Teoretycznie gdybyś prądnicę w przednim kole załączał na wejście przetwornicy step-up ładującej akumulator napięciem 14,7V za pomocą dźwigni hamulca, to miałbyś namiastkę układu KERS. Ale hamowanie byłoby dostosowane do stanu akumulatora, a nie do sytuacji na drodze. Przy jeździe po górach by się to lepiej sprawdziło. Podczas zjazdów byłby odzysk części...
W taborze kolejowym stosuje się akumulatory kadmowo - niklowe. Bardzo znanym producentem takich akumulatorów dla trakcji jest firma Hoppecke, mająca także przedstawicielstwo w Polsce ( www.hoppecke.com.pl ). Obecnie na terenie Warszawy jeździ jeden eksperymentalny tramwaj, w którym energia hamowania przekazywana jest do akumulatorów (600V, 100Ah). Docelowo...
Bezsens nastepny, bo odzysk energii hamowania ma każdy samochod elektryczny. Może sens by miał jakiś przenośny power bank do doładowania samochodu EV w drodze, by dojechać do najbliższej stacji ładowania, taki jak kanister z paliwem. Po co zajmujesz się czymś, o czym nie masz zielonego pojęcia?
hmmm...Domyślam się, że chodzi o odzysk enegii pochodzącej w wyniku hamowania taboru kolejowego, tramwaju lub innego pojazdu zasilanego z trakcji elektrycznej bo tylko taki sposób zasilania umożliwia bezproblemowo przepływ energii elektrycznej w oba kierunki.A napędzany w jakikolwiek inny sposób silnik/prądnica to już......elektrownia.
a w trasie jadąc szybciej mocniej obciążamy silnik przez co poprawia jego sprawność energetyczną dlatego spalinowe auta palą w trasie mniej a elektryki więcej.. A ja naiwny myślałem, że spalinowe palą mniej bo nie muszą tak często hamować, przyspieszać i stać pod światłami jak w mieście, natomiast elektryki mając odzysk energii w procesie hamowania...
Jestem w trakcie testów. Na razie na podjeździe stoją mi dwa "zielone" samochody: http://obrazki.elektroda.pl/6470178700_1... Do auta dostaje się zasilacz sieciowy, tu z konieczności umieszczony w terenówce aby przedłużacz nie był narażony na wodę: http://obrazki.elektroda.pl/6607138000_1... To białe z tyłu to wtyczka...
... Krótko odpowiem, silnik rozpędzony elektrycznie, po zdjęciu zasilania będzie zachowywał się jak prądnica. Napięcie pozostanie nawet bez kondensatorów. To stwierdził praktyk w trakcie jazdy samochodem elektrycznym. Silniki indukcyjne wielobiegowe też zachowują się jak prądnice przy przełączaniu z wysokich obrotów na niskie, ale tylko przez bardzo...
Domyślnie jest sygnał niski, Po nacisnięciu hamulca ma być wysoki. Ale w przypadku rezystora, obawiam się podać pełne 5V na wejscie sygnału (bez ograniczenia prądu). Tak wyczytałem na forach zagranicznych. Zatem bezpieczniej będzie podać przez tranzystor. Mamy ograniczenie prądu Dodano po 11 Jeszcze jedno pytanie, hulajnoga ma odzyskiwanie energii...
Czy to nie jest odzysk energii hamowania w napędach elektrycznych. Do gniazdka podłączona jest przetwornica DC/AC z szyny DC falownika? A tym urządzeniem jest winda?
Nie oszczędza paliwa. To błąd rozumowania. Oszczędza czas. Ekipa wysyłająca statek kosmiczny chce aby doleciał możliwie szybko (aby dożyli czasów jako doleci tam gdzie miał dolecieć). Więc albo skorzysta z większej ilości paliwa, albo z asysty. Jednak asysta nic nie dokłada poza zmniejszeniem czasu. Na mniejszej ilości paliwa doleciało by się tak samo...
Tak sobie przeczytałem i wnioskuję, że prawdopodobnie chodzi Ci o odzysk energii podczas hamowania. Czy tak? No bo w drugą stronę (przyspieszanie) to tak nie bardzo. Czy jest to w jakiś sposób możliwe? W zasadzie tak jest to możliwe. Ale nie za bardzo opłacalne na takich elementach jak zderzaki wagonów. Bo w większości taki odzysk realizowany jest poprzez...
moje silniki sa z przekladni kierowniczych z elektrycznym wspomaganiem od citroena C3 - sa bardzo male jak na taka moc, jak mi sie wydaje.. a jesli chodzi o sterowanie predkoscia to tak wlasnie myslalem zeby zastosowac uklad z impulsami o roznej szerokosci hamowanie z odzyskiwaniem energi - wydaje mi sie ze jedynym sensownym rozwiazaniem bylaby tutaj...
W hybrydach energia elektryczna powstaje przez tarcie? Pewnie mu chodziło o odzysk energii podczas hamowania
Tak są zapracowani że nie wyjaśnią jeszcze długo jak działa EPAR . Kilkadziesiąt postów wcześniej były podawane patenty których właścicielami są P.Łagiewka oraz prof. Gomuła i inni . Obecnie nie posiadają patentu na EPAR? Do Zbyszek Kopeć: Układ odzysku energii hamowania KERS i magazynowania jej w kole zamachowym ma znacznie dłuższą historię bo sięga...
Bierz, bierz, tylko nie zapomnij, że ten alternator ma funkcje odzysku energii z hamowania i trzeba sterować go prawdopodobnie przez LIN.
Po prostu - każda technologia ma swoje ograniczenia... W jednych zastosowaniach się sprawdza - w innych już niekoniecznie. I tak odzysk energii hamowania byłby rewelacją w miejskich autobusach, śmieciarkach i innych pojazdach co cały czas ruszają tylko po to aby za chwilę się zatrzymać. Tam ma to sens ekonomiczny. A w pojeździe, który z założenia ma...
Hamowanie dynamiczne, czyli za pomocą rezystora to po prostu układ regulujący a właściwie ograniczający napięcie obwodu pośredniego DC. Działa to w bardzo prosty sposób: rezystor jest włączony między szyny obwodu pośredniego w szeregu z tranzystorem kluczującym. Podczas normalnej pracy, kiedy silnik pobiera energię z sieci, na rezystorze napięcie równa...
mam wrażenie że kłócimy się o kwadraturę koła Hamowanie awaryjne ABS mamy się zatrzymać jak najszybciej; to po kiego mam włączać sprzęgło??? silnikowi się coś stanie hehe. wzrasta obciążenie oraz zużycie części. Jak ktoś jeździ agresywnie to jeszcze gorzej traktuje auto i nadal jedzie. nawet jak silnik zdechnie bo nie rozłączyliśmy sprzęgło w ostatniej...
Ostatnio producenci w EV częściej montują AC, bo jest bardziej skomplikowane i droższe oraz zmuszają do korzystania z ich monopolu, także utrudniają przerabianie innych aut przy korzystaniu z ich uszkodzonego sprzętu (monopol - kup nowe, a stare oddaj, to da większy zysk). Odzysk energii hamowania zawsze jest dość łatwy z każdego silnika i AC, i DC,...
Tutaj rozpatrują różne sposoby na odzysk i magazynowanie energii hamowania (i nie tylko) w pojazdach: http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i1...
Gratuluję gokarta. Jeśl to ma byc samochód, to prędkość max. powinna wynosić chociaż 80 km/h, a jeśli to ma być jako motorower, to wystarczy 45 km/h. Odzysk energii z hamowania przedłu czas wymiany klocków i tarcz hamulcowych, ale przy prawidłowej jeździe odzysku w zasadzie nie ma. Jak jechałem do Warszawy, to może 10 razy nacisnąłem leciutko na hamulec,...
Przecież to BLDC. Ot zagalopowałem się ciut. Masz rację. Ale tak czy inaczej odzysk energii następuje tylko, jeśli cewki będą miały przejście. Sterownik dba o to, ile i kiedy energii odebrać z cewek.
Dzień dobry, mam do zrealizowania projekt sterowania maszyny(studia). Ogólnie koncepcja wygląda tak, że w tej maszynie znajdują się wysokoobrotowe wrzeciona sterowane falownikiem dodatkowo PLC, które muszą się jak najszybciej|( powiedzmy dla bezpieczeństwa operatora maszyny) zatrzymać po przerwaniu linii bezpieczeństwa m.in E-STOP, otwarcie osłon itd......
Problem jest nastepujacy: Mamy silnik prądu stałego dużej mocy pracujący w układzie napedu jakiegoś urządzenia automatyki (częste hamowania, nawroty). Silnik jest sterowany za pomocą mostka H (4 tranzystory MOSFET). I chodzi o odzysk energii w momencie hamowania silnika (nawrotu) ale nie do sieci miejskiej tylko do sieci zasilającej silnik lub ewentualnie...
Witam, również przerabiam samochód na elektryczny. Moje autko jest małe bo to Cinquecento. Zastosowałem silnik 7,5kW asynchroniczny na amerykańskie napięcie 3x200V, prąd znam.30A 2900 obr. Silnik podłączony do skrzyni biegów. Kupiłem akumulatory trakcyjne na 240V o pojemności 40Ah. Ważą 270kg i cinkuś trochę siedzi bo są umieszczone z tyłu (ale sprężyny...
1. Zacznę od tego że aby uzyskać zakładaną prędkość 80-100km/h (przy masie całego bolidu + kierowca + pakiet akumulatorów) silniki musiały by być raczej znacznej mocy a to wiązało by się z potrzebą zastosowania odpowiednio dużego pakietu akumulatorów. Akumulatory nie są ani lekkie ani tanie i raczej nadają się do powolnego meleksa niż małej wyścigówki....
Bajki, bajki ... (at)Rzuuf drogi - stanowczo nadużywasz tego słowa. Sam zaczynasz bajki opowiadać bo nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Policzmy! Jeśli napięcie na superkondensatorze spadnie do połowy wartości poczatkowej, to superkondensator możemy uznać za "wyczerpany". Superkondensator 24V o pojemności 500F rozładowywany prądem 500A traci 1V/sekundę,...
Wracając jeszcze do tego wątku. Nie jestem pewny, czy sterownik silnika ma możliwość regeneracji energii. Jeśli nie, to ogromna ilość energii będzie tracona w hamulcach. Mój "elektrowóz" używa hamulców ciernych przy bardzo małych szybkościach, reszta energii jest odzyskiwana (nie dotyczy, gdy bateria jest pełna - wtedy hamuje "normalnie") Tak , podczas...
reklamuja te Yariski ktore palą 3 litry na 100 ale to nierealne w trasie gdyż jadąc 100km h szybko sie rozladuje akumulator i załączy sie po 50km trasy silnik spalinowy i normalne spalanie bo rekuperacja wynika z energii hamowania a w trasie zadko sie hamuje . Wniosek ze fura tylko do miasta gdy często sie przyspiesza i czesto hamuje. odwrotnosc spalinowego...
Witam Mam problem ponieważ chcę zbudować pojazd elektryczny (mały)napędzany silnikiem DC. Chcę również zrobić hamowanie regeneracyjne i nie wiem zbytnio jak obliczyć ile będę mógł uzyskać energii z tego samochodu. Mam założenia odnośnie maksymalnej prędkości, masy i jego przyśpieszenia. Mam policzone wszystkie siły jakie występują w tym pojeździe. Jednak...
mysle , ze pomysl z 1 hallotronem jest wystarczajacy z tym ze po rozruchu-u mnie trwa ok 2s gdzie czestotliwosc na wejsciu cd4017 rosnie od 0 powinno nastapic przelaczenie na zegar z hallotronu , jego konstrukcja to albo 14 magnesow i po uformowaniu impulsow podac je na clk cd4017-w podobnym rozwiazaniu do mojego... albo stworzyc na mikrokontrolerze...
Cześć, poszukuje informacji o hamowaniu regeneracyjnym/odzyskowym/rekuperacyjnym stosowanym w samochodach elektrycznych, hybrydowych lub osobowych. Moglibyście mi polecić jakiś dobry artykuł lub książkę w której opisane jest jak taki system dzieła, jakie mam parametry, albo o samochodach w których taki system występuje i jak jest w nich rozwiązany
Witam, Przymierzam sie do przerobienia samochodu na naped elektryczny. Zapoznalem sie z opisem sterownika firmy Kelly :[url=http://www.kellycontroller.com/mot... Zastanawiam sie jak jest zrobiona funkcja hamownia z odzyskiem energii ? Silnik z magnesem stalym daje okreslone napiecie, ktore przy powiedzmy polowie obrotow max....
No jak sprzedawca odradza zakup, to coś w tym musi być! Dodam jeszcze, że nawet w razie (pozornego) opanowania tematu hamowania dynamicznego przez falownik, może się zdarzyć sytuacja, że odzysk energii jest większy niż zakładano (np. nóż o większej masie albo silnik jakoś wszedł na wyższe obroty) - nastąpi przekroczenie dopuszczalnego napięcia w obwodzie...
Szukam... Odzysk energii spotykałem dotychczas przy mocy rzędu 100kW i wzwyż (wynika to raczej tylko z branży w jakiej się dotychczas obracam -łem) - ale to głównie zależy od aplikacji - tam gdzie dużo i często hamuje się duże masy jest sens stosować takie układy, zwłaszcza kiedy jest to linia technologiczna, gdzie na jednej szynie DC wisi więcej falowników,...
Poszukałem troche info na temat EEStor ale jest kilka wad: - Cena (2100$ to prawie 6500zł) - Wielkość i Waga (wielkość 33 L i waga to 154 kg) - Dostępność Ale sa tez wielkie zalety - Pojemność ((54 kWh(185 MJ))porównywalna do 31 Faradów przy 3500V) Myśle gdyby te ogniwa (nie wiem czy można to nazwać kondensatorami) były gdzieś 10x mniejsze, tańsze (pojemność...
Układ z rys. B to zwykły hamulec bez odzysku energii, wszystko wytraca się w PMOS i opornościach doprowadzeń. Im mniejsza oporność zwierająca silnik tym silniejsze hamowanie. Tranzystor PMOS może być włączony na stałe aż do zatrzymania lub impulsami (PWM) w przypadku łagodnego hamowania. Cała energia wydzieli się w PMOS, konieczne jest więc dobre chłodzenie!...
Nie musisz dodawać 555, zapomniałem, że masz uC. Ale energia generowana w silniku w trybie hamowania musi gdzieś się podziać. Albo doładować akumulator, albo rozproszyć się na rezystorze, inaczej skoczy niebezpiecznie napięcie. Dla tego nie jestem zwolennikiem prezentowanego rozwiązania. Możesz napięcie mierzyć bezpośrednio w uC i wyjściem PWM wysterować...
Może dorobią odzysk energii przez hamowanie cewkami i będą wszędzie pisać, jakie to super rozwiązanie 1% energii się odzyskuje. Jak samochód hamuje, to wysyła info do systemu i przełącza cewki na odzysk energii....
Ładny. Jaki był przybliżony koszt? Czy ten sterownik/BMS umożliwia odzysk energii przy hamowaniu?
Uwalony ,,siódmy tranzystor" :D czyli klucz rezystora odzysku energii hamowania. Oddać do naprawy szkoda kasy na nowy.
Teoretycznie jest to wykonalne, ale istnieje jedno ale, w alternatorze masz regulator napięcia, jego zadaniem jest utrzymanie napięcia ładowania na zadanym poziomie bez wzgl. na obciążenie. Każdy odbiornik, (w tym rozładowany akumulator) jest dodatkowym poborem prądu, a więc wzrasta obciążenie od strony alternatora, co powoduje większe obciążenie silnika=większe...
Sieci tramwajowe najczęściej mają 600V DC , to może by się dało to jakoś pożenić :). Zwłaszcza, że w wypadku tramwajów nie zawsze można wykorzystać odzysk energii hamowania.
Kilku niedouczonych "moderatów" już niejedokrotnie blokowało mi konto jak pisałem o FES do do magazynowania i odzysku energii hamowania, jako alternatywa dla "lipnych" acu Konkrety proszę.
Zwracam uwagę na to, że spalanie w cyklu miejskim jest niższe niż na trasie. Nieosiągalne dla samochodów spalinowych. Tylko dlatego, że na trasie jedziemy z większą prędkością czyli zużywamy więcej kWh/100km. Odzysk energii przy hamowaniu to nie PM, zawsze odzyskamy mniej niż 100%.
Ciekawe, auto w mieście pali mniej niż poza miastem :D Masz odzysk energii przy hamowaniu.
Masz na myśli ładowanie przez sterownik do BMS-a ładowanie /regenem/odzysk energii przy hamowaniu,czy coś innego masz na myśli
Czas hamowania typowo to czas w jakim silnik z maszyną po odłączeniu zasilania wyhamuje sam do 0. Można go zmierzyć. Ale, że jesteś pewny tego? Czas hamowania, to czas w którym silnik ma się zatrzymać po wystąpieniu sygnału "stop" lub "alarm". W zależności od ustawienia: po wystąpieniu błędu (w tym zanik zasilania również), po komendzie stop (lub zaniku...
Aż się prosi o jakiś system odzysku energii z hamowania do doładowywania akumulatorów :D
Mam Oktawię i hamuję biegami; jadąc od kolegi jadę 3 kilometry pod górę, wracając cały czas (a to kilka minut) hamuję biegami, różnymi w zależności od spadku terenu, najczęściej takim biegiem, jakim wjeżdżałem pod górę. Tylko samochodem z automatyczną skrzynią biegów "sie nie da" hamować biegiem. Przecież nawet UE i inne istoty czujące nakazują odzysk...
Falownik jest skomplikowanym urządzeniem, a taki wektorowy nawet bardzo skomplikowanym. Te falowniki które widziałem miały diody na wejściu i potężne kondensatory. Proponuje kupić mały falownik za 300zł i na nim poeksperymentować. Kupno falownika będzie tańsze niż gromadzenie podzespołów. Odzysk energii można realizować z szyny prądu stałego (podczas...
No tak straty zawsze jakieś będą ale wydaje mi się że coś tak ten alternator doładuje akumulator i autko będzie jeździć dłużej ,w hulajnogach jest cos takiego że przy hamowaniu silnik odzyskuje energię i coś tam zawsze ten aku się doładuję chociaz też są straty a mimo to to działa To jest zupełnie co innego, przy rozpędzaniu zamieniasz energię elektryczną...
Po kilku próbach powstaje powoli sterownik z odzyskiem energii z hamowania. Niestety raczej niewiele tego prądu będzie bo silnik obciążony przetwornicą BOOST bardzo szybko wytraca obroty, no chyba że było by z górki...
odzysk hamowania energii hamowania odzysk energii
łączyć szeregowy równoległa schemat telewizor plazmowy zmiana softu motorola
samsung ue40c8000 reset battery eeprom
Jak zwiększyć prędkość wózka elektrycznego – Curtis, Zapi, Toyota, Permobil, tuning, modyfikacje Prasa termotransferowa nie podnosi płyty - przyczyny i rozwiązania