A zaworek na zbiorniczku płynu chłodzącego sprawny? jak nie bedzie szczelny, albo będzie puszczal niższe ciśnienie niż powiniem, to tak sie bedzie działo.
mam problem z oplem astra 1.7 td 96 r wywala mi korek od zbiorniczka z płynem chłodniczym? wentylator i termostat są ok nowa chłodnica i czujnik temperatury co robić??
Jutro postaram się wjechać na jakiś warsztat żeby mi to sprawdzili. Ale jeśli uszczelka to dlaczego masła nie ma i płyn także jest czysty? A jednak rzygać zbiorniczkiem zaczął po odłączeniu nagrzewnicy.
dziękuje a ile płynu powinno być w zbiorniczku??
Nowy zbiorniczek 50zł.
Na początek wymień korek zbiorniczka.
Sugestia kolegi Sadur1986 jest słuszna. Miałem ten sam problem, u mnie często pojawiał się komunikat o zbyt niskim poziomie płynu i okazało się, że zawieszał się pływak w zbiorniczku wyrównawczym. Prawdopodobnie zagotował się płyn w układzie chłodzenia i na pływaku osadził się kamień, wskutek czego ocierał on o krawędzie zbiorniczka. Wymiana zbiorniczka...
Witam Miałem kiedyś astre F z silnikiem 1.4 C14NZ z 91 roku Masz chyba podobny silnik ale nowszy model Astra osiąga wyższe temperatury niż 100stC docelowo jest to chyba ze 120 i dlatego dolewanie wody w dużych ilościach nie jest wskazane Na twoim miejscu sprawdziłbym dodatkowo stan rury wydechowej... czy nie jest mokra i okopcona zaolejona... to możne...
zaraz koło zbiorniczka z płynem do chłodnicy jak to porządnie odpowietrzyć??
a oczekiwanie na włączenie wentylatora ma być na zakręconym i odkręconym korku od zbiorniczka wyrównawczego
Jesli znika Ci plyn, w zbiorniczku pojawia sie olej to wskazuje na uszczelke.
Autor na PW napisał mi że mu twardnieją węże, więc coś zapewne z uszczelką pod głowicą. Tak że trzeba się przyjrzeć czy nie dymi, nie bierze oleju i płynu, test na UPG w płynie chłodniczym zrobić ale zapewne go ubywa. Nie ma oleju w zbiorniczku płyny chłodniczego?
Wyciek oleju i płynu chłodniczego- przyczyny i zapobieganie Witam, mierzę się z pewnym problemem w samochodzie Opel Astra G 2006r. 1.4 16v 90 KM Otóż niedawno patrzyłem do zbiorniczka wyrównawczego i tam w ogóle nie było płynu chłodniczego. Myślę, że albo jest jakiś wyciek albo dostaje się do układu spalania. Chociaż drugą opcję wykluczam, bo wymieniałem...
jeżeli w zbiorniczku wyrównawczym masz ślady oleju to prawdopodobnie siada uszczelka pod głowicą. takie jest moje zdanie
No ale w sumie jaką temperaturę osiąga silnik? Ubywa płynu? brak płynu chłodniczego w jednym z węzy układu chłodzenia jest to dokładnie wąż który idzie z samego dołu pojemniczka wyrównawczego do pompy wody Czyli jak, w zbiorniczku jest płyn, a w wężu, który wychodzi z dołu zbiorniczka nie ma płynu?
na początek przepraszam za odkop, ale ciężko jest znaleźć dokładne instrukcje. Czy można bez strachu odkręcić zbiorniczek płynu chłodniczego i wtedy grzebać? Bo inaczej nie mogę nawet ręki wcisnąć ..
Czyli nic z tym nie robić ? Objaw jest taki sam, czy jest zgaszony czy pracuje, w zbiorniczku od czasu do czasu dzieją się cuda. Wiatrak załącza się na chwilę i zaraz się wyłącza - nigdy się nie załączył na 2 bieg lub 3 tylko delikatnie się kręci od czasu do czasu. Czy wymiana płynu może coś zmienić ? Auto mam od 2 tygodni i nie mam pojęcia czym to...
Witam, mam problem z Oplem Astrą G 1.6 8v (X16SZR) 1999 r. benzyna gaz. Ubywa mi ciągle płyn chłodniczy, odkąd go kupiłem (czyli jakiś rok). Dziś po przejechaniu 50 km (30 km w trasie, później gaszenie/odpalanie, jeździłem z punktu A do B i gasiłem) zobaczyłem na korku oleju "białą maź" i trochę tam w oleju dalej. Czy to uszczelka pod głowicą? Auto...
Jeżeli w zbiorniczku pojawił się olej, ubywa oleju, uszczelka pod głowicą nie przepuszcza nic do komory spalania, olej też czysty to padła chłodniczka oleju czy może słynne oringi na obsadach wtryskiwaczy? Wcześniej płyn chłodniczy ubywał ok 1L na 1000km, teraz ciężko to stwierdzić bo jest mega syf jak czarny kisiel...
Czesc. Może olej uciekł do układu chłodzenia, sprawdź co się dzieje w zbiorniczku wyrównawczym, sprawdź czy w oleju nie ma drobinek płynu chłodniczego - może to uszczelką pod głowicą? Pozdrawiam.
moim zdaniem to może być uszczelka miałem coś podobnego w vectra b też nie palił na jednym cylindrze a później było ok aż do pewnego czasu aż się konkretnie przepaliła i spaliny szły do zbiorniczka wyrównawczego sprawdź po krótkim odpaleniu wykręć świece czy nie pachnie płynem chłodniczym
Mam problem z wyciekającym płynem chłodniczym.. w silniku oplowskim 1.7 td od strony alternatora (poniżej) na łączeniu z przystawką pompy wodnej widac jak wycieka i płynie po uchwycie jakimś..czy ktoś się może orientuje czy tą rurkę da się wymieni albo czy jest tam jakaś uszczelka na tym łączeniu?? muszę często dolewac, przy częstych wyjazdach nawet...
Termostat ok. tylko zauważyłem coś innego. ostatnio samochód zaczął "kopcić" tak na biało i ciężej zapala, oraz jak odkręcam korek od zbiorniczka z płynem chłodniczym to czuć spaliny. tak jakby olej się dostawał do zbiorniczka czy coś? czy to nie przypadkiem uszczelka pod głowicą?
Witam, od pół roku ubywa mi płynu chłodniczego z asterki. Mniej więcej co miesiąc dolewam jakies 3-3,5cm płynu. Po moich oględzinach nigdzie nie zauważam ubytku płynu - węże suche, nigdzie nie jest mokro. Uprzedzając diagnoze uszkodzonej uszczelki pod glowica dodam, ze auto nie dymi, oleju nie przybywa, ani w zbiorniczku wyrównawczym nie ma śladów oleju.....
Zobacz czy idzie powietrze (pęcherzyki powietrza) do zbiorniczka wyrównawczego jak tak to czeka cie wymiana uszczelki pod głowicą, a jeżeli nie to sprawdz czy nie masz zapowietrzony układ chłodzący.
silniki Ecotec niestety nie są zbyt trwałe, tzn 400tys wytrzymują, ale sprowadzone samochody w Polsce które mają "180tys" zazwyczaj mają grubo ponad 300...400, ale jak nie dymi, i równo ładnie pracuje, a do tego zbiorniczek płynu chłodniczego oraz płyn są czyste oraz nie dymi z węża odmy po jego odkręceniu to silnik ten powinien jeszcze posłużyć.
Płynu weszło ok 3-4L + 1L koncentratu, który dolałem dla bezpieczeństwa (większa odporność na mrozy i można go mieszać z innymi płynami lub wodą). Rurek od termostatu nie sprawdzałem - te są cieńsze. Jak w tym wypadku odpowietrzyć ten układ? Ściskałem grubego węża prowadzącego do samego zbiorniczka i przez jakiś czas ewidentnie było słychać, że jest...
panowie problem rozwiązałem sam, wlałem płynu do zbiorniczka po brzegi zrobiło ciśnienie i pokazało się miejsce wycieku. Przewód wychodzący z bloku zaraz obok egr połączony trójnikiem z cienkim przewodem idącym w kierunku wlotu powietrza. Gruby przewód wychodzi z silnika i idzie do kabiny wew. auta i na tym trójniku jest pęknięty. Nie wiem jak ten wąż...
A wiązało to sie ze spadkiem mocy? Pytam gdyż u siebie nie zauważyłem żeby stracił moc, silnik też pracuję równo, nie dusi się po dodaniu gazu, generalnie działa bez zarzutów. A objawy z zapalaniem są takie że po nagrzaniu świec za pierwszym razem ma kłopoty z "załapaniem" kręci ładnie ale nie może "załapać". Kiedy nagrzeje świece, wyłączam stacyjkę,...
Ubytekpłynu chłodniczego Witam.Panowie mam mały problem.Na każde 200km ubywa mi płynu chłodniczego tak około 0.5L. Nigdzie nie widzę przecieku, oleju też nie widzę w zbiorniczku, bąbelków powietrza też nie ma no i nie dymi z wydechu. ale po dłuższej jeździe jak otwieram zbiornik to tak jak by się gotował przez chwilę. A przy tym wydaje mi się że muli...
Myślę, że kluczową sprawą jest to czy w zbiorniczku wyrównawczym mamy olej czy czarną maź ze spalin. U mnie płyn chłodniczy jest czysty, natomiast na ściankach zbiorniczka wyrównawczego jest czarna maź ze spalin, ponadto lekko bije kompresja bo węże prowadzące do zbiorniczka twarde dlatego skłaniam się ku uszczelnieniu wtrysków. Nie widzę związku między...
witam! Panowie mam problem ponieważ po chwili wlaczenia nawiewu szyby staja sie białe jak mleko od pary:( wymieniłem juz filtr pyłkowy na chwile pomogło ale dalej parują tak samo tylna szyba. Co moge zrobić i czy jestem w stanie to sam naprawić jaki koszt i wogole. Czytałem ze możne guzik nie dziala od nawiewu wewnętrznego (po włączeniu zapala sie żółta...
Z elektroniką bywa różnie, zdążają się mikropęknięcia czy zimne luty które tylko w określonych warunkach się ujawniają. U ciebie skupił bym się na instalacji elektrycznej, połamane przewody, skruszona izolacja, zaśniedziałe wtyczki. W starszych Oplach przewody już pozostawiają dużo do życzenia. Pooglądałem sobie te wszystkie wtyczki i przewody no i...
Witam, Proszę o pomoc. W moim Oplu stopniowo ubywało płynu chłodniczego, a konkretnie uciekał górą. Samochód ma zrobiony rozrząd. Ma szczelne przewody. Nowy termostat. Elektromechanik stwierdził, że z wentylatorami itp. też wszystko w porządku. Mechanik doradził mi sprawdzenie głowicy. Głowicę sprawdzono, wymieniono uszczelki. Niestety od tej pory płyn...
Witam. awaria usunięta, auto grzeje;] to może pokrótce opisze-może komuś się przyda. Przewody wychodzące z bloku do nagrzewnicy zamieniłem, (powrót tam gdzie zasilanie, zasilanie tam gdzie powrót) auto pochodziło trochę, odłączyłem przewód wchodzący do głowicy (od nagrzewnicy) dmuchałem mocno w zbiorniczek od płynu, aż w końcu poszedł płyn i szybko...
Pompa wody raczej działa bo ogrzewanie jest i w zbiorniczku płyn sie przelewa.Rozrząd wymieniony ze 4miesiące temu z pompą wody przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą bo węże były mocno twarde a przy dużym cisnieniu zaczynał sie lekko sączyć płyn na łączeniach węży do nagrzewnicy przy przegrodzie,skręciłem te połączenia na cybanty ale po wymianie...
Witam, mam Opla Astre kombi 1,7 DTI z 2000r. jeżdżę nią już rok i nie było z nią większych problemów, poza wymianą przekładni od wspomagania, ale to zwykłe sprawy użytkowania auta bo przetarł się mieszek i piasek przeciął uszczelkę i puściła płyn. Ale teraz mam problem. Nagrzewa mi się płyn w zbiorniczku od płynu chłodniczego, wąż od silnika do zbiorniczka...
Przepraszam za roztargnienie :) Wszystko na szybko się robi, mogłem trochę to opisać. Wykonuję stanowisko do pomiaru ciśnienia paliwa wtrysku jednopunktowego Multec, samochodu Opel Astra F. Większość elementów już posiadam, chciałem przystępować do składnia tego do kupy, no i tu pojawił się problem z pompką. W zamierzeniu miałem po kolei wszystko zamocować,...
Cześć, może ktoś z Was miał podobny problem i pomoże zdiagnozować usterkę. Od jakiegoś czasu ubywał mi płyn chłodniczy przez przewód. Przewód wymieniłem i już nie cieknie. Jednak nadal ubywa płynu w zbiorniczku. Codziennie dolewam ok. 1l. Jak otworze zbiorniczek to robi się duże ciśnienie. Czuć trochę spalinami ale śladów oleju nie ma. Oleju w misie...
Jak żyję to jeszcze ŻADNEGO układu chłodniczego nie odpowietrzałem przy pomocy jakiś zaworków. Silniki Peugeota miały odpowietrzniki na głowicy (plastikowej obudowie termostatu) oraz odpowietrznik na przewodzie nagrzewnicy, samochody z lat 1985–2000. W nowszych samochodach stosuje się już układ wężyków odpowietrzających i układu nie trzeba odpowietrzać...
Faktycznie, zapomniałem napisać co to za samochód. :) Jest to Opel Astra F z silnikiem 1.7D 44kW GM. Zbiorniczek wyrównawczy na pewno jest w porządku, bo ostatnio jak prowadziłem przewód zasilania do Car-Audio to go demontowałem bez odpinania od instalacji. Jest w dobrym stanie, lekko zżółkły, czysty. Nadkole nad którym wisi też jest czyste, bez jakiegokolwiek...
Miałem podobny problem w jednym z aut, wypadanie zapłonów na zimnym, po wkręceniu na obroty i już później po rozgrzaniu silnika było już ok. Wymieniłem między innymi stopniowo na przełomie miesiąca palec, cewkę, świece, przewody i dalej bez zmian. Ciśnienie na cylindrach tez sprawdziłem i było w normie i równo. Ubywało w między czasie płynu chłodniczego...
Syczy z korka zbiorniczka no to jest nieszczelny, a syczy bo ciśnienie się robi, jak by korek był szczelny to by węże twarde były aż by coś strzeliło (wąż, chłodnica, nagrzewnica, uszczelniacz pompy wodnej...) więc pewnie ktoś wyjął sprężynkę z zaworka w korku żeby jeszcze pojeździć i pewnie sprzedał Ci to auto Dla mnie jasna sprawa - uszczelka pod...
Prawdopodobnie zacina się termostat bo jak widzę masz 8V silnik. Miałem Corsę z tym silnikiem i było to samo. wymieniłem cały płyn chłodniczy. przy okazji wymiany rozrządu termostat i tak ten problem był. Dokręcona głowica na ciepłym zgodnie z DTR, mechanik powiedział ,że może być to uszczelka pod głowica prawdopodobnie z racji wieku auta troszkę puszcza....
Witam! Mam taki problem w autku, podejrzewam uszczelkę pod głowicą dlatego proszę o poradę kolegów: Po rozgrzaniu autka i przejechaniu kilku km przewody wodne twardnieją, po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego pojawiaja sie bomble, płynu chłodniczego nie ubywa, a i oleju nie przybywa, kopcenie na szaro nie wystepuje, temperatura cały czas ok....
Witam, po moich obserwacjach dochodzę do wniosku, że mechanik spieprzył robotę z głowicą. Ubywa mi płynu cały zbiorniczek po tygodniu, czyli po ok. 400 km. Dodatkowo olej na korku zabarwił się na mleczny kolor w niektórych miejscach. Jeździłam specjalnie bez klimy, żeby zobaczyć, czy coś mi kapie pod autem i nic... Jeśli to nie głowica lub uszczelka...
W oplach wystepuje duże podciśnienie w układzie chłodzenia silnika.W zbiorniku wyrównawczym zawsze jest płyn w temperaturze silnika, jesli jest cos inaczej może być uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego. Skoki temperatury i rozbieżności w odczytach zależą nie tyle od termostatu bo one zazwyczaj otwierają się w temeratusze około 95 0C ale też od czujnika...
Witam Szanownych Forumowiczów, Ostatnio zauważyłem znikający płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. Po oględzinach moich a później mechanika nie stwierdziliśmy żadnych wycieków/przecieków, mokrych dywaników, płynu w oleju etc. Samochód posiada instalację gazową. Nic nie wskazuje również na spalanie płynu w komorze silnika, nie ma białych spalin, osłabienia...
Witam, Jakiś czas temu w garażu zaobserwowałem spore wycieki płynu chłodniczego nawet pół litra w ciągu nocy. Poniżej podaje jaka była kolejność działań. -pierwsze kroki to sprawdzenie węży, wycieku nie znaleziono -później stwierdziłem, że może wina korka i go lekko odkręciłem, po 15 km zgubiłem płyn chłodniczy, dolałem 3l wody i dokręciłem korek -...
Witam wszystkich serdecznie. Podczas ostatnich mrozów miałem problem z nagrzaniem samochodu. Temperatura na silniku była niska więc myślałem że to może być przyczyną. Wczoraj wracając z pracy silnik momentalnie złapał bardzo wysoką temperature ~100 stopni. Jako, że byłem pewien że zalany jest płynem chłodniczym a miałem do domu parę minut jazdy dojechałem...
Witam mam problem ze swoim autkiem jakim jest Opel Astra G 1.6 8v 55KW X16SZR Benzyna 1999r. Spadki obrotów na biegu jałowym od 20 do 50 szarpanie podczas ruszania lub jazdy na 1-2 biegu bez gazu losowo czasem jest ok czasem szarpie łapanie muła od ok 1600 do 2200 mimo rosnących obrotów auto nie przyśpiesza dynamicznie w losowych momentach. Częste chodzenie...
witam koledzy zmagam się od jakiegoś czasu z problemem swojego auta ,mam opla astrę g 2.0 DTI 2002 rok.Od jakiegoś czasu wysadza mi płyn chłodniczy przez zbiorniczek, wszystkie opcję sprawdziłem i wymieniłem tzn: wymieniłem korek,termostat,nawet dwa razy,sprawdziłem spaliny w płynie i nie wykazało że to wina uszczelki pod głowicą,wymieniłem czujnik...
zbiorniczek płyn chłodniczy zbiorniczek płyn płyn zbiorniczek
sterowanie furtki schematy onkyo hyundai benzyna
internet satelitarny diagnostyka polonez
Jak sprawdzić MMS w Nokii 3510i - instrukcja krok po kroku Schemat instalacji elektrycznej Benzer 50 - gdzie znaleźć?