10 litrów ale trzy piątki trzeba kupić ja leję tak 11-12l.
Z ciekawości może sprawdzić stan pompy oleju. Jej zużycie widać już po rozebraniu, stan zaworu bezpieczeństwa czy się nie zacina lub nie jest wypłukany, stan baka (filtra oleju). A gdy miska będzie zdjęta niech obejrzy panewki lub nawet niech zmierzy czop korbowodu jaki ma wymiar w porównaniu dla danego szlifu.
Niezbyt pomocna odpowiedz. Nie posiadam informacji ile wynosi w 7242 ale w 8641-117414, inna konstrukcja silnika przy temp. oleju 80 stopni i obrotach znamionowych to 0,2-0,5 MPa a przy 750 obr 0,05 MPa. Dla 4003, silnik podobny ciągnika ursus c-360 przy 2200 obr wynosi 4,0-,5 MPa a przy najmniejszej liczbie obrotów 1,5 MPa. Trzymał bym się raczej wartości...
zetor 6320 podnośnik szarpie przy podnoszeniu i opuszczaniu i opuszcza się tylko do połowy. Wymieniłem pompę na nową oraz rozdzielacz ale problem pozostał. Ciągnik posiada dwa siłowniki wspomagające. Gdy je odłącze podnośnik pracuje płynnie.
Witam. Dzisiaj wziąłem się za podłączenie elektrozaworu przez przekaźnik według tego schematu: http://obrazki.elektroda.pl/6635713100_1... Przez pare lat nie było przekaźnika,tylko szedł prąd ze stacyjki i elektrozawór się zacinał (nie magnesował się od razu,gdy dostawał prąd), gdy założyłem przekaźnik nie zauważyłem poprawy... może...
witam mam taki problem w 7745 podnosnik podnosi mi agregat dosc szybko i opada kilka cm i znowu podnosi i tak caly czas pulsuje droga sie jechac wcale nie da. Dodam ze kolnierze gumowe i metalowy na tłoczysku wymienilem na nowe i oring na rurce ktora wchodzi w rozdzielacz tak samo nadal opada pomozcie prosze bo juz glowy nie mam
mam problem z zetor 7011 na początku nie mogłem załączyć napędu wom bez zgrzytów ,jakiś czas tak działałem aż teraz nie mogę wcale dźwignią od załączania pompy i wałka niczego załączyć nie chce się przesunąć do przodu może ktoś pomóc
Zetor Forterra 140 Podczas orki sporadycznie ciągnik przygasa, co jakiś czas, mimo że nie ma ciężko, bo standardowe użycie mocy to 40%, nagle skacze do 100proc i gaśnie. Silnik gaśnie jak nie zdążę użyć sprzęgła a potem odpala normalnie.
problem z obrotomierzem i wskaźnikiem paliwa zetor 6320, 2004r. problem polega na tym że gdy jest przekręcony kluczyk stacyjki to wskaźnik paliwa pokazuje ful paliwa, do pływaka idą 3 przewody, próbowałem je zamieniać ale nic nie pomaga, po odłączeniu wszystkich przewodów nadal pokazuje na ful i jaka jest tu przyczyna? a jeżeli chodzi o obrotomierz...
Witam! Mam taki problem w moim Zetorze 5245: Trudno mi jest włączyć prędkości szosowe, a mianowicie jak przesuwam dźwignię zmiany tych prędkości z pozycji neutralnej na szosowe to wyczuwam "drżenie" po zębach i słychać zgrzytanie i nie można włączyć tych prędkości, tak jakby już do końca ta dźwignia się przesunęła i opierała się o coś. Z włączaniem...
Witam, ma ktoś taką wiedzę? w instrukcji tego nie ma, mechanicy nie chcą powiedzieć a internet świeci pustkami
Kupiłem traktor 6 miesięcy temu i niestety przy pracach wiosennych uległ awarii. Rozebrałem silnik i okazało się że jakiś majster złożył silnik z dwoma rodzajami tłoków (3 pierscienie i 4 pierścienie). Komory spalania różnią się średnica fi53 i fi50. Wcześniej silnik wpadał w wibracje. Zapewne aby silnik działał prawidłowo muszę założyć odpowiednie...
Witajcie, do tej pory byłem raczej czytelnikiem tego forum, teraz przyszedł czas na pisanie. 3 lata temu nabyłem Ursusa 355 w stanie wizualnym standardowym dla ciągnika który od kilku lat stał w stodole a do tego czasu obrabiał 2 hektarowe gospodarstwo. Zero modyfikacji, raczej utrzymywanie przy życiu czyli tylko przymusowe naprawy. MASKA: Gdy przywieźliśmy...
Witam w dniu dzisiejszym podczas jazdy wyskoczył check i kontrolka ciśnienia oleju oraz napis Stop SPN 1109 dodam że poziom oleju został sprowadzony i praca silnika nie wydaję niepokojących dźwięków gdzie szukać przyczyny pacjent Zetor Major 80 silnik Deutz 2015r common rail. https://obrazki.elektroda.pl/8448979100_...
Tak jak w temacie. Jak odczytać wskazania miarki oleju silnika ?? Na wkręconym bagnecie, czy wykręconym ?? Każdy inaczej mówi. Instrukcja Ursusa C-360 mówi, żeby odczytywać na wykręconym, a jak jest w Zetorach ??
Turbo, czyli turbina, czyli kompresor wtłaczający powietrze do silnika pozwala tego powietrza wtłoczyć więcej (niespodzianka) a zatem można spalić więcej ropy (oleju napędowego) w komorze spalania. Więcej płonącego oleju, to więcej energii, zatem moc silnika wzrasta. Trzeba tylko zwiększyć dawkę oleju napędowego, bo inaczej to nic dobrego z tej przeróbki...
Witam.Potrzebuje informacji dotyczących ciśnienia oleju w tym silniku.Wiem że silnik w czasie pracy powinien mieć ciśnienie od 2-4 barów.Co do wolnych obrotów to znalazłem sprzeczne informacje.Jedni piszą że nie może spaść poniżej 2 barów,jeszcze inni że ciśnienie powinno wynosić 0,6 bara.Chodzi o silnik gorący.
Wiem, że temat już stary ale chciałem dopisać własne doświadczenia. A więc filtr oleju typu "bąk" w zetorach 4 cylindrowych można bez problemu zamienić na filtr typu PP (np. w modelach od 57xx do 72xx). Najczęściej nie trzeba dokonywać dodatkowych "przeróbek". Jeśli silnik jest "zdrowy" może ciśnienie oleju sporo wzrosnąć, ponieważ zawór w magistrali...
Obejrzałem zdjęcia z ogłoszenia i moje uwagi to: 1. Kratki na bokach maski z modelu poprzedniego (małe) — w tej serii były większe, chyba że od któregoś roku produkcji zmienili. Problem we Fetorach to hamulce, często są niesprawne i rolnikom nie chce się ich naprawiać. Bębny są większe niż w C-360 i dużo droższe. W ostatnich rocznikach z tej serii były...
Witam. Ostatnio zgodziłem się pomóc przy remoncie silnika 3 cylindrowego w traktorze Zetor 5211. Remont polegał na wymianie starych elementów na nowe tj. tulei, tłoki z pierścieniami, sworznie korbowodów, panewki korbowe, dwie kompletne głowice, chłodnica, pompa wody oraz węże wodne. Z układu zasilania zregenerowana została pompa wtryskowa (jedna sekcja...
Miałem C 360 3P i powiem tak że zetor 6211 (bo teraz mam takiego ale dobrze znam i wersję 5211) jest dużo wygodniejszy, cichszy i nie wróciłbym do 3Peka. C360-3P to po prostu c360 z trzy cylindrowym silnikiem perkinsa. Silnik ten ma kilka swoich przypadłości ale ogólnie jak o niego zadbasz to będzie Ci służył niezawodnie. Należy pamiętać że potrzebuje...
Witam, Proszę o pomoc, mianowicie po zrobieniu remontu silnika (pęknięty wał) orginalny wał po I szlifie u nas nowe panewki, pierścienie na tłokach uszczelka ciśnienie oleju na silniku około 2,8 bara nie wzrasta ani nie spada po dodaniu gazu. Czy to dobre ciśnienie? Jeśli nie proszę o info gdzie można i czy można podkręcić pompę oleju w silniku. Kiedyś...
lub zbierać po okolicy części przy pomyłce Podsumowanie bez związku z rzeczywistością, doładowanie wolnoobrotowego diesla to zupełnie odmienna filozofia niż silników benzynowych. Takie wypadki zdarzają się jedynie na zawodach typu tractor pulling, z turbosprężarkami wielkości wiaderek w ilości 1-4, obrotami diesla 2.5-4 razy nominalne 2000rpm, doładowaniem...
Kolego zetor ma pompe rotacyjną więc smarowana jest z silnika
ale czemu miały by tłoki wystawać? na poprzednim wale co pękł był robiony pierwszy szlif i po pęknięciu nie było odbić na tłokach. wał używany z innego własnego ciągnika ale dopasowywał gościu i wyszedł drugi szlif mówił co już z tym długi czas robi wiec ja przyrządów w domu nie mam i niejednemu robił już i wszystko było ok wiec sprawdzać teraz to rozbiórka...
Po prostu sprawdź ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku wkręcając manometr w miejsce czujnika ciśnienia oleju. Jeśli mieści się w normie to olej wszystko inne i jeździj dalej. Choć teoretycznie fakt że kontrolka nie zapala ci się w czasie pracy silnika powinien ci wystarczyć.
Witam. Tym razem dla odmiany na garażu poczciwy ciapek. Miał problemy z ciśnieniem oleju i postukiwaniem od czasu do czasu. Po rozebraniu silnika okazało się, że korbowód trzyma się na jednej śrubie, połowę drugiej znalazłem w misce. Panewki obrócone, wał nominał nie wygląda najgorzej myślę że szlif wyjdzie. Teraz kilka znaków zapytania. 1. Dawać blok...
Jeśli są w tolerancji A jaka jest tolerancja dla Zetora? Uczciwie ostrzegam, jeszcze jeden offtopiczny czy wręcz bzdurny post się w tym wątku pojawi, typu "zmierz", "posmaruj silikonem", czy wróżba typu "na pewno są do wymiany", postaram się wtedy docenić "daradzacza". Jeśli silnik ma prawidłową moc, nie kopci, nie bierze oleju, nie ma powodu do wymieniania...
Witam, jeśli nie trafiłem z pytaniem to od razu przepraszam. Mam taki problem od 3 lat użytkuje starego Zetora K25, obrabia nim z prac ciężkich 4h pola, i ewentualnie do transportu (z przyczepa). Przy ostatnich pracach w polu, urwała się na wale przeciwwaga, i zrobiła dwie dziury w silniku z lewej i prawej (wyrwało wlew oleju i z drugiej strony okolice...
Zawory sprawdzane i wyregulowane stan oleju jest Dziś z kuzynem mechanikiem osobowych aut trochę grzebaliśmy i on stwierdził , że to będzie win a regulatora obrotów w pompie ale on jest nowy i pompiarz mi nic z tym nie zrobi i nie wiem czy może być jeszcze inny powód?
Świece żarowe? Ten ciągnik nie posiada ani żarowych, ani płomienówki. Przedmuchy odmą to najczęściej objaw zużytego silnika.
filtr powietrza jest czysty szczelny ? stuki są głuche , metaliczne ? gdy silnik stuka kopci ? nie ma mocy co się dzije z nim poza tym odgłosem? ciśnienie oleju wtedy spada?
Jeśli przy uruchomionym silniku to normalne. Jeśli przy zgaszonym to masz zatkane odpowietrzenie silnika.
Najlepiej by było gdybyś pokazał tę pompę co jest zamontowana, bo z czego się orientuje, (a Zetora mam nie jednego) te Zetory mają pompę z centralnym smarowaniem (z silnika). A jeżeli masz starszą pompę i chodzi Ci o ten bagnet na klucz bodajże 19, to jest to smarowanie regulatora obrotów i właśnie tam trzeba lać olej. Wlej taki, jaki masz w silniku....
Lepiej szybko zmierz ciśnienie oleju w silniku!
Żuzycie kół zębatych, tuleji napędzającej pompe wtryskową, błąd odczytu pomiaru(np. Obecność bąbelków powietrza w oleju napędowym). Im mniejszy przekrój przewodu kapilarnego , tym dokładniejszy odczyt.
Pompę oleju do podnośnika masz z przodu silnika czy w skrzyni? Tur ma być wpięty przed rozdzielacz, a nie tych złączy (1,2 to wyjścia sterowane dźwignią, 0 powrót). Mam tura w 3340.
A jaka pojemność ma silnik? Chodzi o zapotrzebowanie na powietrze. Czy filtr to przepuści nie pożerając przy okazji oleju.
Ciśnienie przy filtrze RDP 3/A powinno wynosić 0,294-0,670 MPa na obrotach znamionowych i min. 0,08 MPa na wolnych. Czujnik jest wkręcony w magistralę olejową,przy kabinie koło filtra olejowego . Jest to silnik Z 8701-1 który występuje w Ursusach serii 1200 .
Nie dolewa się, smarowana z silnika.
U mnie w Zetorze 3011 to leciał dym z korka gdy się silnik grzał ale skoro tak jest od samego startu to nie wiem co się możne dziać... :)
No i jednak jak pompa rzędowa, to poziom oleju należałoby co jakiś czas sprawdzić. Chyba, że smarowana ciśnieniem z silnika.
Rozpołowić, i zdjąć koło zamachowe. I wymyć benzynką. I posmarować silikonem potem wbić dekielek tam gdzie należy. C 360 na wale ma odrzutnik, a symeryng ma zetor .
Górny przewód to odprowadzenie oleju. Nie wiem dlaczego. W innych bąkach np; zetor tego niema . A poważnie. To dlaczego zachciało ci się wywalić wirowy filtr. Przecież to najlepszy jaki wymyślono. No owszem jak wsadzisz np: do C360 nowy filtr z wymiennym wkładem. To od razu podskoczy ci ciśnienie oleju na wolnych obrotach. I CUDO. Jaki dobry silnik....
Ale po przepracowaniu 80mtg nie ma ani kropli ubytku oleju
Przecież wiele miejsc nie ma do sprawdzenia. Chłodnica, blok silnika, chłodnica oleju bo jest nisko, nagrzewnica powietrza, może jakiś wąż dolotowy czy rura nisko umieszczona.
Czyli przy najmniejszym biegu za skrzynią będzi moment 33,6kNm a na kołach 90,2kNm .? Czy dobrze rozumuję? Jak najbardziej Czy może ktoś wie jakie są przełożenia w zwolnicach i dyfrze w c-330 c-360 Zetor k25. Przełożenie zwolnic w c360 to 5.0909, główne 4.077, a skrzyni biegów od 22 do 1. Zakładając że nie użyto by zwolnic i silnik ma max. 2200rpm...
Zetory 4011 miały filtr oleju odśrodkowy i możliwe że inne też. Chyba że bączek pasuje w miejsce filtra 60-ki lub 40-ki. Bo one różnią się mocowaniem do silnika. Szykał bym jakiś opisów na bloku. Instalacje są dwa rodzaje. Drugi do 3-p który ciebie nie interesuje i możliwe ze jest inna do 60-ki z alternatorem. Coś mi się tak obiło ale nie jestem pewny....
Widze ze masz ten sam problem co ja załozylem zimering od zetora taki czerwony i lepszą uszczelke pod miske (korkową) i załozyłem ten zimerng głebiej ze 4 milimetry i pomogło
Właśnie jak chwilę jeździmy to dopiero zaczyna trzymać. Na zimnym oleju, silniku to się dopiero dzieje. Czuć różnicę gdy się włączy żółwia. Coś czuć jak by ślizgało po mocnym rozgrzaniu czyli orka około 3 ha. Jak włączę złowia jedzie, normalnie ciągnie. Wydaje mi się iż twój zapis świadczy że raczej nie trzyma, ale właśnie ślizga i po rozgrzaniu oleju...
Jak sprawdził że pompa jest ok. Ja przy remoncie kapitalnym silnika pompę olejową zawsze zakładam nową. I kolegę czeka najpewniej znów rozbiórka dołu i wymiana pompy.
Jak określić koszt remontu gdy niewiadomo co poszło. Jak sama uszczelka pod głowicą to koszty niewielkie. Twoje objawy raczej nie świadczą by była to tuleja. Wtedy to raczej woda leci do oleju. W przypadku który miałem to silnik był już dobrze wylatany i wymieniłem tylko tuleję i robił jeszcze 4 sezony a potem był remont. Zaznaczam że nie mam warsztatu...
Witaj. twój pomysł z zamontowaniem innej nowoczesnej turbosprężarki nie jest zły, ale by zrobić to fachowo trzeba uwzględnić parę szczegółów. Pierwsze moje pytanie dotyczy -czy nowoczesna turbosprężarka o dużej prędkości wirnika i małych tolerancjach pasowania będzie w dłuższej perspektywie poprawnie działać na oleju silnikowy jaki leje się do tego...
Na ostatnim zdjęciu widać śrubkę, ta po lewej od pompki tam powinna tez być strzałka poziom oleju... o tą śrubę chodzi co na zdjęciu zaznaczyłem? Tą śrubą przykręcona jest rurka ktura idzie pod silnik czasami z niej kropla ropy poleci
Przed zakupem było coś przy silniku robione, co mówił poprzedni właściciel. Jak długo silnik nie pracował? Z opisu ciężko coś wymyślić. Równie dobrze morze być źle ustawiony rozrząd, moment wtrysku albo walnięte sprężyny na zaworach, czy wypalone zawory i nie ma kompresji. Po zakupie zaczyna się od wymiany oleju i filtrów
Spotkałem dwa silniki Perkins po remontach w specjalistycznych warsztatach, które po pół roku miały tak wytarte tuleje i pierścienie jakby przejechały z 2 miliony km. Specjaliści co te silniki składali twierdzili, że to przez filtr powietrza tak szybko się zużyły. Z doświadczenia i własnych eksperymentów stosuję w perkinsach tylko pierścienie żeliwne...
Witam, mam problem z cieknącym uszczelniaczem tyłu silnika w C-360-3P, silnik jest świeżo po kapitalnym remoncie, wał nie ma żadnych luzów, uszczelniacz wału korbowego tyłu silnika wymieniłem na nowy (uszczelniacz dobrej jakości). Olej zaczął cieknąć od razu po złożeniu i pierwszych godzinach pracy po remoncie silnika. Przed remontem też wyciekał. Wykluczam...
Ja przeróbkę układu to rozumiem wywalenie tego co jest w plecaku i przejście na rozdzielacz zewnętrzny i na zewnętrzne sterowanie. Inaczej na tych gratach co jest teraz to nie ma za mocno sensu. A powiedz jeszcze, co masz na myśli pasowanie tulei? Chodzi o pasowanie cylindra z tłokiem czy jeszcze o coś innego? Bo ja jeszcze nie kupiłem nic ale byłem...
ale wytłumacz dla czego np. współczesne zetory mają wymianę oleju co 500mth? Z takiego samego powodu co nowe auta mają wymianę oleju co 30 tysięcy - szybciej wysiądzie silnik. Notabene co z tego, że wzrosła jakość wykonania silników współczesnych np. aut, skoro jednocześnie w sposób nieporównywalny wzrosło obciążenie jednostek napędowych - przecież...
zetor filtr oleju filtr oleju zetor zetor ciśnienie oleju
czujniki hyundai accent uncorrectable error symbian kontakty
esp32 pomiar parametrów sieci pomiar energi biernej
Schemat skrzynek bezpieczników VW Touareg 7L 2007 2.5 TDI – lokalizacja, opis, wartości Lokalizacja przekaźnika świec żarowych Kia K2700