280-420 ohm
No to może immo.
Czujnik 578-782Ω, szczelina 0,4- 1 mm.Cewka pierwotne 0,495- 0,605 Ω, wtórne 6660-8140Ω .Zasilanie cewki ze stacyjki przewód pomarańczowy ,biało -czarny do modułu zapłonowego złącze nr 7 .Przewody z czujnika do modułu ,złącze nr 1 i 5. Zasilanie modułu ,złącze nr 4 plus 12 V, złącze nr6 -masa .Jak tu dobrze to uszkodzony jest moduł.
800+-50ohm
zmierzyłem przed sekundą jeszcze raz ma 930 Ω -jest wymontowany oczywiście
Kolego te lekturę to akurat mam.Błędnie podany opór czujnika wału jak i cewki.Czujnik z resztą jest taki sam dla m40 i m43. Ustaw poprawnie multimetr to zmierzysz to poprawnie :D
Trochę mało informacji.Został zmieniony sam słupek?Sprawdziłeś czujnik wału?To jest czujnik indukcyjny opór około 540 oHm ,śmiało sprawdzaj nic nie uszkodzisz.Druga sprawa to sprawdź czy czujnik wału nie został zamieniony z czujnikiem wałka,chodzi o wtyczki np w m50 wtyczki są jednakowe i nie problem zapiąć je odwrotnie.Musi być sygnał z czujnika wału...
Sądzę że czujnik położenia wału, zapala teraz z czujnika wałka dlatego z oporami i nierówno.
Witam, jaki powinien być opór na czujnikach położenia wału w manie z silnikiem D2866lf31 ? U mnie mają 920 i 900 Ohm.
Witam! Mam problem z tym silnikiem. Usterka polega na tym ze jak silnik pochodzi jakies 5 minut nagle gasnie. Sprawdziłem juz i wiem ze nie ma iskry. Myslałem ze to od cewki ale podpiołem jakąs uzywana z malucha i było to samo. Co moze byc przyczyna, bo zasilanie na cewce jest . Moze czyjnik połozenia wału tak jak było opisywane wczesniejw jakis wypowiedziach?...
a jaki powinien być opór czujnika położenia wału korbowego
A od mechanicznej strony masz ok? Ma czujnik z czego czytać? Raz miałem taki przypadek że rozrusznik powodował takie zakłócenia że znikał sygnał właśnie z czujnik położenia wału.
Witam Doblo brak iskry. Sterownik niby sprawdzony i naprawiony Cewki świece czujnik położenia wału prawie nowe Jedna tylko dziwna spray Czujnik położenia wału opór ok 1050 ale na kostce od sterownika już okolice 1600 Czy to może powodować brak iskry? I oszukiwanie sterownika?
Czyli komputer, do podpięcia szlachetny CLIP ,jaki opór ma czujnik wału?wyłącznik bezwładnościowy sprawdzony?
jak w temacie dodam ze załorzyłem 2 cewke i to samo czy czujnik połozenia wału ma cos wspolnego z iskrą jaki opór ma czujnik
Robię pomiar na odłączonym sterowniku na pinach które wychodzą na czujnik wału i na czujnik wałka na pinach wału jest opór a na pinach wałka jest zero. Pytanie czy tak powinno być?
Cześć, Mam problem z Masterem 2,5 DCI 115KM (84KW). Auto odpala na 1s i gaśnie, CLIP odczytuje błąd "zawór EGR w pozycji otwartej". Ciśnienie paliwa 300 bar obroty 800 na plaku, bez plaka gaśnie. Zawór EGR zaślepiony, opór czujnika wału 225 Ohm, czujnik Halla przy pompie paliwa sprawdzony (dioda mruga przy kreceniu rozrusznikiem), nowy regulator ciśnienia...
posprawdzaj zasilania, oscyloskopem jaki idzie sygnał z czujnika i czy widzi go ecu. sprawdz pozniej jeszcze czujnik wału. Sprawdz dlaczego nie odpala, nie otwieraja sie wtryski, czy pompa wogole nie daje?
To, że ma opór nie jest miarodajne. Tam jaja były z zastosowaniem tanich zamienników. Daj oryginalny czujnik wału, sprawdź instalację do ECU od czujnika, a na koniec sam ECU.
witam..... w momencie jak nie udaje się go odpalić zmierz opór na czujniku indukcyjnym wału korbowego, musi mieć opór od 800 do 1 100 omów pozdrawiam
jeszcze coś znalazłem zmierzyłem opór Nowego czujnika położenia wału korbowego , który tam był zamontowany bez jakichkolwiek mechanicznych uszkodzeń i wyglądał jak nowy i rezystencja jego była 0 Ohm a powinna ile być ? mi się wydaje że ok 400 Ohm ?
Bezpieczniki sprawdzone, po właczeniu zapłonu brak napięcia na cewce i rozrusznik kręci 3 sekundy. Stacyjka normalna, rozrusznik włączamy przekręcając kluczyk. Czasami pojawi się plus na cewce i odezwie się pompka paliwa ale już w czasie kręcenia rozrusznika znika. Na dwóch kluczykach dzieje się tak samo. Auto nie odpala, reszta sprawna. Przed chwilą...
Zmierz i napisz jaki był opór, a my potwierdzimy
Czujnik powinien miec zawsze jakiś opór!! Czujniki Halla dobrze jest sprawdza oscylatorem.
Witam. Posiadam Fiata Punto 1995r, silnik 1,2 na pełnym wtrysku kod z komputera IAW 8F5T. Usterka polega na tym, że w czasie jazdy samochodem zaczeło szarpac ale po jakims czasie uspokoiło sie, stanąłem pod sklepem, po 30 minutach odpaliłem ujechałem 1km i zgasło. Teraz auto zapali i zaraz gasnie, i tak non stop. Kontrolka CODE gaśnie ale zauważyłem,...
Czujnik położenia wału. Sprawdź opór na wyjętym powinien mieć 1050ohm
Mierze opór po odpieciu od zasilania. Prawidłowo? Czy mierzyć na zasilaniu? Dziwne jest to ze oba z lewej strony
Może trochę nie wypada odpowiadać na własne posty, ale gdyby ktoś kiedyś miał podobny problem. Powodem takiego zachowania był silnik. Procesor i czujnik amperometryczny działał prawidłowo. Po przeczyszczeniu komutatora oraz szczotek i nasmarowaniu wału, żeby miał mniejsze opory napęd zaczął działać prawidłowo. Udało się go zaprogramować i teraz bez...
a gdy popracuje trochę i się rozgrzeje to oporność czujnika wzrasta do 670 ohm (wczoraj gdy mierzyłem rano na zimnym silniku miał 537 ohm) troszkę duży rozrzut... Na ciepłym opór powinien maleć, wg zasad fizyki.
Witam, U mnie problem podobny. 1995rok 300CE-24v Samochód zimny pali od strzału na ciepłym rozruch niemożliwy. Głównym podejrzanym to czujnik temperatury - ale sprawdziłem omomierzem jest ok. auto sie grzeje opór maleje. Teraz podejrzewam czujnik położenia wału, potem już chyba zostanie potencjometr przepływomierza. jeśli ktoś ma uwagi lub doświadczenia...
Sprawdź czujnik położenia wału korbowego (opór 200-800 om), pin YE4 i YF3 . Komputer będzie dobry.
Dokładnie tam się znajduje - (tylko to nie ja "postawiłem" tą zieloną strzałkę, a program, który automatycznie to robi po najechaniu na nazwę w wykazie poniżej). Czujnik położenia wałka rozrządu, jest identyczny co do budowy (mechanicznej i elektrycznej), różnica jest tylko (jak widać - podłączenie proste i kontowe). http://obrazki.elektroda.net/28_12854974...
Witam. Po przejechaniu 100m nad ranem auto zgasło i po kilkakrotnych próbach nie odpala już który dzień. Sczytane błędy P0725(D) i P1335(A) wskazują na czujnik obrotów wału korbowego. Opór miedzy masą a sygnałem na czujniku wynosi 850 Ohm. Opór się zmienia przybliżając kawałek metalu. Przetestowałem także złącze tegoż czujnika idące do ECU i mam zwarcie...
Witam. Pacjent jak w temacie. Zaczęło się od całkowitego zgaśnięcia auta na światłach. Diagnoza: brak sterowania cewkami i wtryskami. W sterowniku oczywiście błąd czujnika położenia wału. Właściciel wymienił czujnik na nowy. Brak reakcji. U mnie już podłączenie pod kompa - błąd czujnika położenia wału oraz "klucz elektroniczny". Na pierwszy rzut oka...
Instalacja gazowa może nie mieć tu nic do rzeczy, w Scenikach często pada czujnik położenia wału korbowego, wyjmij go i zmierz opór
Jutro zobaczę bo w zasadzie na pych powinien zapalić chyba jeszcze jak czujnik szwankuje , zdarza się że nowe nie znaczy dobre . Jeśli bym go miał zmierzyć przybliżona wartość w ohm na sprawnym czujniku jaka jest ? Jutro bym sprawdził czy obrotomierz skacze, co na kompie pokaże i opór czujników . Ps. Dziękuję za dobre chęci kolego :)
Łożysko na tej osi, zewnętrzny pierścień z występem gdy wał się kręci to opór łożyska naciska na krańcówkę.
Witajcie, nie wiem czy to ma coś wspólnego ale samochód pracował prawidłowo do czasu awarii sterownika lpg. Prawdopodobnie przez nieszczelność nastąpiło jego uszkodzenie. Samochód nie odpalał ani na PB ani LPG Po wymianie sterownika LPG jest to samo. Po przekręceniu kluczyka miga kontrolka silnika samochód czasem złapie i momentalnie gaśnie ale jest...
Czujnik położenia wału można zdemontować, ale wystarczy sprawdzić opór. Z odpiętym czujnikiem samochód jeździ tylko brakuje mocy. Zaworu sterującego nie można zdemontować bo później trzeba kalibrować pompę wtryskową. Ale też można go sprawdzić miernikiem, powinno być 1-2 Ohm. U mnie po wielu nietrafionych diagnozach, zgodnie z którymi musiałbym zainwestować...
Witaj. Coś za mały opór tego czujnika. Z tego co pamiętam to w moim przypadku zamontowany był czujnik położenia wału z jakiegoś fiata - nie pamiętam jakiego, ale rezystancja uzwojeń tego czujnika była znacznie wyższa bliżej 1KOhm.
Nie bardzo rozumiem opór czujnika zależy od obrotów rozrusznika ? Coś jest nie tak - możesz kolego się rozwinąć ?
opór jest prawidłowy ale to i tak nie jest miarodajne ponieważ nie wiesz jaki jest oscylogram
witam właśnie mam takie samo uno na warsztacie objawy takie same jak u kolegi padł na 100%czujnik położenia wału po podłączeniu oscyloskopu sygnał na czujniku jest ale spada amplituda sygnału jak temperatura rośnie a także opór czujnika zmienia się w zależności od temperatury czym wyższa temperatura niższa oporność
Nie wiem co ty mierzysz, ale czujnik wału korbowego w oplu ma oporność 550 omów. W starszych Oplach prawdopodobnie tak. W mojej wersji jest to czujnik o numerze 12 38 938 i według różnych źródeł jego opór to 2,7 kΩ.
Mam już oba elementy na wierzchu, czujnik wału (dwustykowy) pokazuje stały opór na poziomie 455 Ohm, przy zbliżeniu np. śrubokrętu wartość wzrasta o max 10 Ohm. Przekaźnik - idealnie czysty, styki niezaśniedziałe. Po teście przekaźnika - jeden obwód "cyka", drugi - cisza.
Hejka Jeśli brakuje iskry na cylindrach, to istnieje kilka możliwych przyczyn: Uszkodzona cewka zapłonowa - sprawdź czy cewka zapłonowa działa poprawnie. Możesz to zrobić przy użyciu multimetru, który pokaże Ci, czy cewka ma odpowiedni opór. Jeśli opór jest poza zakresem, to może to oznaczać uszkodzenie cewki. Uszkodzony moduł zapłonowy - moduł zapłonowy...
Dół silnika jest raczej ok bo podpatrzyłem, że na tym komputerze u "szpeniora" pokazywały się obroty silnika jak kręciliśmy rozrusznikiem, zaczęło wyskakiwać 126..124..127..obr/min, a to przecież czujnik wału korbowego oblicza więc tu bym raczej był pewny że jest dobrze. Opór czujnika wynosi 2.04kOhm ,dla porównania mam dwa i na drugim jest to samo....
no to mała poprawka. Wykonałem test z żarowką 12V 5W tym razem na właściwe PINy 1 i 20(oznaczone na obrazku na zielono). Zarówka swieci non stop, a podczas kręcenia delikatnie przygasa. na czujniku połozenia wału opór wynosi 320 Ohm. Podejrzewam ze jest on sprawny skoro na dwóch innych cylindrach jest iskra. z kabla sterownika (piny oznaczone na obrazku...
Uwalony najprawdopodobniej czujnik położenia wału. Najlepiej z kanału, od strony prawego koła. Będą opory żeby wyciągnąc, trzeba solidnie podważyć. Przykręcone jak dobrze pamiętam na dwie śruby M6.
Dziękuję za odpowiedż , pytałem ponieważ z przewodu idącego do pompy wtryskowej ropa idzie pod dużym oporem , nawet wtedy gdy bak jest otwarty.Podczas prób zapalania silnik zapala i chodzi na 3/4 gazu ledwo co sie kręcąc , po zdjęciu nogi z gazu gaśnie.Nie wiem czy to problem z dużymi oporami przepływu czy z pompą , a może z czujnikiem położenia wału.
Jaconen chyba nie przeczytałeś mojego postu... Opór oporem, ale sygnał z tego (tych) czujników musi dojść do kompa (ECU) a z kompa musi wyjść sygnał na kostkę do cewki. Czy do cewki dochodzi wogóle zasilanie? Jeśli tak, to sygnały sterujące na pewno nie dochodzą, bo gdyby dochodziły, to by była iskra. Podałem Ci piny, sprawdź chociaż miernikiem czy...
A czego wskazania?? EGR? nie ma nic do odpalania. Dodano po 1 Dzwoniłem do fiata w Poznaniu powiedzieli że błąd to czujnik wału. Sprawdzałem opór i jest dobry. Dodano po 4 Mam progra, fiat ecu scan ale nie idzie zdiagnozować tej alfy brak silnika którego obsłue tylko launchem robie
szczerze mówiąc niewiem, kumpel mi podłączył swój program a ja poprosiłem tylko o szczytanie błędów, wykręciłem czujniki wału i wałka i sprawdziłem miernikiem opór 2,6 ohm, dziwi mnie ten brak paliwa na powrotach podczas kręcenia silnikiem
Niedawno zakupiłem maluszka i zmagam się z odpaleniem go, jest to fiat z 1999 roku. Z wstępnej diagnozy wychodzi ze prąd do cewki na pomarańczowym kablu dochodzi lecz brak impulsów na białym kablu stąd brak iskry na swiecach. Rzeczy które sprawdziłem to -założony nowy czujnik położenia wału i na złączach wtyczki do nanoplexa (złącze 1 i 5) odpowiedni...
Witam wszystkich Mam duży problem z Elystar 125 2007 rok, Skuter był przepalony w zimie i zgaszony wcześniej działał normalnie. Po powrocie do kraju w lipcu już nie odpalił ani razu. Opis usterek, - błędy w kompie 9, 16 - brak iskry, wtrysk nie podaje paliwa - po przekręceniu na zpłon na pompce paliwa przez chwile jest 12v, lecz podczas kręcenia rozrusznikiem...
Astra F GSi 93' C20NE Motronic 1.52 Silnik poprostu przestał odpalać, nie ma paliwa ani iskry. Podejżewałem czujnik położenia wału, opór OK. Jak można go sprawdzić żeby mieć 100% pewności bez oscyloskopu? Jednak główny podejżany to sterownik bo MIL się wogle nie zapala, kontrolka sprana, przewody też, sprawdzone wszystkie masy i zasilanie sterownika....
Pacjent: Fiat Panda 1.2 8V z 2003 roku. Czy mógłby mi ktoś podać parametry czujnika położenia wału (ten dolny na kole pasowym, 2 pinowy), tzn: 1. Jaki powinien mieć opór 2. Jakie ECU powinno podawać na niego napięcie i które piny w ECU należy sprawdzić. Mam problem z mocnym falowaniem obrotów na ciepłym. Sprawdzone już niemal wszystko.
Takie komunikaty- jak w tytule wyskakiwały podczas jazdy,gdy silnik był ciepły i stop.Zadzwoniłem do fachowca i ten stwierdził żeby przyjechać,ale na 99% to sterownik silnika.Pomyślałem,że dobrze będzie na początek sprawdzić akumulator,klemy,stan wiązek,styków,masy i.t.p.Tak też zrobiłem.Naładowałem 4-letni akumulator,posprawdzałem styki złącza masy...
Zgadza się wtyczka ma 3 piny. A wiecie może, jakie powinny być opory na tych pinach? Bo albo siadł ten czujnik albo padło coś w liczniku.
Nie trzeba StarDiagnosis, wystarczy na przykład KTS. Błędy niekoniecznie będą, ale w parametrach powinno być widać. Są firmy, które wymieniają te przepływomierze. Ostatnio miałem takiego, co ktoś wylutował całkiem przepływomierz i porobił stosowne modyfikacje w sofcie, żeby nie było błędów. Jednak na zimnym silniku, przy temperaturach poniżej około...
Znalazłem schemat, sprawdziłem innym miernikiem i jest jednak mały opór między 1 a 4. Zamawiam czujnik i powinno pomóc.
Ad1 : a gdzie jest ten czujnik ? i jak to zmierzyć ? Ad2: wydaje mi się że C14NZ ale też nie jestem pewien:/ gdzie sprawdzić jaki to dokładnie kod ? "...to masz czujnik położenia wału korbowego który lubi fiksować powinien mieć on opór między pinem 1 i 2 500 - 600 ohm." a gdzie jest ten czujnik i jak to zmierzyć ? . może zadaje banalne pytania, ale...
Witajcie, Od niedawna posiadam Renault Clio II 2004r. silnik 1.2 8v D7F komputer Sirius 32. Auto jeździło bez problemu, potem zaczęło mieć chwilowe spadki mocy aż w końcu zaczęło jechać max 20 km/h, zgasło i potem przestało odpalać. Na komputerze brak błędów. Świece po wykręceniu czarne i mokre. Przebieg 240 tys. Dodam, że świeci się kontrolka ABS i...
Przejechałem naprawdę wiele kilometrów tą Corsą, żadnych błędów, problemów, czy objawów. Żadna temperatura mu nie straszna. Nic się już nie wykrzacza. Wszystko git. Po wymontowaniu tego uszkodzonego czujnika, postanowiłem się czegoś nauczyć: wprawdzie był nieco brudny, ale nawet po przeczyszczeniu go nic to nie pomogło w jego działaniu: http://obrazki.elektroda.pl/4603107500_1...
Witam Problem jak w tytule auto w czasie jazdy zgasło i nie zapaliło po wymianie cewki i kopułki dalej nie ma iskry zasilanie na cewce jest 12V po przekręceniu zapłonu iskra jest na ułamek sekundy i zanika czujnik położenia wału jest sprawny jego opór między 1 a 2 pinem wynosi 5 ohm nie bardzo wiem jakie przekaźniki są odpowiedzialne za iskrę dodam...
A gdzie ty ten przekaźnik mierzysz? Bo opór jest podany dla zamkniętego zestyku a ty zdaje sie mierzysz cewkę. \ Na początek sprawdż czujnik wału/ aparatu. Nie pamiętam gdzie tam jest impulsator.
a wiec tak byłem u mechanika, czujnik położenia wału jest ok, sprawdzał go i opory są w porządku, a zeby bylo smieszniej auto pali bez problemu teraz, usterka nie pojawila sie od czasu mojego holowania do niego czyli 6 dni.. masz moze jeszcze jakies sugestie.. bo zaczyna mnie to lekko denerwowac..
Witam ,najpierw ciśnienie paliwa ,Działanie Pojemnik wyparny wyposażony jest w zawór elektromagnetyczny oczyszczania. Zespół sterowania włącza lub wyłącza solenoid. Reguluje to ilość pary wprowadzanej do kolektora wlotowego. lub Czujnik położenia przepustnicy mierzy kąt wału przepustnicy przy użyciu potencjometru. Czujnik zwraca sygnał proporcjonalny...
wiązka do ICM / ECM, modułu, czujnika wału, przekaźnika silnika wydaje się być dobra, ponieważ pokazuje książkowe wartości - jedyne nieprawidłowości jakie udało mi się zmierzyć to problem z czujnikiem położenia wałka - masa stawia opór, ale kable zasilające - 11V / 5V na zapłonie - oba przewody idą do sterownika ICM - wiec niemal wszystko wg. książki,...
Wyjmij czujnik położenia wału, podepnij omomierz, podgrzewaj go (np suszarką do włosów) i obserwuj. Jaki powinien mieć opór, stały czy zmienny zależy od temperatury??
Ewentualnie możesz jeszcze sprawdzić czujnik temperatury silnika. opór 2 - 3 kΩ / 20 °C opór 200 - 300 Ω/ 90 °C
Dziś posprawdzam co się da, dzięki za podpowiedzi, czujnik położenia wału już sprawdziłem, opór miał 238 Ohm czyli w normie, był wprawdzie nieco zabrudzony jakimś smarem ale po przeczyszczeniu bez zmian. Kable, którymi dochodzi prąd do cewek leżą praktycznie otwarte (bez peszla) tak jakby opadły na blok silnika lub kolektor i je upaliło.. wprawdzie...
Nie pasują bo wał jest skrzywiony (ściśnięty) przy montażu! Jak znam życie, to cały układ (wał + łożyska) jest ściśnięty i powoduje opory rosnące z temperaturą. Czy mozna obrócić wałem chwytając za sam czop (po zdjęciu magneta) ręką? Bicie czopa wału sprawdza się czujnikiem zegarowym. Trzeba pożyczyć od tokarza/frezera razem z uchwytem. Uchwyt staramy...
Może być zepsuty czujnik indukcyjny w aparacie, nie będzie iskry też na cewce, jak iskra z cewki wychodzi to palec kopułka i kable do sprawdzenia. Czujnik w aparacie można sprawdzić, ma dwa przewody powinien mieć opór ponad 100 om ale dokładnie nie pamiętam, jak jest przerwa do zepsuty
Witam. Auto nie odpala, po przekręceniu stacyjki od razu zaczyna migać "check". Sterownik wywala błąd "5D", brak sygnału obrotów silnika. Czujnik wału ma prawidłową oporność, był nawet podmieniany na drugi nowy. Czujnik był mierzony na samym sterowniku, opór właściwy. Czy może być tak jak w Vagu, że ten błąd jest zawsze na wyłączonym sterowniku a gaśnie...
Akumulator naładowany. 1. Czujnik położenia wału korbowego, j.w. - opór cewki 500 ohm 2. Odnośnie pompy paliwa - j.w. pisał Damdam, pompa po zakręceniu rozrusznikiem daje na wtryskiwaczu mgłę, że można wróbla wykąpać. Stąd wniosek, że czujnik położenia w.k. sprawny oraz pompa paliwa i jej obwody sterowania również (?). 3. Cewka wymontowana - pomierzony...
Witam koledzy.Rozrząd złożyłem na sucho jest ok silnik obraca się bez oporów powinno byc ok .Jednak te ustawienie wału jest trochę nie dokładne ponieważ podpora czujnika położenia wału ma owalne otwory mocujące (do regulacji pewnie jest tam przesunięcie około może 2 stopnie )W starych silnikach był punkt gdzie sie wkładało blokadę i po problemie.Ale...
Pompa nie ma sterownika, jest mechaniczna z Lucasa. To jest stary wolnossacy diesel, tu nie ma czujnika położenia wału, czy immo wiec to odpada. Silnik kręci normalnie, ale próbowałem go jeszcze ciągnąć i zaobserwowałem, że po wrzuceniu biegu stawia mały opór (nie ma kompresji). Nie jestem jeszcze pewny co do wału, ponieważ nie ma żadnych znaków na...
Witam, co do falowania obrotów stawiam na zanieczyszczoną przepustnicę, wymyj Wurt ma taki spec preparat(drogi) jak zrobisz ostrożnie to może być nitro, szczególnie miejsce styku przepustnica -korpus. Silnik krokowy czyszczenie jest problemem( zewnętrzne powierzchnie to pikuś) ale w środku? więc może być wymiana niezbędna, kalkulator sterownika sie...
Witam, Założyłem dodatkowy wskaźnik ciśnienia oleju z czujnikiem i mam z nim problem. Wskazania pokazuje w miarę przyzwoite ale : drży wskazówka wskaźnika , czasem podskoczy ciśnienie bez powodu o jeden bar i opadnie. Plus po zapłonie podłączałem w kilka stabilnych punktów i dalej to samo a nawet bezpośrednio do akumulatora i bez zmian. Masa to samo....
Tak mam tylko dwa błędy, napięcie za niskie lub za wysokie. Trzpień silniczka chodzi lekko lecz stawia mały opór Ale to normalne i Jest tak, znajomy pracuje na szrocie, zadzwonił że przywieźli identyczną Corse pojechałem wyciągnąłem czujnik położenia wału, czujnik położenia przepustnicy i silnik krokowy. Biorę się za wymianę
weż miernik w rękę i zmierz opór na czyjniku temperatury przy zimnym i rozgrzanym najlepiej jak byś odnalazł sygnał i zmieżył napięcie
Zaczynając od początku: czujnik położenia wału sprawdzisz tylko oscyloskopem jeśli chodzi o jego wskazania, a jeśli chodzi o sprawność to możesz sprawdzić opór. Ma być około 800 omów. Czujnik położenia walka sprawdzisz np za pomocą diody Led. Jak to zrobić sprawdź sobie na yt. Sondę lambda sprawdzisz miernikiem tylko na grzalce ( białe przewody). Na...
Skoro twierdzisz że różnica wielkości nie powinna wystąpić, zamiast rzepu zastosował bym pasek sylikonowy oparty na wałku 2 ale na środku napędu. Opory choć niewielkie będą tworzyć pofałdowania w miejscu przylegania wałka z rzepem dlatego proponowałem przeniesienie napędu na duży wał bezpośrednio nad wałkiem nr 2.
Nie ma błędów a nawala czujnik położenia wału. Początkowo jak zimny kiedy turbo zaczyna dmuchać to głośniej klekocze a potem jest to co u Ciebie. Warto by było zmierzyć mu opór i porównać z dopuszczalnymi wartościami.
Sprawdź czujnik położenia wału, powinien mieć 200 do 800 om, w trakcie pomiaru ruszaj przewodem, zobacz czy nie ma wpływu na opór (czasem przewód w środku pęka). Sprawdź też rozdzielacz zapłonu, często się wypala węgiel w nim
A gdzie znajduje się sam czujnik prędkości pojazdu? (przy skrzyni biegów tam gdzie jest wkręcona linka czy przy liczniku?) Nigdzie tezż nie znalazłem do kupienia takiej części jak czujnik prędkości. Może ktoś ma foto jak wygląda taki czujnik. Dodano po 4 Świece nowe przewody też kompresja pewnie jest bo na każdym z cylindrów podczas kręcenia kluczem...
który rok laguny. jeśli powyżej 2001 to wszystkie masy znajdują się pod akumulatorem na przedniej podłużnicy, musisz zdjąć zderzak Dodano po 15 a czujnik położenia wału nie ma masy bo obydwa kable podłączone są do komputera, to on wytwarza napięcie i daje inpuls. więc przypuszczam że to on jest uszkodzony( częsty problem). opór tego czujnika powinien...
Witam Nabyłem niedawno to cudo i jeździło ale przestało gdy chcąc sprawdzić czy załącza sie wentylator chłodnicy rozgrzałem ją ( wentylator sie włączył i wyłączył) po czym zgasiłem silnik. Od tej pory nie załapuje ani po krótkim ani dłuższym kręceniu. Brak jest iskry i nie słychać pompy paliwa. Z archiwum wyczytałem , że winny może być czujnik położenia...
Jeżeli masz czujnik w aparacie zapłonowym to nie ma czujnika wału. Przejrzyj cały post i zobacz odpowiedzi "mpo". Taki opór o jakim piszesz jest ok. Spalanie w granicach 15l/100km oznacza pracę w trybie awaryjnym. Nie sądzę, żeby można to było rozwiązać na odległość bo równie dobrze może wina leżeć po stronie samego komputera. Przyjrzyj się dokładnie...
Sprawdziłem już czujnik położenia wału ( jeśli to jest ta ceweczka z magnesem)-ma ok. 220 Ohm. Sprawdziłem obydwa czujniki temperatury( zmiany oporności w funkcji temp. są zgodne z książką ), dla pewności założyłem opory po ok.300 Ohm. pozdr. $$
Pewnie większe obciążenie Twojego silnika każe mu tak robić a skoro silnik po remoncie to może, jeszcze nie dotarty albo jakieś odbiorniki elektryczne czy jakieś większe opory mechaniczne silnika albo przepustnica bardziej otwarta dlatego że gdzieś wspomniane kable od czujnika przepustnicy albo położenia wału albo pedału gazu, (nie wiem czy w Twojej...
Dolanie oleju jeżeli nie został nigdzie rozlany, a dokładnie zalane koło foniczne czujnika położenia wału(bądź i on sam) nie ma nic wspólnego z brakiem możliwości uruchomienia silnika. 1. Czy rozrusznik kręci normalnie czy stawia opór-nie można przekręcić wałem? 2. W płynie chłodzącym nie ma żadnego osadu lub budyniu/kawy z mlekiem/oczek olejowych?...
Witam wszystkich :) Bardzo proszę starszych kolegów i koleżanki o wyrozumiałość, jestem na tym forum nowy. Szukałem wzmianki o moim nowym temacie ale znalazłem tylko podobne no chyba, że jest a ja go nie widzę. Chodzi mi o to, że mój komputer nie umie odczytać czujnika położenia wału jak silnik jest gorący. Jak jest zimny to scenic odpala za każdym...
Witam , auto jak w tytule jechał zgasł podjechałem do gościa komputer pokazał 1664 ogólna usterka pompy i 1564moduł pompy zadanie ograniczenia dawki paliwa, wcześniej auto chodziło bez problemu, zdjąłem sterownik i zawiozłem do znanego w okolicy naprawiacza z roczną gwarancją, po wlutowaniu te same błędy i nie można wykasować , zawiozłem na reklamację...
Witam Jestem posiadaczem suzuki TR50s. Niestety skuterek stracił iskrę wiosną tego roku. Okazało się , że padł moduł zapłonowy CDI. Szukałem na stronach internetowych części ale niestety nigdzie nie mogę znaleźć. Oryginalny moduł kosztuje ponad 500 zł. Czy ktoś byłby w stanie wykonać taki moduł na zlecenie? Myślałem jeszcze nad modułami z allegro za...
Witam. Miesiąc temu wychodząc z pracy, autko mi nie odpaliło. świeciła kontrolka wtrysku. jadąc do pracy nie było jakich kolwiek objawów. Oddając auto do mechanika stwierdził uszkodzony czujnik fazy. wymiana nie pomogła (później się okazało że stary był dobry). Autko wylądowało u elektryka. stwierdził spalony sterownik wiązki zapłonowo wtryskowej, uszkodzona...
Dziwny problem. Jakies pol roku temu padł pierwszy czujnik. Auto gasło w różnych okolicznościach. Wymieniłem czujnik na nowy org. Mineły trzy tygodnie i ten sam objaw. Włożyłem stary czujnik auto pojeździło 4 tygodnie. Wkrecony nowy czujnik spokój na dwa miesiące. Nowy czujnik Bosch. Po dwoch tygodniach pada. Wymienilem piny we wtyczce sterownika silnika....
Opór powinien zawierać się między 800 a 2000 omów. Ja żeby sprawdzić podłączałem omomierz analogowy i patrzyłem czy wskazówka lekko drga. Według wzoru R=V/A. Jeśli drgała wskazówka i opór był odpowiedni zakładałem, że czujnik jest dobry. Jak opó był dobry, a nie drgała wskazówka oznaczało to, że czujnik jest za daleko odsunięty. Dodano po 2 A tak na...
Witam, Auto odpala od kopa, ciągnie równo i przyspiesza ładnie.. Ale mam powracający błąd P0340 przy wysokich obrotach 4000-5000. Czy ktoś wie jakim napięciem jest zasilany czujnik wału korbowego w tym aucie ? Po przekręceniu kluczyka przy pomiarze miernikiem cyfrowym gniazda złączki zasilającej czujnik wału korbowego(zdjęcie poniżej) na pinie 1(masa)...
opór wału opór czujnika opór czujnika obrotów
oznaczenie matryca philips pasek przewijania firefox silnik mercedes atego temperatura
schemat wfl1200 satel perfecta
Lokalizacja rezystora w pojazdach Scania i układach elektronicznych Cichy dźwięk w telewizorze Telefunken - jak zwiększyć głośność?