Tak zasilanie dodatkowych rozdzielaczy należy podpić do kanału olejowego w pokrywie pompy oleju potem montujemy trójnik i mamy zasilanie na dwie pompy. Powrót możemy wpiąc pod korek wlewu oleju do skrzyni należały bt tam również zamontować filtr oleju.
Te rurki pękały na zgięciu ? Tak mi się wydawało, że może być lekko przetarta. Czy takie ciśnienie zostawić ? Olej oczywiście jest. Jeszcze słyszałem, że da się gdzieś na rozdzielaczu podkręcić czy to prawda ? Trzeba było wymienić albo podgrzać palnikiem i by pokazało, można twardym lutem pospawać. Zawór na hydraulice jest przy pompie. Nie podkręcaj...
A jaka pojemność ma silnik? Chodzi o zapotrzebowanie na powietrze. Czy filtr to przepuści nie pożerając przy okazji oleju.
Bączek jest lepszy. Fakt źe się zuzywa i trzeba go czyścić/wymieniać ale ja bym nie wymieniał. Zużycie to nic innego jak wytarte tulejki i olej płynie przez nie zamiast przez dziurki wylotowe bączka.
Wiem, że temat już stary ale chciałem dopisać własne doświadczenia. A więc filtr oleju typu "bąk" w zetorach 4 cylindrowych można bez problemu zamienić na filtr typu PP (np. w modelach od 57xx do 72xx). Najczęściej nie trzeba dokonywać dodatkowych "przeróbek". Jeśli silnik jest "zdrowy" może ciśnienie oleju sporo wzrosnąć, ponieważ zawór w magistrali...
Ciśnienie za duże ponieważ kanał olejowy zatkany (za filtrem).
Z ciekawości może sprawdzić stan pompy oleju. Jej zużycie widać już po rozebraniu, stan zaworu bezpieczeństwa czy się nie zacina lub nie jest wypłukany, stan baka (filtra oleju). A gdy miska będzie zdjęta niech obejrzy panewki lub nawet niech zmierzy czop korbowodu jaki ma wymiar w porównaniu dla danego szlifu.
filtr powietrza jest czysty szczelny ? stuki są głuche , metaliczne ? gdy silnik stuka kopci ? nie ma mocy co się dzije z nim poza tym odgłosem? ciśnienie oleju wtedy spada?
Może łapać uszczelniaczem pompy lub sam smok o ile jest mało oleju . Może filtr jest zabrudzony syfem ?
Witam to jest filtr odśrodkowy oleju tak? Kolega ma takiego starego zetora chyba "zetor major" sie nazywa i słuchaj kolegi "rbiesiada" to mądry gościu i zna sie na rzeczy i z tymi zaworkami ma całkowitą rację.
Ciśnienie przy filtrze RDP 3/A powinno wynosić 0,294-0,670 MPa na obrotach znamionowych i min. 0,08 MPa na wolnych. Czujnik jest wkręcony w magistralę olejową,przy kabinie koło filtra olejowego . Jest to silnik Z 8701-1 który występuje w Ursusach serii 1200 .
Przed zakupem było coś przy silniku robione, co mówił poprzedni właściciel. Jak długo silnik nie pracował? Z opisu ciężko coś wymyślić. Równie dobrze morze być źle ustawiony rozrząd, moment wtrysku albo walnięte sprężyny na zaworach, czy wypalone zawory i nie ma kompresji. Po zakupie zaczyna się od wymiany oleju i filtrów
Opis systemu smarowania masz tutaj <https://retrotraktor.pl/problemy-ukl... olej popłynie przez filtr równoległy gdy wzrośnie ciśnienie na zaworze przelewowym: wyższe obroty i (lub) rozgrzany olej (mamy mniejszy spadek ciśnienia na filtrze równoległym). Sprawdź drożność kanałów i rurek wiodących od filtra szeregowego...
4,5MPa to 45 atm - rozsadzi każdy filtr. Powinno być 0.45MPa -> 4,5 atm (bar)
Górny przewód to odprowadzenie oleju. Nie wiem dlaczego. W innych bąkach np; zetor tego niema . A poważnie. To dlaczego zachciało ci się wywalić wirowy filtr. Przecież to najlepszy jaki wymyślono. No owszem jak wsadzisz np: do C360 nowy filtr z wymiennym wkładem. To od razu podskoczy ci ciśnienie oleju na wolnych obrotach. I CUDO. Jaki dobry silnik....
Tu [url=http://chomikuj.pl/w_211]Link znajdziesz instrukcje napraw do dużego ursusa i zetora . Otwórz dokumenty a potem samo poleci .
Ja w zetorze 5011 miałem to samo wymieniłem pompe na nową i chodzi jak ta lala. Ale ostatnio na filtrze oleju od pimpy pod siedzeniem zaczęły pojawiać się metalowe opilki i co 1 h trzeba go czyścić bo nie daje rady podnosić. Nie wiem z kąd te opilki się biorą. Proszę o szybkąodpowiedź. Z góry dziękuję
http://obrazki.elektroda.pl/1828791900_1... http://obrazki.elektroda.pl/9935829100_1... Bączek mozna łatwo zregenerować lub dokupić nowy z Zetora. Inna opcją to zamiast bączka do środka włozyć sam wkład filtra papierowy z jakiegoś auta problem będzie z kierunkiem przepływu oleju. Filtry papierowe przepuszczają olej z...
Ja przeróbkę układu to rozumiem wywalenie tego co jest w plecaku i przejście na rozdzielacz zewnętrzny i na zewnętrzne sterowanie. Inaczej na tych gratach co jest teraz to nie ma za mocno sensu. A powiedz jeszcze, co masz na myśli pasowanie tulei? Chodzi o pasowanie cylindra z tłokiem czy jeszcze o coś innego? Bo ja jeszcze nie kupiłem nic ale byłem...
Zegary i koła przednien to 4011, skrzynia i most pewnie teZ to raczej 60-ka albo 55 jeśli to oryginał z tamtych lat tak samo tylne obciążniki to okres 55. Ale silnik to mi na zetora wygląda. A na pewno filtr oleju. W tych ursusach nie było odśrodkowego filtre oleju. Uszczelniacze pewnie będą do wymiany ale puki co masz na to kupe czasu. Przy samym silniku...
Raczej to w Fetorze powinien być fabrycznie zalany olej hydrauliczno-przekładniowy a nie hipol 6 jak do C330, . Mistrzu, do Zetora szedł właśnie przekładniowy Hipol, a do C330 Lux... tym bardziej że Fetor ma normalny filtr układu hydraulicznego. No i co z tego, skoro hydraulika pracuje na oleju ze skrzyni biegów. Dzięki temu że jest filtr hydrauliki,...
Witam. W zetorze przestał działać układ hydrauliczny podnośnika. Na ten moment olej nie dociera do pleców, do filtra magnetycznego u góry (na zdjęciu) Poziom oleju sprawdzony, przełącznik na zdjęciu nr 2 przełącza się bez żadnego oporu. Dodawanie gazu nie pomaga, żadnej reakcji. Co powinienem sprawdzić w pierwszej kolejności. Czy przy pompie znajduje...
Spotkałem dwa silniki Perkins po remontach w specjalistycznych warsztatach, które po pół roku miały tak wytarte tuleje i pierścienie jakby przejechały z 2 miliony km. Specjaliści co te silniki składali twierdzili, że to przez filtr powietrza tak szybko się zużyły. Z doświadczenia i własnych eksperymentów stosuję w perkinsach tylko pierścienie żeliwne...
No tak. Sprzężenie zwrotne jest potrzebne. Nawet to wzrokowo mózgowo nożne. Fajne stwierdzenie. Znacznie gorzej Gdy cały czas wychodzi z tłumika czarna kita dymu. Ale wracając do tematu. To męmbrana w pąpie wtryskowej. Może slużyć do regulacji maksymalnej dawki paliwa. Ale były też pąpy wtryskowe z pneumatycznym regulatorem wolnych obrotów.np; stare...
Witam, Napisał byś chociaż jaki to typ Zetora... Wiele sie w życiu uczymy ale proroctwa to chyba nie. Generalnie są dwa powody,, trzeszczenia,,: -zawór nadcisnienia-wykrecił sie,pękła sprężyna. Szalejący przez niego olej tak chałasuje. -powietrze w rurkach,potrafi nawet ,,trzeszczec ,,metalicznie,, i to tak że nigdy byś się nie spodziewał.Powód-za mało...
Witam, z racji tego, że moje stare wspomaganie strasznie zaczęło cieknąć stwierdziłem, że oddam je do regeneracji. Regeneracja polegała na zdaniu starego siłownika i wzięciu po regeneracji. Przy okazji remontu postanowiłem wymienić wszystkie końcówki drążków. Poskładałem wszystko w całość, mniej więcej ustawiłem zbieżność, podniosłem przód ciągnika....
Prawdopodobnie gdyby pracowały na czystym oleju a nie na bałaganie z dna skrzyni 60-ki trwałość była by całkiem spora. Pewnie taka sama jak w Zetorach, gdzie pepiki dorobiły prawdziwy filtr, zamiast smoka z rzadkim sitkiem. Ta zwiększona wydajność wynika z większej obudowy ( średnica trybików)? Czy tylko właśnie z racji zastosowania panewek, mniej...
Miałem C 360 3P i powiem tak że zetor 6211 (bo teraz mam takiego ale dobrze znam i wersję 5211) jest dużo wygodniejszy, cichszy i nie wróciłbym do 3Peka. C360-3P to po prostu c360 z trzy cylindrowym silnikiem perkinsa. Silnik ten ma kilka swoich przypadłości ale ogólnie jak o niego zadbasz to będzie Ci służył niezawodnie. Należy pamiętać że potrzebuje...
To wyjaśnij mi proszę, jak podniecając się pasowaniem sworzeń-tulejka korbowodu, zapewnisz właściwe pasowanie sworzeń-tłok? Bo cały czas jest mowa o: Już napisałem wyżej, nie ma potrzeby tego robić w C330 i zestawach markowych pomijając te które kosztują 100zł za słupek z filtrem oleju w gratisie. Piszę to na podstawie naprawdę ogromnej ilości przerobionych...
Bardzo dziękuję za opis błędu. Opis wyżej sugeruje błąd komunikacji z modułem sterującym. Z serwisu dowiedziałem się, tyle, że muszą wpiąć się komputerem. Czyli nic. Ze swojej strony wymieniłem filtry oleju silnikowego/oleju hydraulicznego i paliwa. Wymieniłem olej hydrauliczny i silnikowy. Po prostu przyszedł na nie czas. Następnie zatankowałem paliwo...
1. Kratki na bokach maski z modelu poprzedniego (małe) — w tej serii były większe, chyba że od któregoś roku produkcji zmienili. Kratki są właściwe. 3. Jest to wersja pochodząca z rynku niemieckiego — dodatkowe kierunkowskazy z boku kabiny. Nie. Występowały standardowo. Uruchomienie silnika wymaga wcześniejszego podpompowania paliwa pompką ręczną....
zetorowski to już bajka by była a jak od większego modelu by by podszedł to i pompę można by wzmocniona załazić oczywiście od zetora a potem masz podnośnik do wymiany + ekstra pokrywę za 1100zł która się rozleciała w mak i szczęście jak ci nie pokiereszowało przy okazji d... bo przecież na niej siedzisz. O takich rzeczach jak siewnik czy inne zawieszone...
Witam, posiadam Zetora 7211 wczoraj zakleszczyła mi się w nim skrzynia. Po odkleszczeniu stwierdziłem, że wymienię olej i filtry. Wymieniłem filtr olejowy i do tego wyczyściłem filtr magnesowy przy pompie. Zalałem nowy olej, podpiąłem glebogryzarkę i pojechałem na pole. Chcąc podnieść maszynę podnośnik nie reagował. Stwierdziłem, że jest mało oleju....
Turbina jest od Lanca Dedra 1.9 td,kolektory są dorobione z rury kwadratowej o ściance 3 mm ,pomimo że to nie żaden baranek też nie żle się spisują ,turbina jest zamocowana bezpośrednio nad kolektorem wydechowym wylot spalin z turba grubościennymi kolankami do tłumnika,tak że nic na zewnątrz nie zdradza uturbienia silnika prócz dzwięku.Między filtrem...
Oporny ten kombajn , napisz jeszcze to co na pewno sprawdzałeś gdyż niektórzy więcej piszą niż robią co do orbitrola to są dwa rodzaje stary typ z płetwą i nowy na frez z regulacją od dołu stary typ nie pamiętam . Sprawdz zwrotnice Witam tak jak już napisałem wymieniłem pompe i ten regulator przepływu zwany dzielnik strumienia, dwa lata temu uszczelniałem...
Witam wszystkich i proszę pomoc. Silnik jest po kapitalnym remoncie to znaczy: - nowe tuleje, tłoki - regeneracja głowic - regeneracja pompy wtryskowej (2 razy ze względu na brak wiarygodności) - ciśnienie oleju na wale ok - wałek rozrządu nie był zmieniany (wysokość unoszenia i opuszczania laski popychaczy wynosi 12mm). Ps. Nie wiem czy to odpowiednia...
Witajcie, w sobotę 29.11 przywiozłem do siebie moim Lublinem tego cudaka. Kupiłem go za marne grosze w porównaniu do cen rynkowych, a dodatkowo dostałem do niego radła, glebogryzarkę, wałek przekaźnika oraz akumulator BOSCH. Standardowe traktory typu Ursus, Zetor i wszystkie inne znam bardzo dobrze i potrafię większość napraw wykonać sam, jednak u tego...
zetor filtr oleju zetor oleju filtr zetor
modernizacja linii napowietrznej wspomaga pompa skoda instrukcja serwisowa ariston
pralka bosch schemat elektryczny
Cyfrowy Polsat: Zanikające programy - wina konwertera? Saeco nie podaje wody na kawę, tylko na spieniacz mleka