Na bezpieczniku 200A (pierwszy od lewej) jest tylko alternator. Odłącz alternator i sprawdź. Faktycznie wypadałoby poprawnie podawać odczyty.
A zasilanie sterownika próbowałeś odłączyć?Generalnie wygląda na sterownik.
Odłącz alternator i wtedy sprawdź pobór
Jak kółko robi się gorące to pewnie uślizg paska,wyrobione rowki PK w kole,pasek itp.I potwierdzam odłączenie zasilającego przewodu z alternatora skutkuje jego uszkodzeniem.
zaczęło pobierać prąd na postoju 0.038 Czy to jest 38mA? Nie napisałeś jednostki i wychodzi, że jest to 0,038A czyli jak pisałem 38mA. Na zdjęciu miernik pokazuje 370mA. Tak jak kolega wyżej napisał wyciągaj bezpieczniki obserwuj kiedy prąd spadnie. Pamiętaj, że otwarte drzwi załączają oświetlenie w środku i to może też zafałszowywać pomiar. Dodałeś...
Kolego T_E_D_I jak możesz to napisz czy do wymiany wiązki używałeś przewodów typowo samochodowych czy innych (jakich) i gdzie kupiłeś. Co do samej wiązki to sprawdził bym jednak jeszcze raz same przewody i ich połączenia, w końcu nawet najlepszy elektryk zawsze może się pomylić. Potem jak kolega Miand napisał bezpieczniki. Przecież odłączenie komputera...
Witam mam na warsztacie Fabię 2004, 1,4 16v bky rozładowuje mi się akumulator więc sprawdziłem upływność prądową i wychodzi że w stanie spoczynku wynosi ona aż 120mA odłączając bezpiecznik numer 43 wszystko wraca do normy A według schematu elektrycznego jest to zasilanie komputera pokładowego posprawdzałem wszystkie krańcówki i są w porządku. W parametrach...
podłacz miernik i wyciagaj bezpieczniki sprawdz pobór prądu.Odłacz jeszcze wszystkie przewody od alternatora. po odłączeniu przewodów od alernatora wyciągać bezpieczniki czy na końcu?
Z opisu jasno wynika że nie ma ładowania - zgasł jak wyczerpała się moc na akumulatorze. (at)CameR A czemu to odłączenie akumulatora ma zaszkodzić elektronice przy odpalony aucie jak wtedy to akumulator jest odbiornikiem energii a wszystko podtrzymuje alternator?
ku moim wątpliwościom oddałem alternator do sprawdzenia firmie która zajmuje się naprawą aletrnatorów okazało się że jest ok, dostałem gratis poradę żeby odłączyć bezpiecznik od wspomagania i zobaczyć co się dzieje. Po odłączeniu wspomagania pod obciążeniem ładowanie 12,8V z podłączonym 11,5V
Odłącz wtyczkę od alternatora i sprawdź czy napięcie pulsuje, jak nie to regulator do wymiany, przedtem sprawdź bieżnie na których latają szczotki, jak zjechane to oddaj altek do naprawy.
Witam. Skoda Fabia 2022r 1.0 benzyna. Przyjechała na podejrzenie dużego poboru prądu na postoju bo po postawieniu na moment nie odpala. Nie mierzyłem nawet prądu spoczynkowego bo ewidentnie problem jest z ładowaniem akumulatora. Zaraz po odpaleniu napięcie wynosi około 12,5V i gdy silnik pracuje na biegu jałowym spada pomału ale poniżej 12V nie zeszło,...
może masz zwarcie w alternatorze ,miałem raz takie zwarcie w mazdzie 323f cały dzień szukałem i znalazłem po odłączeniu kabla od altka zeszło do 12mA. sprawdź
Miałem podobny problem, ale w 1.4 8v, potrafiło w trakcie jazdy się odłączyć, razem ze wspomaganiem, źródłem okazał się uszkodzony alternator i akumulator. Zmierz miernikiem jakie masz napięcie na akumulatorze przed odpaleniem i po odpaleniu. Po odpaleniu powinno być coś między 13-14,5v.
Sprawdziłem alternator, wszystkie bezpieczniki i większość przekaźników, Odłączyłem moduł komfortu pobór = 450 miliamper ,następnie wymieniłem moduł komfortu na inny sprawny = pobór 520 miliamper. Nie wiem już gdzie szukać złodzieja prądu ..
Podpowiadam jeszcze test:na załączonym amperomierzu odłączyć przewód plusowy od alternatora,a póżniej sterowanie z cewki rozrusznika -oczywiście na wyłączonym silniku i bez kluczyka w stacyjce,o ile wcześniejsze uwagi kolegów nie zlokalizują poboru prądu.
Jeśli z alternatora to jeszcze spróbuje odłączyć wszystkie kable od niego i podepnę vag-a. Wie może ktoś który kabel prowadzi informacje do sterownika od alternatora lub akumulatora? Pytam ponieważ w Fabiach jest jedno miejsce gdzie wiązka lubi zgnić, sprawdzałem i wyglądało u mnie ok, lecz w izolacji przewód mógł zgnić.
Odłącz sobie alternator od instalacji, oczywiście zabezpiecz przewody tak aby jakieś zwarcie nie wystąpiło i zobaczysz po postoju czy aby na pewno jest to wina alternatora. Jeśli będzie nadal rozładowywało to nie jest to jego wina i trzeba będzie szukać dalej. Co do sprawdzenia mostka prostowniczego i samego alternatora to proponuję Ci abyś udał się...
Napięcie "spoczynkowe" jest stosunkowo mało istotne, o sprawności akusa świadczy jego napięcie podczas obciążenia. Rozrusznik obniża z 12V na ok 6-9 V, są też specjalne urządzenia oporowe do badania tego spadku, ważny jest także czas jaki może akumulator utrzymać takie napięcice pod obciążeniem. Napięcie 13V zaraz po zgaszeniu silnika to normalka, poniewarz...
Witam. Problem jak w tytule: https://obrazki.elektroda.pl/6577229400_... Czy może przyczyną być to, że mam zbyt małe napięcie na akumulatorze? Spada po paru minutach pracy silnika poniżej 10 V gdyż nie ładuje alternator, dziwna sprawa, bo kontrolka ładowania gaśnie po odpaleniu, jednak napięcie na klemach akumulatora nie wzrasta powyżej...
Witam dziś rano zaobserwowałem że po odpaleniu auta nie zgasła kontrolka od ładowania zaciekawiło mnie to . Sprawdziłem czy może coś się odłączyło ale wszystko w porządku kabelki są na swoim miejscu odpaliłem ponownie i to samo nie gaśnie ładowanie dopiero po dodaniu większych obrotów kontrolka zgasła .Moje pytanie co może być przyczyną że kontrolka...
Witam Posiadam skode Fabię 1.9TDI rocznik 2001 silnik ATD. Problem polega na tym iż po paru dniach nie użytkowania auta aku jest rozładowany. Po odłączeniu radia jest to samo.. Sprawdziłem też alternator lecz było jednak to samo.. :/ Sprawdziłem amperomierzem to pobiera około 150mA z aku przy wyciągniętym kluczyku ze stacyjki. Dodam jeszcze że akumulator...
Witam . Sprawdź w weekend przy odłączonych klemach ,czy przy zakładaniu klem mocno iskrzy.Do sprawdzenia oświetlenie wnętrza samochodu i bagażnika (jeżeli jest)czy prawidłowo gaśnie.Pomiar poboru prądu można dokonać ampromierzem jak wcześniej wspomniał kolega piotrekwoj1 ,lub multimetrem który ma funkcję pomiaru Amper.Może to być sam alternator (właściwie...
Witam mam problem.... W skodzie fabii 1.9 SDI w skrzynce nad akumulatorem przewód numer 2 strasznie się grzeje... aż nad topił się plastik obudowy... to jest chyba przewód od alternatora.... ale nie jestem pewny... odłączyłem przewód przy alternatorze który jest do ładowania akumulatora i problem znikł.... Może mi ktoś powiedzieć czy to może być wina...
Nic nie odłączałem. Nie kupowałem żadnych wtrysków i jakie LPG ? Na postoju te 2 filmiki były pierwszy na LPG drugi na benzynie i potem byłem się przejechać. Błąd skasuje i gaz mu dam i wraca błąd zbyt uboga dawka a i zbyt mały przepływ też wraca . Alternator wymieniałem regulator napiecia 2 tygodnie temu to odłączyłem kleme. Dodano po 19 Filmiki te...
Witam ! Może jeszcze ja dołożę coś od siebie odpowiadając na drugie pytanie kolegi. Nie ma uniwersalnych mostków ale wiele modeli nawet różnych marek pojazdów używa podobnego wyposażenia elektrycznego silnika. Na przykład :pompa paliwa,rozrusznik,alternator,czujniki,za... etc. Dlatego warto udać się do punktu zakupu wraz ze starym mostkiem w celu...
Cześć wszystkim potrzebuje porady w którą stronę mam prowadzić diagnozę bo już mi ręce opadają.Pacjent to skoda vrs3 2.0 tdi z 2017r.Objawy pojawiają się po nagrzaniu silnika i w pewnym momencie zaczyna się falowanie obrotów.Po podłączeniu oscyloskopu pod akumulator widać wyraźnie że prosta linia podczas drgań zamienia się w sunisoide.Co odkryłem, po...
Witam, Wczoraj gdy zgasiłem silnik zauważyłem, że kontrolka akumulatora cały czas świeci nawet bez kluczyka w stacyjce, Zostawiłem auto na noc. Na drugi dzień akumulator został rozładowany do zera, sprawdziłem pobór prądu, wynosił 3,5A. Odłączyłem kabel plusowy od skrzynki bezpieczników, pobór nadal był więc odłączyłem kabel + od alternatora co pomogło....
Witam, zakładam, że połączenia "klemy,masa" masz sprawdzone,pisałeś, że na zapłonie też napięcie skacze, napisz czy silnik pracuje poprawnie, jeśli tak to możliwe, że miernik Ciebie "oszukuje". Dobrze jest użyć miernika - zwykła wskazówka, ciągłość może nam potwierdzić żarówka 5W w pięta zamiast lub równolegle z woltomierzem, migotanie żarówki potwierdzi...
Panowie, odświeżam temat byłem z akumulatorem w sklepie gdzie go kupowałem, gość sprawdził ze ma napięcie ponad 12,6 V i ponad 400A z 530A fabrycznych, twierdzi że jest ok ale zimą go zweryfikuje :D Obsługa klienta to jakaś masakra, oni chyba tam są po to żeby sprzedać kolejny akumulator :) chciałem żeby mi podładowali bo rzekomo mają jakiś sprzęt który...
Odłączona nie powinna świecić ,alternator zamyka obwód podając "masę" na lampkę
Witam serdecznie i mam do was prośbę o pomoc! A mianowicie padło mi ładowanie wymieniłem w alternatorze regulator napięcia i nic dalej brak ładowania oraz nie działa kontrolka od ładowania, zacząłem grzebać dalej chciałem sprawdzić licznik no i stało się po włożeniu licznika zaczęła migać kontrolka od immo dodam iż zapomniałem odłączyć akumulator jednak...
Jeśli rozrusznik nie kręci mimo pozornie naładowanego akumulatora, sprawdziłbym akumulator (prąd rozruchu - w jakimś punkcie sprzedającym/serwisującym akumulatory) lub spróbował uruchomić silnik na innym akumulatorze. Jeśli odpali, od razu sprawdzić napięcie ładowania przy niskich i wysokich obrotach silnika - spotkałem się bowiem z przypadkiem Fabii...
Rozładowanie akumulatora do cna w ciągu kilku godzin tylko przez autoalarm można raczej między bajki włożyć. Najpierw sprawdź, czy akumulator nie pada sam z siebie, a jeśli nie, to szukaj, co zżera prąd. Zmierz realny pobór prądu przy wyłączonym aucie i jeśli jest znaczny, odłączaj po kolei obwody. Nie zapomnij też odłączyć alternatora. Oprócz tego...
Witam Posiadam Skodę Felicję i od dłuższego czasu mam problem 3 letnim akumulatorem ( bezobsługowym) o pojemności podajże 56 Ah. Obecnie jeżdżę mało ( sklep, kościół, znajomi ) i podejrzewam, że to też ma wpływ na to iż akumulator jest nie doładowany. Problem jest już bardzo długi i akumulator był wiele razy doładowywany "na szybko" więc pewnie będzie...
Regulator napięcia steruje tylko i wyłącznie prądem twornika (wzbudzenia), nie tak jak w prądnicy że odłączał ja w przypadku generowania napięcia nizszego niż znamionowe od akumulatora. Regulatory napięcia identyczne jak w "Jawach" można dostać tanio na złomowiskach - "Skoda", "Awia", ciągniki "Zetor". Zacisk 67 podłączasz w miejsce DF starego regulatora,...
Kolego (at)lukasz921 z Twoich informacji wynika, że układ ładowania masz sprawny a akumulator jest 7 letni. Najpewniej to już kres tego akumulatora ale niekoniecznie. Też miałem Fabię 1,4TDI z akumulatorem prawie 8 letnim. Dla zapewnienia jego pełnego stanu naładowania do samochodu poprzez gniazdo zapalniczki podłączałem prostownik zakupiony w L...dl,...
Wakuometr potwierdził poprawność działania mapsensora. Różnica między ciśnieniami to zaledwie 0,1-0,2 ale to moglo byc powodem ze wakuometr byl przez rurkę podłączony a mapsensor bezposrednio w kolektorze, no nie wiem w kazdym razie na jałowym biegu jest ~397 mBar. ja pierwszy raz widziałem takie urządzenie wiec robił to mechanik. Mechanik niebardzo...
Akumulator wyciągnięty z auta i podłączony jest pod prostownik.W miedzy czasie sprawdziłem w 3 sprawnych autach jak wyglądają napięcia na postoju i podczas pracy silnika.Pisząc o konkretnych wartościach jakie zmierzyłem musimy pominąć fakt ,że mój miernik zaniża wskazania o 1V .Na 3 aku pokazuje 11.4-11.6V + 1V w pamięci :-) czyli w normie,odpalamy...
odłączenie alternatora skoda wymiana alternatora wzbudzenie alternatora skoda
otwieranie klapy tylnej tech2 naprawa radio clarion zmieniarka
panasonic aquarea panasonic aquarea
Zamiennik diody transilowej GFT6CA – SMCJ6.0CA, SMBJ6.0CA, parametry, obudowy Regulacja gaźnika Tecumseh – ustawienia, śruby, procedura krok po kroku