A widzisz gdzieś tam aparat zapłonowy?? Dodano po 1 Jedyna korekcja zapłonu to selektor oktanowy 91 albo 95 oktanów.
a moze zapłon?
central będzie działał bez tej wypiętej centralki. pilota od kolegi możesz zaprogramować tylko tech 1 w serwisie i wtedy zadziała
Tak,wiemy.Włączyć zapłon i nacisnąć przycisk odmykania.W tym czasie powinien się zsynchronizować.
Na otwartych drzwiach włączyć zapłon. nacisnąc oba klawisze pilota jednocześnie na 2 s (powinien zadziałać centralny) Puścić klawisze i nacisnąc jeszcze raz. (znowu zadziała centralny) wyłączyć zapłon.
Jutro sie dowiem, ale na chwile obecną sprawdz napiecia na wyjsciu przepływki, i porównaj z tymi co napisałem, lecz przepływka nie ma kompletnie nic do gazu, a na gazie objaw jest, wiec, raczej nieszczelnosc, lub inna usterka mechaniczna, kup sylikon w sprayu i popryskaj na łączenia kolektora i popatrz na efekty.
A nie wystarczy poczekać troche z odpalaniem , czy to jest różnica dla ciśnienia paliwa jak będę kilka razy wyłączał zapłon.
cewka od omegi nie bedzie sie nadawac bo omega ma zaplon elektroniczny i ma mniejszy opor cewka ,bedzie palic przerywacz
Włącz radio i zapłon, i poczekaj ( na SAFE 7, to chyba ok. 15min).
Wprowadz kod i wcisnij klawisz AS na kilka sekund. Powinno zadziałać. Pamiętaj że musi być włączony zapłon inaczej nie będzie sie dało wprowadzić kodu.
Właśnie w tym miejcu masz sukać sprawdz to dołładmie szczeline międz czujnikiem a ząbkami i czy ta to się nie przestawia na obrotach może włanieśnie uszkodzenie (skrzywienie) od sprawności tega zalezy jak zapłon działa
a kopułka nie mozesz troche cofnac zapłonu?
temat poruszany 100 razy.Włączyć zapłon i nacisnąć przycisk odmykania
Ustaw zapłon będzie ok.
Jest imo w tej Omedze? Jak tak to odcina ci zapłon po czasie. To typowe dla imo .
Witam, Czy ktoś ma konkretne pojęcie o silniku omega 2.0 16v Problem z odpalaniem silnika Podłanczałem pod KTS bosch był problem z czujnikiem położenia wału i przepływka. Od tamtej pory czujnik wału dwa razy wymieniany, raz nowy, raz używka. Przepływka też jest druga idealna motor dalej wariuje odpala po trzech do sześciu sekundach kręcenia i ma dalej...
Świetlówki kompaktowe Omega mają PTC i zapłon na ciepło, ale ich trwałość jest różna. Może to też zależeć od kwestii wietrzenia obudowy, ale z tego co zauważyłem, to najczęściej pada elektronika (wiele tych świetlówek spotkałem już w koszach na recykling i bynajmniej rura była w nich sprawna).
z prawej strony przy kilichu mcpersona masz kostkę , trzeba zewrzeć a i b , włączyć zapłon i odczytać kody
Obrotomierz leci na dół? Skąd wiesz że zapłon,a nie np kluczowanie wtryskiwaczy?
Możesz odciąć pompępaliwową, przekaźnik jest z prawej strony pod deska przy słupku , a od instalacji znajdź przewód w wiazce ze sterownika instalacji na którym pojawia sie + po przekręceniu stacyjki i go odetnij.Albo przewód wychodzący ze stacyjki na którym pojawia się + 12 po przekręceniu w pozycje zapłon.
Albo zapłon za dużo pod obroty. Pozdrawiam.
Długością oraz zakończeniami, 8V ma rodzielacz a 16V nie Poza tym inaczej umiejscowione są świece.
cos kiedys czytałem ze po otwarciu zamka drzwi kluczykiem po ok 30min sam sie dezaktywuje tylko nie wiem czy klucz musi by w stacyjce na zapłon czy nie
Witam pewnie powtarzam temat ale przeszukując forum i neta nie znalazłem odpowiedzi na mój problem ani nawet podpowiedzi. Nie wiem co się dziej z moją omegą 2.0 16v 1996r., miałem gaz holenderski sekwencja chyba 1 generacji zaczęło się od przełączania na benzynę podczas jazdy przy 130km/godz później spadła do 90km/h a na koniec już przy 50km/h się przełączał....
jak włączam zapłon to jest napięcie na zacisku 15 ok 13,26v
1-5-3-6-2-4
Nie przekręcisz kluczyka w pozycje zapłon nie będzie błędu ;-)
witam tak czujnik jest przykręcany na jedna śrubkę a zapłon ja regulowałem aparatem
Pompa nie startuje po włączeniu zapłonu w tym silniku...
To pewnie coś przeoczyłeś przy przekładaniu? Pozdrawiam.
a czy przepływomierz ma wpływ na wolne obroty i odpalanie??? nowe świece i kable zapłon ok gaz jest zavioli.
Kolego, sprawdził bym w tym przypadku przewody paliwowe w miejscu łączenia się przewody elastycznego z metalowym, tuż przy listwie wtryskowej, lubią z czasem lekko rosić paliwem (pierwszy objaw tego że niedługo zacznie kapać z tego miejsca). Wyczyść dokładnie te miejsca od dopływu i odpływu paliwa i włacz zapłon (nie musisz odpalać, pompa paliwa i tak...
Pobaw się tymi pilotami na włączonym zapłonie
Witam mam problem w kolektorze ssącym w moim samochdzie jest olej dodatkowo od pewnego czasu przekraczajac 4000 obrotów komputer odcina zapłon . czy ktos wie czemu tak sie dzieje??
Zwarłem zapłon i nic świeci się cały czas.
Może ściągłeś licznik na włączonym zapłonie
Witam Włącz 5 razy zapłon naciśnij przycisk pilota i ma działać.
Wcale nei jest z wałka rozrządu tylko z wału korbowego. Wałek rozrząu służy tylo do identyfikacji fazy. A ile ten zapłon masz wyprzedzony i skąd taki pomysł że to wina zapłonu może być ?
Cy silnik krokowy który znajduje się obok kolektora ssącego w czasie gdzy jest przekręcony zapłon na nie odpalonym silniku pracuje?? Dziś zauważyłem gdt sprawdzałem płyny a miałem przekręcony zapłon że silnk krokowy coś buczał i był ciepły czy to oznacza że jest uszkodzony czy to normalny objaw. Pozdrawiam
Szukałbym problemu jednak w układzie zapłonowym, ponieważ problem pojawia się podczas wzbogacania mieszanki, kiedy staje się trudniej zapalna. W Oplach zdarzały się upalone końcówki przewodu zapłonowego w fajkach świec, objaw był podobny. Wstępnie przeprowadziłbym pomiar charakterystyki zapłonu oscyloskopem i przyjrzałbym się stronie WN układu zapłonowego.
Witam, nivomat, jeśli ktoś nie wie to układ automatycznego poziomowanie samochodu, u mnie w omedze jest taki układ, jest on bardzo prosty, czujnik na tylnym wahaczu, przekaźnik, kompresorek z elektrozaworem... problem mój polega na tym że nie ważne czy kostka kompresora jest podłączona czy nie, gdy włożę przekaźnik i włącze zapłon, on stale cyka, łączy...
Sprawdź czy: - dochodzi 12V gdzy włączasz światła (to podobno sprawdziłeś) - czy pojawia się masa na styku po otwarciu drzwi - czy nie masz na stałe +12V na którymś kolejnym ze styków - te 12V ma być "po stacyjce" tak aby buzzer nie jęczał gdy masz włączony zapłon.
Rysunek pownien pomóc http://obrazki.elektroda.net/21_12279831...
Jeszcze raz ja a może kolega janusz orientuje się czym może być spowodowane wyłączanie się dmuchawy po około 30-40 min pracy i jak się wyłączy zapłon i włączy zpowrotem to działa.
pierwsze pytanie czy masz gaz? drugie to czy jest jakis dołozony alarm lub immobilizer co odcina zaplon.
Otóż kupiłem zdezelowaną OMCiE aczkolwiek udało sie zrobić Blachy był problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu... Odłączyłem aku i co ? Immobilizer siadł to chciałem odłączyć 1-21 3-30 4-31 fakt kręciła lecz odcieło paliwo teraz zrobiłem jak wcześniej odłączyłem aku podłączyłem i kręci lecz odpalić nie może... CO zrobić ?
Kod silnika to X20SE.... Sprawdzę zapłon mam nadzieje ze to będzie to .... :(
Po pierwsz zacząć od instrukcji obsługi bo takowa jest na Elektrodzie, identycznie się wpisuje kod w CAR300 Blaupunkta. A zapłon w aucie włączyłeś by wpisać kod przytrzymując AS przy włączeniu radia aż piknie i pokaże się albo cyferka przy SAFE albo po chwili będzie można wpisywać kod ? SławeK
Włączyć zapłon.Nacisnąć przycisk odmykania w pilocie.
Witam mam mały problem, z podświetlaniem w wewnątrz auta. Niedawno dopiero sprowadziłem Omegę z uszkodzoną i jeszcze nie odpalałem auta, ale problem mam z podświetlaniem . ( na wyłączonym silniku)- przekręcam włącznik świateł i w tym momencie gaśnie mi podświetlanie wyświetlacza, i nie zapala sie wo gule podświetlanie licznika, ani całego pulpitu czym...
W tym silniku zapłon jest w tej kolejności. 1-3-4-2 Teraz masz już prostą sprawe.
To nie to... Poprzez wciskanie tego kółka można zaprogramować skrajne położenia szyberdachu, albo zamykać (otwierać) go wtedy, gdy pozycja szyberdachu nie zgadza się z pozycją włącznika, np. gdy zamknęliśmy szyberdach z pilota (a włącznik jest w poz. "otwarty"), później włączamy zapłon, wciskamy kółko i szyberdach sie otwiera...
Włącz zapłon i trzykrotnie zamykaj lub otwieraj (najlepiej na przemian) samochod, tym samym kluczykiem.
Witam w roli sprostowania do odłączenia poduchy wystarczy wyłączony zapłon ale jeśli odłączymy poduche i naprzykład włączy nam się blokada i z pośpiechu włączymy zapłon to .... każdy wie co będzie w tych kropkach. POZDRAWIAM
kolary takie same ale kabli wiele nim zaczniesz szukać ryglownia upewnij się że jest aktywne to znaczy że z klucza działa ( bo nie zawsze tak jest -jeżęli nie to włacz zapłon i wyłącz i otwórz drzwi i zamknij) jak szukasz domykania a to chyba ten sam przewód - sprawdź czy automatyka szyb jest włączona bo wtedy domykanie też nie działa mimo że kabel...
Mam problem z moim samochodem, Omega 88 rok, silnik 2,0, bęzyna. Zaczęła mi się ciągle świecić kontrolka wtrysku, porzednio zdażało się sporadycznie że zapaliła i zgasła ( raz na 2 miesiące ). Silnik zachowuje się bez zmian, zapala, przyspiesza prawidłowo. Co może być przyczyną tego zjawiska. Przy okazji, jaki trazystor mocy jest w zapłonie?
Jest to bezpiecznik na pompę paliwa. Brak napięcia w czasie kręcenia rozrusznikiem czy po włączeniu zapłonu?
Chodzi Ci o mniejszą wtyczkę - bo większa to podłączenie sterowania i wyświetlacza. Piny numerowane rzędami od prawej strony , górny rząd (1-6) dolny 7-12: 1- stały plus (przez bezpiecznik); 2- audio - twój głośniczek; 3- zapłon; 4- sygnał cofania (światło cofania); 5- sygnał tacho; 6- 7- masa; 8- audio - twój głośniczek; 9- światła; 10- tachsensor...
Ludzie a co z oryginalnym immobilizerem oczywiście jeśli jest bo nie wiem która to omega. Jeśli jest to nic Ci nie da wymiana stacyjki (tylko tyle że możesz włączyć zapłon). Musisz zakodować nowe transpondery w kluczu. chyba że uda się Wam odzyskać stary (spalony) transponder. Już wiem która, :) elektrit co Ty na te wcześniejsze posty ? :)
zakładam iż podczas połączenia załączony zapłon i na próbę podpiąć prostownik lub odpalić silnik.
To nie jest żarówka od wyświetlacza? Ponieważ podświetlenie wyświetlacza posiada osobne zasilanie, zależne od dimmera i włączające się zawsze po włączeniu zapłonu.
czesc mialem podobne problemy z fordem wystarczylo mu dygnac lekko zaplon tylko nie wiem czy przyspieszyc czy opuznic bo zrobili mi w warsztacie tez rano mialem klopoty przy zapalaniu a jak przejechalem kawalek moglem przelanczac czy na paliwo czy na gaz i bylo wszystko ok a tez podejrzewalem swiece kable wymienialem wtryski tez wchodzily w rachube...
Problem dotyczy impulsowego załączania się pompki paliwowej , gdy zapłon włączony i włączony np . kierunkowskaz (chwilowy spadek napięcia) .Cz to możebyć przyczyna uszkodzonego komputera .Dodam jeszcze że mam do wymiany czujnik wału korbowego (odłączony już ) .Ale czy to normalne zjawisko ? . Jeszcze jedno pytanko - czy pompka paliwowa powinna się załączać...
Zapłon też jestważny, jeszczevisko wentylator czydziała no i najważniejsze chłodnica w łamadze czy bmw lubi się zatkać.
Stań przy prawym błotniku i otwórz trójkątną pokrywę czarnej skrzynki. Zobaczysz tam sterownik silnika i rządek przekaźników. Piąty przekaźnik w rzędzie odpowiada za sprzęgło. Wyciągnij go i zobacz, czy wszystko się wyłączy. W gnieździe przekaźnika sprawdź, czy na pinie oznaczonym "30" jest napięcie. Ma być tylko przy włączonym zapłonie.
Jakim cudem odpięcie czujnika wału korbowego przywraca zapłon, skoro bez impulsów z tego czujnika silnik nie ma prawa pracować. To najważniejszy czujnik.
Mam 2 piloty do Omegi B rok 1995, działały OK, teraz po zamknięciu nie mogę otworzyć, ani zamknąć pilotem. Obydwa piloty mają dobre baterie, mruga tdeż czerwona dioda. Próbowałem też włączyć zapłon i naciskając zamykanie na pilocie, ale bez rezultatu. Co mam dalej zrobić ?
na kompie pokazalo czujnik polorzenia walu sprobuje to jeszcze wymienic i zobaczymy co sie stalo jak narazie nic sie nie zmienilo silnik w tym czasie pracował, czy robiłeś to tylko przy włączonym zapłonie?
Jak jest włączony zapłon, a silnik nie pracuje to jest błąd 31 i to jest normalne w tym sterowniku, daj temu spokój... jak go skasujesz i wyłączysz/włączysz zapłon i będziesz od razu kręcił rozrusznikiem to błąd się pojawi dopiero jak przestaniesz kręcić.
To częsta przypadłość OPLA-wypadły piloty. Włącz stacyjkę na zapłon i nacisnij zamykanie lub otwieranie(centralny powinien zamknąć się a zaraz po tym otworzyć)powtórzyc dla drugiego pilota.
Na ten temat juz napisano wiele na tym forum. Wsiąśc do auta,włączyć zapłon,zostawić drzwi otwarte,skierować pilota w strone oczka koło lampki,nacisnąć przycisk.Lampka zamruga i gotowe
zapłon i świece ok... interesuje mnie tylko czy dawkę rozruchową da się ustawić przez interfejs, i pytanie jaki polecacie?? czy lepszy do tego będzie programator??
wsiadasz do auta włączasz zapłon i jednocześnie przytrzymujesz guzik jeden lub drugi ewentualnie oba na raz (zależy od producenta) przez kilka sekund pilot powinien już działać
Rozgrzebie trochę temat choć dawno tu nikt nie pisał nie chce robić spamu gdzie indziej. Otóż mam podobny problem OmegaB 2,5 v6 (automat)2000r. Auto na wolnych pali extra i na benzynie i na LPG problem zaczyna się na biegach pod obciążeniem przy 1800obr/min szarpie jakby odcinało zapłon przy większych obrotach ok.Wymieniłem cewkę ,przewody wn,świece...
WITAJ WŁASNIE DZISIAJ PROGRAMOWAŁEM PILOTA TYLKO DO WECTRY B MOZE TO SAMO WEJC DO AUTA PRZEKREC ZAPŁON I NACISNIJ NA PILOCIE DWA PRZYCISKI RÓWNOCZESNIE POWINNO ZAMKNAC DZI I OTWOZYC UMNIE TO DZIAŁA POZDRO
Po przekręceniu zapłonu wskaźnik temp. wychyla się na maksimum.Co może być powodem?
proszę bardzo: 1. przekręcić kluczyk w pozycję "zapłon" 2. zamknij wszystkie drzwi 3. wciśnij i przytrzymaj klawisze na pilocie jeden i drugi kolejno gotowe ( u mnie zadziałało)
Witam. Jak wszędzie wszyscy wszystko o wszystkim, byle coś napisać. Ludzie jak nie macie pojęcia to nie piszcie. Ku ścisłości jak ktoś sądzi, że LPG jest tym samym co PB to niech sobie LPG do baku wleje, :). Żenada. Po pierwsze inny jest skład mieszanki, a po drugie dużo zależy od cewki. Otóż skład mieszanki dla LPG powoduje wzrost temperatury jej spalania,...
Nie wiem czy to jest tu bo to inny samochód ale miałem podobne objawy w Oplu Omega i tam winowajcą okazał się przekaźnik zasilający pompę paliwa i wtryskiwacze, który nie kontaktował po nagrzaniu.
Hej mam problem ze swoją omega 3,2v6 02r. Sedan. Nr.1: Po jakos 5 minutach Po odpaleniu silnik zaczyna dziwnie pracować tak jakby wypadał mu zapłon albo jak by swieca nie dawała iskry ( świece są nowe i dobrze dokręcone) (mam podejrzenie ze to może być cewka ) Nr2: Rygiel w lewych tylnych dzwiach przestal zamykać kompletnie nie reaguje na zamykanie...
Witam. Mam problem z omegą 2,6 v6 z 2002 roku. Od jakiegoś czasu występuje wypadanie zapłonów cylindra 1,3,5. Wg sugestii wymieniłem cewki, komputer sterujący a nawet wywaliłem katy. Czekam na konkretne sugestie Wypadanie występuje tylko na wolnych obrotach. Trzymanie na 1200 obrotów i wszystko OK Proszę o pomoc
proste,pod maską po prawej srtonie jest złącze diagnostyczne zwierasz styk A i B włączasz zapłon i liczysz miganie czeka.jedno mignięcie to 1 , dwa to 2 w itd.początek i koniec testu kod 12
Witam mam mały problem, z podświetlaniem w wewnątrz auta. Niedawno dopiero sprowadziłem Omegę z uszkodzoną i jeszcze nie odpalałem auta, ale problem mam z podświetlaniem . ( na wyłączonym silniku)- przekręcam włącznik świateł i w tym momencie gaśnie mi podświetlanie wyświetlacza, i nie zapala sie wo gule podświetlanie licznika, ani całego pulpitu czym...
Zobacz tylko na schemacie czy po wciśnieciu pedału nie zanika napiecie. Wtedy raczej podaj tam plus po zapłonie aby komp ''widział'' nie wciśniety stop.
"a po puszczeniu zapłonu tak jakby ktoś pile kątowa wyłączył takie" Typowa usterka rozrusznika .
Przekaż mechanikowi niech Ci wymieni cewkę zapłonową i wszystko powinno wrócić do normy. Pozdrawiam.
jak wcześniej sugerowano rozłączył się silniczek z mechanizmem wycieraczek. Zlokalizuj to miejsce a jak będziesz skręcał to włącz zapłon i włącz i wyłącz wycieraczki jak silniczek stanie to wyłącz zapłon i ustaw wycieraczki w skrajne położenie. Następnie dokręć nakrętkę mocującą dzwignię mechanizmu z osią silnika wycieraczek
Ja stawiam na przepływomierz. Jesłi to jednostka 2.0 8V to jest tam przepływonierz klapowy a z postu wynika ze jest w tym opelku gaz. Wymontuj przepływomierz z auta i tam w kanale gdzie przepływa powietrze na klapce jest taka aluminiowa płytka zamontowana na 2 wkręty M4. W 99 na 100 omeg z gazem ta płytka jest wygięta i przepływka działa nieprawidłowo....
czasem w oplu trzeba na włączonym zapłonie szybe na maksa w dół i trzymać przycisk aż kliknie i potem na maksa w górę i też trzymac aż kliknie.Każdą z osobna,tak się programuje funkcję auto czyli opuszczanie i podnoszenie do końca jednym krótkim naciśnięciem przycisku.Bez tego czasem komfort nie działa.Komfort nie działa tez jeżeli jest zapłon(pozycja...
Po odpaleniu silnika błąd się spowrotem pojawia. Mam jeszcze pytanie czy czujnik prędkości pojazdu ma coś wspulnego z zapłonem. Pozdrawiam
kolego a kto robił Ci ten remont mechanik czy sam robiłeś? nie wiem czy wiesz ale jeśli był ruszany łańcuszek rozrządu to pewnie mechanik ustawiał go na pierwszym cylindrze a silniki dual ram w tych oplach ustawia się na szósty cylinder.możesz mieć niezgodność względem aparatu zapłonowego (kolejność zapłonów)
Temat opanowany trzeba podać na wiązkę plus ,minus i jeden kabelek po zapłonie z przednich przełączników .
wg. schematu Bosch pin 18 stały + pin 27 ecu + po zapłonie jak bez alarmu 9 pin ecu do immo 7 pin
jeżeli oryginalny pilot w kluczyku to masz tu - otworzyć dzrwi (musi się zaświecic lampka w środku) - włącz zapłon - skierój pilota w oczko odbiornika ( koło lusterka wewnętrznego) - naciśnij przycisk w pilocie -Prawidłowe zsynchronizowanie potwierdzi dwukrotne mrugnięcie wewnętrznej lampki Pozdrawiam
Witam.Niewłaściwe działanie lampki kontrolnej oraz brak prędkościomierza.......myślę że warto by sprawdzić czy przy czujniku prędkości kostka jest ok.oraz licznik zimne luty wypalona ścieżka,miałem coś takiego i właśnie problem tkwił w liczniku.Co do wypadania zapłonów to wygląda na problemy z mostkiem zapłonowym pierwszym.
Ja mam Ome z 97 mi padał pilot spróbuj tego wejdz do samochodu włącz zapłon i naciśnij na pilocie dwa przyciski na raz na kilka sek. zamki w drzwiach powinny się zamknąć i otworzyć . BANDIT
Przełożylem wiązke z tamtej omegi z sterownikiem i immo i chodzi. Problem jest teraz z wentylatorem ponieważ chodzi od razu po przekreceniu zapłonu. W tej omedze czujnik w chłodnicy jest 2 pinowy A w tamtej 3 pinowy ktoś wie jak temu zaradzić żeby było dobrze?
czujnik wałka rozrządu wymieniłem lecz nie pomogło (stary sprawdzałem w innym aucie i jest ok) kodów błędów nie ma, co prawda nie diagnozowałem techem ale dwoma innymi urządzeniami i jest czysto ( tylko błąd sondy i kontrolki silnika ale to od instalacji lpg) z iskrą jest tak że albo dostaje na poczatku kręcenia na chwile albo jak się wyłącza zapłon...
Pamiętaj żeby nie włączyć zapłonu przy wyjętym liczniku bo będzie kłopot z poduszką !!!!!!
Świece wykręciłem i są suche ale dziś rano noramlnie odpaliłem pojechałem jakieś 2 km i potem kręciłem samochód jakieś 3 minuty zanim zapalił pierwszyraz się to zdarzyło zawsze samochód zapalał odrazu nie wiem kiedy były one zmieniane może kable też można jakoś sparawdzić dodam jeszcze że samochód to opel omega A z 89r. z instalacją gazową.
zapłon punkt zapłon lampa ustawiać zapłon zapłon punkt zapłon punkt zapłon
print serwer linux radio grzać końcówka głowica tosca
kocioł węglowy stacja czyszcząca braun
Dziwny terkot w lodówce: przyczyny i rozwiązania Błąd 4E1 w Peugeot 308 CC - przyczyny i diagnoza