Jak będzie wywalać przez zbiornik, to pewnie uszczelka pod głowicą ma przedmuch. Test szczelności uszczelki jednoznacznie odpowie. Odpowietrzanie przy otwartym na max. zaworze przepływu przez nagrzewnicę.
Układ odpowietrzony Widocznie nie odpowietrzony, odpowietrznik jest na przewodzie do nagrzewnicy i tam się odpowietrza, nie czujnikiem. Opcja druga to zamulona nagrzewnica, poza nią nie ma co się tam zapchać.
Po wymianie termostatu odkręcasz oba odpowietrzniki, na termostacie i wężu do nagrzewnicy i zalewasz układ płynem aż pocieknie z odpowietrzników. Zakręcasz odpowietrzniki, uzupełniasz płyn i odpalasz silnik, dolewasz płyn jeśli trzeba, zakręcasz korek zbiorniczka i grzejesz silnik do włączenia wentylatora. Wyłączasz i czekasz do ostygnięcia silnika,...
Witam. Odpowietrzałem cały układ. Chciałem sie dowiedziec gdzie znajde zawór nagrzewnicy. Tak jak to okreslił andrzej ze może jest zamkniety.
Ok mam w takim razie pytanko jak sie odpowietrza układ chłodzenia?? Ja odkręciłem korek który jest na przewodzie nagrzewnicy i zakrecilem go zpowrotem . Moze robie cos zle??
Odpowietrznikiem poleci płyn bez powietrza, silnik masz rozgrzać do włączenia wiatraka chłodnicy a z kratek poleci ciepłe powietrze-wtedy odpowietrzanie możesz uznać za ukończone. Odpowietrznik w Clio to plastikowy korek wkręcony w rurkę zasilającą nagrzewnicę lub siedzący w korpusie termostatu.
Witam Nie śmiem pytać , ale czy układ odpowietrzyłeś za pomocą „wentyla” na wężu do odpowietrzania ? R-19 ma dość dobrem ogrzewanie i przy prawidłowym odpowietrzeniu dobrze grzeje .
Elektrozawór i nagrzewnica ok. W Premium nie ma elektrozaworu! Jutro z samego rana spróbuje ją odpowietrzyć Reni się nie odpowietrza!!!
Nie wiem dokładnie jak wygląda procedura odpowietrzania, ale odkreciłem odpowietrznik i z 10 min odpowietrzałem. Płyn raz leciał, raz nie leciał a w końcu zaczął tylko kąpać jak by odkrecać i zakręcić kran z wodą. W efekcie górny przewód robił się gorący chwilowo, ogrzewanie było w aucie, ale po chwili się trafiło.
Witam wszystkich forumowiczów. Mam Renault Lagune z 2000r. 1.6 16V - po wymianie rozrządu słychać tak jak by zapowietrzoną pompę wody - słychać od strony paska rozrządu na wolnych obrotach echo > wydaje mi się, że jest pompa wody zapowietrzona.... Wiem, że są trzy odpowietrzniki 1 - przy chłodnicy u góry 2 - przy termostacie 3 - przy nagrzewnicy Jaka...
Witam Wszystkich! Mam zamiar wymieniać termostat w moim Renault Megane 2. Po wymianie rozrządu odpowietrzyłem układ chłodzenia i spod korka odpowietrznika kapie mi płyn chłodniczy, kupiłem nowy termostat i nie chcę żeby to się powtórzyło na nowym termostacie. Mogę po prostu ten układ chłodzenia odpowietrzyć wykręcając (nie całkiem ) odpowietrznik też...
Pojedź do warsztatu na test obecności co2 w chłodziwie, wykluczysz lub potwierdzisz w ten sposób uszkodzenie uszczelki. Sądzę że po kilkudziesięciu odkręceniach korka żeby spuścić ciśnienie już by się odpowietrzył, Niekoniecznie, o ile pamiętam to odpowietrznik jest na termostacie i wężu zasilającym nagrzewnicę. Raz miałem przypadek, że odpowietrzać...
Witam, Mam problem z ogrzewaniem w Renault SFR1 GTX. Nagrzewnice mimo wysokiej temperatury wody są zimne lub letnie. Rurki doprowadzające wodę do nagrzewnicy są gorące ale powrót już zimny (tak mi się wydaje nie wiem która rurka to powrót a która zasilanie). Nagrzewnice są po odpowietrzane. Silniki nagrzewnic raz pracują a raz nie. Jak im się chce....
ja miałem też Clio i nie raz zwalałem płyn z układu i odpowietrzałem go w następujący sposób: płynu do pełna w zbiorniczku wyrównawczym nie zakrencamy korka na zbiorniczku ogrzewania na full w kabinie odpalamy silnik czekamy aż się otworzy termostat (powinno ubyć płynu w zbiorniczku) instalacja odpowietrzona chyba że masz zamuloną nagrzewnice to będzie...
Jeśli termostat firmy Vernet, to go już wymień, bo jest do niczego. Nagrzewnica do wymiany, też płukałem wodą, gów.. dało, po wymianie tropiki w aucie. Permanentnie trzeba go odpowietrzać, ja zawsze go nagrzewałem, jak ostygł, to odkręcam korek na zbiorniczku, odpowietrzniki na wężu nagrzewnicy oraz na chłodnicy, skręcone i w drogę, następnego dnia...
Termostat powinien być zamknięty w obudowie ze stopu aluminium. Obudowa jest podobna do muszli ślimaka. Podłączone są do niej przewody od chłodnicy i nagrzewnicy ( gumowe czarne). Odkręcasz obudowę termostatu - 3 lub 4 śrubki. Na pewno wyleci trochę płynu chłodniczego. Wyjmujesz stary, wkładasz nowy, skręcasz wszystko. Potem trzeba odpowietrzyć układ....
Zastanawiam się jeszcze nad tym, czy nagrzewnica nie jest czasem zapowietrzona - i nie daje takiego efektu jak przytkana nagrzewnica - chłodziwo płynie wówczas tylko przez niektóre kanały - nie wszystkie i oddaje mniej ciepła. Z drugiej strony odpowietrzałem układ raczej prawidłowo i powinno być raczej OK. Jeszcze jedno. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie...
Witam Auto Renault Clio 1.1 rocznik 93. Problem jest taki ze załącza się kontrolka temperatury czyli ze za wysoka temperatura ale wiatraczek się nie włącza. Dodatkowo te węże 2 które idą do nagrzewnicy oraz do parownika (na gaz przerobione) pozostają nadal zimne. Wydaje się ze zapowietrzone, ale było odpowietrzane. Termostat był wymieniony na nowy i...
Hej.Dwie łopatki mi kiedyś poszły w renault 19.Silnik 1.4 ale wtedy wentylator prawie cały czas się załączał.Ale pamiętam,że strasznie trudno było to odpowietrzyć(po wymianie pompy).Zsuwałem trochę wąż przy nagrzewnicy do odpowietrzenia bo był tam najwyższy punkt i delikatnie luzowałem odpowietrzniki na wężach od wody(u ciebie nie ma).Objawy miałem...
Witam Jeżeli chodzi o nagrzewnice to piotrix ma racje - jeżeli nagrzewnica przestaje grzać i od razu się zatrzymam (a zawsze tak jest )to w zbiorniczku wyrównawczym jest płynu na samym dnie.Odnośnie odpowietrzania to właśnie odpowietrzyłem układ ,wszystko powycierałem do suchego i co się okazało gdy silnik był jeszcze chłodny wszystko ok, ale gdy tylko...
No właśnie - a co wtedy z grzaniem w strzelającym mrozie? Czy nie lepiej zużyć nieco benzyny i nie marznąć? No i trzeba by sprawdzić jaki opór stawia wodzie taki parownik - w dużym silniku do czasu otwarcia termostatu może to spowalniać bardzo przepływ. Ja u siebie kiedyś sporo eksperymentowałem. Miałem parownik i równolegle i szeregowo przed nagrzewnicą...
Jest dużo postów na ten temat, ale żaden nie pasuje do mojego przypadku, ewentualnie nie ma tam podanego odpowiedniego rozwiązania mojej usterki. Posiadam twingo 1994 r. W lato ogrzewanie nie sprawia problemów. Gorzej jak temperatura otoczenia spadnie poniżej 5 st. C. Ogrzewanie przy sile nawiewu ustawionej w pozycji 1 jest wystarczające, jak zacznę...
Nagrzewnica ma mieć stały pełny przepływ płynu. Nie ma tu żadnych zawórów otwierających/zamykających. Te świece to grzałki nurkowe, można bez nich żyć, mają za zadanie rozgrzać płyn chłodzący w zimie.
Odpowietrzenie robisz na pracującym silniku. Odkręcasz delikatnie odpowietrznik i jeżeli zacznie wypływać płyn bez bąbelków powietrza to zakręcasz. Wg mnie możesz mieć zakamienioną nagrzewnicę. Wąż wejściowy i wyjściowy muszą być jednakowo gorące. Jeżeli jeden gorący a drugi dużo chłodniejszy to nagrzewnica "zadżumiona".
Do wymiany musisz ściągnąć deskę,a do przepłukania ściągasz węże od nagrzewnicy i płuczesz raz w jeden raz w drugi króciec,najlepiej ciepłą wodą małym ciśnieniem.
na 85 procent zatkana nagrzewnica, trzeba zdjąć przewody, przepłukać, odpowietrzyć i powinno latać
Powinna być śruba na wężu wodnym z termostatu do nagrzewnicy.
Źle odpowietrzone albo uszkodzona pompa wody i jest słaby obieg.Napisz czy silnik osiąga optymalną temperaturę.Jeżeli nie to uszkodzony termostat. Pozdrowienia.
Nie wiem gdzie jest nagrzewnica w Twoim aucie, w Peugeot 306 aby go niej się dostać trzeba zdjąć cała deskę rozdzielczą. Przy demontażu okazuje się, że pękają węże. Trzeba zalać świeży płyn i odpowietrzyć układ. Zrzucenie i założenie deski to jest sporo pracy. Jeżeli ma być to zrobione dobrze. A jeżeli ma Ci wyciekać i ubywać płynu, mają parować szyby...
....Ale może pytanie bo ten reduktor ma chyba przeciek przy złączu doprowadzającym płyn chodnicy bo ciągle mi wskazuje po 25 min jazdy skala że nagrzał się już do połowy co jest niepokojące.Pod odkręceniu zakrętki ze zbiorniczka z płynem chłodnicy ma on na oko 50*C. ..... Nie bardzo rozumiem. Czy wskażnik pokazuje Ci że silnik ma zbyt wysoką temperaturę?...
Zapowietrzony układ, trzeba odpowietrzyć, w najgorszym razie niedrożna nagrzewnica.
Witam serdecznie wszystkich, rozbierał ktoś, wymieniał nagrzewnice w renault modus 1,2 2006 rok, bardzo słabo grzeje, letnie powietrze, układ odpowietrzony, płyn Oki termostat działa jak należy, sterowanie manualne wszystko działa, nie wiem co jest grane, pozdrawiam serdecznie wszystkich
Po wymianie termostatu należy dokładnie odpowietrzyć układ kranikiem na ch łodnicy i śruba na weżu u góry który idzie do nagrzewnicy ,ciepłe węże świadczą o odpowietrzeniu , dmuchawa ma sie załanczać przy ok. 95 st.C i nie może być ciśnienia w układzie chłodzenia. Nagrzewnica jest bardzo nisko ułożona i cały szlam sie tam zbiera co jest często przyczyną...
Po wymianie odpowietrzony? Zagrzany? Jakie są w dotyku przewody do nagrzewnicy? Jaki silnik? Jakie było oznaczenie na termostacie (ile stopni)? Jakiej firmy termostat? Popraw pisownie bo temat w koszu wyląduje.
Kolego, a jak z temperaturą silnika? Jak w normie, a przewody sa bardzo twarde, to masz niedokładnie odpowietrzoną nagrzewnicę (przewody doprowadzające + nagrzewnica, ale raczej nagrzewnica)
Pewności co do zapowietrzenia nie mam jutro spróbuję jeszcze odpowietrzyć. Ale przez pierwsze dni po wymianie grzała a teraz przestała. Dodam jeszcze że te dwie rurki które wchodzą do nagrzewnicy to jedna z nich ta którą wchodzi płyn jest ciepła a ta która wychodzi jest zimna.
ja posiadam lagune1,8 też z gazem i lipa z ogrzewaniem straszna ... nie wiem za bardzo jak się dostać do nagrzewnicy ... układ mam odpowietrzony , dmucha powietrze aż miło, tylko że zimne . jak wyjąć nagrzewnice żeby ją wyczyścić???
Jak nie odpowietrzysz nagrzewnicy to nici z grzania. A to że ubywa płynu wcale nie musi świadczyć o uszczelce pod głowicą gdy masz zapowietrzony układ. Jak odpowietrzysz i zacznie ubywać wtedy powinieneś się martwić.
rbiesiada nie odpowietrzy sią sama. Akurat nie laguna-ma wysoko szlauchy do nagrzewnicy. Musisz jej popuścić odpowietrznik.
Temperatura jest taka jak powinna być, tzn brat ma taką sama renówkę i u niego jest taka sama temperatura jak u mnie, ale u niego grzeje tak jak powinno. Termostat jest nowy. Układ chłodzenia jest odpowietrzony, a nagrzewnica jest drożna ale nie grzeje :cry:
jak wlejesz płyn to czekasz aż się obieg na chłodnicę włączy , odkręcasz odpowietrznik i walisz aż się przeleje , zakręcasz i za x czasu sprawdzasz na zimnym stan: uzupełniasz braki i tyle. Pamiętaj żeby włączyć ogrzewanie bez nawiewu: ogrzewanie: ponieważ nagrzewnica musi też się odpowietrzyć , bez nawiewu: ponieważ nie zagrzałbyś silnika a nagrzewnica...
Jak bys wiedzial o co chodzi to bys sobie poradzil nawet systemem gospodarzczym ,ale widzisz , wywal elektrozawor albo zamiast niego wstaw kulowy i odpowietrz nagrzewnice bo w elektryke nie bede Cie wprowadzal .
Kochani kolega nie pisze o wentylatorze tylko ogrzewaniu wiec dajcie spokoj z bezpiecznikami i dolotem powietrza niech sie tacy nie wypowiadaja lepiej. Sprawdz termostat czy nie jest otwarty caly czas jezeli jest ok sprawdz czy przewody doprowadzajace plyn chlodzacy do nagrzewnicy przy nagrzanym silniku sa gorace jezeli nie to odpowietrz na odpowietrzniku...
Jeżeli jest odłączona i masz możliwość wyjęcia jej, to można sprawdzić szczelność. Jeżeli nie ma możliwości wyjęcia a szybciej będzie ją podłączyć, to trzeba tak zrobić, dobrze ją odpowietrzyć i dopiero sprawdzić czy przepływa płyn, czy jest gdzieś zatkany wlot płynu. Jeżeli był zakładany gaz, może być wadliwie umieszczony trójnik do podgrzewania gazu...
Przy odkręconym korku zbiorniczka rozgrzewaj silnik do normalnej temp pracy. Sprawny układ w lagunie musi się w taki sposób odpowietrzyć. Słabo szukasz tych odpowietrzników. Jest tuż przy ścianie grodziowej, u góry na przewodach prowadzących do nagrzewnicy. Czy działa ogrzewanie w aucie ??
Odpowietrzony wykręcając czujnik na 1 kabelek na kolektorze ssącym?? Jeśli tak sprawdz czy pompa wody żyje odłczając przewody idące do nagrzewnicy. Przedtem zlej płyn i na tą próbe wlej wody. Sprawdz tez drożność przewodu cieńkiego idącego z chłodnicy na zbiorniczek płynu i sam króciec w chłodnicy.
Może Ci go zasysać do komory spalania ale w takich ilościach że nawet nie zauważysz białego dymu który wydobywa się podczas spalania. Ja tak miałem u siebie aż pewnego dnia uszczelka puściła całkowicie i olej poszedł do układu. Moim zdaniem to odkręcenie korka na odpalonym samochodzie to nie odpowietrzenie, od tego masz specjalne zaworki na układzie...
Witam serdecznie, Mam bardzo podobny problem, w kwietniu kupiłam Renault Megane Coach 1.6 z popsutym nawiewem, oddalam go do warsztatu wymieniono nagrzewnicę, nawiew chodził tak jak powinien, tak samo ciepłym jak i zimnym powietrzem, po jakimś czasie płukałam chłodnice z braku płynu użyłam wody- Grzało bez rewelacji na dzień dobry ale gdy silnik się...
Witam... Problem (jak w temacie) dotyczy generalnie centralnego zamka w Renault Megane I z 98r. Wiem że jest od groma tematów ale przeglądam już 3 dni te tematy i nie mogę znaleźć rozwiązania. Może zacznę od początku. nie działał nawiew. samochód poszedł do mechanika. Mechanik coś tam podział i nawiew zaczął chodzić ale słabo. Po przejechaniu 20km....
Zrób test co2 i będziesz miał odpowiedź. Sprawdź też czy masz dwa odpowietrzniki przy nagrzewnicy i ew przy głowicy plastikowy czarny króciec. Powiem tak, to nie moje auto, tylko kumpla, ja lubuje się w niemieckiej motoryzacji i moja bawareczka (330i + komoresor eatona) lata jak igiełka. Zaleciłem kumplowi juz test co2 szczególnie, ze płyn wydaje się...
Do wiosny jeszcze z miesiąc więc warto odświeżyć temat. Masz zamuloną nagrzewnicę. Wyjścia są trzy: 1.Wymienić nagrzewnicę 2. Wyjąć nagrzewnicę rozebrać i przeczyścić (jeśli nie jest zakamieniona na amen) 3. Przeczyścić bez wyjmowania nagrzewnicy. Jak masz czas to zrób najpierw tak: Spuść płyn z chłodnicy, na dole jest taki wąż który trzeba zdjąć, aby...
Witam. Mam powracający problem z tym żabojadem. Otóż auto powraca co jakiś czas do mnie. Znika płyn z układu chłodzenia i przez zbiornik wyrzuca dziwny brązowy nalot. Układ sprawdzony na szczelność, nagrzewnica nie cieknie, porządnie odpowietrzony (na chłodnicy i nagrzewnicy). Układ aktualnie zalany wodą, z wodą tez podobno był kupiony. Na każdej wizycie...
Witam. Mam problem z klimatyzacją w samochodzie Renault Laguna RT 97 r. Silnik 1.8 - benzyna. Jest to climatronic a kłopot w tym, że nie zawsze wykonuje on moje polecenia tj. kiedy jest zimno, to np. nie chce przełączyć nawiewu na szybę. Udaje się to dopiero po kilku, jak nie kilkunastu próbach i wtedy kiedy w samochodzie pojawi się jakaś w miarę przyzwoita...
Tylko pytanie gdzie są odpowietrzniki w tym układzie chłodzenia? A może pompa padła - jest na zewnątrz rozrządu. Ogrzewanie w aucie jest że aż chce oparzyć z nawiewów. Z góry dziękuję za wszelkie informacje Jak jest ogrzewanie to działa mały obieg, problem jest z dużym obiegiem. Odpowietrzniki powinny być na obudowie termostatu - klucz 14, chłodnica...
Witam, Proszę o pomoc. Posiadam Scenica 1 polift z 1999r, że z silnikiem diesla i klimatyzacją. Nie działa mi ogrzewanie. Po wymianie termostatu, nagrzewnicy, zrobione płukanie układu, zalanie nowego płynu i odpowietrzenie układu i nadal nic. Nawiew działa na wszystkich biegach. Manetka od zmiany temperatury działa, znaczy słychać jak linka otwiera...
Witam Serdecznie. Mam problem z okiełznaniem ogrzewanie w swojej megance 1.6 RT z instalacją gazową. Mianowicie problem jest taki, że ogrzewanie w niej jest bardzo słabe. Ogrzewanie ustawione jest na maksimum, a z kratek leci letnie powietrze. Wymieniłem termostat, płyn chłodniczy, odpowietrzyłem układ chłodzenia i nic to nie dało. Sprawdzałem węże,...
Posiadam Scenica 2.0 8V z automatyczną skrzynią biegów, instalacją LPG i klimatyzacją. Problem zaczoł się od tego, że szwankowało ogrzewanoe (raz było, innym razem nie grzał - linka pomiędzy nagrzewnicą a pokrętłem sprawdzona). Niedawno zaczeła szwankowć instalacja LPG (ogrzewanie wogóle nie działa), sprawdziłem parownik - zamarza, węże doprowadzające...
Witam wszystkich, mam dosyć ciężki przypadek z E-TECHem 440, mianowicie już od jakiegos czasu zauważylem ze silnik jest niedogrzany tz. temperatura na wskazniku w desce dochodzi tylko do pierwszej kreski, a powinno byc na połowie do tego ogrzewanie kabiny bardzo słabe, praktycznie auto cały czas musi mieć włączone webasto, wspomne tez ze spalanie troche...
Jesli masz silnik F3NL740 na monoszprycy to odpowietrznik masz tylko i wylacznie na chlodnicy (stajac przodem do niej to lewa strona, na gorze od strony silnika) Jesli chodzi o prad to moze troszke ciagnie zegarek :?: Jesli chodzi o silnik krokowy to jest on (patrzac od przodu) po lewej stronie wtrysku za ciegnem gazy, taki maly walec (musisz zdjac...
odpowietrzanie nagrzewnicy passat odpowietrzanie nagrzewnicy odpowietrzanie hamulców renault
hormann instrukcja supramatic zespół parzenia honda civic sterownik schemat
spawarka inwertorowa przekaźnik vestel 17mb170 firmware
Jak włączyć radio w telefonie HAMMER IRON V? Błąd E12 w pralce Gorenje MAWS72 - przyczyny