Mam pewne wątpliwości co do naprawy przepływki, w twojej sytuacji preferuje odpiąć przepływkę do czasu wymiany na używaną.
Ok, teraz zobacz jak sprawuje się EGR. Najlepiej byłoby go po prostu zaślepić na próbę. Jeśli nie masz możliwości to trzeba wykręcić, sprawdzić czy nie jest zacięty, wyczyścić i zobaczyć czy będzie poprawa. Mógł też paść przepływomierz powietrza, tutaj można to sprawdzić łatwiej bo wystarczy odpiąć wtyczkę i pojeździć. Zapali się check engine ale nie...
Spróbuj odpiąć przepływomierz może po prostu źle dobiera mieszankę przez źle zmierzony przepływ powietrza, stąd też mogą być stuki i brak mocy . Nie koniecznie sterownik silnia pokaże nam błąd przepływki bo pracuje ale źle pokazuje ;) . Po odpięciu powinno być lepiej ale nie do końca jak będziesz widział różnicę to do podmiany jak nie chcesz mieć kosztów...
Jeśli chodziłoby o ciśnienia doladowania i CR, to zapalalby się check engine. Faluje Ci na wolnych obrotach? EGR masz chyba podcisnieniowy? Spróbuj odpiąć I zaslenic podciśnienie idące z przetwornika na EGR, bo może przepuszcza przetwornik. Jak nic nie pomoże możesz spróbować jeszcze odpiąć przepływomierz i sprawdzić czy kolektor masz szczelny.
Witam. Komputer nie wyrzuca żadnego błędu (nie zapala się kontrolka). Dziś próbowałem odpiąć przepływomierz powietrza, ale niczego to nie zmieniło poza wyrzuceniem błędu (co akurat dziwne nie jest). Niech mnie ktoś parowi. Ale taki zabieg zazwyczaj wprowadza na moment jaką niestabilną prace silnika. Pozdrawiam.
Witam po przerwie. Prawie nic nie robiłem i chyba już nie zdążę bo wyjeżdżam za tydzień. Po powrocie będę dalej grzebać. Auto nabrało mocy lecz jeszcze nie tej. Udało mi się ruszyć sztangę turbiny kluczem i po pierwszym ruszeniu (wcześniej zrobiłem 20km żeby nie było, że na zimnym) i dałem w dechę to wyrzygał dość dużo czarnego dymu. Teraz nie ma tego...
Zbudować własny na Arduino w ramach rozrywki i nauki :) Wiesz ile ona powinna wziąć tej wody? Może porównaj to z wodomierzem, albo podstaw wiadro pod wylot i zobacz ile wyleje, chociaż rozumiem że jakoś określiłeś "że nie ma 3 litrów". Z tego co piszesz to ona bierze wodę i przestaje, coś musi o tym decydować. Na zdrowy rozum przepływomierz daje odpowiednio...
Czy po włączeniu ekspresu jak zaczyna płukać, to pompa startuje ? 1. Przepływomierz możesz wymontować i go wyczyścić, oczywiście sprawdzając czy łopatki się kręcą swobodnie. 2. Pompa jak nie dostaje wody, to bardzo głośno pracuje tak metalicznie. 3. Możesz odpiąć wężyk od pompy (ten zasilający pompę) i po zamontowaniu zbiornika z wodą powinieneś bez...
Co do EGR - jedyna wada to to, że może się całkowicie nie domykać no i zamiast 100 % powietrza dostaje cały czas jakieś spaliny - ale to łatwo stwierdzić po zdemontowaniu. A próbowałeś odpiąć przepływomierz i zobaczyć jak wtedy wygląda jazda? Ja dalej upieram się przy sprawdzeniu wydajności pompy paliwa (ciśnienie). A jak katalizator? Nie ma problemów...
Plakiem kolego spróbuj . Odpal auto weź plaka i psikaj na kolektor, jeśli obroty urosną to nieszczelność wykryta. Spróbuj jeszcze odpiąć przepływomierz powietrza i zobacz czy ma więcej mocy.
W zasadzie, to mogę zrobić logi czujnika G62 dla zegarów i dla ECU, ale nie wydaje mi się żeby w nim był problem..ale kto wie.. 🙂 Co do uszczelek kolektora ssącego..tutaj będzie gorzej, ale z drugiej strony, myślę że jakby uszczelki były złe, to komputer biłby błędem o zbyt ubogiej mieszance 🤔 Dodano po 4 Przed chwilką zmierzyłem czujnik...
Spróbuj odpiąć przepływomierz powietrza i zobacz czy jest różnica.
Na początek polecam zajrzeć do filtra paliwa (wystarczy wyjąć zawleczkę i podnieść zaworek - oczywiście na zgaszonym) czy czasem nie brakuje paliwa (pusty filtr). może nie dochodzić paliwo do filtra z tym, że na gorącym silniku auto jeżdziło jakby żadnej awarii nie było, więc np. nieszczelność nie wchodziła by w grę. Czy po log. statycznym, można było...
jak kopci to przeważnie albo wtryski albo bierze olej sprawdz filtr powietrza potem można jeszcze spróbować odpiąć przepływomierz powietrza i patrzeć co się dzieje
Pali się check? Spróbuj odpiąć przepływomierz (kostkę) i sprawdź reakcję. Jaką masz instalację gazową? Teoretycznie z uszkodzonym przepływomierzem auto powinno pracować na gazie.
kolego spróbuj odpiąć przepływomierz powietrza i zobacz czy jest różnica bo niekiedy przepływka nie pokazuje błędu ale źle liczy i podaje złe parametry do sterownika i na tej podstawie źle oblicza mieszankę i stąd może te stuki
Co do lewego powietrza to nie mam pojęcie, chyba łapie. Co do EGR to zaślepiłem go i odłączyłem, jest o wiele lepiej lecz trzyma losowo te obroty. Raz ma 1200, raz 2000, czasami zgaśnie ale to żadko. Da się już w miarę dobrze poruszać (na gazie). Na benzynie troszkę go szarpało na zimnym ale później było w porządku, lecz trzyma on większe obroty niż...
witam sprubuj na tym zimnym silniku odpiąć przepływomierz i zobacz jaki jest rezultat.
Ciśnienie na wtryskach pokazuje w okolicach 300-310 barów. Podczas rozruchu? Na wolnych obrotach? Stabilne ciśnienie na wolnych obrotach? Spróbuj odpiąć przepływomierz przed rozruchem zimnego silnika.
Hmmm. Jak tylko dorwę takiego to przetestuję. Bardzo proszę możesz przetestować, bo też nie wierzyłem a jednak, kiedy ktoś prosił mnie żebym zmierzył wyjście do przepływomierza i tak z ciekawości chciałem zrobić, ale kiedy odpaliłem silnik to zaraz zgasł po odpięciu przepływomierza, co musiałem trochę poczekać aż nagrzeje się silnik i wtedy mogłem...
Masz możliwość zrobić loga? Problem był po wymianie turbo? Może jest źle wyregulowana? EGR się zamyka? Po odpięciu przepływomierza jest lepiej?
Że obniża moc to nie słyszałem, najwyżej kontrolka się zapala. Do tego są zaślepki z małymi dziurkami. Jeśli zaciąga powietrze w stronę kolektora to lepiej porządnie zaślepić, jeśli dmucha od strony wydechu to nie ma wpływu. Z prostszych rzeczy możesz spróbować odpiąć przepływomierz i sprawdzić czy coś się poprawi.
Witam. Mam problem z Berlingiem 2.0 HDI 2002r. Autko zostało sprowadzone z Holandii bodajże w 2005r, powypadkowe, piszę o tym bo nie części osłony na nadkolu, widać koło pasowe jak się skręci kierownicą. A teraz do sedna od około 3 lat jest problem z mocą samochodu po deszczu lub po wjechaniu w dużą kałużę, wcześniej nie wiem jak było bo od 3 lat mam...
fiesta 94r. wole metode prób i błędów alby się coś nauczyć ponieważ elektronika samochodowa to będzie moja specjalizacja więc jak się sam nie nauczę to w szkole będzie ciężko. a lepiej odpiąć przepływomierz ??
Cześć, Od jakiegoś czasu borykam się z problemem związanym z falowaniem obrotów/gaśnięciem silnika na biegu jałowym. Pacjent to E39, z motorem 523i M52 170KM, benzyna + gaz. Auto przy podpiętym przepływomierzu po odpaleniu bardzo mocno faluje na biegu jałowym, aż po chwili zgaśnie. Aby nie doprowadzić do zgaśnięcia to trzeba "trzymać" ją na obrotach....
przepływomierz powietrza Muszę kolegę specjalistę rozczarować - silnik nie dość że zapali to jeszcze będzie całkiem nie najgorzej jeździł z całkowicie odpiętym przepływomierzem. ja kolege również bo miałem już przypadki tego typu a powodem jest w zazwyczaj wbudowany w przepływke czujnik temp powietrza dolotowego. A ja koledze jeszcze raz powtarzam...
Czy rzeczywiście może być to wina przepływomierza, możliwe jest, by mógł się uszkodzić po tak krótkim czasie? Wszystko jest możliwe a przy jakości dzisiejszych części to i tak długo pochodził. Bosch to już nie ten sam Bosch co 20 lat temu. Dla pewności można by zrobić diagnostykę i podejrzeć jego działanie podczas jazdy.
Witam. Borykam się z brakiem mocy w m50b20. Na zimnym obroty zbytnio nie falują, chodzi w miarę ok, natomiast na rozgrzanym zaczyna sporo falować potrafi zgasnąć przy puszczeniu gazu, jest strasznie ospały na pedał gazu, obroty wolno się wkręcają. Odpiąłem przepływomierz i trochę lepiej chodził, był troszkę żwawszy. Następnie na odpalonym postanowiłem...
Na 100% przepływomierz. Jak coś takie nastąpi spróbuj odpiąć przepływomierz (taka puszka pomiędzy filtrem powietrza a turbiną) Lampka dalej się będzie świecić ale da się jechać w przedziale do 2500 obr. Na cuda oczywiście nie licz. To tylko awaryjny sposób zjachania z trasy. Na przepływomierzu masz nr i taki musisz zamówić. Nie polecam zamienników są...
Urządzenie należy odpowietrzyć dopiero uruchomi się podgrzewanie. Należy znaleźć przyczynę dlaczego nie chce się odpowietrzyć.. Może być coś przytkane np przepływomierz lub coś dalej. Proszę odpiąć wąż za przepływką i wtedy uruchomić odpowietrzanie i sprawdzić czy coś się zmieni.... To tak na szybko..
W takim razie pewnie któryś wężyk spadł przykładowo przy kolektorze dolotowym. Stąd mogą być takie objawy i niedomagania. Zdemontować filtr i rury, wcześniej odpiąć przepływomierz. Pod nimi, od strony podszybia jest listwa wtryskowa, przewody i rurki. Warto sprawdzić czy nie spadły, czy są całe, one także mogą bruździć. :)
Przepływomierz przeczyściłem, sprawdziłem pompki, termo bloki, wszystko drożne. Został mi do sprawdzenia taki wielotorowy zawór, ale za bardzo nie wiem jak do niego się dobrać, aby sprawdzić. Pewnie większość ekspresu trzeba rozebrać :(. W starym ekspresie nie miałem takiego ustrojstwa, ale to pewnie dla tego, że w starym mam jedną pompę i jeden termobloc....
Witam Od kilku dni mam problem z odpalaniem zimnego auta po dłuższym postoju Samochód normalnie zapala za 1szym razem , łapie obroty 1200 ( zawsze tak było póki nie rozgrzał się do 30 stopni ) ale do rzeczy , po paru sekundach spadają one do 200-300 rpm . Jeśli dotknę pedał gazu auto gaśnie , jeśli poczekam z pół minuty obroty się stabilizują i wszystko...
Najlepiej odpiąć EGR i zobaczyć objawy, to samo zrobić z przepływomierzem - on steruje otwarciem EGR. Trzeba też sprawdzić szczelność dolotu, parametry przepływomierza i stopień otwarcia EGR w zależności od obrotów. Miałem podobne objawy w takim samym silniku, okazało się, że przepływomierz fałszował ilość powietrza.
Wmoim e39 2.0 było tak samo - odpięcie przepływomierza nie powodowało żadnych zmian ale tylko na biegu jałowym bez dotykania pedłu gazu. Na wyższych obrotach i podczas jazdy było już "czuć", że czegoś brakuje.
Ewidentnie masz jakieś zwarcie. Odepnij przepływomierz i sprawdź czy przepali bo ten przekaźnik zasila właśnie przepływomierz, następnie cewki, bo je też zasila. Tak znadziesz przyczynę o ile nie jest nic podpięte dodatkowe (od gazu np. pod ten obwód).
Jak się zachowuje przy odpiętym przepływomierzu - też kopci? Dawka pewnie będzie za wysoka (choć sterownik może pokazywać za niską!) - kwestia z jakiego powodu. Korekty trochę podpowiedzą, ale musi się je dać odczytać.
Ten czujnik jest podłączony tylko do komputera, pośrednio ma wpływ na czas otwarcia wtryskiwaczy. Można odpiąć od komputera, przepływomierz z czujnikiem temperatury powietrza,czujnik temp silnika, sondę lambda z grzałką,a silnik ma pracować dalej.
Witam, Czy słychać pracę pompy?Nie pamiętam dokładnie jak jest w serii S czy pokrętłem czy z przycisku na panelu ale jeśli pompa się odzywa to do sprawdzenia tor wodny - przepływomierz czy nie zapchany, pompa (trzeba odpiąć wyjście i sprawdzić czy pompuje)
Sprawdź czy nie masz brudnego filtra powietrza to pierwsza rzecz. Co do sondy lambda ona ma za zadanie zmierzenia zawartości tlenu w spalinach, jeżeli jest padnięta to rzeczywiście samochód ma muła i pali dużo więcej aż do 30%, więc jeżeli masz zwiększone spalanie to może być padnięta sonda lambda która może skutkować brakiem chwilowym lub stałym mocy....
Dawkę masz sporo za małą, turbo dmucha za późno, bo przepływomierz odszedł do krainy wiecznej szczęśliwości abo masz nieszczelność między MAF a turbo. O ile logi dynamiczne były z noga w podłodze, bo czasem widać odjęcie gazu. Po odpięciu przepływomierza powinien jechać tak samo, albo lepiej.
hehe taki osioł a może to moje dziwne odczucia jak przesiadam sie z auta 380 koniów :P Jeśli ktoś usunął programowo to zrobił to moim zdaniem nie udolnie myślę że dało by rade zrobić to lepiej :) Też mam takie podejrzenia że może być zaślepiony, bo jeśli był by usunięty programowo to czy przy próbie wysterowania / testu podzespołu EGR było by go słychać...
Witam. W moim Golfie mk4 1.9tdi identyczny obiaw był jak padł przepływomierz powietrza. Podepnij VAG-a on ci wszystko powie. Możesz też odpiąć kostkę elektryczną od przepływomierza (obok filtra powietrza) i jak się wkręci na obroty to przepływka na 100% padła. Pamiętaj po wymianie wykasować błędy bo komputer w aucie będzie szalał. Powodzenia.
na początek sprawdz czujnik temperatury moze kładmać
Tak jak kolega Alfred napisał, najpierw diagnostyka, a później naprawy, w przeciwnym razie będziesz szukał na oślep. Chyba, że jesteś w stanie powiązać usterkę z jakąś sytuacją, np. zaczęło się po tankowaniu na kiepskiej stacji benzynowej. Może być problem z filtrem paliwa, może przewody zapłonowe, świece, nieszczelny dolot, przepływomierz, turbina...
Przepływomierz powinien być zaraz za filtrem powietrza, jest oczywiście w części rury doprowadzającej powietrze do przepustnicy, https://obrazki.elektroda.pl/5549060900_... spróbuj go odpiąć czy obroty się unormują, samym opcomem też nie wiem czy coś zrobisz, będziesz musiał pomierzyć napięcia na pedale gazu i samej przepustnicy, ja...
Do sprawdzenia sztanga turbo czy pracuje poprawnie . Przepływomierz powietrza dla próby można odpiąć i sprawdzić czy dalej zamula . Podpiąć Komputer i sprawdzić parametr ciśnienia turbo.
Witam Po pierwsze musisz sprawdzić przepływomierz powietrza, po drugie musisz odpiąć instalację gazową od cewki i sprawdzić czy na benzynie coś się poprawiło. Ogólnie to zrób diagnostykę silnika. Pozdrawiam
Po wymianie wysprzęglika wszystko wróciło do normy. Auto żywsze, szybsze, cichsze i zrywniejsze. 120km/h ma w moment. Nawet udaje mi się jechać spokojnie 50-55km/h na piątym biegu i ciągnie po wciśnięciu gazu. Wcześniej wymagał 2 lub 3 biegu. Sprawdziłem raz jeszcze tarczę i docisk. Wszystko w normie. Sucho i bez przetrać. Dokręciłem docisk odpowiednim...
Z twierdzeniem "przepływka ... służy do korekty ciśnienia doładowania" raczej się nie zgodzę. Przepływka ma wpływ na doładowanie, ale nie bezpośredni. Przepływka ogranicza masę paliwa. Ciśnienie doładowania dostosowywane jest do masy paliwa. Sterownik w zależności od warunków sam przełącza sterowanie pomiędzy MAF i MAP. Znając temperaturę oraz ciśnienie...
odpiąć węże odpiąć sonda odpiąć taśma
wymiana resora dolnego choinki sterownik rodzaj uszkodzenie matryca
zawór temperaturowy zawór temperaturowy
Jak sparować hulajnogę z aplikacją Nlooth? Tryb serwisowy DVD Philips - jak wejść?