termostat otwiera się przy ok.90 stopni ,a wentylator włącza przy ok. 100 .to dane książkowe .Jeżeli nic sięnie dzieje ,nie wyrzuca wody to może wszystko dobrze? daj mu pochodzic trochę dłużej na postoju to może załączy ,jeżeli chłodnica gorąca to wygląda .że wszystko ok.
Bo go nie ma. Jest wspólny dla deski i silnika i klimatyzacji.
Tak.. Zestaw naprawczy termostatu do tego samochodu to ok 30-40 zł pozdrawiam
temperatura włączania wentylatora to ok 100 stopnia wyłączania 95 stopni..
Termostat , który od wentylatora ( elektryczny) czy od obiegu wody . Jesli od obiegu wody (mechaniczny) to wymień jeszcze raz. Tu nie ma cudów to musi działać to jest proste jak budowa cepa. Można sprawdzić czy wszystko z termostatem jest ok . Włącz samochód włącz ogrzewania na maxa i wentylator na pierwszy bieg. Poczekaj aż będzie leciało już ciepłe...
Termostat do sprawdzenia :)
Sprawdź ciśnienie sprężania przy zimnym silniku. Jaką temperaturę pokazuje czujnik w parametrach silnika?
Przepustnica albo czujnik temperatury silnika warto sprawdzić.
witam mam takie pytanko gdzie sie znajduje czujnik temperatury silnika w opel astra
Skoro czujnik jest w bloku silnika i cieknie spod niego płyn chłodniczy, to zapewne jest to czujnik temperatury silnika (płynu chłodniczego)...
To myślę że jeżeli wentylator się załącza przy wysokiej temperaturze to termostat jest jak najbardziej sprawny.
Mała, bo na zegary jest jednopinowy, a wiatrak ma swój własny w chłodnicy. Musiałbyś mieć uszkodzone oba. Dodano po 22 Kiedyś miałem przypadek tłumika zatkanego wygłuszeniem z włókna szklanego. Auto 1.8 16v paliło normalnie, ale bardzo szybko się nagrzewało. Do tego przymulone i obroty max to 3500, a jako ciekawostka, błąd czujnika wałka rozrządu.
Czujnik temperatury, ciśnienie lub wydatek pompy paliwowej
Zobacz jakie temperatury widzi sterownik silnika. Prawdopodobnie się uszkodził.
Witam! Aby zobaczyć dane na temat temperatur, należy przycisk "SETTING" przycisnąć ok. 10 sek. następnie przeglądamy dane za pomocą "BC",
W mojej Astrze F 1.6 16V temperatura ciągle oscyluje w granicach 90ºC i nawet trochę więcej, zaś latem czasem dochodzi blisko 100ºC, ale w tym silniku to ponoć norma.
Czyli pewnie coś w ten deseń -> https://www.aliexpress.com/item/40011394... W ustawienia się wchodzi wciskając przycisk po lewej stronie kierownicy, nie ten z głośnikiem, tylko ten drugi. Chwile trzeba przytrzymać i już. Przyciskiem BC dojdź gdzie będziesz miał Coolant - to jest temperatura silnika. Tylko jeśli masz wyświetlacz BID a nie GID...
Też tak jeździłem przez pół roku ale uszczelkę wymieniłem w końcu gdy zaczął mi się silnik gotować ,bo gdy korek jest popuszczony to automatycznie obniżona jest temperatura wrzenia i łatwiej jest zrobić czajnik z silnika.
Trzeba brać po uwagę stopień zużycia silnika. Zalewanie jednostki napędowej gęstszym olejem jest częstą praktyką, która pozwala na jego dłuższą eksploatację. Jedyny mankament, to trochę cięższy rozruch silnika w niskich temperaturach.
Podczas jazdy powietrze chłodzi chłodnice i temp spada a jak stoisz w korku to wzrasta jeśli nie działa wentylator. A wentylator działa?
1.7 DTI isuzu. Czy nowy termostat jest konieczny? Samochód ma przejechane 225 tyś. Czy z takim przebiegiem może wiązać się bawieniem się przy głowicy czy takie rzeczy dzieją się bardziej losowo.
Witaj, czy objawy występują bez względu na temperaturę silnika?
Normalne w nowszych silnikach, po "rezystancji" grzałki wyliczana jest temperatura sondy i komp pwm'em utrzymuje temperaturę.
Witam czujnik znajduje sie z tylu na boku silnika zlacze 2 przewodowe.Pozdrawiam
Już sie poprawił. Wypnij kostkę z czujnika temperatury płynu chłodzącego i zapal.
Witam. Dolacze do tematu. Jakie macie patenty na zbicie tej chorej normalnej temperatury tego silnika?
Włącznik jest wkręcany do chłodnicy przy wejściu od silnika,posiada wtyczkę idacą dwoma przewodami do wiatraka i plusa.Czujnik temperatury silnika jest w silniku.Nagrzewnica to osobny temat na potem.
Temperatura silnika jaką widzi ECU gdy jest problem plus temperatura na dolocie.
A może to czujnik temp coś przekłada albo coś.. Nie Ale 80 jak Ci trzyma to nie jest źle i nie masz się czym przejmować za bardzo..
U mnie temperatura oscyluje w granicach 85-90°C. Wentylator właczył mi sie raz , bylo to w pobliżu 100°. Pozdrawiam.
A czujnik temperatury silnika ? Może on cały czas na "ssaniu" chodzi... Pozdr.J.
Witam, kupiłem niedawno Opla Astrę 1.4 benzyna z 2005 roku, teraz się okazało że cały czas jeździ na ssaniu 1200 obrotów. A temperatura silnika normalna 90. Gdzie szukać przyczyny?
tak, jak stoję w korku temperatura się podnosi
witam. jaka powinna być temperatura silnika diesla. chodzi o auto opel astra 1.7 TD 95'. Bo wydaje mi sie że w moim oplu jest zbyt niska czy być moze uszkodzony jest termostat?
Tak trzeba go odizolować od drgań i temperatury silnika.
nierytmiczne, przypadkowe szarpnięcia Układ zapłonowy.
Wymień termostat, tyko jak masz kupować jakiś zamiennik to lepiej nie wymieniaj wcale. Przerabiałem ten temat. Kup sobie w oplu, zapłacisz kilka dych więcej i po nagrzaniu silnika skazówka stanie na 90 stopniach. Jak będziesz kupował termostat miej ze sobą numer silnika!!
A sam parownik przy rozgrzanym silniku przy dotknięciu ręką jest gorący?
Prawdopodobnie układ chłodzenia masz zapowietrzony, trzeba go odpowietrzyć. Nie mozna odkręcać korka przy włączonym silniku
Czujnik do wymiany . Wartości poniżej to są z czujnika temperatury sterownika silnika, nie twoje.
Prawdopodobnie masz lejące końcówki wtryskiwaczy. Paliwo jest wtedy wlewane a nie rozpylane. Wtedy jest podwyższona temperatura spalania co powoduje że tłok może się wtedy wypalić.
Termostat trzyma ponieważ coś niska temperatura silnika?
A można wiedziec gdzie znajdują się te czujniki czyli czujnik temperatury paliwa i temperatury silnika ?
95 rok
pasek i napinacz zostaje ten sam
Zaloz nowy termostat i bedzie zyl.
Jak podłączyłem komputer OBD, to pokazało -40° C To jest znak że jest coś na rzeczy. Przy czym mam nadzieję że nie pomyliłeś temperatury silnika z zasysanym powietrzem lub inną temperaturą.
Może wsówka spadła ci z czujnika :) . I mase czuje.
Jak manualna to nie ma żadnej komunikacji i diagnozy komputerowej . Trzeba wizualnie sprawdzić na mieszalniku czy kręcąc pokrętłem temperatury porusza się silnik nastawczy klapy ciepło zimno ( czy jest sprawny , niezablokowany ew czy połączenie silnik klapa nie jest uszkodzone)
Cześć. Mam Opel Astra G. Z układu chłodzenia ucieka płyn chłodniczy, ale silnik trzyma temperaturę, nie ma białego dymu z rury wydechowej, olej w silniku jest czysty i jego poziom się nie zmienia. Jednak w zbiorniczku wyrównawczym jest bardzo duże ciśnienie.
Witam. Temperatura silnika jest prawidłowa, chłodzenie jest. Jesteś tego pewien?
Witam. Zakupiłem autko jak w temacie. Po przejechaniu około 30 km, patrząc na wskazania temperatury silnika, stwierdziłem, że przy jeździe w mieście temperatura silnika była w tzw. normie około 95st.C (na wskaźniku) ale po około 25km gwałtownie wzrosła do stanu wskazań II (na czerwono) . Miasto = korki uliczne. Po ruszeniu ze świateł, temperatura spadała...
Sygnał dostaje z czujnika temperatury, sam wskaźnik sprawdzić zwierając przewód do masy
Wygląda jakby albo płyn chłodzący albo olej PAG dostawał się się poprzez wtyczki i kable do wtyku sterownika. Odpinaj po kolei wtyczki z czujników i patrz co się w ich gniazdach dzieje (czujnik temperatury cieczy, czujnik ciśnienia klimy etc.)
może coś z czujnikiem temperatury silnika
Czujnik temperatury - sprawdz.
Do wskaźnika dochodzą trzy napięcia:masa,plus po stacyjce i właśnie ten sygnał. Jak znajdzie ten czujnik,to trzeba dać wtyczkę z niego do minusa i popatrzeć na zegar,jak da na max to dobry a czujnik do wymiany. W tym temacie jest jak ten czujnik wygląda. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
To spalanie masz dobre dziwisz się jak jeździsz po 10 km to silnik nawet się nie zagrzeje .
Witam, cały mój problem z uruchamianiem mojego samochodu mam już za sobą. Przyczyną tych kłopotów był kluczyk, po wymianie na drugi problem znikł i wszystko powróciło do normy. Teraz nie mam problemów z uruchomieniem silnika gdy temperatura spadnie poniżej 0°.
W mieście do spokojnej jazdy każdy silnik bedzie wystarczający, najlepsze bedą mniejsze silniki bo szybciej łapia temperaturę, na dogrzanym silniku jest lepiej jeździć na krótkich odcinkach, w przeciwnym wypadku musisz częściej zmieniac olej silnikowy itp.
Kogoś polecasz?, może ktoś wie gdzie (na jaki układzik i jak pomierzyć) wchodzi sygnał temperatury??
Tu jest sekret szybkiego wzrostu temperatury. Sprawdź rezystor.
W tym silniku nie ma czujnika ciśnienia w przewodzie dolotowym,test tylko czujnik temperatury powietrza zasysanego.
Nie czytałeś dokładnie:– temperatura silnika wyższa niż 200C – napięcie sondy lambda musi przynajmniej raz wyjść poza zakres 0,3..0,6V - warunek przejścia silnika do pracy w pętli otwartej, 13 – SONDA LAMBDA OBWÓD OTWARY Błąd występuje gdy: silnik pracuje nie mniej niż 1 min temperatura silnika powyżej 850C napięcie sondy lambda przez...
u mnie jest silnik 82MPI 8V , i nie ma termostatu powietrza, zawsze ciagnie z grila(zimne)
zostawiłem pracujący silnik, żeby zobaczyć czy załączy się może wentylator, ale się nie załączył Silnik pracujący na biegu jałowym nie jest praktycznie w ogóle obciążony. Wentylator jest załączany przekaźnikami, więc to że w ogóle się włącza - czy to po włączeniu klimatyzacji, czy poprzez test diagnoskopem - świadczy o tym, że całe sterowanie i zasilanie...
Witam. Wyglada to na termostat non stop otwarty, zawieszony. Wymień.
Nie domyka się termostat i stąd niska temperatura w trakcie jazdy.
Witam.Sprawdzałeś jaką temperaturę widzi sterownik silnika na zimno?
Oprócz "kostki" jest jeszcze czujnik temperatury przy silniku.
zauważyłem że w chłodniejsze dni po rannym odpaleniu dławienie nie występuje.... czy wina może być w czujniku temperatury?
Uszczelka głowicy najprawdopodobniej do wymiany. Płynem reakcyjnym na obecność CO2 w płynie chłodniczym można sprawdzić w prosty sposób. Jak masz węże od chłodnicy twarde przed dojściem silnika do temperatury roboczej to też może to wskazywać na uszczelkę głowicy
Jeden.
Na dłuższą metę jak najbardziej wpłynie to mocno niekorzystnie na silnik i na pewno dużo prędzej się skończy..
Wg mnie wskazania wskazówki nie są adekwatne do temp silnika
dzieki mario bardzo i pozdrawiam!
Jeśli byłyby problemy ze znalezieniem czujnika (masz chyba silnik X16SZR), podaję link [url=https://opel.7zap.com/pl/car/t92/p/... temperatury
Ja bym bardziej obstawiał coś z potencjometrem przepustnicy. Sterownik widzi dobrą temperaturę silnika?
Człowieku, co ty robisz? Podstawy, później zabierasz się za robotę. Jeden czujnik i z niego korzysta sterownik silnika, deska i moduł chłodzenia silnika. O specyfice połączeń nie będę pisał bo temat pewnie by się rozrósł jak ten o corsie.
opisz dokładniej czy to się dzieje na gazie czy na benzynie i jaką wtedy ma temperaturę silnik
Bo dokłada się inne napięcie. Jak kręci, zauważyłeś czasem, że rozrusznik obraca silnikiem coś ciężej?
Witam! Wczoraj pojawił mi się błąd 0115 - czujnik temperatury silnika. Dzis wlaczyla mi sie kontrolka samochod z kluczem, z tym, ze po kilku minutach zgasla. Pozniej z odstepami kilkunastosekundowymi kontrolka ta wlaczala sie i wylaczala. Aktualnie niby sie nie swieci, ale gdy sprawdzam bledy metoda gaz+hamulec+zaplon, wyskakuja mi 2 bledy: stary 0115...
To by wskazywało na termostat.
Ale dlaczego mówisz, że to jest problem? W większości aut 90 stopni to optymalna temperatura pracy silnika.
Termostat założony nowy ale właśnie czytałem ze ta grzałka w termostacie odpowiada za otwieranie termostatu gdy silnik złapie wyższa temperaturę
w mieście temperatura silnika idealnie 90 stopni,na trasie wskażnik spada do zera i zaczynają parowac szyby. Z dmuchaw normalnie ciepłe powietrze .co jest nie tak ratujcie?chodzi o opla astre II 1.8 16v
Zgadza się, to będzie ECU (nie jest tani do tego silnika). Pada nie tyle od drgań co od temperatury panującej w pobliżu silnika.
Z16XEP nie ma przepływomierza.Te dwa przewody to czujnik temperatury zasysanego powietrza.Do obliczenia dawki korzysta z czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym i jeszcze paru parametrów.Pozdrawiam.
Witam Na gazie nie są, dzięki za podpowiedź jak sprawdzę to napisze co i jak. A i temperatura silnika w jednym i drugim są ok. Sprawdzę temperaturę zasysanego powietrza.
Zawór ten możesz zaślepić, wkładając małą blaszkę pomiędzy egr a kolektor , ale to metoda nie do końca dająca pełen obraz jego stanu, jak tak zrobiłem miałem problem z przepływem spalin (sygnalizacja z ecu odpowiednim błędem) , auta łapało tzw muła. Ale jak koledzy sugerują jechać na diagnostykę, egr łatwo mozna zdiagnozować podglądając jego stan otwarty/zamknięty...
auto chodzi już dobrze lecz nie mogę do tej pory odczytać temperatury silnika .
Odpowietrzasz przez wykręcenie czujnika temperatury do wskaźników i uruchomienie silnika do momentu załączenia wentylatora
Na 90% masz problem ze świecami, w tych silnikach to standard że przy tej temperaturze nie grzeją. Jeśli nawet wszystko jest sprawne to w tym silniku przy obecnie występujących zewnętrznych temperaturach świece nie grzeją tak niestety jest to zrobione.
Czujnik temperatury silnika, plus pompka.
Przed kombinowaniem z modułem proponowałbym najpierw sprawdzić czy rzeczywiście brak iskry. Równie dobrze może to być problem z koputerem wtrysku lub którymś z czujników temperatury.
Witam serdecznie, po wymianie czujnika temperatury wody na nowy, wskaźnik temperatury nic nie pokazuje (opel astra 1.7 z silnikiem isuzu rok prod 2000 ) czy potrzeba kalibrować nowy włącznik !? Wcześniej wymieniana była chłodnica wody i naprawiany alternator.
Uszczelka pod głowicą oznaczało by ze auto może nadmiernie kopcić, ubywa płynu, w płynie jest dużo co2, i płyn tak jakby się gotuje. U ciebie tylko silnik się nie nagrzewa do odpowiedniej temperatury.
Niestety Opel zrezygnował w Astrze 3 z wskaźnika temperatury silnika. Zastosowano tam jedynie lampkę kontrolna przegrzania silnika. W egzemplarzu o którym wspominałem szwankował termostat.
No to wymień tego małego "pipsztoka" od pokazywania temperatury na tablicy
To nie jest chłodnica oleju tylko NAGRZEWNICA oleju. Pożyteczna jest przy zimnym silniku i powoduje szybsze i równomierne nagrzewanie się silnika - i zmniejsza też przez to zużycie paliwa. W dieslu też jest dawka paliwa zależna od temperatury silnika.
temperatura silnika astra astra temperatura silnika temperatura silnika rośnie astra
elemis głosu reset baterii laptopa samsung małe silniki spalinowe
regulacja grzałka termistor hd8752 płyta
Bosch SGS3002/13 – jaki programator, numery zamienne, wymiana, regeneracja Brak tylnych świateł postojowych – przednie działają, diagnostyka usterki, żarówki, bezpieczniki