Napompuj hamulce, jeśli tylny zacisk będzie trzymać to poluzuj odpowietrznik, jak zacisk po tym puści to wtedy wymieniaj przewód elastyczny, w innym wypadku przyczyna gdzie indziej.
Też miałem ten problem nie patyczkowalem ztym zaciski aluminiowe wymieniłem na nowe Kamoka pares stów plecy problem z glowy. Regeracja i przy okazji wymian tłoczków i gumę serwa ręcznego kosztowałaby by tyle samo a tak masz gwarancję na 3 lata. Ajk leciz odpowietrzników i serwa ręcznego niem sensu się bawić bo abs nie będzie działa jak trzeba i........
Robisz tak, że odkręcasz śrubkę (odpowietrznik) przy zacisku pompujesz aż wylewa się płyn i uzupełniasz potem jego stan i nadal brak hamulca?
Zaciski można odpowietrzyć bez odkręcania odpowietrznikow.Wciskamy tłoczek do końca a następnie pompujemy aż się maksymalnie wysunie.Następnie wciskamy tłoczek,zacisk musi być w takim położeniu aby przewod hamulcowy był w najwyższym połozeniu.Czynność tą powtarzamy kilkakrotnie.
Ten poniższy video clip prezentuje ten proces w całości dokonany przez 1 osobę. https://www.youtube.com/watch?v=czgv2kXw... e marcus Robiłem to w podobny sposób aż nie będzie pęcherzyków powietrza i dalej pedał hamulca był miękki . Musiałeś coś przegapić! Czy jesteś pewny że podczas tej procedury był dostateczny poziom płynu hamulcowego w zbiorniku...
Zapewne masz zapowietrzoną jedną ze stron zacisku, a nie możesz odpowietrzyć ponieważ odpowietrznik znajduje się na drugiej stronie zacisku, tam gdzie jest dopływ od pompki hamulcowej. W takiej sytuacji trzeba użyć sposobów, np. wysunięcie tłoczków pompką hamulcową i następnie wciskanie tłoczków. Zacisk powinien być ustawiony w odpowiednim położeniu...
Odpowietrzanie lewym przednim zaciskiem hamulcowym, nie strzykawką. Zakłada się wężyk na odpowietrznik zacisku, drugi koniec na odpowietrznik wysprzęglika, odkręca się odpowietrzniki i pompuje pedałem hamulca, płyn wylatuje z zacisku do wysprzęglika i stopniowo odpowietrza go. Metoda ze strzykawką-zakłada się wężyk na odpowietrznik wysprzęglika, odkręca...
Jak dla mnie to powietrze ma problem z wydostaniem z mechanizmu tłoczka w pozycji zamontowanej na pojeździe Czyli wg Ciebie konstruktor zacisku to jakiś idiota i umieścił odpowietrznik nie u samej góry zacisku tylko od dołu lub w środku. Czekam na następną teorię typu - ja robię tak, przewracam samochód na bok i turlam dwukrotnie, pomaga.
Nic odkrywczego nie napiszę, spryskaj jakimś penetratorem, daj kilka godzin, znowu penetrator i znowu jakiś czas. Przed odkręcaniem puknij z CZUCIEM parę razy w główkę odpowietrznika żeby wzruszyć go na gwincie (tak jakbyś go niby chciał wbić). Próbuj żabką jak wspomniano, albo jeśli masz jakąś nasadkę torx można próbować nabić i odkręcać jeśli jest...
Zawsze zaczynasz odpowietrzanie od najdalszego? Czy powietrze wychodzi od razu czy po kilku odkręcenich odpowietrznika?
Oczywiście rozwierć odpowietrznik i nagwintuj pod nowy o po problemie.
Raczej nie. Radze dokładnie sprawdzić stan tłoczków. Skoro po ruszeniu odpowietrznika zaciski puszczają a to oznacza ze nie wracają same.
Jak się płyn spieni to trzeba odczekać i dalej spokojnie odpowietrzać. Problemy są jak są przewody o dużej średnicy i mają kolana. W starych instrukcjach pisali, żeby połączyć wężykiem odkręcony odpowietrznik na zacisku hamulcowym z odpowietrznikiem na wysprzęgliku i odpowietrzać naciskając pedał hamulca.
Manszety są w porządku, szczelne i całe natomiast faktycznie problem może być w temacie cylinder/tłok. Nie będę jednak już tego na szybko sprawdzał, może kiedyś.... Jak sugerowałeś rozważam Febi i jeżeli będą faktycznie nowe to kupię,założę i myślę,że będzie spokój. Dodano po 9 A już tak na marginesie tego tematu jakbyś mógł się odnieść do kwestii odpowietrzenia...
Koledze chyba chodzi o założenie przewodu na odpowietrznik i wpompowanie płynu hamulcowego. Można też połączyć przewodem odpowietrznik przy skrzyni z odpowietrznikiem zacisku hamulcowego i "popompować" do momentu, dopóki nie przestaną pojawiać się bąbelki w zbiorniczku płynu.
Przewód hamulcowy zastał uszkodzony poprzez użycie niewłaściwych narzędzi. W tej chwili najprościej będzie przyspawać nakrętkę na resztkę przewodu hamulcowego. Temperatura ułatwi odkręcenie. Jeśli nie pomoże to przejdź do wiercenia lewymi wiertłami, wykretaków, podgrzewania. Tłoczek hamulcowy i tak masz do wymiany, więc nie musisz obawiać się jego zniszczenia....
Klocki, sprężynki nowe, wszystko dobrze złożone grzeje sie nadal. Wygląda na to że przewód elastyczny jest do wymiany. Tylko jak odpowietrzyć zacisk z nowym wężem gdy jest urwany odpowietrznik na zacisku? Czy da rade to odpowietrzyć bez odpowietrznika? Nie chce wiercić, gwintować itd.
Odpowietrzyłbym w drugą stronę. Czyli na odpowietrznik nakładamy wężyk z odpowietrznika lewego przedniego zacisku hamulcowego, odkręcamy obydwa odpowietrzniki i ciśniemy hamulcem. Pilnować poziomu płynu.
Kolego cuma1990 - po co piszesz bzdury? Odpowietrzanie zależy tylko i wyłącznie od budowy układu hamulcowego. W Matizie jak i większości innych aut układ hamulcowy jest dwu sekcyjny i diagonalny . Oznacza, to, że jedna sekcja obsługuje koła pp lt, a druga lp pt i w ten sposób należy odpowietrzać. Przy odpowietrzaniu pomocne jest zastosowanie przezroczystego...
na żadnym zacisku nie ma odpowietrznika więc jak w takim razie odpowietrzyć układ hamulcowy? Wymieniając zaciski na takie z nieurwanymi odpowietrznikami.
Zapomniałeś jeszcze o jednym. Nie zapomniałem bo sądzę, że każdy zdrowo myślący nie będzie wpychał tego sosu spod tłoczka z powrotem do układu. Odkręcamy odpowietrznik, wypychamy to coś płynopodobne z zacisku na zewnątrz a potem uzupełniamy świeżym płynem.
Już wszystko jest ok. Dla mnie tez to było dziwne że nie ma odpowietrzników. A co się okazało zaciski byly zardzewiałe i nie było widać urwanych odpowietrzników. Wymieniłem zaciski i jest ok. Czemu może się zapalać abs po przejechaniu 5 km. Pozdrawiam
A sprawdziłeś przewód elastyczny? MiaŁem coś takiego w starej preludzie, zasyfiały przewód hamulcowy nie pozwalał na powrót płynu z zacisku. Poluzuj odpowietrznik na zacisku i zobacz czy kapie płyn.
Dość często tam padają węże. Jeżeli przy odkręconym odpowietrzniku tłoczek zacisku wciska się bez problemów to wymień przewód elastyczny.
Nie szukam zestawu naprawczego w kontekście konkretnego zacisku/ auta. Często spotykam się z problemem urwanych odpowietrzników, w przypadku aluminiowych zacisków praktycznie nie ma szans na odkręcenie urwanego odpowietrznika przy pomocy wykrętaka, migomatu itp. Przy wierceniu i gwintowaniu pozostaje problem wykonania stożkowego zakończenia otworu....
W moim touranie też lekko z tyłu hamulce trzymają wszystko też powymieniałem ale jest myk przy odpowietrzaniu trzeba odkręcić zaciski wsadzić coś o grubości tarczy mniej więcej a zacisk ustawić tak aby odpowietrznik był w maksymalnie największym punkcie aby żadne powietrze nie zostało i odpowietrzać spróbuj i daj znać jak poszło.
No to istnieje coś takiego jak komplet naprawczy tłoka zacisku,takie gumki ale ma to sens tylko kiedy tłok zacisku jest w dobrym stanie czyli nie skorodowana powierzchnia,nie złuszczona powłoka niklowa czy chromowa. Po odkręceniu zacisku od mocowania nie odkręcasz przewodu i naciskasz hamulec aż tłok wypadnie potem czyścisz wymieniasz gumy i składasz....
Dospawać to można jak śruba co najmniej 8 Nie żartuj, urwane odpowietrzniki w zaciskach tak się odkręca.
Widzisz, Owik? Nie odzywaj się. Ciśnienie z zacisku hamulcowego i sprzęgło odpowietrzone. Sposób z odkręceniem odpowietrznika i czekaniem aż płyn zacznie cieknąć jest jak widać powyżej zły. Zamykam.
Widzisz srebrną śrubkę z przewodem? Odkręć ją i podstaw pod nią jakąś miseczkę. Przy manetce odkręć imbus. Będziesz potrzebował zestaw do odpowietrzania hamulców hydraulicznych rowerowych. Taki z dużą strzykawką i uszczelnianymi końcówkami. Jedna powinna pasować do gniazda pod imbusem na manetce. Wstrzykujesz płyn powoli, aż z końcówki przewodu zacznie...
Witam, w piątek postanowiłem wymienić zbiornik płynu hamulcowego i wymienić stare przewody w Passacie, w związku z czym odkręciłem korek zbiorniczka i przez poluzowany odpowietrznik zacisku prawego tylnego pompką odessałem cały płyn z układu, po czym przystąpiłem do dalszych prac. Po wszystkich wymianach nalałem płynu i postanowiłem odpowietrzyć układ....
przy odkręcaniu odpowietrznika po prostu go zerwałem zacisk niestety trzeba kupić Niekoniecznie. Też zdarzyło mi się urwać odpowietrznik. Wyjściem z sytuacji było wbicie klucza (gwiazdki) o średnicy odpowiednio większej od otworu odpowietrznika. Trochę siły i puściło. Zawsze lepiej kupić odpowietrznik niż zacisk.
Jest inna opcja napełniania układu płynem. Od "dołu". Bierzesz dużą strzykawkę, zaciągasz płyn (postaraj się nie zaciągnąć powietrza i zaciągać płyn powoli). Kawałek wężyka (najlepiej jakby też był napełniony płynem). Luzujesz odpowietrznik w zacisku i po prostu ładujesz płyn "na chama". Jest duża szansa że wtedy płyn wyjdzie ci górą ;) . Wtedy już...
To zły sposób. Prawidłowy, zgodny ze sztuką i normami ochrony środowiska wygląda inaczej, ale niestety jest trudny do przeprowadzenia w warunkach domowych - potrzebne urządzenie do nadciśnieniowego pompowania płynu do zbiorniczka. Jednoosobowo, w dodatku kobiecie również trudno będzie nawet w sposób zbliżony, ale spróbujmy; Sposób 1: - robi się to identycznie...
Z tego co mi wiadomo to mechanizm Serva wytwarza ciśnienie ... Pompa hamulcowa ma za zadanie doprowadzić do pompy absu płyn hamulcowy. No ok ale na zgaszonym silniku a wiec bez podciśenia w serwie przecież też "odpowietrzysz" układ naciskajać nogą pedał. Ciśnienie na odpowietrzniku przy zacisku powinno być i jest takie że lekie odręcenie śrubki a płyn...
Jeszcze pozostaje kwestia elastycznego przewodu hamulcowego - może byś uszkodzony. Jak podniesiesz auto i koło się blokuję to popuść odpowietrznik na zacisku, jeżeli hamulec puści to przewód do wymiany. Rozumiem, że tłoczek sprawdzony pod względem wżerów itp.?
Trzeba jeszcze raz obejrzeć dokładnie serwo od strony pompy.Jak po odkręceniu odpowietrzników przy przednich zaciskach płyn kapie równomiernie i szybko przewody elastyczne na pewno ok.
A korektor siły hamowania w którym miejscu na zacisku się znajduje odpowietrznik luzowałem bez zmian
Nie zagłębiałem się wcześniej w ABS dopiero zaczynam. A jak zainstaluję zamiast zacisków manometry z odpowietrznikami to zda to egzamin w połączeniu z tym?? Dzięki chłopaki otwieracie mi oczy na świat. :)
Żeby nie było tak kolorowo to ci co nie wymieniali płynu w swoich furach przez wiele lat ,musza wiedzieć że będzie drogo. Odkręcenie odpowietrzników tylnych (czy to zacisk czy cylinderek) będzie mało prawdopodobne. To samo z wymianą klocków tył. Panie co to klocki wymienić godz roboty,a przeważnie kończy się wymianą całego zacisku. A jak trzeba wymienić...
Ten zacisk jest chyba żeliwny tak? Nie ma co tylko brać zamiennik. Kiedyś trafiłem na aluminiowe zaciski, nie wiem już do czego to było. Gwint na odpowietrznik był zrobiony tak jak by ktoś go przerysował gwoździem. Po prostu był za mało "wcięty" w materiał i bałem się to zakładać. Ale ogólnie nie widziałem jakichś innych złych rzeczy w tych zaciskach.
Powinieneś mieś odpowietrzniki przy zaciskach hamulców każdego z kół (uważaj aby ich nie ukręcić) zaczyna się najpierw od koła które jest najdalej oddalone od pompy hamulcowej, czyli 1-prawy tył, 2-lt, 3-pp, 4-lp
Silniczek z audi, oprócz innego złącza, ma też inny wieloklin na wałku łączącym go z zaciskiem. Trzeba to przełożyć z zacisku z passata. Dodatkowo, akurat w moim przypadku, inna była średnica tłoka oraz w innych miejscach są wyprowadzenia na zasilanie płynem i odpowietrznik. Dlatego zacisku nie wymieniałem. Szczerze mówiąc raczej nie warto kombinować....
Miałem taki przypadek z Astrą H, blok zaworowy nie puszczał płynu na jeden.z zacisków( lewy tył) Kupiłem drugi moduł ABS, przełożyłem sterownik i działa
Migomat i wprawna ręka.Wystarczy na łem śruby naspawać "górkę"a potem do "górki"przyspawać śrubę 6-tkę.Metoda 100%.Tym sposobem udawało się odkręcić niejeden urwany odpowietrznik z zacisku hamulcowego(czytaj:polonez,standart :D ) gdzie wiertarki i wykrętaki "wracały na tarczy"
Może jak jest tarcza zablokowana spróbuj odkręcić odpowietrznik (dla spuszczenia ewentualnego ciśnienia płynu hamulcowego) Wtedy wykluczymy układ hydrauliczny. Wymieniałeś sam zacisk - czy całość? Łącznie z "kopytem" i prowadnicami?
Jeżeli było robione coś z Tylu z hamulcami ,to 4 ma tak ze trzeba odkręcić zaciski zablokować tłoczki, i ustawić odpowietrznik jak w najwyższym punkcie względem zacisku i odpowietrzyć układ na 99 % pomoże.
Można to zrobić tak by nie zapowietrzyć całego układu. Dolewasz płynu na max (Jak jest stary i są w nim gluty to najpierw strzykawką wybierasz ze zbiorniczka do 0 i uzupełniasz na max). Podnosisz tył . Wymieniasz zacisk (nie dotykasz wtedy pedału hamulca).\ Po wymianie w nowym zacisku wykręcasz odpowietrznik i czekasz aż grawitacja napełni i odpowietrzy...
No to pytanie za piątkę- nie chcę (załóżmy) bidować, mam kasiorę, chcę mieć porządnie wykonaną usługę u "pana specjalisty" z kombajnem do obsługi klimatyzacji- płacę, mam mieć pewność, że w układzie będę miał co trzeba, nie gaz kapuściano-grochowy, za to za ciężką kasę. Kto z Was, panowie chcący (słusznie czy nie) uchodzić za super profi, zagwarantuje,...
Poluzować przewód albo odpowietrznik i będzie wiadomo.
Odpowietrznik jest wyżej niż wężyk, więc zawsze trochę powietrza zostanie co skutkować może zmniejszoną efektywnością hamowania, nie sądzę żeby udało Ci się wykręcić resztkę odpowietrznika, więc pewnie albo wiercenie albo nowy zacisk. P.S. Odpowietrznik jest M7x1 pozdr
Po zahamowaniu podnieś samochód i pokręć kołem, czy zacisk się blokuje ?, jeśli tak popuść odpowietrznik i sprawdź ponownie
Zrobiłem te testy elementów wykonawczych i wszystkie poszły dobrze . Przynajmniej tak mi się wydaje (chodzi o test z naciskaniem hamulca . Podczas globalnego testu wyskoczył błąd "sygnał czujnika w układzie hamulcowym . Przerwa " Wyciągnąłem wtyczkę z dolnej części pompy hamulcowej, przedmuchałem kompresorem, założyłem ponownie, usunąłem błąd w Lexi,...
Uciąć przewód, nabić nasadkę 6-kąt i odkręcić, potem nowy przewód i cylinderek, nie polecam zabawy z rozwiercaniem odpowietrznika, to nie zacisk i nie kosztuje majątku
Najprawdopodobniej masz mikropęknięcie na którymś przewodzie i zapowietrzony układ. Sprawdź wszystkie przewody hamulcowe, stalowe i gumowe, odpowietrzniki, śruby przy zaciskach, po prostu cały układ od A do Z czy gdzieś się nie poci. Od tego trzeba zacząć.
1 raz odpowietrzyłem cały uklad- pedał dalej miekki nie rośnie. 2 raz odpowietrzyłem po wymianie pompy ABS dalej to samo. 3 raz po wymianie pompy hamulcowej dalej to samo. 4 raz po rozłożeniu i złożeniu zaciskow i dalej to samo. Odpowietrzałem na różne sposoby. Samą pompe jak i przez odpowietrzniki w zaciskach. Dalej hamulec tylko zwalnia samochód,...
No właśnie tak myślałem, że gumy mogą być już sfatygowane, ponieważ nie wiadomo ile to juz leży. Chyba najwlaściwiej będzie zakup uszczelnień i zamontowanie ich do mojego zacisk,u w razie czego, jakby był problem z odpowietrznikiem, to kupie drugi zacisk używany i przełoże uszczenienia do niego.
Witam. Potrzebuję odpowietrzyć układ hamulcowy bez ABS. Pomyślałem sobie że mógłbym spróbować podłączyć podciśnienie do zacisku odpowietrznika zacisku hamulcowego i ściągnąć płyn z układu. Wpadłem na pomysł by wykorzystać do tego celu agregat z lodówki który zrobi mi podciśnienie wężykiem ściągnę płyn a nowy zaleję do pojemnika wyrównawczego i w ten...
Witam staram się odpowietrzyc układ hamulcowy w mercedesie 190e problem jest w tym że płyn nie dochodzi do tylnej osi pompuje kilka razy pedałem hamulca blokuje go kijkiem następnie odkrecam odpowietrznik tylnego zacisku i płyn się nie pojawia ani nie ubywa go ze zbiornika sprawdzałem przewód od pompy ABS do tylnegozacisku sprrzonym powietrzem jest...
Pompa była dokładnie myta i wydmuchana sprężonym powietrzem. Sprawdzanie było dwukrotnie i wyciek jest na pewno z tych otworów. Te otwory wyglądają tak samo jak od odpowietrzników w zaciskach hamulcowych. Dlatego pytam czy tam nie powinno być jakiś koreczków. Docelowo i tak zostanie zdemontowana w celu ponownej naprawy w serwisie pomp. Jednakże interesuje...
Wciskam na zamontowanych zaciskach, spróbuje z odkręconym odpowietrznikiem. Uszczelniacze wymieniałem (autofren) ale na nich tłoczek ciężej chodził niż z oryginałem, pewnie dlatego że oryginał już wytarty.
W pierwszym poście pisze " scisku . Wiadomo, że chodzi o zacisk. Nie przytaczajcie więc cen rzędu 10, czy 25 złotych :!: . Zacisk do "Poldka" kosztuje coś koło 150-200 złotych. A poza tym wiekowe "Poldki" miały wszędzie tarcze, a co za tym idzie zaciski. Proponuję rozwiercić i wkręcić nowy grubszy odpowietrznik, lub kupno nowego lub używanego zacisku...
Hamulce są w tragicznym stanie więc sam sobie odpowiedź. Sprawdzałeś odpowietrznik?
Miałem podobny przypadek w pracy i po wymianie przewodów elast. nie pomogło Okazało się że pompa hamulcowa nie odbija tyle ze w passacie b5 Pisałem o odpowietrznik-u ,gdy zablokuje koło luzujesz odpowietrznik, jeśli puści to zacisk jest ok i szukasz winnego w kierunku pompy Odbija i to bez użycia odpowietrznika tylko że po chwili a skoro odbija bez...
Odkręć odpowietrznik i próbuj cofać tłok, jak pójdzie bez problemu, to przewód elastyczny do wymiany, jak się nie chce nadal cofnąć, to zacisk do rozbiórki i czyszczenia
A co się dzieje z płynem hamulcowym w zbiorniczku podczas "pompowania" pedałem/dźwignią hamulca? Może masz gdzieś wyciek płynu (coś nie dokręcone)? Podczas odpowietrzania leci płyn z zacisków (odpowietrzników)?
Z pamięci kojarzę, że ta blaszka powinna być odwrotnie założona niż na pierwszym zdjęciu. Lewy otworek łączy się z zaciskiem hamulcowym, a ta blaszka osłania otworek będąc ok. 1 mm nad nim. Prawy otworek służy do "odpowietrzania" tłoczka. Źle podchodzisz do odpowietrzania. BTW. Wymieniałeś płyn w całym układzie czy tylko w zbiorniczku? Najłatwiej napełniać...
Miałem dokładnie to samo co autor postu , po długiej walce z zaciskami okazało się że przyczyną jest zapowietrzenie tylnych zacisków spowodowane nieprawidłowym zamontowaniem . Pomylone strony prawa z lewą i odwrotnie , tak da się a jakże i ciężko się połapać . Popatrz na zaciski - odpowietrzniki są poniżej przestrzeni roboczej tłoczka przez co nie można...
jak będzie tak samo to zdejmij wąż podciśnieniowy z serva i sprawdź czy koło łatwo się obraca. Miałem parę lat temu taki sam przypadek w skodzie octavi ,podmieniałem zaciski i nic wkońcu zdjąłem wąż podciśnienia z serwa i koło z tyłu zaczęło się luźno obracać .Po wymianie serwa klient do dzisiaj jeździ i nic się nie dzieje. :D Przeciesz napisał że...
Spróbuj odpowietrzyć na odkręconych zaciskach tak, aby odpowietrznik był na górze.
Niech mi ktoś wskaże/wytłumaczy, gdzie w E-36 z przodu jest cylinderek? Ludzie opanujcie się! Tam jest zacisk, w którym jest TŁOK! Żadnej filozofii tam nie ma. Zdemontować, wcisnąć tłok (jeśli nie idzie, to poluzować odpowietrznik i jeśli wóczas można lekko go wcisnąć, to przewód elastyczny, który się nie zabrudził, ale rozwarstwił do wymiany, a jeśli...
Na wężyku powinien być założony zacisk, podobny di tych widocznych na zdjęciu (oczywiście mniejszy i z cieńszego drutu). A może masz niedokręcone śruby na betonowych obciążnikach ?
Zestaw naprawczy pewnie zakupie cały. A teraz pytanie czemu tak się dzieje. Robi się tam takie ciśnienie że pedał hamulca nawet nie drgnie do dołu. Dopiero gdy odkręcę odpowietrznik wszystko puszcza
kiedy otwieram odpowietrznik, koło znów się obraca. Odkręć przewód tego zacisku przy samym bloku zaworowym ABS, jak koło zacznie się obracać to uszkodzenie w ABS, jak nie to rozwarstwiony przewód elastyczny
Dobra mniej więcej wiem co jest gdy dam gazu i wcisne hamulec trzepie wężami jestem raczej pewny że hamulce zasilane są z pompy hydraulicznej z przodu silnika, z tej samej pompy co wspomaganie kierownicy. Pompka przy pedale tylko przepuszcza olej na zaciski prawdopodobnie jest strasznie słabe ciśnienie w układzie (siedzi sekcja w pompie) bo jak odkręce...
Bębny i szczęki są jak najbardziej ok. Ooo i jak te zaciski z przodu trzymały to jak popuscilem odpowietrznik to puszczały.
Jak dla mnie nie, to nie do końca są hamulce odpowietrzone... miałem taki przypadek i w niektórych typach w przednich zaciskach są dwa odpowietrzniki i oboma trzeba wypuścić powietrze... nie wiem jak jest u was ????
Jak się rozwarstwiły i zwinęły wewnątrz to płyn będzie przechodził z dużym oporem. Możesz spróbować poluzować odpowietrznik jak hamulec będzie trzymał to się przekonasz.
witam. octavia 1999 hatchback. od pewnego czasu grzeje mi się prawe tylne koło. nacisnę hamulec kilka razy i koło się ciężej obraca. puknę w zacisk lub poluzuję przewód lub odpowietrznik i się luzuje. wymieniłem już zacisk i przewód elastyczny ale bez rezultatu .. co to może być ??? dodam że mam z tyłu tarcze
Jeżeli zatem ręczny mi nie odbija i czuje lekki opór na kole to co powinienem zrobić ? Wkręcić tłoczek do środka obracając go wg ruchu zegara ? O jakies 1-2 obrotów ? Nie polecam cofania zacisku. Cofnąć go można jedynie przy wymianie hamulców. Jeśli ręczny nie odbija to jest coś nie tak albo z zaciskiem albo z linką. Są różne konstrukcje zacisków ale...
Witam wg mnie powinieneś odpowietrzyć po wymianie sprzęgła miałem w TOURANIE to samo,na siłowniczku hydraulicznym wysprzęglika masz odpowietrznik taki sam jak w hamulcowym zacisku,powodzenia
Ja miałem kiedyś tak, że cylinderek miał wadę fabryczną- nie miał wywierconego otworu na ujście płynu przez odpowietrznik.
Te śrubki ze sprężynkami przy zacisku to chyba odpowietrzniki. A robi się to tak jak w aucie więc nie będę pisał bo łatwo znaleźć. Co do zapłonu to sprawdź opór cewek
Pytanie 1. O czym świadczy to, że pedał hamulca po napompowaniu, po odkręceniu lewego odpowietrznika twardo się trzyma? Po odkręceniu prawego odpowietrznika, pedał powoli wchodzi do podłogi. W obu przypadkach płyn wychodzi bez bąbelków. Tak W Peugeot Partner, rocznik 2005, z ABS, wymieniłem przewody hamulcowe z tyłu, na odcinkach od regulatora siły...
Coś jest namotane z samą pompą. Prawdopodobnie ona sama jest teraz zapowietrzona. Gdy drożny odpowietrznik jest poluzowany to płyn ze zbiorniczka poprzez pompę powinien sam spływać. Gdy za dużo go spłynie to "wyssie" z danej sekcji(tył lub przód) pompy i wtedy trzeba kombinować z zalaniem powolnym pompy. Ja się poświęcałem i na poluzowanych odpowietrznikach...
Odkręć przewód przy pompie, poluzuj odpowietrznik i podłącz pod przewód przy pompie wężykiem kompresor. Jak nie idzie to rozłącz punkt rurka-przewód elastyczny. Cudów nie ma.
Trzeba mieć zacisk stary aby wiedzieć co się działo.Generalnie w tych autach daję nowe gumki gdyż utlenia sie aluminum,ale może być że odpowietrznik się zerwał i wtedy nowy zacisk.Co by nie było klient zawsze widzi starą część.
auto : almera N16 2003r przednia lewa tarcza hamulcowa po przejechaniu kilku kilometrów jest dość dobrze ciepła40-50 stopni C wymieniłem cały zacisk na nowy i nic się nie poprawiło, jak było tak jest. tarcza hamulcowa wygląda ok, "progów" nie posiada kołki (ja nazywam to suwadełka) na którym jeździ jarzmo, nasmarowane i chodzi płynnie bez żadnych zacięć....
Z jednym zaciskiem sobie poradziłem z trudem zeby go wcisnąć Odkręciłeś odpowietrznik podczas tej operacji ?
Nie, jak Ci zablokuje masz odkręcić odpowietrznik czy przewód przy zacisku i sprawdzić, czy masz nadciśnienie...To, że tłoczki się wysuwają, nie znaczy że się cofają. Wiesz co powoduje cofanie się tłoczka w zacisku? Pompa przeważnie da radę wypchać, chyba że stoi na tzw. amen. Cofnąć się musi sam, ta głupia gumka - uszczelniacz to powoduje.:D
Odkręć sobie odpowietrznik w jednym zacisku (całkiem), rozpędź się do 10-15km/h i spróbuj zahamować (upewnij się, że masz dużo miejsca i sprawny hamulec awaryjny), jeśli układ jest poza tym sprawny to Ci się uda zatrzymać ale będziesz musiał podpompować hamulcem, bo za pierwszym razem pedał prawdopodobnie wpadnie Ci w podłogę. Po całej zabawie nie zapomnij...
przewody z czasem puchna i nie pozwalaja na powrót płynu hamulcowego .aby to sprawdzić musisz zdjąć koło i nacisnać parokrotnie na pedał ham. . potem spróbuj ruszyć ręką tarcze ham. tarcza będzie sie kręcić z oporem albo będzie stała trzymana przez zacisk. odkręć na chwilke odpowietrznik ,do momentu zejścia ciśnienia płynu z zacisku i ponownie pokręć...
Powiem może bardziej dokładnie o co chodzi. W moim zacisku w miejsce odpowietrznika była wkręcona śruba, przez co lekko uciekał płyn hamulcowy. W związku z tym samochód nie przeszedł przeglądu (reszta była ok, więc trzeba było się tylko tym zająć). Oddałem auto do mechanika, powiedziałem o co chodzi i dziś do niego dzwoniłem- samochód zrobiony i przegląd...
Co to za dźwięk ? Jeśli weszło lekko to do sprawdzenia przewód elastyczny zacisku, czy leci plyn z odpowietrznika ? Podnieś przednie koła na lewarku, nacisnij kilka razy na pedał hamulca i sprawdz czy koło obraca się lekko. Może blokować się po nagrzaniu. Jeśli wymieniał to warsztat, powinni rozpatrzyć reklamację. Dodano po 2 Co to za dźwięk ? Jeśli...
Przy sprawnym wężyku płyn powinien kapać swobodnie z odpowietrznika. A prowadnice sprawdza się zawsze na skręconym zacisku.nawet bez klocków na próbę. Bo to że chodzą lekko i są nasmarowane to jeszcze nic. Jak są krzywe to po skręceniu blokują.
Układ abs w vw audi odpowietrza się tak samo jak bez abs przerabiałem ten temat u mnie taki sam efekt był ale przy wymianie tylnego zacisku odpowietrzyłem i nic pedał w podłogę wpadał pompę sprawdziłem prostym sposobem z pompy idą dwa przewody do abs-u (dwie sekcje) wykręciłem przewody z abs wrzuciłem średniej wielkości kulki z łożyska żeby zatkać obieg...
Przy odkręconym odpowietrzniku opór nie maleje. To jest tylni zacisk. To od czego jest ten odgłos. Myślałem że od opon ale założyłem koła z oponami zimowymi i to samo. Sprawdzałem koła nie mają luzu ani nic nie słychać na łożyskach. Dźwięk pojawia się przy jeździe 50-70 km/h. Nie mogę zdjagnozować czy to przódczy tył. .
A skąd ma ci się to powietrze brać?Przed pompą musiało by zaciągać.Ale wtedy był by wyciek.Albo płyn musiał być tak stary że sama woda w nim.Nie dolewasz płynu, albo nie odpowietrzyłeś dobrze i tyle.Poza tym jak zakładasz wężyk na odpowietrznik, to zawsze poleci coś powietrza.Między gwintem albo między wężem a odpowietrznikiem.
a no właśnie zapomniałem dodać, zacisk używany, teoretycznie sprawdzony, odpowietrznik już poluzowany miał, i tłoczek cofnięty gotowy pod montaż, możliwe że np tłoczek się nie cofa i blokuje klocki które blokują tarcze i stąd ten opór ? Dodano po 1 stary zacisk już szrot był bo puszczał płyn hamulcowy i ciągłe dolewki, a po demontażu brakowało jednej...
Dzien dobry. Zmagałem się z grzejącymi się hamulcami na tyle. Prawy tylny zacisk wymieniłem na regenerowany. Naprawa przebiegła bezproblemowo. Po jakimś czasie lewy tylny zacisk zaczął trzymać. Doszło do tego że przy dłuższych trasach blokowało się koło. Kupiłem zestaw naprawczy zacisku. Wymieniłem. Zacisnąłem przewod przed zaciskiem by plyn nie wyciekał....
prowadnica zacisku samoregulator zacisku regeneracja zacisku
programy symbian blaupunkt pobór prądu czujnik otwarcie klapa
pilot emtec instrukcja uszkodzenie centrali przez ślimaki
Zmywarki Hendi - modele, funkcje, problemy Jak sprawdzić termostat w zmywarce Beko?