W taborze kolejowym stosuje się akumulatory kadmowo - niklowe. Bardzo znanym producentem takich akumulatorów dla trakcji jest firma Hoppecke, mająca także przedstawicielstwo w Polsce ( www.hoppecke.com.pl ). Obecnie na terenie Warszawy jeździ jeden eksperymentalny tramwaj, w którym energia hamowania przekazywana jest do akumulatorów (600V, 100Ah). Docelowo...
No tak straty zawsze jakieś będą ale wydaje mi się że coś tak ten alternator doładuje akumulator i autko będzie jeździć dłużej ,w hulajnogach jest cos takiego że przy hamowaniu silnik odzyskuje energię i coś tam zawsze ten aku się doładuję chociaz też są straty a mimo to to działa To jest zupełnie co innego, przy rozpędzaniu zamieniasz energię elektryczną...
http://youtu.be/COmX3JdlMBo Witam serdecznie cewki w gwiazdę kondensatory w trójką na 1,5kW po 30uf pozdrawiam
Samochód elektryczny ma jedną zaletę znaną od dawna z innych środków transportu: może odzyskiwać część energii hamowania pojazdu. Dlatego ma to sens przy jeżdżeniu po mieście, gdzie często się rusza i hamuje. Poza miastem nie ma sensu ze względów na koszt energii. Dlatego wymyślono napęd hybrydowy.
Według (niewielkiego jescze) rankingu www.falowniki.com ludzie raczej kierują się ceną. Od tego zacznij, pomnóż to przez awaryjność i wyjdzie firma pośrednia. Ja używam Moeller, Schneider, Hitachi. Wszystkie działają dobrze i bezawaryjnie. Do twojej aplikacji wykorzystać możesz rekupersację energii hamowania zamiast odkładać ją na rezystorze hamującym(podejrzewam...
W podobny sposób to poniekąd działa tyle że tylko przy hamowaniu bądź zwalnianiu. W czasie hamowania sporą część energii odbierają właśnie akumulatory poprzez alternatory.
piotrek0207 napisał: pkorol napisał: Hamowanie i napędzanie odbywa za pomocą paska alternatora Czytałem o tym już, że chcesz użyć paska. Chodzi mi o to , że w tym całym łańcuchu w którym przepływa energia z kół do twojego silnika BLDC czy alternatora masz po drodze taką ciężką maszynerię jak silnik spalinowy, jego bezwładność, sprężanie. Zanim ta energia...
"tym bardziej że ładowana za darmo z energii hamowania" - mam u siebie odzysk z hamowania, I wiesz co to jest taki bajer ;-P także zdecydowanie nie masz pojęcia o czym piszesz...
Może dorobią odzysk energii przez hamowanie cewkami i będą wszędzie pisać, jakie to super rozwiązanie 1% energii się odzyskuje. Jak samochód hamuje, to wysyła info do systemu i przełącza cewki na odzysk energii....
Dlaczego w przypadku regeneracyjnego hamowania opony miałyby bardziej cierpieć? Przecież w obu przypadkach przenoszone są siły, również nie one odbierają energię z hamowania, tylko również w obu przypadkach po prostu ją przenoszą?
=> Borygo123 Po prostu będzie ją odbierać z sieci trakcyjnej. Tak samo energia hamowania była zwracana do systemu energetycznego. Teraz trafi do baterii.
Zobacz - na wejściu masz mostek diodowy. Energia może tu tylko dopływać do przekształtnika. Teraz przekształtnik zasila silnik, który rozpędza dużą masę (energia jest zużywana na rozpędzenie masy). I kolejna faza ruchu - chcemy możliwie szybko zatrzymać wirującą masę. Tu się pojawia problem, bo energia zgromadzona w wirującej masie będzie musiała gdzieś...
elektryk będzie bardziej ekologiczny bo nie spala węgiel w miaściem, ma lepszą sprawność energetycznaó może akumulować energię podczas hamowania. Spalinowcy tego nie potrafia. Elektrownia ma jakąś sprawność, są straty przesyłu, akumulator ma też jakąś sprawność i to wszystko należy pomnożyć. Przykładowo 0,40 * 0,9 * 0,8 = 0,288 czyli ok. 29%. Hybryda...
http://obrazki.elektroda.pl/7999741500_1... Flybus - prototypowy autobus , który stworzono z myślą pokazania, że hybrydowe autobusy mogą być niedrogie, oszczędne i przyjazne dla środowiska. Zgodnie z ostatnimi raportami Flybus jest już przygotowany do testów. Konsorcjum, które tworzyło prototyp planuje pokazać go na tegorocznej wystawie Low...
Czy to nie jest odzysk energii hamowania w napędach elektrycznych. Do gniazdka podłączona jest przetwornica DC/AC z szyny DC falownika? A tym urządzeniem jest winda?
Nie nie będę kombinował, nic złego się nie dzieje po dobie postoju napięcie bez zmian. Dodano po 57 A czy orientuje się się czy ta hulajnoga ma funkcję odzyskiwania energii podczas hamowania silnikiem???
Układ z rys. B to zwykły hamulec bez odzysku energii, wszystko wytraca się w PMOS i opornościach doprowadzeń. Im mniejsza oporność zwierająca silnik tym silniejsze hamowanie. Tranzystor PMOS może być włączony na stałe aż do zatrzymania lub impulsami (PWM) w przypadku łagodnego hamowania. Cała energia wydzieli się w PMOS, konieczne jest więc dobre chłodzenie!...
gdzie dostanę schemat elektryczny układu rekuperacji energii hamowania ? W zasadzie to wszędzie. Wystarczy poszukać schematu sterownika BLDC. Hardware większości sterowników BLDC z trzema czujnikami halla jest w stanie odzyskiwać prąd z silnika i ładować nim baterię. Cała magia dzieje się w oprogramowaniu takiego sterownika. MCU po prostu odwraca kierunek...
Dziecko waży 15 kg, wg. opisu przedział 10-30kg Próbowałeś zwiększyć masę samochodu? Większa energia kinetyczna wydłuży drogę hamowania.
Nie wiadomo o jakiej konstrukcji mowa. 3 tony to nie mało więc energia hamowania musi na coś działać. Z ciekawości poproszę o konkretne zdjęcia.
Hamulec sporo zużywa energii a zwłaszcza hamowanie wstecznym, oprócz tego ograniczenie obrotów do tyłu ma pozytywny wpływ na trwałość wszystkich elementów mechaniki i elektroniki. Parametr - wartość hamowania to jak puścisz gaz nastąpi automatyczne hamowanie sporo energii tracisz na zasilanie. Parametr - siła hamulców to jak szybko będzie wytracana...
Nie musisz dodawać 555, zapomniałem, że masz uC. Ale energia generowana w silniku w trybie hamowania musi gdzieś się podziać. Albo doładować akumulator, albo rozproszyć się na rezystorze, inaczej skoczy niebezpiecznie napięcie. Dla tego nie jestem zwolennikiem prezentowanego rozwiązania. Możesz napięcie mierzyć bezpośrednio w uC i wyjściem PWM wysterować...
Ładny. Jaki był przybliżony koszt? Czy ten sterownik/BMS umożliwia odzysk energii przy hamowaniu?
w edw 10/99 był schemat sterownika silnika prądu stałego
Kolego Młody1003 należy bardzo mocno zastanowić się na początku jak ma pracować i gdzie tą moc oddawać. 1. czy energia ma być ładowana w aku, czy do sieci czy do CWU bądź CO 2. zabezpieczenie na wypadek nadprodukcji energii ( hamowanie, zmienny kąt śmigieł) 3. zabezpieczenie burzowe 4. elektronika sterująca Jeśli będziesz chciał rozwiązywać podstawowe...
Uwalony ,,siódmy tranzystor" :D czyli klucz rezystora odzysku energii hamowania. Oddać do naprawy szkoda kasy na nowy.
W hybrydzie wspomaganie elektryczne pochodzi z energii hamowania. Wtedy ma to sens ekonomiczny. Dołasoswywanie silnikiem jest bez sensu.
Tak są zapracowani że nie wyjaśnią jeszcze długo jak działa EPAR . Kilkadziesiąt postów wcześniej były podawane patenty których właścicielami są P.Łagiewka oraz prof. Gomuła i inni . Obecnie nie posiadają patentu na EPAR? Do Zbyszek Kopeć: Układ odzysku energii hamowania KERS i magazynowania jej w kole zamachowym ma znacznie dłuższą historię bo sięga...
Sieci tramwajowe najczęściej mają 600V DC , to może by się dało to jakoś pożenić :). Zwłaszcza, że w wypadku tramwajów nie zawsze można wykorzystać odzysk energii hamowania.
Wydaje mi się, że do rekuperacji energii hamowania najefektywniej można zastosować sprężone powietrze. Silnik spalinowy konstrukcyjnie jest podobny do sprężarki, więc jakiś dodatkowy zestaw zaworów może go przekształcić w sprężarkę. Moc też może być duża. Energia pojedynczego hamowania - rozpędzenia nie wymaga jakiś specjalnie wielkich zbiorników, a...
Witam! Może Kolega spróbować, jeżeli dysponuje takim rezystorem. Ryzyko tej operacji polega na tym, że jeżeli ustawiony jest krótki czas hamowania, układ nie będzie w stanie wytracić energii wrzeciona i procesor przerwie hamowanie ze względu na nadmierny wzrost napięcia na szynie DC. Poza tym inne negatywne skutki nie powinny wystąpić. 70 Ω 300...
Jakie realne magazyny można wykorzystać w KSE? Elektrownie szczytowopompowe, masa wirującą, może sprężone powietrze, akumulatory chemiczne różnego typu, co jeszcze? W kolejnictwie testowane są magazyny energii z akumulatorami litowymi, które magazynują energię z hamowania i wspomagają rozpędzanie. W energetyce testowane były osiedlowe magazyny z akumulatorami...
Poszukaj czegoś takiego jak "latająca piła". Tak nazywa się rozwiązanie na serwie pozycjonera. Generalnie polega to na tym że przemiennik wciąż liczy drogę wykonaną przez produkt, następnie w odpowiedniej chwili rusza, synchronizuje prędkość, potem wystawia sygnał cięcia a po potwierdzeniu zakończenia wraca do pozycji wejściowej (cały czas licząc w...
Śruba kulowa/przekładnia/silnik zwrot do sieci możesz liczyć na 55%+. Na czas opadania włącz sobie np. bojler i on to pochłonie. Jak dasz śrubę o γ=9-10° to sprawność gwintu przy opuszczaniu ciężaru sięgnie 90%. Śruba kulowa/przekładnia/silnik/falownik/przet... ~692V>14.4V****11-12V>~692V/falownik/sil... to te 30% może być cudem. ****Teoretyczna...
Chopper to całkiem inna bajka - jest w każdym falowniku (czasem standard, czasem opcja). Służy do wytracania energii generowanej przy hamowaniu.
To drivery za kilkaset złotych, a nie za kilka tysięcy, więc nie. :) Częste ruszanie i hamowanie to duże straty energii, a hamowanie odzyskowe wydłużyłoby pracę na akumulatorach.
2. Przy zwieraniu stycznikiem energia hamowania wytraca się bezpośrednio w uzwojeniach wirnika i stojana. O ile stojan jest jeszcze jako tako chłodzony, choć bez rewelacji, to najpewniej wirnik wyzionie ducha w ekspresowym tempie, szczególnie jeśli autor pisze: Tej energii jest tyle, co kot napłakał - ułamek prądu roboczego. Większość elektronarzędzi...
Była taka koncepcja, żeby samochód odzyskiwał energię przy hamowaniu, magazynował ją w superkondensatorze i potem używał do rozruchu silnika i rozpędzenia pojazdu. Zapewne to policzono i mogło działać. Pytanie, czy już superkondensatory są wystarczająco tanie, żeby takie rozwiązanie było opłacalne - trzeba wozić dodatkowy sprzęt, który kosztuje, za...
Można próbować różnych technik odzyskiwania energii ze zderzaków: - zderzakiem Łągiewki - przetaczaniem płynów/kumulacją ciśnienia (na zasadzie tłoka strzykawki) - odbierać prąd ściskanym piezoelektrykiem -zbieraniem ładunków powstałych podczas tarcia (choć więcej tego jest w chmurach; i to za darmo) itd. Największym problemem jest stworzenie takiego...
On jest ładowany poprzez odzyskiwanie energii podczas hamowania. Jest to włączone? Bo rozumiem że to jest wersja hybrydowa plug in.
Na pewno masz Bluemotion??? Nie sądze dlatego że te wersje miały zmienione oprogramowanie silnika i raczej nie CAYA. Masz system Start-Stop odzyskujący energię podczas hamowania i te wszystkie bajery co bluemotion czy tylko znaczek na klapie?
Energię z hamowania odzyskują też auta hybrydowe...
Wg mnie tak ale to nie jest perpetum mobile to nie bierze energii z niczego tylko z hamowania Ziemi :) , taka darmowa energia poki co.
Tutaj rozpatrują różne sposoby na odzysk i magazynowanie energii hamowania (i nie tylko) w pojazdach: http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i1...
Teoretycznie gdybyś prądnicę w przednim kole załączał na wejście przetwornicy step-up ładującej akumulator napięciem 14,7V za pomocą dźwigni hamulca, to miałbyś namiastkę układu KERS. Ale hamowanie byłoby dostosowane do stanu akumulatora, a nie do sytuacji na drodze. Przy jeździe po górach by się to lepiej sprawdziło. Podczas zjazdów byłby odzysk części...
Domyślnie jest sygnał niski, Po nacisnięciu hamulca ma być wysoki. Ale w przypadku rezystora, obawiam się podać pełne 5V na wejscie sygnału (bez ograniczenia prądu). Tak wyczytałem na forach zagranicznych. Zatem bezpieczniej będzie podać przez tranzystor. Mamy ograniczenie prądu Dodano po 11 Jeszcze jedno pytanie, hulajnoga ma odzyskiwanie energii...
ale zawsze 20% zostaje I tak musi zostać. Raz, że jest to korzystniejsze dla baterii a dwa, że potrzebujesz mieć zawsze margines na przyjmowane nadmiaru energii z hamowania i pracy silnika spalinowego w trakcie rozgrzewania pojazdu (lub schładzania w lecie klimą).
Witam. Jeżeli zasilasz silnik przez prostownik niesterowalny (diodowy) to nie ma sensu przeprowadzania takiej symulacji (hamowanie prądnicowe). Tak jak napisałeś nie da się przepchać energii z silnika do sieci, operując tylko na diodach. Hamowanie przeciwwłączeniem zadziała. przy zasilaniu jednopulsowym po zamianie biegunowości będzie wymuszony przepływ...
Ja nie szukam tabeli, tylko pytam o zasadę. Myślisz, że jest jakaś taka zasada, że jest związek rozszerzalności cieplnej z przewodnictwem elektrycznym? Są materiały o zerowym współczynniku rozszerzalności, na szybko skojarzyłem trzy, jeden to przewodnik, dwa to izolatory. Odwrócone perpetum mobile? Co dzieje się z energią hamowania? Szkolna wiedza....
Jest to przerobiony trabant na elektryka, do niczego nie muszę tej energii przeznaczać po prostu potrzebuje zmierzyć ile uzyskam energii z hamowania z 40km/h np.
Kilku niedouczonych "moderatów" już niejedokrotnie blokowało mi konto jak pisałem o FES do do magazynowania i odzysku energii hamowania, jako alternatywa dla "lipnych" acu Konkrety proszę.
Eurotips: ale ja myślałem, że "hybryda" to NIE JEST samochód elektryczny, że taki pojazd (tzn hybryda) ma dwa silniki - do oszczędniejszej jazdy np w korku (żeby co chwilę nie robić Start-Stop-Start na silniku spalinowym), czy żeby odzyskiwać energię hamowania, a nie po to, żeby - na elektrycznym silniku przejechać 400km na bateriach bez ładowania......
Gratuluję fajnego projektu, od razu nasuwają się pytania: w jaki sposób przebiega proces hamowania i czy jest możliwość odzyskiwania energii podczas hamowania?
Do falownika zawsze można dołożyć rezystor hamujący i na nim wytracać energię z hamowania.
To już lepiej zastosować coś podobnego jak w elektrycznych samochodach, czyli system odzyskiwania energii podczas hamowania
Za zwyczaj nie kontroluję, jeśli nic takiego nie było wcześniej dostępne. Sygnał startu mam szeregowo z grzybkiem (nie napisałem wyżej), więc grzybek najpierw powoduje normalne hamowanie, póki energii starczy. Można połączyć sygnał ze stycznika na falownik uruchamiając inny rodzaj hamowania, dopóki mu starczy energii, jeśli chcesz mieć bardziej gwałtowne...
Ale ta energia hamowania jest tracona tylko w chwili, gdy prędkość wiatru przekracza dopuszczalny poziom bezpieczeństwa i turbinę po prostu trzeba zatrzymać bo jej praca i tak była by niebezpieczna. W pozostałym zakresie cała energia jest przekazywana do grzałek w bojlerze.
W hybrydach energia elektryczna powstaje przez tarcie? Pewnie mu chodziło o odzysk energii podczas hamowania
Teoretycznie jest to wykonalne, ale istnieje jedno ale, w alternatorze masz regulator napięcia, jego zadaniem jest utrzymanie napięcia ładowania na zadanym poziomie bez wzgl. na obciążenie. Każdy odbiornik, (w tym rozładowany akumulator) jest dodatkowym poborem prądu, a więc wzrasta obciążenie od strony alternatora, co powoduje większe obciążenie silnika=większe...
Jakiś sposób to jest, tylko szalony w realizacji. Systemy odzyskiwania energii podczas hamowania są szeroko rozpowszechnione w hybrydach. Znajdź kogoś kto poholuje Cię 100 km autostradą? Musiało by się spotkać dwóch szaleńców. Ewentualne konsekwencje były by droższe od zysków.
Raczej nie dymi więcej. Bo sprawności generatorów prądu i przetwornic są wysokie. Natomiast dochodzą takie efekty jak możliwość odzyskiwania energii w czasie hamowania, brak zużycia energii w trakcie postoju (jazda w mieście!) no i możliwość ustawienia optymalnych dla silnika spalinowego warunków pracy - bo napędza on tylko przetwornicę. Produkuje...
E=0.5mv^2 Czyli załóżmy optymistycznie, że zahamajuesz tylko przy użyciu silnika (pomijając czas takiego hamowania), bez użycia hamulców ciernych z np. 80km/h do np. 10km/h pojazdem o masie 1000kg. To energia jaka się wydzieli wyniesie 0.19MJ (0.052kWh). Starty: Hamowanie będzie trwało bardzo długo, czyli część tej energii zmarnuje się na opory toczenia,...
Z ust mi to wyjąłeś. Niektórym się wydaje, że wystarczy ruch (np. obracanie się prądnicy i już mamy prąd), ale to wszystko wymaga energii. Lepiej wykorzystać energię traconą , np. energię hałasu łapać w ekranach akustycznych i przetwarzać na prąd. Dlatego, tak jak już wcześniej wspomniałem, można odzyskiwań energię na stromych zjazdach, traconą na...
Jeśli auto będzie często (co parę sekund) rozpędzane i hamowane Często nie oznacza co pare sekund. a energia z hamowania będzie się wydzielać w tranzystorze A ja się po raz kolejny pytam - dlaczego w tranzystorze? Przecież tranzystor będzie zwierał uzwojenia silnika - główna część energii hamowania będzie się wydzielać na uzwojeniach silnika. Wszystko...
.. pochłanianie energii hamowania .. Do tego jak najbardziej kondensatory się nadają. Nie jestem pewien, czy przypadkiem nie używa się ich w F1? Co do wyboru akumulatorów, to LiFePO4 można szybko ładować i rozładowywać dużym prądem - warte zainteresowania.
Nie głupie było by zastosować KERS, aby odzyskać energię hamowania. Tylko po co inwestować w ekonomicznie nie uzasadnione rozwiązania. Gdyby rozwiązać problem umiejętnego wysprzęglania i zasprzęglania można by na tym zaoszczędzić trochę energii. Ponad 20 lat temu już słyszałem o prototypach samochodów z takimi rozwiązaniami. Do tej pory nie słyszałem...
Jaki jest chwilowy prąd ładowania w samochodach z normą Euro6+ wyposażonych w układ rekuperacji. Chwilowy prąd ładowania samochodów z normą Euro6+ wyposażonych w układ rekuperacji zależy od wielu czynników, takich jak warunki atmosferyczne, styl jazdy kierowcy, poziom naładowania baterii i wiele innych. Jednak w typowych warunkach, chwilowy prąd ładowania...
same diody nie cofną ci energii do sieci w przypadku hamowania, natomiast mostki tyrystorowe potrafią to zrobić muszą być odpowiednio połączone i sterowane. Generalnie mostek sterowany da ci możliwość regulacji napięcia ale regulacje napięcia można też uzyskać odpowiednią zmianą współczynnika PWM przebiegu. Pozdrawiam.
Wykorzystanie energii hamowania w pojazdach szynowych i ogólnie rzecz biorąc pojazdach kołowych ma jak najbardziej uzasadnienie . Tam stosunek czasu ruchu jednostajnego , do czasu hamowania jest duuuużo mniejszy niż w samolotach. Nie ma też takiego znaczenia masa pojazdu - w ruchu jednostajnym nie zużywa sie ( prawie ) energii . Natomiast samolot spalać...
dla transformatorów wirujących czas płynie wolniej , czyli działają w przeszłości Ich czas własny płynie wolniej, ale to nie oznacza przesunięcia ich działania w przeszłość. I energii od tego nie przybędzie. Jest jeszcze kwestia, jak chcesz przesyłać prąd do i z tych transformatorów - przewodowo, przez falę elektromagnetyczną? W tym drugim przypadku...
Witam, chodzi o zaliczenie przedmiotu i dostałem 3 pytania i z jednym mam problem jak się za nie zabrać. Uzasadnić, że poprawnie dobrany regulator prędkości PI usztywnia charakterystykę mechaniczną i pooprawia dynamikę w stanie nieustalonym. czy ktoś miałby pomysł jak to wytłumaczyć? a przy okazji czy 1 zadanie jest dobrze czy coś dopisać skasować?...
Masz na myśli ładowanie przez sterownik do BMS-a ładowanie /regenem/odzysk energii przy hamowaniu,czy coś innego masz na myśli
Po co niby hamować? Wystarczy wkładać mniej energii żeby go napędzać.
Po prostu - każda technologia ma swoje ograniczenia... W jednych zastosowaniach się sprawdza - w innych już niekoniecznie. I tak odzysk energii hamowania byłby rewelacją w miejskich autobusach, śmieciarkach i innych pojazdach co cały czas ruszają tylko po to aby za chwilę się zatrzymać. Tam ma to sens ekonomiczny. A w pojeździe, który z założenia ma...
Aż się prosi o jakiś system odzysku energii z hamowania do doładowywania akumulatorów :D
..da się doładować. Naładować pusty, to byłoby więcej niż 3 godziny, zdecydowanej jazdy - zależnie od wydajności (jakości) dynama. A parametry takiego ładowania, byłyby dalekie od ideału, czyli znaczne ryzyko skrócenia żywotności. Jeśli jeżdzisz dużo, a eksperymenty lubisz, to może raczej odzyskiwanie energii hamowania.
Niestety ale to tak nie działa. Wiem jak to działa :D. Dopóki wieje z bezpieczną dla turbin prędkością, niezagrażającą konstrukcji to jest ok. Chyba nawet wczoraj w jakimś serwisie informacyjnym czytałem że "turbiny wiatrowe wykręciły kolejny rekord a to jeszcze nie koniec". Mało tego, do hamowania trzeba użyć energii zewnętrznej - ot, taki paradoks...
oczywiscie ze zawsze sa straty, ale to nie znaczy ze nie wolno juz nic robic z tego powodu, wiec czasem ma to sens :) przy kompresji wydziela sie duzo ciepla jako efekt uboczny i nic sie na to raczej nie poradzi. Ale gdyby sie okazalo ze taki osprzet jest tani i pozwala np. odzyskac 20% energii hamowania i jazdy z gorki to bym sobie zamontowal
20 parę % zyskał w ostatnich dekadach. Uważasz że to mało. Bo dał mnie jako człowieka który skończy szkołę podstawową i zna teoretycznie obiegi silników cieplnych to bardzo dużo. A rekuperacją to już od normy Euro 6 jest w silnikach spalinowych, a i hybrydy jeżdżą. Tak że słabo z wiedzą i ciebie. Ponad 50% enegii spalania to poprostu ogrzewanie powietrza....
Ciekawe, auto w mieście pali mniej niż poza miastem :D Masz odzysk energii przy hamowaniu.
Może pomyśl o jakimś układzie do odzyskiwania energii podczas hamowania lub jazdy z górki, poprawi się zasięg :)
Na razie czekamy na wydanie warunków przez ZE. We wniosku napisaliśmy że możliwy jest zwrot energii podczas hamowania. Zobaczymy co nadpiszą w warunkach. Falownik to Rockwell PowerFlex 7000.
Hej, o ile wiem, licznik energii elektrycznej jest hamowany polem magnetycznym, zacznij więc od hasła "prądy wirowe", pozdro
Chyba pozostaje zrobić symulację w FEMM, gdzie trzeba zasymulować pole magnetyczne, podać właściwości materiału oraz określić z jaką częstotliwością się zmienia pole magnetyczne. Inna opcja to przeszukać jakieś stare książki o maszynach elektrycznych (może Antoniego Plamitzera?) gdzie transformatory czy silniki elektryczne są robione z wielu warstw,...
ALe jest dużo zmiennych, najbardziej przyczepna jest opona łysa czyli slik i na niej auto najpewniej trzyma się drogi. Następnie hamowanie z abs można rozpatrywać jako hamowanie statyczne a nie kinetyczne i im większy nacisk tym większa siłą hamowania ale też energia do wytracenia, która wytraca się w ukałdzie hamulcowym a nie na styku opona asfalt...
jesli sprawnosc akumulatorow bedzie wysoka to naped elektryczny jest oplacalny poniewaz sprawnosc elektrowni dochodzi do 40% natomiast samochodu spalinowego zazwyczaj nie przekracza 20% dodatkowo energia hamowania jest tracona. Dobrym rozwiazaniem jest wymienny pojemnik z akumulatorami , niektore amerykanskie rozwiazania przewiduja w takim pojemniku...
Witam. Przy takich mocach powinny być rezystory hamowania, które odbierają energię, a druga rzecz to spróbuj zwiększyć czas zwalniania parametr "F003". Jeżeli ten czas jest zbyt krótki to może być taki objaw. Pozdrawiam. Dodano po 32 Witam. Proponuje sprawdzić jeszcze parametry "B090" oraz "B095"
W sieci DC stosuje się nieco inne filtry przeciwzakłóceniowe, ale nie muszą być tak mocno rozbudowane jak w przypadku filtrów AC. Spójrz np. jakie filtry przeciwzakłóceniowe są stosowane w sterownikach samochodów. Oczywiście potrzebny jest jeden centralny przekształtnik, ale przy współpracy z OZE działający dwukierunkowo. Elektronika i tak obecnie jest...
Silniki podpinasz wg schematu. Co do zasilania: zasilacze impulsowe nie nadają się do zasilania silników krokowych (silnik krokowy podczas hamowania oddaje cześć energii, przez co zwiększa się napięcie na zasilaczu). Możesz spalić zasilacz. Oczywiście na próby może on być. Powinieneś zastosować transformator o napięciu 1,4*napięcie sterownika i prądzie...
Witam. Sprawdź jaki rodzaj hamowania zapewnia falownik. Może np. zwracać energię do sieci lub hamować przeciwprądem. Poczytaj o sposobach hamowania silnika a następnie sprawdź w dokumentacji do falownika jak to jest realizowane. Pozdrawiam.
Poza tym za duże napięcie na szynie DC pojawi się przy zbyt szybkim zmniejszaniu prędkości, co powoduje hamowanie silnikiem i generację energii. Duża bezwładność wentylatora jest czynnikiem sprzyjającym usterce. Również utrata pojemności kondensatorów spowoduje podatność na błędy.
Zaletą napędu hybrydowego jest to, że w ruchu miejskim odzyskuje energię przy hamowaniu. Czyli mamy tu zysk. pzdr -DAREK-
Przecież to proste. Pozytywny efekt uzyskuje sie podczas przyspieszania (większa moc) a ładowanie nastepuje podczas hamowania a ponieważ skraca sie czas ładowania a wzrasta zdecydowanie prąd ładowania i nawet bez tego pseudo Kersu nalezałoby zastosować większy akumulator aby uchronic akumulator przed większymi prądami udarowymi. Tu nie chodzi o odzyskiwanie...
hamerg ciekawe jest to że producenci falowników sprzedają specjalne modułu umożliwiające zwrot energii hamowania do sieci. Na pytanie o legalność takiego rozwiązania dostałem wymijającą odpowiedź. Ale jaki zakład energetyczny zauważy że zmniejszyło się zapotrzebowanie energii o kilka % czyli kilkadziesiąt-kilkaset kWh w dużej firmie . Ale jak sobie...
Ciekawa koncepcja z tym Ikarusem a gdyby tak silnik pneumatyczny na cieple powietrze? Zaizolowac termicznie zbiornik sprezonego powietrza i sprezac 2 stopniowo-1 stopien zbierajacy spalinyoczywiscie po zchlodzeniu wykorzystanym do ogrzewania zbiornika 2 stopnia. Pierwszy stopien sprezania dodatkowo otrzymywalby spaliny silnika napedzajacego sprezarke....
jeżeli na silniczek podajemy napięcie stałe to skąd biorą się tam zakłócenia ? Z komutatora, podczas przerwania przepływu prądu przez uzwojenie wirnika indukuje się napięcie. nawet jeśli onę się 'indukują' to na kondensatorku napięcie wzrasta a potem on i tak je ' oddaje ' więc jak to działa ? Kondensator gromadząc energię, hamuje narastanie napięcia.
Od kiedy hamulce odzyskują energię? Już pomyślałem że chodzi o jakiś system w pojazdach elektrycznych odzyskujący energię przy hamowaniu. Do tego te 5%;)
Witam Mam pytanie dotyczące rezystora hamującego połączonego do falownika. Pytanie pierwsze: Od czego zależy czy należy zastosować rezystor hamujący z falownikiem czy nie? Wiem ze rezystor służy do oddawania energii "hamowania" podczas deakceleracji ale widziałem wiele układów silnik-falownik pracujących bez rezystora hamującego. Drugie pytanie: Co...
Z pierwszego postu zrozumiałem, że skoro przy rowerze masz silnik elektryczny. to jego głównym zadaniem jest napęd, a sprawą dodatkową jest hamowanie silnikiem. Z praktycznego punktu widzenia wykorzystywanie silnika tylko do hamowania jest bezsensowne, skoro za pomocą hamulca ciernego można hamować w sposób tradycyjny i jest to metoda sprawdzona i przetestowana....
reklamuja te Yariski ktore palą 3 litry na 100 ale to nierealne w trasie gdyż jadąc 100km h szybko sie rozladuje akumulator i załączy sie po 50km trasy silnik spalinowy i normalne spalanie bo rekuperacja wynika z energii hamowania a w trasie zadko sie hamuje . Wniosek ze fura tylko do miasta gdy często sie przyspiesza i czesto hamuje. odwrotnosc spalinowego...
odzysk energii hamowania hamowania obroty wyprzedzenie hamowania
podsłuch telefon analogowy dobre przewód pomiarowy bester regulacja prądu
pilot emtec instrukcja pralka electrolux ewt1260
Wymiana wentylatora w płycie indukcyjnej INDUCTION YTUBE LDM SMX 8cs: Dane techniczne i zastosowania