Oczywiście że mierzyc na zimnym silniku. W tych motorach olej scieka powoli i aby miec miarodajny wynik trzeba naprawde długo poczekac po unieruchomieniu silnika- wiem bo takowa astre posiadałem.
A ile oleju.
Zwykły GTX jest już nieosiągalny. Zastąpił go GTX High Mileage, czy jakos tak...Ja z tego powodu przeszedłem na GTX3 Protection, czy jakoś tak i nie narzekam. A filtr to parę złotych i oszczędzać nie warto....
Skrzynia jest manualna. Nie wiedziałem, że w skrzyni może być czujnik oleju.
A sprawdź kolor oleju.
Pomiar wykonuje się na zimnym silniku. Podczas pracy silnika ten olej rozprowadzany jest po całym silniku. Zanim on całkowicie spłynie do miski olejowej to musi trochę czasu minąć. Jeżeli chodzi o komputer to błąd dotyczy ciśnienia oleju czy poziomu oleju?
Wszystko zależy, w tym wypadku też zależy od stylu jazdy, rodzaju i jakości oleju, częstotliwości jego wymian, od tego czy paliwo z dpfa nie przedostaje się do oleju itd.
https://rotkee.com/en/waveform-library?b... Dodano po 1 Pamiętaj że podstawa co ciśnienie oleju.
Gruszkę wyciąg , odwróć do góry nogami i ponaciskaj tłoczek, pewnie wyleci z gruszki trochę oleju.
ALCO FILTER SP1275 BOSCH 0451103370 CLEAN FILTERS DO1833 FILTRON OP5701 GENERAL MOTORS 93179720 HENGST FILTER H90W26 KNECHT 06637821 KNECHT OC4053 MANN-FILTER W71275 OPEL 55352643 OPEL 5650343 OPEL 93178952 SAAB 93178952 SOFIMA S3299R UFI 2329900 Znajdziesz bez problemu bo to filtr pasujący do ogromnej ilości Opli od lat 80.
Niektóre silniki tak mają. I nic na to nie poradzisz. Ważna jest jakość tego nowego oleju, i dbanie o odpowiednią częstotliwość jego wymiany.
Proszę bardzo Ciśnienie oleju 1.5/820 - 920 (bar/rpm)
Poprzestawialo krzywki na walku tez z takim silnikem walczylem. Wymien walki a popmy oleju nie ruszaj .
Zmierzyć ciśnienie oleju.
Ciśnienie oleju na wolnych obrotach - 1,5bar O temperaturze nic nie piszą.
Rozwiązanie na obrazku poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/6157990400_...
albo zatkany kanał olejowy..albo uszczelka zle zalozona albo zatkany smok .. olej w silniku jest? kontrolka oleju gasnie ? pozdro:)
Używam oleju 10W40
Strzałką jest zaznaczony odpowietrznik skrzyni a nie uszczelniacz wybieraka. Może być za dużo oleju w skrzyni lub nie uszczelniony gwint odpowietrznika.
Żadnych uszczelniaczy się nie daje, an pod kolektory, ani pod uszczelkę głowicy. Powierzchnie mają być czyste i suche . Starego oleju w żadnym przypadku nie wlewaj już do tego silnika. Zalej po zmontowaniu świeżym i tyle.
Facowiec nie jestem ale znajomemu na zlecenie wymieniano olej i po wymianie te same objawy . Wydał kupił taki jaki miał i wszystko ok po ponownej wymianie (problem co z tym olejem?zrobić nie ma w okolicy miejsca na żeby oddać a wylać w krzki nie wypada).Wniosek pozostał taki że skasowali za porządny olej i wlali byle co.Tu akurat nie wiem jak u was...
W jakim miejscu znajuje się czujnik ?
Dokładnie tak. Zobacz czy do filtra oleju dochodzą węże układu chłodzenia.
Zacznij od wymiany oleju i filtra. Jaki kolor i zapach ma olej? Jak sprawdzałeś stan oleju?
Do uzupełnienia oleju w skrzyni biegów potrzebna bedzie strzykawka olejowa, bo otwór jest głęboko i w pionowej ścianie skrzyni.
Do wymiany była chłodniczka oleju
Jak w temacie Problem z ciśnieniem oleju, nagle się zapaliło. Moje pytanie czy siadają w tych modelach pompy oleju
Właśnie na biało ale czuć w dymie słodki zapach oleju,
Numery zaworków magistrali olejowej Z17DTL (Opel Isuzu 1,7 CDTI): • GM 94158727 - zawór jednokierunkowy • GM 98039340 (JNS GM 94381699) - zawór nadmiarowy (JNS = już nie stosować) • GM 97043774 - zawór bocznikujący Uszczelki podstawy filtra oleju/chłodniczki: • GM 97189134 - uszczelka podstawy filtra oleju • GM 98080996 - uszczelka łba śruby drążonej...
Do H zalecają i napewno spasuje do eFki. Sam do eFki lałem 19 40 182 ale jakbym teraz zmieniał to na ten sam co w H. FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 Gdzieś widziałem niedawno temat gdzie tego fuchsa (i jeszcz jakiś) mocno zalecali do H bo tam coś nie tak z tym ich olejem był.
A co by się tam mogło zabrudzić? No chyba, że silnik już jest mocno zużyty i pluje olejem z odmy w dolot.
Pompa oleju 8 Nm. Napinacz rozrządu 20 Nm, rolka 25 Nm, śruba centralna koła pasowego 95 Nm + 30° + 15°.
Brak ładowania ? albo zbyt niskie ciśnienie oleju
jeśli się nadal nie nagrzewa to jakiś gówniany termostat, pewnie calorstat=vernet jak UPG puszcza to węże do chłodnicy są twarde a silnik się chętnie przegrzewa a nie niedogrzewa taka maź często jest właśnie z ciągle niedogrzanego silnika a płynu może ubywa bo gdzieś się sączy? z łączenia jakiegoś węża? szczególnie lubi się sączyć z wszelkich trójników...
Myślę, że to z rozlatujacego się kolanka odmy.
Ja tam miałem nowy at07 i nie miałem problemów - pisanie że to nieszczęsny reduktor jak ma 5 lat to przegięcie... Przy tylu latach to żaden reduktor nie będzie sprawny. A co do tematu też się temu simmeringowi muszę przyjrzeć we własnym zakresie tylko trzeba mieć czas dla Asterki F 8v 99r x16szr.
Przy takim oleju nic dziwnego że zapala się kontrolka ciśnienia oleju. Jeżeli chodzi o diagnozę to przyczyn może być kilka. Sprawdź poziom oleju czy go nie ubywa lub przybywa,sprawdź ciśnienie na tłokach być może pierścienie siadły i spaliny dostają się do oleju. Posprawdzaj to i zobaczymy co dalej
Jak uważasz że ci bierze olej to zrób tak. Zostaw nagrzany silnik na biegu jałowym na 5 min Potem przytrzymaj obroty 4000obr przez minutę obserwując spaliny. Napisz co zaobserwowałeś.
Bez przesady. Umów się na dogodny dzień po powrocie.
Chrobocze bo grają popychacze czy chrobocze może pompa oleju?
po mojemu to zbieg okoliczności chociaż wymiana z syntetyka na mineral nie była zbyt dobrym krokiem a w obecnej sytuacji powinieneś uszczelnić silnik i wlać mineralny mobil 1 - ściągałem głowice z dwóch silników jeżdżonych na tym oleju od nowości przebieg: Astra 1,4 ok 200kkm i Passat b3 1,6td 280kkm i na cylindrach obydwu były ślady honowania
Jak masz pojęcie o mechanice i zmysł techniczny to dasz rade .
Chłodnica oleju pod obudową filtra do wymiany.
Witam Srawdź czy nie przechodzi płyn chłodniczy do oleju.
Witam, Wymieniłem olej w silniku opel astra 1.7. Po wymianie oleju i odpaleniu silnika na małych obrotach zapala się kontrolka oleju - gdy dodam gazu kontrolka gaśnie. Czy to może być problem z ciśnieniem? Dzięki.
to albo padło ci uszczelnienie wałka rozrzadu albo masz uszczelkę pod głowicą padnietą, ewentualnie nie dokręcony filtr oleju
Wymiana pokrywy zaworów ze sprawnym zaworem odmy rozwiązała problem brania oleju.
Może wskazuje zbyt duży poziom oleju? Z tego co piszesz masz olej na full a szczególnie zimą i na krótkich odcinkach potrafi się zbierać paliwo w oleju. Sprawdź drożność odmy.
To jest normalna rzecz. Tak się robi często gdy jeździ się na krótkich odcinkach, gdy silnik nie zdąża złapać swojej normalnej temperatury pracy.
Filtr oleju wymieniony? Jeżeli tak to trzeba uruchomić silnik aż lampka ciśnienia zgaśnie (pompa oleju zaleje filtr oleju)
Z filtrem wchodzi 3,5 litra przy założeniu, że został zlany cały olej i nic nie zostało. Tutaj jest dużo za dużo oleju.
Pół litra na tysiaka to na dobrą sprawę wystarczy co roku filtr wymienić a oleju nie ruszać...
A jakie jest ciśnienie oleju?
Nie sądzę żeby głowica była pękniętą ale wszystko jest możliwe. Najpierw sprawdź olej czy przypadkiem płyn nie wymieszał sie z olejem.
Zobacz czy trzyma EGR bo prawdopodobnie nim zaciągneło oleju.
Dolot suchy? Przyjżyj sie odmie czy nie wyrzuca za duzo oleju w kolektor.
Silnik masz kolego skrajnie zużyty (jeśli nie ze względu na przebieg, to z powodu przegrzania itp). Nie jest normalne, aby silnik z przebiegiem 170tys. zużywał tyle oleju.
Panowie silniki Volkswagena dobrze eksploatowane dojezdzają do 400-450 tys. kilometrów spokojnie takze do remontu wam trochę zostało. Nie proponował bym lać mineralu bo po co to są tak zuzyte jeszzce silniki optymalny będze półsyntetyk. To jest moja dobra rada mój ojciec z brańzy olejowj tak mi doradzał. On pracuje w olejach juz 25 lat i wie bardzo...
za wysokie ciśnienie oleju ?
Poproszę o lepsze zdjęcia. Zdjęcie zrobione od góry czy od dołu? Najprościej sprawdzisz jeżeli zmyjesz zmywaczem do hamulców a następnie będziesz szukał skąd wyciek się pojawia. Czasem bywa tak że wyciek się pojawia gdzieś u góry silnika np. spod odmy a skapuje na turbo i ktoś myśli że turbo przepuszcza olej a tu błachostka...
Kontrolka ma zgasnąć od razu po odpaleniu,a najlepiej sprawdzić ciśnienie oleju.
Ja nie ruszał bym silnika do samej wymiany uszczelniaczy, chyba że uda Ci się zrobić bez demontażu głowicy. Zasada jest taka uszczelnisz górę, puści dół i zrobi się 2 litry na 1000 km.
WItam Sprawdź poziom oleju i kąt wyprzedzenia zapłonu (spalanie stukowe) Pozdrawiam
Wyciek oleju z pod miski oleju.
Pozostań przy takim samym oleju jaki masz...
jeśli po zapaleniu regulatory klepią tzn że się same opróżniły ii nie ma tu problemu to że klepią troszkę to pewnie z powodu oleju (zmieniłeś na świerzy) pojeździj trochę to może się uspokoją a jeśli nie to zmień olej na inny miałem tak w swoim - po zmianie oleju klepały przez jakieś 500-1000 km potem było ok, nic nie robiłem bo znalazłem źródełko dobrego...
Wyreguluj lewarek .
Rozrusznik ,kontrolki oleju,alternatora i ecu silnika biora mase z silnika.
Takie zchowania kojarzą mi się z uszkodzonym sterownikiem,ale głowy bym nie dał.
To znaczy ile kilometrów przejdziesz w sumie, zanim ten litr musisz dolać?
Popychacze zaworowe, zanim wypełnią się olejem i skasują zbyt duży luz zaworowy.
kontrolnie to znaczy ze skoro już została wyjęta to mechanicy zadecydowali żeby to zrobić. jak sprawdzić czy to chłodnicza oleju?
tak to ten czujnik
Dwa śrubokręty płaskie, jeden w lewą rękę, drugi w prawą. Zaprzeć ich końcówki na dnie korka na jego obwodzie, pchać śrubokrętami tak by korek kręcił się w lewo. Dłuta były by lepsze do tego bo by się nie ślizgały po dnie korka.
Można sprawdzić dawkowanie paliwa z szyny tzw. miarkowanie i pamiętać o blokadzie filtra paliwa. Przejście z oleju napędowego letniego na zimowy to był i jest w Polsce problem.
Wyryte na bloku, koło filtra oleju. Astry F chyba tylko X16XEL mialy (jako 1,6 16v). Błędy podaj!
Z przelewów jest wstawiony trójnik w powrót który idzie z pompy do baku. Tyle jest przeróbek w tym aucie. Ale jakie to ma znaczenie odnośnie wlewania się ropy do oleju?
Witam mam pytanie, czy może mi ktoś napisać jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju w Opel Astra H 1.3CDTI
1) Sprawdź wycieki płynu. Połączenia silnik-parownik gazu. 2) Zdejmij górną pokrywę rozrządu i sprawdź, czy nie cieknie pompa wody. Zobaczysz wtedy, czy nie cieknie z połączenia głowica-obudowa termostatu. 3) Biała maź pod korkiem oleju nie jest wyznacznikiem uszkodzonej uszczelki pod głowicą, zwłaszcza przy temperaturze i wilgotności, jaką obecnie...
Jakie masz ciśnienie oleju?
Uszczelka pod głowićą . Sprawdz czy nie ubywa płynu ,olej w zbiorniku płyny , biały osad na korku wlweu oleju
Możesz też założyć elektryczną pompe oleju od astry II, jeśli masz alternator.
możliwe, że problem z mokrymi miejscami od oleju oraz parowaniem i zapachem oleju pochodzi od uszczelki. Może ona być źródłem wycieku oleju, który pojawił się na łączeniach i spod auta. jak morzesz to sprawdz uszczelke wału lub miejsce innych źródeł wycieku oleju smrod moglby zostac spoeodowany przez nadmierne nagrzanie silnika podczas jazdy np. w korkach,...
Może alternator kończy życie powoli... Powinno być sitko jak kolega wcześniej napisał.
Ewentualnie pompa oleju
Zalewaj 10W/40 i będzie ok. Jeśli silnik jest w dobrym stanie technicznym, to nic nie powinno się stać, jeśli pojawią się jakieś stuki, itp., to nalewanie innych olei w niczym nie pomoże na dłuższą metę. Tu właśnie pojawia się pytanie, dlaczego poprzedni właściciel zalał go minerałem, czy chciał coś ukryć, czy chciał oszczędzić i jak długo silnik pracował...
Ja tu nie widzę marnej jakości oleju ja widzę marnej jakości mechanika prędzej A widziałeś kiedyś jak wygląda nagar z dobrego oleju ??
Jeśli nie bierze oleju i nie leje się z pod uszczelek to możesz wlać półsyntetyk, w przeciwnym wypadku mineralny. Tak czy inaczej temu silnikowi szczególnej różnicy nie zrobi jaki olej zastosujesz. Mineralny na pewno wyjdzie taniej, a jeździć na nim też będzie bez problemów.
Żeby Ci to powiedzieć trza znać motor w tej astrze.
Tematów mnogo jak i możliwych przyczyn takiego stanu rzeczy https://www.google.pl/search?q=falowanie... czytać po kolei i sprawdzać, eliminować kolejne w miarę możliwości.
w tej obudowie masz zintegrowana pompe oleju ze smokiem bez popuszczenia miski sie nie obedzie
Układ sam się odpowietrza, a mokro jest tylko pod autem. Czy uszczelka może być powodem zwiększonego ciśnienia przez co zbiorniczek wywala płyn przy niedokręconym korku (biorąc pod uwagę brak oleju w zbiorniczku i brak płynu w oleju) ?
Akurat ten czujnik to czujnik ciśnienia oleju. Nad nim jest jak dobrze pamietam gruba magistrala wodna i tam szukaj wycieku.
yyyyy a to ma być na ciepłym silniku czy zimnym ? (a olej wlewamy z banieczki bokiem wtedy nie pluśnie) zapomniałeś dodać że po uzupełnieniu oleju należy uruchomić silnik aby olej zalał filtr wyłączyć silnik ponownie sprawdzić stan i uzupełnić
Po wymianie oleju w warsztacie zauwazylem wolna wtyczke. Od czego moze byc . brak wolnych gniazd zeby to wpiac. Auto opel astra II 1.8 rok 2002 Pozdrawiam
Dziwny układ oleju z lewej strony z spodu przedniego zderzaka, na ulicy byla mala plama , astra J 1.7 cdti ,tak wygląda od spodu https://obrazki.elektroda.pl/4666285800_...
Kolego szuler 17 a gdzie można sprawdzić stan tego oleju?
Podczas jazdy kopci na biało niebiesko, czy czuć w spalinach zapach oleju?
chodzi mi o to czy jest na dole korek spustowy?a na górze korek wlewowy?resztę ogarnę.
p0195 dot. czujnik temp. oleju, więc raczej bez związku. Albo pompa padła, albo nie ma paliwa.
aster oleju lampka oleju aster paliwo oleju aster
pioneer ustawi fabryczny ariston wyłącznik drzwi samochodowa forever
pioneer zdalne sterowanie ustawienia sterownika pieca gazowego
Beko CN237231 – uruchomienie lodówki bez panelu sterującego, bypass sprężarki, tryb awaryjny Kosiarka Honda, Briggs, NAC gaśnie po odpaleniu – przyczyny: gaźnik, paliwo, filtr powietrza