełamane i robiły zwarcie. 2 kable od czujnika...
Przedostawanie się paliwa do oleju zwłaszcza podczas zimnego rozruchu to rzecz normalna (aczkolwiek szkodliwa) ale nie w takich ilościach aby poziom oleju wzrastał. Po rozgrzaniu oleju paliwo odparowuje i jest odsysane odmą do kolektora ssącego. Należy się upewnić czy wraz z pompką uruchamiane są wtryski. Wystarczy zapiąć miernik i poczekać na impulsy....
Witam Posiadam silnik od wycieraczek z GOLFa 2 Potrzebuje odpiąć masę od obudowy i wyprowadzić osobnym kablem ponieważ chce sterować obrotami silnika lewo prawo a nie mogę pozwolić sobie na to aby po obudowie szło napięcie. Po rozebraniu silnika ukazały mi się 3 szczotki 1 z nich była podpięta bezpośrednio do obudowy dlatego rozłączyłem to połączenie,...
miałem podobny przypadek u kolegi, zgłosił na warsztat falowanie obrotów (no może mu nie gasnął), wyczyścili mu przepustnicę i z hasłem "po czasie przestanie" wypuścili w świat, po tygodniu wrócił z tym samym, odpięli klemę akumulatora z myślą że zaadoptuje się sam, jak trzeci ras przyjechał z tym samym rzekli że "nie zawracaj Pan głowy" pojechał do...
Skoro oleju jest sporo to turbo puszcza olej. Bardzo się mylisz, na prawdę. Dla potwierdzenia odepnij sobie kiedyś w takim odmę, i to się przekonasz. Do autora: Paweł ma racje. Odpuść sobie wymianę turbiny, jeśli idziesz w program, bez wymiany dolotu i wtrysków więcej jak 160 km nie uzyskasz, tyle idzie na fabrycznych gratach, z turbo od arl to tak...
No to jak obiecałem tak i piszę co u mnie powodowało problem. Auto zostało gruntownie sprawdzone pod kątem nieszczelności i zostały one wyeliminowane były 2 przy kolektorze ssącym i przy serwie jednak nie naprawiło to problemu. Problem rozwiązało odpięcie wtyczki od elektrozaworu na węglowymi filtrze par paliwa musiał się on przycinać lub otwierać w...
pierwsze sprawdzić układ dolotowy ma być szczelny drugie to odma czy jest ok
Witam. Kolejny problem z tym autem. Silnik odpala bez problemów, pracuje równo nie stracił mocy. Rzecz polega na tym,że samochód na rozgrzanym silniku zaczął dymić na intensywny biały kolor przez kilkanaście sekund, potem jest wszystko w porządku i tak do chwili aż zgaszę silnik. Czekam na załadunek jakieś 15-20 minut ruszam i sytuacja się powtarza....
Czy wiadomo, co było przyczyną i czy znalazłeś rozwiązanie? Mam identyczny problem z wypalaniem u siebie w Berlingo, nagle z dnia na dzień zaczął wypalać się dłużej i częściej niż u Ciebie. Sam nie wiem jeszcze. Mechanik stwierdził, że na pewno FAP zawalony, wymontował, oddał do profesjonalnego mycia, zmontował i wyzerował wskazania. No i wszystko...
Tak jak w temacie posiadam Mercedesa Actros 4140 wywrotke 2002, auto ma przejechane 310 tys km, auto kupione w niemczech i wszytko było ok, nie pobierało oleju i nie kopciło, zero wycieków natomiast po wymianie oleju (OLEJ MOBIL 10W40),nagle silnik zaczął wyrzucać olej przez kolektory wydechowe. Turbo sprężarka byłą sprawdzana i jest dobra w 100%,...
kombinowałem trochę dzisiaj i jeśli chodzi o paliwo to napewno jest ok, bo wtrysk następuje a przepustnica jest wilgotna. przewód wysokiego napięcia na pirwszym cylindrze miał trochę przebicia, więc to poprawiłem. na wężu doprowadzającym gaz z reduktora do dyszy w gaźniku jest coś w rodzaju zawora elektromagnetycznego i przewody doprowadzone właśnie...
Witam Posiadam VW Golfa IV 1.4 16v AKQ z LPG, i od jakiegoś tygodnia walczę z problemem rozruchu silnika po krótkim postoju, średnio ok. 20-30min mija (czasami silnik jest jeszcze gorący) po których muszę kręcić rozrusznikiem z 5-7s po czym silnik łapie z oporem i wchodzi na 1100 obrotów (czuć w spalinach paliwo), i w zasadzie jest ok, powoli opadają....
Witam auto jak w temacie i dodam że proszę o radę, każdego kto miał styczność z niżej opisaną przyczyną. Kolega ma zamiar kupić takie auto, za przyzwoite pieniądze, a auto po dokładnych oględzinach wydaje się być w oryginale, minus to taki że sprzedają go tacy z lekka picerzy, którzy silnik lekko wyczyścili "Trakiem".Wczoraj oglądaliśmy to auto, auto...
Mój od kupna się mulił i gasł na skrzyżowaniu , oraz brak reakcji na więcej niż połowa gazu, kontrolki CHECK i EPC zapalały się i gasły. Nie dochodziłem dlaczego uznałem że taki muł z niego i przed ciężarówki nie-próbowałem się włączać do ruchu aby przeżyć. Auto jako stalową rezerwą na wypadek awarii auta do pracy na 3 lata ma nalatane 5 tysięcy kilometrów....
Tak. Jest to właśnie ta odma. Zerknij czy coś ci nie wypadło podczas montażu. Odepnij jeszcze przepływę i zobacz czy coś się zmieni
Cały czas za mała masa powietrza powinno być w okolicy 850 a masz 500, więc albo przepływomierz zaniża, albo dziura między przepływomierzem a turbo, odepnij odme na próbę i zaślep, dolot nie odmę oczywiście.
Jak wyciągnę przewód podciśnienia i wciągnę trochę powietrza to z kranika leci paliwo do gaźnika i w tedy skuter pracuje ale tylko właśnie jak podepne odmę pod gaźnik czy to normalne? Dlaczego gdy odepnę ten wężyk skuter w ogóle nie odpala? A jeśli go odpalę i odepnę wężyk od razu gaśnie przecież to w ogóle nie powinno mieć nic wspólnego z odpalaniem
Mam taki sam problem w AKL jak kolega wyżej. Wymieniłem właśnie czujnik od pompy wspomagania bo wywalał błąd. Ale ciągle walczę z błędem 537 upper limit. Przepustnica wyczyszczona na błysk, przepływomierz również. Przepustnica zaadaptowana. Po odpięciu przepływomierza auto ledwo jedzie. Jak sprawdzić szczelność zaworu odmy?
Od jakiegoś czasu borykam się z falującymi obrotami. Zazwyczaj falują przy wysprzęglaniu. Obroty potrafią lekko spaśc do 600 obr i powrócić. Zauważyłem że gdy odepnę przepływomierz ów objaw nie występuje. Wymieniłem więc przepływkę na inną używaną z innego 2.4 Objawy jednak są bardzo podobne i obecnie jeżdżę z odpiętym przepływomierzem. Tak się zastanawiam...
poczytałem trochę (ale nie wszystko) i powiem wam że klucz do prawidłowej pracy Digijet-a na wolnych tkwi w wysokości wolnych i ustawieniu przepływki Wolne na wysokości przewidzianej przez producenta w zależności od rocznika (nr-u sterownika) i ustawienie przepływki Wolne obr: bywa tak że oleiste "plujki" z odmy przytykają nieco kanał obejściowy przepustnicy...
Nie odpowiadałem, bo nie miałem nawet kiedy zajrzeć pod maskę :) Dziś skoncentrowałem się na możliwych źródłach "lewego powietrza". Zakładam, że brak możliwości odpalenia w temp 60-70 st wynika ze zbyt ubogiej mieszanki, bo gdy odepnę czujnik temp stanie się tak jak napisał kwok: sterownik nie dostaje sygnału od czujnika więc przyjmuje określoną dawkę...
Zakupiłem Renault Espace 1.9dci. Cena rynkowa, stan rynkowy. Nie wątpię.... Po doradzeniu przez znajomego, odpiąłem EGR, Zmień znajomych, to się wyciąga i czyści. oraz przy jeździe poniżej ok 1800obr na obciążeniu, np pod górę Na kurs prawa jazdy chyba trzeba wrócić i nauczyć się jeździć. Z korka po odkręceniu lekko dmucha niebieskawy dymek bez specjalnie...
Skoro silnik cały czas pracował na otwartym zaworze przewietrzania zbiornika to po zaślepieniu zanim na wolnych złapie nowe adaptacje to trochę zejdzie.Proponuje odpiąć klemy na godzinkę będzie szybciej.Te odgłosy przy kolektorze ssącym to może być luzna klapa zaworu DISA,pierwsza fota na samym dole kolektora.Ale skoro ma moc,nie słychać tam odgłosów...
Pytanie. Gdzie jest ten czujnik? Odpiąłem wszystkie widoczne od góry i za każdym razem inny błąd ale nie ten którego szukam. Drugie pytanie. Otóż podczas tych wszystkich testów nagle samochód przestał odpalać. Zarówno PYREN jak i DDT4ALL nie wskazywał żadnych błędów. Próbowałem ze 40 razy, za każdym razem zero błędu. Słychać stuk z tyłu podczas przekręcania...
Witam, ostatnio zakupiłem w okazyjnej cenie audi A6 C4 w sedanie 96r z silnikiem 2.8 v6 174konie o oznaczeniu AAH z LPG sekwencja. Problem pojawia się po nagrzaniu silnika lecz nie w pełni tylko zaraz po zakończeniu ssania, gdy dawka paliwa spada to silnik na wolnych obrotach zaczyna falować aż zgaśnie, co dziwne problem jest także na gazie także wykluczyłbym...
Witam. Mam problem. Otóż posiadam samochód jak w temacie, EGR i DPF zostały wyłączone w sterowniku (EGR niezatkany, DPF fizycznie usunięty). Problem polega na tym, iż na biegu jałowym kopci na szaro/niebiesko - zapach spalin jest gryzący, po postoju na jałowym, gdy przepędzę go to podymi chwile intensywniej po czym podczas jazdy dymienie jest niewidoczne......
A to wiem, że mam teraz na sztywno, ale regulowałem na podstawie napięcia z sody. Starałem się ustawić 0,4V na jałowych i 0,75V na gazowaniu. Zresztą to jeden czort, bo sonda 1V pracuje właściwie zero-jedynkowo. Nie wywaliłem korkowca, tylko mam centralkę w trybie strojenia parownika - mostek pomiędzy białym i czerwonym przewodem na złączu diagnostycznym....
Widać przecież że jest śruba na gazie a nie krokowiec. Ten wąż od gazu jest wklejony naprzeciwko tej klejonej rury od odmy czy się myle bo nie widać tego? Tak od spodu jest klejony. Jest tam wprowadzony bo wiadomo musi byc bo instalacja gazowa Filmiki nagrane na gazie czy na benzynie? Choć mówisz że strzela też na samej benzynie? na gazie, na benzynie...
Witam mam problem z odpaleniem fiesty 1.3 bęzyna 94r jak było ciepło i stała w garazu to odpalała za pierwszym bez problemu teraz jak w nocy był mróz a w dziej 0stopni wogule nieodpala ani nie pyrknie mnie sie wydaje że może byc to coz z ssaniem , ponieważ gdy niechciała odpalic to sciągłem obudowe filtra i odpiołem przewód który był zapchany ten który...
Cześć Szukam rozwiązania problemu , ubywa oleju 1L na 2000km. Co ustaliłem: - Turbina sprawdzona czyli za turbiną i przed turbiną sucho jak pieprz żadnego oleju. Odma jest odpięta do słoika. Dolot wyczyszczony i po 5000 km dolot jest suchy jak pieprz. Czyli to nie Turbina jest powodem ubytków oleju. - Kolejna sprawa to uszczelniacze zaworowe i w tej...
(at)arturo2773 A powiedz mi taką rzecz, czy w króćcu tym co idzie wężyk odmy powinna być taka przewężka? Taki mały otworek. Bo powiem Ci, że jak wcześniej wężyk był odpięty to on na końcu miał jakiś taki plastik z takim małym otworem i teraz tego plastiku nie ma i albo on zginął, albo właśnie tam wpadł... Czy tam w tym króćcu nie powinna być normalnie...
Witajcie, zima idzie trzeba wziąć się za moją belle, na desce pali sie check. Wstępna diagnoza, błąd P1238 za niska odczytana wartość mas powietrza względem oczekiwanych . Po sprawdzeniu UNIdiagiem czy Fesem - temperatura -200*C, masy powietrza nie reagują na gaz utrzymują się na pozomie 98 (nie pamietam jednostki), cisnienie atmosferyczne 0 mbar itp....
Odgrzebuję temat. Czy udało się zdiagnozować źródło problemów? W moim 1.8 AGN (instalacja gazowa Landi Renzo Omegas) mam następujące objawy: Na noPB i LPG identycznie Silnik zimny: silnik zapala bez żadnych problemów. Zaraz po zapaleniu pracuje ładnie i równo i po chwili zaczyna szarpać/drżeć. Towarzyszy temu "pyrkanie" z wydechu. Silnik wpada w takie...
Witam. Zwracam się do Was forumowicze o pomoc w nakierowaniu tego gdzie szukać usterki w Oplu Corsa D z 2008r. Silnik : 1229 ccm , 59kW - 80 KM Auto w posiadaniu ma kobieta od roku, a dokładnie maja 2020r. Jeżdżone jest nim tyle co na dojazdy do pracy. Oleje wymieniane jak Bozia przykazała, wraz z filtrem powietrza i filtrem oleju. Wymieniono sondę...
Witam wszystkich którzy dotrą do tego postu. Z góry dzięki za chęć pomocy. Opel Astra G 1.4 Z14XE 90KM czysta benzyna Mam problem z moją gablotą mianowicie tak jak w tytule, auto się toczy, nie jedzie. Przeczytałem mnóstwo postów na ten temat o bardzo podobnych przypadkach jednak moja historia z tą usterką delikatnie się różni. Zacznę od początku, opel...
witaj mam od 4 lat felicje 1.3mpi i w zasadzie ja ją naprawiam. spalanie w mieście jest 8 litrów przy normalnej jeździe. Spalanie radykalnie wzrasta przy uszkodzonym termostacie i/lub czujniku temperatury płynu chłodzącego. Czujnik temperatury ma 2 obwody więc na oko zdiagnozujesz jeden poprzez prawidłowe wskazanie na desce, a drugi miernikiem oporności...
Teoretycznie to wystarczy że odepniesz odme z pokrywy zaworów i już moc powinna się podnieść, bo skoro odmą idą gazy ("spaliny") i idą one do kolektora dolotowego to leci tam jakiś syf, nie "czyste" powietrze. Ale jak wyjdzie na hamowni to nie wiem
Witam koledzy, Od dwóch miesięcy jestem posiadaczem passata 1.8t AEB. Od początku zmagam się z problemem braku mocy, zamulenia itd itp. Co zostało zrobione: Wymieniony na nowy został zawór N75, sprawdzana kilkakrotnie szczelność dolotu, wydłubany katalizator i wstawiona rura, wymieniony filtr powietrza, filtr paliwa, świece, przewód odmy pod kolektorem...
Witam Wracam z nowymi wieściami Miałem nowe przygody z autem. Już miała być kasacja (2001 r) Tym razem sobie jednak poradziłem a efekt był nadspodziewany. Objawy: Stopniowy dalszy spadek mocy pomimo odpiętych klapek. Kontrolka z kluczykiem po każdym przekroczeniu 3.2 t obr. na dłużej niż 5 s. Ok 120 -130 km/h na 5 biegu , na czwartym przy wysokich obrotach...
Tak jak w temacie mój dysk twardy odmawia posłuszeństwa czasami odpala od razu bez stęknięcia a czasami po włączeniu wydaje ciche kliknięcie i wyłącza się. System od razu się zawiesza i (czasami) pomoga restart. Jeżeli on nie pomaga to muszę odpiąć wszystkie kable od dysku poczekać kilka minut podpiąć i wtedy dopiero się włącza. Dodam ze jest to mój...
odpiąć przepływomierz odpiąć węże odpiąć kostke
samsung drukarka sieciowa przełożenie przekładni planetarnej huawei google konto
touran bezpieczniki touran bezpieczniki
Wpływ symetrii wału korbowego na odpalanie silnika Hisense BXG144351 - 13 mignięć diody LED, brak obrazu