Witam, zrobiłem do swojego Ogara 200 (silnik Jawy) zapłon AC-CDI. Zamontowałem impulsator i dorobiłem wyzwalacz z kawałka blachy. Do oryginalnej cewki zapłonowej, która daje ok. 6V podpiąłem uzwojenie wtórne transformatora 230/12V. Na uzwojeniu pierwotny w zależności od mocy kopnięcia otrzymuje 60-120V~, które idzie na moduł. Impulsator daje ok. 0,2V~....
Zapłon musisz ustawić od nowa, wątpię żeby ten silnik wytrzymał Ci dłuższy okres eksploatacji po takich zabiegach
Wiesz takie motorowerki i motorki nie mają jakiś bóg wie modułów bo to nie jest potrzebne. Motorower komar (motorynka i podobne) Mają iskrownik i tam jest cewka paltynki i kondesator. A inne np ogar 200 ma zapłon butelkowy. Wiec nie rozumię Twojego pytania! Dodano po 1 Moduły takie z prawdziwego zdarzenia mają silniki 4T a nie 2T :P
15 zasilanie, ten przewód od cewki 1 cewka zapłonowa, tam gdzie był przerywacz masa wiadomo Przerywacz to ten przewód z platynek, który wcześniej szedł na cewkę zapłonową.
Problem tkwi w źle wyregulowanym sprzęgle. W prawym deklu obok startera jest śruba regulacyjna . Powinna wyglądać jak na foto http://obrazki.elektroda.pl/3168365600_1... Zużycie końcówki śruby stykającej się z popychaczem uniemożliwia prawidłowe rozłączenie tarcz sprzęgła. Zmienić śrubę i wyregulować sprzęgło wkręcając ją tak by nie było poślizgu...
Coś przerabiałeś w instalacji zapłonu, że jest zasilana cewka WN z akumulatora? Miałem kiedyś jawę 50 i tam zapłon był zasilany z cewki o napięciu 8 V.
W tym przypadku dobrym rozwiązaniem by było założyć moduł od charta (GL-133), tylko że platynki trzeba by zastąpić impulsatorem. Podobno impulsatorem może być głowica magnetofonowa. http://obrazki.elektroda.pl/6136874600_1... Można wykonać ten moduł samodzielnie, ponieważ jest on bardzo prosty. Parametry podzespołów można znaleźć wpisując...
Poszukuję schematu zapłonu elektronicznego do motoroweru Ogar 200, jeżeli to możliwe to razem z opisem elementów i instalacji.
Źle wyregulowany gaźnik i zapłon przestawiony.
Kolego, przelewasz gaźnik przed startem? Miałem niezawodny sposób na odpalenie Ogara 200 bez przelewania gaźnika. 1. Odkręcić paliwo. 2. Manetką pełny gaz. 3. Zacisnąć palcami gumową, karbowaną rurę powietrza miedzy filtrem a gaźnikiem 4. Kopnąć starter dwa razy mocno lub trzy słabo. 5. Puścić rurę, puścić gaz 6. Włączyć zapłon 7. Kopnąć w starter....
A gdzie ja ci cewki kazałem w szereg łączyć? Wiesz, co to połączenie w trójkąt? Jest jeszcze łączenie w gwiazdę dla twojej wiadomości. Wypadało by się dowiedzieć, jak są połączone cewki wewnątrz alternatorów, bo właśnie to chcesz zastosować. I informacje dodatkowe dla ciebie - zapoznaj się z pojęciem "zapłon CDI" i przejrzyj schematy motorowerów obecnie...
Spróbuj ustawić zapłon najlepiej przy pomocy czujnika zegarowego, też często miałem problemy z ogarem i wile razy wychodziło na to że zapłon się przestawił.
Moment otwierania styków przerywacza jest momentem zapłonu , i tak jak kolega wyżej pisał , ustaw prawidłowo zapłon .
Witam. Mam problem z silnikiem ogar 200 otóż stawiałem zapłon na wiele sposobów nawet ustawiałem z neta i dalej to samo silnik odpala ale jak odpali to na chwile i zgaśnie i trzeba potrzymać guzik od przelewania gaźnika i znowu odpali i zgaśnie gazu nie mogę dać bo to pogarsza sytuacje dusi się nie mam już do tego sił ciągle to samo proszę pomoc jak...
Magnesów stałych nie ma moiżiwości "naładować"...
Może wydać się to śmieszne ale dla ogar 200 (silnik jawa 50 223 ) Chcę zrobić ten zapłon ponieważ robię tuning ( 70 cm , 4 kanały płuczące , większy gaźnik , itd .) Proszę poprawić pisownię postów - tego i poprzedniego (pierwszy już poprawiłem) - p.15 regulaminu.
Mam problem gdy zapale ogara i wbije na 1 ogar po prostu gaśnie jak ruszam. Nawet gdy dam mu więcej gazu żeby ruszył, i bardzo wolniutko puszczam sprzęgło to nic nie daje. Nie wiem, zapłon trzeba wyregulować czy co? :D
to jeszcze kondensator zapłonowy można by podmienić a jak simeringi wału? wymieniane były? czy strasznie stare? gaźniki komarowe są bardzo proste i zwykle akurat są najmniej zawodne a najgorszy jest zapłon
Posiadam ogara 200 ze standardowym zapłonem , czyli jeśli palatynki są zwarte następuje zapłon . Standardowy zapłon w Ogarze jest taki sam jak w Jawie 50 - magneto z zewnętrzna cewką WN. Iskra skacze w momencie rozwierania styków przerywacza, a nie ich zwierania.
Robiłem coś takiego ale to dotyczy tylko 205 chyba że się pomyliłeś? (Ogar 200 tzw silnik jawki). musisz jeszcze zaprojektować płytkę drukowaną albo połączyć to na pająka. Jak nie wiesz co to znaczy to google Ci wytłumaczy. Więcej odpowiedzi znajdziesz na tym forum z którego pochodzi ten schemat z układem. http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php...
Aby zwiększyć energię iskry należy skierować do cewki większą energię. Z magneta więcej się nie wyciśnie, wiec możesz pójść w kierunku zapłonu bateryjnego i przerobienia instalacji w celu dołożenie akumulatora. Wątek na ten temat jest tutaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic8... I tutaj: http://przecinak.republika.pl/bateryjka.... Z tym,...
Witam mam taki problem w ogarze 200 jawa , 50 silnik silnik ciepły gaźnik wyregulowany 3 bieg odkręcam manetkę na maxa i zaczyna go mulic tak jakby miał zgasnąć i w ogóle się nie rozpędza wtedy co sprawdzic regulacja śruby gaźnika nic nie daje wszystko w gaźniku czyste może lewe powietrze bo uszczelki stare AI: Czy sprawdzałeś stan świecy zapłonowej?...
Co do tej pory sprawdziłeś? Gaźnik wyregulowany? Zapłon wyregulowany? To nie sprzęgło się ślizga?
http://republika.pl/arecki1113/jawa50-1.... Może to Ci w czymś pomoże. Pozdrawiam Mat.
Witam szukam prostego schematu na zapłon tyrystorowy szukałem ale nic nie znalazłem ciekawego zapłon potrzebuje do rometa ogar200. Za odpowiedzi dziękuje.
Do ogara wystarczy założyć zapłon CDI (trzeba samemu zrobić), i nic się w tym silniku już nie dzieje, wiem bo miałem. ;)
nie no ja z grubsza wiem jak działa zapłon tyrystorowy tylko nigdy nie miałem pojazdu z takim zapłonem i sie zastanawiam czemu ta iskra taka maleńka owo daje tym większe napięcie im wyższe ma obroty. Zapłony klasyczne, akumulatorowe są zapłonami stałoenergetycznymi, i iskra nawet przy małych obrotach jest silna. tylko że ja porównuje iskre z motorowerem...
Witam, po generalnym remoncie ogara 200 uruchomiłem go i wyregulowałem zapłon. Nie mogę jednak ustawić wolnych obrotów, trochę popracuje, tak ze 2 minuty, a potem zwalnia i gaśnie. Świeca jest raczej czarna, ale bardziej zalana. Zimmeringi sprawdzone, iskra jest, platynki ok, zapłon i kondensator ok, filtr powietrza ok. Miał ktoś taki problem? Nawet...
Wszystko wyczyściłem, ustawiłem zapłon i nic. Jaką przerwę na platynkach ustawiłeś i jakie wyprzedzenie zapłonu? Dodano po 6 Tu masz podobny temat i zażartą dyskusje. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4... Ale na temat zupełnie innego silniczka. Ogar 200 to czeska "Jawa" - z zupełnie innym zapłonem.
w jaki sposób z cewek indukuje się napięcie i dlaczego tylko z 1 cewki napięcie wędruje do cewki wytwarzającej wysokie napiecie. To jest klasyczny zapłon typu "magneto" znany od więcej niż 100 lat. W okolicy zwojnicy porusza się magnes osadzony na kole magnesowym napędzanym przez silnik, w zwojnicy indukuje się napięcie. Zwojnica jest zwierana przez...
magneto raczej nie ale cewka tak jeśli element obrotowy w tym przypadku właśnie magneto zaczyna o nią ocierać i w ten sposób można ja spalić miałem tak przy WSK kolo zamachowe ściągane inaczej niż ściągaczem pokrzywiło się i delikatnie tarło o cewkę po godzinie spaliła się tylko ze u mnie iskra była a dopiero pod ciśnieniem świeca ja traciła i dopiero...
Zapomnij o takiej przeróbce oryginalnego zapłonu czeskiego silnika. Ma zbyt małą wydajność i żadne cewki jej nie polepszą. Nawet drogi zapłon VAPE - moc na oświetlenie zaledwie 15W i 6V. Tylko wstawienie innego zapłonu ma sens. Obecnie jest parę sportowych zapłonów o małych gabarytach z możliwością podłączenia świateł, stosunkowo małej mocy ale i tak...
Kolego Rocketboy94 ! Tą gumę można całkiem zdjąć i nie będzie żadnej, poza zmianą "głosu", reakcji. Nic przed gaźnikiem nie wpłynie w tak opisany sposób na pracę silnika. Ustawienie (iglica) i regulacja doświadczalna gaźnika śrubką składu mieszanki - może nawet się nieco wykręciła sama; przedmuchanie dysz; uszczelka pod gaźnikiem na styku z cylindrem;...
tak daleko to ja się jeszcze nie posunołem ;) ale nie radziłbym kombinować za dużo tam ponieważ jest olbrzymie pole elektromagnetyczne oraz dużo brudu, wody, smaru itp. Miejsce też jest ograniczone(fototranzystor), uwierz mi na słowo że oryginalny przerywacz spełnia swoją rolę w 100% o ile nie zamierzasz bawić się w tunera 2T ;>
a zapłon ustawiałem według tego poradnika http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea...
Tylko po co ci regulator napięcia skoro nie masz akumulatora? Jawa/ogar nie miały żadnego regulatora, ot żarówka bezpośrednio na cewkę. Bardzo możliwe że właśnie dlatego że masz tam wpierniczony regulator, to coś świruje pawiana. Pamiętaj że regulator zawsze ucina nieco napięcia. Poza tym mierzenie napięcia bez obciążenia nie ma sensu. Wypnij regulator...
Jak próbowałem go odpalic to 2 razy strzelil z wydechu Strzelanie z rury wydechowej jest najczęstszym objawem opóźnionego zapłonu. Dodam, że jeżeli strzela w gaźnik, to zapłon następuje za szybko.
witam Wiem, z tutaj potrzeba zasilania 12v i liczyłem się z tym. Myślałem aby zastosować cewki tak, by każda dawała po 4v co po połączeniu dawałoby 12v. Wiem że jest to do silnika 223 bo widziałem zdjęcia poprzednich konstrukcji właśnie ma tym silniku, choć sam autor posiada ogara 200. Dodatkowo chce tu zastosować hallotron ze skody, czyli zapłon bezstykowy.
Jak silnik zgaśnie, to świeca jest sucha, czy mokra, bo to byłyby dwie różne usterki. W przypadku, gdy iskra będzie stabilna a silnik gaśnie, to może trzeba sprawdzić filtry paliwa np. w kraniku, lub na wężyku. Twierdzisz, że zapłon ustawiony poprawnie a sprawdzałeś ciśnienie w cylindrze. Czy dysze i kanaliki w gaźniku rzeczywiście rzetelnie udrożniłeś....
Załóż mały akumulator 6V 10Ah. W ogarze można łatwo zrobić ładowanie i po sprawie. Światła wtedy świecą mocno i z zapłonem można powalczyć.
Witaj! Mówisz że masz problem z odpaleniem na kopkę. Opisz dokładniej trochę. Czy kopiesz i silnik "nie kręci" ? Czy kręci ale nie zapala? Jeżeli kopka nie przekazuje momentu obrotowego na wał korbowy, to pewnie jakiś tryb lub półksiężyc. A jeżeli kręci, to powodów może być wiele. Ja bym zaczął od porządnego sprawdzenia i ustawienia zapłonu.
Schemat przedstawiony przez Ciebie powinien działać, prąd będzie ciągnięty z cewek, jeśli będzie go mało (jałowe obroty) to pociągnie z akusia, tylko pamiętaj że każda dioda prostownicza obniża napięcie o 1,5V, a Ty ich tam trochę masz :) co do przekaźnika to masz rację, ale myślę że będzie to tak mała przerwa że nie odczujesz tego.
Dysze do czyszczenia, zapinka iglicy przepustnicy na 2 rowek od góry. Zapłon 1,5 mm GMP, szczelina przerywacza ok. 0,5mm na początek...
To ten ogar na czeskim silniku od jawki prawda? Odnośnie sprzęgła - pamiętaj że im bardziej wkręcasz tą linkę tym bardziej rozłączasz sprzęgło! (w skutek czego klamka twardnieje, a kopniak przestaje działać). Regulację zacznij tak, odkręć tą śrubkę prawie na maks. Sprawdź działanie kopniaka, jeśli będzie normalnie pracować, to już prawie w domciu jesteś....
Układ jest dobry, pod warunkiem, że zapłon nie jest przerabiany na bateryjny. Założenie akumulatora, bez jego ładowania również mija się z celem.
Witam chciałbym sprzedać lub wymienić komara Romera 2375 i ogara 200 zdjęcia poniżej . Cenę jaką bym chciał nie wiem proszę proponować ale tylko całość , żaden silnik nie chodzi w s38 jest zapłon CDI i gaźnik z jackmotors podróba dellorto 15mm trzeba go zamontować i zapłon CDI iskra jest kompresja bardzo duża wystarczyłoby dalej złożyć w 2375 silnik...
Możesz użyć akumulator żelowy, tyle tylko, że po zainstalowaniu pofatyguj się zmierzyć parametry - prąd ładowania i napięcie w funkcji obrotów i obciążenia. Tyle tylko, po co Ci on ? Zapłon bateryjny ? Zrób sobie CDI. Światła pozycyjne ? Kierunkowskazy?
Chodziło mi o to ,że cylinder ma śr. 40mm i 60 cm3 mój błąd. Zapłon jest dobrze ustawiony Ogar zawsze pali na dotyk i nie grzeje się do czerwoności .
Od wymiany kondensatora zacznij, praktycznie wszytko zostało już opisane Wcześniej coś się z tym ogarem działo czy to tak nagle? Sprawdzanie koloru świecy to tylko po przejechaniu kilku kilometrów a nie gazowanie na postoju chwilkę. W silniku Jawa 223 musi być dobrze ustawiony zapłon, a nie na "oko" inaczej nie będzie dobrze pracował ten silnik.
Witam posiadam rometa ogara 200, z silnikiem jawki 50. Ogar przeszedł kilka modyfikacji związanych z elektryką. Założone zostały kierunkowskazy,stop i akumulator(6V). Ogar posiada teraz zapłon bateryjny. I mam pytanie jak można by było zwiększyć trochę moc cewek świetlnych aby duża żarówka 6v15/15 świeciła pełnym światłem? Część prądu z cewek oświetleniowych...
Młoteczek czy kowadełko? Młoteczek jest ruchomy a kowadełko na stałe przykręcone do podstawy zapłonu. Sprawdź czy dobrze ustawiłeś zapłon i przerywacz się otwiera. Należy sprawdzić czy styk do którego przykręcasz kondensator nie ma zwarcia do masy przy otwartym przerywaczu. Pamiętaj też że sprężynka którą naciąga młoteczek jest stykiem i również nie...
Mój ogar 200 nie chce odpalić Raz jak jechałem to mi zgasł i nie chciał odpalić myślałem że się za mocno zagrzał więc zostawiłem go a na drugi dzień próbowałem go odpalić i nie chciał więc wziąłem się za zapłon. Iskra jest wszystko jest i jak ustawiłem to pochodził chwilę i też pojeździłem i znowu zgasł myślałem. Że platynki stare więc kupiłem nowe...
W jawach przerywacz po nagrzaniu robił takie kawały - nigdy nie zauważyłem takiej zależności, a użytkuję od dość dawna taki silnik. - zapłon prawidłowo ustawiony /1,8 mm gpm/ - szczelina na przerywaczu / ok.06mm/ - jaką masz świecę zapłonową /NGK-BFR6H/
Tak . Odesłałem już moich informatorów z v-maxem iglicy a teraz poradził mi kolega żeby dostawał bogatsza mieszankę i wtedy może coś da . Co do tłumika to mam standardowy - wyczyszczony z nagaru oraz rozwiercony tzw. dławik. Co mam niby jeszcze zrobić z tłumikiem ?? A tak wgl to mam coś robić oprócz tłumika i tej igliczy np zapłon przestawić (ustawiony...
Witam. Czy może mi ktoś udzielić wskazówek jak wyregulować gaźnik i ustawić zapłon w moim ogarze 200 ?
Ewidentnie źle podłaczone kable pod cewki przy kole magnetycznym. Tu masz schemat od ogara 200, ale to będzie to samo. http://www.forum.ogar200.pl/przydatne-sc...
Witam, posiadam motorower Romet Ogar 200 3 biegowy i głównym jego problemem jest że nie chcę odpalić, sprawdzałem świecę i jest dobrze, zapłon, gaźnik i platynki ustawiałem około 3 tygodnie temu, a teraz nie chcę odpalać. Jak już odpali (4 razy odpalił na "popych") to jedzie, jedzie i jakaś minimalna górka to gaśnie nie wyjedzie i jeszcze gdy daję cały...
No więc problem jest następujący, dzisiaj z kolegą wziąłem się za ogara z javoskim silnikiem , i chcieliśmy wymienić platyny na nowe, no nie znamy się jakoś na tym wyjątkowo ale wydawało się to proste, no więc odłączyliśmy kabelki, wyjęliśmy stare platyny wsadziliśmy nowe podłączyliśmy kabelki i kopiemy , i nic zero iskry ani na platynach i ani na świecy...
Planowanie oczywiście że zwiększy moc ale niestety też zmniejszy żywotność. Podejrzewam że przy zmianie pojemności trzeba też zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu bo z tego co zrozumiałem pojemność się zmieniła.
tylko że to nie ogar 200 tylko 202 na zapłonie elektronicznym (cewki z impulsatorem 4 kable zielony, 2 żółte i niebiesko-biały. Moduł 4 piny sterowany z akumulatora) Dodano po 6 Zauważyłem, że był zmieniany impulsator. Czy ma to jakiś wpływ, skoro wartości ma dobre?
Auto ogarnięte i jak na teraz jeździ. 1. Wtyk cewki udało się dobrać coś prawie identycznego - pasuje idealnie. 2. Auto ożyło po wymianie PCMa - klon z uszkodzonego PCM do używanego. Ostatecznie po przeszukaniu auta winowajcą był chyba nie podłączony przewód masy z tyłu za silnikiem - pod przepustnicą. Wygląda że ktoś uszczelniał pokrywę zaworów i .......
nie, bo z tamtych kabli sobie możesz pociągnąć prąd przemienny, a ten się za bardzo nie nadaje... Dodano po 1 Sam miałem kwasowy 6V12Ah. Nie był potrzebny żaden regulator. Dodatkowo moałem zapłon bateryjny, wiec był ciągły pobór. Nie ma potrzeby dawać regulatora.
Możliwa jest inna opcja. Ja w moim Ogarze 200 z jawoskim silnikiem miałem podobnie. Przyczyną tego nie był źle wyregulowany zapłon, gaźnik czy coś takiego. Problem mianowicie była taki : Na wale znaczy na tym elemencie gdzie wchodzi sworzeń i tłok było pękniecie. Po oddaniu Ogarka do mechanika który usuną to pęknięcie (podobno jakies rozwiercania czy...
ja do swojego wcisnąłem silnik simsona s50 do ramy romet ogar 205. Dodano po 1 tak, mam koło magnesowe od simsona, mi chodzi czy tylko zapłon będzie pasował ??? Dodano po 2 Ogar 200 ma czeski silnik jawki 50 Mustang. Ogar 205 ma polski silnik dezamet.
Ogarnięte, ktoś bawił się kablami do adaptera telefonu i wpinał się w kable z CANem, robiąc zwarcie pomiędzy CAN L i CAN H. Po naprawie auto ożyło. Warto zwrócić uwagę, że ze stacyjki idzie tylko jeden cienki plus do TIPM pod maską, a to on wybudza wszystko za pomocą CAN i LIN.
Witam mam problem z ogarem 200, dostałem od szwagra do remontu, kilka silników już w życiu uruchomiłem więc i tu się podjąłem. W silniku wymieniłem łożyska i złożyłem silnik nie odpalał, kompresja 5bar więc słabo zmieniłem cylinder i tłok jakiś noname i odpala na strzała wkręca się powiedzmy że ok ale jazda masakra. 1 trzeba się odepchnąć 2 bardzo długi...
Wracam do tematu bo do prób postanowiłem skorzystać tylko z oryginalnego przerywacza, dokupując tymczasowo cewkę od jakiegoś motoroweru i stosowny kondensator. No i mam pytanie jak szukać takiej cewki? Jawka/Ogar 200, Komar, WSK, a może najprościej i najtaniej będzie użyć zwykłej cewki samochodowej? Celem jest możliwość odpalenia silniczka wyłącznie...
Witam Pacjent to motocykl Benelli Trek 1130 2007r Przyjechał z Niemiec miał wypalone 2 tłoki, technicznie został naprawiony, lecz podejrzewam uszkodzenie elektronicznie/programu. Motocykl odpalał bardzo ciężko, blokował silnik przy rozruchu nie trzymał wolnych obrotów, mocno się grzał wydech dymił na czarno(paliwo) W motocyklu było kilka dolutowanych...
Witam, poszukuję schematu regulatora napięcia 6V do Ogara 200, cewki przewinąłem tym samym drutem, co cewkę zapłonową, na wolnych obrotach z każdej cewki napięcie wychodzi ok 8V, wszystkie 3 cewki tyle dają (tzn plus minus odchyły ok 20mV). Instalację robię 6V pod akumulator, pod który ma być podpięty zapłon elektroniczny, światła i klakson) domyślnie...
kolego Błażej nie chodzi mi o schemat zapłonu normalnego ja chce schemat elektronicznego modułu zapłonowego
ogar 200 i 1 tys obr/min żalosne.......ten silnik przy takich obrotach by nawet nie zakręcił :lol: ja mam ogara 200 (niestety bo wolałbym jakąs yamahe 80 :P)i ten silnik ma maksymalną moc 2KM przy 4500 obr/min i to nie są maksymalne obroty tego silnika !!!!! bo wersja oddławiona kręci się do 6500 obr/min i wtedy ma 3.5KM (orginalna czechosłowacka java...
Zrób 4 próby w różnych kombinacjach połączeń końców uzwojeń cewki zasilającej i impulsatora do masy. Czy to zrobiłeś? Dobrze, że jesteś chociaż szczery. Jednak "ogarniasz" tak jak ta Twoja iskra. :D W sumie to dalej nie wiadomo co modułem??? Niby iskra jest ale coś dziwnie? Powinna być co obrót wału. Czy robiłeś próbę na malutkiej (1-2mm) przerwie...
Witam! Mam taki problem a własciwie kolega który od niedawna jest posiadaczem ogara 200 z silnikiem Jawki: Sprzęt był nieodpalany podobno przez 7 lat i trochę się namęczyliśmy żeby zapalił.Od dnia w którym zapalił po raz 1 codziennie za jednym kopniakiem odpalał aż do ostatniej soboty kiedy po odpaleniu zacząły falować obroty a przy dodaniu gazu zaczął...
heh, ogar 200 to były czasy zrobiłem nim kieeeeeeeeeeedyś 25 tys. km, Vmax=80 km/h, ale mniejsza o to. Ja zacząłbym od zapłonu i przerwy, zrobiłem kilkanaście tych silniczków i najczęściej najlepiej chodziły na zapłon przyśpieszony na full (cewka opiera się o to wyfezowanie w karterze), a przerwa hmmm, jeden chodził tylko na przerwie 1,5mm (o zgrozo),...
podobny schemat w całości
Schemat instalacji by bardzo uprościł sprawę . Jak slabo ogarniasz pomiary to sprobuj znalesc puszke z przekaznikami moze byc to ta sama co bezpiecznikowa i wizualnie ja obadaj styki czy nie przypalone, jak sa takie same przekazniki to je miejscami mozna pozamieniac a najwazniejsze ustalic ktory od zaplonu jest.
Zapytam czy podstawiałeś nową świece, świecę która na pewno działa w innym sprzęcie? Na co dzień robię ogary, komary a ostatnio rower z silnikiem. Miałem podobny problem, podstawiałem świece mam ich ze 20. Wkurzyłem się i kupiłem NGK B6HS, wkręciłem i kurdę jak ręką odjął. Tu może (ale niekoniecznie) leżeć problem. Kondensator w układzie jest tak naprawdę...
witam to sa wszystkie dane dotyczace tej kosiarki CMi ktora gasnie po rozgrzaniu... NG:504 TR 2007S/N*8336515 ,,silnik" 363 007 66 SUMEC-L I NHA I SV200 TYPe app e5*97/68SN3G1*2002/88*0085*01 to wszlasnie wszystko co mi sie udalo spisac z tej mojej maszyny mam nadzije ze ktos ogarnie temat i mi pomoze wielkie dzieki pozdrawiam... Dodano po 1 poztaram...
To trzeba wziąć próbnik (Zarówkę) schemat i szukać , przecież on line togo nie ogarniesz. Ktoś te łapki tam musi wsadzić.
Witam. Ja mam ogara 205 w którym przerobiłem elektryke na mniej wiecej o tom co Ci chodzi dołozylem jeszcze elektroniczny modul zaplonowy zeby styki przerywacza sie nie przepalaliły mam akumulator 6V 4.5AH. Jesli chcesz zaoszczedzic troche energi elektrycznej to na tylniej lampie daj Diody czerwone z opornikiem.Nie wiem tylko po co stosowac 3 mostki...
Hej, Dzięki bardzo za informację, ja zakupiłem już aparat starego typu i moduł poloneza jak na zdjęciu wyżej (nie APE05 tylko GL 200, ma podobno najlepsze parametry ze wszystkich polonezwoskich). Jaki gaźnik wykorzystałeś? Regenerowałeś swój aparat zapłonowy? U mnie jest dosyć duży luz który wypadało by ogarnąć przed montażem.
Dzień dobry. Mam problem z moim Ogarem 200. Brak iskry po postoju. Sprawdzałem z inną świecą, dalej nie ma. Proszę o pomoc. AI: Czy sprawdzał Pan/Pani inne elementy układu zapłonowego, takie jak cewka zapłonowa, przewody wysokiego napięcia lub iskrownik? Nie sprawdzałem. AI: Czy motorower stał na zewnątrz i mógł być narażony na wilgoć lub deszcz podczas...
Zapłonową tez podpinam? Zapłonowej nie podpinasz.
Jeśli silnik zgasł podczas jazdy-to odłączyły się przewody od cewki wysokiego napięcia pod zbiornikiem paliwa lub na przerywaczu.Sprawdź i ustaw przerwę na przerywaczu /ok.0,5mmm/.Kondesator-wykluczam.Możesz podać napięcie z cewki świetlnej na przerywacz /tylko celem sprawdzenia czy będzie zmiana i pojawi się iskra na świecy/ uprzednio odłączając ten...
nie jestem ekspertem ale ta cewka po prawej co jest podłączona z jednej strony do przerywacza a z drugiej do masy całkiem mi tam nie pasuje. przecież zapłon jest bateryjny i pobiera zasilanie z akumulatora. tą cewkę zalecałbym podłączyć jak dwie pozostałe, napięcia to nie zmieni ale poprawi wydajność prądową. ps. przy takim podłączeniu układ prawdopodobnie...
Ford Focus II FL 2009 1,6 74KW DURATEC 16V Przy przebiegu około 105 000 założono instalację LPG ( jakieś 4 lata temu), obecnie przebieg około 185 000 km. Podczas montażu LPG, zakład instalujący miał dobrać optymalną instalację do tego auta ( marka nie miała znaczenia, auto kobiety ( instalacja miała być bezproblemowa )). Zakład zaoferował instalację...
na rza ma byc sam zaplon a na 2 zaplon i swiatla
Witam auto jak w temacie rok 2008(włacznik swiateł standardowy np.GOLF IV) po przekreceniu kluczyka w pozycje zapłon zapalaja sie światła mijania(fabrycznie) chodzi o to ze po przekreceniu zapłonu maja zapalac sie światła do jazdy dziennej które bedą zamontowne(wkomponowane w zderzak jak fabryczne).Wiec czy +12V po zapłonie idzie na włacznik swiateł...
ANTEQ ma rację. Dodałbym jeszcze trochę teorii - energia iskry zależy głównie od szybkości przerwania prądu uzwojenia pierwotnego cewki. Oczywiście prąd cewki zależny od jej rezystancji i napięcia też decyduje o energii iskry ale podstawa to szybkość rozłączania obwodu. Im szybciej przerwiesz tym wyższą energię uzyskasz z cewki zapłonowej. Ostatnio...
Zapewne tzw. niekontakt w instalacji, kostkach radia lub zimny lut w samym radiu... Jestem ZA. nie mam możliwości wyjęcia tego radia i sprawdzenie innego gdyż nie mam kodu do niego. Kupiłeś auto bez "książeczki"? Radyjka do samochodu kosztują teraz niewiele. Zaślepka z DIN2 pewnie też ogarnie temat. Mam nadzieję, że tutaj nie dostaniesz kodu. ;) Oryginalnej...
Praca przy silniku Jawki jest stosunkowo prosta i może ją wykonać każdy, trochę technicznie zorientowany, młody człowiek. Jedyny problem to praca przy kanałach przelotowych cylindra, są bardzo małe i trudno dostępne. Włożony trud jednak się opłaca. Silnik motocykla dysponuje mocą ponad 4 KM, pozwala jeździć z prędkością trwałą 65-70 km/h. Prace mające...
Witam. Od kilku miesięcy posiadam audi a3 8l 2002 z silnikiem 1.6 AVU oraz LPG. Auto kupione od "znajomego znajomego". W samochodzie było do ogarnięcia kilka rzeczy, ale po ich wymianie przez jakiś czas jeździłem normalnie. Ubywało także płynu chłodniczego. W aucie został wymieniony rozrząd oraz pompa wody. Gazownik zmienił świece, cewkę zapłonową i...
Auto mniej więcej ogarnięte. Silnik naprawiony metodą wymiany świec zapłonowych oraz rewersyjnego czyszczenia wtryskiwaczy. Skrzynia naprawiła się za pomocą PP200 samouczenie. Drzwi nie ogarnąłem , bo nie wiem jak działają, przy otwarciu do połowy PP2000 nie wykonuje ruchu drzwi , a chyba powinien domknąć. Pali się AIRBAG , ale nie wiem co to jest prawa...
Ale mącicie.Sprawa jest prosta plus po zapłonie na jednym pinie a sterowanie masą na drugim.Analogicznie każdy wtrysk. Sprawdzić żarówką od postojówek. Jak nie ogarnia to auto do mechaniora.
Witam moja znajomość elektroniki kuleje więc przepraszam z góry za gafy które mogę palnąć. Pomysł jest taki żeby przerobić iskrownik w motorowerze ogar200/jawa50 na najprostszy zapłon cdi (czyt cewka wn, impulsator i moduł) największy problem to zasilenie modułu cdi. W silniku są 3 cewki nn, dwie świetlne podłączone szeregowo ~6V i jedna zapłonowa ~6V....
Temat przeróbek instalacji motorowerów z tym silnikiem był wielokrotnie opisywany na tym i innych forach. W normalnej konfiguracji (1 cewka prądnicy na zapłon, 2 szeregowo na światła) prądnica osiąga 20W. Czyli przód żarówka 15/15W tył 5W. Wtedy osiąga się optymalne napięcie (a za tym jasność świecenia lamp) w całym zakresie obrotów użytkowych. Jeśli...
Sprawa ogarnieta. Kabelek od przekaźnika do sterownika zgnił. Został wymieniony na nowy. Dziękuję za pomoc Czarny.
Zakupiłem kilka dni temu sobie taki furgonik. Troszkę trzeba jednak powalczyć z elektryka i ogarnąć co nie co w tym zakresie. Mianowicie nie działa licznik, tzn działa ale nie właściwie. Otóż po włączeniu zapłonu zapala się większość kontrolek, zapala się stop i mruga kontrolka ręcznego. Nie działają żadne wskaźniki, licznik, obrotomierz. . Po wyjęciu...
Posiadasz simsona z modułem elektronicznym czy ze stykowym zapłonem? Ja kiedyś podpinałem do ogara 200 licznik rowerowy też miałem z tym podobny problem, poradziłem sobie w ten sposób że do wejścia licznika podłączyłem kondensator 0,1µF i wymieniłem kabel WN na samochodowy z włókna szklanego.
chińskie skutery są 4 suwowe ' Jasne, wszystkie. wyprzedzeniem zapłonu A ile to ustawić? http://www.jawa50.fora.pl/tutoriale,23/z... http://www.zaplon.fora.pl/diagnostyka-uk... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22... http://www.youtube.com/watch?v=IpQye374a...
zapłon punkt zapłon lampa ustawiać zapłon zapłon ibiza zapłon ibiza zapłon
yamaha amplituner tuner stereo technics głośniki wysokotonowe kontrolka tempomat
odpowietrzenie solaru mikrokomputer cobra1
Woda z dyszy A12 w DeLonghi EC685 podczas parzenia kawy Gdzie naprawić procesor gitarowy Boss GT-100?