Szukasz dziury w całym, 150ml oleju na 1000km to tyle co nic, chcesz się w koszty władować, czy zajęcia szukasz?
Przy montażu nowej/regenerowanej sprawdza się spływ oleju (ma być drożny bez większych przewężeń) doprowadzenie oleju (wiadomo). Odma czy działa czy w misce/skrzyni korbowej nie gromadzi się ciśnienie które utrudniałoby spływ oleju. Dobrze jest też przed założeniem turbo wstrzyknąć olej w wejście przewodu olejowego oraz przy pierwszym uruchomieniu przytrzymać...
A kiedy kolega wymieniał filtr powietrza dla silnika? Jakiej marki? Jakie odcinki robi auto? krótkie miejskie czy trasy? Troche dużo oleju kolega dolał. Moim zdaniem olej w przewodach od turbo do ic i silnika jest normalną sprawą i występuje nawet w nowych silnikach, nie koniecznie z turbiny a z odmy, natomiast jeśli czyściłeś turbo przy takim przebiegu...
myślę też cały czas o tej zmiennej geometrii w turbinie ????????????????????????????????????????... Chyba masz na myśli zwykły zaworek Waste-Gate... Turbosprężarka jeżeli jest kiepska i puszcza uszczelniaczami olej to możesz znaleźć jego ślady w przewodach z turbo do intercoolera.Zobacz, czy tam jest sucho
Olej zawsze jest w przewodach turbo, ale nie może go być zbyt wiele. Jeżeli masz zbyt duże ciśnienie doładowania to oznacza zatarte kierownice od zmiennej geometrii (poczytaj na forum było o tym wiele). Natomiast jeżeli turbina wydawała podejrzane dźwięki to nie ma na co czekać tylko oddać do regeneracji. Pamiętaj o nowym przewodzie zasilającym turbinę...
Manometru nie miałem czasu załatwić, ale odkręciłem przewód doprowadzający olej do turbo, odpaliłem silnik i olej w ogóle nie leciał z tego przewodu. Czyli ciśnienia nie ma żadnego. Co może być przyczyną. Odkręciłem miskę olejową i pompę oleju i moim laickim wzrokiem żadnych uszkodzeń nie widzę.
Niedrożne przewody zasilające turbo w olej, dość powszechny problem w tych motorach. Silnik był płukany myty wał po pierwszym szlifie. Turbina 4 miesiące.. Dostałem fakturę zakupu.. Sitko z przewodu doprowadzenia smarowania turbiny wyrzucone. Olej po 2 tys km wymieniony. Powrót oleju z turbo (przewód) wymieniony.
W przewodach zawsze będzie olej, taka już natura turbo. Co do reszty no to trzeba sprawdzić to turbo VAGiem, logi dynamiczne, warto też zerknąć na przepływomierz.
KOlektor do zdjęcia i będzie widać czy to z pod uszczelki czy z cylindra. Wszystko dobrze, a co wtedy z turbiną,bo przecież muszę ją wyjąć aby to sprawdzić, co zrobić z przewodem co doprowadza olej do turbo? Przecież nie włoże go do banki:-/ a jak odpale to olej pójdzie,nie zgubi ciśnienia w silniku??? A co z tym talkiem? Mam go wsypać do tunelu wydechowego?...
Jeśli turbo ma około 200 tys przebiegu to nie dziw się że znajdziesz olej w przewodach, ja przy wymianach oleju zawsze odpinałem wąż od intercoolera i też spuszczałem z niego olej. Przyznaje, że miałem uszkodzoną turbosprężarkę. Dla pewności pojedź niech Ci fachowcy od turbo sprawdzą bo przez forum to ciężko coś powiedzieć.
Może jest jeszcze czujnik ciśnienia oleju na przewodzie doprowadzającym olej do turbo ??
Posprawdzaj czy nie ma oleju w kolektorze ssącym i w rurach doprowadzających do kolektora żeby czasem nie zassał bo go nie zgasisz dopóki nie wypali oleju z rur a jak sobie weźmie nie raz więcej na cylinder to i korbowód ugnie.Ale jak ściągniesz przewód z kolektora to turbo po dodaniu gazu jak będzie olej w przewodach to go wyrzuci.
W tych silnikach to plaga z tymi wirowkami i nagminny przypadek wiele osób nie potrzebnie zmienia turbine. Tak jak kolega radzi wyżej dokup zaslepke odkrec wirowke i ja zaluz dokupić jedz że musisz rurę od dekla górnego do spodu silnika czyli od odmy otwartej i jeszcze potrzebujesz zaślepki do przewodu wlotu powietrza do turbo
sprubuje najpierw z tym doktorem Dodano po 1 turbo jest nowe po regenaracj a olej znajduje sie tez w przewodach cisniena dolotu powietrza
Po chipie przedmuchy z odmy też się nasilają, więc ilość oleju rośnie. Przebieg auta pewnie 180tys. km. ;) 180 tys. miał jak go kupowałem ;) Dodano po 6 Robiłeś chipowanie a więc teraz jest wyższa dawka paliwa a co za tym idzie sterownik silnika pozwala turbinie pompować więcej żeby to paliwo mogło w całości się spalić.Jeśli wyższe ciśnienie doładowania...
Uważam że problem ewentualnego oleju po wydechowej stronie turba ma drugorzędne znaczenie. Mamy olej w itercoolerze. Dominikus2008 a zaglądałeś w elastyzce przewody mìędzy chłodnią i silnikiem? Jest olej w kolektorze ssącym? Swoją drogą mało przekonuje mnie teoria że odma musi być przy turbinie bo ta zasysa. Dziwne to jakieś. Jak mówiłem jak odma...
Zabezpieczenie nie trzyma lub masz co wyłupane. Tak to przewód powietrzny. Każde turbo puszcza olej. Pytanie ile tego jest. Ty sam nie ocenisz czy dużo czy mało.
Witam , skleiłem miesiąc było dobrze żadnego wycieku , obecnie cały tył silnika zalany . Ale mam na głowie kolejny problem , wyciek oleju z turbosprężarki . Sprężarka jest po profesjonalnej regeneracji na częściach melett , jest moc i to nawet większa niż przed regeneracją , dałem sprężarkę do reklamacji i zonk bo sprężarka sprawdzona i dobra . Auto...
Ten niezaślepiony koniec przewodu powinien być podłączony do tego zaślepionego wężyka gdyż łączy on króciec "ATM" elektrozaworu N75 (tego przy zbiorniczku płynu wyrównawczego) z wężykiem przy trójniku gdzie zbiega się wężyk z króćca "ATM" elektrozaworu N18 (od sterowania zaworem EGR) i od trójnika idzie jeden wężyk do obudowy filtra powietrza. We wlocie...
W przewodach od turbiny zawsze jest trochę oleju. Jeżeli będzie luz po osiowy tu turbina na 100% do regeneracji.
Witam. Czy w tym aucie da się wymienić turbo bez zdejmowania głowicy? Jest tak głęboko schowane, że nie ma nijak dojścia. W samochodzie znika olej, około 1l/1000km, uszczelka pod głowicą wymieniona, gumki na zaworach wymienione, brak wycieków na zewnątrz, płyn chłodniczy czysty. Moim zdaniem są już tylko dwie możliwości, przez pierścienie lub przez...
nie wiem czy czasem nie trafiłeś na moje posty ale uspokoję Cię bo objaw "filmu" olejowego w rurach powietrza doładowanego to normalna sprawa w TDI i jak sam słusznie wyczytałeś jest to olej, który się do tych rur dostaje właśnie z odmy (choć czasami mylnie jest interpretowany przez innych mechaników jako kończące się turbo - co jest oczywiście nieprawdą,...
Przewody do IC były czyste, nie raz po zdjęciu rury kapie olej i turbina jakoś się nie przegrzewa. Jedyna poważniejsza droga oleju do turbo to ta wspaniała odma od pokrywy do przewodu pomiędzy filtrem powietrza a turbo... Ale czy na pewno to ?? Kolejna regeneracja turbiny na koszt warsztatu nie wchodzi w grę...
Witam. Pojawił się problem z silnikiem w moim golfie III 1997r 1,9 TDI 90KM. Zauważyłem jadąc trójmiejską obwodnicą, że mam problem z wyprzedzaniem TIR-ów. Na 4 biegu maksymalne obroty to 2400 a na 5 jedynie 2200 a prędkośc na prostej to 120km/h. Gdy silnik ma optymalną temperaturę pracy jakieś 90 stopni to bardzo wolno wkręca się na obroty. Prawdziwy...
Według mnie te silniki nie dostają "luzu" po 200 000km. Olej na połączeniach turbo to normalna sprawa, dociśnięcie połączeń i wymiana uszczelek na szybkozłączkach przewodów zazwyczaj pomaga. Podstawowe pytanie jak dużo tego oleju ubywa. Obsługuję te silniki mające po 300 000 km i wielkich tragedii tam nie ma, jakby te przedmuchy były na prawdę duże...
Rok 2003, silnik FQ9 czy F9Q jakoś tak, rozbity anglik jest z roku 2000, silnik ma identyczny różni się tylko alternatorem (inne mocowanie 80w w moim 120w) oraz zawór EGR ma 5 przewodów mój 2. Dzisiaj czyściłem rury od turba, są już trochę zaolejone, czy turbo może ciągnąć olej odmą? Jak ściągnę przewód z odmy to dosyć mocno z niej dmucha czy tak ma...
Opanowane odpalanie przetarty był jeden kabel od pompy tylko ciężko pali bez turbo założyłem starą turbinke ale bez wirnika żeby tak nie kopcił w garażu teraz ledwo zapala i nie wchodzi nic a nic na obroty a co dziwne zrobiłem obieg zamkniety na przewodach olejowych idących do turbiny i tam nic oleju nie leci olej jest a świeci kontrolka oleju czyżby...
W n20 były problemy z uszczelnieniem turbosprężarki i z przewodem smarującym. Podczas postoju olej zbierał się w turbinie i po odpaleniu szedł do silnika. Objawy identyczne. Proponowałbym sprawdzić czy dolot nie jest zaolejony i ewentalnie zmienić olej spowrotem na castrol. Ile auto ma przebiegu? Do sprawdzenia czy spływ turbo ma zaworek zwrotny czy...
Intercooler jest z aluminium i można mały otworek ładnie polutować :) A jeżeli oleju jest tyle ze po odstawieniu auta na 8-10h masz na podłodze parę kropli to takie wycieki nie sa z odmy tylko już turbawka leje. Ja nie radze jeździć na "padającej" turbinie, bo to może bardziej zaszkodzić niż pomóc zaoszczędzić trochę kasy ... wirnik nie jest wyważony...
Naj prawdopodobniej turbo już zaczyna puszczać olej, to foto 2 to powrót oleju raczej niema nic wspólnego z padającą turbiną ale sprawdź dokładnie czy to z tego miejsca czy z przewodu zasilania powietrza nie zlewa się olej po turbinie.
T5 -->> Zamykam konwersację z Tobą, ponieważ to nie ma sensu pisać obraźliwych komentarzy "postów". :!: Ale jeśli chodzi o olej , to zgadzam się z Tobą w zupełności, co okazało się teraz, to to że zaczęło lecieć z przewodu doprowadzającego olej pod ciśnieniem do turbiny. Po dokręceniu turbo ruszyło, ale już po nagrzaniu znowu staje. Prosta diagnoza...
Uszczelka swoją drogą, pewnie jeszcze odrobinę stracił na mocy i z rury wydechowej kapie olej. Pęknięte lub zapieczone pierścienie zgarniające olej z tulei cylindrów. Widziałeś pacjenta, ze takie diagnozy stawiasz? Olej w płynie jest? Jaka temperatura była przy podobno przegrzanym silniku? Przy uszkodzonej uszczelce daleko by nie pojechał. Sprawdź...
Nie jest normalne i świadczy o zużyciu turbiny (puszcza olej). Ale...Minimalne ilości w układzie dolotowym to standard. Czasem dużo oleju to efekt niewielkiej nieszczelności na łączeniu rur. Gdzieś wcześniej w dolot do turbo wpięta jest pewnie odma i też może być to olej z niej. Trudno to ocenić na podstawie dwóch zdjęć. Przejrzyj układ doładowania,...
Kolego, turbo zawsze pada z jakiegos powodu, najczesciej jest to brak odpowiedniego smarowania gdyz uzytkownik auta nie stosowal sie do interwalow serisu, i poprostu na smogu jest maz nie przepuszczajaca oleju do pompy oleju i turbawka chodzi sobie na sucho, czesto tez przewod doprowadzajacy olej do turbo jest wkrecony na srobke z filterkiem na ktorym...
Czarny dym i brak oleju to najszybsza opcja puszczające olej turbo. Ściągnij przewód idący do kolektora ssącego i sprawdź czy jest tam olej. Migająca kontrolka sygnalizuje błąd, musisz sprawdzić pod kompem. Turbo suche
Witam, Odgrzeję trochę temat jeżeli mogę, Padło mi turbo w fucsie, kupiłem nowe turbo, 3krotne płukanie silnika, czyszczenie przewodów, nowy olej i filtry. Założyłem turbo, odpaliłem, super cichótka praca, po 300km, kontrolka (czerwony wykrzyknik) i koniec. Turbo nadal chodzi cicho, ledwo się wbija na obroty i tylko do 2900 tyś. Czytałem na wielu forach...
Czekaj a przy zbiorniczku masz dwa przewody podłączone?Jeśli wyciekł olej to jest to przewód od wspomagania.
Mam również golfa 1,9 TDI 90KM oznaczenie ALH. Problem był podobny, nie miał mocy do 130 km/h się rozpędzał i tyle. Po pierwsze turbo wymieniłem uszczelka w turbo puszczała olej do kolektora dolotowego co najciekawsze to podczas demontażu przewodów powietrza widać było ślady oleju nie wspomnę o oleju w intercoolerze, zawór podciśnienia N75 i przepływomierz....
Wiadomość od mechanika zalał inny olej 5W30 bo nie miał innego (wcześniej był 10w40) czyli rzadki olej wypłukał wszystko ? Przewody od turbo, pokryte mgiełką olejową ale bez tragedii
Sprawdź jaką masz grubość uszczelki. Taką zamów. Do tego uszczelka dekla i nowe przewody powrotne. I zacznij rozkręcać.
Witam serdecznie. Samochód Renault Master bi-turbo 165km Mógł bym prosić o momenty dokręcenia śrub drążonych na przewodach olejowych turbosprężarki, oraz czujniku ciśnienia Turbiny, Przewody olejowe nowe oryginalne.
Powiem tak teoretycznie nie powinno być oleju w tym przewodzie ponieważ cały olej powinien być skroplony w tym odstojniku, ale z praktyki wygląda to tak że olej jest tam zawsze i zawsze jakieś ilości będzie zaciągać do turbiny. Co do dymu z tego przewodu to to jest właśnie powietrze ze skrzyni korbowej.
Witam Wszystkich.Chciałem opisać Wam mój problem z którym się borykam od końca października.Zauważyłem wtedy,że ze zbiorniczka wyrzuca mi płyn nawet po otwarciu korka pienił się.Więc musiałem warunkowo do domu zjechać, odkręciłem korek od tego zbiorniczka i na dystans 700 km dolałem w ratach ok pół bańki 5 l wody po drodze nie było żadnego zagotowania.Auto...
Witam! Od dłuższego czasu mam problem, iż auto (audi a3 1.9TDI 110KM, r. 1999, silnik AHF) przytyka się lekko podczas dodawania gazu. Przytykanie zawsze następuje przy jakichś 1,8tys obrotów. Najbardziej odczuwalne przy 3ch pierwszych biegach. Nie wiem czym to jest spowodowane. Miało jakoś w październiku czyszczoną turbosprężarkę (sam to robiłem) bo...
"Turbo na pewno (?) nie leje ponieważ olej idzie z odpowietrznika silnika przewodem do sprężarki. " Turbosprężarka może podawać olej od strony wirnika zimnego lub bezpośrednio do rury wydechowej. Efektem będzie niebieska chmura z tyłu. Panewka główna nigdy się nie tłucze. Może się tłuc korbowa, ale ona się tłucze wtedy też podczas jazdy przy dodawaniu...
Witam! Mam problem z bmw 530d a mianowicie wymieniłem pompę wysokiego ciśnienia bo się zatarła. Profilaktycznie wyczyściłem cały układ paliwowy, spuściłem stare paliwo, zmieniłem filtr, przelewy i zatankowałem nowe paliwko. Założyłem używaną pompę wtryskową. Auto odpaliło chodziło normalnie tak jak powinno. Zostawiłem je na 20-30 minut żeby popracowało...
Zdejmij tą czarną gume z turbiny i przewodu. Dokładnie zbadaj czy nie jest popękany. Jezeli jest cały to do prześwietlenia odma i turbo. Dokładnie w tej kolejności. Troche oleju w przewodach powietrza w silnikach doładowanych zawsze będzie, ale nie powinno to wyciekać.
Witam ponownie. Zdecydowałem się iż sam wymontuję i wyczyszczę turbo. I okazało się iż podjąłem właściwą decyzje. Turbo było chyba wyjmowane gdyż nie było problemu z odkręceniem śrub ale okazało się iż ktoś w sposób niezbyt fachowy się za to zabierał: http://obrazki.elektroda.pl/1454483000_1... Poza tym jest skręcone na 3 a nie 5 śrub....
proponuje jeszcze sprawdzić drożność przewodu powrotu oleju ,jeśli byłby zapchany to w turbinie narasta ciśnienie i wtedy będzie wysadzać nawet przez uszczelniacz pierścieniowy bo gdzieś pójść musi-turbina jest smarowana przez swobodny przepływ oleju czytaj uważnie , to autor właśnie sprawdził(chyba), chociaż ta rurka jest bardzo rutka i gruba, tak...
Kolego zonas, kilka uwag. Piszesz: Tam jest ponad 100 000 rpm, więc musi dobrze smarować. a za chwilę: Nie wlałem tego oleju na rozruch nowej turbiny - przy pierwszym starcie zobaczyłem fruwające w koło turbinki opiłki metalu - łożyska się dotarły Teoretycznie nie powinna już działać. Tutaj: Rozleciała Ci się turbina. Silnik podaje teraz olej, ale nieszczelność...
Dzięki za odpowiedź, dopiero ja zauważyłem. Więc tak, w moim agu jest włożone właśnie k03s, z tego co pamiętam koleś musiał dosztukowac szerszy tip. Akurator działa normalnie, trzyma ciśnienie, dolot sprawdzony dymem. Odma też, jedynie spod uszczelki łańcuszka rozrządu lekko wydostaje się dym. Trójnik odmy i zaworek zwrotny trzyma w jedną stronę. Więc...
Dokładnie. Też radzę go wymienić. Tymczasem pozwolę sobie zamieścić opis demontażu turbosprężarki w 1.9TDI. Jakoś nie było na to czasu i zamieściłem go tutaj już w formacie PDF, ale zamierzałem go umieścić żywcem na forum. Demontaż turbosprężarki Audi A3 1.9TDI 110KM Fotoporada poniżej opisana przedstawia jak bezpiecznie zdemontować turbosprężarkę w...
piszczy(nie gwizda)turbina bardzo głośno przez 30sek potem sie uspokaja. Jeśli zapale auto i pochodzi chwile na wolnych obrotach turbo nie piszczy Prawie na pewno nie dochodzi olej do turbiny - może zrób próbę przelewową oleju. Trzeba odkręcić przewód olejowy idący z turbiny do bloku silnika (odkręcasz od strony bloku silnika), odprowadzenie z tego...
Wszystkie silniki WV wyposażone są EGR które puszczaja olej dlatego po odłaczeniu masz suche przewody turbo (niestety zawsze musi być jakiś mankament) pozdro rox...........
Dla potomności. Czujnik oleju - było zwarcie na przewodach, trzeba przejrzeć całość. Turbo - tam cudów nie ma, źle ustawiona była geometria i z jakiegoś powodu przez kilka lat pracowała poprawnie, możliwe że przez przypadek. Zaczęła się przycinać w skrajnej pozycji i przez to nie mógł się podnieść. Miał on za wiele powietrza względem paliwa. Ponadto...
W tym aucie nie ma gumowych przelewów.Jeśli cieknie na wtryskach to z przewodów wysokiego ciśnienia.Do wymiany te przewody.Jeśli masz zapchany wydech olejem to znaczy że kończy ci się silnik lub turbina bo tylko z tych elementów olej pójdzie w wydech.Wydajność pompy wysokiego ciśnienia sprawdzisz w teście drogowym przy użyciu komputera(pomiar ciśnienia...
wszystkie te rady są cenne ale przy wymianie turbiny nie można nigdy zapomnieć o wymontowaniu interkulera wylaniu resztek oleju no i oczywiście przeczyszczeniu przewodów podłączonych do niego bez tego cała wymiana ma wątpliwy sens. Czyżby? A co napisałem: 1.Przewody powietrza podłączone do turbosprężarki muszą być czyste i nieuszkodzone. Cytuję: "......
wcześniej turbo lało?? jak tak to możliwe że olej silnikowy został w układzie sprawdz przewody od intercoolera, zdaża sie że olej dostaje sie do wydechu z turbo i tez będzie śmierdzieć ale jak wymieniłeś to stawiam na intercooler
Witam silnik był myty już kilka razy. Wyciek jest na zakończeniu plastikowego przewodu powietrza który łączy się z turbosprężarką i na tym łączeniu pojawia się olej a po krótkiej trasie już nic nie widać bo cały tył jest zalany. przewody drożne opaski węże przewody 100% sprawne Turbosprężarkę mam od dobrego znajomego z auta które było na chodzie,była...
Witam wszystkich użytkowników forum. Posiadamy mercedesa w210 300 TD 177km z 1998 roku. Mam z nim mały problem. Otóż wszystko było dobrze autko smigalo jak szalone, zgasilem go i na drugi dzień jak jechalem auto zupełnie nie miało mocy. Wrocilem z pracy od razu pojechalem do znajomego mechanika, on podlaczyl merca pod diagnosis cczy jakoś tak. Oczywiscie...
Sprawdź ciśnienie na cylindrach bo to jest nienormalne 3litry od zmiany do zmiany,ja leje agip i klienci nie narzekają na 10000 nic nie ubywa. Stan się zapewne zgadza, ale to już jest olej rozcieńczony ropą. Nigdy nie uwierzę w to że silniku, szczególnie z turbo nie ubywa oleju. Każdy silnik zużywa olej , wynika to przecież z zasady jego działania,...
Wczoraj męczyłem się z podobnym przypadkiem. Diagnoza taka jak podał przemek1982-25, sprawdź najpierw czy problem występuje tylko na zimnym silniku czy na ciepłym również. W moim przypadku problem występował tylko i wyłącznie gdy auto stało na zimnie bo jak wiadomo olej zwiększa gęstość i przy odpaleniu gdy jest zimno ciśnienie dochodziło do 7 barów,...
Tak. To jest ten sam silnik. Różni się turbosprezarka i tłokami. Powymieniaj od razu oringi na przewodach wodnych i olejowych od turbo, bo później jest problem.
Zdejmij miskę, wyczyść smok - odkręć go a najlepiej wymień... i kilkukrotnie wymień olej i filtr oleju. Trzeba robić płukanie :( Niestety to bolączka tych silników :( oczywiście później wyjąc sitko z przewodu olejowego do turbiny i wymienić. Zaleca się również pozbycia się go raz na zawsze :) Spogladajac na stosunkowo niskie ceny nowych smokow chyba...
W przewodzie między turbo a intercoolerem olej może się pojawiać w małych ilościach, jak jest go dużo to znaczy że turbo skończyło swój żywot.
Komplet nie jest potrzebny skoro chodzi koledze tylko o wartość ciśnienia doładowania, które faktycznie szwankuje. Ciśnienie doładowania faluje naprzemiennie : od przeładowania do niedoładowania więc w pierwszej kolejności zdejmij klips zabezpieczający sztangę siłownika podciśnienia przed zsunięciem się z dźwigni kierownic spalin przy turbo a następnie...
odłączyłem dwa przewody idące do EGR i nic sie chyba niezmieniło trudno ocenic odczuwalnego kopa nie poczułem czyli wychodzi na to ze to nie to jedno mnie zastanawia jaką on ma rolę w tym wszystkim bo idzie do niego gumowy przewód idący z bloku silnika i jak go odpiąłem kapał olej. Turbo jest ok i przewody też moze cos trzeba by podziałac z przepływomierzem...
Skoro oleju jest sporo to turbo puszcza olej. Olej tam powinien być ale w ilościach szczątkowych. Sprawdz w jakm stanie jest turbo, IC jak i wszystkie przewody po naprawie muszą iść do porządnego mycia
Witam. Mam problem. Pożyczyłem od mojej Matki agregat prądotwórczy SDMO chyba TURBO 2500 z silnikiem briggs&stratton. Agregat stał dobre 10 lat nie używany. Wylałem stare paliwo i olej, nalałem nowe i nic nie odpala. Jak psiknę autostartem przez filtr paliwa prosto do gaźnika odpali i zaraz gaśnie. Wyciągnąłem gaźnik (montowany na baku z paliwem) i...
Witam, od kilku tygodni zmagam się z problemem w swoim samochodzie. Zaczęło się od tego, gdy na 3 biegu na wysokich obrotach samochód zgasł, pierwsza myśl pasek rozrządu się zerwał lub przeskoczył. Samochód został sholowany do mechanika gdzie silnik odpalił przy pomocy plaka na 3 cylindry później standard ,,Jeździć, obserwować". Samochód cały czas na...
Witam, mam pytanko bo sam nie daje sobie rady , mam wyciek z dołu turbiny ( specjalnie myłem ją wielokrotnie aby zauważyć skąd ) wydaje się że jest miejsca łączenia przewodu odpływowego oleju .Ale juz sam nie wiem bo wymieniłem ten przewód oraz 2 razy orginalną uszczelkę , zakładałem też z klinkierytu i też nic nie dało. Pierwsze ślady oleju pojawiają...
Hej, pytanie do specjalistów od "francuzów" i silników THP. Mam 7-osobowego Peugota 5008 z 2012 roku, z silnikiem 1.6 THP. Jakieś 2 lata temu miałem wymenianą: przepustnicę z przewodami, sondę lambda, wtryskiwacze a ostatnio wszystkie filtry, olej. I mam pewien problem - otóż już 3 razy zrobiło mi się coś takiego: jadę sobie samochodem i np jestem na...
Witam! Dziś niedziela i tylko dziś mam czas żeby "pogrzebać" przy aucie. Jestem na etapie odkęcania przewodu wydechowego żeby dostać się do turbiny. Sztomel, załamałeś mnie mówiąc ze to może byćspalony olej na osi turbiny. Mimo wszystko spróbuję nalać na turbinę,( ale co ?) i rozpuścić nagar. Mam tylko WD40. Jest coś innego, skuteczniejszego i dostepne...
Witam, piszę post ponieważ nie mogę znaleźć informacji co może być przyczyną moim problemów a informację które są w necie, ich nie rozwiązują. Mianowicie mam Seat Leon 1.9 TDI 110km 2002r. Od roku borykam się brakiem mocy lub błędami ECU. Aktualnie do około 2tys mam mało mocy. Rzeczy które zrobiłem: - Wymieniłem przepływomierz (dwa razy w ciągu roku)...
Dzień dobry wszystkim. Jako ,że jestem nowym użytkownikiem forum , to proszę o wyrozumiałość , gdybym pytał nie tu gdzie trzeba lub cokolwiek pomieszał . a więc do sedna ... Mam problem Z MB CLK 2004r 270 CDI 170-konny. Sytuacja wygląda następująco : Na biegu jałowym nie falują obroty. Silnik chodzi równo. Odpala od strzała. Auto od samego dołu ma odpowiednią...
Witam po długiej nieobecności :) Wszedłem w posiadanie Mazdy 6 z silnikiem 2.0 DI 121 km. Od razu zaznaczę że jestem początkującym mechanikiem samoukiem z dostępem do warsztatu samochodowego :) Zakupiłem go ze świadomością usterki/ek :) Zasadniczo główny problem miał polegać na rozwalonym wirniku turbiny- po demontażu okazało się że faktycznie turbina...
Jaki jest numer kodu, nie enigmatyczne tłumaczenie typu "komputer wykrył stały błąd zaworu egr" ? Podaj konkretny numer, np. P1234 i nic więcej. Czemu nie robisz tak, jak Ci się doradza? zgłoś się do nas, ale z tymi kodami błędów i tabelkami. Nie mogą być same tłumaczenia, ponieważ bywają przeinaczane z powodów oczywistych i są trudności w postawieniu...
(...) regenerowane turbo oraz intercooler. Zmieniony został również rozrząd. Czy ktoś wie, jakie mogą być tego problemy, jakie urządzenie może się psuć? Ostatnio wymieniłem olej i dodałem do niego crylomizer. Samochód ma przejechane 178 tysięcy kilometrów. Proszę o pomoc, bo już nie wiem, co się z nim dzieje. Cześć! Pierwsze, co mi przychodzi do głowy,...
Jeżeli autko odpala bez większych problemów to silnik nie powinien być całkiem kaput. Sugerowałbym sprawdzić w pierwszej kolejności stan turbo. Jeżeli w przewodzie dolotowym jest olej już przed turbiną to znaczy, że dostaje się z odmy a więc przedmuchy do skrzyni korbowej. Jeżeli olej jest za odmą to padające turbo. Na tym etapie można jeszcze próbować...
olej pojawia się pomiędzy turbiną, a intercoolerem, tam nie ma odmy, przewód odmy jest przed turbem olej idzie z turbo bo przed nim rura jest czysta auto obecnie stoi w trasie, w płynie chłodzenia pojawiło się od groma emulsji i ciśnienie, olej czyściutki, prawdopodobnie turbo cieknie bo pozapychane tą emulsją są odmy... chłodniczka oleju, czy uszczelka...
Tutaj masz umiejscownienie tej odmy To to sreberko na srodku (obok gruch podcisnienia s rodku na dole pod wezem) http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?i... aby wymienic odme musisz: Pierwszą czynnością jest oczywiście zdjęcie plastikowej osłony górnej silnika, następnie: 1. Wymontować osłonę termiczną nad turbosprężarką 2. Odkręcić dwie...
Olej w dolocie w vw to normalka ale jak wycieka to już nieszczelnośc no i zależy ile tego oleju. Intercooler jest najniżej i tam sie zbiera ale jak pękł ci przewód smarowania turbo i jechałeś to nie ciekawie . Pewno turbina dostała za swoje
Witam Ponieważ pracuję nad profesjonalną instalacją na OR mam następujące spostrzeżenia z których większość już była tu podnoszona przez doświadczonych kolegów którzy dzielą się swoją wiedzą na tym forum ale myślę, że warto przypomnieć: 1. Instalacja powinna być 2 zbiornikowa, 2. Zawory elektromagnetyczne (markowe) ze średnicą przepływu minimum 9-12...
Jeżeli chodzi o dokręcanie to początkowo źle dokręciłem przewód doprowadzający olej do turbo i chlapałem olejem (wcześniej bałem się go ukręcić). Ale po akcji tym olejem dokręciłem go bardzo bardzo mocno tak jak i inne przewody węże itp, więc raczej to nie jest przyczyną. Wklejam Logi z bloku 11 http://obrazki.elektroda.net/19_12404359... Kontynuacja...
Witam, Zważywszy na zaniedbania poprzedniego użytkownika samochodu będę zmuszony wymienić turbosprężarkę. Jedni wychodzą z założenia że najlepiej kupić nową inni że dobrze wychodzi regenerowana lub zakup samego korpusu a jeszcze inna grupa że szukać używanej z gwarancją. Turbina która pracuje wadliwie tj. wyje + przepuszcza olej w wydech to Garrett...
Wygląda na to, że turbo "klękło". Potrzebny mechanik.
Małe podsumowanie. - Zużyło się koło dwu-masowe, więc zostało oddane do regeneracji (650zł). Dodatkowo wymienione kpl. sprzęgło tj. tarcza, docisk i łożysko. (400zł) - Auto podczas pracy traciło moc, nie było czuć turbiny. Odesłana do regeneracji. (850zł) - Wymieniony olej i filtr (zalecany w książce Citroena Total Quartz 7000 10W40 + Filtron) Po w/w...
Witam serdecznie. Mam dość nietypowy problem. Kupiłem auto, jak w temacie. Po zrobieniu około 100-120 km przydażył się problem. Auto troszkę stało i za raz po zakupie zostało w pełni serwisowane. Ale od początku. Kupiłem samochód, wszystko było ok, tylko świeciła się kontrolka silnika i mrugała kontrolka świec żarowych, więc stwierdziłem, że ogarnę...
Dzisiaj postanowiłem dostać się do odmy aby zobaczyć co się tam dzieje. Po odkręceniu osłony silnika widać było od razu że olej pojawia się pod odmą oraz w przewodach do turbiny. Postarałem się umieścić wszystko na zdjęciach: http://obrazki.elektroda.pl/9255573300_1... http://obrazki.elektroda.pl/5722220400_1... http://obrazki.elektroda.pl/6866356400_1...
czy to są na pewno przewody olejowe jeśli tak, to masz cholernie wielka skrzynie co potrzebuje takiego przepustu oleju? myślę ze dochłodzenia silnika albo interkulera zawsze w skrzyniach biegów były miedziane aluminiowe. A czy dobrze widzę że zostały urwane miedziane wloty i wyloty i części utknęły w przewodach gumowych? i Tak jak myślałem od turbo...
Panowie byłem wczoraj oglądałem . W aucie było robione ostatnio: - maglownica - wahacze - tarcze - rozrząd filtry oleje - dobijana klima - przewody turbo dodam że kiedyś rzeczoznawca mierzył cały samochód miernikiem i nie znalazł śladu szpachli itp. jest założony komplet nowych opon letnich ( cycki jeszcze widać ) jest i komplet opon zimowych po 2 sezonach...
Witam. Problem chyba leży po stronie nieszczelnego dolotu albo coś z turbo się dzieje nie tak - przynajmniej według mechanika podobno turbo puszcza olej i jest padnięte i przewód do IC jest zaolejony. błędy P0101 - Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - sygnał poza zakresem/wydajność i P0171 - zbyt uboga mieszanka, na temat przepustnicy...
Nie wiem jak jest w 1,9, ale w moim 2,0 TDI B6 przerabiałem wybuch oleju zmieszanego z ropą w przewodach turbo ( nagły wybuch w czasie jazdy, potężny obłok szarego dymu z tyłu samochodu i przyspieszanie samochodu bez udziału kierowcy). Na szczęście udało się mi zdusić silnik i skończyło się na strachu. Efekt - regeneracja turbosprężarki, duże koszty...
Witam. Mam volvo 460 1,9 TDi z 95 r. no i właśnie pokazał się olej w przewodzie od chłodnicy powietrza - chyba czas na uszczelnienie -chociaż turbo jeszcze delikatnie gwiżdże a auto ma kopa . Mam pytanie , gdzie kupić zestaw naprawczy w lublinie i za ile?
Często turbo sypie się bo zatyka się przewód dostarczający olej do jej smarowania czy to było czyszczone/zmieniane? Jeżeli nie to mocno sugerował bym rozegranie turbiny i sprawdzenie czy się uszczelniacze nie posypały. Naj gorszy scenariusz to pierscienie
Tak kolego demontaż całego podszybia i chyba jak dobrze pamiętam mechanizmu wycieraczek. 1. demontaż Turbo + regeneracja 2. dobrze wymyj cały dolot intercoler i przewody 3. zdemontuj miskę olejową i smok też dobrze wymyj 5. porób zdjęcia jak byś kiedyś potrzebował do gwarancji turbo 6. nowy olej filtry powietrza i oleju obowiązkowo
Witam, ostatnio zregenerowałem turbinę bo puszczała olej , założyłem ją i puszczała nadal olej , oddałem z powrotem na reklamacje i sprawdzili mi ją w mojej obecności na specjalnej stacji diagnostycznej i było wszystko ok . Zamontowałem turbinę i nadal puszcza olej wydechem do tłumnika . Dodam że kolektor wydechowy z cylindrów idący do turbiny jest...
a co myslisz jak bym wlał do oleju taki srodek Przedmiotem jest wysokiej jakości środek poprawiąjący pracę popychaczy hydraulicznych Wynn's' Przywraca normalną pracę popychaczy hydraulicznych. Uwalnia części popychaczy hudraulicznych oraz rozpuszcza osady pokostu i gumy w przewodach olejowych. Zawiera dodatki hamujące zużycie. Polecany do wszystkich...
Na odległość nie widząc tego trudno powiedzieć ale wydaje mi się że główną przyczyną będzie uszczelka głowicy, no chyba że pęknięta głowica ale w sumie to raz w żuciu słyszałem żeby w 1,9 pękła. spróbuj jeszcze zdjąć wąż przy samym kolektorze czy gdzieś po drodze niema problemu, mówiłeś że auto stało więc może w przewodach od TORBO do SSĄCEGO nagromadziła...
Co bym chcial uzyskac napewno troche wiecej mocy. Jakos 130 km troszke za malo. Napewno turbo do wymiany bo wpada w notlauf przy 160. I odcina mi moc do 120 turbo bylo juz raz rozbierane i czyszczone ale nie zbyt długo dzialalo dobrze. No co fmic na przud i jakis przelot 2.5 " kata wyciac podmienic pusta puszka. Sprzeglo do wymiany i pompowtryski wieksze....
patyna przewodach buczenie przewodach przebicie przewodach
diody wzbudzenia tłumik rezystorowy rower chiny
pralka electrolux czyszczenie zbiornika paliwa
Sharp E-Scooter KS2 – jak odblokować prędkość powyżej 25 km/h? KSL-2102AAM Sony – gdzie kupić mechanizm, zamienniki, dostępność Allegro, eBay, North.pl