Sonda lambda informuje sterownik silnika o stanie mieszanki. Starsze silniki miały sonde 2 stanowa która mowiła tylko "ubogo" i "bogato". Pozwalalo to na poprtawna prace katalizatora który do pracy potrzebował raz tlenu a raz węglowodorów.
Sonda ma oscylować.Na wykresie ma być sinusoida.Jak stoi na 0.45 to raczej padnięta.A napięcie miałeś sprawdzić na wtyczce przy odpiętej sondzie bo sonda może być np ok a padnięte będzie połączenie lub ecu.Przecież błąd dotyczy obwodu sondy nie sygnału.Patrząc na ten śmieszny wykres gdy błąd nie występuje pojawia się jakaś oscylacja.
Przewód sondy oscyloskopowej to nie jest taki zwykły przewód koncentryczny, on am dość skomplikowaną budowę. Sondę wraz z przewodem kompensujesz trymerem w sondzie. Kabelek masowy jest poza tym układem. Tak na marginesie, to nie wiem czy wiesz ale zwykle da się go odpiąć od sondy. W zakresie w.cz. raczej używa się tej "sprężynki", chyba że nie zależy...
Odpiąłem sondę lambda poczekałem aż ostygnie silnik i znowu przejażdżka. Zaś około 2km spokoju i potem problem, ale na odwrót, z dołu się wkręcał, ale znowu w górnej partii nie jechał, do tego stopnia, że na dwójce nie pojechał więcej niż około 50km/h, mając gaz w podłodze. Dopiero jak delikatnie zacząłem operować pedałem gazu to jakoś jechał. Standardowe...
Po odpięciu sondy na maultimetrze ustawione na 20k pokazuje 3,73 KOhm, na dwóch białych przewodach. Przy zapalonym silniku i odpiętej sondzie na stykach w kostce na dwóch białych przewodach jest napięcie ok 11voltów, na dwóch sygnałowych 0,45v.
Sprawdź stan sondy być może jest uszkodzona , a jej wymiana może spowodować większy spadek zużycia niż samo odłączenie uszkodzonej.
A to czekaj to nie jest miernik na filmiku? bo myślałem że jakiś miernik. Takim sposobem dalsza dyskusja nie ma sensu zastosuj się do poradników a nie swoje "widziemisie" robisz. Jak komputer sterownik silnika dawki nie zobaczy oscylacji sondy to zawsze jest w trybie awaryjnym. Jeśli myślałeś że nastawisz 0.5V i ustawisz dawkę to jesteś w bardzo dużym...
Na odpiętej sondzie tak.
Sprawdzałem świece na tym banku są poprostu ciemniejsze delikatnie od pozostałych, napewno nie mają ubogo. Auto tak jeździ już 3 rok choć nie jest używane codziennie. 200km torowych jednego dnia już dawno by go zabiło. Tylko dlaczego odpięcie czy podpięcie sondy nic nie zmienia jeśli chodzi o odczyt. Dziś odpaliłem samochód po kilku dniach bez aku z...
Szczelność tak. Odepnij sondę od wtyczki i sprawdź bez sondy.
Smród paliwa nie ma nic do grzałki sondy. Na filmie napięcie na grzałce oscyluje więc nie powinno być smrodu o którym napisałeś. Niebiesko-żółty łączy się jeszcze z niebiesko-czerwonym i to jest plus dla zasilania grzałki. On idzie do 4 pionowej wtyczki sondy - pin pierwszy i łączy się z biały przewodem sondy. Drugi biały sondy podpięty jest pod pin...
Przy odpiętych sondach powinno się dać jeździć (tylko odłącz akumulator na te 30 min by skasować stare mapy benzyny). Sprawdzałeś ciśnienie paliwa?
Błędów nie ma żadnych. Check się nie świeci. Jak odpiąłem sondę lambdę to wtedy zaświecił się check. Ok wykręcę szynę i świece i sprawdzę świece.
Jak odpiąłem sondę to samochód zachowuje się tak samo podczas jazdy. Z tego co wiem to napięcie wychodzi z sondy.
Mierzysz to napięcie przy odpiętej sondzie czy na wpiętej i włączonym zapłonie.
Gdy odłączę sondę to zapala się check engine i wyskakują dwa błędy w ecu o kodach 17604 i 17524 ale jest to pewnie spowodowane odpięciem wtyczki po skasowaniu błędów i podłączeniu wtyczki i odpaleniu silnika błędów brak. Dodam jeszcze że gdy podłącze sondę i przejadę się i odłączę później wtyczkę to silnik po odpaleniu nadal pracuje nierówno dopiero...
Nie wiem w jakim zakresie pracuje sonda w tym aucie ale u mnie (sonda 0-1V) było także napięcie 1,5V na odpiętej sondzie.Okazało się że było przebicie z grzałki sondy. Po wymianie sondy oczywiście wszystko wróciło do normy.
Cześć, mam gorącą prośbę. Naprawiam Peugeota 207 1.4 8V 75 KM z 2008 roku, 8V KFV, sterownik silnika J34P. Autko w rodzinie, silnik bardzo szarpał. Rodzina jeździła dwa lata po specjalistach i nic. Zauważyłem, że jest problem z napięciem referencyjnym na sondzie lambda przed. Na odpiętej sondzie było cały czas 1,2 V. Napięcie referencyjne powinno być...
Czy to tak trudno odpiąć sondę od sterownika i zrobić test? Takich rzeczy jak zachowanie sterownika w tym przypadku to nawet sam producent może nie wiedzieć jak nie pomyślał o tym przy tworzeniu algorytmu.
lub też (co nieraz widziałem) ktoś skasował żarówkę zamiast błędu/usterki by nie kłuła w oczy. Tak to dośc częsty przypadek ;-) A przy odpięci sondy kontrolka powinna sie raczej zapalić
Jeżeli na odpiętej sondzie (mierzysz na sondzie a nie na instalacji auta) masz cały czas 0,5V to uszkodzona sonda lub zawartość tlenu się nie zmienia. Grzałka na zasilanie?
Odłacz sondę jak radzi kolega manio 123,ja w zeszłym roku borykałem się z problemem zapalającej się kontrolki silnika w astrze g 1.8 116km i po odpięci sondy od LPG Stag4+ problem znikł.
Dobrze jest czytać ze zrozumieniem. Są z tym widać problemy to powtórzę: Poradziłeś odpiąć sondę i szukać oscylacji, podczas gdy oscylacje biorą się ze zmian w dawkowaniu paliwa w reakcji komputera na sygnały z sondy. Po odpięciu sondy nie będzie oscylacji, bo nie będzie zamkniętej pętli sterowania. Trzeba pdpiąć miernik do istniejącego połączenia sondy...
Albo pompka jest już na skraju żywota, albo łapie "głupie" wartości adaptacyjne przez LPG. Najprościej - odpiąć sondę w ogóle i tyle. Przy okazji pozbędziesz się wieszających się obrotów itp. anomalii.
Sprawdziłem dzisiaj jeszcze jedną rzecz. Wyczytałem że stag czasami coś świruje i podaje napięcie na kabel sygnałowy sondy. Odpiąłem więc sondę od STAGa i sprawdziłem. Bez zmian.
Nie obraź się - ale narobisz sobie kłopotu przez brak podstaw Co do opisanych przez Ciebie objawów: Pomijając błędy i kombinacje z sondą, proponuję sprawdzić luzy zaworowe (regulacja na płytkach) i zawór wolnych obrotów (pod przepustnicą) Sprawa z sondą: sonda 4 przewodowa- zasilanie do sprawdzenia w gnieździe w miejscu białych przewodów (12v po stacyjce),...
Dziwne ale nie zrobiło to różnicy ( wskazuje nadal 14,5 V ), Więc postanowiłem na piszczałce multimetrem sprawdzić czy te przewody ,które dochodzą do pinu 28 i 47 maja przejście odpowiednnio do przewodów od kostki przy odpiętych sondach i tu sie zdziwiłem ponieważ nie łącza sie z sygnałowym ( czarnym ) z sondy lecz z pozostałymi dwoma białymi.
Witam. W takim razie sprawdź czy czasem sonda nie jest wpięta przez komputer gazowy albo emulator bo skoro sonda że stacji diagnostycznej pokazuje że jest źle a twoja że wszystko jest ok to albo sonda jest uszkodzona albo coś pomiędzy ecu a sondą zakłamuje sygnał. Możesz odpiąć sondę, odpalić auto i zobaczyć czy będziesz miał odczyt sygnału sondy w...
Czy objaw występuje na zimnym i ciepłym silniku?Możesz na próbę odpiąć sondę zobaczysz,czy coś się zmieni.Kiedyś kolega miał podobne problemy i sprawcą tego okazał się potencjometr na przepustnicy.
Odpiąłem sondę, problem zniknął , obroty są równiutkie, tylko jeszcze taka rzecz, gdy przyspieszając puszę pedał gazu i wcisnę pedał sprzęgła w krótkim odstępie czasowym to obroty ok 1,5 sekundy wiszą w jednej pozycji i dopiero spadają na ok 900, czego to może być przyczyną?
Proszę zwrócić uwagę na to, co napisałem. 3a - 0,45V jest napięciem wykazywanym przez sterownik silnika przy odpiętej sondzie lambda To jest napięcie Pull Up wysłany przez sterownik do wyrycia czy sonda podłączona. Na tej podstawie wyrzuca błąd obwód otwarty/zwarcie do plusa.
Czyli powinienem odpiąć sondę.. i na każdym z 6 kabli powinienem miec oporność do masy ? Tylko który masowy, standardowo czarny od lambdy ? Miałem ucięte wszystkie przewody razem ze zmieloną wtyczka z wiązki do sondy , teraz nie wiadomo co do czego.
trzeba odpiąć sondę lambda gdyż na lpg robi błędne odczyty. po wstawieniu emulatora sondy lambda problemik zniknie i autko będzie chodziło na gazie czy bęzynie podobnie. koszt takiej operacji ok 50zł. pozdrawiam
Witam ponownie. Odłączyłem sterownik z wtyczki, żeby go dokładnie obejrzeć, ale niestety po podłączeniu nie odpala ani na gazie ani na benzynie, bezpiecznik przy akumulatorze jest ok. Jak odpalić tylko na benzynie, aby podjechać chociaż do gazownika. Odpiąć sondę? Sondę mam wpiętą w sterownik.
Rozumiem, że należy odpiąć sondę lambda i uruchomić silnik ? Przepustnica jest wyczysczona ile można było bez jej odkręcania. Zastanawia mnie sam proces odczytu kąta otwarcia przez potencjometr... Może podaje nierówne odczyty stąd przypadkowe problemy z obrotami..
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale na odpiętej sondzie napięcie na wtyczce wynosi jednak 0.3v a nie 0.45v.(poprzedni pomiar był kiepskim miernikiem) Może to wyjaśniałoby dlaczego nawet przy odłączonej sondzie mieszanka na wolnych obrotach jest stale wzbogacana.
1. Przebicie na przewodach cewkach 2. Sprawdź świece 3. Pompa paliwa i jej przekaźnik no i oczywiście filtr paliwa/ powietrza. 4. Sonda lambda z uszkodzonymi przewodami także może dawać taki objaw bo wjechaniu w wodę zachlapaniu przewodów dla testu można odpiąć sondę 5. Nie wiem czy tam jest kopułka aparatu zapłonowego ale jeśli jest także do wyczyszczenia.
Jeżeli dobrze mierzyłem napięcie. Między szarym(napięcie odniesienia) a czarnym to mam 1,800mv numer boscha 0261201602 Med 17.4 9464416980 VF3WA5FXC33606795 Analizy nie robiłem, wydawało mi się, że skoro sonda nie pracuje i napięcie odniesienia jest takie a nie inne to oczywiście, że analiza wyjdzie źle. A dodam, że pomiar na odpiętej sondzie.
Wszystkie paramatry z logu do pliku co się robi. A może masz kolektor wydechowy przed sondą nieszczelny? Jest taka możliwość? Na benzynie po odpiętym akumulatorze ma działać poprawnie, sprawdź co się stanie na samej benzynie po resecie zasilania i po odpięciu sondy lambda.
Proponuje Ci odpiąć sondę lambdę i wtedy spróbować. Falowanie powinno ustać, przynajmniej mi sie tak wydaje. Sprawdź jeszcze jak zachowuje się silnik na podpiętym i odpiętym czujniku temperatury cieczy chłodzącej. Ja w swoim ABF'ie miałem takie objawy o których mówisz po odpięciu cieczy chłodzącej. Potem mi zaczą przerywać przy ok 2'5-3 i szarpać, po...
To, że kanał masz kompletnie zapchany w przepustnicy to na 100% stwierdzam, jak ja mam ten przewód brudny, to jedynie przepchanie tej dziurki w przepustnicy cienkim śrubokrętem precyzyjnym idzie i wychodzi taka kupa w formie wałka oleju twardego, co prawda po przeczyszczeniu nigdy nie zauwazyłem jakiegoś tam polepszenia. Co do falowania dziś zauwazyłem,...
dzisiaj zagrzałem go i gdy obroty zaczęły falować odpiąłem sondę lambdę i obroty się wyrównały, chodził tak przez 15 min i nie zgasł gdy podpiąłem ją z powrotem to obroty od nowa falowały. Jakie rozwiązanie proponujecie? od czego w ogóle jest sonda? Można bez niej jeździć? Znalazłem sonde od renault 19 z silnikiem 1.8 i nie wiem czy sie na da. w sumie...
Takie objawy może dawać kończąca się sonda lambda, do póki jest zimny i jedzie na bogatszej mieszance wszystko będzie ok a kiedy się zagrzeje fisiująca sonda go podlewa, dobrze gdybyś ją odpiął i zobaczył jak się będzie zachowywać, jedna wtyczka :)
Prawdopodobnie sonda okopcona i przewodzi. Panowie, jest tak-z odpięta sondą albo do czasu aż silnik nie uzyska temperatury pracy ( 68st) jest podawane napięcie 450mV. Po tych warunkach napęcie to wynosi 1096mV . Sonda poprzez zmianę rezystancji to napięcie tłumi.
uściślam program diagnostyczny ECU. Mierząc przewód masowy z obudową sondy wynika, że jest połączenie a na schemacie Zembowicza obudowa naturalnie do masy a wewnętrzny układ nie powinien łączyć się z obudową tylko powina wyniknąć rezystancja między czarnym a szarym przewodem. Pomiar oczywiście na odpiętej sondzie. Dodano po 16 sonda na schemacie poniżej...
Mam jeszcze jedno pytanie sonda ma 4 przewody 2 czarne biały i niebieski. Czarne to prawdopodobnie grzałka ale na pierwszej przed katalizatorem oporność między czarnymi przewodami wynosi ok 8 om a na tej drugiej prawie 14 om. Próbowałem zmierzyć napięcie na czarnych przewodach 0V przy odpiętej sondzie. Nie mam doświadczenia może pomiar należało zrobić...
Wystarczy tej lameriady. P0340, to błąd czujnka wałka rozrządu. Który to z bodaj 4 silników 1.8? Zgaduję że 1.8 16V - czyli pewnie x18xe. Odpięte wtyczki sondy i czujnika.
Ten gazownik to dureń. Wszystkie emulatory robią więcej szkody niż pożytku, dlatego że sygnał z emulatora ma się nijak do rzeczywistości. Powoduje to zapisanie błędnych danych w pamięci adaptacyjnej sterownika. Lepszym rozwiązaniem jest pozostawienie odpiętej sondy, dlatego że sterownik wtedy nie będzie brał pod uwagę tego obwodu. Powtarzam-jedynym...
Aktualizacja. Po przejechaniu niecałych 2tys. km. Ponownie wyskoczył błąd p420. Aktualnie wstawiłem emulator sondy lambda za katalizatorem i zobaczę czy pomoże. Mam pytanie czy w fiacie tipo 2 aby skasować ustawienia sondy lambda wystarczy odpiąć akumulator ? Programem alfa OBD podczas wyboru opcji wymiana sondy lambda wyskakuje błąd "parametry poza...
Sprężanie 13 na każdym podciśnienia nie sprawdzałem. Jak założę regulator z poprawionym podciśnieniem dam znać co i jak. Daj mu popracować, a następnie unieś klapę spiętrzającą i sprawdź czy nie masz wycieku z tłoczka rozdzielacza. W którym miejscu mam się spodziewać wycieku, do środka kalosza? Regulację składu zacznę dopiero jak będzie normalnie pracował,...
Zmierz napięcie na kablach sygnałowych (od strony auta)przy odpiętej wtyczce na sondzie 1 i 2 a także masę. Nie ma mowy o żadnym sterowniku bez pomiaru tych wartości. A wykres na tylnej będzie płaski póki grzałka nie dogrzeje sondy ale to cię narazie nie interesuje.
Przy odpiętej sondzie nie sprawdziłem (jeszcze) bo sobie dopiero w domu przypomniałem a już mi się nie chciało wracać. Nie znalazłem żadnego miejsca gdzie mógłby ssać lewe powietrze. Wtrysk czysty, świece nieduży przebieg (bosch), przewody WN przejechały może ze 300km (ngk), regulator biegu jałowego działa ok - falujące obroty mają ewidentnie związek...
Moje clio pali 10 / 100 tylko dla tego że robie nim małe odcinki ( z domu -> do szkoły ok 11km) i nie zdążył sie za ten czas nagrzać. Na trasie pali 6 /100. Oczywiście jeżdżę na gazie. Remik1985 jak jeździsz przy 80 to masz całkiem dobre spalanie (7,5l). Ja staram się jeździć najbardziej ekonomicznie to czasem zejdę do 9l. Mam prośbę do tych co odpięli...
Rzeczywiście co jakiś czas czuć wypadanie zapłonów na biegu jałowym, ale są nowe świece, przewody i teraz założyłem nową cewkę NGK i te poprzednie błędy nie wróciły. Te wypadanie zapłonów może być przez to że silnik pije olej i zarzuca świece ? Idąc dalej na gorącym silniku przy czasie wtrysku 3,3ms odpiąłem sondę, czujnik temperatury silnika i MAP...
Simtec ma takie podłączenie!! Czyli 1,8 lub 2,0 , ale one mają sondę 5V. Ale "takie" to znaczy jakie? Jak na mojej sondzie? Bo jak sprawdzałem wtyk przy odpiętej sondzie to miałem 445mV na białym i masa, więc we wtyku wygląda to chyba tak jak opisałeś. Tutaj masz Nr.części i nr. katalogowe: 93177187 nr.kat. 8 55 404 dla BF 93190419 nr.kat. 8 55 528...
P0130 Czujnik O2 - usterka P0141 Podgrzewacz czujnika - usterka P0170 Czujnik O2 - usterka dostrajania paliwa P1170 Dostrajanie mieszanki - dawka uboga Odepnij sondę, może zwarcie robi. Jeśli paliwo podaje, na świecach jest iskra to pozostaje rozrząd.
witam sprawdziłem próbkowanie sondy - parametry idealne pózniej sprawdziłem na wyjściu z al- 600 do komputera i jest brak fali prostokątnej pokazuje zakres 0,6-0,9 czyli bogato.efekt jest taki ze zmienia mapy i samochód nie śmiga na benzynie. odpiąłem sondę nie idzie przez sterownik tylko prosto na komputer sam. założyłem zwykła śrubę regulacyjna na...
Niestety nie mam teraz dostępu do miernika ( piec jest na działce a narzędzia zostały w domu) i nie znam oporności . Czy jak bym odpiął sondę to muszę coś zmieniać w ustawieniach pieca ? (sonda temp. zewnętrznej to opcja dodatkowa) ...czy piec będzie działał poprawnie bez temp. zewnętrznej ? Pogrzebałem trochę w temacie i udało mi się wejść w tryb servisowy...
Oszukaj czujnik temp by ECU myślało że silnik zimny, albo powietrze zimne, albo oba:D Wzbogaci mieszankę. Odepnij sondę lambda, ECU w trybie awaryjnym będzie lało paliwem aż miło. Ale by to jakoś sensownie wystroić to raczej bez grzebania w mapach ECU się nie da. Chyba że masz gaz 4gen. To dało by się mniejwięcej to ustawić na LPG. Mniej więcej...
Właśnie tu jest problem.Jaki cel jest w stosowaniu emulatorów?Taki,aby podczas jazdy na gazie,gdy skłąd spalin jest inny nie zaświecała się kontrolka engine check.Co to jest ten emulator-to takie cos co wytwarza falę prostokatną,lub zbliżoną do sinusa.Wszystko działa w 'prostackich" sterownikach,ale dla niektórych sterowników tem przebieg jest "zbyt...
Stare świece, kable WN, cewka powodują wypadania zapłonów i nierówną pracę silnika ... Ale gdyby były uszkodzone kabelki lub świece to i na zimnym silniku chyba też by przerywało? Po rozgrzaniu obroty spadają czyli sonda robi korektę i zmniejsza dawkę paliwa czyli działa poprawnie Ale jak odpiąłem sondę też obroty spadają. A komputer zresetowałem odłączając...
No właśnie zmiana prądu wygląda, że sterownik reaguje prawidłowo i jakiś tam pomiar jest który wskazywałby, że jest ok. Natomiast nie bardzo chyba jest jak sprawdzić, czy pomiar jest dobry (tzn czy nie jest zaniżony lub zawyżony) Maf nie ma, ale nagrałem też pomiar z MAP sensora i korekty krótkoterminowe (tutaj jest błąd w opisie w aplikacji i pisze...
badanie cisnienia spr. zostało wykonane prawidłowo. silnik jest na pełnym wtrysku, zapłon został wyregulowany, świece wymieniłem jakieś 2000 km temu. Po wymianie sondy nie wiem jak jest z tym paliwem w oleju ponieważ tak jak wyżej pisałem gdy silnik się rozgrzeje to nie ma możliwości jazdy na sondzie - tak przerywa, więc jeżdżę na odpiętej. wentylator...
Następny problem z tym autem, tym razem zgasł w drodze i niestety już nie odpalił. Po zholowaniu próbowałem odpalić go na plaka, kilka razy auto odpaliło i pracowało normalnie, ale po dodaniu raptownie gazu gasło i znów trzeba odpalać na plaka. Oddałem samochód do mechanika, były błędy które usunął, błąd czujnika powietrza doładowanego i przepływomierza....
Powiem tak, sondy nie mają tu nic do tego. Ponieważ w drugim taki samym odpiąłem dwie przednie sondy i auto pali od strzała...
Dzięki za odpowiedzi. Wczoraj w nocy podpoiłem używaną sondę lambda łącznie z wkręceniem w wydech (za kolektorem) , nic to nie dało, podobnie jak poprzednio straszne ilości sadzy, a do tego na wskazaniach średniego zużycia paliwa 40l/100km. Odpiąłem sondę w kolektorze, bez zastąpienia innym sygnałem - efekt taki sam jak na podpiętej. Odpiąłem przepływomierz...
Witam, internet podaje, że bezpiecznik 43 powinien być 10 A, dlaczego został zmieniony to tylko można się domyślać. Ciekawe czy na LPG też tak źle działa. Odpiąłbym wtyczkę od sondy lambda, potem od przepływomierza. Może dokładnie sprawdzić wiązkę od sondy lambda (gdzieś zwarcie następuje). Zanim zacząłeś naprawdę, to przestawiłeś auto odpalone powyżej...
Mam pytanie... własnie buduję generator HHO sucha cela wymiary 16x16cm i 9 blach. Moje auto to 1.8 na mechanicznym wtrysku z sondą lambda, katalizator wycięty. Instalując urządzenie bez ingerowania w sonde lambda prawdopodobnie nie zaoszczędzę na paliwie poniewaz w spalinach bedzie wiecej tlenu i komp bedzie mi wzbogacał mieszankę. Na szybko można odpiąć...
Podłącz miernik do sondy i sprawdź napięcie w czasie jazdy ze szczególną uwagą w momencie czkawki. Napięcie normalnie powinno oscylować 0,2-0,8V. Jeśli zrobi się wyższe tzn że sonda ma przebicie od grzałki i sterownik silnika będzie zmniejszał ilość paliwa i stąd ta czkawka. Po włączeniu zapłonu powinno być na czarnym około 0,5v - takie napięcie wystawia...
Ja pierdykam to jak do licha stag ma sterować mieszanką skoro ma sondy odpięte,,, wcale się nie dziwie że ci upieprza sondy , rób tak dalej .Sam sobie dokopałeś bo nie wieże że gazownicy ci nie podpieli sondy.
Występują zadajniki termopar np: http://www.introl.pl/pl/katalog/Introl_z... http://www.apar.pl/zadajniki-i-przelaczn... Równolegle z sondą to z wielkim prawdopodobieństwem nie zadziała trzeba ją odpiąć.
Witam. Mam problem z moim Golfem II z silnikiem 1.3 MPI. Mianowicie osiąga bardzo wysokie spalanie na poziomie 10-14 l. Między czasie silnik zaczął dziwnie pracowac. Obroty na biegu jałowym są bardzo niskie i po dodaniu gazu silnik pracuje jakby na trzech "garach". Co dziwne w czasie jazdy wszystko jest ok samochód normalnie przyspiesza a silnik dobrze...
Trzeba odpiąć wtyczkę od drugiej sondy i zmierzyć oporność grzałki, oraz zobaczyć czy dochodzi zasilanie na grzałkę. Co do braku aktywności to trzeba zobaczyć czy na sondzie wytwarzane jest napięcie podczas pracy silnika.
Po mojemu jest tak : ponieważ został wycięty katalizator spaliny dostały większej prędkości, ponieważ sonda nie jest w stanie wyłapać z szybko opływających ją spalin prawidłowej ilości tlenu sterownik wtrysku zaczyna wzbogacać mieszankę , sonda zaczyna pracować i wszystko w porządku tylko że silnik pracuje na wzbogaconej mieszance a myśli że wszystko...
Szanowni forumowicze opiszę swój problem i proszę o pomoc w jego rozwiązaniu. Auto z tytułu posta Alfa Romeo Mito 1.4 MultiAir 105 KM czyli wersja bez turbiny podczas spokojnej jazdy poza miastem pojawiają się bardzo częste "dziury mocy", czyli samochód prawie całkowicie nie reaguje na pedał gazu. Możemy wcisnąć go do oporu i w ogóle się nie rozpędza....
Czyli odpiąć cały ten kontroler sondy lambda?
W drodze z pracy odpiąłem sondę lambda i check engine nie zapalił się ani na benzynie ani na LPG. Dlaczego? Na benzynie mam stałe napięcie na sondzie tzn. około 0,86V bez względu czy na wolnych obrotach czy też nie - przy dodawaniu gazu również napięcie się nie zmienia. Na LPG jak wcisnę i zdejmę nogę z pedału przyspieszenia to widać na mierniku zmianę...
Póki co nie mam możliwości podłączyć się pod kompa. Więc i nie bardzo mamy o czym dalej rozmawiać. Podobne objawy daje uszkodzona sonda lambda Nie za bardzo, ale łatwo idzie to wykluczyć - wystarczy odpiąć kostkę sondy - sterownik uzna jej awarię i przejdzie w tryb pracy awaryjnej, ze zmniejszonymi osiągami i podwyższonym zużyciem paliwa, ale za to...
Napotkałem się z tematem "jeżdżenie bez sondy" czy coś w tym stylu, gdy przeczytałem że jazda bez sondy może się skończyć spalaniem 100/100 lekko mnie to przestraszyło :D Ale dzisiaj jeszcze się do tego zabiorę i sprawdzę. Z innego forum: "Śruba na parowniku ustala skład mieszanki na wolnych obrotach i pośrednio wysokość tych obrotów." Dodano po 28...
Dzięki, czyli można ją pominąć? Posiadam cały układ wydechowy niestety bez katalizatora i pozbawiony wejścia na sondę Lambda, kupiłem za 30zł na autozłomie. Można go bez obaw założyć i sondę odpiąć?
Witam Ostatnio zaniepokojony dziwną pracą silnika postanowiłem sprawdzić sondę lambda. Mierzyłem multimetrem na pracującym silniku i przy zmiennych obrotach. Otóż wynik pomiaru był zawsze taki sam (niezależnie od obrotów) czyli napięcie rzędu 450 - 460 mV. Następnie odpiąłem sondę od instalacji i wykonałem procedurę pomiaru jeszcze raz. Okazało się...
Witam ! Pracę sondy ( jeżeli jest dobra) , można zaobserwować po pracy przesłony wstępnej gaźnika - często nazywanej przesłoną ssania . Po rozgrzaniu silnika , na wolnych obrotach widać wyraźnie jak przesłona pracuje . W miarę zubożania mieszanki przesłona się przymyka gdzie po chwili uchyla się . Podłączając tester sondy w układ można to ładnie porównać...
Na wykresach jest wszystko ok. Może problem występuje tylko powyżej biegu jałowego. Dla pewności możesz odpiąć wtyczkę od pierwszej sondy i sprawdzić czy coś się poprawi ale raczej nic. Trzeba by odczytać parametry w czasie jazdy: temperatura silnika, odczyt z MAF (lub MAP w zależności od rozwiązania), czas wtrysku, otp. Skoro pali pali prawie dwa razy...
Jak wyżej, po odpięciu sondy gruzowi wróciła moc. Nie wiem czemu.
czy stabilne obroty po odpięciu sondy wykluczają problem mechaniczny Nie.
Witam serdecznie. Mam problem z Seatem Toledo 1.6 z silnikiem AFT (ten sam silnik co w niektórych golfach jedynie głowica nieco inna). Auto pali jak smok dlatego podłączyłem je pod Vag'a (Polski Vag 4.9). Otrzymałem stały błąd 635 - ogrzewanie sondy lambda przed katalizatorem, przerwa lub zwarcie do plusa. Zmierzyłem parametry sondy. Na grzałce (pomiędzy...
Gdzieś tam w jednym z odpowiedzi jest screen z podłączonego komputera do staga. Co do gniazda zasilania sondy, działa poprawnie , Sprawdzałem napięcia 14 v dochodzi i na kable h sygnałowych było 0,5V. Więc tak jak powinno być. Sama sonda może być uszkodzona i tak ja wymienię bo chyba stara jest. Zamiwszcze jeszcze kilka plików live bo robiłem wczoraj...
Przy uruchomionym silniku jak odepniesz wtyczkę sondy silnik zmienia obroty(podwyższa). Sonda 2 czy 4 przewodowa? Najlepiej podłączyć się do kompa i dopiero analizować błędy i sondę.
Witam , wyskakuje mi co jakiś czas błąd P0134 . Postanowiłem przyjrzeć się sondzie lambda . I tak to u mnie wygląda mianowicie sonda 4 żyłowa 2 białe kable do grzałki , 1 czarny , 1 szary. Zmierzyłem oporność samej grzałki i wyszlo mi w granicach 5 om wiec jest ok. nie ma z niej przejścia do masy . Wziłem na zapalonym silniku zmierzyłem napięcie miegzy...
Zrobiłem dziś rano kolejny test po nocy. Odpiąłem pierwszą sondę, temperatura cieczy 18 stopni. Odpaliłem silnik i pozwoliłem się rozgrzewać na biegu jałowym. Silnik cały czas w open loop, korekta krótkoterminowa paliwa na sztywno zadana 0,78%. Rozgrzałem silnik do 80 stopni, motor pracował cały czas równo, nie było szarpań czy nierównej pracy silnika....
Witam kolegow! Nasuwa się pytanie - czy po podłączeniu odpiętej sondy O2 przed katalizatorem sterownik silnika w ogóle to zauważył Czy został skasowany błąd i widać było zmianę parametrów pracy sondy O2 Czy po prostu sterownik silnika pozostał na otwartej pętli regulacji składu mieszanki i parametry sondy O2 miał głęboko w poważaniu . Po podlaczeniu...
W obd2 wyskakują błędy obu sond "heated oxygen sensor". Zawsze grzałki sond. 0130, 0135, 0136, czasem 0141. Moje pytania: Dlaczego po odpięciu sondy nie czuję żadnej różnicy, a po odłączeniu bezpiecznika jest wielka różnica? Czy napięcia i opory są w normie? Co, oprócz sond, może być problemem? ] Pierwsze to, że sonda nie jest brana pod uwagę bo nie...
Odpiąłem wtyczke z sondy tak jak mówiłeś i pomierzyłem napięcia. Na wtyczce idącej od sterownika do sondy na przewodzie sygnałowym jest napięcie 1.36V na jednym przewodzie grzałki jest ok 0,2V i na jeszcze jednym grzejnym jest ok 12V Na sądzie w tym momencie jest na każdym 0 V Sprawdziłem również jak się zachowuje na odpiętym wężu od odmy ( zaślepionym)...
Audi a3 8l 1,6 AVU z LPG 2002r. Sonda lambda nowa Bosch 0 258 007 351 Błędy które wyskakują to: P1116 Obwód nagrzewnicy czujnika tlenu 1 (Blok 1) P0130 Czujnik tlenu 1 (Blok 1) - Uszkodzenie P0171 Mieszanka za uboga (Blok 1) x2 Rezystancja odpiętej sondy lambda: Pin 3 i 4 (grzałka) ----- 4,4 Ohm Pin 2 i 6 ----- 30 Ohm Pin 1 a 5 ------ O Ohm Pomiary...
Witam, mam piec jak wyżej, do niego mam dodatkowo sterownik CAR i sondę pogodową zewnętrzną + termostat na wyjściu z rozdzielacza podłogówki, problem jki zaobserwowałem to to że się często włączał i wyłączał piec przy uruchomionym obwodzie podłogówki, Jak zaobserwowałem sonda pogodowa zewnętrzna przy obecnych temperaturach doprowadza do temp. ~85st,...
Z najbardziej prądożernych odbiorników na tym bezpieczniku to będą grzałki sond lambda. Spróbuj je odpiąć.
Odłączyć gaz , zakręcić butlę,zmostkować obwody wtryskiwaczy, odpiąć kable od sond. Potem reset parametrów adaptacyjnych i jazda na benzynie. Inaczej do pierwszych śniegów będziesz błądził. Przynajmniej określisz czy problem jest po stronie samochodu czy gazowego wynalazku.
Poprzednia sonda szerokopasmowa, 5 przewodowa, była jeszcze oryginalna VW, producent NTK i wytrzymała ponad 190 tys km i wymieniona ze względu na padniętą grzałkę. Założona nowa uniwersalna szerokopasmowa, też od NTK, przewody są trochę dłuższe niż starej, poza tym wizualnie nie widzę żadnych różnic między nimi, przejechane 15 tys km. Tutaj taką różnicę...
Wrócę do tematu... Kumpel dał mi namiar na swojego szwagra który zajmuje się naprawą komputerów samochodowych i ogólnie nowoczesnej elektroniki samochodowej i gość polecił sprawdzić czy komputer poprawnie reaguje na sondę podając najpierw napięcie 12V na sondę a potem powinien zmniejszyć napięcie do 2-3V. Nie chciałem tego robić aby czegoś poprzez zwarcia...
Bezpiecznik nr 10 powinien być 30A. W zależności od rodzaju BSI są 2 różne BSMy czyli skrzynki bezpieczników pod maską. Zdjęcia poniżej. https://obrazki.elektroda.pl/8389925700_... https://obrazki.elektroda.pl/4461950100_... Jak widać różnica polega a ilości podpięty h przewodów pod ten bezpiecznik. W obu wersjach te...
reakcja odpiąć sonda odpiąć przepływomierz odpiąć węże
serwisówka electrolux ściemniacz żarówka halogenowy amica płyta indukcyjna zabezpieczenie
polecany przedłużacz wędka elektryczna schemat
Dioda CL04-12 RG702 do mikrofalówki Sharp N217W308944G - gdzie kupić? Montaż podgrzewania tylnej kanapy w Volvo XC90