A widzisz gdzieś tam aparat zapłonowy?? Dodano po 1 Jedyna korekcja zapłonu to selektor oktanowy 91 albo 95 oktanów.
central będzie działał bez tej wypiętej centralki. pilota od kolegi możesz zaprogramować tylko tech 1 w serwisie i wtedy zadziała
cewka od omegi nie bedzie sie nadawac bo omega ma zaplon elektroniczny i ma mniejszy opor cewka ,bedzie palic przerywacz
Jutro sie dowiem, ale na chwile obecną sprawdz napiecia na wyjsciu przepływki, i porównaj z tymi co napisałem, lecz przepływka nie ma kompletnie nic do gazu, a na gazie objaw jest, wiec, raczej nieszczelnosc, lub inna usterka mechaniczna, kup sylikon w sprayu i popryskaj na łączenia kolektora i popatrz na efekty.
Tak,wiemy.Włączyć zapłon i nacisnąć przycisk odmykania.W tym czasie powinien się zsynchronizować.
Świetlówki kompaktowe Omega mają PTC i zapłon na ciepło, ale ich trwałość jest różna. Może to też zależeć od kwestii wietrzenia obudowy, ale z tego co zauważyłem, to najczęściej pada elektronika (wiele tych świetlówek spotkałem już w koszach na recykling i bynajmniej rura była w nich sprawna).
a moze zapłon?
Włącz radio i zapłon, i poczekaj ( na SAFE 7, to chyba ok. 15min).
Wprowadz kod i wcisnij klawisz AS na kilka sekund. Powinno zadziałać. Pamiętaj że musi być włączony zapłon inaczej nie będzie sie dało wprowadzić kodu.
a kopułka nie mozesz troche cofnac zapłonu?
Jest imo w tej Omedze? Jak tak to odcina ci zapłon po czasie. To typowe dla imo .
Obrotomierz leci na dół? Skąd wiesz że zapłon,a nie np kluczowanie wtryskiwaczy?
Na otwartych drzwiach włączyć zapłon. nacisnąc oba klawisze pilota jednocześnie na 2 s (powinien zadziałać centralny) Puścić klawisze i nacisnąc jeszcze raz. (znowu zadziała centralny) wyłączyć zapłon.
temat poruszany 100 razy.Włączyć zapłon i nacisnąć przycisk odmykania
A nie wystarczy poczekać troche z odpalaniem , czy to jest różnica dla ciśnienia paliwa jak będę kilka razy wyłączał zapłon.
Długością oraz zakończeniami, 8V ma rodzielacz a 16V nie Poza tym inaczej umiejscowione są świece.
ale tam są kostki iso i tylko wystarczyło przepiąć. Dodano po 43 poza tym jak odepne radio nadal to samo, boteż myślałęm że to moz ebędzi ewina radia.
Ustaw zapłon będzie ok.
jak włączam zapłon to jest napięcie na zacisku 15 ok 13,26v
Właśnie w tym miejcu masz sukać sprawdz to dołładmie szczeline międz czujnikiem a ząbkami i czy ta to się nie przestawia na obrotach może włanieśnie uszkodzenie (skrzywienie) od sprawności tega zalezy jak zapłon działa
Albo zapłon za dużo pod obroty. Pozdrawiam.
z prawej strony przy kilichu mcpersona masz kostkę , trzeba zewrzeć a i b , włączyć zapłon i odczytać kody
Otóż kupiłem zdezelowaną OMCiE aczkolwiek udało sie zrobić Blachy był problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu... Odłączyłem aku i co ? Immobilizer siadł to chciałem odłączyć 1-21 3-30 4-31 fakt kręciła lecz odcieło paliwo teraz zrobiłem jak wcześniej odłączyłem aku podłączyłem i kręci lecz odpalić nie może... CO zrobić ?
Możesz odciąć pompępaliwową, przekaźnik jest z prawej strony pod deska przy słupku , a od instalacji znajdź przewód w wiazce ze sterownika instalacji na którym pojawia sie + po przekręceniu stacyjki i go odetnij.Albo przewód wychodzący ze stacyjki na którym pojawia się + 12 po przekręceniu w pozycje zapłon.
Nie przekręcisz kluczyka w pozycje zapłon nie będzie błędu ;-)
Cy silnik krokowy który znajduje się obok kolektora ssącego w czasie gdzy jest przekręcony zapłon na nie odpalonym silniku pracuje?? Dziś zauważyłem gdt sprawdzałem płyny a miałem przekręcony zapłon że silnk krokowy coś buczał i był ciepły czy to oznacza że jest uszkodzony czy to normalny objaw. Pozdrawiam
cos kiedys czytałem ze po otwarciu zamka drzwi kluczykiem po ok 30min sam sie dezaktywuje tylko nie wiem czy klucz musi by w stacyjce na zapłon czy nie
Witam, nivomat, jeśli ktoś nie wie to układ automatycznego poziomowanie samochodu, u mnie w omedze jest taki układ, jest on bardzo prosty, czujnik na tylnym wahaczu, przekaźnik, kompresorek z elektrozaworem... problem mój polega na tym że nie ważne czy kostka kompresora jest podłączona czy nie, gdy włożę przekaźnik i włącze zapłon, on stale cyka, łączy...
Witam, Czy ktoś ma konkretne pojęcie o silniku omega 2.0 16v Problem z odpalaniem silnika Podłanczałem pod KTS bosch był problem z czujnikiem położenia wału i przepływka. Od tamtej pory czujnik wału dwa razy wymieniany, raz nowy, raz używka. Przepływka też jest druga idealna motor dalej wariuje odpala po trzech do sześciu sekundach kręcenia i ma dalej...
Kolego, sprawdził bym w tym przypadku przewody paliwowe w miejscu łączenia się przewody elastycznego z metalowym, tuż przy listwie wtryskowej, lubią z czasem lekko rosić paliwem (pierwszy objaw tego że niedługo zacznie kapać z tego miejsca). Wyczyść dokładnie te miejsca od dopływu i odpływu paliwa i włacz zapłon (nie musisz odpalać, pompa paliwa i tak...
1-5-3-6-2-4
witam tak czujnik jest przykręcany na jedna śrubkę a zapłon ja regulowałem aparatem
Witam mam problem w kolektorze ssącym w moim samochdzie jest olej dodatkowo od pewnego czasu przekraczajac 4000 obrotów komputer odcina zapłon . czy ktos wie czemu tak sie dzieje??
Pompa nie startuje po włączeniu zapłonu w tym silniku...
a czy przepływomierz ma wpływ na wolne obroty i odpalanie??? nowe świece i kable zapłon ok gaz jest zavioli.
Wcale nei jest z wałka rozrządu tylko z wału korbowego. Wałek rozrząu służy tylo do identyfikacji fazy. A ile ten zapłon masz wyprzedzony i skąd taki pomysł że to wina zapłonu może być ?
Zwarłem zapłon i nic świeci się cały czas.
Witam Włącz 5 razy zapłon naciśnij przycisk pilota i ma działać.
Szukałbym problemu jednak w układzie zapłonowym, ponieważ problem pojawia się podczas wzbogacania mieszanki, kiedy staje się trudniej zapalna. W Oplach zdarzały się upalone końcówki przewodu zapłonowego w fajkach świec, objaw był podobny. Wstępnie przeprowadziłbym pomiar charakterystyki zapłonu oscyloskopem i przyjrzałbym się stronie WN układu zapłonowego.
Rysunek pownien pomóc http://obrazki.elektroda.net/21_12279831...
Witam mam mały problem, z podświetlaniem w wewnątrz auta. Niedawno dopiero sprowadziłem Omegę z uszkodzoną i jeszcze nie odpalałem auta, ale problem mam z podświetlaniem . ( na wyłączonym silniku)- przekręcam włącznik świateł i w tym momencie gaśnie mi podświetlanie wyświetlacza, i nie zapala sie wo gule podświetlanie licznika, ani całego pulpitu czym...
Po pierwsz zacząć od instrukcji obsługi bo takowa jest na Elektrodzie, identycznie się wpisuje kod w CAR300 Blaupunkta. A zapłon w aucie włączyłeś by wpisać kod przytrzymując AS przy włączeniu radia aż piknie i pokaże się albo cyferka przy SAFE albo po chwili będzie można wpisywać kod ? SławeK
Kod silnika to X20SE.... Sprawdzę zapłon mam nadzieje ze to będzie to .... :(
W tym silniku zapłon jest w tej kolejności. 1-3-4-2 Teraz masz już prostą sprawe.
kolary takie same ale kabli wiele nim zaczniesz szukać ryglownia upewnij się że jest aktywne to znaczy że z klucza działa ( bo nie zawsze tak jest -jeżęli nie to włacz zapłon i wyłącz i otwórz drzwi i zamknij) jak szukasz domykania a to chyba ten sam przewód - sprawdź czy automatyka szyb jest włączona bo wtedy domykanie też nie działa mimo że kabel...
Jeszcze raz ja a może kolega janusz orientuje się czym może być spowodowane wyłączanie się dmuchawy po około 30-40 min pracy i jak się wyłączy zapłon i włączy zpowrotem to działa.
Sprawdź czy: - dochodzi 12V gdzy włączasz światła (to podobno sprawdziłeś) - czy pojawia się masa na styku po otwarciu drzwi - czy nie masz na stałe +12V na którymś kolejnym ze styków - te 12V ma być "po stacyjce" tak aby buzzer nie jęczał gdy masz włączony zapłon.
Włączyć zapłon.Nacisnąć przycisk odmykania w pilocie.
Włącz zapłon i trzykrotnie zamykaj lub otwieraj (najlepiej na przemian) samochod, tym samym kluczykiem.
Witam w roli sprostowania do odłączenia poduchy wystarczy wyłączony zapłon ale jeśli odłączymy poduche i naprzykład włączy nam się blokada i z pośpiechu włączymy zapłon to .... każdy wie co będzie w tych kropkach. POZDRAWIAM
Chodzi Ci o mniejszą wtyczkę - bo większa to podłączenie sterowania i wyświetlacza. Piny numerowane rzędami od prawej strony , górny rząd (1-6) dolny 7-12: 1- stały plus (przez bezpiecznik); 2- audio - twój głośniczek; 3- zapłon; 4- sygnał cofania (światło cofania); 5- sygnał tacho; 6- 7- masa; 8- audio - twój głośniczek; 9- światła; 10- tachsensor...
To nie to... Poprzez wciskanie tego kółka można zaprogramować skrajne położenia szyberdachu, albo zamykać (otwierać) go wtedy, gdy pozycja szyberdachu nie zgadza się z pozycją włącznika, np. gdy zamknęliśmy szyberdach z pilota (a włącznik jest w poz. "otwarty"), później włączamy zapłon, wciskamy kółko i szyberdach sie otwiera...
Witam pewnie powtarzam temat ale przeszukując forum i neta nie znalazłem odpowiedzi na mój problem ani nawet podpowiedzi. Nie wiem co się dziej z moją omegą 2.0 16v 1996r., miałem gaz holenderski sekwencja chyba 1 generacji zaczęło się od przełączania na benzynę podczas jazdy przy 130km/godz później spadła do 90km/h a na koniec już przy 50km/h się przełączał....
Ludzie a co z oryginalnym immobilizerem oczywiście jeśli jest bo nie wiem która to omega. Jeśli jest to nic Ci nie da wymiana stacyjki (tylko tyle że możesz włączyć zapłon). Musisz zakodować nowe transpondery w kluczu. chyba że uda się Wam odzyskać stary (spalony) transponder. Już wiem która, :) elektrit co Ty na te wcześniejsze posty ? :)
Problem dotyczy impulsowego załączania się pompki paliwowej , gdy zapłon włączony i włączony np . kierunkowskaz (chwilowy spadek napięcia) .Cz to możebyć przyczyna uszkodzonego komputera .Dodam jeszcze że mam do wymiany czujnik wału korbowego (odłączony już ) .Ale czy to normalne zjawisko ? . Jeszcze jedno pytanko - czy pompka paliwowa powinna się załączać...
zakładam iż podczas połączenia załączony zapłon i na próbę podpiąć prostownik lub odpalić silnik.
Omega A, C20NE, gaz na śrubkę. Dzisiaj rano miałem przygodę. W czasie ruszania z kolejnych świateł wystrzelił mi gaz w kolektorze, wysadzając bezpiecznik. Guma nie była zerwana, tylko przesunięta więc ją poprawiłem, jakoś zapaliłem i pojechałem dalej. Na najbliższej zatoczce zatrzymałem się żeby zobaczyć co i jak. Strasznie trzeba było się nakręcić...
Zapłon też jestważny, jeszczevisko wentylator czydziała no i najważniejsze chłodnica w łamadze czy bmw lubi się zatkać.
Pobaw się tymi pilotami na włączonym zapłonie
Witam. Mam problem z omegą 2,6 v6 z 2002 roku. Od jakiegoś czasu występuje wypadanie zapłonów cylindra 1,3,5. Wg sugestii wymieniłem cewki, komputer sterujący a nawet wywaliłem katy. Czekam na konkretne sugestie Wypadanie występuje tylko na wolnych obrotach. Trzymanie na 1200 obrotów i wszystko OK Proszę o pomoc
Ja stawiam na przepływomierz. Jesłi to jednostka 2.0 8V to jest tam przepływonierz klapowy a z postu wynika ze jest w tym opelku gaz. Wymontuj przepływomierz z auta i tam w kanale gdzie przepływa powietrze na klapce jest taka aluminiowa płytka zamontowana na 2 wkręty M4. W 99 na 100 omeg z gazem ta płytka jest wygięta i przepływka działa nieprawidłowo....
Rozgrzebie trochę temat choć dawno tu nikt nie pisał nie chce robić spamu gdzie indziej. Otóż mam podobny problem OmegaB 2,5 v6 (automat)2000r. Auto na wolnych pali extra i na benzynie i na LPG problem zaczyna się na biegach pod obciążeniem przy 1800obr/min szarpie jakby odcinało zapłon przy większych obrotach ok.Wymieniłem cewkę ,przewody wn,świece...
Jakim cudem odpięcie czujnika wału korbowego przywraca zapłon, skoro bez impulsów z tego czujnika silnik nie ma prawa pracować. To najważniejszy czujnik.
Mam 2 piloty do Omegi B rok 1995, działały OK, teraz po zamknięciu nie mogę otworzyć, ani zamknąć pilotem. Obydwa piloty mają dobre baterie, mruga tdeż czerwona dioda. Próbowałem też włączyć zapłon i naciskając zamykanie na pilocie, ale bez rezultatu. Co mam dalej zrobić ?
Może ściągłeś licznik na włączonym zapłonie
Mam problem z moim samochodem, Omega 88 rok, silnik 2,0, bęzyna. Zaczęła mi się ciągle świecić kontrolka wtrysku, porzednio zdażało się sporadycznie że zapaliła i zgasła ( raz na 2 miesiące ). Silnik zachowuje się bez zmian, zapala, przyspiesza prawidłowo. Co może być przyczyną tego zjawiska. Przy okazji, jaki trazystor mocy jest w zapłonie?
Po przekręceniu zapłonu wskaźnik temp. wychyla się na maksimum.Co może być powodem?
To częsta przypadłość OPLA-wypadły piloty. Włącz stacyjkę na zapłon i nacisnij zamykanie lub otwieranie(centralny powinien zamknąć się a zaraz po tym otworzyć)powtórzyc dla drugiego pilota.
Witam.Niewłaściwe działanie lampki kontrolnej oraz brak prędkościomierza.......myślę że warto by sprawdzić czy przy czujniku prędkości kostka jest ok.oraz licznik zimne luty wypalona ścieżka,miałem coś takiego i właśnie problem tkwił w liczniku.Co do wypadania zapłonów to wygląda na problemy z mostkiem zapłonowym pierwszym.
Jak jest włączony zapłon, a silnik nie pracuje to jest błąd 31 i to jest normalne w tym sterowniku, daj temu spokój... jak go skasujesz i wyłączysz/włączysz zapłon i będziesz od razu kręcił rozrusznikiem to błąd się pojawi dopiero jak przestaniesz kręcić.
Nie wiem czy to jest tu bo to inny samochód ale miałem podobne objawy w Oplu Omega i tam winowajcą okazał się przekaźnik zasilający pompę paliwa i wtryskiwacze, który nie kontaktował po nagrzaniu.
Hej mam problem ze swoją omega 3,2v6 02r. Sedan. Nr.1: Po jakos 5 minutach Po odpaleniu silnik zaczyna dziwnie pracować tak jakby wypadał mu zapłon albo jak by swieca nie dawała iskry ( świece są nowe i dobrze dokręcone) (mam podejrzenie ze to może być cewka ) Nr2: Rygiel w lewych tylnych dzwiach przestal zamykać kompletnie nie reaguje na zamykanie...
zapłon i świece ok... interesuje mnie tylko czy dawkę rozruchową da się ustawić przez interfejs, i pytanie jaki polecacie?? czy lepszy do tego będzie programator??
Na ten temat juz napisano wiele na tym forum. Wsiąśc do auta,włączyć zapłon,zostawić drzwi otwarte,skierować pilota w strone oczka koło lampki,nacisnąć przycisk.Lampka zamruga i gotowe
Witam. Jak wszędzie wszyscy wszystko o wszystkim, byle coś napisać. Ludzie jak nie macie pojęcia to nie piszcie. Ku ścisłości jak ktoś sądzi, że LPG jest tym samym co PB to niech sobie LPG do baku wleje, :). Żenada. Po pierwsze inny jest skład mieszanki, a po drugie dużo zależy od cewki. Otóż skład mieszanki dla LPG powoduje wzrost temperatury jej spalania,...
wsiadasz do auta włączasz zapłon i jednocześnie przytrzymujesz guzik jeden lub drugi ewentualnie oba na raz (zależy od producenta) przez kilka sekund pilot powinien już działać
WITAJ WŁASNIE DZISIAJ PROGRAMOWAŁEM PILOTA TYLKO DO WECTRY B MOZE TO SAMO WEJC DO AUTA PRZEKREC ZAPŁON I NACISNIJ NA PILOCIE DWA PRZYCISKI RÓWNOCZESNIE POWINNO ZAMKNAC DZI I OTWOZYC UMNIE TO DZIAŁA POZDRO
proszę bardzo: 1. przekręcić kluczyk w pozycję "zapłon" 2. zamknij wszystkie drzwi 3. wciśnij i przytrzymaj klawisze na pilocie jeden i drugi kolejno gotowe ( u mnie zadziałało)
"a po puszczeniu zapłonu tak jakby ktoś pile kątowa wyłączył takie" Typowa usterka rozrusznika .
proste,pod maską po prawej srtonie jest złącze diagnostyczne zwierasz styk A i B włączasz zapłon i liczysz miganie czeka.jedno mignięcie to 1 , dwa to 2 w itd.początek i koniec testu kod 12
jak wcześniej sugerowano rozłączył się silniczek z mechanizmem wycieraczek. Zlokalizuj to miejsce a jak będziesz skręcał to włącz zapłon i włącz i wyłącz wycieraczki jak silniczek stanie to wyłącz zapłon i ustaw wycieraczki w skrajne położenie. Następnie dokręć nakrętkę mocującą dzwignię mechanizmu z osią silnika wycieraczek
Witam mam mały problem, z podświetlaniem w wewnątrz auta. Niedawno dopiero sprowadziłem Omegę z uszkodzoną i jeszcze nie odpalałem auta, ale problem mam z podświetlaniem . ( na wyłączonym silniku)- przekręcam włącznik świateł i w tym momencie gaśnie mi podświetlanie wyświetlacza, i nie zapala sie wo gule podświetlanie licznika, ani całego pulpitu czym...
Zobacz tylko na schemacie czy po wciśnieciu pedału nie zanika napiecie. Wtedy raczej podaj tam plus po zapłonie aby komp ''widział'' nie wciśniety stop.
jeżeli oryginalny pilot w kluczyku to masz tu - otworzyć dzrwi (musi się zaświecic lampka w środku) - włącz zapłon - skierój pilota w oczko odbiornika ( koło lusterka wewnętrznego) - naciśnij przycisk w pilocie -Prawidłowe zsynchronizowanie potwierdzi dwukrotne mrugnięcie wewnętrznej lampki Pozdrawiam
czasem w oplu trzeba na włączonym zapłonie szybe na maksa w dół i trzymać przycisk aż kliknie i potem na maksa w górę i też trzymac aż kliknie.Każdą z osobna,tak się programuje funkcję auto czyli opuszczanie i podnoszenie do końca jednym krótkim naciśnięciem przycisku.Bez tego czasem komfort nie działa.Komfort nie działa tez jeżeli jest zapłon(pozycja...
Ja mam Ome z 97 mi padał pilot spróbuj tego wejdz do samochodu włącz zapłon i naciśnij na pilocie dwa przyciski na raz na kilka sek. zamki w drzwiach powinny się zamknąć i otworzyć . BANDIT
Świece wykręciłem i są suche ale dziś rano noramlnie odpaliłem pojechałem jakieś 2 km i potem kręciłem samochód jakieś 3 minuty zanim zapalił pierwszyraz się to zdarzyło zawsze samochód zapalał odrazu nie wiem kiedy były one zmieniane może kable też można jakoś sparawdzić dodam jeszcze że samochód to opel omega A z 89r. z instalacją gazową.
wg. schematu Bosch pin 18 stały + pin 27 ecu + po zapłonie jak bez alarmu 9 pin ecu do immo 7 pin
Jest to bezpiecznik na pompę paliwa. Brak napięcia w czasie kręcenia rozrusznikiem czy po włączeniu zapłonu?
Przydała by się porządna diagnostyka, nie tylko miganie kodów błędów... ale jak ma błąd czujnika stukania, to ma mocno przestawiony zapłon... a dlaczego ma błąd - może nawalił czujnik, a może coś stuka w silniku i nie koniecznie musi to być spalanie detonacyjne, równie dobrze może stukać panewka.
Może ktoś posiada rozpiskę do tego auta chodzi mi tylko o odcięcie układu zapłonowego (główny + po stacyjce i rozrusznik odpada). Proszę o pomoc. Pozdrawiam
A napięcie mierzyłeś jak? Bez obciążenia? Zapłon żarówki xsenonowej odbywa się przy około 25kV więc jak to chcesz zmierzyć? Dopiero po zapłonie wartość napięcia spada do około 80V dla podtrzymania łuku. Podmień żarówki. Prawdopodobnie tylko one są uszkodzone...
czujnik wałka rozrządu wymieniłem lecz nie pomogło (stary sprawdzałem w innym aucie i jest ok) kodów błędów nie ma, co prawda nie diagnozowałem techem ale dwoma innymi urządzeniami i jest czysto ( tylko błąd sondy i kontrolki silnika ale to od instalacji lpg) z iskrą jest tak że albo dostaje na poczatku kręcenia na chwile albo jak się wyłącza zapłon...
POMOCY!!!!! Mam podobny problem w Hondzie HRV rocznik 1999. Przestało działać zamykanie i otwieranie z pilota . otwieranie i zamykanie z kluczyka , jak i dzwigni blokady od wewnątrz działa poprawnie na wszystkie zamki. Bateria w pilocie wymieniona ,zimne luty poprawione mikroswitche działają , LED-ka sie zapala. Może pilot tak jak w Oplu wymaga synchronizacji...
Ma teraz lepszą kompresję to trudniej obrócić wał. Przyczyna może być w rozruszniku, przewodach akumulatorze. Tulejki szczotki itd. Jak już odpali to ma moc i nie dzwoni przy przeciążeniu (na ciepłym silniku) ? To by oznaczało za wczesny zapłon i trudności z rozruchem są wtedy zrozumiałe. Czy czujnik jest kompatybilny nie wiem, po co wymieniać jak stary...
pierwsze pytanie czy masz gaz? drugie to czy jest jakis dołozony alarm lub immobilizer co odcina zaplon.
Powodem była zalana cewka zapłonowa.
Przy braku zasilania komp jest RESETOWANY wiec i zaprogramowane szybki tez juz niezadziałaja. Te reczne zaprogramowanie robi sie tak: Włączasz zapłon otwierasz szybe trzymajac przycisk az usłyszyk KLIK potem w gore tak samo i tak wszystkie szyby az do charakterystycznego KLIK Nic wiecej.
żeby sie domykały musisz każde okno z osobna zaprogramować. Czyli wejśc do auta zamknąć wszystkie szyby, przekręcić zapłon by się zapaliły kontrolki (nie odpalać) kliknąć i przytrzymać przycisk zamykania okna przes 5-6sek. Tak powtórzyć przy każdym oknie i powinno działać z pilota.
Pamiętaj żeby nie włączyć zapłonu przy wyjętym liczniku bo będzie kłopot z poduszką !!!!!!
zapłon omega zapłon punkt zapłon lampa ustawiać zapłon zapłon
odzyskanie folderu logitech wzmacniacz uszkodzony panasonic wireless
Menu serwisowe pompy Medima S300 - jak uzyskać dostęp? Instalacja OSCam na dekoderze Zgemma H8.H2