Odłączenie AKU to też jakieś problemy np.z immo,frm,zakodowane radio,gubienie nastaw itp.. nie wspominając już (bo już naprawiałem)o odwrotnym podłączeniu klemy. Proponuje raczej zainwestować w inteligentny prostownik.
trance123 napisał: piotrek222 napisał: E0 - wykrycie akumulatora; Na czym polega to wykrycie ? No wykrywa że podłączyłeś akumulator pod ładowarkę. Ale jak to wykrywa ?;) mierzysz rezystancję ? napięcie ? co z odwrotnym podłączeniem klem ? Pytam bo potrzebuję czegoś idioto-odpornego i do tego z takimi walorami jak Twoja konstrukcja
Bocznik jest już w tym wskaźniku, on jest według producenta na 10 A. Spójrz jeszcze na ten temat, który założyłem przed budową prostownika, jest tam kilka pomysłów na zabezpieczenia przed zwarciem, odwrotnym podłączeniem klemy akumulatora, zobacz fajne pomysły. https://www.elektroda.pl/rtvfor...
Jaki skuter??? Podaj to w tytule. Czy nie było błędu z odwrotnym podłączeniem klem aku? Bezpieczniki jakieś chyba są...?
Dzięki bardzo koledzy. Czy przy przypadkowym odwrotnym podłączeniu klem do akumulatora schemat z 1-wszego postu czy układzik pójdzie z dymem?
Mam takie pytanie dot. tego prostownika. Na jakiej zasadzie zrobione jest zabezpieczenie przeciwzwarciowe i odwrotnego podłączenia klem? Wiem że na zwykłej diodzie jest duży spadek napięcia a jeśli chodzi o przekaźnik to jest dośc drogi i awaryjny i jestem ciekaw czy takie rozwiązanie było by poprawne (PM to p-mosfet) http://obrazki.elektroda.pl/6111586300_1...
Żarówka jest jednym z najtańszych sposobem na zabezpieczenie prostownika przed odwrotnym podłączeniem klem lub zwarciem (bezpieczniki przeważnie po przepaleniu są watowane drutem)
A czy mostek diodowy nie spalił się przez odwrotne podłączenie klem akumulatora? Może coś jeszcze się spaliło. Należałoby też sprawdzić ile świec żarowych jest spalonych.
Witam. Poszukuję sprawdzonego schematu prostownika. Trafo mam 12V 140VA. Dobrze by było jak by było zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem klem i przed ich zwarciem. Musi mieć regulację natężenia ładowania prądu. Opcjonalnie może być zmiana napięcia 12V i 6V. Z góry dzięki.
Przyczyna jest nieadekwatna do opisanego rozwiązania (co to w ogóle znaczy "reperacja softu"). Odwrotne podłączenie klem zaowocowałby z dużym prawdopodobieństwem, graniczącym z pewnością zniszczeniem ECU i BCM. Po takiej pomyłce w ogóle nie uruchomiłbyś silnika.
Witam. Wykonanie estetyczne niemalże fabryczne. Jeśli chodzi o zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem klem, to przekaźnik nic tu nie da, bo jest za mostkiem który przy prądzie zwarcia [>25A] wyparuje... [min. prąd zwarcia akumulatora to jakieś 300A]. Ja zastosowałem bezpiecznik 5A [max prąd mojego prostownika to 4A] zaraz za mostkiem i w razie...
Miernik, to prawda zakupiłem w ali, takie same w sklepie, u nas kosztują ponad 20zł. Transformator pochodzi, jak wspomniałem wcześniej z starego prostownika, który już posiadałem wcześniej. Transformator ten posiada regulację mocy w dwóch zakresach, na uzwojeniu pierwotnym, jest to 3A oraz 6A. Budując ten prostownik, oparłem się na schemacie zaczerpniętym...
Poczytaj o prostowniku, /jest instrukcja w necie/ piszą, że jest automatyczny. Jak tak jest, to na pewno ma taki bajer, jak zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem klem, a wtedy nie podejmie ładowania jak akumulator jest kompletnie rozładowany. W takim przypadku trzeba wstępnie podładować taki akumulator prostownikiem bez takiego zabezpieczenia....
Czyli w skrócie rozumiem, że grzebiesz z tatą w garażu przy aucie -które de facto nie jeździ, ze względu na brak kompresji, uszkodzoną uszczelkę itd... na dodatek podłączyliście akumulator z odwrotnymi biegunami tak?
Otrzymałem koledzy z waszej strony dużo ważnych i pouczających wskazówek, które pomogły mi rozwiać wiele wątpliwości. Jeśli można, to mam jeszcze parę pytań, które pomogą mi uzyskać pełnię szczęścia. Proszę o wskazówki jak mam wykonać regulację zabezpieczenia. Czy można to zrobić bez akumulatora? - na przykład, stosując tymczasowo wspomniany wcześniej...
Zawiozłem alternator do fachowca i okazało się że są spalone diody w alternatorze. Elektryk mówił że przyczyną mogło być podłączenie odwrotnie klem do akumulatora. Także sprawa wyjaśniona. Dziękuję za pomoc. Dodano po 5 Aha , jeszcze jedno. W moim przypadku diody się spaliły gdyż pękł mi pasek na alternatorze i jechałem kilka kilometrów bez paska. Akumulatora...
Mam pytanie: kolega złożył mi prostownik, taki zwykły, trafo 20A, mostek Gretza, żadnych zabezpieczeń (przed przeładowaniem, odwrotnym podłączeniem klem itp). Teraz to pytanie - czy mogę swobodnie ładować aku w samochodzie (80Ah) takim prostownikiem? Niby zaleca się ładowanie 1/10C, a tu aku dostanie od razu ok 20A (i będzie spadać w raz ze stopniem...
A nie prościej zrobić tak, że ładowarka sama ustali gdzie plus, a gdzie minus? A jakimże cudem to zrobi? W dodatku "rezykowne" - głęboko rozładowany akumulator potrafi się samoistnie przebiegunować. Dodano po 1 Ale można dać przekaźniki dwa, też diody w szereg z cewką, ale na przemian. I w zależności jak są połączone żabki, tak przekaźniki załączą...
Witam, Potrzebuje porady w podłączeniu wyłącznik krzyżowego jako schodowego. Przez pomyłkę zakupiłem krzyżowe zamiast schodowe, zorientowałem się po usunięciu foli. Ciężko wymienić teraz. Mamy jeden styk u góry i 3 na dole jak na zdjęciu. Z góry dzięki
Witam. Proszę o pomoc w podłączeniu przekaźnika z opóźnionym załączeniem 12V. Dokładniej rzecz ujjmując potrzebuję wyjaśnień oznaczeń wejść/wyjść: CK, COW, CB. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam, Rafał.
Witam Moje pytanie dotyczy sposobu podłączenia szafki elektrycznej, a dokładniej w które miejsce podłączyć przewód od przyłącza. Czy mam to wykonać w miejscu zaznaczonym czerwoną obwódką ? A więc kierunek podłączenia byłby taki: przyłącze -> PBK-00(beemy) -> Zab. -> Licznik -> ZGX 5X35(listwa zaciskowa). http://obrazki.elektroda.pl/8511173800_1...
Witam, chciałbym przedstawić mój prostownik wykonany na podstawie schematu automatycznego prostownika Bał 12/3.5. Prostownik powstał, ponieważ zaistniała potrzeba okresowego doładowywania dwóch akumulatorów rezerwowych każdy o pojemności 80Ah, prostownik posiada trzy fazy ładowania do 10.5V, ładuje 1.4A od 10.5 do 14.5 ładuje 5A powyżej 14.5 ładuje...
A czemu brak jest Napięcia na klemach Prostownika? Tak jest skonstruowany. Choćby po to, żeby nie zrobić zwarcia, prawdopodobnie jest też zabezpieczony przed odwrotnym podłączeniem.
No ale jakie mogą być powody złej polaryzacji? Z tego co wiem, to odwrotne podłączenie klem może spowodować odwrotną polaryzacje ale czy coś jeszcze ? Bo nie jestem głupi, żeby podłączać odwrotnie klemy i jestem pewien, że klemy nigdy nie były podłączone odwrotnie... Wygląda na to, że doszedłem do sedna sprawy, wychodzi na to, że gniazdo ładowania jest...
A może odwrotne podłączenie?
Konstrukcja ok. Tylko faktycznie szkoda tej elektroniki tam gdzie jest ona zbędna. Zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem i zwarciem klem prostownika można wykonać za pomocą bodaj jednego przekaźnika i 2 diód. Regulacja prądu ładowania przy takiej wydajności? Raczej stabillizacja napięcia końcowego.
Witam Dla tych którzy nie mogą sobie poradzić z ograniczeniem prądu przez stukanie dodam, że u mnie sprawę załatwiło wstawienie kondensatora między nóżkami 15 i 3. Na datasheet od tl494 jest ten kondensator narysowany. Z tym że ja wstawiłem elektrolit 1 uF, chociaż w innym zasilaczu pomogło 0,1 uF. Ograniczenie prądowe realizuję poprzez podanie V z...
Przecież praktycznie nie jest możliwe odwrotne podłączenie akumulatora. Różne grubości wyprowadzeń i klem. Trzeba się mocno postarać aby podłączyć odwrotnie. Wracając do problemu. Jeżeli wymiana ewentualnie spalonych bezpieczników nie pomoże to radzę oddać pojazd do elektryka samochodowego. Będzie taniej i skuteczniej niż próba samodzielnego działania.
To jest dobre co się komu podoba. Ten projekt jest dla bardziej ambitnych , a koszt na rynku podobnych to kilkaset zł. :D Jestem już po wielu testach i z nieukrywana duma chciałbym się pochwalić. Zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem klem. Płynna regulacja prądu od 0 do 100% (możliwe ładowanie prawie każdego akumulatora)z powodzeniem ładowałem...
Ładuję nim akumulator 58Ah , do osobówki . Zabezpieczenie też będzie przed przeładowaniem i odwrotnym podłączeniem do klem . Znalazłem kilka ciekawych propozycji na necie . Tylko obawiam się jak to wszystko wepnę , to mi spadnie napięcie ładowania . Wklejam tabliczkę znamionową , to będziesz bardziej zorientowany. Kiedyś zbudowałem prostownik z transformatora...
Najpierw sprawdzasz wszystkie ! bezpieczniki. Większość sterowników ma zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją, jest dioda która ma za zadanie spalić bezpiecznik. Podobnie działają diody w alternatorze, jak podłączysz odwrotnie klemy spory prąd z akumulatora płynie przez diody. Do sprawdzenia więc wszystkie bezpieczniki i alternator, potem diagnostyka...
Co do P1 i P2 na schemacie z #15: na P2 nastawia się napięcie, przy którym T1 może się włączyć (i spowodować włączenie T2 i T3, oraz rozładowanie C1); od P1 zależy czas potrzebny na naładowanie C1, a przez to moment włączenia tranzystorów, przy czym ten czas maleje w miarę wzrostu napięcia na akumulatorze - włączenie jest coraz wcześniejsze, co kompensuje...
W tej tabeli to jest numer katalogowy części zamiennej jaką stanowi ten cały zespół diod który możesz zamówić u producenta.Obok znajduje się kod podobnego zespołu prostowniczego w wykonaniu tropikalnym.Te prostowniki były exportowane do wielu krajów świata.Jak zamiast tego zespołu zamontujesz na dużym radiatorze mostek prostowniczy 50amperowy to też...
Prąd ładowania nie obowiązkowo ustalać 1/10 C Ja to wiem, ale zonku chce mieć możliwość ładowania prądem1/10C. Schemat obrony od zwarcia i nieprawidłowego biegunowego akumulatora. Zadziała prawidłowo przy zwarciu klem przed podłączeniem do akumulatora, lub odwrotnym podłączeniu. spięcie klem wywoła momentalne odłączenie przekaźnika i jego kontakty...
Cześć. Mam problem z Punto I, a mianowicie wczoraj jechałem rano zawieźć siostrę do pracy (7 km w dwie strony). Odpaliłem samochód z garażu i pojechałem. Na miejscu wyłączyłem silnik i stałem ok 10 minut tylko z włączonym nawiewem. Gdy chciałem odpalić, akumulator odmówił posłuszeństwa, musiałem prosić o pomoc i podłączyć się klemami do kogoś. Wróciłem...
Gdy słuchałem takiego taniego subwoofera (w dodatku napędzanego niewiadomej mocy wzmacniaczem bez żadnego odcinania średnich i wysokich tonów) wydawało mi się że siedzi tam mały umięśniony krasnoludek walący jakąś plastikową pałką w membranę który dośpiewuje te nie odcięte pasma. Popłakałem się xD.... Nie znam się na tyle żeby to oceniać a tym bardziej...
To,ze iskrzyly klemy,to normalne.Po odwrotnym podlaczeniu zaciskow aku do prostownika(wylaczonego)pusciles napiecie przez diody mostka w kierunku przewodzenia i zamknales obwod.Stad te iskry
Witam. Dzisiaj w pospiechu i rozkojarzony podłączyłem odwrotnie klemy. Zaiskrzyło dość mocno po czym poszedł dym spod silnika.Trwało to możne 5sek. Następnie odwróciłem klemy ale działo się to samo. Jaka możne być przyczyna iskrzenia po dobrym podłączeniu klem? Jakie mogą być skutki złego podłączenia?:(
Właściciel auta nie świadomie podłączył odwrotnie uznał że tak jest odpowiednio potem jeszcze na odwrotnym podłączeniu był podłączany do drugiego akumulatora, a teraz dopiero przyjechał do mnie podłączyłem poprawnie i nie chce zapalić
A moze na prubę zakupić dwie klemy uniwersalne i sprubować,znam gościa który opowiadał mi taki przypadek i maszyna śmigała jeszcze ze dwa lata.
Zaciski klem w Polonezie mają różne średnice, więc ciekawi mnie jak Ty je mogłeś pomylić ?
http://obrazki.elektroda.pl/8870591600_1... Witam, Chciałbym przedstawić projekt prostownika tyrystorowego 20A mojego wykonania. Prostownik powstał na prośbę mojego wujka który potrzebuje prostownika do ładowania akumulatorów zarówno samochodowych jak i do akumulatorów przy ciągniku. Prostownik wykonany jest wg poniższego schematu a...
Zielona połączona szeregowo z diodą Zenera zaczyna świecić gdy napięcie przekroczy napięcie diody Zenera zsumowane z napięiami przewodzenia LED i diody prostowniczej, bez akumulatora to musi świecić, dopiero rozładowany akumulator może obciążyć prostownik w takim stopniu ze napięcie spadnie i dioda nie bedzie świeciła. Czerwona chyba miała być wskaźnikiem...
Witam. Mam problem z prostownikiem z marketu który obiecuje 6A max prądu ładowania (realnie to raczej 4,5A max). Z uwagi na to, że był w plastikowej obudowie z nikłą wentylacją(mocne grzanie trafo) przeniosłem jego wnętrzności do innej obudowy z wentylatorem itp i wtedy zainteresowałem sie napięciem ładowania akumulatora. Z pomiarów wynikło że po podłączeniu...
PS już się śmiałem ;). To po to żeby przy niskim napięciu na klemach prąd się nie cofał. A nad odwrotnym podłączeniem tylko program czuwa i przekaźnik. Ja bym nie pchał przekaźnika, skoro dajesz ATMega to daj transoptor. W szereg do diody nadawczej transoptora nawet LED możesz wrzucić który będzie sygnalizował poprawne podłączenie. Wtedy wystarczy...
Posiadam tą spawarkę od ponad roku.Chciałem podłączyć do niej woltomierz i z amperomierz. Szukałem zasilania 12 V i podczas sprawdzanie stwierdziłem, że na wyprowadzeniach bez obciążenia jest odwrotna polaryzacja. Tam gdzie jest symbol klemy masowej opis jest (+), a multimetr pokazuje (-). Czy jest to normalne?
Nie, najpierw odłącza się klemę podłączoną do karoserii samochodu, a potem tą co idzie do instalacji. OK podałeś ogólną zasadę, która nie zmusza do zastanowienia czy na masie jest plus czy minus, niemniej dokonałeś manipulacji cytując tylko fragment pełnej wypowiedzi W samochodzie z (-) na masie: 1) + potem -, odłączać w odwrotnej kolejności w twoim...
Spalone diody i tyle. Nie zdejmuje się klem na włączonym silniku, bo spalisz moduł, i inne urządzenia. Nie odłącza się akumulatora od alternatora podczas jego pracy.
Po przerwie znalazłem chwilę na dalszy opis. Kolejnym podzespołem jest przetwornica napięcia trakcyjnego na 12V; według danych producenta ma wydajność prądową 70A, przy zasilaniu z właściwego napięcia. Jeśli będzie zasilana z napięcia mniejszego - wtedy jej wydajność też będzie mniejsza i nie jest to szkodliwe, o ile w aucie jest sprawny akumulator....
że po złym podpięciu klem nie załączy się w ogóle Tylko nie wiem dlaczego nikt nie zauważył że przy odwrotnym podłączeniu akumulatora mostek zrobi zwarcie i wyparuje, nawet gdy przekaźnik się nie załączy. Na wtórnym trzeba dać bezpiecznik jeszcze za mostkiem.
Raczej tobie. Alternator ma diody. Odwrotne nie podłączysz. To znaczy podłączysz robiąc efektowne zwarcie. Diody akurat puszczą cały prąd przez stojan. Robiąc efektowne zwarcie. A prądnica nie ma problemu Pójdzie w tą czy tamtą. Co zresztą wykorzystywałem w czasach Żuków, Nysa, Warszaw i Syren. Które miały plus na masie. A pod ręką było tylko radio...
Złą polaryzacją (ogólnie w planach jest wykonanie przewodów uniemożliwiających odwrotne podłączenie, ale na samym akumulatorze, np. podczas jego wymiany, konektory można w gorszy dzień sobie pomylić) Zastosowanie odpowiedniego gniazda na wejściu urządzenia powinno zasadniczo ułatwić rozwiązanie problemu. W akumulatorze samochodowym raczej trudno klemy...
Tak analizując ten mocno przekombinowany schemat tego prostownika widać, że końcówki ścieżki oporowej potencjometru RP1 służącego do regulacji prądu mają połączenie z akumulatorem. Jeden koniec wprost z plusową klemą a drugi koniec z minusowa klemą poprzez rezystor R21 i diodę VD1. Stąd wartość prądu ładowania na początku trochę rośnie a potem utrzymuje...
odwrotny klema podłączyć klema transformator odwrotny podłączyć
cisco połączenie dmuchać ciepłym powietrzem napełnianie zbiornika
analizator widma akustycznego analizator widma
Różnice między matrycami VES400UNDS-2D-N11 a N12 Iveco Daily 2005 - Wycieraczki działają tylko na maksymalnych obrotach