Witam, Posprawdzaj dobrze szczelność wszystkich połączeń, bo pompa nie tłoczy wody do góry tylko ściąga przewodem powrotnym i gdy jest coś nieszczelne to zasysa powietrze. Miałem podobny problem. U mnie nagrzewnice były nieszczelne i nie było wycieku płynu. A co do odpowietrzania, musi być pełno wody i na obrotach same powinny się odpowietrzyć. Mam...
Temat juz opisywany kilkakrotnie.Cytuję to co pisałem w innym poście - "Można spróbować przelać nagrzewnicę podłączając waż ogrodowy,na początek przeciwnie do przepływu płynu w nagrzewnicy.Na początek sprawdź czy przewody wyjściowy i wejściowy do nagrzewnicy mają podobną temperaturę (na podszybiu pomiędzy akumulatorem a serwem). Jeśli różnią się znacząco...
A skąd wiadomo że to nie UPG? Albo pompa albo przytkana chłodnica od środka albo z zewnątrz lamele zatkane, termostat może trzymać wymontuj na próbę. Albo po prostu układ zapowietrzony, trzeba odpowietrzać razem z nagrzewnica.
Zsuń przewód powrotny z nagrzewnicy (ale nie całkiem) na pracującym silniku, dolej płynu do pełna i zsuwaj ten (popuszczony) przewód tak aby zaczął dość mocno "przeciekać". Kiedy już przestanie powietrze wychodzić, wówczas zakładasz przewód do końca (tak jak ma być) i zakręcasz opaskę, dopiero wtedy możesz wyłączyć silnik i uzupełnić (ewentualnie) płyn...
A odpowietrzałeś nagrzewnice?
Nad prawą przednią lampom masz wężyk do odpowietrzania układu chłodzenia.
Kolega chyba odwiedził "komputerowych" mechaników. W tym Polo nie ma gniazda serwisowego to jak naprawić? Ktoś kiedyś uprościł instalację wyrzucając zawór do odpowietrzania nagrzewnicy.
ok rozumiem a co z tym odpowietrzaniem nagrzewnicy?? chyba nie trzeba??
Nie wiem jak jest w Twoim silniku, bo w moim silniku, układ sam się odpowietrza, jak otworzy się termostat.
Nagrzewnice masz na małym obiegu nie dużym, zlokalizuj węże idące do nagrzewnicy i tam sprawdzaj.
Witaj takie pytanko a w jaki sposób odpowietrzałeś nagrzewnice???
Nie zawsze wyjdzie test pozytywnie przy uszkodzeniu uszczelki pod głowicą Jeżeli jest ciśnienie w układzie i jest on dobrze odpowietrzony tylko zostaje głowica Jeżeli będzie powietrze w układzie też będzie wywalał płyn Szczególnie ciężko odpowietrza się nagrzewnicę
Nagrzewnice płukałem, odpowietrzałem i nadal to samo.
Układ był odpowietrzany, nagrzewnicy nie sprawdzałem nie wiem jak się za to zabrać , tak mam LPG.. dodam również że chlodnica była wymieniana ponieważ przeciekała
Tu za bardzo nie ma co podpowiadać. Kupujesz nową rurę koniecznie z oringami. Odkręcasz rury filtra powietrza, odkręcasz termostat i tarmosisz rurę. Składasz wszystko, zalewasz płyn, odpowietrzasz (odpowietrzniki przy nagrzewnicy i przy termostacie). A w nagrodę jedziesz na próbę do biedronki po Tatrę w nagrodę. Jak jesteś wprawiony to godzina i po...
Nie zgadzam się z poprzednikiem, ciężko się odpowietrza układ chłodzenia w Mercedesie. Pozdrawiam.
W żadnym nie ma problemu z odpowietrzaniem, jeden odpowietrznik na obudowie termostatu i drugi na wężu od nagrzewnicy. To że się nie dogrzewa to po prostu termostat bubel.
do (toku 74) i tu masz rację,nie rozumiem jednego,dlaczego każą odpowietrzać nagrzewnice w samochodach,nigdy takiego czegoś nie słyszałem a opisują cuda
Odpowietrzanie znajduje się tuż przy wyjściu górnego węża z nagrzewnicy.
To nie jest usterka elektroniczna, jest to usterka mechaniczna. Tak jak pisałem albo uszczelka pod głowicą lub zapchana, nieodpowietrzona nagrzewnica. Za silnikiem wychodzą dwa węże od nagrzewnicy i na jednym z nich jest śrubka do odpowietrzania nagrzewnicy. Czy odpowietrzyłeś?
Witam Chcesz kolego płyn wymienić czy masz raczej jakieś problemy z tym układem? Pyta o odpowietrzanie . Na wężu przy grodzi masz zaworek który służy do odpowietrzania nagrzewnicy / taka plastikowa śrubka / bo chyba chcesz ją odpowietrzyć , poza tym reszta układu sama powinna się odpowietrzyć / dolać płynu i kontrolować /
Masz zapowietrzoną nagrzewnicę. Odpowietrza się w ten sposób: zsuń wąż który ma specjalny otworek do odpowietrzania z nagrzewnicy tak aby przez ten otworek mogło wyjść powietrze uruchom silnik dodaj gazu aby uzyskać przez chwilę min 2000 obr wówczas wyjdzie powietrze i zacznie lać się płyn przez ten otworek, nasuń z powrotem wąż, powinno być ok. Nagrzewnica...
Jak wasze układy się odpowietrza to odpowietrzyć, nagrzewnicę spróbować przepłukać bez wyjmowania.
Witam Mam problem ostatnio miałem wyciek plynu chłodniczego do spalin. Awaria została usunięta rozszczelnił się układ chłodzenia spalin został wymieniony na nowy. Auto przestało grzać i w zbiorniczku ciśnienie jest minimalne. Przy odpowietrzaniu nagrzewnicy leci płyn leci zachwilke pokazują się banki powietrza i tak co chwilę. Dodam że zbiorniczek i...
Włączyć silnik, zagrzać do temperatury roboczej (ok.85-90°), włączyć ogrzewanie na maksimum, odkręcić korek zbiornika wyrównawczego i po chwili zakręcić i czekać do załączenia się wentylatora chłodnicy. Gdy wentylator załączy się, odczekać aż się wyłączy i wyłączyć silnik, ogrzewanie i raz jeszcze odkręcić korek i zakręcić. Jeśli syknął znaczy że nadciśnienie...
Układ odpowietrzony Widocznie nie odpowietrzony, odpowietrznik jest na przewodzie do nagrzewnicy i tam się odpowietrza, nie czujnikiem. Opcja druga to zamulona nagrzewnica, poza nią nie ma co się tam zapchać.
Jak zapowietrzony to jeden wąż do nagrzewnicy będzie zimny. Jak dobrze pamiętam to najlepiej się odpowietrza cienkim wężem koło przepustnicy, ale teoretycznie powinien odpowietrzyć się sam.
problem jest taki że ciężko jest wygonić powietrze z nagrzewnicy no i druga sprawa czy klapy były całe od sterowania bo często te uszczelnienia się rozsypóją. Zobacz czy wogóle jest sterowanie kapą zimne gorące sprawne Dodano po 1 a powiedz kto wymieniał nagrzewnicę ? tak klapy były całe wszystko na swoim miejscu, na drugi dzień sprawdziłem czy może...
Dlaczego cofa płyn chłodniczy do zbiorniczka i nagrzewnica nie grzeje? Po odpowietrzaniu zamykam zbiorniczek i odpalałem po zagraniu auta. Załączył się wentylator, ale nagrzewnica słabo grzeje. Po 3 godzinach uzupełniłem płyn i wywala do zbiorniczka. Auto to Renault Trafic. AI: Jaki jest rok produkcji i typ silnika Twojego Renault Trafic? 2010 2.0 dCi.
Witam, Mam problem ze swoją 206 1.4 16v 1999r A więc, silnik zaraz po odpaleniu (2min-3min) łapie wysoką temp. tzn 90 wtedy tez otwiera się termostat bo zauważyłem wąż dolotowy do chłodnicy robi sie ciepły, ale ogrzewania nie ma nawiew działa ale dmucha zimnym powietrzem. Dodam ,że odpowietrzałem nagrzewnice,(wydaje mi sie ,że na powrocie zasilania...
Witam, Mam problem z ogrzewaniem w Renault SFR1 GTX. Nagrzewnice mimo wysokiej temperatury wody są zimne lub letnie. Rurki doprowadzające wodę do nagrzewnicy są gorące ale powrót już zimny (tak mi się wydaje nie wiem która rurka to powrót a która zasilanie). Nagrzewnice są po odpowietrzane. Silniki nagrzewnic raz pracują a raz nie. Jak im się chce....
Przy wejściu do nagrzewnicy na ścianie grodziowej powinieneś mieć korek do odpowietrzania. Może nagrzewnica jest zabita, i temu zamiast gorącego i letniego, jest gorące i zimne bo nie przepuszcza. Mówią że zimne, to czemu po tych 12 km miałeś 70 stopni? TDI zdecydowanie dłużej się grzeje. Najlepiej wyciągnąć nagrzewnicę i sprawdzić jej drożność.
tak są jeden na ruże od głowić drugi to mała dziurka w wężu za opaską na nagrzewnice odpowietrzałem i dalej tosamo
Ja nie będę sam regulował przepływu gazu czy wody. Jeśli do tego dojdzie, zrobi to autoryzowany serwisant Termetu. Oby tylko udało się to zrobić. Pytałem bo chcę wiedzieć co mogło mieć wpływ na tą awarię, a im człowiek więcej wie tym lepiej. Pompa była już wstępnie odpowietrzona poprzez odkręcenie śruby pośrodku, po zdjęciu dolnej blaszanej osłony pieca....
Czy odpowietrzałeś po włączeniu nagrzewnicy,jak będzie przedmuch to będzie się podnosił płyn w zbiorniku wyrównawczym ,a uszczelka jest metalowa.
Wczoraj wymieniłem na nową i może będzie lepsze grzanie. Ten problem pojawił się, gdy zmieniłem termostat, który za wcześnie puszczał. Może nie odpowietrzyłem dobrze układu, że tak było. Teraz spróbuję jeszcze raz. A może przypomnisz, jak się najlepiej i skutecznie odpowietrza układ po wymianie termostatu czy nagrzewnicy?
jak się nie będzie chciał odpowietrzać to sprawdź ten cienki wężyk co idzie do zbiorniczka czy nie zapchany, a nagrzewnica się odpowietrzy dopiero jak przytrzymasz chwile na obrotach(2-3k) z zakręconym zbiorniczkiem
Mógł paść termostat, nie otwiera się i nie puszcza płynu na wielki obieg, na nagrzewnice. Gdyby padł termostat tak jak piszesz to nie było by możliwości jazdy, ale ogrzewanie by było i to bardzo dobre. Gdyby termostat nie "puszczał" płynu na duży obieg to auto po kilku minutach pracy by się gotowało. Węże do nagrzewnicy są podłączone z małego obiegu....
Ale Audi odpowietrza się na wężu powrotnym z nagrzewnicy, to taki typ z dziurką.
Słabo szukasz No tak. Ale ten rysunek mam. Bardziej mi chodzi o rysunek nagrzewnicy razem z klapkami czy jak to się nazywa sterującymi przepływ powietrza. Nagrzewnice odpowietrzałem.
A4 B7 akurat się dobrze odpowietrza jest malutka dziurka w przewodzie od nagrzewnicy . A w moim przypadku T5 się dobrze odpowietrza startuje wiatrak termostat puszcza układ jest na pewno odpowietrzony . Spróbuję z innym korkiem jeszcze raz ,ale już brak mi sił i pomysłów .
Może termostat, który wymieniłeś jest strzelony? Sprawdź czy nagrzewnicy nie odpowietrza sie dodatkowo w tym modelu.
Mój kolega ma to samo jak doda gazu to ogrzewanie jest dobre.Probowaliśmy wszystkiego odpowietrzanie itd. i nic dalej to samo więc nie chcę Cię martwic ale na 99% masz zabitą nagrzewnicę.Podjedż na myjkę samochodowa albo gdzieś żebys miał dostęp do węża z wodą,odkręć oba przewody do nagrzewnicy i spróbuj ją przepłukać (przy okazji zobaczysz jakie ciśnienie...
dzień dobry oprócz tego co radzi emeryt2 jeżeli by nie pomogło zastanowiłbym się na zle działającą pompą wodna najlepiej odpowietrzać przy wężach do nagrzewnicy
Witam. Mam problem z brakiem możliwości pełnego odpowietrzenia nagrzewnicy w kotle kondensacyjnym de dietrich mcr 24/II T z zasobikiem wodnym. Wodę z kotła spuściłem aby uzupełnić naczynie przeponowe. Po ponownym napełnieniu kotła wolnym strumieniem wody słychać, że górny odpowietrznik syczy wypuszczając powietrze z układu, ale tylko przez chwilę. Po...
Odpowietrzanie przy otwartej nagrzewnicy . Jesli masz taki ubytek plynu powinien jego skutek byc widoczny albo chlodnica , nagrzewnica . Warsztat sprawdzic szczelnosc ukladu chlodzacego testerem . Silnik nie zostal przegrzany? W tym przypadku nie polecam uszczelniaczy . Polecam tutaj z obrazkami https://forum.vw-passat.pl/topic/6456-og...
Witam przejechałem uniakiem około 50 km i znow słysze bulgotanie z kratek moze to tak ma byc ????? Bulgot oznacza zapowietrzony układ nagrzewnicy. Trzeba odpowietrzyć. 1. Przede wszystkim,sprawdzamy poziom płynu i UZUPEŁNIAMY tylko na zimnym silniku, przy gopracym sprawdzanie nie jest miarodajne (przy okazji może płyn uciec i poparzyć rękę). Korek...
Korek odpowietrzania masz na jednym z węży tuż przy grodzi gdzie łączą się z nagrzewnicą.
Dzięki za podpowiedź. Sprawdzę tą nagrzewnice jeszcze raz przy okazji. Po dolaniu płynu chłodnica odpowietrza się sama? Tak sobie myślałem, że może nagrzewnica jest lekko zapowietrzona. Pozdrawiam
Witam mam problem z hyundaiem 2.5 d a mianowicie gotuje i wyrzuca płyn uszczelkę pod głowicą wymieniłem planowanie oraz szczelność też była termostat wyciągnięty a płyn dalej gotuje temperaturę pokazuje normalnie w momencie wywalania wody zacząłem sprawdzać obieg i u góry gorący wąż a na dole zimny chłodnica też zimna ogrzewanie też zimne. wyciągnąłem...
pompa wody jest nowa. jeśli chodzi o nagrzewnicę też jest nowa i płyn przepływa przez nią swobodnie. nie wiem juz co jest :(:(:( zima idzie a ja marzne :(:( silnik utrzymuje prawidłową temperature, a nagrzewnice odpowietrzałem tysiące razy i nadal nic ;/;/
Nic nie pisałem o rozkręcaniu silnika. Przeciwnie, chodziło mi o sprawdzenie bez rozbierania. Pomiar szczelności cylindrów polega na podaniu ciśnienia (np. przez otwór po wykręceniu świecy) do cylindra. Ciśnienie podawane jest przez reduktor i dyszę pomiarową. Za dyszą mierzony jest spadek ciśnienia. Może zacznijmy inaczej. Piszesz, że w zbiorniku wyrównawczym...
zawór znajduje się przy scianie grodziowej od wewnątrz, przy przejsciu u przewodów do nagrzewnicy( dojście p....ne). nagrzewnica odpowietrza się sama, więc zapowietrzenie odpada. najprościej spr dotykając ręką temp obu przewodów nagrzewnicy - jeśli oba są gorące to przepływ jest ok i zawór jest ok. jeśli nie to spr. zasilanie na zaworze - przy ustawieniu...
Kratka jest po to żeby "połykała", taka jej rola. Każdy fachman ma gotowe odpowiedzi nawet na niezadane pytania. Powietrze wychłodzone jest cięższe więć nie unosi się do góry i ciąg słabnie a nie odwrotnie, a nawiewanie zimnego powietrza podczas wiatròw świadczy o złej konstrukcji komina o czym już pisałem. Mój znajomy mechanik samochodowy też...
Czy leci ciepełko z nagrzewnicy w kabinie? Najcześciej odpowietrza się właśnie na przewodach zasilających nagrzewnicę. czasem za silnikiem jest śruba w bloku, każde auto ma swoje tajemnice, ja nie znam tego prachisteryka, więc rzuciłem możliwości przyczyn. W szczegółach wypowie się zapewne ktoś kto zna ten motor. Pozdrawiam.
Może nie mam takiego silnika ale też fiat i napisze że też odpowietrzałem wężykiem (nagrzewnicę) i do zbiorniczka wyrównawczego. Też na podwyższonych obrotach płyn leciał z odpowietrznika a na jałowym biegu skąpo. Powodem był odkręcony korek w zbiorniczku. Ciśnienie wytworzone przez pompę po prostu uciekało. Jakby była uszczelka pod głowicą to po rozgrzaniu...
No i tak zrobiłem, odpowietrzałem, nalałem też bezpośrednio do nagrzewnicy płynu, żeby nie było w niej powietrza. Jest znaczna poprawa! Dmucha gorącym powietrzem pod warunkiem że go wkręcę na obroty tak około 1300 i więcej. Na biegu jałowym dmucha letnim i przewód od nagrzewnicy jeden jest gorący drugi letni. Jak daję wyższe obroty to oba są gorące...
Nieszczelna nagrzewnica,brak odpowietrzania kabiny samochodu,mokra wykladzina na spodzie pojazdu i jeszcze troche podobnych przyczyn ktore moga wplywac na parowanie szyb. Pozdrawiam
Co prawda mam termo top z-c/d ale to to samo i przewód dolny co wchodzi do webasta to powinna byc na nim pompka wody i ona powinna byc zasilana wodą z bloku silnika a gora webasta idzie do nagrzewnicy. Co do odpowietrzana to wystarczy pojezdzic z 10-20 km nagrzewnica na cieple powietrze i powinno sie samo odpowietrzyc. Ja przynajmniej tak robilem w...
Ten silnik odpowietrza się bez problemu - zalewasz płyn do pełna i to wszystko. Wiem bo miałem. Sama nie odpowietrza się tylko nagrzewnica - żeby nie rozkręcać węży trzeba nagrzać silnik żeby termostat się otworzył i dać obrotów żeby pompa wody przegoniła powietrze do chłodnicy a ono już ujdzie do zbiorniczka przez cienki wężyk.
Witam Mam zamiar zamontować piecyk Webasto w mały obieg płynu chłodzącego. Jak najlepiej to zrobić. Czy zlać cały płyn z układu czy tylko tyle ile wyleci po odpięciu wężyka wyjścia z bloku na wejście nagrzewnicy? Jak później odpowietrzać układ? Zauważyłem jeden odpowietrznik na wylocie nagrzewnicy czy może być ich więcej? Z góry dziękuję za pomoc.
ADAM7009 tym korkiem na wężu co prowadzi do nagrzewnicy też odpowietrzałem az do momentu kiedy wyciekał płyn i zarówno na gorącym jak i na zimnym silniku i nic.
Tam nagrzewnica jest nisko w dodatku rurkami lekko skierowana do góry więc bez problemu sama się odpowietrza. LPG jest? Termostat sprawny?
No wlasnie to jest dziwne, ze weze sa gorace a powietrze z nawiewow jest letnie.Trzeba bedzie dobrac sie do nagrzewnicy. Dzięki JAFO.
A może to nie wina nagrzewnicy tylko klap? Napisz co to za samochód.
Przepraszam, jeżeli poczuł się Pan urażony, ale dalej słucha Pan porad kolegów, a nie analizuje prawidłowości montażu, który przedstawiłem powyżej. Pan prowadzi konwersację z kolegami zamiast zastosować prawidła fizyki i już dawno wszystko by działało, bo fizyki Pan nie oszuka nawet źle zamontowaną pompą! Życzę powodzenia - bo na konwersacji minie Panu...
Jeśli nie jest uszkodzona uszczelka pod głowicą,to przy odpowietrzaniu warto też otworzyć obwód zasilania nagrzewnicy kabiny,
Jutro rano sprawdzę jak się zachowuje na zimnym silniku. jeśli poziom płynu się nie podniesie to jak mam odpowietrzyć układ ? próbowałem odpowietrzać przy nagrzewnicy, za każdym razem leci powietrze. Jeżeli na zimnym silniku i na wolnych obrotach i bez korka na zbiorniku wyrównawczym, podczas rozgrzewania silnika poziom nie pójdzie w górę, to układ...
Witam mam problem w passacie B5 1.9 TDI 110 km z 2000roku z układem chłodzenia niechce się odpowietrzyć gdy rano jadę do pracy to wskazówka rośnie na około 60 stopni i nagle spada do zera i za chwilę znowu rośnie do 90 i już jest ok termostat wymieniłem na nowy a gdy odpowietrzam odkręce korek i zsunę przewód od nagrzewnicy to w zbiorniczku cały czas...
Ja nie odpowietrzałem w żaden sposób. Wlałem płyn do zbiorniczka, krótka jazda próbna i dolewka nie całe 5 litrów i po sprawie. Może być nagrzewnica zamulona - nie było czasem tak, że w lato na wodzie jeździli?? Kilka tygodni temu wymienialiśmy nagrzewnicę w Scanii R. Stara nagrzewnica była tak zamulona, że ciężko ją było w jednej ręce utrzymać. A z...
Instalacja gazowa Ona może być przyczyną tych kłopotów, konkretnie reduktor, a nie termostat. Na wcześniejszym termostacie z tymi dziurkami, nie było kłopotu z wywalaniem płynu bo przez te dziurki układ prawdopodobnie się sam odpowietrzał, ale nie na tyle skutecznie, że były problemy z ogrzewaniem zapowietrzona nagrzewnica. Teraz przy termostacie bez...
Napisz coś więcej,co zostało już sprawdzone.Pewne podpowiedzi już się pojawiły,odpisujesz tylko że po przegazowaniu pojawia się ciepłe powietrze,nic więcej.Porównałeś temperaturę węży od i z nagrzewnicy?Robiłeś diagnostykę?Odpowietrzałeś układ? Brak podstawowych wiadomości aby cokolwiek podpowiedzieć.
LPG mam podłączone równolegle do nagrzewnicy. Z odpowietrzaniem parownika teoretycznie zawsze jest problem bo znajduje się on obok akumulatora czyli na wysokości zbiorniczka wyrównawczego. Generalnie na wężu do reduktora zamontowałem sobie dławnicę, która tłumi ilość cieczy płynącej przez parownik. W innym przypadku cała woda zamiast iść przez nagrzewnicę...
witam , mam straszny problem z moim yarisem , problem tkwi w tym ze brak jest ciepłego powietrza w kabinie samochodu :( układ został odpowietrzany przez różnych fachowców i zero postępu .Nagrzewnica była wykręcana w celu stwierdzenia czy nie jest zatkana , normalnie masakra , po prostu nie ma krążenia płynu w stronę nagrzewnicy:( proszę o pomoc . pozdrawiam
To może być przyczyną że nawet po 30 km temperatura silnika dochodzi do 65-70 stopni i dalej nie wzrasta? Odpalając zimny samochód – górny wąż staje się ciepły – dolny po czasie jest ciepły – to tak jakby dział termostat prawidłowo. Co może blokować temperature - czujnik temperatury? Dlaczego nie chce dojść do 80 czy 90 stopni. Odpowietrzałem...
Witam ponownie. Ogrzewania dalej nie mam. Odpowietrzalem dluzszy czas nagrzewnice tak ze woda sikala pelna para z dziurki odpowietrznika nagrzewnicy ale ogrzewania dalej nie ma. Weze na dole sa dalej zimne chlodnica letnia lub zimna. Czy musze osobna odpowietrzac chlodnice czy tylko wystarczy odpowietrzyc nagrzewnice przez ta dziurke na wezu przy nagrzewnicy...
Owszem zgadzam się z poprzednikiem,jednak zabita nagrzewnica może powodować zapowietrzanie się układu chłodzenia.Układ sprawny powinien się sam odpowietrzyć.Skoro odpowietrzanie pomaga na krótko to brać się za nagrzewnicę.
Nie bąble się nie wydobywają, ale jak zatrzymam pojazd to słychać z nagrzewnicy dzięki blub blub :) Jak odpowietrza się układ ??
Dziś odpowietrzałem go cały dzień , zmieniłem na nową nagrzewnicę , dalej tak samo nic nie pomogło
Najprościej po uruchomieniu silnika( jak jest zimny) sprawdzasz czy przewód/odma od silnika do chłodnicy jest tak samo ciepła jak przewód ogrzewający parownik , jeśli odma będzie miała taką samą temp wina termostatu, jeżeli termostat działa poprawnie to spróbuj podłączyć parownik szeregowo i wtedy nie ma możliwości żeby nie przeszło przez nagrzewnice,...
1)odpowietrz dokładnie cały układ. 2) sprawdz czujnik temp może oszukje 3) Przepłucz nagrzewnicę w przeciwną stronę. 4)Sprawdz na zaciśnietym wężu za termostatem ,czy równie wolno będzie się nagrzewał,bo może puszczać ciepły płyn bokiem. Nagrzewnice zasila się od dołu żeby same się odpowietrzały.
odpowietrzałeś układ na włączonym na maksa ogrzewaniu?? gdy odpowietrzasz układ i nie włączysz ogrzewania to nagrzewnica zostaje zapowietrzona
Jeśli jest gorące wejście i wyjście z nagrzewnicy a chłodnica zimna to oznacza,że coś z termostatem ,może zablokowany bo to on przepuszcza gorący płyn do chłodnicy. Sprawdzić wejście i wyjście chłodnicy czy rury gorące
ja bym jeszcze raz dokładnie odpowietrzył i dopiero zajoł się głowico . jak się da to podnieś zbiorniczek wyrównawczy nad nagrzewnice i wtedy odpowietrzaj , http://xoops.citroen.triger.com.pl/modul...
... mam troche zaufania bo to jest Serwis Fiata no i cena jest niezła Życzę Ci, żebyś się nie mylił. Gorzej jak Ci uczniów postawią przy aucie. W jednym takim serwisie podpięli przewód od nagrzewnicy do odpowietrzania komory korbowej :wink:
Jak wąż dolotowy i wylotowy z nagrzewnicy jest ciepły Jaką ma temperaturę? Odpowietrzać nie trzeba...
Ja myślę,że termostat jest na 99% walnięty.A co może wypaśc z tej nagrzewnicy?A poza tym kiedy odpowietrzałem ją to szła piana...
Termostaty możliwe że są sprawne ale mają małą dziurkę (robiona fabrycznie - łatwiej się odpowietrza układ ale traci temperaturę). Wymienić albo najpierw sprawdzić w garnku i wymienić jeśli trzeba. Nagrzewnica bez znaczenia - wymuszony obieg ale dla poprawności gorąca na górę. z odpowietrzaniem raczej nie ma problemu bo układ nie ma zbiornika wyrównawczego...
Jutro sprawdzę nagrzewnicę, bo układ był odpowietrzany ;) Macie jakieś konkretne propozycję ? Dzięki wógle na marginesie za odp ;) Dodano po 24 Na jakie koszty ocenianie wymiane nagrzewnicy w tym aucie ?
pompy są chyba trzy , tych nagrzewnic jest z 10, i do tego z 10 kaloryferów klasycznych , dziwne jest to że grzeje jeden z kaloryferów taki łazienkowy pionowy na którym jest zamontowany odpowietrzać
Witam. Odpowietrzałem cały układ. Chciałem sie dowiedziec gdzie znajde zawór nagrzewnicy. Tak jak to okreslił andrzej ze może jest zamkniety.
Który rok Omegi, masz klimę, jeśli tak to czy manualna, czy climatronic? Masz LPG?. Klapy ciepło zimno sterowane są niezależnie dla pasażera i kierowcy więc z którejś strony powinna być sprawna jeśli problem byłby w tym miejscu. Sprawdź czy działa Ci wewnętrzny obieg (będzie wiadomo cz podciśnienia są mniej więcej OK), wewnętrzny obieg nie działa jeśli...
Witam, dzisiaj ukręciłem korek do odpowietrzania układu chłodzenia, i nie wiem jak teraz to mam wykręcić, czy taki korek gdzieś w sklepie dostanę, czy trzeba na szrocie szukać. Proszę o pomoc. Pozdrawiam! P.S. korek jest plastikowy:)
Nie ma żadnego wentyla na wężu bo i odpowietrza się bezproblemowo, zwłaszcza nagrzewnica bo jest nisko, jedynie w chłodnica się nie odpowietrzy jak się w niej specjalnego korka nie odkręci. Ta nagrzewnica to nowa? W swoim ostatnio poprawiłem ogrzewanie, zdjąłem węże wypłukałem wodą, zalałem octem na godzinkę i znowu wypłukałem sporą ilością wody. Wcześniej...
Kolego sprawdź sobie najpierw tak jak kolega wyżej pisał poziom płynu i jak masz odpowietrznik do nagrzewnicy(nie w każdym modelu występuje)to pójdzie szybko odpowietrzanie a jak nie masz to chwila roboty jest
Termostat ma chyba dziurkę do odpowietrzania. Załóż do góry. Możliwe też jest, że zablokowało ci nagrzewnice, a to tylko czujnik (podwójny do zegarów i ECU) pokazuje nie to co trzeba. Nie polecam wymiany czujnika. Nawet nowe i tego samego producenta co oryginał potrafią się zepsuć. Używka może być lepsza.
Pytanie czy jest jakiś specjalny sposób żeby dobrze odpowietrzyć cały układ czy zwyczajnie poprzez zbiorniczek wyrównawczy dolewać z czasem płynu,gdzieś czytałem że najlepiej wlewać poprzez korek u góry odpowietrzający w chłodnicy lub nagrzewnicy węża :?: :?: Lać tylko do zbiornika, samo się odpowietrzy, po jakimś czasie dolać płynu.
Termostat powinien być zamknięty w obudowie ze stopu aluminium. Obudowa jest podobna do muszli ślimaka. Podłączone są do niej przewody od chłodnicy i nagrzewnicy ( gumowe czarne). Odkręcasz obudowę termostatu - 3 lub 4 śrubki. Na pewno wyleci trochę płynu chłodniczego. Wyjmujesz stary, wkładasz nowy, skręcasz wszystko. Potem trzeba odpowietrzyć układ....
Myślę, że jest tam coś zapchane, ewentualnie termostat zamknięty, ale to też powinien mieć zawór odpowietrzający. Możesz luzować opaski na weżach, ale to jest proszenie się o kłopoty, jesli jest coś faktycznie zapchane. Lejesz płyn do normalnego poziomu w zbiorniczku wyrównawczym, i robisz próżnie w układzie chłodzenia. Jak siedzi gdzieś bąbel powietrza...
ponieważ układ jest zapowietrzony i nie nagrzewa się do temperatury załączenia wentylatora albo sam wentylator bądź jego zasilanie jest walnięte - a propo odpowietrzenia jest tam bodajże korek przy chłodnicy a drugi na wężu do nagrzewnicy - powoli nagrzewać i odpowietrzać do skutku ... no i można było już znaleźć coś podobnego - wystarczy chcieć :/
passat odpowietrzanie nagrzewnicy odpowietrzanie adblue vaillant odpowietrzanie
zacisk hamulcowy ręczny sterowanie głowicy dysku monitor iiyama obrazu
kablówka skrzynka matryca lsc320an02
Regulacja hamulca ręcznego Citroen C4 B7: mechaniczny i elektryczny Jak podłączyć regulator DR2-6/1FE i polerkę DR2-8/1FE?